Şimdi Ara

HONDA 600RR KULLANMAK İÇİN NEREDEN BAŞLAMAK LAZIM? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
24.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şu konuyu açtıgımda tamamen sıfırdım simdi en azından bir yolum var saolun arkadaşlar...
  • Scooter ve ya 125'lik bir motorla başla.
    600'lük motorlar,motor kullanmaya en az 5 senesini vermiş adamların işidir bana göre.

  • bence beş sene değil 2 sene yeter. Ama kullanıma bağlı
  • Dediğiniz gibi kullanıma bağlı birazda.
    Bir de bunu izleyin izlemediyseniz.







  • Bir kişi de 600 cc enduro istiyorum diye başlık açsın be herkes mi supersport ister?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seza

    Bir kişi de 600 cc enduro istiyorum diye başlık açsın be herkes mi supersport ister?

    bende enduro sevenlerdenım, forumdakı arkadaslar cok heyecanlı herkes race alıp kızlara hava atacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kendōka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ay-yildiz

    Ayrıca şu konuya göz at

    http://www.motosiklet.net/forum/supersport-superbike/61882-ilk-motorum-honda-600rr-aldim-ben-degil-motor-beni-kullaniyor-ne-yapmaliyim.html



    Güzel başlık olmuş,



    bu adam şu anda yaşıyor başka bir forum sitesinde dolanıyor yanlış hatırlamıyorsam
    quote:

    Orijinalden alıntı: goxelyuxel

    arkadaşlar ilk görüşte makinaya hasta oldum ve almaya karar verdim ama bu zamana kadar hiç motorsiklet tecrübem yok. forumu da elimden geldiğine arastırmaya çalıştım ilk kez motor alanlar genelde benim gibi konu açmışlar ama onlar genellikle 250 leri sormuslar. bense direk 600RR almak istiyorum.biraz ders alsam işe yarar mı? sonucta kagıthane - çeliktepe arası kullanıcam daha çok. beşiktaş sarıyerde direk uğrak yerlerim olur.biraz fikirlerinizi benle paylaşsanız tam süper olur arkadaşlar


    neyse konuya dönelim

    ARKADAŞIM sen daha motora binmemişsin daha ''motosiklet'' nedir bilmiyorsun
    üstüne binip nasıl bir his olduğunu biliyor musun????!!!!!
    bu olay arabaya benzemez her binen bindiği gibi üstünde duramaz
    daha motoru çalıştırmadan yatırır seni yere bacağının üstüne düşer
    sola düşünce 3000 sağa düşünce 5000 masraf çıkartır ( egzoz ) farkı
    amannnn 1. viteste 40 la dolaşıyorum dersin 5000 devirde giderken ani bir şey olur korkarsın 1.3 mm gaz kolunu açarsın 10.500 devire gelir bu sırada vuuuuiiizzzz diye bir ses gelir daha sonra duyduğun ses taaaak olur muhtemelen bir yere çarpmışsındır
    otobana çıkıp offf beeee bak motoru aldım kaç yapıyor acaba dersin gazı açmaya başlarsın 8000>13000>16500>redline kolunu koparacakmış gibi gider oturduğun yerde tutunamazsın depoya tutunursun sonra 2. vites bu sırada hız 130 olmuştur çoktan hızını 200 e çıkartırsın korkarsın yeter şimdilik diyebilirsin gazı kapattığın anda ön taraf sallanır noluyor lan dersin belkide sadece arka taraf gezinir yolda
    hele bir deeeeee üstünde korumalaraın yoksa sakın düşeyim deme mazallah ölmekten beter olursun

    yani kısaca

    arkadaş olay motoru alıp kendini kandırmak değil
    onu kontrol etmeyi öğrenmekte bitiyor iş zaten bu yüzden 125 lerle 250 lerle başlanıyor ya arkadaş düşünsene 12-13 ''''saniyede'''''' son hızına ulaşıyor
    motorla nasıl dönülür nasıl yokuşta kalkılır nasıl yokuşta yağmurda kalkılır gibi gibi bunlardan dolayı düşük cc lerle başlanıyor herkes ister ( offff şu motora bak uçak gibi 300 basıyor) gibi motorlarla başlamak
    ya en basitinden şöyle örneklicem sen bir tane şahin aldın para çok ama öğrenmek için aldın gittin aldığın gün arabayı haşat ettin arabayı 8000 tl ye almıştın 5000 tl masraf çıkardı offf boşwerrrr diyebilirsin için çok acımaz ama arkadaş bu motorlar 20000 lira bee yazıktır sadece grenajları getirtmek için 1.5 ay bekleyen var ''''' 1.5 ayyyy ''''' sezonu kapattırır gezemezsin
    hadi kolay gelsin git istediğin motoru ala hatta y2k al ama lırsan kamera takta bizde düşünce görelim diğerlerine gösterelim örnek olur
    edit:imla




