Şimdi Ara

HONDA F1'E GERİ DÖNDÜ,PEKİ DURUMUNDAN HABERDAR OLAN VAR MI? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
3
Favori
11.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    yahu , siz kasıtlı mı yapıyorsunuz yoksa anlamıyor musunuz. Sauber Ferrari motoru kullanan aerodinami pakedi iyi olmayan bir takım, McLaren bu sene muazzam bir paket hazırladığını idda etti, bana göre de öyleydi çünkü çok çalıştılar ama motor yüzünden min. 4 saniye gerideler. İkisi aynı şey mi? Motor ünitesini konuşuyoruz biz burada, ferrari motoru sauberde zaten büyük işler yapıyor,,, sen şimdi doğrudan topu hondaya dğeil mclarene mi atıyorsun

    haaa sana ben her türlü cevap veririm , sen istesen de istemesen de yukarıdaki arkadaşlara cevap vermekten sana pek fırsat kalmadı, haddini bil sınırların içinde yorum yap, bana öyle şekil yapacak biri değilsin sen, rahatsız oluyorsan gelmezsin :D ayakların yere bassın

    Soyun kurusun mavu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MMX 166 kullanıcısına yanıt
    Teknik olarak altyapınız olmadığı için bu 230 beygirlik farkı zor anlarsınız ama yine de ben size açıklayayım,
    bir motorun egzantrik ve kapak sisteminin tasarımı, pistonların vuruş açısı ana hatlar olarak güç ünitesinin kapasitesinde ana etkenlerdir. (ağırlık ve kullanılan metal ayrı konu onları da dahil edebiliriz) Şu anda f1 takımlarında kullanılan turbolara belirlenmiş bir kapasite var, ve bütün firmalar aynı turbo basıncını kullanıyor yarışlarda. Honda bu dakikadan sonra ısı yalıtımı, elektronik sistemler ve haritalamalar üzerine, ya da birkaç sensör (akışmetreler) üzerine gelişim yapabilir, Zaten f1'de şu an olan motor yasağı da yeniden silindir kapağı, egzantrik, subap,pisston, piston kolu gibi tasarlamalara yasaklı. diğer saydığım değişiklikler ise yapılabilir, ancak bunları bile muazzam seviyeye ulaştırdığınızda hondanın ilerleme kapsitesi çok sınırlı. Çünkü motor en stabil halinde , şu haliyle yeterince yeterince GÜÇ ÜRETMİYOR, Bu yeterince güç üretmemek Mercedes-Ferrari-Renault düzeyinde güç üretmemektir. Serhan acar da bunu, ''birçok otorite eldeki verilere bakarak 230 beygir honda motorunun zayıf olduğunu söylüyor diyerek'' açıkladı. Bu 230 beygir muhabbeti buradan gelmekte,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Teknik olarak altyapınız olmadığı için bu 230 beygirlik farkı zor anlarsınız ama yine de ben size açıklayayım,
    bir motorun egzantrik ve kapak sisteminin tasarımı, pistonların vuruş açısı ana hatlar olarak güç ünitesinin kapasitesinde ana etkenlerdir. (ağırlık ve kullanılan metal ayrı konu onları da dahil edebiliriz) Şu anda f1 takımlarında kullanılan turbolara belirlenmiş bir kapasite var, ve bütün firmalar aynı turbo basıncını kullanıyor yarışlarda. Honda bu dakikadan sonra ısı yalıtımı, elektronik sistemler ve haritalamalar üzerine, ya da birkaç sensör (akışmetreler) üzerine gelişim yapabilir, Zaten f1'de şu an olan motor yasağı da yeniden silindir kapağı, egzantrik, subap,pisston, piston kolu gibi tasarlamalara yasaklı. diğer saydığım değişiklikler ise yapılabilir, ancak bunları bile muazzam seviyeye ulaştırdığınızda hondanın ilerleme kapsitesi çok sınırlı. Çünkü motor en stabil halinde , şu haliyle yeterince yeterince GÜÇ ÜRETMİYOR, Bu yeterince güç üretmemek Mercedes-Ferrari-Renault düzeyinde güç üretmemektir. Serhan acar da bunu, ''birçok otorite eldeki verilere bakarak 230 beygir honda motorunun zayıf olduğunu söylüyor diyerek'' açıkladı. Bu 230 beygir muhabbeti buradan gelmekte,




    ukala herıf.ona buna altyapı sormadan once bana kaynagı ver bende bakayım.motorun neden gerı kaldıgı ıle ılgılı somut bılgı varmı?senın motor termolojın teorıde ve bunlar bılınen seyler.her hangı teknık lıse talebesının ders notları ıle buralarda ahkam kesme
    kaldıkı muhtemelen sıvılcelı lıselılerden bırısın

    ama evet senın ne kadar bılgı sahıbı oldugunu da yol otomobıllerı ıle f1 teknolojısını bır tutman ıle kanıtlamıs oluyorsun.

    honda yı savunmayacagım fakat 80 lerın sonundakı o 1.5 turbo motoru da honda yapmadı vahii yoluyla geldı degılmı




  • yabancı kaynaklarda honda nın hararetten zıyade yakıt kullanımında hoyrat davrandıgını belırtılmekte.

    ayrıca honda nın hatalı mgu sıstemınınde dıslanıp mclaren ın kers sıstemınden devsırme motora entegre edılmesı de bır baska handıkapı.

    honda nın motor anlamında 3 ay gerıden geldıgı de acık acık soylenmekte.fakat teknık anlamda bır done bulamadım

    tahmınen bu sezon tıpkı mecachrome ıle ılk yılındakı (1998) wıllıams gıbı oluruz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Teknik olarak altyapınız olmadığı için bu 230 beygirlik farkı zor anlarsınız ama yine de ben size açıklayayım,
    bir motorun egzantrik ve kapak sisteminin tasarımı, pistonların vuruş açısı ana hatlar olarak güç ünitesinin kapasitesinde ana etkenlerdir. (ağırlık ve kullanılan metal ayrı konu onları da dahil edebiliriz) Şu anda f1 takımlarında kullanılan turbolara belirlenmiş bir kapasite var, ve bütün firmalar aynı turbo basıncını kullanıyor yarışlarda. Honda bu dakikadan sonra ısı yalıtımı, elektronik sistemler ve haritalamalar üzerine, ya da birkaç sensör (akışmetreler) üzerine gelişim yapabilir, Zaten f1'de şu an olan motor yasağı da yeniden silindir kapağı, egzantrik, subap,pisston, piston kolu gibi tasarlamalara yasaklı. diğer saydığım değişiklikler ise yapılabilir, ancak bunları bile muazzam seviyeye ulaştırdığınızda hondanın ilerleme kapsitesi çok sınırlı. Çünkü motor en stabil halinde , şu haliyle yeterince yeterince GÜÇ ÜRETMİYOR, Bu yeterince güç üretmemek Mercedes-Ferrari-Renault düzeyinde güç üretmemektir. Serhan acar da bunu, ''birçok otorite eldeki verilere bakarak 230 beygir honda motorunun zayıf olduğunu söylüyor diyerek'' açıkladı. Bu 230 beygir muhabbeti buradan gelmekte,




    ukala herıf.ona buna altyapı sormadan once bana kaynagı ver bende bakayım.motorun neden gerı kaldıgı ıle ılgılı somut bılgı varmı?senın motor termolojın teorıde ve bunlar bılınen seyler.her hangı teknık lıse talebesının ders notları ıle buralarda ahkam kesme
    kaldıkı muhtemelen sıvılcelı lıselılerden bırısın

    ama evet senın ne kadar bılgı sahıbı oldugunu da yol otomobıllerı ıle f1 teknolojısını bır tutman ıle kanıtlamıs oluyorsun.

    honda yı savunmayacagım fakat 80 lerın sonundakı o 1.5 turbo motoru da honda yapmadı vahii yoluyla geldı degılmı

    Su iki mesaji okuyun. Benim size karsi 'siz' diye hitap sekline, sizin de bana 'herif,sivilceli liseli' diye hitap seklinize. buradaki hazimsizlik ve kalite farkini cahil olmayan her insan gorecektir. Bu yuzden lütfen mesajlarınızi silmeyin veya editlemeyin. Sahip oldugunuz terbiye seviyesini lütfen herkes gorsun. Ayrica bircok yazım yanlısi ile dolu mesajiniz da cok ibretlik. Ve mesajimi da tekrar tekrar okuyup hata bulmaya calistikca hata bunun neresinde diye dusundukce bu hatalarıniz icinizde buyuyecektir Rahatsiz edici boyutta olacaktir.

    Su mesajlarin hangisinde f1 teknolojisini yol otomobilleri ile bir tuttugumu gösterin. Sizden ozur dileyecegim. Benim mesajlarim f1den elde edilen tecrübelerin yol otomobillerine isik tuttugunu, yol otomobillerdeki turbo motorlarin gelisim sureci de firmalara bircok bilgi ve belge sundugunu soylemekte.

    Eger ki dis sitelerle ilgileniyorsaniz lütfen duzluk hizlari viraj çıkışlarındaki momentum verilerini inceleyiniz. Hicbir f1 ureticisi egzantrik millerini yapilarini ve muhendislik hesaplarini paylaşmaz. Cunku bunlar gizli bilgilerdir. Motorun su an güçsüz oluşu tam peformansta ortaya koyulan farklarin elektronik ve dis donanim yazilim ile aciklanamaz olmasidir. Kaldi ki gecen seneki ferrari motoru da mercedesten güçsüzken bu sene yeni motor muhendisleri cok daha güzel bir motor tasarlamislar. Bunu da gecen seneki duzluk hizlari ve momentumla gorebiliyorsunuz. eger motorun hala geride olmadığıni idda ediyorsaniz bu sene sampiyonluk ümitlerinizi her hafta burada hayal kirikligina uğratabilirsiniz. hondanin su anki motorunun bu kadar veriye rahmen guclu oldugunu idda etmek cok ama cok komik.

