Şimdi Ara

İnternetten iade süresi hakkında. Bayram tatilleri iade süresine dahil mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
5.596
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar internetten yaklaşık 13 gün önce bir alışveriş yaptım ürün elime bu ayın 18 de geçti. Yalnız ürün fonksiyon özelliği bakımından tam bir hayal kırıklığı. Bir fotoğraf makinesi bu bahsettiğim.

    Şimdi bu ürünü iade edeceğim. Koşulsuz iade kaç gün bir bilgisi olan var mı? İkinci olarak bayram tatilleri yani bu kurban bayramında ki 4 günlük süre iade tarihine dahil oluyor mu?

    Kısaca bu 7 iş günü deniyor bazı sitelerde iade olarak ürünün alınması için geçerli süre kurban bayramında ki bu 4 günlük tatil 7 iş günü içerisinde sayılıyor mu? Ayın 18 de aldığım ürünü yarın iade edeceğim elden. Fakat 18 den bu güne 8 gün geçmiş oluyor. Yani 7 iş gününü aşmış bulunuyorum. Fakat bu resmi tatiller bu iş günü içerisinde sayılmıyorsa hala bir şansım var bilgisi olan arkadaşlar lütfen acil cevağlarınızı bekliyorum.







  • İş günlerine hafta sonları, bayramlar ve resmi tatiller dahil edilmez.
    Benim bildiğim bu şekilde, garanti sorunu vardı benim de o zaman araştırmıştım aklımda böyle kalmış.
    Ama yinede her şey firmaya bağlı ertesi gün bile götürsen sorun çıkarır çoğu.
  • Yerine başka bir ürün alacağım aynı yerden. Aldığım ürünün yarı fiyatı kadar da ekleyeceğim üstüne. Yine de bir sorun çıkartırlar mı ne dersiniz?
  • Merhaba. Aslında sorunun tam yeri burası değil ama ben dilim döndüğünce cevap vermeye çalışayım :)

    Teslim tarihinden itibaren 7 gün içinde, güvenli bir kutuda, orijinal ambalajını tahrip etmeden, tekrar satılabilirliğini bozmadan her türlü aksesuarı ve kutu içeriğini (kablolar-kitapçık-sürücüler vb) eksiksiz olarak, iade edebilirsiniz. Ürünle birlikte satış faturası da (tüm nüshalarıyla) teslim edilmelidir (Fatura şirket adınaysa iade faturası gönderilmelidir).

    Bu durumd iş günü olarak değil normal gün olarak hesaplayaabiliriniz. Teslim tarihinden itibaren(ki buna teslim aldığınız günü de eklerseniz) yarın 9 uncu gün olur. Dolayısı ile ilgili firma ile iyi niyet çerçevesinde görüşerekçözüm aramanızı tavsiye ederim. (Ürün ayıplı ise bu süre 30 gün dür)

    Saygılar


    quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    Arkadaşlar internetten yaklaşık 13 gün önce bir alışveriş yaptım ürün elime bu ayın 18 de geçti. Yalnız ürün fonksiyon özelliği bakımından tam bir hayal kırıklığı. Bir fotoğraf makinesi bu bahsettiğim.

    Şimdi bu ürünü iade edeceğim. Koşulsuz iade kaç gün bir bilgisi olan var mı? İkinci olarak bayram tatilleri yani bu kurban bayramında ki 4 günlük süre iade tarihine dahil oluyor mu?

    Kısaca bu 7 iş günü deniyor bazı sitelerde iade olarak ürünün alınması için geçerli süre kurban bayramında ki bu 4 günlük tatil 7 iş günü içerisinde sayılıyor mu? Ayın 18 de aldığım ürünü yarın iade edeceğim elden. Fakat 18 den bu güne 8 gün geçmiş oluyor. Yani 7 iş gününü aşmış bulunuyorum. Fakat bu resmi tatiller bu iş günü içerisinde sayılmıyorsa hala bir şansım var bilgisi olan arkadaşlar lütfen acil cevağlarınızı bekliyorum.




  • İnternet atışları kapıda satış kapsamında değerlendrilmektedir. Dolayısı ile aşağıdaki kurallar geçerlidir. Ancak bazı duurmlarda mesafeli satışlar kapsamında da değerlendirilmektedir. Buna göre lütfen dikkatlice okuyunuz.



