Şimdi Ara

İlk Türk Savaş Uçağı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
5.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orijinalden alıntı: DeIimavi

    Diyorsun ki;

    "Mehmetçik-1 2011 yılında seri üretime geçecek."

    Diyorum ki;

    "Mehmetçik-1 seri üretime geçmeyecek."


    Benim söylemim,Mkek'in yapmış olduluğu açıklamlara dayanıyor ve o Mkek'in yapmış olduğu açıklamada mehmetçik-1 silahının,mevcut G-3'lerden iyi olduğu yönündedir.

    Senin söylemin ise ''kuruntu'' dan ibaret,mehmetçik-1 üretilmeyecekğine dair,hiçbir resmi açıklama yok. Hâl böyle iken,bir çok mühendisten ve bürokrattan kendini üstün görüyorsun.



    Diyorsun ki;

    "Nuri Demirağ Almanlarla ortak üretim yapmamıştır."

    Diyorum ki;

    Almanlar ile ortak NUD-38'i geliştirmiştir.
    http://www.nukte.org/usnasilaldatildik
    http://www.uted.org/dergi/2006/temmuz/nuridemirag1.htm



    ''Almanlar ile ortak NUD-38 geşliştirmiştir''

    Bu yukarıda ki cümle yanlış anlaşılmaya açık bir anlam taşımaktadır. Yani Demirağ,kendi değil almanların sayesinde üretebilmiş gibi bir anlam çıkıyor ki bu anlam yanlıştır.

    Nuri Demirağ, Türkiyenin ilk uçak fabrikasını %100 yerli olarak kurarak 65 adet planör ve 10 adet eğitim uçağını özgün olarak üretmiştir. NUD-38'in ise tasarımını selahattin alan tasarlamış ve almanyadan gelen uzmanların katısı olmuştur. Bu katkı almanların resmi bir devlet katkısı değildir. Eğer ki o alman mühendisler olmasa,geç olur ama yinede o uçaklar gökyüzünde olurdu.


    Diyorsun ki;

    "Motor yerine,uçak yazmışım ve bunu ''tekzip'' etmişim. 2015 uçak değil, motor tasarımı ve üretimi gerçekleştirilecek. Fakat sen tekzip'in ne anlama geldiğini bilmediğin için yine 2015 demişsin. İşde o yüzden Türkçen de sorun var diyorum. "

    Diyorum ki;

    Abd dahil hiç bir ülke bir yıl içinde uçak motoru tasarımı + üretimi ya-pa-maz!


    Of be of! Bundan sonra sana laf anlatmaya çalışmayacağım!



    Türkiye de zaten, F-35'in gövde ve motorunda bulunan 300 kritik parçayı kale grubu üretilmekdedir. (http://www.milliyet.com.tr/kale--turk-bayragini-f---le-goge-ucurdu/ekonomi/haberdetayarsiv/16.11.2008/1016641/default.htm )

    Tusaş yetkileleri, ''Dünyada üzerinde TUSAŞ'ın ürettiği parça olmayan Boing'in neredeyse olmadığını ifade eden yetkililer, Boing 737'nin çeşitli ülkelere ayda 35 adet uçak sattığına işaret ettiler.''

    (http://www.airkule.com/default.asp?page=haber&id=7843 )

    TUSAŞ, F-35'in EN KARMAŞIK parçasını üretti (http://www.nethaber.com/Ekonomi/156692/TUSAS-F-35in-EN-KARMASIK-parcasini )


    Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve savunma şirketlerinin vizyon sahibi olması ve üretim standartlarının çok yüksek olması nedeniyle Türk üreticilerin tercih edilir durumda olduğuna dikkat çeken Pepin, şunları kaydetti:

    ''9 yıl önce TAI ile çalışmaya başladık. O dönemde ayda 200 parça gönderiyorlardı. Bugün bu rakam 15-20 bine çıktı.


    http://www.stargazete.com/ekonomi/f-35-projesi-istihdam-saglayacak-haber-300148.htm




    Benim tek bir yazımda ''Türkiye 1 yıl içinde uçak motoru üretecektir'' diye bir tabirim olmamıştır.

    Türkiye 2015 yılın da %100 yerli tasarım uçak moturunu üretecek,demiştim. Nerden çıkardın ''1 yıl '' da üretilecektir dedi mi ?


    Ve son olarak,


    Yazılarında anlaşılıyor ki tartışma kültürün yok ve bildiklerin eksik ve ya çoğu yanlış şeyler. Bu konular araştırma gerektirir!