    Ve hala hala 80 ve90lardaki motorlar ile gunumuz motorlarini bir tutmaniz ayri bir komedi. O zamanki motorlar ile şimdiki motorlarin farki inanilmaz boyyutta. ve gunumuz turbo teknolijisini hala 80 ve 90lardaki motorlarla aynı zannetmeniz.. biz diyor muyuz 1.8 fiat motoru o donem 550 hp ile ralli serisinde yaristi? Cunku o yorumlar ile simdiki yorumlar cok farkli.
    her neyse, takipte kalin :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 15 Mart 2015; 14:25:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!
    Su iki mesaji okuyun. Benim size karsi 'siz' diye hitap sekline, sizin de bana 'herif,sivilceli liseli' diye hitap seklinize. buradaki hazimsizlik ve kalite farkini cahil olmayan her insan gorecektir. Bu yuzden lütfen mesajlarınızi silmeyin veya editlemeyin. Sahip oldugunuz terbiye seviyesini lütfen herkes gorsun. Ayrica bircok yazım yanlısi ile dolu mesajiniz da cok ibretlik. Ve mesajimi da tekrar tekrar okuyup hata bulmaya calistikca hata bunun neresinde diye dusundukce bu hatalarıniz icinizde buyuyecektir Rahatsiz edici boyutta olacaktir.

    Su mesajlarin hangisinde f1 teknolojisini yol otomobilleri ile bir tuttugumu gösterin. Sizden ozur dileyecegim. Benim mesajlarim f1den elde edilen tecrübelerin yol otomobillerine isik tuttugunu, yol otomobillerdeki turbo motorlarin gelisim sureci de firmalara bircok bilgi ve belge sundugunu soylemekte.

    Eger ki dis sitelerle ilgileniyorsaniz lütfen duzluk hizlari viraj çıkışlarındaki momentum verilerini inceleyiniz. Hicbir f1 ureticisi egzantrik millerini yapilarini ve muhendislik hesaplarini paylaşmaz. Cunku bunlar gizli bilgilerdir. Motorun su an güçsüz oluşu tam peformansta ortaya koyulan farklarin elektronik ve dis donanim yazilim ile aciklanamaz olmasidir. Kaldi ki gecen seneki ferrari motoru da mercedesten güçsüzken bu sene yeni motor muhendisleri cok daha güzel bir motor tasarlamislar. Bunu da gecen seneki duzluk hizlari ve momentumla gorebiliyorsunuz. eger motorun hala geride olmadığıni idda ediyorsaniz bu sene sampiyonluk ümitlerinizi her hafta burada hayal kirikligina uğratabilirsiniz. hondanin su anki motorunun bu kadar veriye rahmen guclu oldugunu idda etmek cok ama cok komik.

    Ve hala hala 80 ve90lardaki motorlar ile gunumuz motorlarini bir tutmaniz ayri bir komedi. O zamanki motorlar ile şimdiki motorlarin farki inanilmaz boyyutta. ve gunumuz turbo teknolijisini hala 80 ve 90lardaki motorlarla aynı zannetmeniz.. biz diyor muyuz 1.8 fiat motoru o donem 550 hp ile ralli serisinde yaristi? Cunku o yorumlar ile simdiki yorumlar cok farkli.
    her neyse, takipte kalin :)

    bayım terbıye kavramını sızın gıbılerın belırlenebılecegı yada onu yapabılecek yetıye sahıp olmadıgınız da bu bolumdekı yorumlarınızda da asıkar.

    kaldıkı budarakı tum yorumlarını bır ıntıkam veya hınc alma ıstegı gıbı ne oldu vaktı zamanında honda ekmegınızemı manı oldu.buraya bostancı oto sanayıısınmden cıkıp konu acmayın lutfen.

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!
    Renault'un - Mercedesin- Ferrarinin (alfa romeo ve fiat) turbo motor tecrübesi vardı çünkü. Bu yüzden bu kadar vahim tabloyla karşılaşmadılar. Renault'un , Mercedes'in, Alfa Romeo ve Fiat'ın son yıllardaki aşırı güçlü turbo motorları elde ciddi veriler tuttu, bu yüzden bu sistemleri f1 elektroniği ile birleştirmekte küçük sııkıntılar yaşandı, ancak Günümüz turbo sistemlerine çok yabancı olan honda bu işe sıfır veri ile başladı, ne yol otomobillerinden veri elde edebildiler ne de diğer yerel yarışlarda. Bu yüzden de sıkıntı çekiyorlar.

    bu mesajınızda pek ala gunluk kullanılan otomobıl motorları uzerınden f1 e yurumussunuz.ama evet kuvvetle ıhtımal bu yorumunuzda vahıı ıle geldı oyle ya

    duzluk hızları formula 1 de koca bır hıctır bayım oyle olsaydı 2003 sezonunda wıllıams nal toplatması gerekmekteydı.2010-20013 sezonlarında renault motorları rezıllerı oynamıstır ama sampıyona guc vermıstır
    kaldıkı albertpark start fınıs duzlugunde en hızlılar ferrarı ve wıllıams.fakat sonuc ortada

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!
    eger motorun hala geride olmadığıni idda ediyorsaniz bu sene sampiyonluk ümitlerinizi her hafta burada hayal kirikligina uğratabilirsiniz. hondanin su anki motorunun bu kadar veriye rahmen guclu oldugunu idda etmek cok ama cok komik.

    honda motorunun gerıde kalmadıgını ıdda etmıyorum.honda dersıne calısmamıstır hatta sezon oncesı o ukalaca tavırları ıle mercedes ten hıcte asagı kalmadıgını da burada yazdım.bakın neden ınatla honda savunuculu yaptıgımı dusunuyorsunuz?ıste sızın bu honda takıntısının sebebı nedır.bırkez daha soyluyorum.otomobıl bolumu agızı ıle buralarda prım yapmaya calısmayın.kımse yemıyor

    gecmıs donem motoru ıle gunumuz motorlarını bır tutmuyorum.aklı selım okursanız gecmıste turbo motoru basarabılen bır fırma ıcın pekte acımasız yazılarınız var.ama yınede anlamaktan acızız tabıı.


    ben dıyorumkı honda calısması yetersız ama tutupta basaramayacak da denemez.para harcanırsa bu seozn kısmen gelecekte rekabetcı bır motor uretebılırler.

    ama sız sımdı dıyeceksınızkı normal yol otomobıllerınde turbo yu yapamayan f1 de de yapamaz
    ıste bu noktadan sonra sıze karsı kelımeler kıfayetsız kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Bakın, sizin yukarıda yazdığınız birçok yanlış bilgilere cevap vermedim ama artık sınır çoktan aşıldı, artık tamamen kendinize kurduğunuz ütopyada f1'i de kendinize göre yorumluyorsunuz

    ''Honda F1'de savaşmayı 20 yıldır beceremiyor ancak bu Honda beceriksizdir manasına gelmiyor F1 savaşı global uygulamalarda çok gerçekçi ve baz alınabilir değil Honda'nın halen koşan çok güzel başka yarış motorları var. ''

    şu cümleniz fikir iflasının, fikir tükenmişliğinin , fikir yoksunluğunun ve garabetin bir göstergesi, araştırmacı - ilgili bir insan olmanız içinizdeki birçok gerçeğe kılıf bulmaya çalışsa da, bundan sonra zor olacak gibi çünkü bütün yanlış bilgilerinize cevap vermeye kararlıyım. F1 savaşını globllikten çıkaran, dünyanın en büyük motorsporları organizasyonu ve dünyanın gelişimine yön veren teknoloji dehası f1 dünyasını global uygulamalarda gerçekçi bulmamak.. Gerçekten çok ilginç, madem çok ilgilisiniz, motor haritalamalrının , aerodinamik ipuçlarının en iyi veri verdiği yer f1 dünyasıdır. Honda'nın farklı klasmanda yürüdüğnü de biliyor insanlar, Hondanın koşan yarış motorları dediğiniz hangileri bilmiyorum, ancak yerel yaırşlarda hiçbir teknolojik gelişime açık olmayan motorlardan bahsediyorsanız bilemem.

    Sizlere şu bilgiyi vermem gerek, Alfa 4C konsepti-şase , TCT şanzıman, Geçmiş yıllardaki Selespeed şanzıman, Ferrarinin şu an kullandığı şanzımanın geliş noktası neresidir?F1 değil midir? Ve bu teknolojiler şu an için yakalanabilmiş midir?.

    Renault Sport departmanı (R.S) 2003'den itibaren Megane Rs, Clio Rs gibi araçlarında , F1 mühendisleirnin görevlendirerek nerlere geldiler haberiniz var mı? Şu an megane R.S'in gelişimi F1'le paralel olarak geliştirilmekte, bunda öğrenilen aerodinamik birçok bilgi var. F1 Dünyası turbo motorlara geçmese honda f1'e geri dönebilir miydi? Tabii ki hayır. Çünkü honda sportif otomobillerinin motorunda kullanabileceği birçok şeyi Turbo motorlardan öğrenmek zorunda, bunu da yol kat ederek, bugüne kadar yapmadığı birçok turbo motora artık muhtaçlar.. Bunu da sadece f1 dünyasından öğrenebilirler. Ferrarinin bundan sonra yol otomobillerinde göreceğimiz turbo motorlarının ipuçları şu an atılan her turda saklı.


    Mercedes AMG serileri verileri nereden topluyor? Konuyu uzatmamak için daha da fazla açmıyorum anlamışsınızdır umarım dediklerimi, Eğer siz hala f1 savaşının global uygulamalarda gerçekçi olmadığını sayıklamaya devam ederseniz, gülünç duruma düşersiniz. Motorsporlarını gerçek dünyadan ayrı gibi göstermeye çalışmanız artık komik duruma düşmekte. F1 dünyasnın 2 gelişim çerçevesi var, biri kullanılabilir teknoloji için sürekli veri toplamak, diğeri ise dünyanın 1 numaralıı spor organizasyonunda markaların edindiği tecrübeleri sonuna kadar sergilemek, Şu an honda'yı hala yüceltmeye çalışmak yerine, 2002-20015 arası kayıplarını tekrar yakalamaya çalışmak için fırsat olarak değerlendirmeniz gerek, honda önümüzdeki 3-4 sene kesinlikle iddalı olmayacak ve öğrenmeyle geçecek bir süreçle yoluna devam edecektir.

