Şimdi Ara

Hızlı tren dünya sürat rekoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Hızlı tren dünya sürat rekoru



    Çin'in resmi Xinhua ajansından yer alan habere göre, Çin yapımı olan ve 'Uyum' adı verilen CRH380 model yeni nesil yüksek hızlı tren, Şanghay - Hangzhou demiryolu hattındaki deneme sürüşünü başarılı bir şekilde yaptı. [B]Test sürüşünde saatte 416,6 kilometre hız yapan Çin yapımı 'Uyum' test yolculuğunda bir kez daha dünyahızlı trenrekorunu kırdı. [/B]

    Çinli yetkililer, yeni hız rekoru ile ülkelerinin demir yollarında tüm dünyada en önde olduğunu bir kez daha kanıtladığını ifade etti. Çin Demiryolları Başmühendisi He Huawu, "Çin tamamlamış olduğu 7055 kilometrelik tren yolu yatırımı ile tüm dünyada birinci sıradadır. Şu anda Çin, dünyanın en eksiksiz yüksek hızlı raylı sistemteknolojihaline geldi. Güçlü entegrasyon yetenekleri, en uzun mesafeli rayları, en hızlı demiryolu işletme hızı ile dünyanın en büyük demiryolu ülkesidir." dedi.

    Çin 24 Haziran 2008 tarihinde CRH3 model 'Uyum' treni ile Pekin-Tianjin hattında saatte 394,3 kilometre hıza ulaşarak dünya hız rekorunu kırmıştı. 26 Şubat 2009'da da başlanan yüksek hızlı tren yolu inşaatı, bu yılın ağustos ayında tamamlanmış ve 1 eylülden itibaren test sürüşlerine başlamıştı.

    Test sürüşüne katılan gazeteciler, "Trendeyken sanki karada uçuyorsunuz duygusuna kapıldık, sanki okun yaydan fırlatılması gibi yolculuk yaptık." açıklamalarında bulundu.

    CİHAN







  • Teknolojiyi 50 sene geriden takip ediyoruz. Biz bu trenlere Türkiye'de binemeyiz, belki torunlar biner. Ankara eskişehir arası hızlı tren olay oluyor bizim ülkede bırak 400 km yi 200 bile yapmıyor.
  • Bu konuda Türkiye çok da vahim bir konumda değil:
    http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_by_country

    Zamanla, biraz da kendimize güvenle herşeyi yaparız bence.
  • bakalım tgv lerden yanıt gelecek mi
  • Türkiye engebeli bir ülke olduğundan çok hızlı trenlerin yapılması rayların oluşturulması çok masraflı bir maliyet ortaya çıkarır.

    Ayrıca ülkemizde bireysel araçların fazlalığı ve kara yollarına son yıllarda yapılan yatırımlar (duble yollar) göz önüne alındığında hızlı tren için daha vaktimiz var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestwill

    Teknolojiyi 50 sene geriden takip ediyoruz. Biz bu trenlere Türkiye'de binemeyiz, belki torunlar biner. Ankara eskişehir arası hızlı tren olay oluyor bizim ülkede bırak 400 km yi 200 bile yapmıyor.


    200 bile yapmıyor mu? Arkadaşlar lütfen yapmayın 250 yapıyor. Tamam biz göremeyiz 400 ile gideni ama lütfen doğruları konuşalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevzat-FC INTER

    Türkiye engebeli bir ülke olduğundan çok hızlı trenlerin yapılması rayların oluşturulması çok masraflı bir maliyet ortaya çıkarır.

    Ayrıca ülkemizde bireysel araçların fazlalığı ve kara yollarına son yıllarda yapılan yatırımlar (duble yollar) göz önüne alındığında hızlı tren için daha vaktimiz var


    Haklısınız sadece iç anadoluya ve trakyaya kolayca inşa edebilirsiniz demiryolunu. Fakat şöyle de bir gerçek var ; bir hocam söylemişti : Ülkenin demiryolunda olan gelişmişliği modernliğiyle doğru orantılıdır. Mesela almanya , ingiltereyi bunlara örnek verebiliriz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevzat-FC INTER

    Türkiye engebeli bir ülke olduğundan çok hızlı trenlerin yapılması rayların oluşturulması çok masraflı bir maliyet ortaya çıkarır.

    Ayrıca ülkemizde bireysel araçların fazlalığı ve kara yollarına son yıllarda yapılan yatırımlar (duble yollar) göz önüne alındığında hızlı tren için daha vaktimiz var

    Ne yani duble yollar yapıldı diye demiryolunu geliştirmeyelim mi?

    Sonuçta yollarda bayramlarda yada tatil dönemlerinde olan kazalardan haberiniz yok mu?

    Halbuki adam gibi bir demiryolu ağı olsa hızlı tren olsa bu insanlar hem daha ucuz hem daha güvenli hemde ekonomik bir şekilde seyahat edebilir.

    Akaryakıtın fiyatından da haberiniz yok sanırım duble yol yapsan ne olur peeeh




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydarpaşa62


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nevzat-FC INTER

    Türkiye engebeli bir ülke olduğundan çok hızlı trenlerin yapılması rayların oluşturulması çok masraflı bir maliyet ortaya çıkarır.

    Ayrıca ülkemizde bireysel araçların fazlalığı ve kara yollarına son yıllarda yapılan yatırımlar (duble yollar) göz önüne alındığında hızlı tren için daha vaktimiz var

    Ne yani duble yollar yapıldı diye demiryolunu geliştirmeyelim mi?