  • direk 1000rr'la basla ıstersen yada 600cc bısey al antrenman yaprsın onunla :D

    Ustune gıtmeın adamın canlar
  • elin yatkinsa 600 cc hic birsey gözün korkmasin ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha öncede söyledim ya 1000lik olmaz ama 600lük oooluur anlatamadım gitti.
  • arkadasım işi öğrenene kadar al cbr 125 bak dalgana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusunmeklazim

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kendōka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ay-yildiz

    Ayrıca şu konuya göz at

    http://www.motosiklet.net/forum/supersport-superbike/61882-ilk-motorum-honda-600rr-aldim-ben-degil-motor-beni-kullaniyor-ne-yapmaliyim.html



    Güzel başlık olmuş,



    bu adam şu anda yaşıyor başka bir forum sitesinde dolanıyor yanlış hatırlamıyorsam
    quote:

    Orijinalden alıntı: goxelyuxel

    arkadaşlar ilk görüşte makinaya hasta oldum ve almaya karar verdim ama bu zamana kadar hiç motorsiklet tecrübem yok. forumu da elimden geldiğine arastırmaya çalıştım ilk kez motor alanlar genelde benim gibi konu açmışlar ama onlar genellikle 250 leri sormuslar. bense direk 600RR almak istiyorum.biraz ders alsam işe yarar mı? sonucta kagıthane - çeliktepe arası kullanıcam daha çok. beşiktaş sarıyerde direk uğrak yerlerim olur.biraz fikirlerinizi benle paylaşsanız tam süper olur arkadaşlar


    neyse konuya dönelim

    ARKADAŞIM sen daha motora binmemişsin daha ''motosiklet'' nedir bilmiyorsun
    üstüne binip nasıl bir his olduğunu biliyor musun????!!!!!
    bu olay arabaya benzemez her binen bindiği gibi üstünde duramaz
    daha motoru çalıştırmadan yatırır seni yere bacağının üstüne düşer
    sola düşünce 3000 sağa düşünce 5000 masraf çıkartır ( egzoz ) farkı
    amannnn 1. viteste 40 la dolaşıyorum dersin 5000 devirde giderken ani bir şey olur korkarsın 1.3 mm gaz kolunu açarsın 10.500 devire gelir bu sırada vuuuuiiizzzz diye bir ses gelir daha sonra duyduğun ses taaaak olur muhtemelen bir yere çarpmışsındır
    otobana çıkıp offf beeee bak motoru aldım kaç yapıyor acaba dersin gazı açmaya başlarsın 8000>13000>16500>redline kolunu koparacakmış gibi gider oturduğun yerde tutunamazsın depoya tutunursun sonra 2. vites bu sırada hız 130 olmuştur çoktan hızını 200 e çıkartırsın korkarsın yeter şimdilik diyebilirsin gazı kapattığın anda ön taraf sallanır noluyor lan dersin belkide sadece arka taraf gezinir yolda
    hele bir deeeeee üstünde korumalaraın yoksa sakın düşeyim deme mazallah ölmekten beter olursun

    yani kısaca

    arkadaş olay motoru alıp kendini kandırmak değil
    onu kontrol etmeyi öğrenmekte bitiyor iş zaten bu yüzden 125 lerle 250 lerle başlanıyor ya arkadaş düşünsene 12-13 ''''saniyede'''''' son hızına ulaşıyor
    motorla nasıl dönülür nasıl yokuşta kalkılır nasıl yokuşta yağmurda kalkılır gibi gibi bunlardan dolayı düşük cc lerle başlanıyor herkes ister ( offff şu motora bak uçak gibi 300 basıyor) gibi motorlarla başlamak
    ya en basitinden şöyle örneklicem sen bir tane şahin aldın para çok ama öğrenmek için aldın gittin aldığın gün arabayı haşat ettin arabayı 8000 tl ye almıştın 5000 tl masraf çıkardı offf boşwerrrr diyebilirsin için çok acımaz ama arkadaş bu motorlar 20000 lira bee yazıktır sadece grenajları getirtmek için 1.5 ay bekleyen var ''''' 1.5 ayyyy ''''' sezonu kapattırır gezemezsin
    hadi kolay gelsin git istediğin motoru ala hatta y2k al ama lırsan kamera takta bizde düşünce görelim diğerlerine gösterelim örnek olur
    edit:imla

    Abi cok guzel aciklamis. dediklerini dusunmek lazim :) Ben de motora yeni basladim ilk etapta ben de 1000lik olmaz ama 600luk olur diyordum ama uzun arastirmalarim sonunda 600luk veya 500luk bi motorla baslamanin intihar olacagini anladim. Simdi 1 aydir kullandigim 250cclik bi ninjam var 2006 model. Bence gayet guzel gidiyo. Gazi actinmi cok guzel hizlaniyo. Yalniz 250likle baslamama ragmen bazen trafikte motoru kontrol etmekte zorlandigim anlar oluyor. Bu motoru alirken bile 2 ay biner sonra 600luge gecerim diyordum. Ama motorun ustune binince fikirlerim tamamen degisti. Simdiki planim yaza dogru bu motoru satip sifir bi ninja 250 almak. Ona bikac sene binip sonra 600luk bi motora gecmek.

