Şimdi Ara

internetim kablodan kaynaklı olarak sürekli kesiliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle merhaba. Uzun zamandır internet kullanıyorum birkaç senedir hiç altyapı çalışmaları hariç internetim kesilmemişti. Ancak son bir aydır illalah etmiş durumdayım. İnternet bağlantım sürekli kesiliyordu ve bir süre sonra komple gitti. Türk telekom'u aradım. geldiler, uğraştılar. 30 yıllık telefon kablosu kullanıyormuşum, bunu değiştir cat5e al dediler. Eyvallah zaten vardı evde, ucuna bir jak taktık. bağladık neti. Net geldi. Ancak 10 dakikada bir, 3 saatte bir kesiliyor, dsl ışığı yanıp sönüyor sonra hepsi yanıyor ve normale dönüyor. Ardından yine süre belli olmaksızın aniden kesiliyor.
    Şimdi ben bu sorunu anlamadım. Modemden kaynaklı olabilir mi? Modem sorunsuz görünüyor. Servis sağlayıcısından kaynaklı olabilir mi? Onda da bir sıkıntı görülmüyor. Ev telefonu, router falan kullanmıyorum. Direkt dışarı hattan eve gelen bir telefon kablosu kullanıyordum ama ek vardı iki tane. Eklerde sıkıntı yoktu aslında ama şüphelenip değiştirdim kabloyu cat5 bağladım. Eee ama baktım aynı sorun. Şimdi bu durumda olay nedir? Ayrıca o 30 yıllık telefon kablosunu kullanırken 16 mbps hız alıyordum tam tamına. şimdi download hızım 0.90 ve upload hızım 0.1 olmuş durumda. İnternetim acayip yavaş ve Adk henüz uygulanmamış. Bunun sebebi dışarıdaki kablo falan olabilir mi?
    Türk telekom kullanıyorum bu durumda almam gereken önlemler, yapmam gerekenler tam olarak nedir?
    Bu konu hakkında bana yardımcı olacak arkadaşlarım, sütadlarım, abilerim, kardeşlerim var mı lütfen? bu Konuyu bile net gitmeden hızlı hızlı yazarak açıyorum tam kendimi ifade edememiş olabilirim.
    Konuyu anlamayanlar, iyice anlamak için soru sormak isteyenler soru sorabilirler.
    Lütfen yardımcı olun.







  • kral4fero K kullanıcısına yanıt
    Bazı santrallerde oksitlenmeye bağlı kopma veya hız düşmeleri olabiliyor. Eğer kabul ederlerse adsl portunuzu değiştirmelerini isteyin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Telefon hattı için cat5 kablo kullanılmaz, bunu kim diyorsa teorik bilgiden yoksun olduğu belli. Telefon hatlarında ek yapılmasına karşıyım, her ek kayıp demektedir. Yapman gereken biraz fazla ödeme yapıp kaliteli telefon kablosu alıp yeniden ana hattan bağlantı sağlaman. Eğer adsl ışığı kople gidiyorsa, hattan olabilir, porttan kaynaklı olabilir, splitter den olabilir. Tanıdıklarında kullanılmayan modem varsa al dene, splitter değiştir kontrol et. Kablo, modem ve splitter sorun yoksa, sağlayıcı na dilekçe sayıp port değişim talebinde bulun. Yaklaşık iki sene önce aynı durum bir yakınımızın başına geldi, hatta sorun olduğunu söylediler komple hattı değiştirdik hala sorunun hatta olduğunu iddia etti teknik arkadaş, kendimiz dışarıdan ek bir kablo daha çektik sorun devam ettiğini gören teknik arkadaş porttun sorunlu olduğunu anladı ve değişimi başlattı geç ve uzun sürdü ama sorun giderildi.
  • Access point kullanımın deneyebilirsin yada prizli ethernetli genişleticilerden kullanabilirsin bence.
  • Teşekkür ederim, 50 kere kablo değiştirdim ya. Sorun bende değil onlardaymış. Arayıp yarın gelin yapın dedim. Yaptılar 5 dakkada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pasa86

