Şimdi Ara

HIZ LİMİTLERİ GÜNCELLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafikte araç kullanırken aslolan unsur hız limitlerine uyarak gitmek değil, dikkatli gitmektir
  • Foruma da aynı fikirde olan ve karşı yöndeki fikirleri olan her arkadaşımızın da yazmasını istiyoruz. Biz % 100 haklı olduğumuzu iddia etmiyoruz. Aksine hız limitlerini savunan ya da savunmayan arkadaşlarımızın görüşlerini karşılıklı saygı çerçevesinde kalmak üzere öğrenmek istiyoruz.
  • yanlış anlaşılma olmuş.
    benim bir yakınım yarlanmadı yada ölmedi.
    benim hiç bir acım yok çok şükür.
    inş bundan sonrada olmaz.
    ama bu acıları yaşayan insanlar var,
    bu acılara sebebiyet veren sürücüler de var.
    ben aptal kelimesini bu sürücüler için kullandım,
    ben hiç bir kişiyi, (ahmet i mehmet i, musab ı, taner i ...vs ) değil,
    bir zümreyi(hızlı seyehat ederek kazaya sebebiyet verenleri) hedef aldım.
    saygılı bir şekilde yazılarımıza cevap verdiğiniz için teşekkürler.
    hani düşünceler başka başka olablir ama doğru olan bir tanedir.
    doğruyu söyleyen bilimdir.
    istatistik ve matematik ve fizik bilimi bizi destekleyecektir.
    120 ile giden aracın durma mesafesi ile 90 ile giden bir aracın durma mesafesi arasındaki farklar ölçülmüştür.
    sürücü tepki zamanları ölçülmüştür.
    araçlar iyi de olsa, şöförler araçlar kadar iyi olmadıkları için yüksek hızlar zaralıdır.
    duble ama kalitesiz yollar tehlikedir.
    yollara çıkan hayvanlar olsun, diğer araçlardan düşen parçalar olsun.
    hemen hemen her konu, hız yapmanın zararlı olduğu yöndedir.
    son olarak istatistiklerde mevcut olan bu kadar kaza, bu kadar yarlı ve ölü, ortaya gerçekleri koyacaktır.
    saygılarımla.




  • Bir sürücünün tehlikeyi görmesi ile frene basması arasında 1 saniye olsa: 90 km ile giderken 1 sn de 25 metre
    120 km ile giderken 1 snde 33.3 metre yol alır..
    Baştan 8.3 metre kaybediyor zaten..Arabanın aynı olduğunu kabul edersek karayollarının sitesinden aldığım ortalama verilere göre 90 km ile giden aracın ani frende durma mesafesi 53.1 metre 120 ile giden aracın 94.4 metre..Nerdeyse 41 metre fark var..120 ile giden bir araç 90 la gidene göre 50 metreye yakın geç duruyor..Bu basit hesapla bile hız sınırının ne kadar anlamlı olduğu görülüyor bence..
    Ben sürekli hızlı gidiyorum kaza yapmadım savunması da anlamsız tanıdığım bir sürü kişi bir büyük içip araba sürüyorlar yıllardır kaza maza yapmadılar alkol yasağı da kalksın ve ya 50 promil sınırı 150 filan olsun diyelim o zamanda..Alkollü araç sürmekle hızlı araç sürmenin hiç bir farkı yok bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yanlış anlaşılma olmuş.
    benim bir yakınım yarlanmadı yada ölmedi.
    benim hiç bir acım yok çok şükür.
    inş bundan sonrada olmaz.
    ama bu acıları yaşayan insanlar var,
    bu acılara sebebiyet veren sürücüler de var.
    ben aptal kelimesini bu sürücüler için kullandım,
    ben hiç bir kişiyi, (ahmet i mehmet i, musab ı, taner i ...vs ) değil,
    bir zümreyi(hızlı seyehat ederek kazaya sebebiyet verenleri) hedef aldım.
    saygılı bir şekilde yazılarımıza cevap verdiğiniz için teşekkürler.
    hani düşünceler başka başka olablir ama doğru olan bir tanedir.
    doğruyu söyleyen bilimdir.
    istatistik ve matematik ve fizik bilimi bizi destekleyecektir.
    120 ile giden aracın durma mesafesi ile 90 ile giden bir aracın durma mesafesi arasındaki farklar ölçülmüştür.
    sürücü tepki zamanları ölçülmüştür.
    araçlar iyi de olsa, şöförler araçlar kadar iyi olmadıkları için yüksek hızlar zaralıdır.
    duble ama kalitesiz yollar tehlikedir.
    yollara çıkan hayvanlar olsun, diğer araçlardan düşen parçalar olsun.
    hemen hemen her konu, hız yapmanın zararlı olduğu yöndedir.
    son olarak istatistiklerde mevcut olan bu kadar kaza, bu kadar yarlı ve ölü, ortaya gerçekleri koyacaktır.
    saygılarımla.




