Şimdi Ara

HZ. MUHAMMED(s.a.v) 9 YAŞINDA AİŞE VALİDEMİZ İLE EVLENDİ DİYENLER GELİN (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
1
Favori
1.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 9 veya 18. peygamber ile aradaki yaş farkı çok değil mi yine de. örnek olması gereken bir insanın kendinden bu kadar yaş farkı olan biri ile evlenmesi hadi bunu geçtim evlatlığının karısı ile evlenmesi bunun için ayet inmesi ve üzerine hz aişe'nin buna cevabı. bugün bunları birisi yapsa nasıl bir gözle bakılır?
  • dnakres D kullanıcısına yanıt
    Bunu iddaa edenler inançsızlar değil.



    Bunu yazanlar Hadisler. Ve hatta Salih hadis sayılan kaynaklardan bire bir aktarılan bir bilgi.



    Inançsızlarin Muhammed in 7-9 yaşındaki kız ile evlenmesi ile sorunu yok. 1500 yıl önce dünyada çocuklar ile evlenilir ve hatta acımasızca öldürülürdu. Sorun Dincilerin Muhammed yaptı ise bizimde 2017 yılında yapmamız Sünnettir demesi.



    Bkz. Pakistan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuhanXxX

    Bunu iddaa edenler inançsızlar değil.



    Bunu yazanlar Hadisler. Ve hatta Salih hadis sayılan kaynaklardan bire bir aktarılan bir bilgi.



    Inançsızlarin Muhammed in 7-9 yaşındaki kız ile evlenmesi ile sorunu yok. 1500 yıl önce dünyada çocuklar ile evlenilir ve hatta acımasızca öldürülürdu. Sorun Dincilerin Muhammed yaptı ise bizimde 2017 yılında yapmamız Sünnettir demesi.



    Bkz. Pakistan.





    birinci madde için konuşuyorsan zaten hadislerle alakalı. Diğer maddeler de inançsızların sık sık kullandıkları laflara cevaplar.

    Pakistan neden yapıyor nasıl yapıyor bilip bilmeden, görüp görmeden konuşamam. Ama neden müslümanların yaptıkları hatalar,kötülükler İslamiyeti tanımlıyorda Ateistlerin yaptıkları ateistleri bağlamıyor bu daha enteresan. :)




  • Turan Dursun Din Bu Kitabının girişinde çok güzel açıklamış bu konuyu.Bunları okuduktan sonra kimse Ayşe Karısı değil Kızıydı falan demez umarım.

    'MUHAMMED'İN CİNSEL HAYATI"
    Muhammed'in şehveti ve "tanrı"sı
    Karılarından Aişe, Muhammed'e şöyle diyor
    - "Mâ erâ (urâ) rabbeke illâ yüsâriu hevâke". (Bkz. Buharî,
    e's-Sahih, Kitabu't-Tefsîr/33/7, Kitabu'n-Nikâh/29; Diyanet
    yayınlarından Tecrîd, hadis no: 1721; Müslim, e´s-Sahih, Kitabu'rRıdâ'/49,
    hadis no: 1464; Ibn Mace Sünen, Kitabu'n-Nikâh/57,
    hadis no: 200; Ahmed İbnHanbel, 6/134,158.)

    Nedir bu sözün Türkçesi?
    îşte dini çevrelerden üç çeviri:
    - "Vallahi Rabbinin, senin arzunu hemen yerine getirdiğini
    görüyorum." (Ahmed Davudoğlu, Sahih-i Müslim Tercüme ve
    Şerhi. 7/ 402.)
    - "Rabbin şüphesiz senin dilek ve arzunu geciktirmeden
    derhal gerçekleştirir." (Haydar Hatiboğlu Sünen-i Ibn-i Mace
    Tercümesi ve Şerhil, 5/495.)
    - "Rabbin Teâlâ (kadınlarının değil) ancak senin arzunun
    tahakkukuna müsâraat ediyor." (Sahih-i Buhari Muhtasarı Tecrîdi
    Sarih Tercemesi, hadis no: 1721, çev. Kamil Miras, Diyanet
    yayınlarından.)

