Şimdi Ara

Hüre Karşı Hür, Köleye Karşı Köle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bakara 178

    "Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır."

    Buradaki "Hüre karşı hür, köleye karşı köle" kısmından ne anlıyorsunuz?

    Yani benim anladığım şu;

    Eğer özgür bir müslüman, özgür bir kişiyi öldürürse o özgür müslüman öldürülür.
    Eğer özgür bir müslüman, bir köleyi öldürürse o özgür müslümanın bir kölesi öldürülür.

    Bu böyle mi?







  • kuran ayetlerini hikaye gibi okumaya çalışırsan böyle işin içinden çıkamazsın. boşuna yazmıyoruz kuran peygamberin hayatıyla beraber okunmalı diye

    ayetin ilk amacı devrin toplumundaki adaletsizliği ortadan kaldırma amçlıdır. o zaman kısas kabileler arasındaki güce göre uygulanan bir şeydi. yani öldülenin kabilesi güçlü ise köleye karşı hür birisinin kısasını isteyebiliyordu. ayet bu eşitsizliği ortadan kaldırıyor.

    kısasın uygulanabilmesi için ölen ve öldürülenin eşit olması gerektiği söylüyor.
  • Kadın kadına erkek erkeğe şeklinde devam edegelen bi süreçtir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyorum bende mi bir sorun var. Acaba sadece ben mi ilk böyle anlıyorum. Sizin gibi anlamak için efor sarf etmem gerekiyor.

    "hüre karşı hür, köleye karşı köle" den basit bir çıkarım yaptım. Bunu hiç kurandan haberi olmayan birisine sorsak "burada köleliği kaldırmayı amaçlamış" olarak.....

    İlginç gerçekten.
  • kısas ve cariye köle olaylarını anlamak için erkeğin acısını anlamlamak lazım.

    ben bir kadına ulaşmak için kaç kadını feda ederim? bu kadınlar kimdir? önemi var mıdır? varsa ne olabilir?

    ...................

    anne dediğim üst soydaki kadını bir adama eş edecem. bu kesin

    kızkardeşim varsa hakeza.

    ablam varsa hakeza bu kızların sayısı fazla ise o kadar kızı verecem.

    sonra eşim diye aldığım ve sonradan annem ya da kızım olabilme ihitmalini taşıyan bir kadını da kendime eş edecem.

    bu kadınal birlikte evrilip bir kız çocuğu yapacam ve onu da eş edecem.

    ................................

    bu erkeğin feryadını anlayın ki neden 1 erkek en az 1 ve en çok 4 ve istisnaen 4 ten fazla kadını alabiliri bir kaydedin.

    ................................

    1 erkek duruma göre en az bir ve 4 ve üstü kadını feda ediyor. bu kadınların önemi konusu önemlidir.

    herif odundur 4 kız verdim 4 tane de alırım der. bunlar annen kızkardeşin ablan kızın ve eşin!!!! bu adam bedevidir. bunların önemini kavrayamamıştır.

    hakkım diyene hakkımdır belki de ne şartlar altında. bunu bir kişi kabul etmeyebilir ve doğalı da budur.

    ...............................

    bu çerçevede olaya bakarsanız bu sayılar bir hak değil akılsız bir ümmete ders niteliğindedir. şimdi eş alımının temeli olan hususu fedalar olarak değerlendirirsek kişinin cariye köle vs dene eş alımı hususu da netleşir. eğer ki eşimiz dediğimiz şey bizim kızımız veya annemiz ise ve yaratıcı bunu böyle paketlediği için biz bunu da anlamamışsak cariyeden köleden eş etmek ahmaklığın da ötesi olur.

    ..............................


    eril denen şey esasen anne denen öğedir yaratıcı böyle paketlemiş. şimdi kadın olan bu nesnenin dişile yaklaşımı tartışmalara sohbetlere münazaralara konu edilebilir. fakat yaratıcı bir şey diyor. ey anne olan varlık senin tartışılmaz rahmetin nerede? işte bu hususu anlamak çok güçtür.

    ...............................

    ben bir erkek olarak bu şekilde fedalarla eş sahibi olmak istemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    kuran ayetlerini hikaye gibi okumaya çalışırsan böyle işin içinden çıkamazsın. boşuna yazmıyoruz kuran peygamberin hayatıyla beraber okunmalı diye

    ayetin ilk amacı devrin toplumundaki adaletsizliği ortadan kaldırma amçlıdır. o zaman kısas kabileler arasındaki güce göre uygulanan bir şeydi. yani öldülenin kabilesi güçlü ise köleye karşı hür birisinin kısasını isteyebiliyordu. ayet bu eşitsizliği ortadan kaldırıyor.

    kısasın uygulanabilmesi için ölen ve öldürülenin eşit olması gerektiği söylüyor.
    Hocam bu muhabbetten insanların gıcık kaptığını bildiğiniz halde neden ısrarla aynı savunmaları yapıyorsunuz yani bıraksanız artık şu o şekilde okumamalısın şu şekilde okumalısın, aslında ondan bahsedilmiyor vs. işlerini milleti artık salak yerine koymaya başlıyorsunuz yapmayın.