    Sınırı çoktan aşmış mış :) neymiş cevap vercekmiş bir tane ispatlı birşey söylemiyorsun aynı bilgisiz yaklaşımlara devam.... Başından beri aynısın zaten bunu defalarca söyledik ispatlayamıyorsun da üretici bağımsız F1 motorları ile binek otomobil motorları arasında ki geliştirme ilgisini ceo'ların reklam ağzına inanmışsın tekrar edip duruyorsun aynı şeyleri. Kurmuşsun kendince küçük dünyanda bir markaya antipati yok ürünleriylemiş falan filan diye izah etmeye çalışıyorsun haklı çıkacaksın güya :) bi akıllı sensin. Yok öyle bi dünya güzel kardeşim.

    Fikir iflasıymış yazmış mısın cevap yok. Cevap verecekmişsin muteber bir cevap var mı yok. Yarış motorlarını da yarış makinelerini de bilmiyorsun kardeşim. Otomobil kafasından kurtul ilk önce doğru düzgün ispatlıca araştır öğren gel öyle tartışalım motorsporları serileri arasında downsizing nasıl oluyor...

    Yıllardır reel de ve internette insanlara bineklerin üst düzey yarış makinelerinden direk birşey downgrade almadığını söylüyorum işin medya ayağında söylendiği gibi olmadığını anlatıyorum aksini söyleyenden ispatını istiyorum daha shift paddle haricinde birşey getirebilen göremedim. :) trf1.net de teknik içerikli yorumlar yazıyorum. Vereyim özeldem nick'imi git orada ki yazılara bak aynı konuyu orada da kaç defa konuştuk geçmişte.

    Formula 1'in değil global uygulamalara çoğu yarış serisine dahi referans teşkil edemediğini üreticilerin serilere göre homologasyonlu yarış ünitelerinde çok küçük bir miktar arge transfer edebildiğini bu uygulanamamanın maliyet nedenli olduğunu downgrade edilen alaşım teknolojilerinin uygulama zamanının en az 8-15 yıl aldığını şimdi değil yıllardır söylüyorum. Çok üstünden geçmesekte bu forumda da kısadan üstünden geçtik bunların. Artı değil F1.... LMP1-2,x, GT1,2,3 dahi ucuz binek uygulamara downgrade uygulama veremiyor adamların topladığı makine milyon $'ı buluyor bunun oluşturma arge'si birkaç katından fazla neresini transfer edecekler. Adamların ne norm'ları tutuyor ne alaşım uygulama serbestlik oranları tutuyor. Yarış dünyasının izinleri çok daha yukarıda. Kullanabileceğin atıyorum magnezyum euro normaları aynı değil. Binekleri 1. class rüzgar tünellerine mi çıkarıyorlar sanıyorsunuz. Kaldı ki ucuz diyebileceğimiz cup sınıfı araçlar hatta üst regulation GT'leri dahi binek-günlük sport araçlar üzerine inşa ediliyor bunların yarışabilir izni aracın belirli bir miktar piyasada olmasıyla adetli homologasyonu üzerine kurulu.
    Binek üretmek yarış dünyasına göre gayet kolay bir iş. Her markada yarış dünyasında tecrübe edinmiş yüzlerce mühendis var. Dünyada yarış dünyasında 10 binden fazla üst düzey mühendis var tabi ki yüzbinlerce otomotiv mühendisi gibi çok değiller. Yarış mühendisi okulla olmuyor sahada takımların bünyesinde çalışarak oluyor. Tekrar diyorum F1 bineklere teknoloji vermez bu işin sırası alt yarış serilerine doğru akması şeklinde onlar da pahalı street legal sport dünyaya verir birşeyler oradan günlük Honda'lara Renault'lara Mercedes'lere geçer. Bu işin maliyet akışı ve dengesi bu.
    Yukarıda yazdım açık açık teklif ediyorum varsa F1'den günlük binek dünyaya arada ki class'ları atlayıp direk transfer olmuş birşey varsa araştır koy ispatla üzerinde konuşalım gerekirse öğrenelim. Hodri meydan.......

    - Honda'nın üst serilerde kaç tane yarış motoru var onu bilmiyorsun daha hangi düzeyde araçlara tedarikçilik yapıyorlar haberin yok kaç defadır da dillendirdik insan bi araştırır açar bakar değil mi. Takmışsın bir F1 üzerinden yürüyorsun.

    - Ferrari'nin uzun sayılabilecek zamandır F1'de ki motor düzeyi ile sport makinelerinde ki motor düzeyi noktasında global düzlemde arasında alaka yok. Yollara çok daha erişilmesi zor motorlar hazırlıyorlar. Zaten uzun zamandır yol ve F1 motor spec.leri de tutarlı değil direk transfer söz konusu değil.

    - Mesela Getrag ve brembo'nun aynı güç düzeyinde ki yarış ile sport birimleri arasında ciddi sonuç, dayanıklılık performans farkı var bu maliyet kaygısının daha serbest olmasıyla ancak olabiliyor. Doğal olarak 2 kattan fazla fiyat farkı var.

    - Alfa 4C deki C635 DDCT şanzıman Selespeed şanzıman üzerine magneti.m. katkısıyla 0 dan Fiat powertrain tarafından argelendirilmiş şanzıman. Selespeed dediğimiz EMT şanzıman da Magnetti'nin F355'e verdiği dönemin SMG şanzımanı gibilerinin downgrade edilmişi. F355 F1 ile F1 den paddle uygulama geldi sadece yoksa Magnetti, Getrag gibilerin elinde zaten GT2'lerden downgrade edilmiş EMT şanzımanlar vardı. Ferrari F355 öncesi diğer yarış makinelerinde paddle shift kullanıyordu. Bunlar döküm ve cnc yönüyle birbiriyle alakalı olmayan şanzımanlar. Tork planları farklı malum. Çıkışı F1 dersen EMT şanzımanların geliştirilmesi çok daha eski ve aynı dönemde amerikalıların elinde de o çalışmalar var. Scuderia Ferrari'nin Fiat Powertrain ve magneti ile alakası yok şanzımanlarını tedarik ediyor zaten.

    - F1 'deki eski tek plate sequential şanzımanda şimdi ki TC sequential da piyasada uygulanan nitelikte şanzımanlar değil. Bu şanzımanlar gearbox üreticilerinin LMPx 'e verdikleri şanzımanların dahi 2,5 katı pahalılıkta.

    - Fren disk ve kaliperlerinde durum aynı şekilde Brembo'nun geliştirdiği F1 birimlerini hiçbir şekilde satın alamıyorsunuz. Bunlar ile GT2, FXX-K diskleri arasında 4 kat dayanım farkı var. Mühendisler bunları geliştirirken edinilen seramik nano teknolojilerin pahalı sport modeller için sattıklarına adetlice uygulanabilmesi için 10 yıla yakın zaman aldığını söylüyor.

    - Aynı şey zaten askeri uygulamalar için de geçerli değil mi. Yarış sanayisi özellikle aerodinami ve simulasyonlarda direk havacılıktan beslenir. Bu aerodinaminin keşfedilmeye başlandığı kanatlar döneminden beri böyle telsizler, pilot yardımcısı elektronikler hep böyle geliştirildi. Otomotiv sanayii içinden gelmedi bunlar. F1 dünyada ki yeni geliştirilen bağımsız teknolojik birikimden faydalanır. Diğer yarış serileri sırasıyla maliyet dengelerine göre F1'den Lemans'dan faydalanır. Bu böyle bize kadar zaman içinde gelir.

    - Renault Sport'un F1 ekibi ile geri kalanı ayrı insanlar. Etiketin aynı olduğuna aldanmayın. Renault tedarikçilik yapıyor birkaç takıma sadece F1 tarafında önemli sayıda özel mühendise sahipler bunların başka işi yok. Bunların konumlandığı, araçları topladığı yerlerde farklı. RS'leri hazırlayan Renault Sport'un Formula Renault gibi open whellerini ve cup araçlarını hazırlayan ekip en son bi alpine toplamışlardı. Megane RS de F1 ile paralel gelişen, uygulanan ne olabilir buyrun ispatlayın.... O, RS'lerde uygulananlar renault'nun hafif yarış serilerinde uygulananlar düzeyinde bile değil. :)
    Open whell'ler ile yani F1, 3,5 closed case yani normal araçların wind tunnel test prosedürleri ve simulasyonları bile aynı değil aerodinamik uygulama prensiplerinde ciddi farklar var bunların.

    - Binek araçların aero mühendisliğini çok daha düşük seviyedeki mühendisler yapıyorlar. Dünyada askeri, sivil havacılığın da (özellikle son dönemde İHA'lar ile yönüyle) kullandığı dünyada 3 seviyede rüzgar tüneli var. F1 takımları bugün 1. seviye tünellere sahip GT2 araçları için gerek duyulmuyor bunlara. Bu tüneller çalışma saati kısıtlı olmasına rağmen mesai olarak çok yoğunlar neredeyse sadece F1 ağırlıklı çalışıyorlar. Mesela Toyota'nın kendi kullanamadığı ama dünyaya kazandırdığı rüzgar tünelini LMP1, 2 tasarlayanlar Koeniggseg gibi tasarım geliştirenler de kullanıyor. Clio RS gibi bir bineği buraya çıkarmanın arge maliyeti çok çok yüksek. Bunların ölçeği için daha hafif rüzgar tünelleri var.

