Şimdi Ara

honda jazz almalı mıyımmm??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
3
Favori
59.823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: redspy

    arkadaşlar ben 3.5 senedir jazz kullanıyorum aracı sıfır almıştım tek problemi kaporta boyanın zayıf olması
    onun dışında artılarını söyleyeyim birkere sınıfının en iyi aracı motor ve şanzıman hiçbir markada olmayan mühendislik harikası, otomatik olup bu kadar az yakan bir araç yok
    4kişi ile en dik yokuşları bile zorlanmadan çıkıyor
    yol boş iken 80-90 ile yakıt 4.7 lere kadar düşüyor, uzun yolda kuşadasına giderken hiçbir arabanın ulaşamayacağı 3.2 ye kadar düşürdüm
    içi çok geniş, görüş açısı mükemmel ötesi
    bagaj geniş, sürüş mükemmel, şunuda belirteyim süspansiyonu biraz sert fakat araç yüksek olduğu için yola daha iyi tutunması için biraz sert yapılmış, söylediklerimin tek harfinde abartma yoktur, kesinlikle bu aracı alabilirsiniz fakat tavsiyem kaportaya çok iyi bakın boya koruma kesinlikle yaptırın


    3.2lt ye kadar düşmüş.

    Polemik yaratmıyalım diyorum. Ama bu kadarda sallama olmaz...

    Bende astrayla 2.5lt touareglede 3.5lt yakıt yakabiliyorum...




  • Okan bey, elbette bu rakamlara ulaşamayan Jazz sahipleri de var ama Jazz gerçekten de bu kadar düşük yakabiliyor. Turbo dizeller daha düşük yakacaktır, ama Jazz atmosferik benzinli motoruyla diğer benzinlilerin yarısına varan rakamlara kolayca ulaşıyor. Zannettiğiniz gibi sallama rakamlar değil bunlar.

    Kendim de Jazz sahibiyim, ifade edilen rakamlar doğrudur. Polemiğe gerçekten de gerek yok, isterseniz aşağıda vereceklerimden daha detaylı tüketim bilgileri için jazzcikardesler.com sitemize de beklerim... Bine yakın üyenin büyük çoğunluğu bu rakamları doğrulayacaktır:

    Düz vitesli Jazz kullanıyorum. Sabit hızda 90 km/s ile işe gidip gelirken (günde 50 km) yol boş ise 4 litrenin aşağısına rahatlıkla iniyor. Sabit 80 km/s ile giderken 3,0'a kadar da düşüyor. 5. viteste 70 km/s ile 25 km boyunca deneme yaptığımda da 2,6 lt / 100 km'ye kadar inebildi. Normal hava şartlarında klimasız bir kullanımdan bahsediyorum (Ancak klima ya da yükle de bu rakamlar çok fazla artmıyor). Trafik sıkışıklıkları ve köprü yoluna çıkmadan önce ve sonraki ara yollar, ışıklar, yokuşlarla birlikte tüketim en fazla 6 litreye kadar çıkıyor. Şehir içinde yüklü ve klimalı kullanımımda 7'yi geçmiyor. Normal şehir içi ortalaması da 6'nın altına düşürülebiliyor. İnanmayabilirsiniz tabi ama doğruyu söylüyorum. Bizdeki 1.3'ün CVT viteslisinin de Petron Eco Marathon'da 42 litre benzinle 1440 km menzile ulaşarak rekor kırmışlığı vardır.

    Bu kadar düşük yakabilmesinin başlıca sebebi, 1.3 I-DSI motorun maksimum torkunun çok düşük devirlerden itibaren elde edilmesi. Bu sayede şehir içinde ya da dışında gayet düşük devirlerde zorlanmadan yolculuk yapmak mümkün oluyor. Dizellere benzeyen bir karakterde özetle. Ayrıca motorunda her yanma odasında belirli bir açıyla yerleştirilmiş ikişer buji var, bunlar yüksek güç gerektiğinde aynı anda, diğer durumlarda değişken aralıklarla çakarak çok daha az benzin ve çok daha fazla havayla yüksek bir kompresyon oranı ve verimli bir patlama sağlıyor.

