Şimdi Ara

İkinci El Dağ Bisikletleri, Salcano NG650, Kadro Boyu Seçimi ve Frenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle merhaba. Forumda bir haftadır araştırma yapıyorum hatta farklı forumlarda da yapıyorum üstelik 2012 yılından beri bu da benim ilk konu açışım galiba. Yani baya bir araştırma yaptım ancak tatmin edici cevap bulamadım, aksine daha çok kafam karıştı ve bu konuda aradığım cevapları bulacağıma inanıyorum.
    Ben bir dağ bisikleti almak istiyorum önceliğim ise Salcano NG650 hidrolik disk fren modeli. Sıfırı çok pahalı. Bu yüzden ikinci ele yönelmiş bulunmaktayım ki onlar bile pahalı. birkaç bisikleti kargo ile almayı düşündüm ama herkes önce bisikleti görmem gerektiği kanısında.
    Şöyle ki bisikletle aslında daha fazla asfaltta vakit geçireceğim. Çok nadiren dağa çıkacağım. Yol bisikleti al diyenler olacaktır elbet ama maalesef onların da tipini sevmiyorum. Denedim ve süremedim. Kafamın karıştığı noktalardan birisi ise kadro boyu. Jant boyu... Benim boyum 1.72 nasıl bir kadro boyu almam gerekiyor? 18" alsam rahat sürebilir miyim? yoksa daha aşağı mı almam gerekiyor? Ben fazla uzatmadan direkt sorularıma geçeyim ve siz de müsait iseniz bana yardımcı olun. Kafayı yedim yaklaşık 4 aydır bir bisiklet alamadım.

    1-) Bütçem en fazla 700 lira ikinci el salcano almalı mıyım?
    2-) Boyum 1.72 ve nasıl bir kadro boyu tercih etmem gerekiyor, hangisi daha rahat olur?
    3-) bisikletten anlamadığım için jant boyunun da nasıl olması gerektiğini bilmiyorum. Bu yüzden 26" yahut 27.5 " fark eder mi? 26" uygun mudur?
    4-) V-fren sistemi mi daha iyidir yoksa hidrolik disk fren sistemi mi? Disk fren sistemlerinde balata ayarı falan diyorlar tam bilmiyorum. Ama neden daha pahalı olduğunu da merak ediyorum.
    5-) Mekanik disk frenli bisiklet alacağıma V-fren versiyonunu alsam hem daha ucuz hem daha mı iyi olur?
    6-) Bu dağ bisikletleri ile uzun yola çıkabilir miyim? (uzundan kastım en fazla 20 km'dir.)
    7-) Vites 21 mi olmalı 24 mü yoksa pek fark eder mi vites?
    8-) Shimano olması ve bisikletin alüminyum kadro olması iyi midir?
    9-) Hidrolik disk fren bakımı zor mudur? Herhangi bir sıkıntı çıkarır mı?
    10-) Neden V-fren tercih etmeliyim yahut neden hidrolik disk fren tercih etmeliyim?

    son olarak örneğin bunu mu almalıyım yoksa bunu mu?

    a-)http://www.buroteknik.com/Salcano-NG650-26-V-26-Jant-21-Vites-Dag-Bisikleti_162386.html

    b-)http://urun.gittigidiyor.com/spor-outdoor/salcano-ng-650-hd-26-jant-dag-bisikleti-2016-206412787

    su sorduğum sorularla ilgili birçok araştırma yaptım ancak kendimce tatmin edici bir cevap bulamadım.

    Neden, hangi bisikleti tercih etmeliyim, benim durumumda olan bir insan nasıl bir bisiklet tercih etmeli? (Bisikletle işe gidip gelmeyi düşünüyorum, İzmir'de ikamet ediyorum.)

    Not: Ayrıca İzmir'de ikinci el bisiklet satan dükkanlar, mağazalar varsa sizin bildiğiniz bilmek ve gidip bir göz atmak isterim.

    Şimdiden yardımlarınız ve cevaplarınız için teşekkür ederim, iyi günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kral4fero -- 5 Mayıs 2016; 16:10:48 >



    _____________________________




  • neden kimse bir şey yazmadı arkadaşlar, çok ihtiyacım var.
    _____________________________
  • aynı kafadayız hocam :) bende uzun zamandır araştırıyorum ama karar veremedim. 2.ci el alın daha iyi bulabilirsiniz diyorlar ama, 2.ci elin vermiş olduğu risklerle beraber sıfırları arasında çok düşük fiyat farkları var. çıldırıyorum artık :))
    _____________________________
    "In the long run, we are all dead"
    J.M.Keynes
    PL - KRK
  • gittim sıfır almaya aşırı pahalı olunca adamlar direkt olarak "ikinci ele yönel" dediler. ne yapacağımı şaşırdım doğrusu, doğru dürüst bir araştırma da yapamıyorum her kafadan farklı bir ses olduğu için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kral4fero