    - Aşağıda da gereksizce ve kendince doğru görüp :) Scuderia Ferrari'nin motor birikimi alfa, fiat'dan geldiği için mi çuvalladılar :D komik bile değil bu yahu o yüzden mi adamlar neredeyse 0 dan motor tasarladılar. Fiat, Scuderia'ya motor desteği verebilecek mühendislere sahip değil aksine yeniden büyütme döneminde Maserati ve Alfa'nın yeni motorlarına Scuderia katkı sağladı. F1'e turbo'lar henüz çok yeni geldi eh Fiat yıllardır turbo dizel üretiyor o nasıl olacak. :)
    Hakeza Renault aynı şekilde F1'de çuvallamasıyla birlikte yıllardır uzun yıllardır iyi turbo motorlar üretiyor. Mercedes'te farklı değil. Bunlar yollarda turbo motor üretebiliyor diye AVL ve ilmor dan destek alıyor, Redbull Renault'ya ERS yapmayı öğretiyor değil mi.....

    Yani bırak şu otomobil-F1 kafası mantığını tutturamıyorsun bir türlü uymuyor....

    Honda F1'de şuan gelişimi ile meşgul olduğu şu motorları uygulayabilecek bir yarış, model çeşitliliğine sahip değil. Zaten geçen birileriyle tartıştık bu pahalılıkta ki 1.6 turbo motorlar LMP1'ler için bile şuan uygulanabilir değil.

    Honda'nın, BMW'nin, Toyota'nın yaptığı kurumsal kararlarıydı başarısızlığın devamı ile ekonomik kriz döneminde kaçtılar etrafında çok birşey aramamak gerek. Honda hata yaptığı çıktı ortaya başkasının motoruyla kendi geliştirdikleri şasi şampiyon oldu. Toyota'da hata yaptı first class tesislerinden kiralık olarak para kazanıyorlar ve uzun süre şasilerini düzeyinden dolayı birileri satın almak istedi. Bmw'ye birşey diyemem onlar iyi motor yaptıkları halde formulü birleştiremedi.

    Honda'yı yücelten yok sadece binekleriyle kıyaslayıp saçmalama motorsporlarında F1'deki hezimetleri üzerinden git ve haklısın diyoruz. Honda'nın kendi ağzına bakınca 3-4 yıllık sabır geçmiyor hemen iddialı oldular. Bu halde olmalarının sebebi zaten 3-4 yıldır bu motorlar üzerinde MB gibi çalışmıyor olmaları.

    Son olarak tekrar diyorum F1 her yönüyle gerçek dünyadan uzun süredir soyutlanmış durumda birkaç km yaklaşabilen başka bir motorsporu dalı yok. Geçmişte çok farklı motor üreticileri oldu ancak 20k motorlar devrinden beri F1'in geliştirme maliyetleri katlanarak artıyor garajların yapamayacaklarından değil maliyet kaygılarından ve harcamanın başarı kolay olmadığından manasızlığından girmiyorlar giremiyorlar. Cosworth denedi geliştirmenin de yasak olmasıyla olmadığını gördü ki V6 döneminde yaptı bunu. Judd gibi ismi pek bilinmeyen başka mühendislik şirketleri de var bunların motorları halen büyük ölçekli yarış makinelerinde koşturuyor. Diğer alanlarda global markalara kafa tutuyor bu küçük markalar. Velhasıl Cosworth başka birkaç seride ihaleye de girdi kazanamadılar. Hatta yanlış hatırlamıyorsam dönemlerinde o F1 motorlarının başka kullanım alanı olmadığından yakındılar. Sonra ingilizlerin SSC hız makinesine verdiler motoru kullanım ölçeği o kadar uçuk yani. Elbette ki bu onlar için tecrübe oldu birikim elde ettiler ancak onların ağırlıklı kolu halen yarış, prototip motorları.

    Neyse uzun da olsa sana anlatmamız zor bunları zira kilitlenip kalmışsın yakından uzaktan yarış makinelerini incelemen lazım ancak o zaman anlaşılır olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Bakın, sizin yukarıda yazdığınız birçok yanlış bilgilere cevap vermedim ama artık sınır çoktan aşıldı, artık tamamen kendinize kurduğunuz ütopyada f1'i de kendinize göre yorumluyorsunuz

    ''Honda F1'de savaşmayı 20 yıldır beceremiyor ancak bu Honda beceriksizdir manasına gelmiyor F1 savaşı global uygulamalarda çok gerçekçi ve baz alınabilir değil Honda'nın halen koşan çok güzel başka yarış motorları var. ''

    şu cümleniz fikir iflasının, fikir tükenmişliğinin , fikir yoksunluğunun ve garabetin bir göstergesi, araştırmacı - ilgili bir insan olmanız içinizdeki birçok gerçeğe kılıf bulmaya çalışsa da, bundan sonra zor olacak gibi çünkü bütün yanlış bilgilerinize cevap vermeye kararlıyım. F1 savaşını globllikten çıkaran, dünyanın en büyük motorsporları organizasyonu ve dünyanın gelişimine yön veren teknoloji dehası f1 dünyasını global uygulamalarda gerçekçi bulmamak.. Gerçekten çok ilginç, madem çok ilgilisiniz, motor haritalamalrının , aerodinamik ipuçlarının en iyi veri verdiği yer f1 dünyasıdır. Honda'nın farklı klasmanda yürüdüğnü de biliyor insanlar, Hondanın koşan yarış motorları dediğiniz hangileri bilmiyorum, ancak yerel yaırşlarda hiçbir teknolojik gelişime açık olmayan motorlardan bahsediyorsanız bilemem.

    Sizlere şu bilgiyi vermem gerek, Alfa 4C konsepti-şase , TCT şanzıman, Geçmiş yıllardaki Selespeed şanzıman, Ferrarinin şu an kullandığı şanzımanın geliş noktası neresidir?F1 değil midir? Ve bu teknolojiler şu an için yakalanabilmiş midir?.

    Renault Sport departmanı (R.S) 2003'den itibaren Megane Rs, Clio Rs gibi araçlarında , F1 mühendisleirnin görevlendirerek nerlere geldiler haberiniz var mı? Şu an megane R.S'in gelişimi F1'le paralel olarak geliştirilmekte, bunda öğrenilen aerodinamik birçok bilgi var. F1 Dünyası turbo motorlara geçmese honda f1'e geri dönebilir miydi? Tabii ki hayır. Çünkü honda sportif otomobillerinin motorunda kullanabileceği birçok şeyi Turbo motorlardan öğrenmek zorunda, bunu da yol kat ederek, bugüne kadar yapmadığı birçok turbo motora artık muhtaçlar.. Bunu da sadece f1 dünyasından öğrenebilirler. Ferrarinin bundan sonra yol otomobillerinde göreceğimiz turbo motorlarının ipuçları şu an atılan her turda saklı.


    Mercedes AMG serileri verileri nereden topluyor? Konuyu uzatmamak için daha da fazla açmıyorum anlamışsınızdır umarım dediklerimi, Eğer siz hala f1 savaşının global uygulamalarda gerçekçi olmadığını sayıklamaya devam ederseniz, gülünç duruma düşersiniz. Motorsporlarını gerçek dünyadan ayrı gibi göstermeye çalışmanız artık komik duruma düşmekte. F1 dünyasnın 2 gelişim çerçevesi var, biri kullanılabilir teknoloji için sürekli veri toplamak, diğeri ise dünyanın 1 numaralıı spor organizasyonunda markaların edindiği tecrübeleri sonuna kadar sergilemek, Şu an honda'yı hala yüceltmeye çalışmak yerine, 2002-20015 arası kayıplarını tekrar yakalamaya çalışmak için fırsat olarak değerlendirmeniz gerek, honda önümüzdeki 3-4 sene kesinlikle iddalı olmayacak ve öğrenmeyle geçecek bir süreçle yoluna devam edecektir.

    Sınırı çoktan aşmış mış :) neymiş cevap vercekmiş bir tane ispatlı birşey söylemiyorsun aynı bilgisiz yaklaşımlara devam.... Başından beri aynısın zaten bunu defalarca söyledik ispatlayamıyorsun da üretici bağımsız F1 motorları ile binek otomobil motorları arasında ki geliştirme ilgisini ceo'ların reklam ağzına inanmışsın tekrar edip duruyorsun aynı şeyleri. Kurmuşsun kendince küçük dünyanda bir markaya antipati yok ürünleriylemiş falan filan diye izah etmeye çalışıyorsun haklı çıkacaksın güya :) bi akıllı sensin. Yok öyle bi dünya güzel kardeşim.

    Fikir iflasıymış yazmış mısın cevap yok. Cevap verecekmişsin muteber bir cevap var mı yok. Yarış motorlarını da yarış makinelerini de bilmiyorsun kardeşim. Otomobil kafasından kurtul ilk önce doğru düzgün ispatlıca araştır öğren gel öyle tartışalım motorsporları serileri arasında downsizing nasıl oluyor...

    Yıllardır reel de ve internette insanlara bineklerin üst düzey yarış makinelerinden direk birşey downgrade almadığını söylüyorum işin medya ayağında söylendiği gibi olmadığını anlatıyorum aksini söyleyenden ispatını istiyorum daha shift paddle haricinde birşey getirebilen göremedim. :) trf1.net de teknik içerikli yorumlar yazıyorum. Vereyim özeldem nick'imi git orada ki yazılara bak aynı konuyu orada da kaç defa konuştuk geçmişte.