    Mesajınızda belirttiğinizde samimiyseniz ve gerçekten de polemik yaratmak istemiyorsanız naçizane tavsiyem, aslını araştırıp öğrenmeden başkalarının yazdıklarına karşı çıkmamanız olacak.

    İyi günler dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barispurut -- 5 Ekim 2007; 15:40:52 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: barispurut

    Okan bey, elbette bu rakamlara ulaşamayan Jazz sahipleri de var ama Jazz gerçekten de bu kadar düşük yakabiliyor. Turbo dizeller daha düşük yakacaktır, ama Jazz atmosferik benzinli motoruyla diğer benzinlilerin yarısına varan rakamlara kolayca ulaşıyor. Zannettiğiniz gibi sallama rakamlar değil bunlar.

    Kendim de Jazz sahibiyim, ifade edilen rakamlar doğrudur. Polemiğe gerçekten de gerek yok, isterseniz aşağıda vereceklerimden daha detaylı tüketim bilgileri için jazzcikardesler.com sitemize de beklerim... Bine yakın üyenin büyük çoğunluğu bu rakamları doğrulayacaktır:

    Düz vitesli Jazz kullanıyorum. Sabit hızda 90 km/s ile işe gidip gelirken (günde 50 km) yol boş ise 4 litrenin aşağısına rahatlıkla iniyor. Sabit 80 km/s ile giderken 3,0'a kadar da düşüyor. 5. vteste 70 km/s ile 25 km boyunca deneme yaptığımda da 2,6 lt / 100 km'ye kadar inebildi. Normal hava şartlarında klimasız bir kullanımdan bahsediyorum (Ancak klima ya da yükle de bu rakamlar çok fazla artmıyor). Trafik sıkışıklıkları ve köprü yoluna çıkmadan önce ve sonraki ara yollar, ışıklar, yokuşlarla birlikte tüketim en fazla 6 litreye kadar çıkıyor. Şehir içinde yüklü ve klimalı kullanımımda 7'yi geçmiyor. Normal şehir içi ortalaması da 6'nın altına düşürülebiliyor. İnanmayabilirsiniz tabi ama doğruyu söylüyorum. Bizdeki 1.3'ün CVT viteslisinin de Petron Eco Marathon'da 42 litre benzinle 1440 km menzile ulaşarak rekor kırmışlığı vardır.

    Bu kadar düşük yakabilmesinin başlıca sebebi, 1.3 I-DSI motorun maksimum torkunun çok düşük devirlerden itibaren elde edilmesi. Bu sayede şehir içinde ya da dışında gayet düşük devirlerde zorlanmadan yolculuk yapmak mümkün oluyor. Dizellere benzeyen bir karakterde özetle. Ayrıca motorunda her yanma odasında belirli bir açıyla yerleştirilmiş ikişer buji var, bunlar yüksek güç gerektiğinde aynı anda, diğer durumlarda değişken aralıklarla çakarak çok daha az benzin ve çok daha fazla havayla yüksek bir kompresyon oranı ve verimli bir patlama sağlıyor.

    Mesajınızda belirttiğinizde samimiyseniz ve gerçekten de polemik yaratmak istemiyorsanız naçizane tavsiyem, aslını araştırıp öğrenmeden başkalarının yazdıklarına karşı çıkmamanız olacak.

    İyi günler dilerim...



    Budur işte: Jazz insanları şaşırtmaya devam ediyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: barispurut

    Okan bey, elbette bu rakamlara ulaşamayan Jazz sahipleri de var ama Jazz gerçekten de bu kadar düşük yakabiliyor. Turbo dizeller daha düşük yakacaktır, ama Jazz atmosferik benzinli motoruyla diğer benzinlilerin yarısına varan rakamlara kolayca ulaşıyor. Zannettiğiniz gibi sallama rakamlar değil bunlar.

