Şimdi Ara

İlk sürüş: Elektrikli Renault Fluence Z.E. ve Kangoo Z.E. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
12.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bataryayı niye kiralıyorum ya böyle saçma birşey olurmu? bu batarya kirası nereye gidiyor? israil?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pamuk

    bataryayı niye kiralıyorum ya böyle saçma birşey olurmu? bu batarya kirası nereye gidiyor? israil?


    Arkadaşlar siz o verdiğiniz paraya o bataryayı satın alabileceğinizi mi zannediyorsunuz? Aracın içindeki bataryanın ağırlığı yaklaşık 300 KG. Düşünün bir kez 1,5 tonluk bir aracı haraket ettireceksiniz. İçindeki elektrik motoru da cabası...
  • televizyonda bu haberi duyan sanayici bi abimiz aynen şöyle dedi

    VURURLAR BUNU İCAT EDEN ADAMI.

    neymiş petrol üreten ülkeler casus tutup bunu oratdan kaldıracaklarmış


    yaşasın teknoloji




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miraz.miraz

    televizyonda bu haberi duyan sanayici bi abimiz aynen şöyle dedi

    VURURLAR BUNU İCAT EDEN ADAMI.

    neymiş petrol üreten ülkeler casus tutup bunu oratdan kaldıracaklarmış


    yaşasın teknoloji


    Petrol üreten ülkeler değil de sanayideki ustalar vurmasın? Şanzıman yok, enjektör yok, silindir yok, eksoz yok... Ne yiyecek bu adamlar... Ekmeği elinden alınan adam napar?




  • Bagaj hacmi biraz ufak değilmi? boyutu daha uzun olmasına rağmen
  • En baba araba chewy volt. yanliz bu ve bunun gibi hibritlere otv tesvigi vermedigi icin devletimiz reno fiyatina almamiz hayal. hibritler de otv destegi kapsaminda olsaydi gorurdum rekabeti. Devletin yaptigi buyuk hatadir sadece elektriklileri desteklemek.
  • Ben biraz daha bilgi ekleyeyim. Renault Roadshow Z.E. isimli bir etkinlikti. Ben 7 nisan 2011 günü etkinliğe katıldım. Kimse bana o günün ünlüler günü olduğunu söylemedi. Kimi ararsanız oradaydı. Beyaz zaten fotoğraf çekerken öyle bir bakıyorki korkup kaçıyorsunuz.

    - Ben 2 sitemdede sürüş izlenimlerimi ve Facebook üzerinden canlı olarak yapılan test sürüşlerinin videolarını hazırlayıp yükledim. Arzu ederseniz izleyebilir ve görüşlerimi okuyabilirsiniz.
    Roadshow ve test sürüşü hakkında yazım burada
    video izlemek isterseniz ilegili yazım burada (http://vimeo.com/22120910)
    resimler için burada

    Kısaca kendi görüşümüde yazayım:
    - Ünlüler arasından sıyrılıp test sürüşünü gerçekleştirdim. Eğer şarjı bana gelinceye kadar biterse karışmam diyede tehdit ettim. Kendi şahsi görüşüm henüz elektrkli araçların yollarda olması için çok erken olduğunu düşünüyorum. EN erken 2010 yılında her yerde olmaları gerekiyor. Şu an üzerinde çalışılması gereken araçlar Hybrid diyebileceğimiz içten yanmalı motora destek olan elektrk motorları yaygınlaşmalı. Neyse Fluence Z.E. kullanma fırsatım oldu. Fransız görevliye dipgaz yapıp yapamayacağımı sorduktan sonra kendisi Türk gibi eliyle buyrun dedikten sonra pedalın sonunu 4 kez gördüm. parkur kısa diyebilirsiniz ama 3 farklı düz yoldan gidiyorsunuz bu sayede dilediğiniz gibi aracı kullanabiliyorsunuz. Araçta bir kw göstergesi yer alıyor. Bu gösterge o andaki çekilen elektriği ifade ediyor. Aynı benzin göstergesi gibi zaten aynı yerdeler. Dipgaz yaptığınızda bir an korkuyorsunuz ne olacak diye ve araç bi anda sağa sola hırçınlaşıyor ve aynı his direksiyonada yansıyor. Sıkı sıkı tutarak aynı atın eğeri gidi dizginliyorsunuz bi bakmışsınız 130 km son hızdasınız. Bu ilginç bir durum. Ses olmayınca bir şey hissetmezsiniz diye düşünebilirsiniz ama o ivmelenme yeteri kadar sizi heyecanlandırıyor.

