Şimdi Ara

Hyundai, tekerleklerin bağımsız hareket edebildiği Uni Wheel teknolojisini tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, tekerleklerin bağımsız hareket edebildiği Uni Wheel teknolojisini tanıttı
    Elektrikli araçların yeniden hayatımıza girmesiyle mobilite kavramı farklı bir boyut kazandı. Üreticiler, araçların yaşam alanını mümkün olduğu kadar genişletmek için yeni teknolojilerden faydalanıyor. Koreli otomotiv devi Hyundai de bu kapsamda geliştirdiği Uni Wheel teknolojisini görücüye çıkardı.



    Göbek motorlara (hub motor) benzeyen bu sistemde, elektrikli bir aracın ihtiyaç duyduğu belirli tahrik bileşenleri tekerleğin göbeğine yerleştiriliyor. Güç ünitesi ise tekerleğin dışında konumlandırılıyor. Onun yerine redüksiyon dişlisinin tekerlek göbeğine taşınarak motorunun boyutunun etkili bir şekilde azaltıldığını görüyoruz.



    Uni Wheel sisteminde, tekerleğin içerisine yerleştirilen bir dizi dişli kullanılarak küçük bir motordan gelen gücün bir otomobili hareket ettirmeye yetecek kadar torkla tekerleğe iletilmesi sağlanıyor. Bu yenilikçi sistem, tüm aksın tek bir büyük motora bağlı olması yerine Hyundai'nin her tekerlek için küçük bir motor kullanmasına imkan tanıyor. Her tekerleğe ayrı güç verilmesi, tekerleklerin bağımsız olarak tepki vermesine yol açarak performans ve güvenlik açısından avantaj yaratıyor.



    Hyundai, tekerleklerin bağımsız hareket edebildiği Uni Wheel teknolojisini tanıttı
    Elbette sistemin özellikleri bunlarla sınırlı değil. Tekerlek göbeğindeki dişliler, düzenlenme şekilleri nedeniyle güç aktarımını sürdürürken göbek içerisinde hareket edebiliyor. Bunun sonucunda tekerlek ile motor arasındaki bağlantı serbestçe aşağı-yukarı kayabildiği için mafsala ihtiyaç kalmıyor. Söz konusu sistemin güç aktarımı ve sürüş menzilini iyileştirdiği ifade ediliyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli elektrikli araçların ithalatı için yeni şartlar getirildi: Servis ve çağrı merkezi zorunlu



    Teknolojinin sağladığı özgürlüğün bir diğer avantajı da Hyundai mühendislerinin aracın sürüş yüksekliğini daha esnek biçimde kontrol edebilmesine olanak vermesi diyebiliriz. Mafsalın günü verimli bir şekilde ilettiği tek noktaya bağlı olmadığından, Uni Wheel ile donatılmış araçlar performanstan ödün vermeden otoyol sürüşünde yere daha yakın, engebeli zeminlerde ise daha yüksek biçimde ayarlanabiliyor.



    Hyundai, tekerleklerin bağımsız hareket edebildiği Uni Wheel teknolojisini tanıttı
    Uni Wheel sisteminin esnekliği de oldukça yüksek. Hyundai, sistemin çapı dört inç kadar küçük olan tekerleklerin içine bile sığdırılabileceğini belirtiyor. Bu da popülerliği gittikçe artan kişisel mobilite araçlarında dahi kullanılabileceği anlamına geliyor. Sistem ayrıca otomobiller ve SUV'ler gibi büyü araçların tekerleklerinde (25 inç'e kadar) çalışacak biçimde ölçeklendirilebiliyor.



    Yerel medyada çıkan haberlere göre Uni Wheel sisteminin patentleri alındı ancak henüz üretime girecek kadar hazır değil. Koreli üreticinin şu anda sistemin dayanıklılığını ölçmek için çalışmalar yürüttüğü ifade ediliyor.











  • Günlük hayatta kullandığımız ve uzun yıllardır değişmeyen aletlerin bir anda böyle değiştiğini görmek sevindirici. İlerleme hissiyatı yaratıyor.

  • Hareketli aks yapmadılar hiç. Tekerler ileri geri hareket edebilse araçlar acayip konforlu olur. Mesela düşük hızlarda düz gidişlerde sol tekerler 4cm ileride sağ tekerler geride. Tümseğe iki teker aynı anda çarpınca konforu çok bozuyor. Önce biri sonra diğeri girse mesela darbeyi çok daha iyi absorbe edebilirler gibi geliyor bana. Ani yük binişleri, vuruntuları olmaz.


    Çok mu şey istiyorum? @SuperVeloceJota




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 29 Kasım 2023; 13:10:9 >
  • Adamlar elektrikli 4 Çeker sistemini icat etmiş. Bu sayede gerçek elektrikli SUV araçlar üretilebilir belki gerekli verimlilik sağlanırsa.

  • Güzel bir tasarıma benziyor, elektrikli araçların tasarımı her geçen gün daha basit ve efektif bir hale bürünüyor.

  • O ufacık iç mekanizma olmamış, dağılır hemen bir tümsekte, kullanışlı değil, mekanizma demek sürtünme ve aşınma demek, enerji ve tork kaybı demek, anca fabrika içi forklift benzeri hafif araçlarda belki denenir.