    Kendim de Jazz sahibiyim, ifade edilen rakamlar doğrudur. Polemiğe gerçekten de gerek yok, isterseniz aşağıda vereceklerimden daha detaylı tüketim bilgileri için jazzcikardesler.com sitemize de beklerim... Bine yakın üyenin büyük çoğunluğu bu rakamları doğrulayacaktır:

    Düz vitesli Jazz kullanıyorum. Sabit hızda 90 km/s ile işe gidip gelirken (günde 50 km) yol boş ise 4 litrenin aşağısına rahatlıkla iniyor. Sabit 80 km/s ile giderken 3,0'a kadar da düşüyor. 5. viteste 70 km/s ile 25 km boyunca deneme yaptığımda da 2,6 lt / 100 km'ye kadar inebildi. Normal hava şartlarında klimasız bir kullanımdan bahsediyorum (Ancak klima ya da yükle de bu rakamlar çok fazla artmıyor). Trafik sıkışıklıkları ve köprü yoluna çıkmadan önce ve sonraki ara yollar, ışıklar, yokuşlarla birlikte tüketim en fazla 6 litreye kadar çıkıyor. Şehir içinde yüklü ve klimalı kullanımımda 7'yi geçmiyor. Normal şehir içi ortalaması da 6'nın altına düşürülebiliyor. İnanmayabilirsiniz tabi ama doğruyu söylüyorum. Bizdeki 1.3'ün CVT viteslisinin de Petron Eco Marathon'da 42 litre benzinle 1440 km menzile ulaşarak rekor kırmışlığı vardır.

    Bu kadar düşük yakabilmesinin başlıca sebebi, 1.3 I-DSI motorun maksimum torkunun çok düşük devirlerden itibaren elde edilmesi. Bu sayede şehir içinde ya da dışında gayet düşük devirlerde zorlanmadan yolculuk yapmak mümkün oluyor. Dizellere benzeyen bir karakterde özetle. Ayrıca motorunda her yanma odasında belirli bir açıyla yerleştirilmiş ikişer buji var, bunlar yüksek güç gerektiğinde aynı anda, diğer durumlarda değişken aralıklarla çakarak çok daha az benzin ve çok daha fazla havayla yüksek bir kompresyon oranı ve verimli bir patlama sağlıyor.

    Mesajınızda belirttiğinizde samimiyseniz ve gerçekten de polemik yaratmak istemiyorsanız naçizane tavsiyem, aslını araştırıp öğrenmeden başkalarının yazdıklarına karşı çıkmamanız olacak.

    İyi günler dilerim...



    barış beyin rakamlarına inanırım. ben mitsubishi colt ile 4.5 litre düzeylerine inebildim. daha aşağıya sabrım elvermedi :)

    jazz en az yakan 1.4-1.6 benzinli araçtır.

    coltta bu segmentte 2. en az benzin yakan araç.

    colt 4.5 a inebiliyorsa ondan daha tutumlu olan jazz daha aşağılra rahat inebilir.

    hayırlı günler.




  • Selamlar, Colt'unuzun motoru nedir? 1.5 motoru Smart Forfour üzerinde test etme şansım oldu, performansı, esnekliği, motor sesiyle vs nefis bir makinaydı. Colt'un 1.1 ve 1.3'ünü kullanacak olsam Jazz'dan da düşük yakabilirim gibime geliyor, ama gerçek hayat verileri konusunda bilgi sahibi değilim. Ayrıca bu ikisinin performanslarını da çok merak ediyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    barış beyin rakamlarına inanırım. ben mitsubishi colt ile 4.5 litre düzeylerine inebildim. daha aşağıya sabrım elvermedi :)

    jazz en az yakan 1.4-1.6 benzinli araçtır.

    coltta bu segmentte 2. en az benzin yakan araç.

    colt 4.5 a inebiliyorsa ondan daha tutumlu olan jazz daha aşağılra rahat inebilir.

    hayırlı günler.







