Ben de 2005 yılından beri elantra kullananlardanım, açıkçası lpgye geçemiyorum, çünkü alışveriş merkezi otoparklarına almıyorlar, benimde yakıt tüketimim, 38-40 arası değişiyor şehir içinde, şehirlerarası, 27-30 arası diyebilirim. Çoktandır bu aracı kullanan biri olarak, hava filtresine dikkat etmenizi öneririm, sürekli temiz tutun, %10 kesin farkediyor. Bunun dışında klima açıkken 120 ve üzeri hızlarda sanırım 50-60 gibi takıt değerlerine ulaşıyor araba, neredeyse benzin ibresinin canlı düşüsü görülecek :)
Çok şükür, araç bana 6 sene de hiçbir sorun çıkartmadı, samimi olarak 60000 ve 80000 bakımları dışında (ki bunlar 500 tuttu) hiç para harcamadım. Bir de lastik aldım 60000'de bu kadar.
Benim bu kadar yakıt masrafına rağmen bu aracı halen kullanma sebebim, aşırı derecede bana rahat gelmesi, amortisörler sert denmiş, bence kendi sınıfı içerisinde gayet iyi, hatta bir üst sınıf ayarında.
@seldomfb Aramıza hoşgeldiniz, yakıt tüketiminiz biraz düsük gibi.Elantranız manuel mi otomatik mi?
Ft ye katılıyorum Elantranın ağırlığı 1278 kg.Zekai ye de katılıyorum.Benim aracımda 220 kuruş yakıyor şehir içinde.Zekai nin aracının daha az yakması ise Ankara da Lpg nin ucuz olmasıyla alakalı.Ben de Zekai gibi kullanırım aracımı.
quote:
Orijinalden alıntı: Ceyhun_ElantraXd
@seldomfb Aramıza hoşgeldiniz, yakıt tüketiminiz biraz düsük gibi.Elantranız manuel mi otomatik mi?
Merhabalar, hoşbulduk,
Aracım manuel, açıkçası çok kez denemem oldu, 50 tl 95 oktan benzinle 125-130 km yapıyorum, çok fazla bir trafikten (sabahları köprü trafiği) ve hızlı gitmekten bahsetmiyorum tabi, şehir için trafiği malum dur kalkar, ortalama 80-120 arası hız ile bu şekilde. Düzenli yağ değişimi, hava filtresi değişimi yaparım.
hoşgeldiniz. en kısa zamanda kaliteli bir yerde, kaliteli bir ustaya, kaliteli bir sıralı lpg sistemi (brc,lovato vb.) taktırmanızı tavsiye ederim. yakıt masrafınız düşünce elantrayı daha çok seveceksiniz. yakıt sarfiyatınız şehiriçi 220-250 kuruş, şehirdışı 150 kuruş civarlarına düşecektir. ayrıca alışveriş merkezi kapalı otoparklarına lpg li araçların alınmadığını söylemişsiniz. bugüne kadar ankara da hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım. kimseninde baktığı yok zaten. zaten sorun olsa bile çoğu alışveriş merkezinin açık otoparkı var zaten.
en sonunda ekledım resımlerı.ışık yandıktan sonra 145 tl ye 95 oktan benzınle fulledım depo yanlız ağzına kadar diil pompa atınca bırakıldı.bilen bilir bi 5 lt falan daha rahat alır pompa attıkttan sonra.şehir içi sabah akşam trafıgınde kullanıldı araç.işe git gel yapıldı.bu bılgıye dayanarak ben baya benzıne para harcamısım eskıden.. ayda 300 tl verırdım ortalam elantram varken.hey gıdı gunler.2 resım koydum aradakı km ıle benzın farkına bakarak karsılastırın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imbus_civata -- 19 Mayıs 2011; 13:23:46 >
bugun işe git gel vs sonucu gıden durumuda budur.bılgı vermek kıyaslama yapmanız ıcın eklıyorum.elantra gerçekten guzel bır aractır fakat delı gıbı yakar.elantra alacakların kulagına kupe olsun.kullananlara saygılar.
