Şimdi Ara

Hyundai ve Kia elektrikli araç şarj istasyonlarındaki bekleme sorununa çözüm buldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
2.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Hyundai ve Kia, elektrikli otomobil sürücülerinin araçlarını şarj etmelerini ve park etmelerini kolaylaştıran yeni bir Otomatik Vale Park Sistemi (Automated Valet Parking System) tanıttı.

     

    Sistemin nasıl çalıştığı yayınlanan konsept video ile gösterildi. Buna göre sürücü akıllı telefonu aracılığı ile aracına otomatik olarak boş bir şarj istasyonu bulmasını söyleyebilecek. Daha sonrasında ise araç kendi kendine uygun şarj istasyonuna gidecek.

     

    Ayrıca Bkz.Toyota yeni otonom test aracını duyurdu
    Elektrikli otomobil tamamen şarj olduktan sonra ise diğer araçların şarj istasyonuna erişebilmesi için boş bir park yerine doğru hareket edecek. Böylelikle şarj istasyonunu boş yere işgal etmemiş olacak. Sürücü hazır olduğunda ise tekrar onun bulunduğu konuma geri dönebilecek.

     


    Amaç şarj sürecini iyileştirmek


    Yollardaki elektrikli araç sayısının artması ile birlikte şüphesiz ki mevcut şarj cihazları da sayı bakımından yetersiz kalmaya başlayacak. Sürücüler araçlarını şarj etmek istediklerinde büyük olasılıkla şarj istasyonunun dolu olduğunu görecekler ve bekleme süreleri uzayacak.
     
    Hyundai ve Kia’nın geliştirdiği yeni sistem, şarj sürecinin iyileştirmek adına şarjı dolan araçların kendi kendine istasyonu terk ederek, boş bir park yerine geçmesini sağlayacak. Böylelikle şarj cihazı boş yere işgal edilmeyeceği için sıradaki diğer elektrikli araçlar da beklemek zorunda kalmadan istasyondan faydalanabilecekler.
     
    Hyundai ve Kia yeni teknolojiyi 2025 yılında, Seviye 4 otonom sürüş yeteneğine sahip bir araç piyasaya sürmesi ile birlikte kullanıma sunabilir.

     








  • Pil teknolojilerinde radikal bir gelişim olmadığı sürece, yeni teknolojiler hep bir darboğaz ile karşılacak. Bilgisayarlar, akıllı telefonlar, otomobiller. Şuanki pil durumunun en büyük katkısı, tasarlanan yazılım ve cihazlar uzun pil ömrü düşünülerek tasarlanıyor ve yeni bir pil teknolojisi ile çok uzun ömürlü cihazlara ön hazırlığımız olabiliyor.
    Bataryanın fiziksel yapısı belli bir standarta oturtulup istasyonlarda 3-5 dakikada bataryalar değiştirilseydi şimdiye elektrikli araçlar çoktan yaygınlaşmıştı diye düşünüyorum.

    Renault bunu Fluence Z.E. ile denemek istedi, İsrailli firma ihaleyi aldı ama ne hikmetse bu firma kısa zamanda battı.
  • Elektrikli araçların en büyük sorunu, evin haricinde bir yerde şarj istasyonunun boşalmasını beklemek sonrasında ise aracın şarjının dolmasını beklemek. Boşa geçen onca zaman..

  • Pil teknolojilerinde radikal bir gelişim olmadığı sürece, yeni teknolojiler hep bir darboğaz ile karşılacak. Bilgisayarlar, akıllı telefonlar, otomobiller. Şuanki pil durumunun en büyük katkısı, tasarlanan yazılım ve cihazlar uzun pil ömrü düşünülerek tasarlanıyor ve yeni bir pil teknolojisi ile çok uzun ömürlü cihazlara ön hazırlığımız olabiliyor.

  • Bataryanın fiziksel yapısı belli bir standarta oturtulup istasyonlarda 3-5 dakikada bataryalar değiştirilseydi şimdiye elektrikli araçlar çoktan yaygınlaşmıştı diye düşünüyorum.

    Renault bunu Fluence Z.E. ile denemek istedi, İsrailli firma ihaleyi aldı ama ne hikmetse bu firma kısa zamanda battı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şarj çokta sorun değil keza kablosuz şarj var. Mesela AVM lerde arabayı bırakıp gidince kablosuz şarj ile araç durduğu yerde şarj olacak çıkıştada ücreti ödenecek hatta kredi kartından otomatik tahsil edilecek. Sorun şarj değil menzil sonuçta benzinlik gibi belli bir noktada şarj etme sorunu olmayacak.
  • gelecekte araçlar çok güzel olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Şarj çokta sorun değil keza kablosuz şarj var. Mesela AVM lerde arabayı bırakıp gidince kablosuz şarj ile araç durduğu yerde şarj olacak çıkıştada ücreti ödenecek hatta kredi kartından otomatik tahsil edilecek. Sorun şarj değil menzil sonuçta benzinlik gibi belli bir noktada şarj etme sorunu olmayacak.
    Menzil sorun değil. Şuan Toyota ıstanbulda 450 km yapıyor DMA Grup çatır çatır satıyor. Şehiriçi 450 km gayet yeterli, ıstanbulda günde git gel 15 km yapsan, 30 günde bir şarj ihtiyacın oluyor. Uzun yol içinde istanbul -ankara 400 km, yolda bir kere mola verip yemek yesen şarj yeniden fullenir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Bataryanın fiziksel yapısı belli bir standarta oturtulup istasyonlarda 3-5 dakikada bataryalar değiştirilseydi şimdiye elektrikli araçlar çoktan yaygınlaşmıştı diye düşünüyorum.

