Şimdi Ara

Huawei'den katı hal batarya patenti: 3 bin km menzil potansiyeli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Huawei'den katı hal batarya patenti: 3 bin km menzil potansiyeli
    Çinli teknoloji devi Huawei, yeni bir katı hal batarya patentiyle tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Sülfür bazlı elektrolitler kullanan bu yeni nesil batarya, teorik olarak 3.000 kilometreye kadar sürüş menzili sunarken, sadece 5 dakikada tamamen şarj olabilme potansiyeli taşıyor.



    Patentte yer alan teknik ayrıntılara göre, batarya 400–500 Wh/kg aralığında enerji yoğunluğuna sahip olacak. Bu da mevcut lityum-iyon pillerin iki ila üç katı kapasite anlamına geliyor.



    Huawei’nin geliştirdiği mimari, sülfürlü elektrolitlere azot katkısı yaparak lityum arayüzündeki yan reaksiyonları azaltmayı hedefliyor. Bu tür reaksiyonlar, sülfür bazlı bataryaların ticarileşmesindeki en büyük engellerden biri olarak biliniyor. Şirket, bu yöntemle hem batarya ömrünü uzatmayı hem de güvenlik risklerini düşürmeyi amaçlıyor.



    Huawei’nin sunduğu iddialı teknik veriler sektörde büyük yankı uyandırdı. Ancak uzmanlar bu değerlerin henüz teorik olduğunu ve söz konusu şarj süresi için gerekli altyapının hala ticari düzeyde bulunmadığını belirtiyor. Yine de bu gelişme, küresel rakiplerde endişe yaratmış durumda.



    Ayrıca Bkz.Rus efsanesinden yeni SUV model: İşte Lada Azimut



    Huawei doğrudan batarya üreticisi olmasa da, son dönemde batarya malzemeleri alanında yaptığı yatırımlar dikkat çekiyor. 2025’in başlarında sülfür bazlı elektrolit sentezine yönelik ayrı bir patent başvurusu yapan şirket, yüksek iletkenliğe sahip bu malzemenin üretim süreçlerine odaklanmış durumda.



    Çinli teknoloji ve otomotiv şirketleri, batarya teknolojisinde dışa bağımlılığı azaltmak için yoğun Ar-Ge yatırımları yapıyor. Huawei, Xiaomi ve Nio gibi firmalar, halihazırda CATL ve BYD gibi dev tedarikçilere bağlı olsa da, dikey entegrasyon yoluyla batarya maliyetlerini kontrol altına almayı hedefliyor. Xiaomi’nin yakın zamanda iyon geçişini optimize eden yeni bir elektrot yapısı için patent alması da bu eğilimin bir parçası.




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/06/18/huaweis-3000km-solid-state-battery-patent-with-5-minute-charge-ignites-industry-race/







  • ABD ve İngiltere izin vermez ki buna.


    İnsanları soymayan bir sisteme izin vermezler.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • Aslan huawei bitir şu çöl bedevilerini...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssbrutality -- 19 Haziran 2025; 0:39:6 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bilgide çarpıklık var "Bu da mevcut lityum-iyon pillerin iki ila üç katı" mevcutta sağlam menzil 600 km desek 3x ile en fazla 1800 km eder. Hadi 2000 km koyalım 3000 km menzil bu sonuca nasıl varıldı. Belli ki çeviride hata var

    gerçekte 2000 km menzil sunsa kesin alırım.

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle rakamlarda yanlışlar var.

  • Değerler çok iddialı. Bu durumda küçük bataryalı, makul menzilli arablar görebileceğimiz gibi spor elektrikli araçlar da çok daha mantıklı hale gelecektir. Yüksek hız, yüksek tork, içten yanmalıdan daha uzun menzil... Harika...

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Neden 600 olarak düşünüyorsunuz ki ? Halihazırda 900-1000 km menzilli ltyum-iyon piller de mevcut. Siz arabalarda kullanılan genel bataryaları baz alıyorsunuz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Lityum silikonda potansiyel 3600 deniyor. Realme 800 lerde idi.

  • Tek şarjda her koşulda 1000km gidilebiliyor dendiği anda elektriklinin önünde engel kalmaz.

  • şakamı bu , asfalt için petrol lazım , uçak için , gemi için, savaş uçakları için. eski otomobiller için hala üretiliyor. mineral ve diğer makine yağlama diğer yağları için , plastik için. ilaç için , kimyasal üretim için ,

  • gene soyarlar merak etme. her türlü soymaya alışık bunlar. vergisi artar elektriğin. normal evlerde zaten bunlara sarj edemezsin.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.