  • benim ki 1.3 AMT 6 ileri vitesli

    1.1 i ve 1.5 i kullanmadım ama 1.3 le çok rahat 160- 170 e çıkabiliyorsunuz. aracın dolu yada boş olması fark etmiyor. içinde 5 kişi varken bile rahat rahat yokuş yukarı bile olsa araba sollayabiliyorsunuz.

    değişik bir motoru var coltun tamamen performans üzerine kurulmuş. ama bu performansı sağlarken en az yakan 2. benzinli araç olmayıda başarabiliyor.

    hem değişken subap zamanlamalı (hondalardaki vtec mitsubishi de mivec toyotada vvti) hemde üstten çift egzantrikli mersedes-mitsubishi ortak üretimi 16 v motora sahip.

    ağırlıkta 975 kg olunca 95 hp oldukça tatminkar bir güç sunmakta.

    herhangi bir mitsubishi bayiinde test edebilirsiniz. AMT kullanmanızı öneririm.

    siz jazzdan 7 ileriye alışıksınızdır zaten ya neyse.

    hayırlı günler.
  • Şimdi arkadaşlar , az yakan iki otomobil demişsiniz ama buna arabanın ağırlığı da çok büyük katkı sağlıyor...

    Her ikisi de 1000kg nun altında hafif araçlar...


    Yoksa 2 motor var ki bilmiyorum biliyor musunuz?

    Teki renonun...

    1.2 turbo benzinli: 100 ps ve 145 tork..( 1700 devirde 145 tork)

    Diğeri BMW imalatı pejo motoru:

    1.6 120 ps 160 tork...


    ilkinin şehir dışı: 4.9 ortalama: 5.9
    2. sinin ise: şehir dışı : 4.8 L/100 km ortalama: 6.1 L/100 km...


    Her ikiside 1100 kg dan daha ağır araçlar: güvenlik önlemleri gereği ikiside bu yüzden ağır: modus (reno-nissan) ve 207 ( pejo)...

    heleki modus 1.2 turbo: torkunu bu kadar az devirde vermesiyle yokuşu bol memleketde diğerlerinden daha tutumlu olur...



    fakat bmw'nin 1.6 120 pslik motoru ise 1150 kg luk bir araçta 4.8 L/100 km lik şehirler arası değeri ile dünyanın en az yakan 1.4-1.6 arası benzinli motorudur...[/b]

    http://www.peugeot.de/ihr_peugeot/modelle/index.php?action=motorvariante,1PA7A3HAY5044P60



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 6 Ekim 2007; 2:44:43 >




  • Topikde modusun da adı geçmiş...
    kısa bilgi:::

    Modus, Nissan ve Renault'nun ortaklaşa geliştirdiği B platformuüzerine inşa edilmiş.

    Bu tip yüksek yapılı arabalarla euroncapta 5 yıldız almak çok zor.. zaten sadece modus 5 yıldızlı bu sınıfta...

    Aşağıda video mevcut...
    modusun volvoyu perişan ettiği bu videoyu izleyin... fifth gear testti...

    Bu sadece güvenlikle açıklanamaz, aynı zamanda sağlam...






  • yukardaki videoda modüs 0 araba,volvo baya eski..bu testi 0 s40 la falan yapsalar nolur acaba..

    bide yinede saglamlıgıyla tanınan volvo karsısında ne kadar eskide olsa iyi sonucc...
  • Arkadaş modüsünü bu topiğe de sokmuş. Ne modüsmüş ama.
  • Elbete doğru ama bahsettiğimiz Jazz motoru 2000-2001'in teknolojisidir ve buna rağmen tüketimi saydıklarınızdan düşüktür. Düz viteste 11,7 sn olan 0-100'ü de motor hacmine ve 80 küsur beygire göre bence gayet iyidir, ne de olsa çoğu kompakt 1.6 bu değerlerde dolaşıyor. Ayrıca ne 207, ne yenilenen Twingo ne de Modus bir ailenin ihtiyaçlarını Jazz gibi karşılayamaz (Twingo zaten farklı bir sınıfın otomobili, 207'yle Modus'u da avucumun içi gibi biliyorum). Bagaj hacimleri, yolcu kabinleri, koltuk esneklikleri ve koltuk yatırıldığında sundukları toplam alanla Jazz'ın çok gerisindeler.