    Kafamın karıştığı noktalardan birisi ise kadro boyu. Jant boyu... Benim boyum 1.72 nasıl bir kadro boyu almam gerekiyor? 18" alsam rahat sürebilir miyim? yoksa daha aşağı mı almam gerekiyor? Ben fazla uzatmadan direkt sorularıma geçeyim ve siz de müsait iseniz bana yardımcı olun. Kafayı yedim yaklaşık 4 aydır bir bisiklet alamadım.

    1-) Bütçem en fazla 700 lira ikinci el salcano almalı mıyım?
    2-) Boyum 1.72 ve nasıl bir kadro boyu tercih etmem gerekiyor, hangisi daha rahat olur?
    3-) bisikletten anlamadığım için jant boyunun da nasıl olması gerektiğini bilmiyorum. Bu yüzden 26" yahut 27.5 " fark eder mi? 26" uygun mudur?
    4-) V-fren sistemi mi daha iyidir yoksa hidrolik disk fren sistemi mi? Disk fren sistemlerinde balata ayarı falan diyorlar tam bilmiyorum. Ama neden daha pahalı olduğunu da merak ediyorum.
    5-) Mekanik disk frenli bisiklet alacağıma V-fren versiyonunu alsam hem daha ucuz hem daha mı iyi olur?
    6-) Bu dağ bisikletleri ile uzun yola çıkabilir miyim? (uzundan kastım en fazla 20 km'dir.)
    7-) Vites 21 mi olmalı 24 mü yoksa pek fark eder mi vites?
    8-) Shimano olması ve bisikletin alüminyum kadro olması iyi midir?
    9-) Hidrolik disk fren bakımı zor mudur? Herhangi bir sıkıntı çıkarır mı?
    10-) Neden V-fren tercih etmeliyim yahut neden hidrolik disk fren tercih etmeliyim?

    son olarak örneğin bunu mu almalıyım yoksa bunu mu?

    a-)http://www.buroteknik.com/Salcano-NG650-26-V-26-Jant-21-Vites-Dag-Bisikleti_162386.html

    b-)http://urun.gittigidiyor.com/spor-outdoor/salcano-ng-650-hd-26-jant-dag-bisikleti-2016-206412787

    su sorduğum sorularla ilgili birçok araştırma yaptım ancak kendimce tatmin edici bir cevap bulamadım.

    Neden, hangi bisikleti tercih etmeliyim, benim durumumda olan bir insan nasıl bir bisiklet tercih etmeli? (Bisikletle işe gidip gelmeyi düşünüyorum, İzmir'de ikamet ediyorum.)

    Not: Ayrıca İzmir'de ikinci el bisiklet satan dükkanlar, mağazalar varsa sizin bildiğiniz bilmek ve gidip bir göz atmak isterim.

    Şimdiden yardımlarınız ve cevaplarınız için teşekkür ederim, iyi günler dilerim.

    Boylarımız aynı fakat her boyu aynı olanın bacaklarının iç mesafesi aynı olmaz o nedenle tavsiyem öncelikle ölçü alın. Benim iç bacak boyum 75 cm ve iki mtb kadrom da 18" gayet iyi. Bunun dışında sele boyu ve sele ön/arka ayarı olduğundan oturma mesafenizi ayarlama şansınız var, gidon boynu da uzun/kısa ve açısı ayarlanabilir tiplerde bulunabildiğinden onu da değiştirip 18" fakat farklı kadro geometrilerine de uyum sağlarsınız tabi ben de zamanında o boyun olmadı bu boyun yok sele tipi şeklinde çeşitli modelleri alıp deneyip ideali boyu ayarladım yani bir seferde tam oturan bir kadro olabilir ama zamanla neyin ne olduğunu anlarsınız o yüzden 2. el 500-600 TL civarında bir makine bakın.


    1)Salcano-Sedona-Kron vb yerli markalardan tutun da birçok yabancı marka (Bianchi gibi bazılarının sadece Türkiye'de adı var bazıları da kadrolarına kadar başka büyük firmalarda üretiliyor) fason üretiliyor yada toplama/montaj şeklinde. Öncelikle Tavsiyem ucuz ve dayanıklı 7005 alüminyum kadro bulmanız (komple bisiklet ama kadrosu tercihen 7005 olsun). 6061 aslında daha esnek, daha kolay zor kaynak tutan işlemesi zor fakat 7005 den daha hafif. Dikkat ederseniz gidon-sele borusu kaynakla işi olmayan parçalar olduğundan 6061 dir. 7005 daha serttir daha dayanıklıdır ama aşırı şartlarda sertliklerinden dolayı kırılganlardır. Bir de 7005 daha ağırdır örneğin aynı kadronun 6061 inden 100-200 gram gibi yani çok göze batacak bir durum değil.

