Şimdi Ara

İnsignia OPC vs 2.8T v6 Cosmo

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
5.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yaklaşık 3-5 aydır Opel İnsignia sahibiyim. Araç Cosmo donanımına sahip 2.8T V6 motor 260HP 350NM gücünde. Kısa bir süre önce yazılım ve bikaç ekleme yapıldı araca dynoda 325hp 455nm güç alındı. Stock opcler sanırım aynı motora sahip temel olarak onlar 325hp 435nm güce sahip. Onlarda şasi fren süspansiyon falan filan bambaşkadır elbet ancak kalkışta olsun rollde olsun Opc insignialarla benim aracın durumu ne olur. Şuan üzerinde 20inç jant var. Opclerde 20 inç jantlı sanırım. Kafa kafaya giderler diye düşünüyorum ama orj opc 3 5 boy atar yinede diyenler oldu kalkıp deneyeceğimden falan değil sırf meraktan soruyorum sizce durum ne olur.

    Mesela daha önce şöyle bir video izledim
    https://www.youtube.com/watch?v=dXHLzu36Gls
    Stock ve chipli 2.0tdi passatlar kapışıyor stock olan ciddi ayırıyor.

    Diğer yandan baktığımızdada forumdada gördüğümüz gibi stock halleri arasında 40 50 bg fark olan araçlardan güçsüz olan chiplenince güçlü olanı boy boy yiyebiliyor veya kafa kafaya yürüyebiliyor siz ne düşünüyorsunuz bu konuda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angarabebesi0606 -- 6 Mayıs 2016; 15:15:40 >







  • Dynonun sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Kısacası opc geçer diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Dynonun sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Kısacası opc geçer diyorum.
    Her ne kadar aynı güçte olsalar da, güç-tork eğrileri faklı olacaktır iki motorun da.

    Sizdeki motorun ECU'sundaki haritalarla oynayarak yakın güçlere çıksanız da, OPC'dekiyle aynı değil.

    Bu OPC daha güçlü ve verimlidir demek değil. Bilakis, sizin araç belki daha iyi yürüyecek bir yazılıma kavuştu. Motorların güç-tork eğrilerini görmek lazım.

    Artı olarak, OPC'de farklı şanzıman ve diferansiyel, dişliler kullanılmış olabilir. Detaylı teknik detayları bulmak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Her ne kadar aynı güçte olsalar da, güç-tork eğrileri faklı olacaktır iki motorun da.

    Sizdeki motorun ECU'sundaki haritalarla oynayarak yakın güçlere çıksanız da, OPC'dekiyle aynı değil.

    Bu OPC daha güçlü ve verimlidir demek değil. Bilakis, sizin araç belki daha iyi yürüyecek bir yazılıma kavuştu. Motorların güç-tork eğrilerini görmek lazım.

    Artı olarak, OPC'de farklı şanzıman ve diferansiyel, dişliler kullanılmış olabilir. Detaylı teknik detayları bulmak gerekir.

    Alıntıları Göster
    Kafa kafaya gidemessin.Plakasını okursan şükür de,Şanzıman oranları,aktarma vs çok farklı opc'lerde..İstediğin kadar yazılım at ayırır seni Stock bayiiden çıkmış opc bile Yavru GT-R Gidi Kalkıştan itibaren fena uzuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Kafa kafaya gidemessin.Plakasını okursan şükür de,Şanzıman oranları,aktarma vs çok farklı opc'lerde..İstediğin kadar yazılım at ayırır seni Stock bayiiden çıkmış opc bile Yavru GT-R Gidi Kalkıştan itibaren fena uzuyor

    Alıntıları Göster
    OPC tehlikelidir, yıllardır bir OPC sahibi olamadım GTC ile yetiniyoruz işte Muhtemelen kalkıştan itibaren geride kalacaksınız.




  • Sizin araci kullanmak cok zevklidir yahu. :)

    Sehirici 15 litre tuketiyor mu? Tuketiyorsa da helal olsun sonuna kadar.

