Şimdi Ara

---Hybrid Araç Dünyası---

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
25.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye’de Honda Civic’in ‘hybrid’ modeliyle ilgili tartismalari okudum. Sembolikte olsa bu model Turk tuketicisinin begenisine sunulacakmis. Dunya’da hizla gelisen ‘hybrid’ modellerin listesi asagida bilgilerinize sunulmustur. Bu baslik altinda ileride ‘hybrid’ modellere yonelicek tuketicileri bildiklerimizi paylasarak aydinlatabilecegimizi umuyorum. Konuyu ben de yeni arastirmaya basladigimdan bilgim simdilik sinirli. Ozellikle forum sakinlerinin katkisiyla basligin zenginlesip, derinlik kazanacagini umuyorum. Tesekkurler...

    A) Kompakt Sinif ve Sedanlar

    Guncel modeller:
    Honda Accord Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Honda Civic Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Honda Insight
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Toyota Prius
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Toyota Camry
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Yakinda ‘hybrid’ uretimine baslanacak modeler:
    Chevrolet Malibu
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Honda Fit
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Hyundai Accent

    Nissan Altima
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Lexus GS 450h
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Uzerinde calisilan modeller:

    -Ford Five-Hundred
    -Ford Fusion
    -Hyundai Sonata
    -Kia Rio
    -Lexus LS460
    -Mercury Milan
    -Saturn Aura Greenline

    B) SUV ve Minivanlar

    Guncel modeller:
    Ford Escape Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Lexus RX 400h Hybrid SUV
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Toyota Highlander Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Mercury Mariner Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Yakinda ‘hybrid’ uretimine baslanacak modeler:
    Chevrolet Tahoe Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Saturn VUE Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Toyota Sienna Minivan Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Uzerinde calisilan modeler:
    -Cadillac Escalade
    -Ford Edge
    -GMC Yukon
    -Honda Pilot
    -Lincoln MKX
    -Mazda Tribute
    -Porsche Cayenne

    C) Pick-up’lar

    Guncel modeller:
    GM Silverado ve Sierra Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Yakinda ‘hybrid’ uretimine baslanacak modeler:
    Dodge Ram Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---

    …Bu modelde dizel motorla elekrik motorunun birlestirilmesi planlaniyor-iste hayalimdeki 'melez'…

    Uzerinde calisilan modeler:
    Honda Ridgeline

    **SPLISE’in marka karsilastirma arastirmasina gore ABD’deki ‘en populer’ hybridler:
    1) Toyota Prius
    2) Honda Accord Hybrid
    3) Ford Escape Hybrid
    4) Honda Insight
    5) Toyota Highlander Hybrid
    6) Lexus RX 400H
    7) Mercury Mariner Hybrid
    8) Chevrolet Silverado Hybrid
    9) GMC Sierra Hybrid
    10) Lexus GS450h

    Kaynak: http://www.splise.com/hybrid/category_2451.html?brandSort2=pop

    Ek Bilgi: Ameika’da cogu araba kiralama sirketi listelerine ‘hybrid’ modelleri eklendi. Gozlemledigim kadariyla diger modellerle arasinda ciddi bir fiyat farki da yok.

    Konsept Modeller:

    Ford Reflex
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Mercury Meta One
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Mitsubishi Concept-CT MIEV
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Opel Astra Diesel-Electric Hybrid
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Subaru B5-TPH
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Toyota Volta
    3.3 l. V6 motor ve arkadaslari iki elektrik motoruyla Toyota 408 hp guc ve 0-60 mil'e (~0-100 km’ye) sadece 4 saniyede ulasiyor
     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Volvo 3CC
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Firmalarin konuya yaklasimlari, teknik ozellikler ve tuketicilerin konuya bakis acilariyla ilgili cok fazla kaynak var. Baslangic olarak ornek:

    Vancouver’daki taksi soforu Andrew Grant Toyota Prius’u 5 senedir kullanmakta. Ilk 2000 senesinde aldigi Toyota’siyla 200.000 milden (yaklasik 320000 km) fazla yol yapmasina karsin periodik bakimlarda ‘hybrid’ sistemle ilgili bir problem yasamamis. Memnuniyeti sonrasi 2004 yilinda yine tercihini ‘hybrid’ Prius’dan yana kullanmis.
     ---Hybrid Araç Dünyası---