Yakıt böyle ibre hareketleri ile ölçülmez. Siz elantra'da da böyle yakıt ölçümü yaptıysanız çok yakar dersiniz tabii. Etine butuna göre normal yakan bir araç, kendisinden daha hafif olan focus'tan bile az yakıyor.
ewet alışveriş merkezleri ve kapalı otoparklara almıyorlar! ankarayı bilmem ama istanbulda hemen hemen hepsine giderim ama hepsindede bakarlar. eğer depo simit ise stepneyi yanınıza almadan bu işten yırtabilirsiniz. yoksa kesinlikle almıyorlar. bende hiç sevmiyorum ama stepneyi ewde bırakıyorum. şimdi girmediğim yer yok :) noolur noolmaz die bide şu spreyler varya tamir spreyi. ondan aldım bagajda duruyo :)
yav arkadaşlar benim elantranın motorundan ısındı mı sürtme sesi geliyor. sizde de geliyor mu? kayışların oradan geliyor. ama ısındı mı yapıyor. yetkili servise götürdüm normal diyor. araçta çekiş düşüşü falanda yok anlamadım gitti. sanki ilk aldığımda böyle ses yoktu.
kayış gevşektir, klima kompresörünün alt kısmındaki kasnaktan tekrar gerdirin ses gider.
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
kayış gevşektir, klima kompresörünün alt kısmındaki kasnaktan tekrar gerdirin ses gider.
kayış gevşekse soğukkende yapması gerekmiyor mu?
Kayış sıcakkende soğukkende ses yapar. Tam sıkılmamış ise zorlanan parçaya ait kasnağın üzerinde tabiri caiz ise patinaj çeker.
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
Yakıt böyle ibre hareketleri ile ölçülmez. Siz elantra'da da böyle yakıt ölçümü yaptıysanız çok yakar dersiniz tabii. Etine butuna göre normal yakan bir araç, kendisinden daha hafif olan focus'tan bile az yakıyor.
ibre hareketı ıle olçmuyorum arkadasım.1 depoyla yaklasık kac km gıdıldıgını gorun dıe koydum onu.30 lıraya 100 km yapan arkadaslara bılgı olsun dıye verdım onu.tupsuz elantra cep yakar.focus konusuna bırsey dıyemem kullanmadım hıc.
Aracınız nedir?
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
Aracınız nedir?
kendı adıma aldıgım ilk arabam .3sene bınıp
bunu aldım
şimdi honda var
civic mi?
Neyse cevaplamanıza gerek kalmadı, jazz ile ilgili bir yazı yazmışsınız.
Hangi mantıkla jazz'ın yakıtını elantra ile kıyaslıyabiliyorsunuz?
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
Neyse cevaplamanıza gerek kalmadı, jazz ile ilgili bir yazı yazmışsınız.
Hangi mantıkla jazz'ın yakıtını elantra ile kıyaslıyabiliyorsunuz?
şuanda 2 aracım var bırı cıvıc dıgerı jazz . elantra hepsınden cok yakıor...emın ol.kıyaslama yaptığım mevzu yakıtının gerçekten fazla olması arkadaş.
quote:
Orijinalden alıntı: imbus_civata
quote:
Orijinalden alıntı: mscsi
Neyse cevaplamanıza gerek kalmadı, jazz ile ilgili bir yazı yazmışsınız.
Hangi mantıkla jazz'ın yakıtını elantra ile kıyaslıyabiliyorsunuz?
şuanda 2 aracım var bırı cıvıc dıgerı jazz . elantra hepsınden cok yakıor...emın ol.kıyaslama yaptığım mevzu yakıtının gerçekten fazla olması arkadaş.
bizde yakıtı fazla diyoruz ama nedenini de söylüyoruz. kasa ağır. yani çok şaşılacak şey yok.