    2) ortalama olarak 18" kadro bakın, alüminyum tercih olur. Rijid yani kalın borularla destekli bir kadro olsun, 200-300 gram ağır olsun ama sağlam olsun. Genelde alın borusu ile orta göbek en çok yük binen kısımlardır buralarda ek parçalarla destekli alüminyum kadrolar var onlara bakın.

    3) 26" yeterli

    4) Kaliteli bir V fren ve kaliteli pabuçlarla daha iyi sonuç alırsınız. Shimanonun uygun fiyatlı vfren ayakları ve pabuçları var bir de baradine markasının pabuçlarını övüyorlar. Siz 2. el V frenli alın gerekirse eski ayakları atar yenilersiniz.
    Hidrolik disk fren göbekten frenleme yapar bu da jant tellerine aşırı stress uygular. HD frenin amacı sürekli frenleme kullanan sporcuların frenleme esnasında ortaya çıkan ısı dolayısıyla jantın ısınması ve iç lastiği patlatmasının önüne geçmesidir. Vfren direk jantı çemberden frenlediğinden jant tellerine daha az stress uygular. Sürekli rampa inip frenleme yapmayacağınıza göre (downhill yarışçısı değilsiniz sanırım :)) V fren iş görür. Tek kötü yanı akordu bozuk jantlarda fren performansı düşer. Yani ya çok gevşek bırakırsınız sürtmesin diye yada sürekli pabuç sürter. Düzgün bir bisiklet binicisi zaten akordu bozuk tekerlerle dolaş(a)maz.

    5)ileride mekanik yada hidrolik disk fren takılabilecek kadro maşalı bir bisiklet alırsanız canınız geçmek istediğinden gerekli aparatları alır hatta 2. el güzel bir disk frenli ÇİFT katlı jant takımı ile ucuza geçersiniz. Yada ille de deneyeceğim derseniz önü disk fren yapar bakarsınız nasıl oluyor diye.

    6) Dağ bisikletleri ile 20 km hiçbirşeydir. Ben yılda asfalt-arazi 10.000 km yol yapıyordum zamanında. Bakımlı bir bisikletle 50 -100 km de yaparsınız hatta lastikleri doğru seçerseniz yormaz bile amaç spor değil mi sizi zorlarsa bu dayanıklılık olarak geri döner.

    7) vites kaset dişli olursa birçok 7 li kaset göbek 8 li dişliye de uyumludur. Burada da çeşitli dişli oranları var ve ister 7 li ister 8 li sizi üzmez.

    8) Shimano, dünyanın 1 numaralı bisiklet ekipman üreticisidir o nedenle sizi üzmez sonra sram ve suntour gelir. Arada egzotik fiyatlı parçalar üreten firmalar da yok değil ama Cheng yu markalı bir vites sistemi ile Shimano arasında elbette kalite farklı vardır bu size ürünün klasmanına göre dayanıklılık (Biri 1-2 yılda dağılabilir hem de olmadık yerde diğeri de dağılabilir ama daha düşük olasılıkla. Bu sizin sistemi ne kadar tanıdığınızla, nasıl kullandığınızla alakalı Sonuçta giriş seviyesi Shimano parçaları 30 Tl lerden başlıyor çok büyük meblağ değil bütçenize göre ileride daha üst sınıf dayanıklı, güvenilir ve performanslı (örneğin vites değişimleri daha sessiz, yumuşak gibi) olur. Performans deyince pahalı parça takınca hiç yorulmadan bayır yukarı gidip kmlerce gezeceğinizi sanmayın.

    9)Hidrolik sistem sürekli frenleme yapılan müsabakalarda daha az güçle v frenin yaptığı işi yapar. Sizin öyle kaygınız olmamalı. Dağ bayır gezerken oldu ya bisikleti devirdiniz hidrolik boşaldı. Yani tamiri sıkıntılı oysa vfrende çok çok tel kopar o da 1-2 TL dir. Yanınızda yedek olur da nasıl takacağınızı da bilirseniz 5 dk da tamir edip gezinize devam edersiniz.

    10)Vfren ile hidrolik freni öndeki maddelerde açıkladım. Görünüş evet daha havalı ama şart değil, çıkarımları kendiniz yapın.