    Kaynak: http://www.treehugger.com/files/2005/08/grist_chats_wit.php

    Sadece ABD’deki yillara gore ‘hybrid’ satislari:
    • 2000 yilinda 9,350 adet
    • 2001 yilinda 20,287 adet
    • 2002 yilinda 35,000 adet
    • 2003 yilinda 47,525 adet
    • 2004 yilinda 88,000 adet
    • 2005 yilinda 205,749 adet
    • Nisan 2006’ya kadar 70,269 adet

    2006 Mercury Mariner Hybrid:
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    2006 GMC Sierra Hybrid:
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_car







  • 'Hybrid'leri arastirirken Mercury Meta One'in konsept SUV'sine hayran kaldim. Ford Motor catisi altinda gelistirilen bu arac ilk 2005 Kuzey Amerika Uluslararasi Oto Sov'da gorucuye cikmis. Ama tasarimi disinda, esas 'Meta One'a vuruldugum nokta PZEV standartlarini karsilayan Dunya'daki ilk dizel-hybrid arac olmasi. PZEV (Partial zero-emissions vehicle), Kaliforniya'da dusuk emisyonlu araclari kategorize etmek icin kullaniliyor. Ayrica Meta One 'twin-charged V6' motorunun yaninda elektrik motoruyla donatilmis. NOx'un Tier I Emisyon Standartina gore de %97 daha temiz-cevreci bu motorla Ford'un Arge'sini tebrik etmek gerekli.

    Uluslararasi Ford Motor'un arac icin hazirladigi basin bulteni ve medya malzemelerinin tamami icin: http://media.ford.com/products/model.cfm?vehicle_id=1238

    Sadece fotograf bolumu icin sifre istiyor. Buna cozumse: ...

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    **Ayni kaynaktan aracla ilgili teknik veriler (bazi temel bilgiler koyu fontla isaretlenmistir):

    MOTOR

    Type Compacted Graphite Iron block, aluminum heads
    Twin electrically actuated, variable-vane
    Turbochargers, intercooler, cooled EGR

    Configuration 60-degree V-6

    Valvetrain DOHC, 4 valves per cylinder

    Bore x stroke 81 mm x 88 mm

    Displacement 2,720 cc

    Horsepower 248 @ 4,000 rpm

    Horsepower per liter 91.85

    Torque 431 @ 1,900 rpm

    Fuel injection Piezo-injector common rail, 1,650 bar

    Emission control Pre-turbo oxidation catalysts
    Post-turbo oxidation catalysts
    Urea Selective Catalytic reduction
    Diesel Particulate Filter

    Emissions (tailpipe/evaporation) Advanced Technology Partial Zero-Emissions Vehicle (AT-PZEV)

    AKTARIM ORGANLARI

    Standard Modular Hybrid

    Elektrik motoru 35kW, uc asamali

    Traction battery 325V, 6Ah air-cooled NiMH

    SUSPANSYON

    On: Bagimsiz, MacPherson strut, rearward-facing lower L-arms

    Arka: Bagimsiz multi-link coil-over shocks

    FRENLER

    On: 12.5-in x 28 mm vented disc, dual-piston aluminum caliper

    Arka: 13-in x 11 mm solid disc

    LASTIKLER

    Standart 255/50 R20


    OLCULER(inc olarak)

    IC

    Wheelbase 112.9

    Overall length 199.8

    Overall width 73.0

    Overall height 64.9

    Track width, front/rear 64.6/64.6

    DIS

    Oturma Kapasitesi 6

    Agirlik (pound olarak) 4,250... yaklasik ~1931 kg civari

    Guc-Agrilik Orani: .06 horsepower per pound/17.1 pounds per horsepower

    Ozetle: 2.700cc dizel-elektrik melez V6 motor ve 248 hp'lik guc
    ve cevre dostu motor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sandiego

    'Hybrid'leri arastirirken Mercury Meta One'in konsept SUV'sine hayran kaldim. Ford Motor catisi altinda gelistirilen bu arac ilk 2005 Kuzey Amerika Uluslararasi Oto Sov'da gorucuye cikmis. Ama tasarimi disinda, esas 'Meta One'a vuruldugum nokta PZEV standartlarini karsilayan Dunya'daki ilk dizel-hybrid arac olmasi. PZEV (Partial zero-emissions vehicle), Kaliforniya'da dusuk emisyonlu araclari kategorize etmek icin kullaniliyor. Ayrica Meta One 'twin-charged V6' motorunun yaninda elektrik motoruyla donatilmis. NOx'un Tier I Emisyon Standartina gore de %97 daha temiz-cevreci bu motorla Ford'un Arge'sini tebrik etmek gerekli.