    Daha gençsin, ''Yani of be of sana laf anlatmaya çalışmayacağım...'' :)




  • f35 gayet iyi ama bildiğim kadarıyla yapımında 6 sponsor ülke var ve bunların arasında türkiye yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -RedBaron-

    f35 gayet iyi ama bildiğim kadarıyla yapımında 6 sponsor ülke var ve bunların arasında türkiye yok.

     İlk Türk Savaş Uçağı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -RedBaron-

    f35 gayet iyi ama bildiğim kadarıyla yapımında 6 sponsor ülke var ve bunların arasında türkiye yok.

    var
  • Biraz yanlış anlaşılmış.
    Ne deniyor haberde;
    quote:


    Hava Kuvvetleri Komutanlığının 2020'li yıllardan sonraki jet eğitim uçağı ve muharip uçak ihtiyacının karşılanması amacıyla kavramsal tasarım yapılması için Tüsaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ ile sözleşme görüşmelerine başlanmasının da kararlaştırıldığını ifade eden Bakan Gönül, "Yani bu, ilk Türk savaş uçağının yapılması için verilmiş bir karardır" dedi.


    Şu an bu konseptte kullanılan uçak TSK'da F-5...

    Yani bu uçak bir F-35 bir F-22 olmayacak.Ama olabildiğince yerli olacak.Tıpkı Milgem gibi.

    Eğer sizin düşünceniz çift motorlu, stealth, uzun menzilli bir uçak ise...o da konsorsiyumlarla oluşacak...KFX belki...

    Ama benim beklentim olabildiğince yerli bir ve tasarım bakımından (yumuşak hatlar vb.) stealth bir Harrier...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealHıstory

    Biraz yanlış anlaşılmış.
    Ne deniyor haberde;
    quote:


    Hava Kuvvetleri Komutanlığının 2020'li yıllardan sonraki jet eğitim uçağı ve muharip uçak ihtiyacının karşılanması amacıyla kavramsal tasarım yapılması için Tüsaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ ile sözleşme görüşmelerine başlanmasının da kararlaştırıldığını ifade eden Bakan Gönül, "Yani bu, ilk Türk savaş uçağının yapılması için verilmiş bir karardır" dedi.


    Şu an bu konseptte kullanılan uçak TSK'da F-5...

    Yani bu uçak bir F-35 bir F-22 olmayacak.Ama olabildiğince yerli olacak.Tıpkı Milgem gibi.

    Eğer sizin düşünceniz çift motorlu, stealth, uzun menzilli bir uçak ise...o da konsorsiyumlarla oluşacak...KFX belki...

    Ama benim beklentim olabildiğince yerli bir ve tasarım bakımından (yumuşak hatlar vb.) stealth bir Harrier...



    Hocam Harrier' ı ne yapacağız uçak gemimiz yok ki? KFX bizim için biçilmiş kaftan olabilir. Kore ve hatta Japonya' yı da bir şekilde dahil edip geliştirmeliyiz.




  • Arkadaşlar NURİ DEMİRAĞ 1936 yılında BEŞİKTAŞ ta bir tane değil, birçok yerli uçak üretti. 1942 yılında 6 kişilik yolcu ve posta uçağı, bombardıman uçağı olarak kullanılabilen 2 uçak daha yaptı...Şimdiki yeşilköy Hava Limanı Nuri Beyin uçak deneme pistleri ve uçuş okulu idi...Rahmetliyi öldürmekten beter etmişler.....Googlede okuyunuz... O kaç bin m2 lik kocaman arazı m2 si 1,5 kuruştan değer biçilip 0,5 kuruşu vergi olarak kesilip m2 si 1 kuruştan istimlak edilmiş.....Nette çok ayrıntılı bilgiler var... Kendi uçağımızı yapma projesi İnşallah bu sefer başarıya ulaşılır....Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 11 Ocak 2011; 18:46:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellmarch!


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealHıstory

    Biraz yanlış anlaşılmış.
    Ne deniyor haberde;
    quote:


    Hava Kuvvetleri Komutanlığının 2020'li yıllardan sonraki jet eğitim uçağı ve muharip uçak ihtiyacının karşılanması amacıyla kavramsal tasarım yapılması için Tüsaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ ile sözleşme görüşmelerine başlanmasının da kararlaştırıldığını ifade eden Bakan Gönül, "Yani bu, ilk Türk savaş uçağının yapılması için verilmiş bir karardır" dedi.


    Şu an bu konseptte kullanılan uçak TSK'da F-5...

