Şimdi Ara

Hp Servisi Kullanma Talimatı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • hp servisi konusunda herkesin kafasında soru işaretler var ve herkes birbirine soruyor. bu bilgileri toparlayalım istedim.

    öncelikle hp servisi gerçekten iyi çalışan bir servistir. yiğidi öldür hakkını ver.
    hp servisi nasıl çalışır?
    herhangi bir problemle karşılaştığınızda 212 444 0307 (haftaiçi 09.00-18.00 arası) yi ararsınız
    operatöre bağlanır arıza kaydı yapacağınızı belirtirsiniz.
    cihazın modelini sorup ilgili bölüme bağlar.
    orda derdinizi net bir şekilde anlatınız, arıza tespiti için burda sorununuzu net bir şekilde ifade etmeniz önemli
    cihazın seri numarasını sorar ve adınıza arıza kaydı oluşturur. arıza kayıt numarasını size söyleyecektir.
    not ediniz arıza durumunu sorgularken bu numarayı isteyecekler sizden. arıza kayıt işleminin ardından
    bilgisayarı sizden almak için kargo bilgilerini almak üzere sizi başka bir bölüme bağlar.
    bu bölümde adres bilgileriniz alınır. bilgisayarınızdaki verileri yedekleyiniz servisin ilk yaptığı şey format atmaktır.
    birkaç gün içinde genellikle ups kargo ile bilgisayarı sizden (evinizden) alırlar.
    yine birkaç gün içinde bilgisayarınız servise ulaşır. orda belirttiğiniz arıza yönünde gerekli parça değişimleri yapılır.
    parçanın tamiri genellikle yapılmaz yenisini takarlar. tamir işlemi 2 5 gün arası değişir. (parça bekleme vs genellikle olmaz)
    onarım işlemi bittikten sonra ürününüz kargolanır ve adınıza yollanır. çok büyük bir problem olmazsa bir hafta içinde ürün elinize
    geri ulaşır. bilgisayarla birlikte onarım sırasında değişen parçaların uygulanan işlemlerin yazılı olduğu bir bilgilendirme formu gelir.
    problemin giderilip giderilmediğini hemen kontrol edin, giderilmemişse tekrar yollayın. (servis bazen problemle alakasız
    parçaları değiştirip geri gönderebiliyor.) bu işlemi probleminiz giderilene kadar yapın.

    not: notebook değil sadece adaptör arızalıysa arızalı adaptörü istemeksizin yenisini adresinize gönderiyorlar.

    ürün değişimi/para iade hangi şartlarda olur?

    bunu hp servisine sorduğunuzda biz bilmeyiz garanti belgesinin arkasında yazıyo derler, orda da pek bişi yazmaz

    ÜRÜN DEĞİŞİMİ/PARA İADE HANGİ DURUMLARDA OLUR?

    1 arızanın 30 işgününde giderilemediği durumlarda
    2 ürün en az 5 kez servise gitmiş ve her gidişinde de en az 1 parça değişimi olması durumunda. (toplamda en az 5 kere servise göndermiş olmanız ve hepsinde herhangi bir parça değişmiş olması gerekiyor)

    bu durumlarda ürün değişimi ya da para iadesi talep edebiliyorsunuz.
    bunu sizin kendiniz belirtmeniz gerekiyor yoksa onlar iade isteyebilirsiniz diye uyarmıyorlar.
    bunun için de adınıza ürün değişimi için kayıt açıyorlar. kayıt numarasını not ediyoruz o numara ile sorgulayacağız.