    Uluslararasi Ford Motor'un arac icin hazirladigi basin bulteni ve medya malzemelerinin tamami icin: http://media.ford.com/products/model.cfm?vehicle_id=1238

    Sadece fotograf bolumu icin sifre istiyor. Buna cozumse: ...

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    **Ayni kaynaktan aracla ilgili teknik veriler (bazi temel bilgiler koyu fontla isaretlenmistir):

    MOTOR

    Type Compacted Graphite Iron block, aluminum heads
    Twin electrically actuated, variable-vane
    Turbochargers, intercooler, cooled EGR

    Configuration 60-degree V-6

    Valvetrain DOHC, 4 valves per cylinder

    Bore x stroke 81 mm x 88 mm

    Displacement 2,720 cc

    Horsepower 248 @ 4,000 rpm

    Horsepower per liter 91.85

    Torque 431 @ 1,900 rpm

    Fuel injection Piezo-injector common rail, 1,650 bar

    Emission control Pre-turbo oxidation catalysts
    Post-turbo oxidation catalysts
    Urea Selective Catalytic reduction
    Diesel Particulate Filter

    Emissions (tailpipe/evaporation) Advanced Technology Partial Zero-Emissions Vehicle (AT-PZEV)

    AKTARIM ORGANLARI

    Standard Modular Hybrid

    Elektrik motoru 35kW, uc asamali

    Traction battery 325V, 6Ah air-cooled NiMH

    SUSPANSYON

    On: Bagimsiz, MacPherson strut, rearward-facing lower L-arms

    Arka: Bagimsiz multi-link coil-over shocks

    FRENLER

    On: 12.5-in x 28 mm vented disc, dual-piston aluminum caliper

    Arka: 13-in x 11 mm solid disc

    LASTIKLER

    Standart 255/50 R20


    OLCULER(inc olarak)

    IC

    Wheelbase 112.9

    Overall length 199.8

    Overall width 73.0

    Overall height 64.9

    Track width, front/rear 64.6/64.6

    DIS

    Oturma Kapasitesi 6

    Agirlik (pound olarak) 4,250... yaklasik ~1931 kg civari

    Guc-Agrilik Orani: .06 horsepower per pound/17.1 pounds per horsepower

    Ozetle: 2.700cc dizel-elektrik melez V6 motor ve 248 hp'lik guc
    ve cevre dostu motor
    Hafta basinda, Ford Otosan tarafindan basina verilen aciklamada, ulkemizde dizel-hibrit Transit modeli gelistirildigi aciklandi. Bu projenin elektrik motoru grubunu Arcelik, yazilim algoritmalarini ise Tubitak ustlendi diye belirtildi.

    Seri uretim icin Ford Motor Comp. tarafindan izin ve inceleme surecinde olundugu soylendi.

    Bu kadar arge masrafi yapildigina ve arac prototip olarak hazirliandigina gore, seri uretim baslayacaktir. Sizce bu dizel-hibrit piyasaya ciktiginda, tuketici egilimleri nasil etkilenir? Ticari arac olarak dizel-hibrit secenegi onemli bir alternatif olusturur mu? Bu teknoloji gerek ulkemizde, gerek se dunyada hizli bir sekilde kabul gorur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Hafta basinda, Ford Otosan tarafindan basina verilen aciklamada, ulkemizde dizel-hibrit Transit modeli gelistirildigi aciklandi. Bu projenin elektrik motoru grubunu Arcelik, yazilim algoritmalarini ise Tubitak ustlendi diye belirtildi.

    Seri uretim icin Ford Motor Comp. tarafindan izin ve inceleme surecinde olundugu soylendi.

    Bu kadar arge masrafi yapildigina ve arac prototip olarak hazirliandigina gore, seri uretim baslayacaktir. Sizce bu dizel-hibrit piyasaya ciktiginda, tuketici egilimleri nasil etkilenir? Ticari arac olarak dizel-hibrit secenegi onemli bir alternatif olusturur mu? Bu teknoloji gerek ulkemizde, gerek se dunyada hizli bir sekilde kabul gorur mu?