  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    aynı şeyi git matematik hocana söyle matematik böyle anlatılmaz insanlar istediğini istediği gibi anlamalı de alacağın cevap neyse bu mesaja da aklı başında her adam aynı cevabı verir.

    bırakın artık kuranla uğraşmayı veya öğrenmek istiyorsanız da kuran ilimlerini bilenden öğrenin
    forumda kuranı anladığını savunanlar gözümde kalp ameliyatı için veterinerin önüne yatan gibidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    aynı şeyi git matematik hocana söyle matematik böyle anlatılmaz insanlar istediğini istediği gibi anlamalı de alacağın cevap neyse bu mesaja da aklı başında her adam aynı cevabı verir.

    bırakın artık kuranla uğraşmayı veya öğrenmek istiyorsanız da kuran ilimlerini bilenden öğrenin
    forumda kuranı anladığını savunanlar gözümde kalp ameliyatı için veterinerin önüne yatan gibidir.
    Matematikle türkçe bile karşılaştırılamıyorken bu söylediğin aşırı yanlış bir durum.

    Türkçe'de en bilir kişiler bile bazı sorularda farklı anladıkları için farklı şıklara yönelirler.

    Matematikte böyle bir şey yoktur. Cevap kesin ve nettir. Ya bulursun, ya da bulamazsın. "ama ben şöyle düşününce bu cevap çıkıyor" gibi bir durum olmaz.

    Matematikteki bu kesinliği, neredeyse her okuyanın farklı anladığı, okuyanların bir sürü mezhepdir bilmem tarikattır cemaattir gibi gruplara ayrıldığı kitapla kıyaslamak doğru değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-3559F3B6A -- 4 Ocak 2019; 12:48:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    kuran ayetlerini hikaye gibi okumaya çalışırsan böyle işin içinden çıkamazsın. boşuna yazmıyoruz kuran peygamberin hayatıyla beraber okunmalı diye

    ayetin ilk amacı devrin toplumundaki adaletsizliği ortadan kaldırma amçlıdır. o zaman kısas kabileler arasındaki güce göre uygulanan bir şeydi. yani öldülenin kabilesi güçlü ise köleye karşı hür birisinin kısasını isteyebiliyordu. ayet bu eşitsizliği ortadan kaldırıyor.

    kısasın uygulanabilmesi için ölen ve öldürülenin eşit olması gerektiği söylüyor.
    Yüce adaletli(Sözde) Allahın getirdiği adalete bak intikam al hiç alakası olmayan masum bi köleyi sen de öldür. Asıl eşitsizlik bu ayet ile yapılıyor. Savunucam diye kırk takla atıyosun resmen.




  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    Kuran umrumda değil sadece insanları herzaman gayet normal bir şekilde aptal yerine koymanız sinirine gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk gördüğümde ben de öyle anlamıştım. Şuan öyle veya değil, benim için herhangi bir problem teşkil etmiyor.
  • Xy kromozomu erili şöyle tanımlar bu varlık kadın(tespit) değil.



    Yani erkek denen şey tespiti(kadın olduğunu) ancak öyle anılmayacağını beyan eder.



    Xx bu şey de erkek değil denmez zira y kromozomuna dair bi tespit yok.bu nedenle Bu şey erkek değil denemez. Sadece kadın diye tespit ve tanım yapılır.



    .......................



    Hür esir kadın erkek olma hallerine bakarsak hür olma halini neye göre belirleriz. Dişil öğe hürdürsalt dişildir dersek erilöğe hem hürdür hem de......



    Şimdi eril öğe hürdür dersek dişilöğe mümkünsüz köle denebilir. Zira x bakımından eril durum belirtir.



    Kişi eril olmuş ve dişil olup y yani erkek öğeye ihtiyacı kalmamış ve esasen dişi deolduğundan dişiyle de ihtiyaç hissetmez haldedir.





    Buna göre kadın olmayan eril hürdür salt dişil olan mümkünsüz varlık türeme adına kadın olmayana ihtiyaç hisseder. (yaratılış taki ihtiyaç duyan ilah sorunsalı)



    İhtiyaç hali abd (kul köle) meali ile okununca kadın olmayan da kuldur ancak mümkünsüz köle dişilöğedir.



    Bu esemede cariye ise ihtiyaç anı kavramı ile adlandırılarak kadın olmayan erile hasredilir.



    Zira eril hem dişil hem erilken ihtiyaçsızdır. Kölenin yani dişilin varlığı ihtiyacı o da cariye kavramını çağrıştırır.



    ........



    Şimdi dişil Slave (köle Slav olan) ihtiyaç argumanı ile erili aynı zamanda köle olmayan cariye ile açıklar.