    Renault bunu Fluence Z.E. ile denemek istedi, İsrailli firma ihaleyi aldı ama ne hikmetse bu firma kısa zamanda battı.
    Batarya değişimini kimse istemez. Zaten bir batarya maliyeti 100 bin TL den fazla. Batarya arabaya özgü olacaktır, hicbir yapimci yuksek butceli bu degisime sicak bakmaz. 3-5 bataryada sıkıntı olması firmayı çok sekteye uğratır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    Evet. 1-2 yıl içinde menzilde sorun olmayacak. 2000 km menzil sunacak sistemler test aşamasında ve muhtemelen 1-2 sene sonra endüstriye açılacak birileri frene basmazsa tabi. Burada herkes telefon şarjı ve Bilgisayar bataryası mantığı ile düz hesap düşünüyor oysa otomobillere çok daha farklı atmosferden ve yoğunlaşma farkından dahi elektrik üreten sistemler monte edilecek yani düz batarya diye düşünmemeliyiz gelecekteki sistemleri.
  • Kablosuz şarjların insan sağlığına etkisi de araştırılmalı. İnsan vücudu üzerinde ciddi etkisi olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Evet. 1-2 yıl içinde menzilde sorun olmayacak. 2000 km menzil sunacak sistemler test aşamasında ve muhtemelen 1-2 sene sonra endüstriye açılacak birileri frene basmazsa tabi. Burada herkes telefon şarjı ve Bilgisayar bataryası mantığı ile düz hesap düşünüyor oysa otomobillere çok daha farklı atmosferden ve yoğunlaşma farkından dahi elektrik üreten sistemler monte edilecek yani düz batarya diye düşünmemeliyiz gelecekteki sistemleri.
    2000 km menzil pek inandırıcı değıl. Nerden okudunuz bu haberi.

    500 km gayet yeterli bir menzil. Elektrik aracın kullanım yeri şehiriçi. Tır değil bu 2000 km gidecek. Mevcut pil teknolojisi ile 2000 km imkansız, üniversitede iken Türkiye genelinde yaklaşık 80 adet farklı tip ve donanımda elektrik araç ürettik. Hesaplamalar her mühendisin bildiği türden, maksimum ulaşılan menzil 400 km idi. Zaten elektrikli araçta önemli olan verim idi. Onu hesaplıyorduk. Yoksa al batarya koy 2000 km gitsin değildi amaç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Renault Zoe aracım var bu zamana kadar araç şarj olsunda gideyim diye beklemedim. Evde otoparktayken 12 saat işte otoparktayken 10 saat araç bekliyor zaten. Her türlü prizden şarj etmek mümkünken istasyona ne gerek var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pilleri şarj edilebilenle değiştirebilme şansı olsaydı,buna uygun alternatif tasarımlara yönelinseydi bence daha efektif çözümler çıkabilirdi dicem ama adamlar telefonlara bile gömülü batarya kullanıyor artık.
  • ChineseTranslator kullanıcısına yanıt
    İşte herkesin kullanıcı ihtiyaçları farklı. Evim ile işim 1 KM mesafede. Bu mesafe için de araba zaten kullanılmaz ki yürüyerek 10 dakikada ulaşıyorum. Araba benim için uzak yerlere gitmek için bir araç ki bu durumda da şarj istasyonu sıkıntısı selam veriyor. Hani sadece kendi ihtiyacım için lsa işimi görür ama arkadaşlarlar belli dönemlerde Antalya, Kapadokya, İzmir vs. yerlere gidiyoruz. Zoe ile üç yüz kilometrede bir iki saat şarj bekleyerek gitmek beni değil ama bizim grubu sıkıntıdan patlatır.