    Dahası var, 380 / 1400 litre hacimli Jazz'ın 2008'de çıkacak modeli hem 80 küsurdan 100 hp'ye çıkıyor, hem tüketimi iyice düşüyor (resmi açıklama 4,2 lt/100 km), hem de bagajı 380'den 490 litreye (427+64)çıkıyor. Koltuklar yatırıldığında da sanırım 1500-1600 lt yük alanı oluşur (ki boyu sadece 5 cm uzadı!) Başka bir örnek, mesela aynı boyda olmalarına ve yüksekliklerinin arasında da pek fark bulunamasına karşı Yaris'in tam iki katıdır Jazz'ın yükleme hacmi, 700 küsura karşılık 1400 küsur litre gibi...

    Hem az yakıp, hem bu kadar geniş iç hacimli olan, bu arada çıktığı yıldan beri daima dünyanın resmen en sorunsuz ve güvenilir (üst üste 5 jd power ve 3 top gear tüketici ödülü) otomobili seçilen Jazz toplam fiyat/performansta açık arayla tepede. Ayrıca bu 6-7 yıllık Jazz motorunun tüketimi, 200-250kg kadar daha ağır kasalı Civic HB'de bile (Türkiye'de sadece 1.8'i olan) verdiklerinizden daha düşük. Honda az yakma konusunda düşük motor hacmine ve ağır kasaya rağmen çok iyi iş çıkarıyor.

    Beni açıkçası en çok heyecanlandıran motor teknolojilerinin başında Ford'un Twin Force sistemi geliyor. VW'nin TSI'ının yolunda giden ama çok daha verimli bir motor bu: 1.0 hacminde olanının 100 ve 150 beygirlik seçenekleri var, Bunların zamanla Fiesta ve Focus'ta kullanılacağı ve dizel Ford'ların da Avrupa'da kademeli olarak iptal edileceği söyleniyor. Çünkü TF motor turbodizelden daha ucuz, daha güçlü, ve daha düşük yakıyor. Ve başka bir artısı da emisyonunun aşırı düşük olması. 2012-2020 arasından önce büyük firmaların emisyonunu 100 gr ve aşağısına çekmesi gerekiyor yoksa yüksek emisyonlu olanları birçok pazarda satamayacaklar. Dizel emisyonunu düşürmek zor ve pahalı bir iş, benzinlideyse bu çok daha kolay.

    Bir de bu aralar öncelikle Mercedes'in duyurduğu ama yakında her firmanın el atacağı HCCI teknolojisi var. Dizel gibi çok yüksek kompresyonlu bir motor; düşük hızlarda bujiler çalışmıyor ve benzin hava karşımı sadece sıkışmayla patlıyor, ani peformans ihtiyacında da bu güçlü sıkıştırmaya bujiler de eşlik ediyor. 1.8'lik bir HCCI motor şimdilik 250 beygir ve 400 nm tork gibi değerlere sahip. Bu teknolojiyle üretilecek 1 litreden düşük hacimli motorların ileri yıllarda her türlü otomobilde kullanıacağı tahmin ediliyor...

    Jazz'ı delice savunmaya çalışmıyorum, yanlış anlamayın. 3 sene önce herhangi bir fikrim yokken çok detaylı ve uzun bir araştırma yaptım. Bütçem daha da yukarılara çıkmasına rağmen Jazz kazandı. Hala da alternatifi yok, sadece Colt ve Note gibi son derece kaliteli ama o kadar esnekliğe sahip olmayan benzerleri var. Neyin neyle karşılaştırılması gerektiği başka bir konu. Yoksa Japonya'da 660 cc hacmi geçmeyen ve tüketimi 2-3 litrelerde dolaşan kei-car'lar bence şehirde yaşayan insanların alması gereken yegane otomobil türüdür, onlar da buralara gelmiyor çünkü halkımız "ille de sedan olsun" diye 3. dünya ülkelerine yakışacak türden bir çılgınlık içinde. Sanki çok zenginiz, benzin de çok ucuz...


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Şimdi arkadaşlar , az yakan iki otomobil demişsiniz ama buna arabanın ağırlığı da çok büyük katkı sağlıyor...

    Her ikisi de 1000kg nun altında hafif araçlar...


    Yoksa 2 motor var ki bilmiyorum biliyor musunuz?

    Teki renonun...