    Aişe'nin sözü dilimize şöyle de çevrilebilir:
    "Bakıyorum da, senin Efendi Tann'n (Rabb), yalnızca senin
    şeyinin keyfini (nevanı) yerine getirmek için koşuyor."
    Hadiste, "Efendi Tann"nın, yalnızca Muhammed'in "hevâ"sı
    için koştuğu belirtiliyor açıkça.
    "Hevâ": İnsanın "arzusu, isteği". Ama buradaki herhangi bir
    "arzu, istek" değil; "cinsel istek"tir. Bir başka deyişle: "insanın
    şeyinin keyfi". Çünkü buradaki konu, cinsel isteğin üzerinde
    durulduğu bir konu. Ayrıca, "heva" söylendiğinde ilkin bu
    kavramda kullanılır. Râ-ğıb da, "heva" için: "Meylun'nefsi ile'eş-
    şehveti" (bkz. el Müfredat, Heva,) diyor. Yani "nefsin şehvete
    eğilimi".

    Aişe neden böyle diyor?
    Muhammed'in çok karısı var. 1, 2, 3,4, 5... Böyle gidiyor.
    Yaşlanmış olan Şevde Bint Zem'a'nm dışında hepsi genç, hepsi
    güzel. Ve hepsi de cinsel istekli. "Adalet" olsun diye, Muhammed'in
    bunlarla cinsel birleşmesi "sıra"ya konmuştur. Sevde'nin dışında
    kimse, sırasını başkasına kaptırmak istemiyor, işte bu böyleyken,
    "âyet" geliyor; durumu değiştiriyor:
    Muhammed'in "heva"sı, "adalef'in önüne geçiyor:

    Muhammed'in kadın seçimi, cinsel alandaki isteği, hadisteki
    sözcüğüyle "hevâ"sı, "âdalet"e baskın geliyor ve "sıra"
    Muhammed'in isteği doğrultusunda, "âyet"le bozuluyor.
    Buhari ve Müslim'in "e's-Sahih"lerinin de içinde bulnduğu hadis
    kaynaklarına göre ayet, Ahzab Suresinin 51. ayeti. Ve şu anlamdaki
    sözle başlıyor:
    - "(Ey Muhammedi) Onlardan (yani kanlarından) dilediğini geri
    ye bırakır, dilediğini öne alabilirsin..."
    Ne demek bu?
    Hadis ve yorumlara göre şu demek:
    - "Ey Muhammedi Artık nöbet, sıra zorunlu değil senin için.
    Nöbeti, sırası gelse bile, dilediğin karınla cinsel birleşmeyi erteleyebilir,
    ondan önce dilediğin karınla yatabilirsin." (Bkz. Aişe'nin sözünün yer
    aldığı, gösterilen hadis kaynaklan. Aynca bkz. "Tefsir"ler, örneğin
    Tefsiru'n-Nesefî, 3/309; RRâzî, e't-Tefsinı'1-Kebîr, 25/221; Taberî,
    Cami-u'1-Beyân, 22/20; Celâleyn, 2/111.)
    Kamil Miras da, Diyanet yayınlarından olan Tecrid'de, Ahzâb
    Suresinin ayetleriyle ilgili tefsirlere ilişkin hadislere başlarken bu
    ayetin başındaki sözlere şu anlamı veriyor
    - "Aziz Peygamberim! Aile muaşeretinde kadınlanndan dilediği-
    nin nevbetini (nöbetini) geriye bırakabilirsin, dilediğini de yanına
    alırsın. Aralarında nevbete mecbur değilsin. Geri bıraktığından
    yanına almak istediğin olursa, onu almakta da sana bir günah
    yoktur..." Sözün özü:
    - Kur'an'ın "Efendi TanrTsı (Rabb), Muhammed'in, kanlarıyla
    olan "cinsel ilişki düzeni"ndeki işini kolaylaştırıyor. İlişkiyi "sıraya
    koyma (nöbet)" zorunluğunu kaldırıyor. "Heva"sının seçiminde
    özgür olsun diye onu serbest bırakıyor. "Hangi karınla ne zaman yatmak
    istersen, özgürsün, yatabilirsin!" diyor.
    İşte bunun üzerine, Aişe dayanamayıp o sözü söylüyor

    -"Görüyorum ki senin Efendi Tanrı'n, senin şeyinin keyfîni..."
    Aişe, bu durumu daha sonra, Ahzab'ın 51. ayeti gelince anladığı
    nı; 50. ayet geldiğindeyse bunu pek anlayamadığını ve o nedenle,
    50.ayette, "Peygambere kendini (hem de mehirsiz olarak) verebilecek
    kadından söz edilince şu tepkiyi gösterdiğini belirtiyor:
    - "Olacak şey mi? Bir kadın utanmaz mı ki, kendini bir erkeğe
    armağan etsin?" (bkz. aynı tefsir ve hadis kaynaklan, örneğin
    Buhari,e's-Sahih, Kitabu Tefsiri'l-Kur'an/336), Müslim hadis no: 1464;
    Tecrîd,hadis no: 1721.)