    Formula 1'in değil global uygulamalara çoğu yarış serisine dahi referans teşkil edemediğini üreticilerin serilere göre homologasyonlu yarış ünitelerinde çok küçük bir miktar arge transfer edebildiğini bu uygulanamamanın maliyet nedenli olduğunu downgrade edilen alaşım teknolojilerinin uygulama zamanının en az 8-15 yıl aldığını şimdi değil yıllardır söylüyorum. Çok üstünden geçmesekte bu forumda da kısadan üstünden geçtik bunların. Artı değil F1.... LMP1-2,x, GT1,2,3 dahi ucuz binek uygulamara downgrade uygulama veremiyor adamların topladığı makine milyon $'ı buluyor bunun oluşturma arge'si birkaç katından fazla neresini transfer edecekler. Adamların ne norm'ları tutuyor ne alaşım uygulama serbestlik oranları tutuyor. Yarış dünyasının izinleri çok daha yukarıda. Kullanabileceğin atıyorum magnezyum euro normaları aynı değil. Binekleri 1. class rüzgar tünellerine mi çıkarıyorlar sanıyorsunuz. Kaldı ki ucuz diyebileceğimiz cup sınıfı araçlar hatta üst regulation GT'leri dahi binek-günlük sport araçlar üzerine inşa ediliyor bunların yarışabilir izni aracın belirli bir miktar piyasada olmasıyla adetli homologasyonu üzerine kurulu.
    Binek üretmek yarış dünyasına göre gayet kolay bir iş. Her markada yarış dünyasında tecrübe edinmiş yüzlerce mühendis var. Dünyada yarış dünyasında 10 binden fazla üst düzey mühendis var tabi ki yüzbinlerce otomotiv mühendisi gibi çok değiller. Yarış mühendisi okulla olmuyor sahada takımların bünyesinde çalışarak oluyor. Tekrar diyorum F1 bineklere teknoloji vermez bu işin sırası alt yarış serilerine doğru akması şeklinde onlar da pahalı street legal sport dünyaya verir birşeyler oradan günlük Honda'lara Renault'lara Mercedes'lere geçer. Bu işin maliyet akışı ve dengesi bu.
    Yukarıda yazdım açık açık teklif ediyorum varsa F1'den günlük binek dünyaya arada ki class'ları atlayıp direk transfer olmuş birşey varsa araştır koy ispatla üzerinde konuşalım gerekirse öğrenelim. Hodri meydan.......

    - Honda'nın üst serilerde kaç tane yarış motoru var onu bilmiyorsun daha hangi düzeyde araçlara tedarikçilik yapıyorlar haberin yok kaç defadır da dillendirdik insan bi araştırır açar bakar değil mi. Takmışsın bir F1 üzerinden yürüyorsun.

    - Ferrari'nin uzun sayılabilecek zamandır F1'de ki motor düzeyi ile sport makinelerinde ki motor düzeyi noktasında global düzlemde arasında alaka yok. Yollara çok daha erişilmesi zor motorlar hazırlıyorlar. Zaten uzun zamandır yol ve F1 motor spec.leri de tutarlı değil direk transfer söz konusu değil.

    - Mesela Getrag ve brembo'nun aynı güç düzeyinde ki yarış ile sport birimleri arasında ciddi sonuç, dayanıklılık performans farkı var bu maliyet kaygısının daha serbest olmasıyla ancak olabiliyor. Doğal olarak 2 kattan fazla fiyat farkı var.

    - Alfa 4C deki C635 DDCT şanzıman Selespeed şanzıman üzerine magneti.m. katkısıyla 0 dan Fiat powertrain tarafından argelendirilmiş şanzıman. Selespeed dediğimiz EMT şanzıman da Magnetti'nin F355'e verdiği dönemin SMG şanzımanı gibilerinin downgrade edilmişi. F355 F1 ile F1 den paddle uygulama geldi sadece yoksa Magnetti, Getrag gibilerin elinde zaten GT2'lerden downgrade edilmiş EMT şanzımanlar vardı. Ferrari F355 öncesi diğer yarış makinelerinde paddle shift kullanıyordu. Bunlar döküm ve cnc yönüyle birbiriyle alakalı olmayan şanzımanlar. Tork planları farklı malum. Çıkışı F1 dersen EMT şanzımanların geliştirilmesi çok daha eski ve aynı dönemde amerikalıların elinde de o çalışmalar var. Scuderia Ferrari'nin Fiat Powertrain ve magneti ile alakası yok şanzımanlarını tedarik ediyor zaten.

    - F1 'deki eski tek plate sequential şanzımanda şimdi ki TC sequential da piyasada uygulanan nitelikte şanzımanlar değil. Bu şanzımanlar gearbox üreticilerinin LMPx 'e verdikleri şanzımanların dahi 2,5 katı pahalılıkta.

    - Fren disk ve kaliperlerinde durum aynı şekilde Brembo'nun geliştirdiği F1 birimlerini hiçbir şekilde satın alamıyorsunuz. Bunlar ile GT2, FXX-K diskleri arasında 4 kat dayanım farkı var. Mühendisler bunları geliştirirken edinilen seramik nano teknolojilerin pahalı sport modeller için sattıklarına adetlice uygulanabilmesi için 10 yıla yakın zaman aldığını söylüyor.

    - Aynı şey zaten askeri uygulamalar için de geçerli değil mi. Yarış sanayisi özellikle aerodinami ve simulasyonlarda direk havacılıktan beslenir. Bu aerodinaminin keşfedilmeye başlandığı kanatlar döneminden beri böyle telsizler, pilot yardımcısı elektronikler hep böyle geliştirildi. Otomotiv sanayii içinden gelmedi bunlar. F1 dünyada ki yeni geliştirilen bağımsız teknolojik birikimden faydalanır. Diğer yarış serileri sırasıyla maliyet dengelerine göre F1'den Lemans'dan faydalanır. Bu böyle bize kadar zaman içinde gelir.

    - Renault Sport'un F1 ekibi ile geri kalanı ayrı insanlar. Etiketin aynı olduğuna aldanmayın. Renault tedarikçilik yapıyor birkaç takıma sadece F1 tarafında önemli sayıda özel mühendise sahipler bunların başka işi yok. Bunların konumlandığı, araçları topladığı yerlerde farklı. RS'leri hazırlayan Renault Sport'un Formula Renault gibi open whellerini ve cup araçlarını hazırlayan ekip en son bi alpine toplamışlardı. Megane RS de F1 ile paralel gelişen, uygulanan ne olabilir buyrun ispatlayın.... O, RS'lerde uygulananlar renault'nun hafif yarış serilerinde uygulananlar düzeyinde bile değil. :)
    Open whell'ler ile yani F1, 3,5 closed case yani normal araçların wind tunnel test prosedürleri ve simulasyonları bile aynı değil aerodinamik uygulama prensiplerinde ciddi farklar var bunların.

    - Binek araçların aero mühendisliğini çok daha düşük seviyedeki mühendisler yapıyorlar. Dünyada askeri, sivil havacılığın da (özellikle son dönemde İHA'lar ile yönüyle) kullandığı dünyada 3 seviyede rüzgar tüneli var. F1 takımları bugün 1. seviye tünellere sahip GT2 araçları için gerek duyulmuyor bunlara. Bu tüneller çalışma saati kısıtlı olmasına rağmen mesai olarak çok yoğunlar neredeyse sadece F1 ağırlıklı çalışıyorlar. Mesela Toyota'nın kendi kullanamadığı ama dünyaya kazandırdığı rüzgar tünelini LMP1, 2 tasarlayanlar Koeniggseg gibi tasarım geliştirenler de kullanıyor. Clio RS gibi bir bineği buraya çıkarmanın arge maliyeti çok çok yüksek. Bunların ölçeği için daha hafif rüzgar tünelleri var.

    - Aşağıda da gereksizce ve kendince doğru görüp :) Scuderia Ferrari'nin motor birikimi alfa, fiat'dan geldiği için mi çuvalladılar :D komik bile değil bu yahu o yüzden mi adamlar neredeyse 0 dan motor tasarladılar. Fiat, Scuderia'ya motor desteği verebilecek mühendislere sahip değil aksine yeniden büyütme döneminde Maserati ve Alfa'nın yeni motorlarına Scuderia katkı sağladı. F1'e turbo'lar henüz çok yeni geldi eh Fiat yıllardır turbo dizel üretiyor o nasıl olacak. :)
    Hakeza Renault aynı şekilde F1'de çuvallamasıyla birlikte yıllardır uzun yıllardır iyi turbo motorlar üretiyor. Mercedes'te farklı değil. Bunlar yollarda turbo motor üretebiliyor diye AVL ve ilmor dan destek alıyor, Redbull Renault'ya ERS yapmayı öğretiyor değil mi.....

    Yani bırak şu otomobil-F1 kafası mantığını tutturamıyorsun bir türlü uymuyor....

    Honda F1'de şuan gelişimi ile meşgul olduğu şu motorları uygulayabilecek bir yarış, model çeşitliliğine sahip değil. Zaten geçen birileriyle tartıştık bu pahalılıkta ki 1.6 turbo motorlar LMP1'ler için bile şuan uygulanabilir değil.

    Honda'nın, BMW'nin, Toyota'nın yaptığı kurumsal kararlarıydı başarısızlığın devamı ile ekonomik kriz döneminde kaçtılar etrafında çok birşey aramamak gerek. Honda hata yaptığı çıktı ortaya başkasının motoruyla kendi geliştirdikleri şasi şampiyon oldu. Toyota'da hata yaptı first class tesislerinden kiralık olarak para kazanıyorlar ve uzun süre şasilerini düzeyinden dolayı birileri satın almak istedi. Bmw'ye birşey diyemem onlar iyi motor yaptıkları halde formulü birleştiremedi.

    Honda'yı yücelten yok sadece binekleriyle kıyaslayıp saçmalama motorsporlarında F1'deki hezimetleri üzerinden git ve haklısın diyoruz. Honda'nın kendi ağzına bakınca 3-4 yıllık sabır geçmiyor hemen iddialı oldular. Bu halde olmalarının sebebi zaten 3-4 yıldır bu motorlar üzerinde MB gibi çalışmıyor olmaları.

    Son olarak tekrar diyorum F1 her yönüyle gerçek dünyadan uzun süredir soyutlanmış durumda birkaç km yaklaşabilen başka bir motorsporu dalı yok. Geçmişte çok farklı motor üreticileri oldu ancak 20k motorlar devrinden beri F1'in geliştirme maliyetleri katlanarak artıyor garajların yapamayacaklarından değil maliyet kaygılarından ve harcamanın başarı kolay olmadığından manasızlığından girmiyorlar giremiyorlar. Cosworth denedi geliştirmenin de yasak olmasıyla olmadığını gördü ki V6 döneminde yaptı bunu. Judd gibi ismi pek bilinmeyen başka mühendislik şirketleri de var bunların motorları halen büyük ölçekli yarış makinelerinde koşturuyor. Diğer alanlarda global markalara kafa tutuyor bu küçük markalar. Velhasıl Cosworth başka birkaç seride ihaleye de girdi kazanamadılar. Hatta yanlış hatırlamıyorsam dönemlerinde o F1 motorlarının başka kullanım alanı olmadığından yakındılar. Sonra ingilizlerin SSC hız makinesine verdiler motoru kullanım ölçeği o kadar uçuk yani. Elbette ki bu onlar için tecrübe oldu birikim elde ettiler ancak onların ağırlıklı kolu halen yarış, prototip motorları.

