Şimdi Ara

Honda’nın hidrojenli aracı Honda FCX Clarity

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Honda, hidrojenle çalışan yeni aracı FCX Clarity’nin tanıtımını Los Angeles Uluslararası Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirdi. Üstün teknolojiye sahip bir hidrojen yakıt hücresine ve elektrik motoruna sahip olan FCX Clarity’nin egzosundan ise sadece su buharı çıkıyor.

    FCX Clarity'de, otomobilin elektrik tahrikli motoru için Honda V Flow yakıt hücresinin yanı sıra tekli bir hidrojen deposu bulunuyor. Yakıt hücresi, aracın ana güç kaynağı olarak işlev görüyor. Hidrojen, yakıt hücresinde havadan alınan oksijen ile birleşiyor. Bu reaksiyonun sonucu olarak elde edilen enerji, aracın hareket etmesi için gerekli elektrik enerjisine dönüşüyor. Ayrıca aracın frenlenmesi ve yavaşlatılması sırasında elde edilen kinetik enerjiden (rejeneratif enerji olarak bilinmektedir) ek güç üretiliyor. Bu güç lityum iyon pilden elde edilen fazla enerji ile birlikte depolanıyor ve gerektiğinde yakıt hücresine destek sağlamak amacıyla kullanılıyor.

    FCX Clarity, eski nesil FCX'lere göre Honda yakıt hücresi teknolojisinde, performans ve yerleşim anlamında çok sayıda önemli gelişimi beraberinde getiriyor. Bunlar arasındakiler:

    yakıt tasarrufunda yüzde 20 artış (benzer boyutlara ve performansa sahip benzinli otomobillere göre 2-3 kat, benzinli-elektrikli hibrid otomobillere göre ise 1,5 kat daha tasarruflu)
    otomobil menzilinde yüzde 30 artış; toplam 270 mil (yaklaşık 430 km)
    güç-ağırlık oranında yüzde 120 iyileştirme; otomobilin toplam boyutlarındaki önemli artışa rağmen yakıt pili güç aktarım ekipmanları ağırlığında yaklaşık 180 kg azalma
    yakıt hücresi güç aktarım ekipmanlarının boyutlarında yüzde 45 azalma; bu boyutlar hacim anlamında neredeyse modern bir benzinli-elektrikli hibrid motor ile aynıdır
    eski nesil FCX'lerin ultrakapasitörüne göre yüzde 40 daha hafif, yüzde 50 daha küçük yeni lityum iyon pil takımı
    eski modele göre yüzde 10 ek hidrojen kapasitesine sahip, 5.000 psi tekli hidrojen deposu.
    Çevre duyarlılığına sahip bir otomobil olma imajını koruyan FCX Clarity, yeni geliştirilmiş bitkisel bir malzeme olan; standart iç mekan kaplama malzemelerine göre daha az CO2 kullanılan, son derece sağlam ve aşınma, yırtılma ve güneş ışığından kaynaklanan hasarlara karşı dayanıklı bir malzeme olan Honda Bio-Fabric'ten yapılmış koltuk ve kapı döşemelerine sahip.

    Sıfır emisyonda son noktaya ulaşmaya çalışan ve geleceği düşünen müşterilere yönelik olarak tasarlanan alternatif yakıtlı otomobil FCX Clarity, aynı zamanda eksiksiz bir güvenlik, konfor ve rahatlık ekipmanları yelpazesi sunuyor. Bu özellikler arasında hidrojen istasyonlarının yerlerinin de bulunduğu mükemmel bir navigasyon sistemi, bir arka görüş kamerası, Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi (CMBS), birinci sınıf bir ses sistemi, sıcaklık kontrollü koltuklar ve Bluetooth™ özellikleri bulunyor.

    Diğer iyileştirmeler arasında bulunan elektronik kontrollü direksiyon sistemi (EPS) ve yeni tasarlanmış, hidrojen tüketiminin kolayca okunabildiği ekran, aracı müşteriler için daha da çekici kılıyor.

    FCX Clarity’nin tek emisyonu su. Hidrojen üretimi ile ilgili CO2 emisyonları kaynağa göre değişiyor ancak günümüzde en sık kullanılan yöntem olan doğal gazdan hidrojen üretimi ile söz konusu olan CO2 emisyonları, standart bir benzinli motorunkine göre yarıdan daha azdır. Elektroliz aracılığıyla sudan hidrojen üretilmesinin sonucu olarak CO2 emisyonu daha da düşmekte ve güneş, rüzgar, su ve dalga gibi sürdürülebilir kaynaklardan üretilmesi durumunda, nihai olarak sıfıra düşürülebilmektedir.

    Güneş enerjisi teknolojisi alanında Honda, üretim aşamasında standart kristalin silikon pillere göre yarı yarıya daha az CO2 emisyonuna neden olan kendi güneş pillerini geliştirdi ve pillerin seri üretimine ve ticari ve ev kullanımı için perakende satışına Japonya'da başladı. Bu piller aynı zamanda Torrance AR-GE yakıt istasyonu için enerji sağlamak amacıyla da kullanılıyor.



    kaynak



    Bence mükemmel bir araç, honda bu işi biliyor

     Honda’nın hidrojenli aracı Honda FCX Clarity


     Honda’nın hidrojenli aracı Honda FCX Clarity









  •  Honda’nın hidrojenli aracı Honda FCX Clarity


     Honda’nın hidrojenli aracı Honda FCX Clarity




  • bencede mükemmel bir araç
  • Uzun zaman sonra ilk defa bu model çok hoşuma gitti,

    motor ve görünüş ve iç dizayn bence dört dörtlük olmuş, arka kısmın yükseltisi ve stop lambalar çok şık, ön tampondaki krom başlıkta çok değişik bir hava vermiş araca.
  • bence sonderece güzel bir tasarım.

    yukarıdaki fotoda şöför yok ama araç 62 km.hızdamı gösteriyor yanlışmı görüyorum.co pilottada gidiyor herhalde
  • arkadaşlar vites nerde göremedimde yoksa hidrojenli araclarda manuel vites olmicakmı

    yoksa vites direksiyon yanındamı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackF!Re -- 24 Kasım 2007; 13:16:52 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UFUK_ŞEN

     Honda’nın hidrojenli aracı Honda FCX Clarity



    İsmini Honda Passat Clarity koysalarmış daha iyi olurmuş

    Ön tarafı andırıyor biraz...

    Arka tarafı da cam - metal - cam olmuş galiba, ama güzel duruyor...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TEST: Toyota Prius
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • passat biraz benzemiş ama honda tasarımlarıyla çok iyi yerlere geldi çok güzel bi araba
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.