    Kapıdan Satışlar
    Madde 8- (Değişik: 6/3/2003-4822/12 md.) Kapıdan satış; işyeri, fuar, panayır gibi satış mekanları dışında yapılan satımlardır.
    Bakanlık, kapıdan satış yapacaklarda aranılacak nitelikleri, bu Kanuna tabi olan ve olmayan kapıdan satışları ve kapıdan satışlara ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirler.
    Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir. Hizmetlerin satımında ise bu süre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı, cayma bildirimi kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlüdür.
    Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalarından sorumlu değildir.
    Taksitle yapılan kapıdan satışlarda 6/A maddesi, kampanyalı kapıdan satışlarda 7 nci madde hükümleri ayrıca uygulanır.

    Kapıdan Satışlarda Satıcının ve Sağlayıcının Yükümlülüğü
    Madde 9- (Değişik: 6/3/2003-4822/13 md.) Kapıdan satış sözleşmelerinde, sözleşmede bulunması gereken diğer unsurlara ilave olarak mal veya hizmetin nitelik ve niceliğine ilişkin açıklayıcı bilgiler, cayma bildiriminin yapılacağı açık adres ve en az on altı punto ve koyu siyah harflerle yazılmış aşağıdaki ibare yer almak zorundadır:
    Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı/sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.
    Tüketici, sahip olduğu haklarının da yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar. Satıcı veya sağlayıcı, bu bilgilerin sözleşmede yer almasını sağlamak ve taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlüdür.
    Bu madde hükümlerine göre düzenlenmiş bir sözleşmenin ve malın tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya veya sağlayıcıya aittir. Aksi takdirde, tüketici cayma hakkını kullanmak için yedi günlük süre ile bağlı değildir.

    Mesafeli Sözleşmeler
    Madde 9/A- (Ek: 6/3/2003-4822/14 md.) Mesafeli sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir.
    Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.
    Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.
    Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddî malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür.
    Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır.
    Satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukukî işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.


    quote:

    Orjinalden alıntı: MAG

    İş günlerine hafta sonları, bayramlar ve resmi tatiller dahil edilmez.
    Benim bildiğim bu şekilde, garanti sorunu vardı benim de o zaman araştırmıştım aklımda böyle kalmış.
    Ama yinede her şey firmaya bağlı ertesi gün bile götürsen sorun çıkarır çoğu.




  • Peki niye ürün servisteyken hafta sonları sayılmıyor ve 30 gün değil de 43-44 gün beklemek zorunda kalıyoruz ürünü?
    adı üstünde 7 iş günü çalışmadığı günler eklenmemesi lazım, tabii siz bi firmada çalışıyorsunuz daha iyi bilirsiniz,
    ama dediğiniz gibiyse gerçekten, bu ülkede tüketici lehine hiç bir şey yok....

    Edit: Yazdıktan sonra eklemişsiniz, orda 7 gün demiş zaten 7 iş günü değil.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orcinal

    Merhaba. Aslında sorunun tam yeri burası değil ama ben dilim döndüğünce cevap vermeye çalışayım :)

    Teslim tarihinden itibaren 7 gün içinde, güvenli bir kutuda, orijinal ambalajını tahrip etmeden, tekrar satılabilirliğini bozmadan her türlü aksesuarı ve kutu içeriğini (kablolar-kitapçık-sürücüler vb) eksiksiz olarak, iade edebilirsiniz. Ürünle birlikte satış faturası da (tüm nüshalarıyla) teslim edilmelidir (Fatura şirket adınaysa iade faturası gönderilmelidir).

    Bu durumd iş günü olarak değil normal gün olarak hesaplayaabiliriniz. Teslim tarihinden itibaren(ki buna teslim aldığınız günü de eklerseniz) yarın 9 uncu gün olur. Dolayısı ile ilgili firma ile iyi niyet çerçevesinde görüşerekçözüm aramanızı tavsiye ederim. (Ürün ayıplı ise bu süre 30 gün dür)

    Saygılar


    quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    Arkadaşlar internetten yaklaşık 13 gün önce bir alışveriş yaptım ürün elime bu ayın 18 de geçti. Yalnız ürün fonksiyon özelliği bakımından tam bir hayal kırıklığı. Bir fotoğraf makinesi bu bahsettiğim.