    açtırdığınız kayıt değerlendiriliyor eğer ürün değişimi kararı çıkmışsa size yeni bir model öneriyor.(endişelenmeyin gerektiğinde sizi arayıp bilgilendiriyorlar)
    model numarasını not edip araştırınız işinize gelmiyorsa bir şeyi bahane ederek yeni bi ürün önerisi talep edebilirsiniz.(ürün önerilerini hp elindeki ürün
    stoklarını baz alarak yapar 3ü 5i aramaz) bu bölüm biraz pazarlık usülü
    herhangi bir üründe anlaşırsanız mail adresinize bir form gönderiliyor o formu imzalayıp faks yada mail yoluyla geri yolluyorsunuz.
    bilgisayarınız da size kargo ile bi hafta-10gün içinde yollanıyor
    önemli nokta: yeni ürün gönderdiklerinde garanti süresi eski bilgisayarınızın garanti süresi üzerine devam eder. (eğer bilgisayarı alalı çok olmuşsa
    sırf garantisi olsun diye para iadesi alıp sıfırdan yeni bir ürün almak daha mantıklı)


    ya da direkt para iadesi isteyebilirsiniz(iade işlemleri 1.5-2 ay sürebilir diyor) o dese de para genellikle bir ay sonra kdv dahil fatura tutarı ne ise tek seferde(taksitle almış olsanız bile) hesabınıza yatar, pek 2 ay sürmez
    para iadesi için yine form gönderir imzalayıp formla birlikte ürün faturasını ve herhangi bir banka hesabının size ait olduğunu gösteren
    resmi belgeyi fakslarsınız. sonra para hesabınıza yatar. hesabınızı sık sık kontrol ediniz parayı yatırdıklarında haber vermiyorlar.

    yazdıklarım tecrübeyle sabittir, eksik gedik yanlış yunnuş varsa affola

    mod arkadaşlarım konuyu sabitlerse daha yararlı olur kannımca.







  • teşekkür ettik
  • yazi icin tskrler..
  • emeğin için teşekkürler
  • değerli katkıların için teşekkür ederim.
  • teşekkürler..
  • Teşekkürler lazım olacak
  • Gayet güzel bir derleme olmuş. Ayrıca HP teknik servisi hakkında bu kadar olumsuz şey okuduktan sonra bunun gibi olumlu birkaç şey okumak, benim gibi yolu teknik servise düşmek üzere olanları bir miktar rahatlatıyor.

    Ancak ürün değişimi/para iadesi konusunda düzeltilmesi gereken şeyler var. Para iadesi için ürünün 5 kez servise gitmesi yeterli. Yani parçanın değişip değişmemesi önemli değil. Tabiki burada servis gitmesi derken laptop temizliği gibi şeyleri es geçiyoruz. Ama dediğim gibi parça değişmesi şart değil. Ayrıca yine laptop ın 3 kez "aynı hatadan dolayı" servise gitmesi de bu ürünü "ayıplı mal" statüsüne sokacağından dolayı para iadesi alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulamadim

    Gayet güzel bir derleme olmuş. Ayrıca HP teknik servisi hakkında bu kadar olumsuz şey okuduktan sonra bunun gibi olumlu birkaç şey okumak, benim gibi yolu teknik servise düşmek üzere olanları bir miktar rahatlatıyor.

    Ancak ürün değişimi/para iadesi konusunda düzeltilmesi gereken şeyler var. Para iadesi için ürünün 5 kez servise gitmesi yeterli. Yani parçanın değişip değişmemesi önemli değil. Tabiki burada servis gitmesi derken laptop temizliği gibi şeyleri es geçiyoruz. Ama dediğim gibi parça değişmesi şart değil. Ayrıca yine laptop ın 3 kez "aynı hatadan dolayı" servise gitmesi de bu ürünü "ayıplı mal" statüsüne sokacağından dolayı para iadesi alabilirsiniz.


    Onarım görmesi şarttır..
    Örneğin benim laptopumun garantisinin dolmasına 2-3 ay var. Garantinin dolmasına sayılı günler kalan ben sağlam laptopumun şurası burası bozuk diye hayali arıza beyanı ile istediğim kere servise yollarım. Sonra da aynı arızadan dolayı 3 defa, ya da farklı arızadan dolayı 5 defa servise gönderdim der, cihazın iade alınmasını talep ederim. Cihazı iade eder, 2 sene önce ödediğim 2000 lirayı alır, gider 1500'e daha iyisini sıfırdan satın alırım. Yani diyeceğim o ki, yasa sizin dediğiniz gibi olsa idi yukarıda örneğini verdiğim şekilde suistimaller olurdu...
    Sonuç olarak; iade veya değişim için cihazın servise gitmesi yeterli değildir, onarım görmesi şarttır...