    Neyse uzun da olsa sana anlatmamız zor bunları zira kilitlenip kalmışsın yakından uzaktan yarış makinelerini incelemen lazım ancak o zaman anlaşılır olurdu.

    Öncelikle belirteyim, kullandığım söylediğim hiçbir cümlede ve kelimede ezber yoktur. Senin bu suçlamaların mesajım derinleştikçe haksız kalacak.

    TRF1.net sitesinde senelerdir hissettiğim teknik konulardaki yetersizlikte sizin de katkınız olduğunu bilmek bana tuhaf hisler uyandırdı. Umarım çok bildiğini zannetiğin o kibirli dünyadan çıkıp karşında 2000'lerin başından beri italyan otomotivlerinin tekniği ile uğraşan, Alfa romeo serilerinden, Fiat' serilerine kadar türkiyenin dört bir yanına hizmet veren biriyim. Teknik konulardaki bilgimi yeterliliğimi sorgulama konusunda zayıf kalırsın, kaldı ki mesajında açık açık belirttiğin gibi yarış otomobillerini yakından incelemiş olman , onların katalog bilgileri ve tedarikçilerinin ürünlerinden ibaret bilgin var. Ancak Türkiye'deki birçok özel araca teknik danışmanlık yapıyorum. Her neyse öze dönelim

    Öncelikle yukarıda yazdığım diğer mesajımdaki bilgiler bir giriş bölümüydü, bu yüzdendir ki konuyu senin kadar uzatmayıp kısa kesmek istemiştim, ancak açmak şart oldu. Selespeed şanzıman hakkında verdiğin yanlış bilgiyi düzenlemem gerek, Downsizing ve Downgrade gibi gayet güzel türkçe karşılığı olan ingilizce kelimeleri kullanarak amaçladıklarını da gayet iyi bilmekteyim. Bu kişisel konulara gireceği için üzerinde durmuyorum


    Teknik bilgi istediğin için Özellikle 1980'lerin sonundan itibaren konuya girmekte yarar var. 1980-1994 arası Lancia'nın WRC'de birçok yarış organizasyonunda kullandığı twincam motorlardan başlayacağım, Konular arasındaki bağlantıları iyi kurmak gerek.İlk başta Aurelio Lampredi'nin F1-WRC-Yol otomobilleri ilişkisini açıklayayım, Auerelio Lampredi - Ferrari ilişkisini umarım downsizing , downgrade kelimelerine ilgi gösterdeiğiniz gibi araştırmışsınızdır. Auero Lampredi'nin Ferrari üzerindeki gelişim ve sonuçlarının Fiat Lancia üzerindeki etkisi Lancia delta integrale motoru olmuştur. Bu motor ülkemizde de satılan 2.0 16v Fiat coupe-Tempra-Tipo serilerinde kullanılmıştır. Bu motorların yapısı özellikle öne doğru eğik tasarlanmış, bunun da f1'deki kayış dizilimlerinden esinlendiğini o yıl sıkça dillendirilmiştir., özellikle 2.0 16v transmisyon balans kitinin görevi ile, ferrarinin o dönemki motor vibrasyonunu önlemesi üzerine aldığı önlem benzerliklerini araştırmanız gerek. WRC'de yarışmış bu motor olduğu gibi Fiat'in yol otomobillerinde de kullanılmıştır. Fiat coupe'de bunu araştırabilirsiniz.

    1990'larda üretilen Fiat coupe turbo 16vt modelinin çift ateşleme bobini ile yürümesinin kaynağı neresidir peki? Buji kablolaları ile F1'Lerin ateşleme yaptığı dönemlerde Ferrari bu sistemi kullanmış mıdır? Araştırın .

    Özellikle ayrton senna'nın hayatını kaybettiği yıllarda çok gündeme gelen motor haritalama ve elektronik sistemlerin fazlalaşması yol otomobillerine nasıl yansımıştır? IAW Magneti Marelli ecu'larının gelişimi o yıllarda f1'den bizzat alınmıştır, Hatta araçlardaki sensörlerin çalışma prensibi ferrari ile aynı olduğu için günlük kullanımda birçok sıkıntı çıkarmışlardır (nasıl çalıştığını çözme adına), Ferrarinin f1'de kullandığı manifold basınç sensörlerinin birçok benzerleri de (yapı ve çalışma prensibi olarak) 90'larda fiat'ın 2.0 16v - 2.5 -3.0 motorlarında kullanılmıştır,. hatta ferrari ile aynı kodu taşıyan birçok maserati-ferrari-fiat-lancia-alfaromeo parça da mevcuttur, Rolanti motorunun tasarımı 1989'da f1'de kullanılan rolanti sağlayıcıları ile aynı mantıkla çalışmakta... mekanik küçük pistonlar ile kontrolü sağlanan ferrari 89 - v12 motorunun rolanti motorunu incelediniz mi hiç. Bu motorlar Lancia-scuderia ortaklığında geliştirilen 8.32 motorda da kullanılmıştır , (lancia 8.32 engine) Hatta lancia 8.32 motoru bizzat f1 motoru ile aynı yapıdadır. pistonların arasındaki mesafe-egzantrik bağlantıları, ve daha sonra 3.0 v6 alfa motorunda da kullanıılacak motor kayış dizilimleri de ferrari ile aynı düzende ve tertiptedir. Daha 360 modenanın maserati ghibli shamal - alfa 155'den fiat tempraya uzanan benzerliklerine değinmedim bile, inanın size bununla ilgili binlerce dosya hazırlayabilirim. Bizzat bu araçlarla uğraştığım için biliyorum. Konuyu topluyorum, Lancia 8.32 engine , Fiat sedicivalvole-Lancia delta integrale engine- Ferrari 3.5 v12 motorları arasındaki birçok mantığı yukarıda sıraladım araştırın lütfen. Scuderia motorlarının yatak - krank- kol bağlantısı hatta aynı sıkışıklıkta tasarlandığı için italyanların birçok yol otomobilinde bunun sıkıntısı yatak vurma olarak yaşanmıştır.

     HONDA F1'E GERİ DÖNDÜ,PEKİ DURUMUNDAN HABERDAR OLAN VAR MI?


    Sizin tanıdığınız yol otomobilleri ruhsuz olduğu için ciğerlerini bilmemektesiniz. Ancak italyan otomobilleri bizzat f1 - wrc ile beraber aynı temada yürümüştür. Bence sen o kafandaki dünyadan çık. Senin verdiğin örnekler birebir uygulamak, benim verdiğim uygulamalar f1'de öğrenilen birçok tecrübenin yol otomobillerinin prestijinde kullanılmasıdır, tabii v12 motorlar olduğu gibi konulacak değil.

    Tıpkı honda s2k'da kullandığı motorun devir çevirme merakı motorsiklet ve f1 dünyasındaki yorumdan alınmıştır, özellikle s2k motorunun da tasarım detaylarında hondanın v12-v10 f1 motorlarında görebilirsiniz,.


    Selespeed şanzımanın kökeni f1'e dayanmakta, hatta bu şanzımanın yapısını incelerseniz, f1'Den kazanımlar olduğunu görüyorsunuz, TCT ve FPT'nin C serisi şanzımanları tasarım olarak f1 mühendislerinin katkıs ile hazırlanmakta,.

    Siz Fiat deyince, direk olarak kırmızı logolu bir marka düşünüyorsunuz, Fiat bir alt kuruluş, Şirketin teknoloji gelişim merkezi FCA'ya bağlı. Fiat'in ticari mühendisleri de maserati mühendisleri de, ferrari mühendisleri de alfa mühendisleri de doğrudan Fiat group mühendisleridir, Fiat sadece alt kuruluştur. enzodan gelen gelenekle beraber yarış konseptlerini italyanlar daima yol otomobillerinde kullanmaya gayret etmişlerdir.. Ferrari ve maserati tasarımcısı Fiat mühendislerinin bizzat maserati fabrikasında, f1'deki tecrübeleri ile hafifletme uygulayarak C serisi şanzımanları geliştirerek , 1.75 TBI Motoru da FPT mühendisleri tarafından geliştirilerek ortaya çıkmıştır. Scuderianın alfa 4c'de çok emeği vardır..

    Hala öğrendiğin şeyler konuyu çarpıtıyor, F1'Deki şanzımanların gelişim seviyesi, motorların yapı prensibi her zaman ışık olmuştur diyorum, sen bana birbirileri arasındaki maliyetten ve üreticilerinden bahsediyorsun. Yani yukarıda konunun özünden değerlendirdiğim şeyleri de anlamayacaksın bu yüzden.