  • Soru şu?

    Anne denen kavrama karım demeden nasıl evladım denebilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kız çocuğu ile buluğa girdiğinde evlenmek eskiden var olan bir gerçektir.

    anadolu'da kendi ailelerimizden bir çoğumuz bilir. şahsen babannemin 12 yaşında evlendiğini biliyorum.

    bu bağlamda bu durum kültürel bir olgu olarak görülmelidir.

    kaldı ki kafirler ve müşrikler bunu peygamberimize saldırmak için kullanmamışlar.. çünkü erken evlenmek bir gelenek. aynı şekilde erkek te 12-13 yaşlarında evleniyor.

    Allah'u Alem, Hz Aişe validemiz ile evlenmesi, onun çok zeki olması, kadınlara din kaynağı olarak yetiştirilme isteği olabilir.
    dini konularda kendisinden sonra kadınlar için ahkam verecek, ve her türlü soruya muhatab olacak bir kişinin yetişmesi gerekliliğidir. bu aslında din eğitiminin ne zaman verilmeye başlanacağının göstergesi de olabilir.


    diğer evliliklerinde ve tüm işlerinde olduğu gibi Allah cc nun emri ile olmuştur.

    Haddimizi aşarak, Allah C.C nun uygun gördüğünü nefsimizin uygun görmemesi densizliğinde bulunmamalıyız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09

    kız çocuğu ile buluğa girdiğinde evlenmek eskiden var olan bir gerçektir.

    anadolu'da kendi ailelerimizden bir çoğumuz bilir. şahsen babannemin 12 yaşında evlendiğini biliyorum.

    bu bağlamda bu durum kültürel bir olgu olarak görülmelidir.

    kaldı ki kafirler ve müşrikler bunu peygamberimize saldırmak için kullanmamışlar.. çünkü erken evlenmek bir gelenek. aynı şekilde erkek te 12-13 yaşlarında evleniyor.

    Allah'u Alem, Hz Aişe validemiz ile evlenmesi, onun çok zeki olması, kadınlara din kaynağı olarak yetiştirilme isteği olabilir.
    dini konularda kendisinden sonra kadınlar için ahkam verecek, ve her türlü soruya muhatab olacak bir kişinin yetişmesi gerekliliğidir. bu aslında din eğitiminin ne zaman verilmeye başlanacağının göstergesi de olabilir.


    diğer evliliklerinde ve tüm işlerinde olduğu gibi Allah cc nun emri ile olmuştur.

    Haddimizi aşarak, Allah C.C nun uygun gördüğünü nefsimizin uygun görmemesi densizliğinde bulunmamalıyız.
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Retrovski -- 28 Kasım 2017; 23:35:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Retrovski


    quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09

    kız çocuğu ile buluğa girdiğinde evlenmek eskiden var olan bir gerçektir.

    anadolu'da kendi ailelerimizden bir çoğumuz bilir. şahsen babannemin 12 yaşında evlendiğini biliyorum.

    bu bağlamda bu durum kültürel bir olgu olarak görülmelidir.

    kaldı ki kafirler ve müşrikler bunu peygamberimize saldırmak için kullanmamışlar.. çünkü erken evlenmek bir gelenek. aynı şekilde erkek te 12-13 yaşlarında evleniyor.

    Allah'u Alem, Hz Aişe validemiz ile evlenmesi, onun çok zeki olması, kadınlara din kaynağı olarak yetiştirilme isteği olabilir.
    dini konularda kendisinden sonra kadınlar için ahkam verecek, ve her türlü soruya muhatab olacak bir kişinin yetişmesi gerekliliğidir. bu aslında din eğitiminin ne zaman verilmeye başlanacağının göstergesi de olabilir.


    diğer evliliklerinde ve tüm işlerinde olduğu gibi Allah cc nun emri ile olmuştur.

