Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (516. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
10.344
Cevap
250
Favori
1.114.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 514515516517518
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Bu yapay zeka olabilir. 2026 olan araç şu an olan araca çok yakın.

    _____________________________
    Bir kişi sana eşşek derse gül geç. İki kişi sana eşşek derse gül geç. Ama üç kişi sana eşşek derse git kendine semer seç!
  • Dışı harika içi rezalet gozukuyor hiç sanmıyorum gerçek oldugunu

    _____________________________
  • MSefa23 kullanıcısına yanıt
    hocam rodajınyaptıktan sonra kullanıyorum ecoda bir problem yaşamadım yakıt olarak normalle arasında 1lt farketti bende bir de daha kararlı tepkiler veriyor o yüzden kullanmaya devam :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • numberone2000 kullanıcısına yanıt
    olabilir tabii

    Ne gerçek ne yapay günümüzde anlamak oldukça güç bir hale geldi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • MSefa23 kullanıcısına yanıt

    Hocam neden eco mod kullanmayin diyorlar? Zaten cok yakiyor araç niye kullanmayalım ki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 2022 model üzeri tucsonlarda vitesin tuşlu hale gelmesi iyi mi oldu kötü mü?

    oraya bi sıvı falan dökülse sorun yaşanır mı acaba?

    _____________________________
  • 2017 tgdi modellerde yağ eksiltme sorunu yaşayan var mı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hotvote kullanıcısına yanıt
    Bende var 2017 Tgdi ,bagajda 1 litre yağ bulunduruyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • 2025 1.6 t-gdi 7-dct aldık


    manuelden geçtim ilk defa 7 ileri çift kavramaları yarı otomatik şanzıman kullanıyorum. Nelere dikkat etmeliyim ?


    Auto hold u her zaman açık mı bulundurmalıyım ?


    Start stop sistemini sevmiyorum her zaman ilk çalıştırma da kapatmalı mıyım ?


    Araç tanıtımı zayıf oldu bu tip şeylerden bahsetmediler. İlk başta önerileriniz var mı ?

    _____________________________
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Start stop bende kullanmıyorum malesef her çalıştırmada kapatmanız gerekiyor. Her seferinde şerit takip ve tabela okumanin uyarı seslerinide kapatiyorum ben.
    Auto hold kullanmanızı öneririm. Trafikte düşük hizlarda giderken araç muhtemelen yarım debriyaj yapıyor konfor için o durumlarda manuel birinci yada ikinci vitese alıp giderseniz kavrama ömrü için iyi olur. Yada spor moda alırsanız geç vites atacağı için sürekli 1-2 vites değişmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kiang -- 28 Ekim 2025; 10:54:59 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dream Machine

    Yukarılarda kavrama konusu çok konuşulmuştu. Ben de aracımın tepkilerinden endişelenip servise gideceğimi söylemiştim. Servisin müdürü arkadaşımın tanıdığı olduğu için sağ olsun çok ilgilendi ama yapılan testlerde 1.viteste %72, 2.viteste %77 oran çıktığı için sistem onay vermedi. Müdür bey de sistem onay vermeyince (değişim için uyarı gerekiyormuş) bizim yapabileceğimiz bir şey yok dedi. Koreliler bu konuda çok hassasmış. O uyarı çıkmadıkça garanti işlemiyormuş. Usta bana aşınma ve titreme var, 2-3 ay sonra tekrar baktırın dedi.
    2 hafta sonra garanti bitiyor. Ben de yıllık bakım için götürdüğümde tekrar test isteyeceğim. Umarım değerler değişim seviyesine gelmiştir. Aracı normalde dışarı pek çıkarmıyordum ama özellikle son 1 ayda hep yoğun trafikte ve kısa mesafede çok kullandım. Bakalım sonuç ne olacak, eğer o seviyeye gelmediyse kavramanın ömrünü azalttığımla kalacak ve ileride çok masraf çıkacak.
    Bu yorumu aracı bakıma götürdüğümde güncellerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dream Machine -- 28 Ekim 2025; 13:2:34 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • auto hold sürekli aktif mi kalmalı veya kalıyor mu ? onuda her çalıştırmada aktif etmeliyim o zaman yada hep açık kalmalı değil mi ?