    Sonuçta yollarda bayramlarda yada tatil dönemlerinde olan kazalardan haberiniz yok mu?

    Halbuki adam gibi bir demiryolu ağı olsa hızlı tren olsa bu insanlar hem daha ucuz hem daha güvenli hemde ekonomik bir şekilde seyahat edebilir.

    Akaryakıtın fiyatından da haberiniz yok sanırım duble yol yapsan ne olur peeeh


    Ben de demiryolunun gelişmesini savunanlardanım öncelikle belirteyim.

    Ülkemizdeki çoğu demir yollarının 2. Abdülhamit zammanından kaldığını düşündüğümüzde yeni demir yolu yerine duble yolların yapılması kara yolu ağının demir yoluna göre daha fazla tercih edildiğinin bir göstergesidir.

    Ayrıca Türkiye de kişisel araç sayısı oldukça fazla. Bunu büyükşehirlerdeki trafik akışında görebiliriz. Benzine yapılan zamlara gelince ise bunu ben de bilemiyeceğim. Etrafımızdaki ülkeler petrol zengini, bence bizde olmaması gibi bişey söz konusu değil. Daha fazla detaya girersem konu amacından sapar.




  • acilen almam lazım bundan
  • ağa bu bomba ya
  • hacı bu ne ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevzat-FC INTER


    quote:

    Orijinalden alıntı: haydarpaşa62


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nevzat-FC INTER

    Türkiye engebeli bir ülke olduğundan çok hızlı trenlerin yapılması rayların oluşturulması çok masraflı bir maliyet ortaya çıkarır.

    Ayrıca ülkemizde bireysel araçların fazlalığı ve kara yollarına son yıllarda yapılan yatırımlar (duble yollar) göz önüne alındığında hızlı tren için daha vaktimiz var

    Ne yani duble yollar yapıldı diye demiryolunu geliştirmeyelim mi?

    Sonuçta yollarda bayramlarda yada tatil dönemlerinde olan kazalardan haberiniz yok mu?

    Halbuki adam gibi bir demiryolu ağı olsa hızlı tren olsa bu insanlar hem daha ucuz hem daha güvenli hemde ekonomik bir şekilde seyahat edebilir.

    Akaryakıtın fiyatından da haberiniz yok sanırım duble yol yapsan ne olur peeeh


    Ben de demiryolunun gelişmesini savunanlardanım öncelikle belirteyim.

    Ülkemizdeki çoğu demir yollarının 2. Abdülhamit zammanından kaldığını düşündüğümüzde yeni demir yolu yerine duble yolların yapılması kara yolu ağının demir yoluna göre daha fazla tercih edildiğinin bir göstergesidir.

    Ayrıca Türkiye de kişisel araç sayısı oldukça fazla. Bunu büyükşehirlerdeki trafik akışında görebiliriz. Benzine yapılan zamlara gelince ise bunu ben de bilemiyeceğim. Etrafımızdaki ülkeler petrol zengini, bence bizde olmaması gibi bişey söz konusu değil. Daha fazla detaya girersem konu amacından sapar.


    Adam haklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevzat-FC INTER


    quote:

    Orijinalden alıntı: haydarpaşa62


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nevzat-FC INTER

    Türkiye engebeli bir ülke olduğundan çok hızlı trenlerin yapılması rayların oluşturulması çok masraflı bir maliyet ortaya çıkarır.

    Ayrıca ülkemizde bireysel araçların fazlalığı ve kara yollarına son yıllarda yapılan yatırımlar (duble yollar) göz önüne alındığında hızlı tren için daha vaktimiz var

    Ne yani duble yollar yapıldı diye demiryolunu geliştirmeyelim mi?

    Sonuçta yollarda bayramlarda yada tatil dönemlerinde olan kazalardan haberiniz yok mu?

    Halbuki adam gibi bir demiryolu ağı olsa hızlı tren olsa bu insanlar hem daha ucuz hem daha güvenli hemde ekonomik bir şekilde seyahat edebilir.

    Akaryakıtın fiyatından da haberiniz yok sanırım duble yol yapsan ne olur peeeh


    Ben de demiryolunun gelişmesini savunanlardanım öncelikle belirteyim.

    Ülkemizdeki çoğu demir yollarının 2. Abdülhamit zammanından kaldığını düşündüğümüzde yeni demir yolu yerine duble yolların yapılması kara yolu ağının demir yoluna göre daha fazla tercih edildiğinin bir göstergesidir.

    Ayrıca Türkiye de kişisel araç sayısı oldukça fazla. Bunu büyükşehirlerdeki trafik akışında görebiliriz. Benzine yapılan zamlara gelince ise bunu ben de bilemiyeceğim. Etrafımızdaki ülkeler petrol zengini, bence bizde olmaması gibi bişey söz konusu değil. Daha fazla detaya girersem konu amacından sapar.


    İlk mesajınızda demiryollarını savunduğunuzu göremedim bknz:Çevir kazı yanmasın.

    Ayrıca ben araç sayısından bahsetmedim akaryakıt fiyatlarından bahsettim araç sayısı fazla olsa ne olur insanlar bu paraya akaryakıt almak zorunda mı?

    Sizin zihninizde yatanlar açıkça belli daha fazla tartışmak istemiyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.