    1.2 turbo benzinli: 100 ps ve 145 tork..( 1700 devirde 145 tork)

    Diğeri BMW imalatı pejo motoru:

    1.6 120 ps 160 tork...


    ilkinin şehir dışı: 4.9 ortalama: 5.9
    2. sinin ise: şehir dışı : 4.8 L/100 km ortalama: 6.1 L/100 km...


    Her ikiside 1100 kg dan daha ağır araçlar: güvenlik önlemleri gereği ikiside bu yüzden ağır: modus (reno-nissan) ve 207 ( pejo)...

    heleki modus 1.2 turbo: torkunu bu kadar az devirde vermesiyle yokuşu bol memleketde diğerlerinden daha tutumlu olur...



    fakat bmw'nin 1.6 120 pslik motoru ise 1150 kg luk bir araçta 4.8 L/100 km lik şehirler arası değeri ile dünyanın en az yakan 1.4-1.6 arası benzinli motorudur...[/b]

    http://www.peugeot.de/ihr_peugeot/modelle/index.php?action=motorvariante,1PA7A3HAY5044P60




  • arkadaslar daha öncede yazdım adam dünyayı dolandı hemde golf fsı ile ortalama 4.5 litre yaktı kullanma stili cok önemli atarsan 60-70 5 vitese ve ayağını gazın üstüne koyarsan arac böle yakıyo ayrıca 1.4 dsı motor ödüllü ve en az yakan 1.4 motordu
  • Kesinlikle jazz
    1,5 yıldır jazz kullanıyorum. Bence çok iyi...
    İyi yönleri:
    iç hacim ve bagaj çok geniş, sınıfının en genişi, işçilik kaliteli, 2 eli çok iyi, çok az yakıyor (sınıfının en az yakanı), şık, çok seri, vs..
    Kötü yönleri:
    Araç yüksek ve hafif olduğundan virajalarda yol tutuşu zayıf, servis ve yedek parça fiyatları yüksek, servise gidiş süreleri sık (10.000 km veya 6 ayda 1)
    Bence Jazz
  • merhaba ben yeni üye afacan gazeteci abi honda jazz alabilirsin ama öteki arabalarınıda incelemn lazım ... Senin aklın onda kaldıysa al derim ama bece ondan daha iyi daha kaliteli peugeutlar opelle wolsvogenler var.Ben derimki eğer paran yetiyosa son günlerin moda arabası chevrelot alabilirsin
  • Merhaba,

    Üç farklı Opel kullandım: Vectra 1.6, Vectra 2.0 ve Astra 1.6. Özellikle Astra kullanımı çok keyifli bir arabadır, hızlı olmasa da sürüş zevki fena değildir, nefis bir yol tutuşu vardır. Ama kullandığım Opel'lerin hiçbiri işçilik kalitesinde en ucuz Honda'nın tırnağı bile olamaz. Çok sorunlu ve çok masraflıdır.

    Peugeot'nun ise ne yazık ki Citroen ve Renault'yla birlikte dünyanın resmen en çok arıza yapan markalarından biri olma gibi fena bir şöhreti var (isteyene belgesini de sunarım), korkuyla yaklaşırım.

    VW'nin JD Power araştırmalarındaki sonuçları da vasattır. Örneğin Honda'nın ürettiği her 100 Jazz'dan sadece ortalama 4'ünde sorun tespit edilirken, saydığımız bu diğer markalarda bu sayı 50'lere kadar çıkıyor.

    Chevrolet ise ucuzdur filan ama bir şeyin farkında olmak gerekiyor. Giriş seviyesi otomobilleri Kalos (artık Aveo sanırım) EuroNCAP'ta 5 üzerinden sadece 1,5 yıldız alabilmişti. Günümüzde taklit çin otomobilleri dışında bu kadar kötü sonuç alan tek bir otomobil daha yok. Önden 64 km/s ile çarptığında (otomobiller bütün dünyada bu hızda çarpışırken test ediliyor) direksiyonla sürücü koltuğu arasında boşluk kalmayacak şekilde deforme oluyor. Jazz'ından Modus'üne, Corsa'sından Polo'suna hiçbir otomobil bu hızda sürücüye zarar vermez. Sadece burun kısmı bükülür, ama yolcu kabini sapasağlam durur. Emniyet kemerinizi rahatça çözer, kapıyı rahatça açar ve çıkarsınız. Aveo'daysa feci bir şekilde ezilebilirsiniz.

