Şimdi Ara

HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
499
Cevap
27
Favori
14.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
69. Sırada  bugün en iyi #23
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gun kullanıcısına yanıt

    Ustad aklima gelenler:

    1. Cok hizli kullaniyorsunuz, ani hizlanma-durus yapiyorsunuz
    2. Regeneratio kullanmiyorsunuz, normal fren kullaniyorsunuz
    3. Surekli yokus yukari kullaniyorsunuz
    4. V2L kullaniyorsunuz, piknige 55 ekran tv goturup izliyor ve elektrikli mangal yapiyorsunuz :)


    3 ve 4 numarayi gecersek diger ikisi makul gorunuyor. Aracta bu konuda bir problem olma olasiligi cok dusuk


    Size tavsiyem auto regen acip bir sure sakin kullanip degerleri kontrol etmeniz. Auto regen acikken normal fren yaptiginizda batarya dolarken ortalama tuketim de dusuyor.

  • İstanbulda anadolu yakasında wallbox takacak bir Elektirikçi var mı tavsiye edebileceğiniz, konusunda uzman ve nispeten uygun fiyatlı?

  • Arkadaşlar merhaba tekrar, bugün Viego marka taşınabilir elektrikli araç şarj (11/22 kW) cihazı aldım. Cihazın yanında normal ev tipi prize takabileceğimiz adaptör de geldi. Ben aracımı bu cihazla ve bahsettiğim adaptörle kullanırsam, evdeki monofaz hattımla, saatte 3.7 kW gücünde şarj edebilir miyim? Bilginiz var mı acaba? Şimdiden teşekkür ederim cevaplar için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oricin -- 29 Nisan 2024; 20:46:41 >
  • blackeagle76 B kullanıcısına yanıt
    Wallbox yerine taşınabilir elektrikli araç şarj cihazı tavsiye ederim. Her yere götürebilirsiniz böylece...
  • yutubcu kullanıcısına yanıt

    Ben teşekkür ederim, iyi sürüşler ve iyi forumlar dilerim.

  • oricin kullanıcısına yanıt

    Monofaz hatta 3.7kw şarj sigortaları attırabilir. 1kw civarı sarj sıkıntısız olur monofaz hattan. Elektrikçiye evin sigortasından trifaze priz çektirmeniz lazım verimli kullanmak için.

  • oricin kullanıcısına yanıt
    uzatma kullanmayacaksanız evin alt yapısını bir elektrikçiye kontrol ettirerek 3.7kw alabilirsiniz. tesisatta kullanılan kablo kalitesi nasıl, kaçak akım rölesi var mı vs önemli konular.

    ayrıca bir uzatma kullanacaksanız da 3x2.5mm tamamen bakır ve max 15mt kaliteli bir kablo kullanın. Amperi de 12A olarak ayarlayın nolur ne olmaz havalar da ısındı daha dikkatli olmak lazım ve şarj süresini de kısa tutun.

    kışın sorun yaşamadığım uzatma kablosunu geçenlerde yine kullandım ama uzatmanın prizi ile şarj cihazının fişi arasında aşırı ısınmadan dolayı erime oldu. Allah korusun ihmale gelmez.
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bilgilendirme için, 10 metrelik 3x2,5mm Alkan marka kablo aldım. Henüz uçlarını almadım ve bağlamadım. Bu kabloyu doğrudan saatten araca yakın bir yere (garaja) montaj için de kullanabilir miyiz acaba? Bu arada müstakil evimizde monofaz bir elektrik saati takılı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oricin -- 30 Nisan 2024; 17:37:25 >
  • oricin kullanıcısına yanıt
    hocam madem eviniz müstakil size tavsiyem hattınızı yeniden projelendirip tirifaze hatta geçmeniz. sonrasında garaja 5 pinli bir priz çektirmeniz yeterli olur. mis gibi 11kw ile şarj edersiniz
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    Aslında istediğim bu, ama görüştüğüm elektrik ustası "bu iş biraz zahmetli vs." deyince farklı alternatifleri düşünmek zorunda kaldım.
  • Merhabalar,


    Progressive model aracımı 2 ay önce satın aldım. Şehirlerarası 1700km, şehir içi 2300km olmak üzere toplam 4000 km katettim.  

    Bir kaç farklı konuya değinmek istiyorum.


    Herşeyden önce bu grubun varlığını önemsiyorum, çünkü aracımızın ülkedeki hikayesi çok yeni, henüz yılını doldurmadı. Hatta, ilk satın alanların çoğunlukla al-satçı kişiler olması nedeniyle ilk zamanlar araç ile ilgili doğru düzgün tecrübe verisi paylaşılmadı. Nihayet yeni yıl ile beraber gerçek kullanıcılar araca daha kolay erişilebilir noktaya geldi ve burada ve sosyal medyada ilk aktarımlar gelmeye başladı. 