    Alıntıları Göster
    Yakıt fiyatları bu seviyede olduğu sürece bizi hibritkibrit kesmez bu arabalar daha verimli ama satış fiyatıda yüksek olacaktır gelsinde görelim bakalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Hafta basinda, Ford Otosan tarafindan basina verilen aciklamada, ulkemizde dizel-hibrit Transit modeli gelistirildigi aciklandi. Bu projenin elektrik motoru grubunu Arcelik, yazilim algoritmalarini ise Tubitak ustlendi diye belirtildi.

    Seri uretim icin Ford Motor Comp. tarafindan izin ve inceleme surecinde olundugu soylendi.

    Bu kadar arge masrafi yapildigina ve arac prototip olarak hazirliandigina gore, seri uretim baslayacaktir. Sizce bu dizel-hibrit piyasaya ciktiginda, tuketici egilimleri nasil etkilenir? Ticari arac olarak dizel-hibrit secenegi onemli bir alternatif olusturur mu? Bu teknoloji gerek ulkemizde, gerek se dunyada hizli bir sekilde kabul gorur mu?


    Alıntıları Göster
    Ticari kullanimlari konusunda ABI’nin hazirladigi bir piyasa arastirmasi var. Egilim belirlenmesi acisindan onemli olabilecegini dusunuyorum. Raporda pekcok firmanin adi geciyor. Tek kotu tarafi bu arastirma metnine parayla sahip olunmasi. Yine de sablonuna asagidaki adresten ulasabilirsiniz:
    http://www.abiresearch.com/products/market_research/Commercial_Hybrid_Electric_Vehicles

    Kamyon, kamyonet vs… gibi yuk tasima amaci disinda otobuslerdeki uygulamalar ve taksi olarak guncel modellerin kullanilmaya baslanmasi hybridlerin ilk ticari sinavlari. Daha once belirttigim gibi mesela, Kanada’da Toyota Prius’un sorunsuzca bu sinavi vermesi benim icin onemli (320000 km yol yaptiktan sonra). Bizde Ford’un dizel melez motor Transit calismalarinin yaninda yakin zamanda uretime gecmesi planlanan Hyundai, ‘Accent’ modeli benzinli hybrid olsa bile taksi kullanimina uygun pazara adim atarsa, hem buyuk sehirler icin avantaj hem de hybrid modellere yabanci Türk tuketicisi icin ciddi gosterge olabilir. Tabi hybrid modeller nasil vergilendirilecek cok merak ediyorum. Kaliforniya’da bile ozel indirim aliyorsunuz. Hatta burda hemen hemen butun oto kiralama firmalari hybrid araclari secenek olarak sunuyorlar. Dizel hybrid ticariler ise baska bir dunya. Bahsettiginiz Ford Transit modelinin basta tork degeri olmak uzere teknik verilerini ben de merakla beklemeye basladim. Zira, SUV olarak tasarlanan Meta One hem tork hem de beygir gucu olarak tatmin edici degerlere ulasmayi basarmis.

    Kisa notlar:

    **2003 yilinda GM askeri dizel hybrid aracini tanitti:
     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

    Baska resimleri ve teknik verileri icin: http://www.rockcrawler.com/features/newsshorts/03january/gm_combatt.asp

    **2004 yilinda tanitilan Mercedes Hybrid Sprinter
     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    **2005 New York’ta 6 tane Ford Escape’in hybrid modeli taksi olarak kullanilmaya baslandi
     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Konu otomobil dunyasi diye detaylandirmadim. Ancak hybrid tren uzerinde bile calismalar var. Ilgili bir rapora pdf formatinda asagidaki linkten ulasabilirsiniz:
    http://www.jreast.co.jp/e/development/tech/pdf_4/Tech-no.4-62-70.pdf

    Edit: Fotograf eklentisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sandiego -- 27 Mayıs 2006; 8:03:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Hafta basinda, Ford Otosan tarafindan basina verilen aciklamada, ulkemizde dizel-hibrit Transit modeli gelistirildigi aciklandi. Bu projenin elektrik motoru grubunu Arcelik, yazilim algoritmalarini ise Tubitak ustlendi diye belirtildi.