    5-6 ay once Neskar servisinde balkonda duran opc Insignia jilet gibi duruyordu. Sigara iciyor olsam, bir tane yakar karsisina gecip izlemek isterdim. :)

    Allah kazasiz belasiz kullanmayi nasip etsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Allah razı olsun hocam ankaradaysanız müsayit bir zamanda vereyim takılın bikaç gün

    Yakıt olarakta ölümüne performanslı kullanırsan 20 25l falan diyor ama çok kasmadan sakin yürütürsen 10 12 litrelerde gidiyo uzun yolda hele 6 7 litreyle falan gidebilirsin.

    Kuruş hesabı yaparsak büyük ihtimal maksimum 80 90kr falan yakacaktır, uzun yolda 25 30kr, şehir içinde zaten sakin gezersen ankara için 50kr üstüne kesinlikle çıkmaz hatta 45kr üstüne çıkmaz. Tabi turbo benzinli v6 2.8 litre otomatik vites araç şehir içi sürekli performanslı apaçilik falan yapılırsa 1 lirayı geçedebilir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 7 highline vs bmw 118i joy
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    al bi opc meriva senin gtc astradan daha ucuzlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angarabebesi0606

    al bi opc meriva senin gtc astradan daha ucuzlar
    dyno'lar cok saglıklı fikir vermeyebiliyor.Orjinal fabrika cıkışlı araba chipli aynı güçteki arabaya göre daha üstün olur..
  • Araca bu şekilde güç yüklemesi yaparak gerek motorunun gerekse aktarma organlarının ömrünü oldukça kısaltıyorsunuz. C4 1.6 hdi 110 hp gibi basit bir araca krom ve ağır 18" jantlar takıldı ve 140 hp yakın güç alındı, neticesinde yolda debriyaj baskı balatası kırıldı. Evet bildiğimiz kırıldı, jant ağırlığını ve basit yüklemeyi kaldıramadığı için. Bronz baskı balata yaptırıldı, turbosu değişti vs. vs.

    Konu ile alakası yok fakat yinede amatör motor yüklemeleriyle ilgili başımızdan geçen ve sıkıntıya sebep olan konudan bahsetmek istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim jantlar orjinal 20inç ondan ötürü sorun çıkmaz ama bronz balata işi falan ters çünkü araç otomatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angarabebesi0606

    benim jantlar orjinal 20inç ondan ötürü sorun çıkmaz ama bronz balata işi falan ters çünkü araç otomatik

    İnşaallah sorun çıkmaz, bilgilendirmek açısından söyledim, yanlış anlaşılmasın amacım aklına kurt düşürmek değil. Modifiye firmaları ellerini sıvazlayan kara sinek gibiler, ne istenirse yapıyorlar ve başa gelebilecek sıkıntılardan bahsetmiyorlar, sonra benim gibi çekiciyle sanayicilerle uğraşma diye anlatmak istedim. Kazasız belasız binesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah razı olsun saolasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angarabebesi0606

    Allah razı olsun hocam ankaradaysanız müsayit bir zamanda vereyim takılın bikaç gün

    Yakıt olarakta ölümüne performanslı kullanırsan 20 25l falan diyor ama çok kasmadan sakin yürütürsen 10 12 litrelerde gidiyo uzun yolda hele 6 7 litreyle falan gidebilirsin.

    Kuruş hesabı yaparsak büyük ihtimal maksimum 80 90kr falan yakacaktır, uzun yolda 25 30kr, şehir içinde zaten sakin gezersen ankara için 50kr üstüne kesinlikle çıkmaz hatta 45kr üstüne çıkmaz. Tabi turbo benzinli v6 2.8 litre otomatik vites araç şehir içi sürekli performanslı apaçilik falan yapılırsa 1 lirayı geçedebilir

    " Emanet malın canı burnundadır " derler o yüzden hayat meselesi olmadıkça şirket arabası hariç hiç kimsenin aracını almamaya özen gösteririm. Ailemden birinin aracını aldıysam da araç sahibinden daha dikkatli kullanarak malına zarar vermemek için elimden geleni yaparım. Huyum batsın..