    Paylaşmak istediğim başlıklar;


    - Yazılım konusundaki tespitlerim:


    Elektrikli araçlarda yazılımın fosil yakıtlılara göre daha ön planda olduğunu hepimiz biliyoruz. Tesla ve Togg sürekli yazılım güncellemeleriyle araçlarındaki eksikleri kapatıp yeni özellikler eklerken, maalesef bu konuda Hyundai ve Hyundai-Türkiye'nin geri kaldığını düşünüyorum. Blue-link ile ilgili hala bir gelişme yok. Araca uzaktan erişebilmek, iklimlendirmek, güncellemeleri almak büyük nimet. Bu nimetlerin altyapısı ioniq5-ioniq6 modellerinde var ama Hyundai-Türkiye gerekli izinleri alıp hizmete sokmuyor. Tıpkı TESLA, VOLVO ve TOGG gibi, ülkemizin kriterlerini karşılayıp bir an önce bu izni BTK üzerinden almalılar. Sizden rica ediyorum arkadaşlar, Blue-link konusunda markayı biraz teşvik edelim, lütfen 02165716301 numaralı Hyundai-merkezi arayıp bu talebinizi iletin. Hattı aradığınızda bağlanmanız çok kısa sürüyor ve ilgililer. Alternatif olarak Hyundai türkiye twitter sayfasına yorum bırakabilirsiniz. Yoğunlaşan talep markayı adım atma noktasında hızlandırabilir.

      

    Aynı modeli yakın zamanda satın alan arkadaşların araçlarını farklı yazılım sürümleri ile teslim aldığını farkettim. Hyundai bayiileri ve merkez bu durumun nedenini hala açıklayamadı. Örneğin bendeki işletim sisteminin yazılım sürümü 2023-şubat tarihli. Hyundai-Europe kullanıcıların dahil olduğu platformlarda daha yeni sürümlerin araçlara yüklendiğini gördüm. Onlar şansılar çünkü kullanıcıların blue-link bağlantıları var, bayiiye gitmeden sürüm kontrolü ve güncellemesi yapabiliyorlar. 2 defa servise başvurdum ama merkezden bilgi gelmeden bir güncelleme yapamadılar, dahası bendeki yazılım ile günce sürüm arasındaki farklar nedir, bayii de bilmiyor.. 

    Batarya ön koşullandırma (Pre-conditioning) uzun yolculuklarda önemli bir özellik. Navigasyon üzerinde şarj istasyonları seçildiğinde istasyona kalan süreye göre, opsiyonu açık tuttuysanız devreye giriyor. Her ay onlarca DC şarj istasyonu devreye alınırken, bir çoğu aracın navigasyon bölümünde doğal olarak bulunmuyor. Dolayısıyla istasyonu seçemiyoruz ve ön koşullandırmayı başlatamıyoruz. Ön koşullanırmayı devreye almanın bir alternatifi neden yok anlamıyorum. Bu Hyundai-USA forumlarında da şikayet konusu.Bu konu Hyundai-Turkiye yi aşıyor sanki, ilerde globalde düzeltilmesini temenni ediyorum.   

    Herkesin muzdarip olduğu bir konu daha var. Aracı her çalıştırdığımda, hız kontrolü uyarısını manuel kapatmak zorunda kalıyorum. Ayrıca şehir içi kısa mesafelerde şerit takip kullanmak istemiyorum, bunu da manuel kapatıyorum. Her çalıştırmada bunları tekrar tekrar kapatmak angarya bir durum. Hyundai-USA'de bu özellikler menüden kalıcı kapatılabiliyor ama Hyundai-Europe'a dahil olan ülkelerde için kalıcı kapatma yok. Regulasyonları açıp baktım, sesli uyarı zorunlu değil, sadece ekranda uyarı zorunlu. Dolayısıyla, Hyundai-Turkiye küçük bir yazılım patch'iyle sesli uyarıyı kapatabilir. Herkesin şikayetçi olduğu bu konuyu düzeltmeleri gerektiğini düşünüyorum. 


    - Araçta yaşadığım ilk arıza:


    Aracımı satın aldıktan 1 hafta sonra kameralar bir anda görüntü vermemeye ve uyarı sensörleri çalışmamaya başladı. Servise aracı götürdüğümde sorun ile ilgili ilk anda bir yorum yapamadılar ama hemen incelemeye aldılar, 2 gün içinde IBU ünitesindeki soketin pin uçlarında temassızlık farkettiler, durumu düzeltiler. Bir daha aynı sorunu yaşamadım. Buraya yazma sebebim, aynı sorunu yaşayan olursa servisini yönlendirebilir, sorun daha erken çözülür. Servisler son ioniq'ler hakkında arıza-tespit-çözüm noktasında henüz maalesef tecrübeli değiller. 