    Haddimizi aşarak, Allah C.C nun uygun gördüğünü nefsimizin uygun görmemesi densizliğinde bulunmamalıyız.




    Arap kültürü evet. Anadolu'nun arapları olarak biliyorsunuzdur elbette.

    anadolunun gayri müslimi olarak bir kaç nesil geriye doğru gittiğinde sizde ne gibi bir durum çıkıyor?




  • forvet09 kullanıcısına yanıt
    Kimsenin dul kadın aldığı ya da 9 yaşında kızla evlendii yok. Muslimler pek ikna olmamışlar ilgili hadislere.



    İnançlı biri olarak kimi inandırmaya çalışıyorsunuz anlamadım açıkçası!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09

    quote:

    Orijinalden alıntı: Retrovski


    quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09

    kız çocuğu ile buluğa girdiğinde evlenmek eskiden var olan bir gerçektir.

    anadolu'da kendi ailelerimizden bir çoğumuz bilir. şahsen babannemin 12 yaşında evlendiğini biliyorum.

    bu bağlamda bu durum kültürel bir olgu olarak görülmelidir.

    kaldı ki kafirler ve müşrikler bunu peygamberimize saldırmak için kullanmamışlar.. çünkü erken evlenmek bir gelenek. aynı şekilde erkek te 12-13 yaşlarında evleniyor.

    Allah'u Alem, Hz Aişe validemiz ile evlenmesi, onun çok zeki olması, kadınlara din kaynağı olarak yetiştirilme isteği olabilir.
    dini konularda kendisinden sonra kadınlar için ahkam verecek, ve her türlü soruya muhatab olacak bir kişinin yetişmesi gerekliliğidir. bu aslında din eğitiminin ne zaman verilmeye başlanacağının göstergesi de olabilir.


    diğer evliliklerinde ve tüm işlerinde olduğu gibi Allah cc nun emri ile olmuştur.

    Haddimizi aşarak, Allah C.C nun uygun gördüğünü nefsimizin uygun görmemesi densizliğinde bulunmamalıyız.




    Arap kültürü evet. Anadolu'nun arapları olarak biliyorsunuzdur elbette.

    anadolunun gayri müslimi olarak bir kaç nesil geriye doğru gittiğinde sizde ne gibi bir durum çıkıyor?

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Retrovski -- 28 Kasım 2017; 23:34:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Kimsenin dul kadın aldığı ya da 9 yaşında kızla evlendii yok. Muslimler pek ikna olmamışlar ilgili hadislere.



    İnançlı biri olarak kimi inandırmaya çalışıyorsunuz anlamadım açıkçası!

    neye inandırma mı istiyorsun?
    erken yaş evliliği ve neden Hz Aişe ile evlenmiş olabileceğini anlattım.
    anlamadığın nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Retrovski


    quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Retrovski


    quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09

    kız çocuğu ile buluğa girdiğinde evlenmek eskiden var olan bir gerçektir.

    anadolu'da kendi ailelerimizden bir çoğumuz bilir. şahsen babannemin 12 yaşında evlendiğini biliyorum.

    bu bağlamda bu durum kültürel bir olgu olarak görülmelidir.

    kaldı ki kafirler ve müşrikler bunu peygamberimize saldırmak için kullanmamışlar.. çünkü erken evlenmek bir gelenek. aynı şekilde erkek te 12-13 yaşlarında evleniyor.

    Allah'u Alem, Hz Aişe validemiz ile evlenmesi, onun çok zeki olması, kadınlara din kaynağı olarak yetiştirilme isteği olabilir.
    dini konularda kendisinden sonra kadınlar için ahkam verecek, ve her türlü soruya muhatab olacak bir kişinin yetişmesi gerekliliğidir. bu aslında din eğitiminin ne zaman verilmeye başlanacağının göstergesi de olabilir.


    diğer evliliklerinde ve tüm işlerinde olduğu gibi Allah cc nun emri ile olmuştur.

    Haddimizi aşarak, Allah C.C nun uygun gördüğünü nefsimizin uygun görmemesi densizliğinde bulunmamalıyız.




    Arap kültürü evet. Anadolu'nun arapları olarak biliyorsunuzdur elbette.

    anadolunun gayri müslimi olarak bir kaç nesil geriye doğru gittiğinde sizde ne gibi bir durum çıkıyor?