    Renault Sport , Megane Rs'i tasarlarken aracın yol tutma karakteri, motorun tepkimelerinden şanzımanın konumlandırılmasına kadar bütün emeklerini verdiler.. Sizin burada da hatanız, birebir f1 mantığı ile yürüdüğünü idda etmişim gibi bana saldırmanızdır, kaldı ki direksiyon tepkimeleri ve insanlara profesyonel duygular yaşatabilecek direksiyon sistemlerini renault direk olarak f1'De elinde tuttuğu veriler ile tasarlamıştır.. Bu birebir f1 ile aynı demek değil ki , yine bakın buradan aldıkları ışıkla alakalı diyorum. Renault Sport, 1.5 turbo motorlardan beri yol otomobillerine aynı bakış açısını mantığını ve yorumunu zaten katmıştır, Yazılımsal detayları ve rs yol motorlarını incelemenizi öneririm.

    konuyu uzatıyorsun, olmadık yerlerden bilgi veriyorsun,, kendince katalog bilgileriyle dolu bilgilerini bana satmaya çalışıyorsun, gereksiz gerekli her yerden bir bilgi koyarak konuyu topluyorsun, benim gibi konunun özünde asla değilsin. Ben şimdi sana ferrari 360 modenanın yatak boşlukları , krank yağlama deliklerinin fiat ile aynı santimlerle geliştirildiğini söylesem, lancianın final dişlilerinin araklarının , maserati shamal ile aynı sivrilikte olduğundan bahsetsem, mirafiorinin gelişiminde ve abarth serilerinde FPT-MAGNETI MARELLİ-SCUDERİA işbirliğinden bahsetsem, fiat 500 abarthın geliştirilme aşamasındaki birçok gerekli gereksiz bilgi versem nasıl olur? Konuyu dağıtma özünde kal, haklı çıkmak için kalemini bu şekilde şekilden şekile sokma, senin dergilerden sergilerden ve fuarlardan öğrendiğin bilgiler varken, benim elimde beynimde ve kendi teknik dosyalarımda birçok italyan otomobilinin yürüme mantığı, çalışma mantığı arıza ve çalışma yöntemleri var.

    Bizzat eğer yarış makinelerini öğrenmek istiyorsan sana tek tek ben bilgilendirme yaparım, bana tavsiyelerde bulunacak hiçbir bilgin yok, elin anahtar bile tutamazken, her gün ttürkiyenin dört bir yanına teknik destekte bulunan birine bu suçlamaları yapamazsın. Ve inan buraya senin yaptığın gibi gerekli gereksiz birçok bilgi doldurarak 5 saatlik dosyalar da hazırlayabilirdim, VIS sistemlerinden, Ferrarinin piston burçlarındaki çizgilerindeki eğime kadar.. Ancak senin de kalıplarını yıkmak zor,

    O kibirini bi kenara bırak, buradan sana ekmek çıkmaz boşa konuları binbir türlü yere çekerek konuyu karışık hale getirme, konumuzun özünde sunabildiğin birçok bilgiyi sun konuşalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx
    F1 deki motorların güç olarak ne ortaya koyduğu az çok belli değilmiydi. Motorlarının gücünü test edecek bir labaratuarları yok muydu. Diğer leri motorları geliştiremezken Honda nın geliştirmek için şansı vardı zira kurallara bağlılığı yoktu. Önü açıktı 2014 boyunca niçin bi gelişim göstermediler.

    Çünkü yarışmıyorlardı dışarıdan böyle bir teknik savaşın verildiği ortama ayak uyduramazsın. Yarış motorları yarışarak geliştirilirler. Test ile yarışarak elde edilen verilen arasında ciddi fark olur her zaman.

    Bazı insanların beklentisi en iyi motoru ortaya koymuş Mercedes'in dinamiklerini, Mclaren üzerinden görecekleri üzerineydi ancak MB iyi çalışmış onu da yapamadılar. Geride kaldıkları en büyük nokta MGU üniteleri, labaratuarda test ile sezon içinde koşturanların arasında ki fark.... MB dahil bütün markalar ciddi sorun yaşadı ve bunu zaman içerisinde yarışarak çözdüler.
    Scuderia çok ideal olabilecek ama çakılan bir ünite çıkışıyla doğru ünitenin nasıl olması gerektiğini 1 sezon da yarışarak öğrendi. Renault'un üretim hatalarını anlaması ve tolerasyonu çok fazla yarışa mal oldu.
    Scuderia yaptığı hatalı simulasyonlar sonucu karar ile ellerindekinin yeterli olmadığını görünce motor, test simulasyonları yeterliliğini arttırmak için paranın tekrar vanasını açarak AVL ile anlaştı.
    Renault ilmor'a başvurdu. Honda demek ki mühendislik firmalarına yeterince başvurmamış. MB'in iyi yarış motorları geliştirmede, dünyadan elit mühendisleri toplaması AMG'yi bünyeye katmalarının ve özel bir departman olarak korumalarının sonrasına yani birkaç yılın daha öncesine dayanıyor. Bunun F1'i ne kadar etkilediğini bilemiyoruz. Harcama farkı bulunmasına rağmen Mclare ve Redbull'un Scuderia'dan daha iyi bir rüzgar tüneline sahip olması gibi MB dyno, dinamik dayanım simulasyonları labaratuarlarını çok daha önceden rakiplerinin ileri seviyesine çıkarmış olabilir.

    Gereksiz ve misal olamayacak şekilde Honda yönüyle 80'ler devamlı baz alındığı için psikolojik olarak yıkımın şiddeti çok büyük. Başkalarının sınırlı olduğu alanda mütiş bir arge ile herkesi sarsacak bir ünite sonucu çıkabilir miydi bu motorsporları tarihi örnekleriylede ancak %5-15 aralığında kalır o kadar ben acizliğimle %30 ile fazlaca bile oran vermiştim Honda'nın 2000'li F1 yıllarını baz alıyorduk ama ümidin vanasını biraz da fazlaca açmışız McLaren iyi durumda olsun istiyordum. Honda F1'de savaşmayı 20 yıldır beceremiyor ancak bu Honda beceriksizdir manasına gelmiyor F1 savaşı global uygulamalarda çok gerçekçi ve baz alınabilir değil Honda'nın halen koşan çok güzel başka yarış motorları var. Ancak insanlar popularite ile bunlara pek bakmazlar ne daha fazla gündem ise ona yönelirler mesela Indy o yüzden avrupa da gündem olan birşey değil. Kendi kıtalarında zevke, sonuca odaklanan amerikanlar ona gidiyorlar.

    İyide çok önceden belliydi Honda ile anlaşılacağı. Veri aktarımıyla bu iş takip edilebilirdi. En azından stabil ve güçlü bir motor olabilirdi. Başka bir firmanın motoruda olsa yarışlarda elde edilen veriler paylaşılmalıydı en azından.

    Diğer takımların yaşadığı sorunlardan bahsediyorsun ancak bu güne kadar iyi bir ayrodinami paketiyle bukadar geride kalan bir takım hatırlamıyorum.

    Ciddi sorunlar diyorsun ancak en ciddi sorun yaşayanlar bile bukadar geride kalmadı. Daha az farkla geride kalıp zamanla bunu kapattılar.

    McLaren mercedes motoru kullanırkende neredeyse elinde hiçbir gelişim seçeneği yoktu. Mercedes motoru verip alıyordu. Biz McLaren in ayrodinamik açıdan ortalarda biyere koysak hatta en kötü geçensenekine yakın biyere koysak bile şu durum gerçekten beklenenden çok daha kötü.

    McLaren hali hazırda yarışan ve tecrübeli bir ekip. Bukadar geride kalmış olmak şimdi yeni başladık zamanla hallederiz benzeri cümlelerle açıklanamaz bana göre.

    Şimdiki Mercedes in halini almak belki en az 3 yıl sürer belki ama en azından yarışın içinde olmak şimdiden görmek istediğim şeydi.




  • Vay be yıllardır en sevdiğim takım olan McLaren-Mercedes, yılların efsane takımı olan McLaren-Honda'ya geri dönüş yapınca Mariussa ve Caterham'dan daha yavaş hale gelmiş. Geçen sezon Mercedes ile koşulan son sezon olduğu için pek yatırım yapılmadı önemsenmedi. Bu sene Honda ile birlikte iyi mi kötü mü olacağı bilinmiyordu. En kötü senaryo bile muhtemelen şu an ki durum kadar kötü olamazdı. Red Bull'un, Mercedes GP'nin, Lotus'un ilk sezonlarını hatırlıyorum da onlarda kötüydüler fakat bu kadarda değillerdi. Görünen o ki bu sene McLaren için koca bir test sezonu olacak. Tabi Mercedes GP kaç yılda yakalanır bilinmez. Ferrari'nin, Red Bull'un ve McLaren'in en iyi sezonları bile şu an ki Mercedes GP kadar iyi değildi. Mercedes'in bu kadar iyi olması tabi heyecanı öldürüyor. Her yarışı teknik bir arıza olmadığı sürece Hamilton veya Rosberg'den biri kazanacak. Hazır olun bu sene inanılmaz rekorlar gelebilir. Tüm yarışlar ve tüm polelar Mercedes GP tarafından alınacak gibi. Hatta Ham ve Ros birbirleriyle temas etmezseler en fazla double da gelme ihtimali çok yüksek.




  • Mercedes almis yarisi acimamis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    yine çok konuşup boş konuşuyorsun konu başından itibaren aynı şişik laflar çok bilmişlik. yazdıklarından ayrıntıya girdikçe neyi ne kadar bildiğini gayet net anlıyoruz. destek dünyanda sana başarılar :)
    işine geldiğinde 80 lere git işine gelmediğinde milleti 80 ler lafını sallama verdiğin örnekler sorduklarımı karşı delil değil. Bir ispat halen yok çok boş konuşma da bana F1 'den direk binek günlük otomobillere direk transfer olmuş direk downgrade olup uygulanmış bir tane birşey getir ispatla.... Arada ki transfer ağacını ortalama olarak yazdık zaten hadi direk birşey getir bekliyorum. Katalog vs laflarını sallamıyorum bile. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx
    F1 deki motorların güç olarak ne ortaya koyduğu az çok belli değilmiydi. Motorlarının gücünü test edecek bir labaratuarları yok muydu. Diğer leri motorları geliştiremezken Honda nın geliştirmek için şansı vardı zira kurallara bağlılığı yoktu. Önü açıktı 2014 boyunca niçin bi gelişim göstermediler.

    Çünkü yarışmıyorlardı dışarıdan böyle bir teknik savaşın verildiği ortama ayak uyduramazsın. Yarış motorları yarışarak geliştirilirler. Test ile yarışarak elde edilen verilen arasında ciddi fark olur her zaman.