    Bence çok takılmadan 2. el bir bisiklet alın. Sezon açılmadan bu işi bitirin yoksa okul tatili yaklaştıkça 2. el de artacaktır.
    _____________________________




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Ansiklopedi gibi bir kaynak olmuş ellerinize sağlık :)
    _____________________________
  • Rica ederim bilgi ve tecrübeleri paylaşmak varsa yanlışlarımı/eksiklerimi görmek büyük bir zevk benim için. Uzun yıllar bisiklet sporundan ayrı kaldım ama bu sene hem eski bisikletimi revize edip 2 yeni bisiklet daha ekledim. Artık binme zamanı geldi. Bu esnada da forumları gezip yeni marka/model/sistemleri keşfedeyim dedim ama bir baktım ki yok model yılları yok ücretli/ücretsiz aylık bakımlar, bakımları aksatana garanti iptali, beceriksiz fırsatçı bisiskletçilerden yüksek fiyatlı düşük donanımlı bisikletlere ortalık karışmış. bunları geçtim insanlar aslında ihtiyaçları bile olmayacak özelliklere sistemlere akılları iyice karıştırılmış tonlarca para döker olmuşlar. Bir de piyasayı canlandırma adına farklı çaplarda yeni standartlar uydurulmuş. Millet hadi 26 yı satalım 29 alalım derdinde, diğeri de diyor ki tüm yarışlarda artık 29" var 26 kalmadı. Bakıyorsunuz adam zevk için bisiklet sürüyor amatör yada profesyonel sporcu bile değil 5000 TL bisiklete bayılıyor yok onu mu alsam bunu mu alsam, pro serisi donanımlarla %10-20 performansında kullanılan parçalar. Sanırsınız ki 2000 TL lik vites seti alıp takınca bisiklet 100 beygir olacak kendiliğinden çoşacak hani yorulmadan kilo verin yada yattığınız yerde kas geliştirin tarzı ürünler misali. Bunlar saf ve bilinçsizce tüketim toplumu olma yolunda ne kadar ilerlediğimizin kanıtı. İnsanları öyle şartlandırıyorlar ki 1500 TL vermezse alacağı bisiklet bir halta yaramazmış gibi. Ne varsa inanın yabancı forumlarda var adamlar kulaktan dolma değil bilimsel yaklaşıyorlar. Ben de okuduklarımı paylaşmaya çalışıyorum. İşin en güzeli bisikletinizi kendinizin toplamasıdır. Bunun için de başlangıç orta karar bir 2. el alıp sıkıntıları gördükçe (o da varsa tabi beklentinizi karşıladıktan sonra gerek bile olmaz) zayıf yanını düzeltmektir. Hem bisikleti öğrenir hem bir anda bir sürü para vermemiş olursunuz hem de keşke bu kadar para vermişken şu olandan alsaydım demezsiniz. Aldığım bisikletlerden birisi kron xc250 md. Komple söküp dağıttım. Parçaları değiştiriyorum öncelikle alan olursa da tavsiyem orta seri mümkünse disk frene hazır ön/arka göbek değişimi yapmak yoksa o hali ile de başka birşeye gerek yok sadece göbekler kalitesiz aks kırılıp yolda bırakıyor.
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    hocam bilgilendirdiğin, aydınlattığın için çok teşekkür ederim. Hala kafama takılan bazı sorular mevcut. Şimdi İzmir gibi bir yerde ikinci el adam gibi bisiklet bulamıyorum. hep eski püskü. ben istiyorum ki biraz güzel olsun. mesela adam salcano ng650 v-fren modelini 650 liraya koymuş, aynı bisikletin sıfırına bakıyorum 689 lira. şimdi bu durumda sıfır mı almak daha mantıklıdır ikinci el mi? bir de ilk yazımda a ve b olarak iki bisiklet koymuştum bunlardan ehrhangi birini almam doğru olur mu? ayrıca ikinci el bisikleti başka şehirden kargo ile almam ne kadar doğru olur ? bisikleti bizzat görmeli miyim yoksa sadece özelliklerine bakarak alsam da olur mu? İşe bisikeltle gidip gelmeyi planlıyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kral4fero

    hocam bilgilendirdiğin, aydınlattığın için çok teşekkür ederim. Hala kafama takılan bazı sorular mevcut. Şimdi İzmir gibi bir yerde ikinci el adam gibi bisiklet bulamıyorum. hep eski püskü. ben istiyorum ki biraz güzel olsun. mesela adam salcano ng650 v-fren modelini 650 liraya koymuş, aynı bisikletin sıfırına bakıyorum 689 lira. şimdi bu durumda sıfır mı almak daha mantıklıdır ikinci el mi? bir de ilk yazımda a ve b olarak iki bisiklet koymuştum bunlardan ehrhangi birini almam doğru olur mu? ayrıca ikinci el bisikleti başka şehirden kargo ile almam ne kadar doğru olur ? bisikleti bizzat görmeli miyim yoksa sadece özelliklerine bakarak alsam da olur mu? İşe bisikeltle gidip gelmeyi planlıyorum.