    - Tesla roadstar kullanma fırsatım elime geçmişti ama kendileri yarın sabah istanbulda olmalısınız diyince bir arkadaşımı göndermiştim test için. Kendisi safkan bir elektrkli araç olduğu için keşke bu iki elektrkliyi karşılaştırabilseydi. Bir gün gelir oda olur kim bilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heytbecom -- 8 Nisan 2011; 22:20:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli


    quote:

    Orijinalden alıntı: pamuk

    bataryayı niye kiralıyorum ya böyle saçma birşey olurmu? bu batarya kirası nereye gidiyor? israil?


    Arkadaşlar siz o verdiğiniz paraya o bataryayı satın alabileceğinizi mi zannediyorsunuz? Aracın içindeki bataryanın ağırlığı yaklaşık 300 KG. Düşünün bir kez 1,5 tonluk bir aracı haraket ettireceksiniz. İçindeki elektrik motoru da cabası...


    Batarya çok pahalı bir şey değil istersen sana hesap çıkartabilirim. 3000 euroya en kral bataryayı koyarlar o arabaya, fiyatı 26000 euro zaten, dizel fiyatına bakarsan anlarsın fiyatın içine bataryanın dahil olması gerektiğini.




  • bataryanın kiralık olmasının ne vergi ile ne de maliyeti ile alakası yok.şarj stasyonları ile alakalı,ki bu mevcut akaryakıt istatsyonları kadar gelişirse menzil sıkıntısı diye birşey kalmayacak.

    bu arada üreticinin iddiası elektrikli versiyon aynı sınıftaki dizel versiyondan pahalı olmayacak.elektrikli aracı da yılda 20000km den fazla kullananlar için öneriyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superposition -- 11 Nisan 2011; 16:02:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    bataryanın kiralık olmasının ne vergi ile ne de maliyeti ile alakası yok.şarj stasyonları ile alakalı,ki bu mevcut akaryakıt istatsyonları kadar gelişirse menzil sıkıntısı diye birşey kalmayacak.

    bu arada üreticinin iddiası elektrikli versiyon aynı sınıftaki dizel versiyondan pahalı olmayacak.elektrikli aracı da yılda 20000km den fazla kullananlar için öneriyorlar.

    peki bu kira olayını renaultmu çıkarıyor yoksa tüm araçlarda böylemi olacak.
    pilin araç ile aynı fiyata sahip olmasının kiralama ile ilgisi olabilirmi hani üretici firma pile para ödemeyip kira adı altında bizemi ödetiyor acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goro1982 -- 11 Nisan 2011; 16:26:48 >




  • Şarj istasyonları bugünün benzin istasyonları kadar çok bile olsa ben şahsen 185 km de bir (özellikle de uzun yolda) durmak istemem. Zaten aracın son hızı 135 km ve bu hızda 185 km gideceğini de sanmıyorum. Ayrıca Tulu Darıcan, quickdrop istasyonlarının Türkiye'de şu an için kurulmayacağından bahsetmiş. Eğer böyle bir durum var ise kurulacak istasyonlarda nasıl bir sistem uygulanacağını merak ediyorum. Uzun yolda uzun süreler pilin dolmasını beklemeyiz inşallah...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    Şarj istasyonları bugünün benzin istasyonları kadar çok bile olsa ben şahsen 185 km de bir (özellikle de uzun yolda) durmak istemem. Zaten aracın son hızı 135 km ve bu hızda 185 km gideceğini de sanmıyorum. Ayrıca Tulu Darıcan, quickdrop istasyonlarının Türkiye'de şu an için kurulmayacağından bahsetmiş. Eğer böyle bir durum var ise kurulacak istasyonlarda nasıl bir sistem uygulanacağını merak ediyorum. Uzun yolda uzun süreler pilin dolmasını beklemeyiz inşallah...

    zaten şuanki kullanım amaçları şehir içine yönelik haftada 1 gün şarj et ve kullan diye dediğiniz uzun yollar için bence daha erken japan ların çalışmaları deprem nedeni ile aksadı beklemeye devam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ipo_aga


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli


    quote:

    Orijinalden alıntı: pamuk

    bataryayı niye kiralıyorum ya böyle saçma birşey olurmu? bu batarya kirası nereye gidiyor? israil?