    Bazı insanların beklentisi en iyi motoru ortaya koymuş Mercedes'in dinamiklerini, Mclaren üzerinden görecekleri üzerineydi ancak MB iyi çalışmış onu da yapamadılar. Geride kaldıkları en büyük nokta MGU üniteleri, labaratuarda test ile sezon içinde koşturanların arasında ki fark.... MB dahil bütün markalar ciddi sorun yaşadı ve bunu zaman içerisinde yarışarak çözdüler.
    Scuderia çok ideal olabilecek ama çakılan bir ünite çıkışıyla doğru ünitenin nasıl olması gerektiğini 1 sezon da yarışarak öğrendi. Renault'un üretim hatalarını anlaması ve tolerasyonu çok fazla yarışa mal oldu.
    Scuderia yaptığı hatalı simulasyonlar sonucu karar ile ellerindekinin yeterli olmadığını görünce motor, test simulasyonları yeterliliğini arttırmak için paranın tekrar vanasını açarak AVL ile anlaştı.
    Renault ilmor'a başvurdu. Honda demek ki mühendislik firmalarına yeterince başvurmamış. MB'in iyi yarış motorları geliştirmede, dünyadan elit mühendisleri toplaması AMG'yi bünyeye katmalarının ve özel bir departman olarak korumalarının sonrasına yani birkaç yılın daha öncesine dayanıyor. Bunun F1'i ne kadar etkilediğini bilemiyoruz. Harcama farkı bulunmasına rağmen Mclare ve Redbull'un Scuderia'dan daha iyi bir rüzgar tüneline sahip olması gibi MB dyno, dinamik dayanım simulasyonları labaratuarlarını çok daha önceden rakiplerinin ileri seviyesine çıkarmış olabilir.

    Gereksiz ve misal olamayacak şekilde Honda yönüyle 80'ler devamlı baz alındığı için psikolojik olarak yıkımın şiddeti çok büyük. Başkalarının sınırlı olduğu alanda mütiş bir arge ile herkesi sarsacak bir ünite sonucu çıkabilir miydi bu motorsporları tarihi örnekleriylede ancak %5-15 aralığında kalır o kadar ben acizliğimle %30 ile fazlaca bile oran vermiştim Honda'nın 2000'li F1 yıllarını baz alıyorduk ama ümidin vanasını biraz da fazlaca açmışız McLaren iyi durumda olsun istiyordum. Honda F1'de savaşmayı 20 yıldır beceremiyor ancak bu Honda beceriksizdir manasına gelmiyor F1 savaşı global uygulamalarda çok gerçekçi ve baz alınabilir değil Honda'nın halen koşan çok güzel başka yarış motorları var. Ancak insanlar popularite ile bunlara pek bakmazlar ne daha fazla gündem ise ona yönelirler mesela Indy o yüzden avrupa da gündem olan birşey değil. Kendi kıtalarında zevke, sonuca odaklanan amerikanlar ona gidiyorlar.

    İyide çok önceden belliydi Honda ile anlaşılacağı. Veri aktarımıyla bu iş takip edilebilirdi. En azından stabil ve güçlü bir motor olabilirdi. Başka bir firmanın motoruda olsa yarışlarda elde edilen veriler paylaşılmalıydı en azından.

    Diğer takımların yaşadığı sorunlardan bahsediyorsun ancak bu güne kadar iyi bir ayrodinami paketiyle bukadar geride kalan bir takım hatırlamıyorum.

    Ciddi sorunlar diyorsun ancak en ciddi sorun yaşayanlar bile bukadar geride kalmadı. Daha az farkla geride kalıp zamanla bunu kapattılar.

    McLaren mercedes motoru kullanırkende neredeyse elinde hiçbir gelişim seçeneği yoktu. Mercedes motoru verip alıyordu. Biz McLaren in ayrodinamik açıdan ortalarda biyere koysak hatta en kötü geçensenekine yakın biyere koysak bile şu durum gerçekten beklenenden çok daha kötü.

    McLaren hali hazırda yarışan ve tecrübeli bir ekip. Bukadar geride kalmış olmak şimdi yeni başladık zamanla hallederiz benzeri cümlelerle açıklanamaz bana göre.

    Şimdiki Mercedes in halini almak belki en az 3 yıl sürer belki ama en azından yarışın içinde olmak şimdiden görmek istediğim şeydi.

    Genel hatlarıyla katılıyorum. Katılamayacağım birşey yok zaten.
    İşin ilk haberlerinin sonrasında bende, birçokları da, avrupa basınından F1 hakkında yazanların birçoğu da Honda'nın McLaren'in MB motor verilerini transfer edebileceğinden avantajlı olacağını düşündük hatta basında bu önemli bir yer işgal etti bir süre. Mercedes'in bunu ne kadar engelleyebileceğine emin olamadık ilk testlerle anladık ki MB tedbirli olacağını söylediği açıklamalarıyla fazlaca tedbirli olmuş bunu engellemiş. MB'in bu işle ilgili başından ek adamlar atadığını duyduk motoru kendileri sökmüşler takmışlar McLaren pek birşey elde edememiş yada ne kadar elde edebildiğini kimse bilemez. Sauber'in önceki motorlar dahilinde de uzun yıllardır Ferrari motorunun ayrıntısına vakıf olmadığını biliyoruz şikayet edip durdular hatta üreticilerin müşteri motorlarını aynı kapasitede sunmadığı konuşuldu durdu. Bunları F1 takımları net tespit edemiyorsa bilgi sızmadıkça dışardan kimsenin bilmesine imkan yok. McLaren'in hem ecu tedarikçisi hemde ers gibi üniteleri üretebilen bir tecrübeli marka olmasından daha fazla şey bilmesi gerekiyordu Honda tarafında ise birşeylere vakıf olsalar bile aynı taslakta üniteyi üretemezler FIA onayından geçmez kavga çıkar :) ya Honda elde ettiklerini birleştiremedi görmek yetmez malum yada kendi farklı tasarım yolunda hatalı kararları yada simulasyon sonuçlarıyla aynı Ferrari gibi çakıldı bunu bilemeyiz.
    Gördüğüz şey son 20 yılda kimsenin bu kadar çakılmadığıydı o yüzden aynı şeyleri söylüyoruz cosworth bile bu kadar berbat bir durum sergilememişti bunu da yukarılarda Mavu ile birlikte hiç böylesi olmadı gibilerinden yazmıştık.
    Burada Mclaren'in yapabileceği pek birşey yok 2-3 yılı konuşuyor herkes ama McLaren'in de Fernando'nun da bu berbat durum ortaya koyan psikolojik savaşı göğüsleyebilmesi pek kolay değil. Redbull patronları Renault'ya nasıl patladılarsa bana da öyle sonunda dayanamayıp patlayacak gibi geliyorlar. Ancak ellerinde alternatif bir tedarikçi de yok elleri mahkum kendileri F1 motoru üretme projesini rafa kaldırdılar.
    Mclaren, Jenson vs farklı ve iyi bir aerodinamik altyapı kurguladıklarını söyleyip duruyor ancak bunu henüz asfalt üstünde tam olarak görebilmiş değiller Redbull gibi motor engeline takılıyorlar.




  • Misirimi kolami aldim izliyorum kavgayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç her yarış daha da gelişiyor ve ritmini buluyor.

    Bu konuda doğal olarak gerilere düşmüş tabi.
    Ortalıktan kaybolmuş o F1den anlamadığını ve sanayi ağzı yaptığını söylediğimiz, ama ısrarla, seni bilgilerimle döverim şeklinde, F1den alakasız mesajlar atıp kendini haklı sananlar...
  • mclaren tarafinda homurtular artik duyulabilir seviyede.
    honda nin ozellikle motordaki dusuk performansi japon muhendisler ile cozmeye calismasi bu alanda mclaren in birlikte calisma isteklerine kulak tikamasi elestirilmekte.
    yaris direktorumuz boullier honda nin ice kapanik ve paylasmayici yontemini elestirmekte

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedestekilerin durumu aynen su :

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    mclaren tarafinda homurtular artik duyulabilir seviyede.
    honda nin ozellikle motordaki dusuk performansi japon muhendisler ile cozmeye calismasi bu alanda mclaren in birlikte calisma isteklerine kulak tikamasi elestirilmekte.
    yaris direktorumuz boullier honda nin ice kapanik ve paylasmayici yontemini elestirmekte

    Uzakdoğuluların geneli öyle hocam, her şeyin en iyisini kendileri bilirler.

    Ben en baştan beri bu durumdan şüpheleniyordum zaten, şimdi tescillenmiş oldu.
  • Bir şey demiyorum, yorumlarımın düşüncelerimin ve bana karşı saldırıların olduğu şu sayfaları ve gelinen şu durumda haklılılığımı ibreti alem olsun diye herkesin okumasnı istiyorum.

    Ak göz, kara göz belli oldu. Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 9 Temmuz 2015; 15:15:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Bir şey demiyorum, yorumlarımın düşüncelerimin ve bana karşı saldırıların olduğu şu sayfaları ve gelinen şu durumda haklılılığımı ibreti alem olsun diye herkesin okumasnı istiyorum.

    Ak göz, kara göz belli oldu. Saygılar

    hondanin dusuk performansini accort yahut civic te turbo motor kullanmamasina baglamaniz gerekceli bir sebep degil.

    konuya donecek olursak
    arai kesinlikle mclaren in motor uzerinde ortak calisma teklifini reddetmekte.hatta bu anlamda honda nin baskilarina dahi direnecegini belirtmis.

    honda nin f1 icin memur buyurdugu arai nin kulagini biraz cekmesi gerekmekte.aksi taktirde bu yaklasim ile husran yakindir.

    unutulmamaliki mclaren,mercedes ile ortakliginda kers ve sanzuman gibi motor organlarina tasarim-uretiminde aktif rol almistir

    honda,mclaren in kaygilarina macaristanda salt beygir gucu anlaminda guncellenmis bir motor ile cevap verecekmis.

    ferrari den 110 beygir gibi ortalamada daha gucsuz olan motorun uzerine 50 beygir gibi bir yuklenme yapilmasi ile gerek duzluk gerekse ivmelenmede ciddi artis katacaktir.
    hatta lastik kullanimida coddi iyilesecek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.