    Hocam ben ng 650 v 26 jant bisikletimi 2k14 yılında aldım ve bu güne kadar hiç bir sıkıntı çıkarmadı sadece sarsıntıdan sele vidası gevşemişti onuda sıktım bitti.Sana tavsiyem eğer dağ yarışlarına falan katılmayacaksan v frene yönelmen hd ve md gereksiz yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İşlemci:AMD RYZEN 5 5600 4.6 GHZ
    Ekran kartı:MSİ RTX 3090 SUPRİM X
    Anakart:ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WIFI II 4800MHz(OC) DDR4 Soket AM4 M.2
    Ram:GSKILL 16GB (2x8GB) Ripjaws V Siyah 3600MHz CL16 DDR4 Dual Kit Ram Kasa:ASUS TUF GAMING GT501 White Edition RGB Tempered Glass
    Psu:ASUS ROG STRIX 850W WHITE 80+ Gold Full Modüler 135mm Fanlı PSU
    Mause:Razer Viper V2 PRO
    Mausepad:KlasseGear Tiger Longteng




  • Üstteki çamurluku hali
    Bu mesaja eklenen görseller:

     İkinci El Dağ Bisikletleri, Salcano NG650, Kadro Boyu Seçimi ve Frenler İkinci El Dağ Bisikletleri, Salcano NG650, Kadro Boyu Seçimi ve Frenler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İşlemci:AMD RYZEN 5 5600 4.6 GHZ
    Ekran kartı:MSİ RTX 3090 SUPRİM X
    Anakart:ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WIFI II 4800MHz(OC) DDR4 Soket AM4 M.2
    Ram:GSKILL 16GB (2x8GB) Ripjaws V Siyah 3600MHz CL16 DDR4 Dual Kit Ram Kasa:ASUS TUF GAMING GT501 White Edition RGB Tempered Glass
    Psu:ASUS ROG STRIX 850W WHITE 80+ Gold Full Modüler 135mm Fanlı PSU
    Mause:Razer Viper V2 PRO
    Mausepad:KlasseGear Tiger Longteng




  • quote:

    Orijinalden alıntı: katleden1995

    Üstteki çamurluku hali
    Bu mesaja eklenen görseller:

     İkinci El Dağ Bisikletleri, Salcano NG650, Kadro Boyu Seçimi ve Frenler İkinci El Dağ Bisikletleri, Salcano NG650, Kadro Boyu Seçimi ve Frenler

    usta bu bisiklet sana mı ait? çok hoşmuş.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: katleden1995


    quote:

    Orijinalden alıntı: kral4fero

    hocam bilgilendirdiğin, aydınlattığın için çok teşekkür ederim. Hala kafama takılan bazı sorular mevcut. Şimdi İzmir gibi bir yerde ikinci el adam gibi bisiklet bulamıyorum. hep eski püskü. ben istiyorum ki biraz güzel olsun. mesela adam salcano ng650 v-fren modelini 650 liraya koymuş, aynı bisikletin sıfırına bakıyorum 689 lira. şimdi bu durumda sıfır mı almak daha mantıklıdır ikinci el mi? bir de ilk yazımda a ve b olarak iki bisiklet koymuştum bunlardan ehrhangi birini almam doğru olur mu? ayrıca ikinci el bisikleti başka şehirden kargo ile almam ne kadar doğru olur ? bisikleti bizzat görmeli miyim yoksa sadece özelliklerine bakarak alsam da olur mu? İşe bisikeltle gidip gelmeyi planlıyorum.

    Hocam ben ng 650 v 26 jant bisikletimi 2k14 yılında aldım ve bu güne kadar hiç bir sıkıntı çıkarmadı sadece sarsıntıdan sele vidası gevşemişti onuda sıktım bitti.Sana tavsiyem eğer dağ yarışlarına falan katılmayacaksan v frene yönelmen hd ve md gereksiz yoksa.

    yani diyorsun ki bu bisiklet alınır. ben öyle çok dağa falan çıkmayacağım genellikle yolda kullanacağım. işe gidip geleceğim, bazen bu toplu halde bisikelt sürenlerin arasına katılacağım o kadar. 670 liraya sıfır v buldum yeşil siyah versiyonu ve almayı düşünüyorum, siz ne düşünüyorsunuz?
    _____________________________