    Spor mod da olabilir. Eco modda şuan


    ayrıca 1 2 3 kısmını bilmiyorum bende direksiyonun altında kol P D N R var. Shifter dedikleri ise direksiyon'un sağ ve solunda. Onuda hiç bilmiyorum nasıl kullanılıyor 1. vites te devam etmesi için kullanabilir miyim bilmiyorum şu an çok yabancıyım

    _____________________________
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Auto hold hep açık kalır zaten ellemenize gerek yok.
    Sıfır aracı eco modda kullanmanızı önermem.
    Direksiyon arkasindaki kulaklıkciklardan vites düşürüp artirabilirsiniz soldakine bastiginizda direk düşürür ekranda kaçıncı viteste olduğunuz görünür.bunlarda bisure sonra manuelden otomatiğe kendi geçiyor.kullandikca alışırsınız basit bir sistem ama direksiyonu cevirirken vites atamiyorsunuz kulakciklarda döndüğü için öyle bi saçmalık oluyor. Mesela ben dönüşlerde bire çekiyorum çünkü 3km hızla da donseniz 2. Viteste devam ediyor yarim debriyaj yapiyor o esnada. Bire cekincede direksiyonu toplayana kadar ikiye atmak zor oluyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Kiang K kullanıcısına yanıt

    neden eco modun ne zararı var ?


    dönüşte kulakçıklardan azaltmak için zor ya arkanın boş olması benim yavaşlamam lazım vs onu bilemedim. Biraz nazlı şanzıman sanırım


    o zaman hep auto hold da kalsın böyle kullanırım


    işte ilk 7 -dct kullandığım için zarar verir miyim vermez miyim onu bilemiyorum


    bayon var tork konvertorlu daha rahat gibi :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 28 Ekim 2025; 14:5:53 >
    _____________________________
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Rodaj sürecinde olduğu için dedim hocam araba devir çevirmeyebilir. Kavramali olunca insan bi çekiniyor benimde önceki araç cvt idi. Çokta umursamamak lazım ama sonuçta 5 yıl garanti var ve 5 yıl binermiyiz o da meçhul

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Dream Machine kullanıcısına yanıt
    Ben DCT yi yeni değiştirdim sanayide ,güncel bilgi paylaşayım.

    DCT değişimi , rulman ve tamir takımı parçaları ,şanzıman yağı dahil (OEM) 48.000 TL

    Volan değişimi 20.000 TL

    Toplam 68.000 TL işçilik dahil ,

    Özetle DCT için ne kadar ehemniyet verilmesi gerektiğini maliyetler ortaya koymaktadır .

    Aynı işlem serviste kaça mal olur bilemiyorum ancak en az yüzde 40-50 pahalı olur diye tahmin ediyorum .

    İlk değişim garantiden değişmiş idi ,bana maliyeti olmadı .Ama volan değişmemiş olduğu için ikincide komple değişmesi gerekti .

    İleride maliyet analizi yapmak için usd çeviriyorum ki karşılaştırma için referans olsun

    Dct ve aksesuarları 1140 usd
    Volan 480 usd

    Toplam 1620 usd



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Ekim 2025; 16:36:10 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Şehir içi dur kalk trafikte spor modu tercih ediniz ki daha yüksek devirlerde vites değiştirsin ,DCT ömrü uzayacaktır .

    Tork konvertörlü modellerde hiç bir sıkıntı olmaz ,yani aşınan şey olmayacağı için sadece yağ değişimi bakım için yeterlidir ama Tucson DCT olanlar için maalesef değişim gerektiğinde masraf kaçınılmazdır

    Bu nedenle garanti süresini iyi kullanın ve garanti geçmeden değişimini servisten talep edin ve aşınma oranını ölçtürünüz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Ekim 2025; 16:43:47 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • rodaj süresince devir çevirmemesi daha iyi değil mi genelde 6000 km sakin kullanım daha iyi diyebiliyorum klavuzda da fazla zorlamayın diyor


    ama sıkış dur kalk trafikte spor moda alırım tabiki en azından 2.vitese geçmez dediğiniz gibi


    genelde araçlara 10 yıl ve üstü biniyoruz biz hocam.


    @vezir öyle bi durumda şanzımanın aşınma durumunu ölçerler mi bilemedim. Ankara 'da ATA yetkili servis çok dolu oluyor sadece bakım yapıyorlar, diğer servislerde çok iyi çalışmıyor diye biliyorum


    dışarıda değişim fiyatıda fazlaymış, ki yetkilide 100k dan aşağı olmaz sanırım

    _____________________________
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Ben de servise gittiğimde ATA hyundai gidiyordum ve orada ölçümlerimi yaptırmıştım .Garantiden değişim de aynı serviste olmuştu .Standart bakımlarda ölçüm yapmazlar, ama siz araç kalkışlarda titriyor diye servise kayıt açtırırsanız mecburen ölçmeleri gerekir .

    Tabii ki bu söylediklerim ilk 3 yıl sonrasında veya km belirli bir km yaptıktan sonra kaale alınır sanıyorum .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • teşekkür ederim cevaplar için. @vezir @Kiang


    Birde lastik basınç sensörü var ama lastiğin içinde mi ? kışlıklara geçerken yani lastik değişiminde sorun yaratır mı ? Veya yeni jant ve lastik alıp yazlıkları hiç bozdurmadan mı devam etmeli ?

    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 514515516517518
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.