    .....



    İhtiyaçsızlık yani yaratıcının kabulun halinde ise köle cariye oluşmaz.



    Yani sorun eden kişi bu durumu oluşturmama hakkına sahipken bunu yapmaz ise tartışma hakkını kaybeder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    karşımdaki hakaret etmedikçe hakareti algı olarak dahi yapmam.
    nasıl senin fikrin varsa benim de bir fikrim var. senin fikrini kabul etmediğim için karşımdakini aptal yerine koyuyormuş gibi algılıyorsan senin problemin
  • ne anladın nasıl bir anlam çıkardın anlamadım.
    adamlar güç bizde olduğuna göre siz bizden bir köle öldürürseniz biz istediğimizi öldürürüz demiş. Allah da kısasın uygulanmasında eşitlik şartına bağlamış.

    takla atarken takla atmakla suçlamak anca karakterinizin gereğini yaparsınız.
  • sen kalp ameliyatı için veterinerin önüne yatmayı kabul et öyle konuşalım.
    kaldı ki bu dediğim her ilim için geçerlidir. matematiği herkes aynı şekilde algılamış olsaydı matematik hocasına gerek kalmazdı.
    yazılanın kendine yontacağın tarafını alıp diğer tarafını es geçerek akıllılık ettiğni sanıyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmt042 -- 4 Ocak 2019; 18:28:57 >
  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    Yani dini anlamak için hocalara mecburuz ya da kendimiz anlamaya çalışsak bile onlar gibi anlamak zorundayız? Peki hangisi gibi anlayalım tam olarak? Sünni?, Şii? Alevi? Hanefi? Maliki? Edip? Yaşar Nuri? Bayındır? Cübbeli? Mustafa İslamoğlu? Mehmet Okuyan? Caner Taslaman?

    Matematikle bu karşılaştırmanın bir mantığı yok daha bunu bile anlamak istemiyosun. Matematikte hangi hoca olursa olsun, hangi öğrenci olursa olsun hocasına "ama bence burası böyle, ben böyle anlıyorum" diyemez. Zor bir şey değil bunu anlamak. Biraz düşün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-3559F3B6A -- 4 Ocak 2019; 18:41:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    ne anladın nasıl bir anlam çıkardın anlamadım.
    adamlar güç bizde olduğuna göre siz bizden bir köle öldürürseniz biz istediğimizi öldürürüz demiş. Allah da kısasın uygulanmasında eşitlik şartına bağlamış.

    takla atarken takla atmakla suçlamak anca karakterinizin gereğini yaparsınız.
    Bunun nesi eşitlik yahu. "Eğer özgür bir müslüman, bir köleyi öldürürse o özgür müslümanın bir kölesi öldürülür."
    Köle öldürenin kölesi öldürerek mi cezalandırılıyor ? Adalete bak. O kölenin suçu ne ? Köle olmak mı ? Bir de derler ki kölelere çok iyi davranılırdı yok işçi gibiydi falan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    karşımdaki hakaret etmedikçe hakareti algı olarak dahi yapmam.
    nasıl senin fikrin varsa benim de bir fikrim var. senin fikrini kabul etmediğim için karşımdakini aptal yerine koyuyormuş gibi algılıyorsan senin problemin
    İyi, ozaman bundan sonra ayet anlamları hakkındaki yorumlarını bence bu ayette şu açıklanmış bence şu şekilde bir anlatım yapılmak istenmiş gibi belirtirsen sevinirim. Siz şöyle okursanız tabi anlamazsınız yok siz ayetleri çeviriyorsunuz gibi millete laf etmeyin.
  • "Eğer özgür bir müslüman, bir köleyi öldürürse o özgür müslümanın bir kölesi öldürülür."

    ben nerde bunu demişim islam nerde bunu demiş. konu sahibinin zanla yapmış olduğu bir sorgulama o bile bunu mu demek istiyor demiş.

    orada kısas uygulanmaz. ceza da kölelere değil öldüren şahsa kesilir. ben yapınca kopyala yapıştır yaptı oluyor. yazarsın nete bir kaç farklı siteye bakar sağlamasını yaparak doğruya ulaşırsın
  • ben hoca demedim peygamber hayatı dedim. tarihi kayıtlarda çoğu yerde aynı

    islam toplumunun en büyuük problemi ben de dahilim
    bildiklerimizi yaşamaktan aciziz. öyle inanıyorum ki bildiklerimizi yaşıyor olsaydık bir şey anlatmamıza gerek kalmayacak herkes islamın ne kadar mükemmel olduğunu görecek.

    anlatmaya çalıştığım islam dört halifeyle beraber toplum hayatından çıktı. şahsi veya belli çevrelerce yaşandı yaşanıyorsa da tüm müslümanlar bazında hep azınlık oldular ve olacaklar gibi gözüküyor Allah bilir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.