    Telefon hattı için cat5 kablo kullanılmaz, bunu kim diyorsa teorik bilgiden yoksun olduğu belli. Telefon hatlarında ek yapılmasına karşıyım, her ek kayıp demektedir. Yapman gereken biraz fazla ödeme yapıp kaliteli telefon kablosu alıp yeniden ana hattan bağlantı sağlaman. Eğer adsl ışığı kople gidiyorsa, hattan olabilir, porttan kaynaklı olabilir, splitter den olabilir. Tanıdıklarında kullanılmayan modem varsa al dene, splitter değiştir kontrol et. Kablo, modem ve splitter sorun yoksa, sağlayıcı na dilekçe sayıp port değişim talebinde bulun. Yaklaşık iki sene önce aynı durum bir yakınımızın başına geldi, hatta sorun olduğunu söylediler komple hattı değiştirdik hala sorunun hatta olduğunu iddia etti teknik arkadaş, kendimiz dışarıdan ek bir kablo daha çektik sorun devam ettiğini gören teknik arkadaş porttun sorunlu olduğunu anladı ve değişimi başlattı geç ve uzun sürdü ama sorun giderildi.

    Cat5 kablo neden kullanılamıyor telefon hattı için ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ay_erdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pasa86

    Telefon hattı için cat5 kablo kullanılmaz, bunu kim diyorsa teorik bilgiden yoksun olduğu belli. Telefon hatlarında ek yapılmasına karşıyım, her ek kayıp demektedir. Yapman gereken biraz fazla ödeme yapıp kaliteli telefon kablosu alıp yeniden ana hattan bağlantı sağlaman. Eğer adsl ışığı kople gidiyorsa, hattan olabilir, porttan kaynaklı olabilir, splitter den olabilir. Tanıdıklarında kullanılmayan modem varsa al dene, splitter değiştir kontrol et. Kablo, modem ve splitter sorun yoksa, sağlayıcı na dilekçe sayıp port değişim talebinde bulun. Yaklaşık iki sene önce aynı durum bir yakınımızın başına geldi, hatta sorun olduğunu söylediler komple hattı değiştirdik hala sorunun hatta olduğunu iddia etti teknik arkadaş, kendimiz dışarıdan ek bir kablo daha çektik sorun devam ettiğini gören teknik arkadaş porttun sorunlu olduğunu anladı ve değişimi başlattı geç ve uzun sürdü ama sorun giderildi.

    Cat5 kablo neden kullanılamıyor telefon hattı için ?

    Kablolar farklı dirence sahip bu nedenle çalışma frekansları farklı telefon hattında cat5 tarzı ağ kablosu kullanımı sinyalini zayıflatmış olur. Herkesin kolayına gittiği için cat5 kablo kullanılmaktadır. Bu nedenle tavsiye etmiyorum.https://tr.wikipedia.org/wiki/UTP_kablo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasa86 -- 21 Şubat 2017; 15:18:29 >




  • Siz hangi telefon kablosunu kullanıyorsunuz,öneriyorsunuz böyle bir işlem için ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pasa86

    Telefon hattı için cat5 kablo kullanılmaz, bunu kim diyorsa teorik bilgiden yoksun olduğu belli. Telefon hatlarında ek yapılmasına karşıyım, her ek kayıp demektedir. Yapman gereken biraz fazla ödeme yapıp kaliteli telefon kablosu alıp yeniden ana hattan bağlantı sağlaman. Eğer adsl ışığı kople gidiyorsa, hattan olabilir, porttan kaynaklı olabilir, splitter den olabilir. Tanıdıklarında kullanılmayan modem varsa al dene, splitter değiştir kontrol et. Kablo, modem ve splitter sorun yoksa, sağlayıcı na dilekçe sayıp port değişim talebinde bulun. Yaklaşık iki sene önce aynı durum bir yakınımızın başına geldi, hatta sorun olduğunu söylediler komple hattı değiştirdik hala sorunun hatta olduğunu iddia etti teknik arkadaş, kendimiz dışarıdan ek bir kablo daha çektik sorun devam ettiğini gören teknik arkadaş porttun sorunlu olduğunu anladı ve değişimi başlattı geç ve uzun sürdü ama sorun giderildi.