    Yani bu uçak bir F-35 bir F-22 olmayacak.Ama olabildiğince yerli olacak.Tıpkı Milgem gibi.

    Eğer sizin düşünceniz çift motorlu, stealth, uzun menzilli bir uçak ise...o da konsorsiyumlarla oluşacak...KFX belki...

    Ama benim beklentim olabildiğince yerli bir ve tasarım bakımından (yumuşak hatlar vb.) stealth bir Harrier...



    Hocam Harrier' ı ne yapacağız uçak gemimiz yok ki? KFX bizim için biçilmiş kaftan olabilir. Kore ve hatta Japonya' yı da bir şekilde dahil edip geliştirmeliyiz.


    Sevgili Hellmarch!
    Bu uçağın kavramsal tasarımı bittiğinde çoktan bizim bir LHD/ Hafif uçak gemimiz olacak

    Zaten Harrier sadece uçak gemilerinde kullanılmıyor.V/STOL strike aircraft deniyor.Yani yer tarruz içinde kullanılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealHıstory


    Sevgili Hellmarch!
    Bu uçağın kavramsal tasarımı bittiğinde çoktan bizim bir LHD/ Hafif uçak gemimiz olacak

    Zaten Harrier sadece uçak gemilerinde kullanılmıyor.V/STOL strike aircraft deniyor.Yani yer tarruz içinde kullanılır.


    LHD olursa Yunanistanlılar kafayı yerler herhalde, kalplerine iner. Dikine veya kısa kalkış yapabilen bir uçaktan önce bence bize hava-hava kapasitesi yüksek mümkünse stealth bir sistem lazım. Hayal gibi ama imkansız zaman alır bizim ordu için. Ama Harrier' ın gelişmiş modeli de yerli olduktan sonra müthiş olur. Artık kendi kapasitemizi kullanma zamanı.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellmarch!


    LHD olursa Yunanistanlılar kafayı yerler herhalde, kalplerine iner. Dikine veya kısa kalkış yapabilen bir uçaktan önce bence bize hava-hava kapasitesi yüksek mümkünse stealth bir sistem lazım. Hayal gibi ama imkansız zaman alır bizim ordu için. Ama Harrier' ın gelişmiş modeli de yerli olduktan sonra müthiş olur. Artık kendi kapasitemizi kullanma zamanı.


    tahminleriniz doğru: http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=429.50

    süreç altay tankındaki gibi de işleyebilir.t/50 konseptinin teknolojisinin transferi olabilir.zira kriterler de çok benzer.çünkü t-50 yer taarruz uçağı şeklinde de modifiye edilebiliyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Arkadaşlar arka arkaya yazışmalarda alıntı yaparken sadece cevap yazdığınız bölümü alıntı yapın lütfen. Aksi takdirde sayfalarda gereksiz kalabalık oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealHıstory

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hellmarch!


    LHD olursa Yunanistanlılar kafayı yerler herhalde, kalplerine iner. Dikine veya kısa kalkış yapabilen bir uçaktan önce bence bize hava-hava kapasitesi yüksek mümkünse stealth bir sistem lazım. Hayal gibi ama imkansız zaman alır bizim ordu için. Ama Harrier' ın gelişmiş modeli de yerli olduktan sonra müthiş olur. Artık kendi kapasitemizi kullanma zamanı.


    tahminleriniz doğru: http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=429.50

    süreç altay tankındaki gibi de işleyebilir.t/50 konseptinin teknolojisinin transferi olabilir.zira kriterler de çok benzer.çünkü t-50 yer taarruz uçağı şeklinde de modifiye edilebiliyor.



    Komşuyu telaş daha olmadan almış besbelli. Google translate ile baktığım kadarıyla saygı duymayı da öğreniyorlar yavaş yavaş.

    Tabi Altay da ki gibi işlerse çok büyük ar-ge gerektirir gibi geliyor. Ama ben Nato üyeliğimizden ötürü t-50 ye ihtimal vermiyorum. Mühimmatta inanılmaz farklılıklar olur. Ha derler ki biz size teknolojiyi verelim siz istediğiniz füzeyi takarsınız ki Ruslar ona hiç sıcak bakmaz. Bence bizim f-35 in f 135 motorlarını Türkiye de ürettirmek için çaba harcamalı ve o motorları tersine mühendislikle kopyalamalı en azından tecrübe elde etmeli ve 10 yıl içerisinde kendi motorumuzu üretmeliyiz. Zaten diğer malzemeyi iyi kötü yapabiliriz bence.