    Seri uretim icin Ford Motor Comp. tarafindan izin ve inceleme surecinde olundugu soylendi.

    Bu kadar arge masrafi yapildigina ve arac prototip olarak hazirliandigina gore, seri uretim baslayacaktir. Sizce bu dizel-hibrit piyasaya ciktiginda, tuketici egilimleri nasil etkilenir? Ticari arac olarak dizel-hibrit secenegi onemli bir alternatif olusturur mu? Bu teknoloji gerek ulkemizde, gerek se dunyada hizli bir sekilde kabul gorur mu?


    Alıntıları Göster
    Yüksek yakıt fiyatlarından dolayı yeterli tanıtım ve güven kazanımıyla bence oldukça fazla pazar payını kendisine çeker yeni transit türkiyede. Şimdi elimizde net yakıt tüketimi olmadıgı için tam olarak yorum yapamayız bence. Normal fiyatını 2 katına bile satılsa büyük firmaların kullandıkları araçarın yaptıkları km bunu kurtarabilir bence. Sonuçta arabalar günde 300 km yol hatta daha bile fazlasını kat ediyolar. Kaba bi hesapla yılda 100000 km yi geçmeleri muhtemel. %10-20 arası tassarruf saglansa araçta 20000 ytl yılda kazanç olur ki bence çok muhteşem bi rakam. Kabu görmesi nekadar saglam ve karlı olduguna baglı, ve ek olarak tanıtımına da bağlı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Hafta basinda, Ford Otosan tarafinmdan basina verilen aciklamada, ulkemizde dizel-hibrit Transit modeli gelistirildigi aciklandi. Bu projenin elektrik motoru grubunu Arcelik, yazilim algoritmalarini ise Tubitak ustlendi diye belirtildi.

    Seri uretim icin Ford Motor Comp. tarafindan izin ve inceleme surecinde olundugu soylendi.

    Bu kadar arge masrafi yapildigina ve arac prototip olarak hazirliandigina gore, seri uretim baslayacaktir. Sizce bu dizel-hibrit piyasaya ciktiginda, tuketici egilimleri nasil etkilenir? Ticari arac olarak dizel-hibrit secenegi onemli bir alternatif olusturur mu? Bu teknoloji gerek ulkemizde, gerek se dunyada hizli bir sekilde kabul gorur mu?





  • Dostum ellerine sağlık çok güzel detaylandırmışsın konuyu
    Şimdiki elektirik fiyatlarıyla baktığımızda km de ne kadar harcıyor acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Zer Gıfari

    Dostum ellerine sağlık çok güzel detaylandırmışsın konuyu
    Şimdiki elektirik fiyatlarıyla baktığımızda km de ne kadar harcıyor acaba
    santiago güzel resimler koymuş ,bütün araçların bu hibrit sisteme geçmesi yakında zorunluluk olacaktır.Çünki esas olay eksoz emisyonlarının azaltılması ile ilgili olarak başladı.Şehir içinde yakıt tüketiminin büyüklüğü göz önüne alındığında ve dur kalk gibi kullanılan yollarda verim oldukça yükselmekte.Burada kırmızı ışıkta yaktığımız benzini toplarsanız , esas olay burada bitiyor.Çünkü genel olarak bu sistemlerde kırmızıda durunca tüketim sıfır oluyor motor belli bir hıza çıkmayınca çalışmıyor .

    sıfırdan 40 km gibi hızlara çıkıncıya kadar elektrik motoru hızlandırıyor aracınızı tıpkı elektrikliçocuk arabalarındaki sistem gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    santiago güzel resimler koymuş ,bütün araçların bu hibrit sisteme geçmesi yakında zorunluluk olacaktır.Çünki esas olay eksoz emisyonlarının azaltılması ile ilgili olarak başladı.Şehir içinde yakıt tüketiminin büyüklüğü göz önüne alındığında ve dur kalk gibi kullanılan yollarda verim oldukça yükselmekte.Burada kırmızı ışıkta yaktığımız benzini toplarsanız , esas olay burada bitiyor.Çünkü genel olarak bu sistemlerde kırmızıda durunca tüketim sıfır oluyor motor belli bir hıza çıkmayınca çalışmıyor .

    sıfırdan 40 km gibi hızlara çıkıncıya kadar elektrik motoru hızlandırıyor aracınızı tıpkı elektrikliçocuk arabalarındaki sistem gibi.