    Zaten elektrikli araçlarda tekerlekler bağımsız kontrol edilebiliyor, gereksiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yimmasabi -- 29 Kasım 2023; 13:47:18 >
  • su anki elektrikli araclar hala icten yanmali arac formundalar ama elektrik motorlari ile acilan ekstra hacim ve bu haberdeki gibi yeniliklerle cok daha kullanisli araba tasarimlarinin baskin hale gelmesi yakindir. ozellikle icinde yatak olabilen bir arac harika olur. otonom surus varken uzun yolda rahat rahat uyuyarak yol almak buyuk konfor olur. uzun yola gidecekken gece arabada yat uyu arac kendi gitsin, koca bir gunu kendine kazan.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araçta dört çeker çok kolay şanzıman olmadığı için


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    evet :) zaten bir çok süspansiyon tipi sabit akslar dışında hafif beşik hareketi yapar.. özellikle tam bağımsız multilink arka akslar her çukurda hafif geri kayıp geri gelirler. yola daha az çarparlar yani. iyi dizayn bir süspansiyon ve özellikle çok kaliteli burç dizaynı-mühendisliği bunları çözeceği için ayrı ayrı davranan pahalı-komplike bir sisteme pek gerek yok.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Ön askın 50cm kadar gerisine hareketli minicik bir teker koyulsa, uçakların ön tekeri gibi, aynı mantık. 50km hızın altında ön aksı desteklese, yüksek hızlarda gizlense. Konfora çok büyük artısı olmaz mı? Yine mi çok şey istiyorum?


    Bağımsız da olsa kaliteli de olsa tümseklerde konfor bozuluyor. Bmw 5 serisi, e serisi vs kalitesiz mi? Ama rahatsız ediyor tümseklerde. Bu dediklerim olsa pamuk gibi geçer gider. Darbeyi süspansiyonlar yardımlaşarak atlatır ama ön arka olunca küt küt karoseri etkiliyor.

  • Buna bile gerek yok. Hub motor takın 4 tekerede aks,aktarma..onlarda gereksiz hale gelsin yer acılsın





    Hyundai, tekerleklerin bağımsız hareket edebildiği Uni Wheel teknolojisini tanıttı
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Konfora katkısı olacak bir çok abartılı mühendislik çözümü yapılabilir de, bunun maliyeti, tamiri, dayanıklılığı nasıl olacak.. yani otomotivde herşeyi aşırı kompleks hale getirmek her zaman, her sınıf araç için doğru bir yaklaşım değil, önemli olan sade ve az kompleks çözümlerle ama iyi mühendislikle optimum sonuca ulaşabilmek.


    bu yüzden basit japon arabaları onlarca yıldır dayanıklılık, onarım kolaylığı, onarım maliyeti vb konularda zirvede.


    Kötü süspansiyonlu Bmw 5 serisi görmedim doğrusu. makyajsız F10lar çok iyi değil bide çok büyük jantlı, Msport e60lar belki. E39un, G30un harika süspansiyonu. Merc w212 de öyle, harika bence.


    Air seçilmemiş W213ler cidden iyi değil. neden bilmiyorum orasını.


    diğer konu evet, Bmw 5 serisi de E serisi milyon satan, kalite ön planda olsa da maliyetin de çok ön planda olduğu araçlar. Rolls, Bentley falan olacak ancak, onlarında sürüşleri muhteşem seviyelerde zaten.. Citroen vardı bu işe büyük kafa patlatan, onlarda en yukarıda yazdığım sebepler yüzünden bıraktılar hydractive süspansiyonları.





  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Zorlu yol koşullarına dayanabilen gerçek 4 Çeker demek istemiştim.

  • Hakikaten güzel gelişme, ancak o küçücük dişliler dandik yollara girince sorun yaratmaz mı, tehilike büyümez mi acaba,

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Bu dediğiniz elektrikli araçlarda her türlü daha kolay şanzıman olmadığı için. Gerekirse dört aksa da motor koyarsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Videoyu izleyene kadar 4 tekerin farklı hızlarda dönmesi yada farklı açılarda hareket etmesini anlatacak sanmıştım. Manevra kabiliyeti olarak hem ön hem arka tekerlerin dönebilmesini sağlayabilirler aslında böyle bir yapı ile tüm araçlarda araç park vs çok daha pratik olabilir.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Düz mantıkla kolay görünüyor ancak hala gerçek bir SUV üretemediklerine göre düz mantıktaki kolaylığı kısıtlayan bazı sorunlar var diye düşünmek lazım gelir. Dört tekerdeki ayrı motora vites kademelerinin her tekerin bulunduğu koşula uygun şekilde senkronizasyonun çok da kolay olmadığını düşünüyorum. her bir teker bağımsız, kafasına göre çalışacaksa tabi ki ilkokul bebeleri de böyle bir sistem tasarlayabilir.

  • Ayvayı yedik şimdiden hayal edebiliyorum ıslak uni wheel saglam abi i20 deki kuru uni wheel miş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğiniz şey işin yazılımsal kısmı oluyor.


    Demek istediğim şey şu. İçten yanmalı motorda motordan çıkan gücü şanzımana, oradan diferansiyele yönlendirip hangi tekerin ne kadar güce ihtiyacı var hangi durumda hangi açıda ne kadar tork iletilmesi lazım bunu başardılarsa bunu yapmak elektrikli araçta daha kolay olur. Çok fazla artısı var. Tek yerden güç çıkışı yok içten yanmalı gibi. Şanzıman yok. Alt devirden itibaren yüksek tork var. Yapı olarak da araziye daha uygun çünkü ağırlık merkezi çok aşağıda. Arazi yeteneği için geriye bir tek yazılım kısmı kalıyor. Onu da yapsınlar bir zahmet.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok dayanıksız gözüküyor iki gün sonra bozulur bu

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.