  • t-50 yanlış anlaşılmış

    http://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle

    benim bahsettiğim t-50 budur.

    Edit:

    @Hellmarch

    Motoru kopyalamak?!? Şaka dimi şakaBu işte Çinliler bile zorlandılar ve motordan istenilen verimi elde edemediler.

    Aslında burada sorun aviyonikler.Bundan 2 hafta önce bir grup F-16'ya yerli yazılım yüklendi.Bu da ARGE 2004'te olduğu gibi aviyonik testleri için olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BerylliumSulphur -- 4 Ocak 2011; 18:31:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealHıstory

    t-50 yanlış anlaşılmış

    http://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle

    benim bahsettiğim t-50 budur.

    Edit:

    @Hellmarch

    Motoru kopyalamak?!? Şaka dimi şakaBu işte Çinliler bile zorlandılar ve motordan istenilen verimi elde edemediler.

    Aslında burada sorun aviyonikler.Bundan 2 hafta önce bir grup F-16'ya yerli yazılım yüklendi.Bu da ARGE 2004'te olduğu gibi aviyonik testleri için olabilir.

    Ha o t - 50.

    Motor kopyalamak zor iş tamam da ne yapabiliriz ki şu durumda? Afaki konuşuyorum sadece. Dediğim gibi aviyoniklerde fena değiliz, jdam falan da yapmaya başladık yanılmıyorsam, geriye bir tek motor kalıyor. Ya İsveç gibi Amerika' dan alırız ki yine haşhaş ekimi kıbrıs meselesinde ki gibi bir ambargo yersek yerli uçak yapmanın manası kalmaz. Ama tabi fazla hayalperest olmanın da manası yok. Adım adım ilerlemeli kazanımlar bir uçak yapmaya müsait olduğu anda bize uygun gelen bir model geliştirmeliyiz. Ama piyade tüfeği gibi hk416 ya mehmetçik 1 diyip işin içinden çıkacaklarsa hiç olmasın daha iyi.




  • Olsa çok iyi olur ama hep geri kalıyoruz hep...
  • Yahu bırakalım şu geri kalmış muhabbetini.Üsttede geçmiş bir muhabbet bu konuda.


    Tamamen milli artık uzak bir kavram.F-35 US Army için Amerikada üretilecek değil mi?Fakat bu bile muallakta.Örneğin motorun bazı kritik parçalarını üreten şirket uçakla alakası olmayan BMW tarafından satın alındı!

    Eurofighterda ise radar ABD'li!


    Günümüzde küreselleşen bir dünyadayız ve her parçayı kendimiz üretmeye kalksak sonumuz: CCCP!

    Örneğin Japonyada bazı yasalar yüzünden dışarıya silah satılamıyor!Ama yinede ABD uçaklarında kullanılan elektronik parçaların çoğu Japon!Ve bu işten para kazanıyorlar...

    Yani sevgili dostlar; bizim şu an bu uçak için yapabileceğimiz bekleyip tasarımı görmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellmarch!


    quote:

    Orijinalden alıntı: -RedBaron-

    f35 gayet iyi ama bildiğim kadarıyla yapımında 6 sponsor ülke var ve bunların arasında türkiye yok.

     İlk Türk Savaş Uçağı


    Hocam resimde Türk bayrağı bile var ilk f35 sahiplerinden biriside biz olaca merak etme.




  • Italy, Brazil Top Turkey's List Of Potential FX Partners


    Turkish officials are seeking foreign partners to help build the country's first fighter jet and will likely open talks with Italy's Alenia Aeronautica and Brazil's Embraer, said top procurement officials familiar with the FX program.

    "We expect TAI to open negotiations with both manufacturers later this year," one procurement official said. "And in 2012 we'll know with whom we'll take the road."

    The government has asked the national aerospace company, Turkish Aerospace Industries (TAI), to figure out how the partnership will work. TAI will also receive $20 million from the national procurement office, or the Undersecretariat for Defense Industries (SSM), to produce the "conceptual design" of a fighter aircraft to be built after 2020.

    In recent years, Turkey's drive to make more of its top-line arms has produced indigenous programs for its Land Force and Navy. The FX effort aims to build airpower increasingly independent of U.S. technology, analysts and officials here said.

    Last December, Defense Minister Vecdi Gonul said Turkey would develop and manufacture its next air-to-air fighter aircraft, either by itself or in cooperation with another country.

    Gonul said Turkey may cooperate with South Korea but implied it is not a strong possibility.