  • Muhakkak tabii. Zaten aksini söylemedim ben de. Servise gitmekten kastım tabiki aletin onarım görmesidir. Yoksa durduk yere aleti neden servise gönderelim ki ? Benim vurgulamaya çalıştığım şey, para iadesi vb. sonuçlar için parça değişiminin şart olmamasıydı. Laptop temizliği gibi şeyler dışındaki her türlü onarım bu süreye dahildir demeye çalışmıştım. Anlaşılan yanlış anlaşılmışım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulamadim

    Muhakkak tabii. Zaten aksini söylemedim ben de. Servise gitmekten kastım tabiki aletin onarım görmesidir. Yoksa durduk yere aleti neden servise gönderelim ki ? Benim vurgulamaya çalıştığım şey, para iadesi vb. sonuçlar için parça değişiminin şart olmamasıydı. Laptop temizliği gibi şeyler dışındaki her türlü onarım bu süreye dahildir demeye çalışmıştım. Anlaşılan yanlış anlaşılmışım.


    Şimdi oldu..
  • Zaten değişimde bir model beğenmezseniz HP koordinatörü inatla para iadesi yapalım der :) böyle birşeyi hiçbir serviste görmedim.
  • 24 Ocak akşamı servise verdiğim laptopımın fan, dvd ve bataryası değiştirilmiş ve onarımı tamamlanmış. Yani 4 iş gününde. Yaşadığım rezil Acer deneyiminden sonra altın bulmuş gibi sevindim. Valla helal olsun. Bu ülkede işini adam gibi yapan firmaları görmek sevindirici. Umarım böyle de devam ederler.
  • Arkadaşlar Hp ile sorunlarım sürmekte size özellikle konu sahibimize birkaç sorum var para iadesiyle ilgili ;

    Şimdi arkadaşlar benim 2010 yılı içinde gerçekleşmiş

    1.Anakart
    2.Klavye
    3.Fan
    4.Ekran kartı

    değişimlerim mevcut , şimdi 2011 yılına girdik bilgisayarım yine serviste bu seferde birkaç parçası değişebilir muhtemelen. Şimdi size sormak istediğim sanırım para iadesi için farklı parçaların 5 kez değişmesi gerekli fakat 1 yıl içerisinde sanırım. Şimdi ben bu şarta uyamazmıyım ilk arızadan itibaren 1 yıl başlamış olur mu yoksa Ocak 2010-Aralık 2010 aralığında mı değişmesi gerekli bütün parçaların.

    Cevaplarınız için teşekkürler.
  • bu durumu şuan yaşamaktayım. bilgisayarım 1.5 ay önce fanı bozuldugu için gitti ve yeni fan taktılar, sonrasında bilgisayar fanın aktif çalıştığı uygulamalarda (cod gibi) kapanmaya başladı. tekrardan yolladım, sadece sistem yüklediler gönderdiler. yarın tekrardan göndereğim, büyük ihtimal aynı şekilde geri gönderecekler.

    beyler bu 5 kere gönderilmesi durumu biraz fazla değil mi ben 3.durumda direk tüketici haklarına başvurmayı düşünüyordum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hammerheart

    bu durumu şuan yaşamaktayım. bilgisayarım 1.5 ay önce fanı bozuldugu için gitti ve yeni fan taktılar, sonrasında bilgisayar fanın aktif çalıştığı uygulamalarda (cod gibi) kapanmaya başladı. tekrardan yolladım, sadece sistem yüklediler gönderdiler. yarın tekrardan göndereğim, büyük ihtimal aynı şekilde geri gönderecekler.

    beyler bu 5 kere gönderilmesi durumu biraz fazla değil mi ben 3.durumda direk tüketici haklarına başvurmayı düşünüyordum?