    Arkadaşlar siz o verdiğiniz paraya o bataryayı satın alabileceğinizi mi zannediyorsunuz? Aracın içindeki bataryanın ağırlığı yaklaşık 300 KG. Düşünün bir kez 1,5 tonluk bir aracı haraket ettireceksiniz. İçindeki elektrik motoru da cabası...


    Batarya çok pahalı bir şey değil istersen sana hesap çıkartabilirim. 3000 euroya en kral bataryayı koyarlar o arabaya, fiyatı 26000 euro zaten, dizel fiyatına bakarsan anlarsın fiyatın içine bataryanın dahil olması gerektiğini.


    @ Şimdi bana 3000 Euro'ya en kral bataryayı almaya azm etmiş arkadaşım;
    Ben bu konu üzerine TEZ çalışmamı yaptım ve nacizane birşeyler bildiğim için burada paylaştım. İşte sana gerçek datalar...

    Biz GoldenMotors firmasına ait HP-P100(LifePO4) bataryasını seçtik, 48V 100Ah kapasiteli bu batarya 55 KG ağırlığında. Bu tipteki bir aracın gereksinimleri kilosuna oranla benim tezimde modellediğim araca yakın onun için bu bataryadan 4 tane satın almak (4 * 55 Kg = 220 KG batarya) iş görecektir...

    Yani 4 adet satın alıp, seri bağlamak suretiyle 48V * 4 = 192 Voltluk toplam gerilim elde ederiz. Bu arada seri bağlamaktaki amaç en uzun KM yolu kat etmektir.. Paralel bağlarsak, traction kuvvetimiz çok çok iyi olur ama amacı uzun km. yapmak olan bu tip araçlarda kullanılmaz.

    Sonuç itibarıyla;
    Pbatarya= 4 adet * 48V * 100Ah = 19200 VAh = 19,2 kWh (Fluence ZE için bu değer 22 kWh olarak bildirilmiştir ve toplam batarya ağırlığı 250 KG verilmiş.)

    Veriler 1 ton üzerindeki aracı rahatlıkla istenen menzile ulaştırır... Şimdi gelelim fiyata;
    1 adet HP-P100 : 1966 Euro
    4 adet HP-P100 : yaklaşık 8000 Euro

    bilmeden konuşmayalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi met.nar -- 11 Nisan 2011; 17:40:39 >




  • her kez konuşuyorda kimse elektrikli araçların tarihini biliyormu..

    elektrikli araç bir mucize yada yeni bir buluş değil 1900 lülerden beri olan bir şey..

    Ferdinand porsche nin yani porschenin kurucusu ilk sahibinin yapdığı ilk araç elektrikli arabadır ama çok verimsiz olduğundan içden yanmalı motora geçmişdir.. henry fordun yani fordun kurucusu olan şahsın ilk yapdığı araç elektrikli araçdır ve oda verimsiz kalitesiz menzil ve performansdan ötürü vazgeçmiş içden yanmalı motora dönmüşdür..

    gördüğünüz gibi elektrikli araba yeni bir buluş yeni bir şey değildir tarih içinde yüzlerce firmaların elektrikli araç üretimleri olmuş ama beğenilmediği kısa menzil uzun şarj süreleri yüzünden tarihin tozlu sayfalarında kaybolup gitmişdir..

    bu işe niyetlenmiş tek firma renaultdur eskiden pegeoutnunda hevesi vardı renault ile beraberdi argeleri ama şu anda psa gurubuda elektrikden vazgeçdi eskisi kadar ciddi bir arge yatırımı yapmıyor onlarda daha çok dizel ve alternatif yakıtlara yöneldiler almanlar deseniz yapabilicek teknolojileri olmasına rağmen üstelemiyorlar bmw ninde mercedesinde elektrikli araçları var ama öyle bangır bangır reklamını yapmıyorlar çünkü satamıycaklarını biliyorlar elektrikli araç yapmalarının tek nedeni sadece güç gösterisi bizimde teknolojimiz buna yetiyor istersek yaparız misali.. almanlar daha çok hidrojen motor üstünde çalışıyorlar ve geleceğin yakıt türünü hidrojen olarak belirlediler zaten bu yüzden bmw 7 hydrogeni artık seri üretime koydu istek olursa üretiyor..