  • kral4fero K kullanıcısına yanıt
    hocam bende hiç dağ falan çıkmadım sadece arada kaldırımdan falan iner çıkarım.Sürekli yolda süreceksen kaldırıma falan çıkmadan ve bisikletli arkadaşlarla geziceksen yol lastiği tavsiye ederim
    _____________________________
    İşlemci:AMD RYZEN 5 5600 4.6 GHZ
    Ekran kartı:MSİ RTX 3090 SUPRİM X
    Anakart:ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WIFI II 4800MHz(OC) DDR4 Soket AM4 M.2
    Ram:GSKILL 16GB (2x8GB) Ripjaws V Siyah 3600MHz CL16 DDR4 Dual Kit Ram Kasa:ASUS TUF GAMING GT501 White Edition RGB Tempered Glass
    Psu:ASUS ROG STRIX 850W WHITE 80+ Gold Full Modüler 135mm Fanlı PSU
    Mause:Razer Viper V2 PRO
    Mausepad:KlasseGear Tiger Longteng
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kral4fero

    quote:

    Orijinalden alıntı: katleden1995

    Üstteki çamurluku hali
    Bu mesaja eklenen görseller:

     İkinci El Dağ Bisikletleri, Salcano NG650, Kadro Boyu Seçimi ve Frenler İkinci El Dağ Bisikletleri, Salcano NG650, Kadro Boyu Seçimi ve Frenler

    usta bu bisiklet sana mı ait? çok hoşmuş.

    Evet teşekkürler
    _____________________________
    İşlemci:AMD RYZEN 5 5600 4.6 GHZ
    Ekran kartı:MSİ RTX 3090 SUPRİM X
    Anakart:ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WIFI II 4800MHz(OC) DDR4 Soket AM4 M.2
    Ram:GSKILL 16GB (2x8GB) Ripjaws V Siyah 3600MHz CL16 DDR4 Dual Kit Ram Kasa:ASUS TUF GAMING GT501 White Edition RGB Tempered Glass
    Psu:ASUS ROG STRIX 850W WHITE 80+ Gold Full Modüler 135mm Fanlı PSU
    Mause:Razer Viper V2 PRO
    Mausepad:KlasseGear Tiger Longteng




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Rica ederim bilgi ve tecrübeleri paylaşmak varsa yanlışlarımı/eksiklerimi görmek büyük bir zevk benim için. Uzun yıllar bisiklet sporundan ayrı kaldım ama bu sene hem eski bisikletimi revize edip 2 yeni bisiklet daha ekledim. Artık binme zamanı geldi. Bu esnada da forumları gezip yeni marka/model/sistemleri keşfedeyim dedim ama bir baktım ki yok model yılları yok ücretli/ücretsiz aylık bakımlar, bakımları aksatana garanti iptali, beceriksiz fırsatçı bisiskletçilerden yüksek fiyatlı düşük donanımlı bisikletlere ortalık karışmış. bunları geçtim insanlar aslında ihtiyaçları bile olmayacak özelliklere sistemlere akılları iyice karıştırılmış tonlarca para döker olmuşlar. Bir de piyasayı canlandırma adına farklı çaplarda yeni standartlar uydurulmuş. Millet hadi 26 yı satalım 29 alalım derdinde, diğeri de diyor ki tüm yarışlarda artık 29" var 26 kalmadı. Bakıyorsunuz adam zevk için bisiklet sürüyor amatör yada profesyonel sporcu bile değil 5000 TL bisiklete bayılıyor yok onu mu alsam bunu mu alsam, pro serisi donanımlarla %10-20 performansında kullanılan parçalar. Sanırsınız ki 2000 TL lik vites seti alıp takınca bisiklet 100 beygir olacak kendiliğinden çoşacak hani yorulmadan kilo verin yada yattığınız yerde kas geliştirin tarzı ürünler misali. Bunlar saf ve bilinçsizce tüketim toplumu olma yolunda ne kadar ilerlediğimizin kanıtı. İnsanları öyle şartlandırıyorlar ki 1500 TL vermezse alacağı bisiklet bir halta yaramazmış gibi. Ne varsa inanın yabancı forumlarda var adamlar kulaktan dolma değil bilimsel yaklaşıyorlar. Ben de okuduklarımı paylaşmaya çalışıyorum. İşin en güzeli bisikletinizi kendinizin toplamasıdır. Bunun için de başlangıç orta karar bir 2. el alıp sıkıntıları gördükçe (o da varsa tabi beklentinizi karşıladıktan sonra gerek bile olmaz) zayıf yanını düzeltmektir. Hem bisikleti öğrenir hem bir anda bir sürü para vermemiş olursunuz hem de keşke bu kadar para vermişken şu olandan alsaydım demezsiniz. Aldığım bisikletlerden birisi kron xc250 md. Komple söküp dağıttım. Parçaları değiştiriyorum öncelikle alan olursa da tavsiyem orta seri mümkünse disk frene hazır ön/arka göbek değişimi yapmak yoksa o hali ile de başka birşeye gerek yok sadece göbekler kalitesiz aks kırılıp yolda bırakıyor.

