Şimdi Ara

Hyundai Accent 1,5 2001 model arabanın çalışma problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
6.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni bir araba aldık. 2001 model. Hyundai accent 1.5 benzinli GL. Şimdi sorun şu. Anahtarı çevirdiğimizde akü ışığının solunda bir anahtar simgesi gözüküyor. Eğer o simge gözüküyorsa araba çalışıyor o simge gözükmüyorsa araba çalışmıyor. O simge gözükmediği zaman arabayı çalıştırmak için uzunca bir bekleme ve uğraş sonucu araba simgenin yanması bekleniyor ve araba çalışıyor. Arabanın motorunda sorun yok. Simge yandığında araba gayet iyi çalışıyor fakat simge bazen yanmıyor.

    Bu nedeni nedir? Simgenin yanması için anahtarın yönünü değiştiriyorum bazen bu işe yarıyor bazende yaramıyor.

    Bilgisi olan var mı bu konuda. Bu bir arıza mıdır?



  • bilgisi olan yok mu yawe
  • immobilizer devreye giriyor ve araç motoru blokajdan çıkmıyor.
    en kestirme çözüm, aracı terkederek kapıları kilitleyin ve tekrar açarak çalıştırın.
    immobilizer devresini aksatacak sebepleri baktırın diyebilirim.
  • Aynı aracın gls modelini kullanıyorum, 2001 1.5.
    Bahsettiğiniz olay bende de var, anahtarı 2. çevirdiğimiz anda yani marştan hemen öncesinde anahtar simgesi yanmalıdır, yanmazsa anahtar/çip tanınmıyor demektir ve araç marş almaz. Simge göründükten bir süre sonra, tam olarak ölçmedim ama belki 30sn sonra o simge kaybolur, kaybolduğunda aracı çalıştırmaya kalkarsanız ya çalışmaz, ya çok zor çalışır, bu duruma gelmemesi için tekrar anahtarı ilk haline alıp veya tamamen kapayıp bikaç sn. bekleyip tekrar aynı sırayı takip edin. O zaman simge gelir, sorunsuz da çalışır araç. O simge ve diğer simgeler (akü, yağ lambası gibi) geldiği anda hemen aracı çalıştırmayın, 2sn. kadar bekleyin ve öyle çalıştırın, her zaman ayağınız debriyaja tam basılı çalıştırın. Ben aracımı 2.el aldığım günden beri (4,5yıl oldu) bu şekilde çalıştırıyorum, daha bir kez bile sorunla karşılaşmadım.

    Bir keresinde içinde çip olmayan anahtarıyla denedim, çipi çıkarmıştık, anahtar simgesi gelmediğinden araç marş yemedi.

    Anahtar simgesi geldikten sonra kontağı kapamazsanız, olur ya unutursunuz, simge söndükten sonra aracı çalıştırmaya çalışmayın, kontağı kapayın, tamamen anahtarı off durumuna alın ve öyle deneyin. Bu bir sorun değil. Bence önlem. Araç stop vaziyetteyken silecekleri çalıştıracağımız veya camları açıp kapayacağımız zaman mecburen yarım kontak yapmak zorunda kalıyoruz bu araçta, işimiz bittiği gibi kontağı kapamamız lazım. Fazla beklememek lazım. Veya aracı önce çalıştırıp sonra bu işleri yapmak daha doğru eğer araçla hareket edeceksek..

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 19 Kasım 2009; 1:24:13 >




  • quote:

    her zaman ayağınız debriyaja tam basılı çalıştırın.


    bu detay çok çok önemlidir. aracınızda problem olmasını istemiyorsanız bu duruma riayet edin, kazançlı siz olursunuz.
    bu hareket, aracın şanzumanla ilişkisini keserek motorun rahat hareketine yardımcı bir harekettir.
    aracın viteste yada boşta olması durumu değil, aracın yürüyen aksamla ilişkisinin kesilmesi olayıdır.
  • Bilgiler için teşekkür ederim.
  • Kontak anahtar yuvasının üzerinde bir algılayıcı anten sargısı vardır, anahtarınızın içinde de bir çip vardır. Daha önce kodlanmış ve aracın kontrol ünitesine tanıtılmış olan bu çipli anahtar dışında başka bir anahtar ile aracın çalıştırılmasını önlemek amacıyla motorun ateşleme sinyalini keserek çalışmasını engeller. Bu gibi sistemlerde özellikle anahtarlıkta yedeği ile birlikte yanyana iki anahtarı takmayın aksi taktirde okuyucu anten yanıltıcı sinyaller alacağından aracı çalıştırmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.