    renaultnun bu ilk aracı değil renault 90 lıların başından beri clio serisinden express serisinden araçların elektriklisini fransada ürettiyordu o zamanlarda bu araçların menzili 120 km civarı idi fransada bile satmadı pegeoutda o sıra 406 ve 107 serisinin elektriklisini üretiyordu hatta pegeout reklam olsun diye fransız posta teşkilatına bir filo elektrikli 107 hediye etti ama gene tutmadı araçlar..

    bazı arkadaşlar demişki gelişir bu teknoloji falan filan bu teknoloji 40 yıldır olduğu yerde sayıyor 20 yıl önceki elektrikli clionun menzili 120 km iken bu günkü fluencın menzili 180 km bu fark teknoloji farkı değil teknoloji tamamen aynı menzildeki farkın tek nedeni akü teknolojilerindeki gelişme yani aynı aküyü 20 yıl önceki clioyayada taksanız onunda menzili 120 den 180 e çıkar..

    fluence dan bahsedersek kısaca menzil kısa.. fiyatı çok pahalı 56 bin tl ve her ay ödenecek bir akü parası var 170 tl gibi şimdi bu aracın ekonomisi nerde sorarım.. hızlı şarj süresi 45 dakika deniyor hadi hızlı şarja götürdünüz sırada 2 kişi var ne yapıcaksını gününüzün 3 saatini aracı şarj etmeklemi geçiriceksiniz.. uzun yola çıksanız zaten o tam bir eziyet olur araçda bataryalardan bagaj çok ufalmış valizler çocukların oyncakları falan filan sığmasına imkan yok zaten 4 kişilik bir aile uzun yolda yüküyle kendi ağırlıklarıyla aracın menzil ve performansına ne kadar etki edicek bu faktörde var..
    adam 900km lik uzun yola çıksa 3-4 defa şarja giricek demekdir her şarj 45 dakka sürse zaten yol boyu 3-4 saatini şarjla geçiricek normalde benzin yada dizel tarzı bir araçla 8-9 saatte gidiceği yolu 13 saatte falan gidicek bunuda geçdim 135km son hız zaten uzun yolda insanı bayar kaldıki bu hızlara çıkıldımı elektirk türketimi artıcakdır yani 180 km lik menzil 140-160 km lere kadar düşücekdir..

    yani sorular çok sıkıntılar çok..

    ben elektrikli araç düşmanı bir insan değilim destekliyorumda tam aksine ama fluence gibi araçlarda değil bu araçlarda çok verimsiz çünkü elektrikli motorlar

    bu elektrikli araçlar en iyi ufak minik hafif tek yada iki kişilik smart twizy tarzı araçlarda işe yarar tam amacına hizmet eder şehir içi kısa mesafe git gel işde..

    renaultunun twizy araçları çok güzel hem ufak hem işlevsel hem amaca uygun şehir içi kullanıma tam amaçla hizmet eden kapının önüne ikinci bir araç olarak konulabilicek bir araç.. şehir içinde twizyle gez uzun yolada normal binek aracınla çık denge budur elektrikli araçda en güzel bu tip bir amaçda kullanılırsa verimli olur.. ben twizy tarzı elektrikli araçları daha çok destekliyorum neticede ufak hafif ve tek yada çift kişilik olması yükünü ağırlığını stabil yapıcakdır buda aracın menzilini uzun süratini yüksek yapıcakdır..şehir içinde sürüş rahatlığı ve park yeri kolaylığı şarj süresi falanda cabası..

    en son okuduğum twizy nin üç motoru çıkıcağı idi biri 45 km menzilli 16 yaş sınırı olan ehliyet gerektirmeyen motorlusu biri 75 km lik normal ehliyet isteyen modeli biride 120 km menzilli modeli.. hepsinin evde normal prizde şarj süresi 3 saatti.. bu 8 saatten daha makul.. demekli hızlı şarjda 10 dakkada şarj olur bu daha mantıklı ve yukardada yazdığım gibi kullanışlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 11 Nisan 2011; 19:06:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Çok heyecanlanmayın. Bu araçların anlamlı bir pazar payı elde etmelerine daha 20 sene var.Cep telefonu değil bu. Çok ciddi altyapı yatırımları gerekiyor. Ayrıca Tulu DARICAN'a da katılıyorum. Asla içten yanmalı mooru olan bir aracın keyfini veremez. Otomobil değil de makine bu. İnsan taşıma makinesi...