    Hocam merhabalar. Profesyonel birinin yorumuna ihtiyacım var.

    Salcano NG 650 nasıldır? Sahilde ve şehir içinde sürecek birisi için?

    Arada kaldırımlardan inip çıkmam gerekecek. Göbek dağılır mı hemen? Bir de bu aynakolun olduğu göbekte boşluk sorunu varmış diyorlar.

    29 jantı 750 liraya alacağım sıfır. Shimano vites. Üzerindeki vitesi pek tavsiye etmiyorlar, niye anlamadım. Sanırım bizdekiler biraz abartıyorlar bu işi.

    Aslında sormamın nedeni ailemi güç bela ikna etmiş olmam. 2 aya kalmaz bozulursa fena bozuşuruz evdekilerle.
    _____________________________
    "Asla unutmamalıyız ki Adolf Hitler’in Almanya’da yaptığı her şey yasalara uygundu." — Martin Luther King




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARIŞ55

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Rica ederim bilgi ve tecrübeleri paylaşmak varsa yanlışlarımı/eksiklerimi görmek büyük bir zevk benim için. Uzun yıllar bisiklet sporundan ayrı kaldım ama bu sene hem eski bisikletimi revize edip 2 yeni bisiklet daha ekledim. Artık binme zamanı geldi. Bu esnada da forumları gezip yeni marka/model/sistemleri keşfedeyim dedim ama bir baktım ki yok model yılları yok ücretli/ücretsiz aylık bakımlar, bakımları aksatana garanti iptali, beceriksiz fırsatçı bisiskletçilerden yüksek fiyatlı düşük donanımlı bisikletlere ortalık karışmış. bunları geçtim insanlar aslında ihtiyaçları bile olmayacak özelliklere sistemlere akılları iyice karıştırılmış tonlarca para döker olmuşlar. Bir de piyasayı canlandırma adına farklı çaplarda yeni standartlar uydurulmuş. Millet hadi 26 yı satalım 29 alalım derdinde, diğeri de diyor ki tüm yarışlarda artık 29" var 26 kalmadı. Bakıyorsunuz adam zevk için bisiklet sürüyor amatör yada profesyonel sporcu bile değil 5000 TL bisiklete bayılıyor yok onu mu alsam bunu mu alsam, pro serisi donanımlarla %10-20 performansında kullanılan parçalar. Sanırsınız ki 2000 TL lik vites seti alıp takınca bisiklet 100 beygir olacak kendiliğinden çoşacak hani yorulmadan kilo verin yada yattığınız yerde kas geliştirin tarzı ürünler misali. Bunlar saf ve bilinçsizce tüketim toplumu olma yolunda ne kadar ilerlediğimizin kanıtı. İnsanları öyle şartlandırıyorlar ki 1500 TL vermezse alacağı bisiklet bir halta yaramazmış gibi. Ne varsa inanın yabancı forumlarda var adamlar kulaktan dolma değil bilimsel yaklaşıyorlar. Ben de okuduklarımı paylaşmaya çalışıyorum. İşin en güzeli bisikletinizi kendinizin toplamasıdır. Bunun için de başlangıç orta karar bir 2. el alıp sıkıntıları gördükçe (o da varsa tabi beklentinizi karşıladıktan sonra gerek bile olmaz) zayıf yanını düzeltmektir. Hem bisikleti öğrenir hem bir anda bir sürü para vermemiş olursunuz hem de keşke bu kadar para vermişken şu olandan alsaydım demezsiniz. Aldığım bisikletlerden birisi kron xc250 md. Komple söküp dağıttım. Parçaları değiştiriyorum öncelikle alan olursa da tavsiyem orta seri mümkünse disk frene hazır ön/arka göbek değişimi yapmak yoksa o hali ile de başka birşeye gerek yok sadece göbekler kalitesiz aks kırılıp yolda bırakıyor.

    Hocam merhabalar. Profesyonel birinin yorumuna ihtiyacım var.

    Salcano NG 650 nasıldır? Sahilde ve şehir içinde sürecek birisi için?

    Arada kaldırımlardan inip çıkmam gerekecek. Göbek dağılır mı hemen? Bir de bu aynakolun olduğu göbekte boşluk sorunu varmış diyorlar.

    29 jantı 750 liraya alacağım sıfır. Shimano vites. Üzerindeki vitesi pek tavsiye etmiyorlar, niye anlamadım. Sanırım bizdekiler biraz abartıyorlar bu işi.