    Bangladeş. Cahillikten herhalde sizinkisi. Gayrimusllummus. artık bu durum ne kadar normal geliyorsa

    sanırım yazdığınız kelimedeki "Arap" benzetmesi ile müslümanlığıma vurgu yaptığının farkında değilsin.

    geriye gayri müslümlük kalıyor. başka bir seçenek var mı?

    a- müslim.
    b- gayrimüslim.

    ilminle başka bir şık ekleyebilirsen, cahilliğimi gidermiş olurum.




  • forvet09 kullanıcısına yanıt
    Evlilik ve usulu sunnete tabidir. Bu sunnetler pek kabul görmemiş demek istedim. Haliyle de yanlışlanmış ya da inanılmamış olmalı.



    .................

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09

    quote:

    Orijinalden alıntı: Retrovski


    quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Retrovski


    quote:

    Orijinalden alıntı: forvet09

    kız çocuğu ile buluğa girdiğinde evlenmek eskiden var olan bir gerçektir.

    anadolu'da kendi ailelerimizden bir çoğumuz bilir. şahsen babannemin 12 yaşında evlendiğini biliyorum.

    bu bağlamda bu durum kültürel bir olgu olarak görülmelidir.

    kaldı ki kafirler ve müşrikler bunu peygamberimize saldırmak için kullanmamışlar.. çünkü erken evlenmek bir gelenek. aynı şekilde erkek te 12-13 yaşlarında evleniyor.

    Allah'u Alem, Hz Aişe validemiz ile evlenmesi, onun çok zeki olması, kadınlara din kaynağı olarak yetiştirilme isteği olabilir.
    dini konularda kendisinden sonra kadınlar için ahkam verecek, ve her türlü soruya muhatab olacak bir kişinin yetişmesi gerekliliğidir. bu aslında din eğitiminin ne zaman verilmeye başlanacağının göstergesi de olabilir.


    diğer evliliklerinde ve tüm işlerinde olduğu gibi Allah cc nun emri ile olmuştur.

    Haddimizi aşarak, Allah C.C nun uygun gördüğünü nefsimizin uygun görmemesi densizliğinde bulunmamalıyız.




    Arap kültürü evet. Anadolu'nun arapları olarak biliyorsunuzdur elbette.

    anadolunun gayri müslimi olarak bir kaç nesil geriye doğru gittiğinde sizde ne gibi bir durum çıkıyor?

    Bangladeş. Cahillikten herhalde sizinkisi. Gayrimusllummus. artık bu durum ne kadar normal geliyorsa

    sanırım yazdığınız kelimedeki "Arap" benzetmesi ile müslümanlığıma vurgu yaptığının farkında değilsin.

    geriye gayri müslümlük kalıyor. başka bir seçenek var mı?

    a- müslim.
    b- gayrimüslim.

    ilminle başka bir şık ekleyebilirsen, cahilliğimi gidermiş olurum.

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Retrovski -- 28 Kasım 2017; 23:34:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    sünnetin işlenip işlenmemesi, ümmetin seçeneğindedir. bu sünnetin yanlış olduğunu göstermez. yanlışlanması ve inanılmamış olması mümkün değildir.

    sünnetin ona has kısımları vardır. bu selahiyet ümmeti için geçerli olmayabilir. 9 kadın ile evli olmak gibi.

    peygamberlerin kendilerine verilen ilahi emirlere uymama gibi bir durumları söz konusu değildir.

    Hz. Aişe ve diğer eşlerinin evlilikleri de bu bağlamda değerlendirilebilir.
  • forvet09 kullanıcısına yanıt
    Şu anki muslumanları ilgilendirmeyen yani güncel olmayan bir husus yani.



    O zaman niye konu ediliyor anlamak güç.



    Muslumanları ilgidiren bir husus yok demek ki.



    İnançsızlar diyecem ancak onlar da inanmıyorzaten.



    Bu durumu tespit açısından beyan ediyor olmalısınız. Kuran da olmaya aişeyi 9-10 kadınla bağlantılamanız hadise ayet değeri verdiğinizi gösteriyor olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Şu anki muslumanları ilgilendirmeyen yani güncel olmayan bir husus yani.



    O zaman niye konu ediliyor anlamak güç.



    Muslumanları ilgidiren bir husus yok demek ki.



    İnançsızlar diyecem ancak onlar da inanmıyorzaten.