    O yüzden davranışınız için teşekkür ederim, sürmüş kadar oldum.

    Aracın yakıtı bana çok gelmedi kaba taslak 300hp civarlarında bir arabanın normal kullanımda o değerlerde yakması gayet makul bence. Sürekli gazlamak sürücüyede arabaya da zarar o yüzden arada fazla abartmadan esnek hızlanmalar yaparak, homurtusunu dinleyerek efendice gezilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: angarabebesi0606

    Allah razı olsun hocam ankaradaysanız müsayit bir zamanda vereyim takılın bikaç gün

    Yakıt olarakta ölümüne performanslı kullanırsan 20 25l falan diyor ama çok kasmadan sakin yürütürsen 10 12 litrelerde gidiyo uzun yolda hele 6 7 litreyle falan gidebilirsin.

    Kuruş hesabı yaparsak büyük ihtimal maksimum 80 90kr falan yakacaktır, uzun yolda 25 30kr, şehir içinde zaten sakin gezersen ankara için 50kr üstüne kesinlikle çıkmaz hatta 45kr üstüne çıkmaz. Tabi turbo benzinli v6 2.8 litre otomatik vites araç şehir içi sürekli performanslı apaçilik falan yapılırsa 1 lirayı geçedebilir

    " Emanet malın canı burnundadır " derler o yüzden hayat meselesi olmadıkça şirket arabası hariç hiç kimsenin aracını almamaya özen gösteririm. Ailemden birinin aracını aldıysam da araç sahibinden daha dikkatli kullanarak malına zarar vermemek için elimden geleni yaparım. Huyum batsın..

    O yüzden davranışınız için teşekkür ederim, sürmüş kadar oldum.

    Aracın yakıtı bana çok gelmedi kaba taslak 300hp civarlarında bir arabanın normal kullanımda o değerlerde yakması gayet makul bence. Sürekli gazlamak sürücüyede arabaya da zarar o yüzden arada fazla abartmadan esnek hızlanmalar yaparak, homurtusunu dinleyerek efendice gezilir.

    Alıntıları Göster
    Kafalı kıçlı gidersiniz bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas

    Kafalı kıçlı gidersiniz bence.

    Alıntıları Göster
    Stock fabrika verisi 325 yazan opc nin dynoda 325 hp yi verebileceğine inanmıyorum :) dynoda daha güçlüsünüz torktada ama hangi devir bandından itibaren bu gücün verildiği önemli. Pataklayabilirsinizde pataklanabilirsinizde iki ihtimalde var ve ikiside çok mümkün
  • angarabebesi0606 kullanıcısına yanıt
    Piyasada yok ki, muhtemelen Corsa ile yetineceğiz niyetlensek bile , Balıkesirde var bir tane Meriva onda da LPG varmış
  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Sana bi ibiza cupra gider
  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    Bende mi taktırsam acaba

    Acaba opc body kit jant falan atsammı diye düşünüyorum ama bi yandanda şuan araç tam bi sleeper. Bagaj kapağındaki yazıları söktüm ama çift egzoz duruyo ona yapacak bişey yok onuda 1.4T falan sanarlar diycm ama küçük olduğundan sonradan takmışlar gibi bi havası var zaten. Bide füme ve stock görüntüde olduğu için sanki biraz yorgun üzgün hatta 1.6 115hp lpgli edition gibi duruyo. Tam bi şaka makinası.

    Sola bi çıkıyosun öndekiyle mesafeyi koruyarak gidiyosun ya rampada bi bakıyosun hemen 1.6 dizeller korna selektör yapmaya başlıyor önün boşaldığı an koyuyosun gaza 455nm tork bi yaslıyor 3.2 puma motorlu 200hp transit gibi adamın aklı gidiyor




  • angarabebesi0606 kullanıcısına yanıt
    Bu kadar anlatımdan sonra bir video yakışırdı :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.