    Yanlış bilgi vermeyelim lütfen.
    Hem data hem ses taşıyan iletimler için (ADSL + Ses, VDSL + Ses) CAT 5 kablo kullanılabilir. Bunlardan sarmal olanlardan 2 tanesi tercih edilmelidir (Mavi beyaz - Mavi, Yeşil Beyaz - Yeşil ... gibi).
    Bunun nedeni de sarmal şekilde yekpare giden kablonun veri bütünlüğünü koruyarak parazitlere rağmen daha uzun mesafelere veri taşıyabilmesidir. Terminolojide Twisted Pair olarak geçer ve hem RJ11 tipi hem de RJ45 tipi uçların kullanıldığı sistemlerde CAT5 kullanılabilir. Unutulmamalı ki bu konuda bahsi geçen bir internet verisi taşıyan kablodur. Yani analog ses sinyali taşıyan ve dijital veri taşımayan bir kablo değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: letmax


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pasa86

    Telefon hattı için cat5 kablo kullanılmaz, bunu kim diyorsa teorik bilgiden yoksun olduğu belli. Telefon hatlarında ek yapılmasına karşıyım, her ek kayıp demektedir. Yapman gereken biraz fazla ödeme yapıp kaliteli telefon kablosu alıp yeniden ana hattan bağlantı sağlaman. Eğer adsl ışığı kople gidiyorsa, hattan olabilir, porttan kaynaklı olabilir, splitter den olabilir. Tanıdıklarında kullanılmayan modem varsa al dene, splitter değiştir kontrol et. Kablo, modem ve splitter sorun yoksa, sağlayıcı na dilekçe sayıp port değişim talebinde bulun. Yaklaşık iki sene önce aynı durum bir yakınımızın başına geldi, hatta sorun olduğunu söylediler komple hattı değiştirdik hala sorunun hatta olduğunu iddia etti teknik arkadaş, kendimiz dışarıdan ek bir kablo daha çektik sorun devam ettiğini gören teknik arkadaş porttun sorunlu olduğunu anladı ve değişimi başlattı geç ve uzun sürdü ama sorun giderildi.

    Yanlış bilgi vermeyelim lütfen.
    Hem data hem ses taşıyan iletimler için (ADSL + Ses, VDSL + Ses) CAT 5 kablo kullanılabilir. Bunlardan sarmal olanlardan 2 tanesi tercih edilmelidir (Mavi beyaz - Mavi, Yeşil Beyaz - Yeşil ... gibi).
    Bunun nedeni de sarmal şekilde yekpare giden kablonun veri bütünlüğünü koruyarak parazitlere rağmen daha uzun mesafelere veri taşıyabilmesidir. Terminolojide Twisted Pair olarak geçer ve hem RJ11 tipi hem de RJ45 tipi uçların kullanıldığı sistemlerde CAT5 kullanılabilir. Unutulmamalı ki bu konuda bahsi geçen bir internet verisi taşıyan kablodur. Yani analog ses sinyali taşıyan ve dijital veri taşımayan bir kablo değildir.







    quote:

    quote:

    Orijinalden alıntı: ay_erdi


    Alıntıları Göster


    Cat5 kablo neden kullanılamıyor telefon hattı için ?



    quote:

    Kablolar farklı dirence sahip bu nedenle çalışma frekansları farklı telefon hattında cat5 tarzı ağ kablosu kullanımı sinyalini zayıflatmış olur. Herkesin kolayına gittiği için cat5 kablo kullanılmaktadır. Bu nedenle tavsiye etmiyorum.https://tr.wikipedia.org/wiki/UTP_kablo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasa86 -- 21 Şubat 2017; 17:57:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ay_erdi

    Siz hangi telefon kablosunu kullanıyorsunuz,öneriyorsunuz böyle bir işlem için ?


    Telefon kablosu öneriyorum 2 sarmallı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasa86 -- 21 Şubat 2017; 18:6:31 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.