    Turkish defense officials said the "Korean option" failed because Seoul insisted on having an overwhelming majority in the effort.

    If implemented, the program is meant to give Turkey airpower parallel to its present and future U.S.-made fleet.

    The Turkish Air Force now operates F-16s and F-4s. Turkey also is a partner in the U.S.-led Joint Strike Fighter (JSF) consortium that is building the F-35 Lightning II stealth fighter jet.

    Ankara plans to buy about 100 F-35 aircraft worth nearly $15 billion. Many Turkish companies are members of the JSF consortium of nine Western nations, and are producing parts for the aircraft. Turkey also will receive 30 modern F-16 Block 50 fighters from Lockheed Martin, the F-35's top maker, as a stopgap until F-35 deliveries begin around 2015.

    Officials said that Turkey's new fighter "would be a next-generation type, would replace the older, U.S.-made F-4Es and would function well with the F-16s and the F-35."

    They confirmed the new aircraft mostly would be meant for air-to-air fighting. The F-4Es are air-to-air fighters, while the F-16s and F-35s are designed mainly for air-to-ground operations.

    Turkey's present fleet of up to 90 F-4 aircraft has been modernized jointly by Israel and Turkey, practically falling outside of U.S. operational control. But these Vietnam-era fighter jets will phase out after 2020.

    "What Turkey seeks is apparently to have an airpower partly independent of U.S. operational controls," said one analyst here who asked not to be named. "The new aircraft other than the F-16s and the F-35s will serve this strategic goal. The Turks are seeking a two-pronged approach: to maintain both U.S. and national assets; U.S., with the upgraded F-16s and the F-35s, and national with the FX program."

    The FX program means Turkey will abstain from buying a European fighter. In December, Gonul ruled out any potential acquisition of the Typhoon fighter jet built by the Eurofighter consortium.

    But Turkish procurement officials still voiced willingness for talks with Alenia Aeronautica, one of the Eurofighter partners, for separate talks for the coming Turkish fighter, along with Embraer.

    "We view both companies as suitable partners for our national [fighter] procurement program," the procurement official said.

    http://www.defensenews.com/story.php?i=5520431&c=FEA&s=CVS

    Özet:Embraer veya İtalyan Alenia ile ortaklık düşünülüyor.(teknolojik destek)Korenin hala bir çözüm olduğunun fakat pek de istekli olmadığımız yazıyor falan filan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BerylliumSulphur -- 25 Ocak 2011; 18:33:27 >




  • THK için kritik zaman 2014-2020 yılları arasıdır bu süre zarfında sayıları 150 yi bulan ve yarısı rezerv durumda olan F4 lerimizin büyük bölümünü emekli edeceğiz fakat yerlerine yılda ancak 8-9 adet F-35 koyacağız.Bu süre zarfında küçülen envanterin takviyesi için 2015 li yıllara gelmeden stop gap alımı bekleniyor.Bu kapsamda ABD'nin elinden çıkarmaya başlayacağı ikinci el F16C/D block 30/40, F15C/D ler yada daha cuzi miktarda EF-2000 siparişi olabilir.Ancak 2020 li yıllarda F35 lerin tamamen servise girmesiyle rahatlayacak.Bundan sonra ise yerli uçak projelerimiz sonuç verecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    THK için kritik zaman 2014-2020 yılları arasıdır bu süre zarfında sayıları 150 yi bulan ve yarısı rezerv durumda olan F4 lerimizin büyük bölümünü emekli edeceğiz fakat yerlerine yılda ancak 8-9 adet F-35 koyacağız.Bu süre zarfında küçülen envanterin takviyesi için 2015 li yıllara gelmeden stop gap alımı bekleniyor.Bu kapsamda ABD'nin elinden çıkarmaya başlayacağı ikinci el F16C/D block 30/40, F15C/D ler yada daha cuzi miktarda EF-2000 siparişi olabilir.Ancak 2020 li yıllarda F35 lerin tamamen servise girmesiyle rahatlayacak.Bundan sonra ise yerli uçak projelerimiz sonuç verecektir.


    Saçma!Özellikle F-15C/D ve EF'nin alımı!Bir miktar F16 alınmasını düşünebiliriz fakat envantere yeni uçak girmesi de öyle kısa süren bir iş değil.EF için bilmiyorum ama F15'in thoughbook'u yok ve bu yüzden personeli de uzun bir eğitimden geçirmeliyiz.Zaten teknoloji transferiyle bile el sürmediğimiz EF ise imkansız.block 40'lar için haklısınız belki de bir miktar F16 daha alacağız.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.