    Alıntıları Göster
    harika bir topic daha......
    umarım tüm hybrid teknolojisi burda tartışılır ve güzel bir platform oluşur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    harika bir topic daha......
    umarım tüm hybrid teknolojisi burda tartışılır ve güzel bir platform oluşur

    Alıntıları Göster
    Fiyat mukayesesi açısından şu an A.B.D deki Honda Civiclere göz atalım:


    2006 Honda Civic Hybrid CVT AT-PZEV:
    Invoice Price:$20,250 MSRP:$22,150
    Gas Mileage:49 mpg city / 51 mpg hwy
    Engine/s:1.3L I4, 8 valve, 110 hp @ 6000 rpm
    Transmission:VAR speed Automatic



    2006 Honda Civic Sedan DX 5-Spd MT:
    Invoice Price:$13,509 MSRP:$14,760
    Gas Mileage:30 mpg city / 38 mpg hwy
    Engine/s:1.8L I4, 16 valve, 140 hp @ 6300 rpm
    Transmission:5 speed Manual




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy mcclure

    Fiyat mukayesesi açısından şu an A.B.D deki Honda Civiclere göz atalım:


    2006 Honda Civic Hybrid CVT AT-PZEV:
    Invoice Price:$20,250 MSRP:$22,150
    Gas Mileage:49 mpg city / 51 mpg hwy
    Engine/s:1.3L I4, 8 valve, 110 hp @ 6000 rpm
    Transmission:VAR speed Automatic



    2006 Honda Civic Sedan DX 5-Spd MT:
    Invoice Price:$13,509 MSRP:$14,760
    Gas Mileage:30 mpg city / 38 mpg hwy
    Engine/s:1.8L I4, 16 valve, 140 hp @ 6300 rpm
    Transmission:5 speed Manual

    Alıntıları Göster
    nedense bir avrupa araç yok hibrid.(seri üretim olarak satışa sunulan) yine ne yapıyorsa japonlar yapıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugrvw

    nedense bir avrupa araç yok hibrid.(seri üretim olarak satışa sunulan) yine ne yapıyorsa japonlar yapıyor..

    Alıntıları Göster
    Prius niye Türkiye'ye gelmiyor yaww. bozuluyorum ama..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profurio

    Prius niye Türkiye'ye gelmiyor yaww. bozuluyorum ama..

    Alıntıları Göster
    bu türkiyede honda kadar korkak bi mümessil yok 10 milyonluk belçikada bile çeşit çeşit hondanın motor seçeneklerini bulabilirsiniz dizel benzinli hirbit her modeli var ben honda typre yi belçikada gördüm türkiyeye bir sene sonra geldi hayret yaw 10 milyonluk ülke korkmuyor bizim 70 milyonluk ülkeye çeşit getirmekten korkuyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy32tr

    bu türkiyede honda kadar korkak bi mümessil yok 10 milyonluk belçikada bile çeşit çeşit hondanın motor seçeneklerini bulabilirsiniz dizel benzinli hirbit her modeli var ben honda typre yi belçikada gördüm türkiyeye bir sene sonra geldi hayret yaw 10 milyonluk ülke korkmuyor bizim 70 milyonluk ülkeye çeşit getirmekten korkuyorlar

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    bu türkiyede honda kadar korkak bi mümessil yok 10 milyonluk belçikada bile çeşit çeşit hondanın motor seçeneklerini bulabilirsiniz dizel benzinli hirbit her modeli var ben honda typre yi belçikada gördüm türkiyeye bir sene sonra geldi hayret yaw 10 milyonluk ülke korkmuyor bizim 70 milyonluk ülkeye çeşit getirmekten korkuyorlar

    belçika zengin bir ülke biz ise fakir sebebi sadece bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    bu türkiyede honda kadar korkak bi mümessil yok 10 milyonluk belçikada bile çeşit çeşit hondanın motor seçeneklerini bulabilirsiniz dizel benzinli hirbit her modeli var ben honda typre yi belçikada gördüm türkiyeye bir sene sonra geldi hayret yaw 10 milyonluk ülke korkmuyor bizim 70 milyonluk ülkeye çeşit getirmekten korkuyorlar

    belçika zengin bir ülke biz ise fakir sebebi sadece bu.