    Mart 2010 da bir fanım değişti , şubat 2011 de bir fan daha değişti , mart 2011 e kadar 1 kez daha değişirse benim para iadesi hakkım doğuyor mesela.




  • peki benim yukarıda bahsettiğim durumda tüketici hakları mahkemesinde bir şansım olabilir mi?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Bildiğim kadarıyla ürün değişimi için 1 yılda aynı arızadan 3 defa veya farklı arızadan 4 defa servise gitmesi gerekiyor..
    Garanti süresi dahilinde yani 2 yıl genelde arıza toplamının 6 defa olması gerekiyo bizdeki verdikleri belgede yazanlar bunlar...
    Nasıl bir mantıkdır ki bir ürün 6 defa arızalanacak öyle sorunlu diyebileceğiz...yani ürünü değiştirmemek için ellerinden geleni yapıyolar...

    Size yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum..Laptobumda harddisk arızası vardı daha alalı bir ay olmuştu ama hiç kullanmamıştım makineyi sıfır yani...Ben bu sorundan makineyi servise verdim servis format atmış yollamış 15-20 gün sürdü tabi 2010 yılıydı yeni yani bu olay...Servisten geldi pc bir baktım ekranda 15 cm kadar çizik,fan soğutması iyiydi onuda bozmuşlar,ekranın çerçevesi.sol tarafları çiziklerle dolu sanki pc yeni değil 3 yıldır kullanılıyo..Adamlar format atıp yollamışlar ama pcyi baştan aşağı sökmüşler bunu anladım bu durum çok belliydi...Daha sonra makineyi bir ay falan kullandım bu şekilde mavi ekran veriyodu arada yine aynı sorun adıyla servise 2. kez yolladım yine format atıp yollarlardı ama benim aynı sorundan tekrar yollayacağımı bildikleri için aynı sorundan servise 3 defa yollarsam değişim hakkı var bunu bildikleri için hdd değişmiş olarak geldi...Servise pcyi ilk başta yolladığıma çok pişman olmuştum çünkü makine bariz şekilde yavaşlamıştı mavi ekran hatasını arada bir veriyodu böylede idare edebilirdim oldu bir kereLaptoplar hassas aletler yani Sizlere tavsiyem eğer çok önemli bir sorununuz yoksa ve makine yeniyse çok kafanıza takmadan kullanın sonra bir ara servise yollarsınız... hp dv6-1350et core 2 duo P7450 2.13 GHZ 3 GB RAM ATI HD 4650 (1 GB AYRILMIŞ)

    Saygılar
    Harun
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • HP ile olan servis sürecimi anlatarak sizlere danışmak istiyorum.

    Fanın aşırı ısınması nedeniyle Mayıs 2010'da bilgisayarımı servise vermiştim. Fan değişimi gerçekleşti.
    Aynı sorun tekrarladı, Temmuz 2010'da tekrar servise gönderdim. Fan temizliği yapıldı, hdd değiştirildi.
    Yeni hdd'den cızırtılar geliyordu. Fan ısınıyordu. Kasım 2010'da bu sebeplerden ötürü servise cerdim. Hdd değişti, fan değişti. ( toplam 2 kez fan, 2 kez hdd değişti)
    Yine Kasım sonlarına doğru bataryamda sorun oldu. Mail ile durumu dile getirdim. Adresimi istediler ve yeni batarya gönderdiler.
    Şubat 2011'de şarj sorunu(adaptör bağlıyken adaptör girişinin olduğu yerdeki beyaz ışık yanmıyor ve adaptörden daha önceleri olmayan sesler geliyor) ve sürekli çıkan bir tuş sebebiyle bilgisayarı ve adaptörünü servise verdim. Ayrıca bilgisayar açıldıktan 5 dakika sonra sistem aniden ağırlaşıyor, cpu %100 çalışıyor ve bilgisayar ısınıyordu. Muhtemelen adaptör ve klavye değişecek, belki fan tekrar değişir.

    Bu durumda değişim hakkının neresindeyim?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.