    Aslında sormamın nedeni ailemi güç bela ikna etmiş olmam. 2 aya kalmaz bozulursa fena bozuşuruz evdekilerle.

    Hocam o paraya nerden buldunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m3Rt26


    quote:

    Orijinalden alıntı: BARIŞ55

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Rica ederim bilgi ve tecrübeleri paylaşmak varsa yanlışlarımı/eksiklerimi görmek büyük bir zevk benim için. Uzun yıllar bisiklet sporundan ayrı kaldım ama bu sene hem eski bisikletimi revize edip 2 yeni bisiklet daha ekledim. Artık binme zamanı geldi. Bu esnada da forumları gezip yeni marka/model/sistemleri keşfedeyim dedim ama bir baktım ki yok model yılları yok ücretli/ücretsiz aylık bakımlar, bakımları aksatana garanti iptali, beceriksiz fırsatçı bisiskletçilerden yüksek fiyatlı düşük donanımlı bisikletlere ortalık karışmış. bunları geçtim insanlar aslında ihtiyaçları bile olmayacak özelliklere sistemlere akılları iyice karıştırılmış tonlarca para döker olmuşlar. Bir de piyasayı canlandırma adına farklı çaplarda yeni standartlar uydurulmuş. Millet hadi 26 yı satalım 29 alalım derdinde, diğeri de diyor ki tüm yarışlarda artık 29" var 26 kalmadı. Bakıyorsunuz adam zevk için bisiklet sürüyor amatör yada profesyonel sporcu bile değil 5000 TL bisiklete bayılıyor yok onu mu alsam bunu mu alsam, pro serisi donanımlarla %10-20 performansında kullanılan parçalar. Sanırsınız ki 2000 TL lik vites seti alıp takınca bisiklet 100 beygir olacak kendiliğinden çoşacak hani yorulmadan kilo verin yada yattığınız yerde kas geliştirin tarzı ürünler misali. Bunlar saf ve bilinçsizce tüketim toplumu olma yolunda ne kadar ilerlediğimizin kanıtı. İnsanları öyle şartlandırıyorlar ki 1500 TL vermezse alacağı bisiklet bir halta yaramazmış gibi. Ne varsa inanın yabancı forumlarda var adamlar kulaktan dolma değil bilimsel yaklaşıyorlar. Ben de okuduklarımı paylaşmaya çalışıyorum. İşin en güzeli bisikletinizi kendinizin toplamasıdır. Bunun için de başlangıç orta karar bir 2. el alıp sıkıntıları gördükçe (o da varsa tabi beklentinizi karşıladıktan sonra gerek bile olmaz) zayıf yanını düzeltmektir. Hem bisikleti öğrenir hem bir anda bir sürü para vermemiş olursunuz hem de keşke bu kadar para vermişken şu olandan alsaydım demezsiniz. Aldığım bisikletlerden birisi kron xc250 md. Komple söküp dağıttım. Parçaları değiştiriyorum öncelikle alan olursa da tavsiyem orta seri mümkünse disk frene hazır ön/arka göbek değişimi yapmak yoksa o hali ile de başka birşeye gerek yok sadece göbekler kalitesiz aks kırılıp yolda bırakıyor.

    Hocam merhabalar. Profesyonel birinin yorumuna ihtiyacım var.

    Salcano NG 650 nasıldır? Sahilde ve şehir içinde sürecek birisi için?

    Arada kaldırımlardan inip çıkmam gerekecek. Göbek dağılır mı hemen? Bir de bu aynakolun olduğu göbekte boşluk sorunu varmış diyorlar.

    29 jantı 750 liraya alacağım sıfır. Shimano vites. Üzerindeki vitesi pek tavsiye etmiyorlar, niye anlamadım. Sanırım bizdekiler biraz abartıyorlar bu işi.

    Aslında sormamın nedeni ailemi güç bela ikna etmiş olmam. 2 aya kalmaz bozulursa fena bozuşuruz evdekilerle.

    Hocam o paraya nerden buldunuz

    Esnafta? Katalog fiyatı ikisinin de 825 TL zaten. Adam 75 lira indirim yaptı.

    Haftaya alacağım kısmetse.
    _____________________________
    "Asla unutmamalıyız ki Adolf Hitler’in Almanya’da yaptığı her şey yasalara uygundu." — Martin Luther King




  • Bacak iç boyu 75- 77cm olan birisi için 18''kadro olur mu ?
    _____________________________
    Hayat devam eder.Acı,ekşi,tatlı,tuzlu.Sen inadına gül.Düşsede kafana uçak motoru..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.