    Alıntıları Göster
    Desenize mod olayıda tarih olacak,yada kabuk değiştirecek.

    -Baba şu senin arçelik motora KN bobin saralım 10 beygir atıyomuş,
    -Dostum senin hibridkibrit ne kadar cereyan yakıyo





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dozi17

    Desenize mod olayıda tarih olacak,yada kabuk değiştirecek.

    -Baba şu senin arçelik motora KN bobin saralım 10 beygir atıyomuş,
    -Dostum senin hibridkibrit ne kadar cereyan yakıyo



    Alıntıları Göster
    Hybrid motorların çeşitleri hakkında bilgi edinmek için yabancı siteleri kurcalarken AHS2 (Advanced Hybrid System 2) diye bir terimle karşılaşıyorum. ‘Global Hybrid Cooperation’ diye adlandırılan ve içinde GM, DaimlerChrysler ve 2005'den beri BMW'nin içinde bulunduğu ortaklık bu motorlar üzerine çalışıyormuş. Hatta biraz araştırınca GM'in AHS2 yerine 2006'dan beri ‘iki modlu hibrid sistem’ diye adlandırmayı tercih ettiği yazıyordu wikipedia'da. Ancak konu kafamda çok netleşmedi. AHS2 gerçekten anlatıldığı gibi büyük farklar getiriyor mu?

    Farklı hybrid modları:



    Aşağıda konuyla ilgili açıklayıcı bir yazı var
    http://autos.monstersandcritics.com/news/article_1164634.php/Progress_on_new_generation_of_hybrid_engines

    Not: link çalışmazsa metni MS word dosyası olarak Rapid'e koyabilirim

    Bilgilerinize,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sandiego

    Hybrid motorların çeşitleri hakkında bilgi edinmek için yabancı siteleri kurcalarken AHS2 (Advanced Hybrid System 2) diye bir terimle karşılaşıyorum. ‘Global Hybrid Cooperation’ diye adlandırılan ve içinde GM, DaimlerChrysler ve 2005'den beri BMW'nin içinde bulunduğu ortaklık bu motorlar üzerine çalışıyormuş. Hatta biraz araştırınca GM'in AHS2 yerine 2006'dan beri ‘iki modlu hibrid sistem’ diye adlandırmayı tercih ettiği yazıyordu wikipedia'da. Ancak konu kafamda çok netleşmedi. AHS2 gerçekten anlatıldığı gibi büyük farklar getiriyor mu?

    Farklı hybrid modları:



    Aşağıda konuyla ilgili açıklayıcı bir yazı var
    http://autos.monstersandcritics.com/news/article_1164634.php/Progress_on_new_generation_of_hybrid_engines

    Not: link çalışmazsa metni MS word dosyası olarak Rapid'e koyabilirim

    Bilgilerinize,

    Alıntıları Göster
    AHS2 sistemi diger firmalarin gelistirdiginden cok farkli. En onemli farki icinde iki adet planetery gear olmasi. Bu sisteme daha fazla esneklik getiriyor ve daha buyuk guclu arabalara hibrid kavraminin uygulanmasina olanak sagliyor.

    Simdilik yazabileceklerim bu kadar. Ilgilenirseniz bir ilgili makaleyi yollayabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sandiego

    Hybrid motorların çeşitleri hakkında bilgi edinmek için yabancı siteleri kurcalarken AHS2 (Advanced Hybrid System 2) diye bir terimle karşılaşıyorum. ‘Global Hybrid Cooperation’ diye adlandırılan ve içinde GM, DaimlerChrysler ve 2005'den beri BMW'nin içinde bulunduğu ortaklık bu motorlar üzerine çalışıyormuş. Hatta biraz araştırınca GM'in AHS2 yerine 2006'dan beri ‘iki modlu hibrid sistem’ diye adlandırmayı tercih ettiği yazıyordu wikipedia'da. Ancak konu kafamda çok netleşmedi. AHS2 gerçekten anlatıldığı gibi büyük farklar getiriyor mu?