    arkadaşlar elektrikli araçlar günümüzde bu kadar dezavatajı (yeterli şarj istasyonu yok , menzil kısa , max hız az, pahalı , batarya kirası , bataryanın ömrünün kısıtlı olması) olmasına rağmen bu kadar heycan ve ilgi yaratmışsa ve bence hiç de az sayılmayan bir satış yakalamışsa , elektrikli araçlar beş yıl içinde çok hızlı bir şekilde
    hayatımıza girecek . özeillikle bizim milletimiz yeniliğe ve teknolojiye çok açık . birkaç yıl önce pazara giren çin , hinditan , kore malı araçlar bile çok çabuk kabul edildi ve alındı . zaten renault ülkemizde çok başarılı , güvenilen ve sevilen bir marka . 20 yılı öngörmek tamamen ileri görüş eksikliğidir . bir arkadaş da elektrikli araçların içten yanmalı araçlara göre daha az aksamı olması ve daha az arızalanacagından küçük esnafın zarar göreceğinden bahsetmiş . bu kadar sığ bir bakış açısı olamaz . biraz mantıklı olalım . isterseniz telgrafa geçip , bilgisayarları kaldırıp , at arabasına binelim ki insanlar iş bulsun .




  • quote:

    ben elektrikli araç düşmanı bir insan değilim destekliyorumda tam aksine ama fluence gibi araçlarda değil bu araçlarda çok verimsiz çünkü elektrikli motorlar


    verimsiz olan motor değil batarya. Motorlar zaten çok gelişti verimlilik %80 civarlarında. Motor teknolojisi tamamen bataryaların gelişmesini bekliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii

    quote:

    ben elektrikli araç düşmanı bir insan değilim destekliyorumda tam aksine ama fluence gibi araçlarda değil bu araçlarda çok verimsiz çünkü elektrikli motorlar


    verimsiz olan motor değil batarya. Motorlar zaten çok gelişti verimlilik %80 civarlarında. Motor teknolojisi tamamen bataryaların gelişmesini bekliyor



    bakın lafımı doğru anlamamışsınız ben motor verimsiz demedim.. bu araçlarda çok verimsiz bu motor dedim.. çünkü fluence tarzı çift hacimli arabalar yüke açıkdır motorun kaldırabiliceği yük belirsiz 4 kapı araç yapıyorsun bizim millet kalabalık aileler yığılır arabanın içine yeri gelir öne 2 kişi arkaya 4 yada 5 kişi oturur bir yerlere gideriz hepimizin başına gelir bu tip şeyler bu motordan böyle tam verim alamassınız.. ben bunu söyledim.. zaten çift hacim olması başlı başına bir verimsizlik ama tabiki ticari bir neden bunuda anlayabiliyorum..

    dediklerim motor teknolojisi üstüne değildir tam aksine altınada o yüzden yazdım bu tür elektrikli araçlar haliyle motorlarda en verimli twizy ve smart tarzı tek hacimli araçlarda verimli olur.. dikkat ediniz dünyanın en iyi en verimli bütün elektrikli araçları tek hacimlidir örnek tesla .. alabiliceği maksimum yük belli sürücü ve belki yanında bir yolcu o kadar.. haliyle aracın stabil gücü hızı menzili performans hesabı daha stabil olucakdır..




  • Tamam o zaman özür

    Noktalama noksanlığı yüzünden yanlış anlamışım. Bu durumda yazdıklarınıza katılmamak elde değil.
  • estafurullah bende de hata var noktalamaya pek dikkat etmemişim yazarken şimdi dikkat ettim.
  • Zengin insanlar denemek için alır kullanmak için degil.Bu arabalara 50 60 bin tl veren insanların yakıtı dert ettiğini hiç sanmıyorum.Kaldı ki 100 150 bin tl verip 3k 4k motorlu araçlara binen kişiler motorun gücü için o paraları bu arabalara veriyolar.

    orta gelir düzeyli insanlara göre yapsalar bu arabaları bence daha başarılı olurlar.Hem insanlar rahat alır hemde yakıt maliyetini azalttıkları için bu araçlar amacına ulaşmış olur.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.