    - Menzil-Tüketim verilerim:


     şehir içi, mart-nisan, 2300 km için, tüketim ortalamam 12,5-13 kw arasında. İşim-evim arasında pek trafik olmadığı için dur-kalk oranım yüksek değil. Auto regeneration açık kullanıyorum. Bir süredir NORMAL mod'da kullanıyorum, ECO ile bu tüketim daha da düşebilir. Şehirler arası 2 deneyimim oldu, bu seyahatlerin ortalamasını alarak kesin rakam vermek yerine aralık vererek yorum yapayım. %100 ile yola çıktığımda, rakım farkı olmadığı durumda, adaptif cruise control (ACC) 120-130 arası sabit hızla, 3 kişi, bagaj dolu, klima açık, 260-280 KM seyahat ettiğimde %10-%15 arası bataryam kalıyor. ACC'yi kesinlikle öneriyorum, kullanımı kolaylaştırdığı gibi tüketime de katkısı var. %100 ile yola çıkıp, kapasiteli DC istasyonlarda verilecek 20-25 dk'lık 2 farklı molada %80'e kadar şarj edildiğinde, 650-700 KM seyahatin tamamlanabileceğini düşünüyorum. Daha az tüketim verisine sahip bir elektrikli araç ile henüz tanışmadım.


    - Araç yorumum:

    Memnuniyet göreceli tabi, ben yukarıdaki şikayetlerime rağmen araçtan çok memnunum. Uzun yıllar C segment SUV, SEDAN benzin-dizel araçlar kullandım. İlave olarak, kısa süreli Tesla Model Y ve Kia Niro kiralamalarım oldu. Bunları karşılaşırma açısından yazıyorum.

    İoniq 6 ile yaptığım uzun seyehatlerdeki konforu önceki araçlarda yaşamadım. Yalıtımlı camlarla birlikte müthiş sessiz, titreşimsiz ve geniş koltuk aralıklarıyla konforlu seyahat imkanı sağlıyor. Araç yolda süzülür gibi ilerliyor. Deri koltuklardan çok memnunum, tesla kullanırken koltukları yarım sonra terletmeye başlamıştı. Evde 2 aracımız var. Diğeri donanım olarak oldukça dolu bir C-SUV. Mart ayındaki uzun yol deneyiminden o kadar memnun kaldık ki Nisan ayındaki bayram tatiline risk alarak fosil yakıtlı aracımızı arkamızda bırakıp ioniq-6 ile yola çıktık. Mesafe 330 KM. Diğer aracımla hiç durmadan gidebilirdik belki ama ioniqle (15-20 dk tek molayla) gidince hiç yorulmadan araçtan inmek ve tatile başlamak daha çekici geldi. Bundan sonra da mümkün mertebe uzun yola ioniq ile çıkmaya çalışacağım.

    Konfor anlamında vasat puan vereceğim tek konu var, sanıyorum ioniq-6'da arka tarafta bağımsız süspansiyon yok, kasislerde araç biraz fazla sallanıyor. Orjinal lastiklerden de memnun değilim. (İoniq-5'te her iki tarafta bağımsız süspansiyon var bu arada.)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kullanicininDigerAdi -- 30 Nisan 2024; 22:34:9 >




  • Merhaba benimde en şikayetçi olduğum konu gereksiz sesli uyarılar.


    Daha koltuğa oturur oturmaz hareket etmeden kemer uyarıları başlıyor, 10 metre gitmeden arkasından tabela uyarıları.


    Az daha yol almaya başlayınca şerit tanıma sizi ittirmeye başlıyor:)


    Bmw aracım'da var onda bu özellikleri kendinize göre kayıt edip kullabiliyorsunuz. Bu uyarılar kesinlikle dikkat dağıtıcı hatta kazaya bile sebebiyet verebilir.

  • dün itibariyle ioniq 5 advance paketle biz de elektriklendik arkadaşlar.
    konforu, gerektiğinde gücü vereceğini hissettirmesi, iç hacminin ferahlığı, kendisini sevdiren sıradışı tasarımı ile araç fazlasıyla içime sindi
    sürüş hissiyatı ve diğer donanımları ile alakalı görüşlerimi detaylı bir şekilde anlatırım inşallah. öncesinde bir konuyu sormak istiyorum sizlere
    aracı park ederken vites çubuğunu p konumuna getirdiğimde "park freni otomatik olarak devreye girdi" mesajı veriyor. bu durumda sol aşağıdaki park freni düğmesine ayrıca basmaya gerek kalmıyor mu?
    bir de park freni aktif iken bu düğmenin rengi turuncuya veya kırmızıya dönmüyor. ekrandaki işaretten anlıyorum çekili olduğunu. sizde de böyle mi?
    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR
    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi inspiron6000 -- 2 Mayıs 2024; 20:49:28 >




  • kullanicininDigerAdi K kullanıcısına yanıt

    Degerli bilgileriniz icin tesekkurler , paylasimin artmasi oldukca onemli. Yasanilan problemler ve cozumleri burada toplayabilmek hepimize kolaylik saglayacaktir.


