Şimdi Ara

İlk çalıştırmada beyaz duman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
6.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar.aracım 1.4 tdi pd 75 hp 2004 model 145000 kmde skoda fabia sahibiyim.araç sabahları ilk çalıştırmada soğuk günler olsun sıcak günler olsun motorda sarsıntı oluyor 1-2 saniye sonra düzeliyor ve beyaz bir duman çıkıyor 1-2 saniyeliğine.bu sorun önceden de vardı ama sanki arttı gibi.sorun ne olabilir?



  • bu konuda fikri ve bilgisi olan sayın forumdaşlarıma duyrulur.teşekkür ederim.
  • burda dumanın rengi çok önemli. duman beyaz mı mavi mi? beyaz duman su buharı belirtisidir eksozda görünmesi için silindir üst kapak contasından, soğutma sıvısının yanma odalarına kaçıp orada yakılarak eksozdan atılması gerekir ki bu durumda duman genelde ilk çalıştırmada değil, sürekli görülür. yine zaman içinde soğutma suyunda eksilme ve eksoz çıkışında bir süre kullanımdan sonra ıslaklık da görülebilir.

    ancak duman mavi ise iş değişir.

    mavi duman yağın yanması sonucu ortaya çıkar. eğer ilk çalıştırmada mavi duman çıkıyor ve ardından kesiliyorsa (ki düşük devirlerde kesilir ama gaz verip yüksek devirlere çıkarıp bırakırsanız, yüksek devirlerde de görülme durumu var) sorun büyük olasılıkla subap keçelerinden kaynaklanıyordur.

    üstten egzantrikli günümüz motorlarında, subap bölgesinde çalışan çok fazla eleman olduğundan o bölge de ciddi oranda motor yağıyla yağlanır. dolayısıyla o bölgede dolaşan yağın, subap aralarından yanma odalarına kaçmaması için subap altlarında subap keçesi de denen bir sızdırmazlık elemanı bulunur. zaman içinde bu elemanlar ekonomik ömürlerinin sonuna yaklaşırlar ve eskisi gibi yağı orada tutamazlar. normal çalışma zamanında yağ sürekli devirdaim durumunda olduğu için sızma olmaz. ancak motoru stop ettikten sonra subap diplerinde kalan yağ, yavaş yavaş keçe diplerinden silindir yuvalarına sızar ve siz motoru ilk çalıştırdığınzda bu içeriye sızan yağ (bir kaç damlalık bir şeydir, çok değildir) yanar ve duman olarak eksozdan çıkar.

    bu nedenle dumanın rengini kesinleştirip, ona göre teşhis ve tedavi yöntemi uygulamak gerekir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 27 Nisan 2014; 11:47:10 >




  • OXMOXTOX O kullanıcısına yanıt
    aya arkadaşın dediğine harfiyen katılmakla birlikte sorunun enjektör işemesinden de kaynaklanabileceği ihtimalini de belirteyim.rölanti sarsıntısı ve beyaz duman tam yanmayan yakıtın göstergesi olabilir.en iyisi aracı arıza tespit cihasına bağlatıp enjektörler başta olmak üzere tüm üniteleri kontrol ettirmek olacaktır.iyi günler...
  • motora fazla yağ konulduğu zamanda beyaz duman çok oluyor bildiğim kadarıyla . Bence göstermenizde fayda var
  • enjektör ve pompa ile alakalı bir durum ilk çalıştırmada beyaz duman atar sonra hiç bir sorun yokmuş gibi çalışır ilkte rölanti devri biraz düşük olur hatta. Bir ustaya götürüp avans ayarı yaptırırsanız bu sorun bi nebze kesilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    burda dumanın rengi çok önemli. duman beyaz mı mavi mi? beyaz duman su buharı belirtisidir eksozda görünmesi için silindir üst kapak contasından, soğutma sıvısının yanma odalarına kaçıp orada yakılarak eksozdan atılması gerekir ki bu durumda duman genelde ilk çalıştırmada değil, sürekli görülür. yine zaman içinde soğutma suyunda eksilme ve eksoz çıkışında bir süre kullanımdan sonra ıslaklık da görülebilir.

    ancak duman mavi ise iş değişir.

    mavi duman yağın yanması sonucu ortaya çıkar. eğer ilk çalıştırmada mavi duman çıkıyor ve ardından kesiliyorsa (ki düşük devirlerde kesilir ama gaz verip yüksek devirlere çıkarıp bırakırsanız, yüksek devirlerde de görülme durumu var) sorun büyük olasılıkla subap keçelerinden kaynaklanıyordur.

    üstten egzantrikli günümüz motorlarında, subap bölgesinde çalışan çok fazla eleman olduğundan o bölge de ciddi oranda motor yağıyla yağlanır. dolayısıyla o bölgede dolaşan yağın, subap aralarından yanma odalarına kaçmaması için subap altlarında subap keçesi de denen bir sızdırmazlık elemanı bulunur. zaman içinde bu elemanlar ekonomik ömürlerinin sonuna yaklaşırlar ve eskisi gibi yağı orada tutamazlar. normal çalışma zamanında yağ sürekli devirdaim durumunda olduğu için sızma olmaz. ancak motoru stop ettikten sonra subap diplerinde kalan yağ, yavaş yavaş keçe diplerinden silindir yuvalarına sızar ve siz motoru ilk çalıştırdığınzda bu içeriye sızan yağ (bir kaç damlalık bir şeydir, çok değildir) yanar ve duman olarak eksozdan çıkar.

    bu nedenle dumanın rengini kesinleştirip, ona göre teşhis ve tedavi yöntemi uygulamak gerekir...


    zaman ayırdığınız ve yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.aracımı bir teste sokmam gerekiyor sanırım.ama dumanın ilk 1-2 saniyede beyaz olduğuna eminim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    aya arkadaşın dediğine harfiyen katılmakla birlikte sorunun enjektör işemesinden de kaynaklanabileceği ihtimalini de belirteyim.rölanti sarsıntısı ve beyaz duman tam yanmayan yakıtın göstergesi olabilir.en iyisi aracı arıza tespit cihasına bağlatıp enjektörler başta olmak üzere tüm üniteleri kontrol ettirmek olacaktır.iyi günler...

    kendi ustamı telefonla aradım.ilk aklıma enjektör geldi ama bakmak lazım dedi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.