    Farklı hybrid modları:



    Aşağıda konuyla ilgili açıklayıcı bir yazı var
    http://autos.monstersandcritics.com/news/article_1164634.php/Progress_on_new_generation_of_hybrid_engines

    Not: link çalışmazsa metni MS word dosyası olarak Rapid'e koyabilirim

    Bilgilerinize,

    Alıntıları Göster
    Behsettigim makale asagida,

    http://www.sae.org/automag/techbriefs/06-2006/1-114-6-20.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devshirmeci

    Behsettigim makale asagida,

    http://www.sae.org/automag/techbriefs/06-2006/1-114-6-20.pdf

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Devshirmeci

    Behsettigim makale asagida,

    http://www.sae.org/automag/techbriefs/06-2006/1-114-6-20.pdf


    Makale için çok teşekkür ederim. İlgili her türlü kaynağı okumaya-araştırmaya her zaman hazırım Böyle paylaşımlar çok keyif verici. Tekrar teşekkürler Devshirmeci

    Aslında Türkiye'de hybrid modellerin ilk kullanıcılarından olmak isterim. Malesef Amerika'da model çeşitliliği ve kullanıcı sayısı artmasına rağmen bu tarz araçlara çevremde soğuk bakan çok kişi vardı. Konuyla ilgili aşağıdaki linkte yer alan başlıklar aslında hem kaygıları iyi özetliyor; hem de cevap vermeye çalışıyor.

    http://www.hybridcars.com/top-10-hybrid-myths.html

    **Özellikle 7 numaralı madde favorim. Bakalım Türk tüketicisinin benzer kaygıları olacak mı?

    Hybrid motorlarla ilgili dikkarimi çeken bazı görseller:

    Toyota Prius:

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Honda:

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Detroit 2005'de sergilenen Mercedes diesel hybrid motor:

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Görsellere ek olarak hybrid motorları açıklayan temel-yalın bir şema:
    />





    ve AHS2 ile ilgili uzakdoğu kaynaklarından bulabildiğim görseller:

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    **Bu yeni nesil motor GMC'in konsept Graphyte Hybrid modelinde kullanılmış:

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Kaynaklar:
    http://china.nikkeibp.co.jp/china/news/auto/200501/auto200501170103.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/GMC_Graphyte_Hybrid

    Keyifli forumlar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sandiego

    quote:

    Orjinalden alıntı: Devshirmeci

    Behsettigim makale asagida,

    http://www.sae.org/automag/techbriefs/06-2006/1-114-6-20.pdf


    Makale için çok teşekkür ederim. İlgili her türlü kaynağı okumaya-araştırmaya her zaman hazırım Böyle paylaşımlar çok keyif verici. Tekrar teşekkürler Devshirmeci

    Aslında Türkiye'de hybrid modellerin ilk kullanıcılarından olmak isterim. Malesef Amerika'da model çeşitliliği ve kullanıcı sayısı artmasına rağmen bu tarz araçlara çevremde soğuk bakan çok kişi vardı. Konuyla ilgili aşağıdaki linkte yer alan başlıklar aslında hem kaygıları iyi özetliyor; hem de cevap vermeye çalışıyor.

    http://www.hybridcars.com/top-10-hybrid-myths.html

    **Özellikle 7 numaralı madde favorim. Bakalım Türk tüketicisinin benzer kaygıları olacak mı?

    Hybrid motorlarla ilgili dikkarimi çeken bazı görseller:

    Toyota Prius:

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Honda:

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Detroit 2005'de sergilenen Mercedes diesel hybrid motor:

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Görsellere ek olarak hybrid motorları açıklayan temel-yalın bir şema:
    />





    ve AHS2 ile ilgili uzakdoğu kaynaklarından bulabildiğim görseller:

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    **Bu yeni nesil motor GMC'in konsept Graphyte Hybrid modelinde kullanılmış:

     ---Hybrid Araç Dünyası---

     ---Hybrid Araç Dünyası---


    Kaynaklar:
    http://china.nikkeibp.co.jp/china/news/auto/200501/auto200501170103.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/GMC_Graphyte_Hybrid

    Keyifli forumlar,

    Alıntıları Göster
    Ben Toyota Prius sabırsızlıkla bekliyorum,, 2 sene önce Discovery de belgeselini izlemiştim, harika bir araçtı, elektronik göstergesinde neler yaptığını gösteriyordu, elektrik de mi şarj damı motor a mı geçti, hayran kalmıştım..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.