    O yuzden yeni baslayacaklara daha dusuk hacimli ve agirligi fazla olmayan mumkunse scooter gibi bi motorla baslamalarini tavsiye ediyorum. Onunla bi 10 bin 20 bin kilometre yapmalari gerekiyor. Ben simdiye kadar 350km falan yaptim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaysurmeli -- 17 Kasım 2011; 16:48:22 >




  • Düşükten başlamanı öneren arkadaşlara bende katılıyorum, şakaya gelmez bu tip şeyler, büyük hacimli makinalar küçük hacimliler kadar hatanı affetmez. Güvenli sürüşler.
  • cbr 125 - ybr 125 - cbf 150 hepsi başlangıç için çok yeterli olacaktır. sonrasında 1 sene 250 lik öneririm. ardından 600 lüğe geçebilirsin rahatlıkla
  • arkadaş fikir sordum yerden yere vuranlar olmuş :D şaka bi yana bu konuda cahil olduğum farkındaydım ve bilgili insanlara danışmak istedim ki böyle yapmaklar ne kadar iyi yaptığımı anlıyorum. hondanın eğitim merkezi ve sonrasında da cbr125 almayı düşünüyorum ama sabit fikirli hala bile değilim canımdan değerli değil ya baktım 125 te yemez üstündeyken scooter alırım.
  • Bravo
  • 600 CC lik supersport hafife alınacak, motosikletin öğrenileceği bi motor değildir. Hiç yakından inceledin mi bilmiyorum ama rolanti sesi bile korkutucu bence. Ayrıca 100 km de ortalama 7 ile 8 litre arasında benzin yaktığınıda söylemek istiyorum.

    Şöyle örnek vereyim içlerinde ergonomisiyle en kolay cadde kullanımına sahip olan 2011 Honda CBR 600RR (119,8 hp) ın 0-100 km hızlanması 3,22 saniyedir. Yeni kurallarla patinaj sistemleri kaldırılmış Formula 1 araçlarının da 0-100 km hızlanmaları ortalama 3,00 saniyedir. Nasıl bir araçla karşı karşıyasın sen düşün artık...

    Ayrıca 600cc racing makine için çok kaliteli olması zorunlu olan kask(shoei), tulum(dainese), bot(tcx), eldiven(revit), vs ekipmanlarına 2500, 4000 tl gibi bir bütçe ayırmalısın. (Ben bu markaları tercih ediyorum... Diğerleri zevkine, tarzına kalmış...) :)


    Başlangış için;

    TVS Apache 150 yi öneririm. CBF ve YBR den daha güçlü (13,5 hp) ve de tarzı racing gibi ben kullanıyorum, çok da memnunum.

    Cbf 150 de kullandım ve Apache ondan çok daha zevkli makina...

    YBR hakkında teorik bilgim çok ama kullanmadığım için pratikte bir fikrim yok. O yüzden yorum yapmıyorum.

    TVS Apache'yi 15000 - 20000 km civarı kullanıp sonra inşAllah Honda CBR 250R (27 hp) a geçeceğim.

    CBR 250R ı 5000 ile 10000 km arası kullanmayı düşünüyorum.

    Sonra Yamaha XJ6 Diversion F modeli (77,5 hp) ni en az 10000km kullanıp ancak daha sonra Supertsport bi makineye geçmeyi düşünüyorum.

    Demek istediğim motosikletinin motor güçlerini ve motosiklet tecrübeni yavaş yavaş arttırarak Supersport kullan. Çünkü Supersport motosikletler sözün bittiği aletlerdir. Hata affetmezler...

    Sonuç olarak ülkemizde motosikletlere saygı gösterilmesini istiyorsak, öncelikle kendimiz bu aletlere saygı duymalı ve onları ciddiye almalıyız.

    Herkese kazasız, belasız sürüşler... Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goxelyuxel

    arkadaş fikir sordum yerden yere vuranlar olmuş :D şaka bi yana bu konuda cahil olduğum farkındaydım ve bilgili insanlara danışmak istedim ki böyle yapmaklar ne kadar iyi yaptığımı anlıyorum. hondanın eğitim merkezi ve sonrasında da cbr125 almayı düşünüyorum ama sabit fikirli hala bile değilim canımdan değerli değil ya baktım 125 te yemez üstündeyken scooter alırım.

    Arkadaşım helal olsun. Sabit fikirli değilsin ve söylenenler sende hırs yaratmamış. 600 lik fikrinden vazgeçmişsin. Evet arkadaşların sana çok yüklenmiş olabilir ama inanki sen bunu sorduğun anda eminim benim de olduğu gibi hepsinin tüyleri diken diken olmuş ve gözlerinin önüne kötü bir kaza sahnesi gelmiştir. O yüzden bir anda tepki göstermişler. Sen de yakında usta bir motor sürücüsü olduğunda, o tarz bir motor kullanmanın aslında ne kadar ustalık gerektiren bir şey olduğunu öğrendiğinde bu gibi bir soruyla karşılaştığın zaman aynı tepkiyi vereceksin. Kazasız sürüşler dilerim...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.