    Neyse ki güvenlik Aveo ve Alfa 147 gibi bazı istisnalar dışında her otomobilde iyi durumda. Piyasadaki otomobillerin çoğu 4 ya da 5 yıldızlı. Yalnız diğer konularda, yani tüketim, masrafsızlık, sorunsuzluk vb. Honda ve Toyota'dan şaşmamak lazım. Küçük otomobil alacağım ama Jazz kadar hacme ihtiyacım yok diyene Yaris ya da Corolla tavsiye etmeli (Corolla da hacmen Jazz'dan küçüktür)

    quote:

    Orjinalden alıntı: afacan gazeteci

    merhaba ben yeni üye afacan gazeteci abi honda jazz alabilirsin ama öteki arabalarınıda incelemn lazım ... Senin aklın onda kaldıysa al derim ama bece ondan daha iyi daha kaliteli peugeutlar opelle wolsvogenler var.Ben derimki eğer paran yetiyosa son günlerin moda arabası chevrelot alabilirsin




  • bencede gıt sıfır astra klasık al kampanyasını takıp et 26 27 ye düşüyor 1.6 sı şimdi 28 29 arası. ona gaz taktır bın.jazz bıraz hafıf kalıyor uzun yoldada surulmuyor yol tutuş zayıf. bence astra kalsık alsn gaz taktırsan 2 cı eldede daha pahalıya satarsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barispurut





    Yalnız diğer konularda, yani tüketim, masrafsızlık, sorunsuzluk vb. Honda ve Toyota'dan şaşmamak lazım. Küçük otomobil alacağım ama Jazz kadar hacme ihtiyacım yok diyene Yaris ya da Corolla tavsiye etmeli (Corolla da hacmen Jazz'dan küçüktür)




    barış bey coltta tavsiye edilebilir.

    jazz kadar iç hacme ihtiyacım var ama standart bagajım o kadar büyük olmasına gerek yok az biraz daha performanslı olsa iyi olurdu diyenler için :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barispurut

    Merhaba,

    Üç farklı Opel kullandım: Vectra 1.6, Vectra 2.0 ve Astra 1.6. Özellikle Astra kullanımı çok keyifli bir arabadır, hızlı olmasa da sürüş zevki fena değildir, nefis bir yol tutuşu vardır. Ama kullandığım Opel'lerin hiçbiri işçilik kalitesinde en ucuz Honda'nın tırnağı bile olamaz. Çok sorunlu ve çok masraflıdır.

    Peugeot'nun ise ne yazık ki Citroen ve Renault'yla birlikte dünyanın resmen en çok arıza yapan markalarından biri olma gibi fena bir şöhreti var (isteyene belgesini de sunarım), korkuyla yaklaşırım.

    VW'nin JD Power araştırmalarındaki sonuçları da vasattır. Örneğin Honda'nın ürettiği her 100 Jazz'dan sadece ortalama 4'ünde sorun tespit edilirken, saydığımız bu diğer markalarda bu sayı 50'lere kadar çıkıyor.

    Chevrolet ise ucuzdur filan ama bir şeyin farkında olmak gerekiyor. Giriş seviyesi otomobilleri Kalos (artık Aveo sanırım) EuroNCAP'ta 5 üzerinden sadece 1,5 yıldız alabilmişti. Günümüzde taklit çin otomobilleri dışında bu kadar kötü sonuç alan tek bir otomobil daha yok. Önden 64 km/s ile çarptığında (otomobiller bütün dünyada bu hızda çarpışırken test ediliyor) direksiyonla sürücü koltuğu arasında boşluk kalmayacak şekilde deforme oluyor. Jazz'ından Modus'üne, Corsa'sından Polo'suna hiçbir otomobil bu hızda sürücüye zarar vermez. Sadece burun kısmı bükülür, ama yolcu kabini sapasağlam durur. Emniyet kemerinizi rahatça çözer, kapıyı rahatça açar ve çıkarsınız. Aveo'daysa feci bir şekilde ezilebilirsiniz.