    Aracimizda Four wheel independent suspension bulunmakta diye biliyorum. Arkalar ve onler net bagimsiz suspansiyon, bu durumd 4 tekerlek bagimsiz suspansiyon oluyor. Muhtemelen SUV tecrubeniz dolayisi ile begenmediniz. Ancak sedan aracta ( Mercedes ve Lexus ayri tutalim ) daha yumusak suspansiyonlar bulmak zor. SUVlar bu konuda kesinlikle daha iyi. 3008 vardi bende, bagimsiz suspansiyon olmamasina ragmen cok daha konforluydu.


    Elbette bunun da getirisi yuksek hiz ve virajda belli ediyor kendini. Evimin yakininda yuksek hizda girebilecegim virajlar var ve onceki 3 aracimla cesaret edemeyecegim denemeleri yaptigimda bana misin demedi, en ufak savrulma hissi almadim. Belki sonrasinda daha yumusak suspansiyonlara gecebilirim, arac zaten savrulamiyor.


    Bayramda 1230 km risk alarak gittim , yogun kullanilan parkur, onceki mesajlarimda bahsetmistim ve en ufak sarj problemi yasamadim . Kisa surede %80-90lar bulup devam ettim. Uzun yola gozu kapali cikacagim artik.


    Batarya hakkinda birsey soyleyeyim belki bilmeyenler vardir, kullanilabilir batarya 53Kw olarak aciklanmis aracimizda , ancak gercek kapasitesi 58Kw. %10-%80 arasi hizli sarjda 37.1 degil 40.5 kw sarj edilebiliyor demek. Bugun farkettim ben de.





  • inspiron6000 kullanıcısına yanıt

    Hayirli olsun gule gule kullanin. Ioniq 5 advance gercekten alinasi bir arac. 6 advance'de olmayan ses sistemi de bunda var.


    Park frenini cekmek zorunda degilsiniz kendisi hallediyor. Yeni araclarda park frenini unuttuk artik. D veya R alinca freni birakir , P'ye alinca ceker. N'ye alinca ne olur bilmiyorum hic kullanmiyorum. Hakikaten , araci bosa alan var mi aramizda , varsa neden aliyor bir anlatsin

  • inspiron6000 kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun aracınız. hocam sadece P ye alınca değil hatta siz direk aracı stop etseniz de otomatik olarak el frenini çekip, vitesi P ye alıyor. ama işlemler aynı anda olduğu için ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum. ileride şanjıman sorunu yaşamamak adına en sağlıklısı;
    -vitesi N’ye alın
    -frene basılıyken el frenini çekip freni bırakın
    -vitesi P’ye alın
    -aracı stop edin
  • cilman C kullanıcısına yanıt

    çok teşekkürler sağolun.

    şahsen cvt şanzımanlı eski aracımdan kalma alışkanlıkla ışıklarda beklerken n konumuna alıp frene basarak duruyordum şanzımana yük bindirmemek için.

    şimdi auto hold var ona da gerek yok sanırım. mesela auto hold aktif iken ışıklarda vites d konumundayken aracı tamamen durdurduğumuzda auto hold tutuyor dimi aracı? yanılıyor muyum?

  • ftrpist F kullanıcısına yanıt

    evet bu yönteme alıştırayım kendimi. çok teşekkürler HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR 

  • Evet auto hold tutar araci bir problem yasanmiyor.


    @ftrpist, soylediginiz sekilde fren ile kulanmaya gerek yok, zira aracta sanziman namina birsey yok (single-speed reduction gear denen sanzimana pek de benzemeyen bir eleman var) . Park moduna alinca motoru (veya gucun aktarildigi noktayi) kilitliyor, freni cekiyor. Soylediginiz sekilde kullanmak fosil yakitlilar icin gecerli vites kutusu bulundugu icin.

  • teknik boyutunu bilmesem de eski tip şanzıman olmadığını ben de biliyorum ama hocam sonuç olarak park ederken aracın yükünün bu sisteme değil de öncelikli olarak park frenine binmesi en sağlıklısı değil midir?
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.