    Bu durumu tespit açısından beyan ediyor olmalısınız. Kuran da olmaya aişeyi 9-10 kadınla bağlantılamanız hadise ayet değeri verdiğinizi gösteriyor olmalı.





    bu konu genelde müslümanların ilgileniği bir konu değil. islam ve Peygamber düşmanlarının kaşımaya çalıştığı bir konu.

    son satırını tam anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: retreat58

    9 veya 18. peygamber ile aradaki yaş farkı çok değil mi yine de. örnek olması gereken bir insanın kendinden bu kadar yaş farkı olan biri ile evlenmesi hadi bunu geçtim evlatlığının karısı ile evlenmesi bunun için ayet inmesi ve üzerine hz aişe'nin buna cevabı. bugün bunları birisi yapsa nasıl bir gözle bakılır?

    .

    Ne olmuş yaş farkı olmuşsa, Kendinden büyük yaştaki kadınla da evlendi , küçük yaştaki kadınla da evlendi . Gayet normal. Hele bu devirde bunun daha normal karşılanması gerekmesi gerekirken siz daha da geriye gidiyorsunuz.

    arkadaş okuyun biraz yahu. 110 defa yazdık hala anlamıyorsunuz şunları.

    inanmamak işinize geliyo gidip turan dursunları alıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: retreat58

    9 veya 18. peygamber ile aradaki yaş farkı çok değil mi yine de. örnek olması gereken bir insanın kendinden bu kadar yaş farkı olan biri ile evlenmesi hadi bunu geçtim evlatlığının karısı ile evlenmesi bunun için ayet inmesi ve üzerine hz aişe'nin buna cevabı. bugün bunları birisi yapsa nasıl bir gözle bakılır?

    .

    Ne olmuş yaş farkı olmuşsa, Kendinden büyük yaştaki kadınla da evlendi , küçük yaştaki kadınla da evlendi . Gayet normal. Hele bu devirde bunun daha normal karşılanması gerekmesi gerekirken siz daha da geriye gidiyorsunuz.

    arkadaş okuyun biraz yahu. 110 defa yazdık hala anlamıyorsunuz şunları.

    inanmamak işinize geliyo gidip turan dursunları alıyorsunuz.



    empati yap. sen 9, 18 veya 23 yaşında olsan 50-60 yaşında biriyle evlenmek ister misin? bir de bu olayda babası kızı kendisi veriyor, kızın fikrini soran var mı bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: retreat58


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: retreat58

    9 veya 18. peygamber ile aradaki yaş farkı çok değil mi yine de. örnek olması gereken bir insanın kendinden bu kadar yaş farkı olan biri ile evlenmesi hadi bunu geçtim evlatlığının karısı ile evlenmesi bunun için ayet inmesi ve üzerine hz aişe'nin buna cevabı. bugün bunları birisi yapsa nasıl bir gözle bakılır?

    .

    Ne olmuş yaş farkı olmuşsa, Kendinden büyük yaştaki kadınla da evlendi , küçük yaştaki kadınla da evlendi . Gayet normal. Hele bu devirde bunun daha normal karşılanması gerekmesi gerekirken siz daha da geriye gidiyorsunuz.

    arkadaş okuyun biraz yahu. 110 defa yazdık hala anlamıyorsunuz şunları.

    inanmamak işinize geliyo gidip turan dursunları alıyorsunuz.



    empati yap. sen 9, 18 veya 23 yaşında olsan 50-60 yaşında biriyle evlenmek ister misin? bir de bu olayda babası kızı kendisi veriyor, kızın fikrini soran var mı bilmiyorum.

    problem olarak görmüyorum ben. yaştan daha çok bakılacak kriterler var. Bu farklı bakış tarzları bölgeden bölgeye değişebilir. ( daha yeni amerikanın bir eyaletinde 12 yaşındaki kızlarla evlenmenin yasal olduğunu okudum, hani şu çok övdüğünüz amerika)
    bizde arkadaşın eski sevgilisi ile birlikte olmak hoş görünmüyor mesela. Başka bu ülkede buna gülebilirler örneğin.

    Mecbur değil kimse genç veya yaşlı biriyle evlenmeye, farz olarak gelmemiş bize. Anlaşabileceklerse, sevebilecekse birbirlerini çiftler bizi ilgilendirmez.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.