    Şimdi bu ürünü iade edeceğim. Koşulsuz iade kaç gün bir bilgisi olan var mı? İkinci olarak bayram tatilleri yani bu kurban bayramında ki 4 günlük süre iade tarihine dahil oluyor mu?

    Kısaca bu 7 iş günü deniyor bazı sitelerde iade olarak ürünün alınması için geçerli süre kurban bayramında ki bu 4 günlük tatil 7 iş günü içerisinde sayılıyor mu? Ayın 18 de aldığım ürünü yarın iade edeceğim elden. Fakat 18 den bu güne 8 gün geçmiş oluyor. Yani 7 iş gününü aşmış bulunuyorum. Fakat bu resmi tatiller bu iş günü içerisinde sayılmıyorsa hala bir şansım var bilgisi olan arkadaşlar lütfen acil cevağlarınızı bekliyorum.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MAG -- 25 Aralık 2007; 22:56:58 >




  • Haklısınız. Bildiğiniz gibi kanun koyucular bazan kendileri ile çelişen kanunlar çıkartabilmekte. Şu konuda emin olun ben firma sahibiyim ancak öyle durumlarla karşılaşıyoruz ki kendimiz bile izah edemiyoruz bazan. Ben belki elektronik malzemeler satışı ve servisini yapıyorum ama nihayetinde bende bi tüketiciyim. Bi çok konuda çoğu zaman bizde muzdarip oluuyoruz. Bi de şu açıdan bakıldığında her şey o kadar suistimale açık ki, neyin doğru neyin yanlış olduğunu çözemez hale geliyoruz.

    Firma ile iyi niiyet çerçevesinde görüşürseniz ve derdinizi anlatırsanız firmada müşteri memnuniyetinii ciddiye alıyorsa yardımcı olurlar. Umuyorum sorununuz giderilir. İyi şanslar


    quote:

    Orjinalden alıntı: MAG

    Peki niye ürün servisteyken hafta sonları sayılmıyor ve 30 gün değil de 43-44 gün beklemek zorunda kalıyoruz ürünü?
    adı üstünde 7 iş günü çalışmadığı günler eklenmemesi lazım, tabii siz bi firmada çalışıyorsunuz daha iyi bilirsiniz,
    ama dediğiniz gibiyse gerçekten, bu ülkede tüketici lehine hiç bir şey yok....

    Edit: Yazdıktan sonra eklemişsiniz, orda 7 gün demiş zaten 7 iş günü değil.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orcinal

    Merhaba. Aslında sorunun tam yeri burası değil ama ben dilim döndüğünce cevap vermeye çalışayım :)

    Teslim tarihinden itibaren 7 gün içinde, güvenli bir kutuda, orijinal ambalajını tahrip etmeden, tekrar satılabilirliğini bozmadan her türlü aksesuarı ve kutu içeriğini (kablolar-kitapçık-sürücüler vb) eksiksiz olarak, iade edebilirsiniz. Ürünle birlikte satış faturası da (tüm nüshalarıyla) teslim edilmelidir (Fatura şirket adınaysa iade faturası gönderilmelidir).

    Bu durumd iş günü olarak değil normal gün olarak hesaplayaabiliriniz. Teslim tarihinden itibaren(ki buna teslim aldığınız günü de eklerseniz) yarın 9 uncu gün olur. Dolayısı ile ilgili firma ile iyi niyet çerçevesinde görüşerekçözüm aramanızı tavsiye ederim. (Ürün ayıplı ise bu süre 30 gün dür)

    Saygılar


    quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    Arkadaşlar internetten yaklaşık 13 gün önce bir alışveriş yaptım ürün elime bu ayın 18 de geçti. Yalnız ürün fonksiyon özelliği bakımından tam bir hayal kırıklığı. Bir fotoğraf makinesi bu bahsettiğim.

    Şimdi bu ürünü iade edeceğim. Koşulsuz iade kaç gün bir bilgisi olan var mı? İkinci olarak bayram tatilleri yani bu kurban bayramında ki 4 günlük süre iade tarihine dahil oluyor mu?