    Bende de bir Zoe düşüncesi var ama apartmana şarj için bir sistem de kurdurmam gerek, sonra fiyatını da mantıklı bulmamı sağlayacak kafama bir darbe yemem gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sis651 -- 5 Ocak 2019; 16:8:32 >




  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    Çünkü hala daha batarya diyorsun ve bataryada elektrik biriktirmekten bahsediyorsun. Ben ise o bataryayı sürekli dolduracak sistemden bahsediyorum olayı polemik haline de çevirmeyelim, bekleyin görün. Üniversitelerden falan zaten hiç bahsetmeyin, Üniversitelerden bir cacık çıkmaz bende Bilgisayar mühendisiyim mekanizmanın ne kadar verimsiz ezbere dayalı olduğunu biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Çünkü hala daha batarya diyorsun ve bataryada elektrik biriktirmekten bahsediyorsun. Ben ise o bataryayı sürekli dolduracak sistemden bahsediyorum olayı polemik haline de çevirmeyelim, bekleyin görün. Üniversitelerden falan zaten hiç bahsetmeyin, Üniversitelerden bir cacık çıkmaz bende Bilgisayar mühendisiyim mekanizmanın ne kadar verimsiz ezbere dayalı olduğunu biliyorum.
    Hocam ben Elektrik- Elektronik mühendisiyim, Araç ilerler iken 2 tür batarya doldurulur, biri rejene enerji (burda gaz vermeyince araç elektrik harcamıyor tam tersine sistem dönüyor ve araba frenleyerek araç şarj ediliyor) ile diğeri manyetik alan ile. Manyetik alan ile araç gittiği yol üzerinden sürekli şarj edilir. Tüm dünya bunun denemelerini yapıyor, fakat burda olmayan şey bataryanın kendisi. Lityum-İyon pilin (Li-Ion) bir çalışma voltajı vardır. Bu potansiyel farkın altında ve üstünde şarj edilemiyor, çalışma aralığı dar ve ısınma - patlama riski çok yüksek. Li-Po biraz da güvenli, onunda kapasitesi daha az ama çalışma aralığı biraz daha geniş. Elektrikli araba yüzyıllar boyunca kullanılacak bataryanın üretilmesini bekliyor. Bu bataryayı üretecek firma çağ açıp- kapatacak.

    Linklere göz atarsanız manyetik alan ile güney korede şarj edilen otobüs olduğunu göreceksiniz.
    1700 km giden başka bir otobüs.
    Ve İngiliz profesörlerin ortak noktada birleştiği şu anektod: "Pil teknolojisi ilerliyor. Pil ömründe her 6 ayda bir ciddi teknolojik gelişmeler yaşanıyor. Elektrikli yol projesine ileride gerek kalıp kalmayacağı konusunda emin değiliz"

    https://www.bbc.com/turkce/haberler/2013/08/130808_guney_kore_elektrikli_yol
    https://www.haberler.com/bin-700-km-yol-giden-elektrikli-otobus-dunya-10050067-haberi/
    http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/elektrikli-otomobili-sarj-eden-yol-29814455




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Çünkü hala daha batarya diyorsun ve bataryada elektrik biriktirmekten bahsediyorsun. Ben ise o bataryayı sürekli dolduracak sistemden bahsediyorum olayı polemik haline de çevirmeyelim, bekleyin görün. Üniversitelerden falan zaten hiç bahsetmeyin, Üniversitelerden bir cacık çıkmaz bende Bilgisayar mühendisiyim mekanizmanın ne kadar verimsiz ezbere dayalı olduğunu biliyorum.
    Bir ekleme daha yapayım, Hyundai en son yaptığı bir projede 6 dakikada tam şarj sağladığını gösterdi. Menzil 500 km. Bir sigara içene kadar bataryanın dolacak olması
  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz linklerdeki haberlerde maalesef dinamik kablosuz şarj için gücü belirtmemişler. Qualcomm 100 metrelik 20kW'lık dinamik kablosuz şarj denemesi yaptı, yaptı ama maalesef bu yöntem şimdilik hiç ekonomik değil. Üç neden var;

    1. Zaten normal binek bir elektrikli otomobil ortalama 20kWh/100km enerji harcıyor. 100km/h hızla bir saat boyunca 100km'lik kablosuz şarjlı yol gitseniz bile bataryanın doluluk oranı artmaz. İlk başta batarya ne kadar doluysa çıkışta aynı dolulukta çıkarız.

    2. Yola uygulanacak kablosuz şarj sisteminin maliyeti çok yüksek.

    3. Kablosuz şarj sistemindeki yüksek verim kaybı.

    Tamam, menzil düşmez ama o yolun yatırım maliyeti ve kablosuz şarjın verim kaybı maalesef bu dinamik kablosuz şarj olayını çok maliyetli yapıyor şimdilik.

    Şu an için dinamik kablosuz şarj 11kW-22kW güce ulaşabiliyor. Bir üniversitede 120kW güce deneysel olarak ulaşabilmiş ancak bu bile yeterli değil. Hesaplamalara göre 10-15km'lik kablosuz şarj için en ekonomik güç değeri 350kW, o da şu anki teknoloji için imkansız zaten.



    Batarya konusunda ise lityum-iyon pillerin yerini yakın zamanda birçok avantajlarıyla 'katı hal pilleri' alacak gibi görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence şuan şarj süresinden dolayı hibrit daha ideal bir çözüm.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.