    Neyse ki güvenlik Aveo ve Alfa 147 gibi bazı istisnalar dışında her otomobilde iyi durumda. Piyasadaki otomobillerin çoğu 4 ya da 5 yıldızlı. Yalnız diğer konularda, yani tüketim, masrafsızlık, sorunsuzluk vb. Honda ve Toyota'dan şaşmamak lazım. Küçük otomobil alacağım ama Jazz kadar hacme ihtiyacım yok diyene Yaris ya da Corolla tavsiye etmeli (Corolla da hacmen Jazz'dan küçüktür)

    quote:

    Orjinalden alıntı: afacan gazeteci

    merhaba ben yeni üye afacan gazeteci abi honda jazz alabilirsin ama öteki arabalarınıda incelemn lazım ... Senin aklın onda kaldıysa al derim ama bece ondan daha iyi daha kaliteli peugeutlar opelle wolsvogenler var.Ben derimki eğer paran yetiyosa son günlerin moda arabası chevrelot alabilirsin





    aveo gercekten bu kadar kötümü ya önden baya güclü gözüküyo o gün baktımda...




  • Bu devirde 40 milyar verince araba sağlam olacak... 5 yıldız olacak...

    aveo parasının arabası.. 22 milyarlık kötü bir araba... ama yine de 3 yıldız olmalıydı... lacetti 3 yıldız sanırım...


    Fakat hondaya da bakmak lazım... en iddialı modeli civic de 5 yıldız almayı beceremedi...fiat ve kia bile artık 5 yıldız alabiliyor...

    sorunsuzluk herkes için ayrı bir anlam taşıyor... benim için ise sağlam olması ve güvenliğinin 5 yıldız olması şart... 40 milyara aldığım araba 4 yıldız olmamalı...

    yalnız 5 yıldız olupta perde hava yastığı olmayan donanımda olmamalı... perde hy tıksız araba 5 yıldız değildir... testde çünkü perde standart...

    Bu bağlamda honda benim için sorunlu bir marka... güvenlik zayıf... 5 yıldızlı olmalıydı... gerçi bu ülkemizde düşünülen bir özellik değil...

    aveo demişken honda nın city modelinin güvenliği direk sürüşten de kaybediyor.. araba yolda sallanıyor. sürüş dinamiği çok zayıf...

    1.4 honda motoru gerçekten cimri... fakat 1000 kg nun üzerinde hem zayıf hem de fazla tüketiyor. city de olduğu gibi...

    honda artık benzinli olayını biraz bırakıp dizele el atmalı...bu konuda ne yazık ki çok zayıf kaldı...

    ++++++++honda:

    tasarımları diğer japonlardan çok daha iyi...
    motorlar iyi...
    daha yenilikçi...

    son not::: forumda defalarca belgeleri ile gösterdiğim çoğu insanında kabul ettiği gibi mesala c sınıfta yeni astraya rakip yok: işçilik ve iç mekan kalitesinde... içlilik hakkında söylemlerinize istinaden yazdım...





    alıntı alttaki:::

    Honda City'de 1339 cc hacimli, 4 silindirli bir benzinli motor kullanılıyor. Silindir basma çift bujiye ve toplam 8 supapa sahip olan küçük motorun temel iddiası yakıt ekonomisi. 5700 d/d'da 83 HP üreten İ-DSI kodlu motor, City'nin 1035 kg'dan başlayan boş ağırlığıyla baş etmeye çalışıyor. Aslında şehir içi kullanımlarda yeterli performansı gösterebiliyor da. Biraz kendisini hissettiren dişli motor sesi rahatsız etmekten öte zevkli bir kullanım sunuyor. i-DSI motorun yakıt tüketimi, dizelleri kıskandıracak kadar olmasa da, yeterince düşük. Ön koltukların altına gizlenmiş 42 litrelik küçük depo yine de yeterli menzil sunabiliyor. Ancak Honda ürün gamındaki diğer modellerde olduğu gibi, City'de de bir dizel motor seçeneğinin eksikliği hissediliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 7 Ekim 2007; 3:11:37 >




  • Al bence...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.