    Kısaca bu 7 iş günü deniyor bazı sitelerde iade olarak ürünün alınması için geçerli süre kurban bayramında ki bu 4 günlük tatil 7 iş günü içerisinde sayılıyor mu? Ayın 18 de aldığım ürünü yarın iade edeceğim elden. Fakat 18 den bu güne 8 gün geçmiş oluyor. Yani 7 iş gününü aşmış bulunuyorum. Fakat bu resmi tatiller bu iş günü içerisinde sayılmıyorsa hala bir şansım var bilgisi olan arkadaşlar lütfen acil cevağlarınızı bekliyorum.








  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orcinal

    İnternet atışları kapıda satış kapsamında değerlendrilmektedir. Dolayısı ile aşağıdaki kurallar geçerlidir. Ancak bazı duurmlarda mesafeli satışlar kapsamında da değerlendirilmektedir. Buna göre lütfen dikkatlice okuyunuz.



    Kapıdan Satışlar
    Madde 8- (Değişik: 6/3/2003-4822/12 md.) Kapıdan satış; işyeri, fuar, panayır gibi satış mekanları dışında yapılan satımlardır.
    Bakanlık, kapıdan satış yapacaklarda aranılacak nitelikleri, bu Kanuna tabi olan ve olmayan kapıdan satışları ve kapıdan satışlara ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirler.
    Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir. Hizmetlerin satımında ise bu süre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı, cayma bildirimi kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlüdür.
    Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalarından sorumlu değildir.
    Taksitle yapılan kapıdan satışlarda 6/A maddesi, kampanyalı kapıdan satışlarda 7 nci madde hükümleri ayrıca uygulanır.

    Kapıdan Satışlarda Satıcının ve Sağlayıcının Yükümlülüğü
    Madde 9- (Değişik: 6/3/2003-4822/13 md.) Kapıdan satış sözleşmelerinde, sözleşmede bulunması gereken diğer unsurlara ilave olarak mal veya hizmetin nitelik ve niceliğine ilişkin açıklayıcı bilgiler, cayma bildiriminin yapılacağı açık adres ve en az on altı punto ve koyu siyah harflerle yazılmış aşağıdaki ibare yer almak zorundadır:
    Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı/sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.
    Tüketici, sahip olduğu haklarının da yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar. Satıcı veya sağlayıcı, bu bilgilerin sözleşmede yer almasını sağlamak ve taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlüdür.
    Bu madde hükümlerine göre düzenlenmiş bir sözleşmenin ve malın tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya veya sağlayıcıya aittir. Aksi takdirde, tüketici cayma hakkını kullanmak için yedi günlük süre ile bağlı değildir.

    Mesafeli Sözleşmeler
    Madde 9/A- (Ek: 6/3/2003-4822/14 md.) Mesafeli sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir.
    Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.
    Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.
    Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddî malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür.
    Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır.
    Satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukukî işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.


    quote:

    Orjinalden alıntı: MAG

    İş günlerine hafta sonları, bayramlar ve resmi tatiller dahil edilmez.
    Benim bildiğim bu şekilde, garanti sorunu vardı benim de o zaman araştırmıştım aklımda böyle kalmış.
    Ama yinede her şey firmaya bağlı ertesi gün bile götürsen sorun çıkarır çoğu.




    internet kapıdan değil mesafeli satışlara giriyor diye biliyorum , görmeden iletişim araçları vasıtası ile alınan mesafeli , kapıdan satış tanıtımlı görsel yada olmayan anlatımlı oluyor. mesafeli satış 7 gündür kapıdan satış mal teslimi yapılıp yada hizmetin sağlanmasına kadar karşılıklı imza ile mutabık oluncaya kadar sürer

    resmi tatiller 7 günü etkilemez..




  • Arkadaşlar bu gün VATAN bilgisayardan ürünü değiştirdim. Müşteri hizmetlerinde ilk önce 7 günlük süre doldu diyerek değiştirmeyi ya da iadeyi kabul etmediler. Fakat DİGİTAL bölümüne giderek durumu oradakilerede anlattım ve makineyi başka bir makine ile değiştirmeyi kabul ettiler. Sonuçta ben de muradıma ermiş oldum. Yorumlarınız için teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.