    Yazdıklarınız doğrudur. Otomobillerimiz aynı özelliklere sahipse 120 ile giden bir araç ile 90 ile giden bir aracın durma mesafesi aynı değildir.

    Ancak artık günümüz teknolojisindeki araçlar ile durma mesafesiyle eski teknoloji arabaların durma mesafesi aynı değildir. Günümüz koşullarında da trafikte seyreden araçların büyük çoğunluğu yeni teknolojiye sahiptir, dikkat ediniz pahalı araçlardan bahsetmiyoruz, herkesin küçük bir bütçeyle alabildiği araçlardan bahsediyoruz. Artık trafikte sayıları görece olarak azınlıkta kalan eski teknoloji araç var diye de hız limitlerini artırmayalım demek doğru değildir. Kaldı ki bu araç sahipleri de araçlarının durma mesafesini bilirler ve kendilerini de ( istisnalar hariç ) buna göre ayarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 20 Ocak 2010; 15:35:52 >




  • Bunun dışında şehirlerarasında araçlar ile “120” hız limiti ile yolculuk yapmak tehlikeli değildir.

    Hatta şunu söyleyebiliriz ; O yıllarda konulmuş olan 90 hız limiti ile bugün savunduğumuz hız limiti olan “120” arasında hiçbir fark yoktur. Hatta bizim savunduğumuz hız limiti o günün koşullarında konulmuş olan “90” hız limitinden çok daha güvenlidir.
  • Buna ek olarak şehirlerarasında biz sabit “120” hız sınırını savunmuyoruz. Virajlı yollar olur,hayvanların sıklıkla yola çıkabileceği noktalar olur, bozuk yollar olur, örneğin Antalya yolu virajlı bir yoldur. Bu şekildeki yollarda hız limitini düşük tutarsınız, “50, 60, 70” hız limiti koyabilirsiniz. Bunun dışında düz ve duble yollarda hız limiti uygulamasınını “120” yaparsınız, yaya çıkma ihtimalinin çok olduğu noktalarda yolun durumuna göre görece hız limitini düşük tutarsınız. Bunu yapmak çok zor değildir, yol kenarlarına trafik levhaları koyarak bunu yapabilirsiniz.
  • Ölümlü ve yaralanmalı kazalarla ilgili olarak istatistikler hakkında resmi bir veriniz ve bilginiz varsa buradan paylaşırsanız memnun oluruz. Elimizde istatik verileri olmadan yaptığımız konuşmalar ve verdiğimiz oranlar doğru olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 20 Ocak 2010; 15:37:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas3567

    Bir sürücünün tehlikeyi görmesi ile frene basması arasında 1 saniye olsa: 90 km ile giderken 1 sn de 25 metre
    120 km ile giderken 1 snde 33.3 metre yol alır..
    Baştan 8.3 metre kaybediyor zaten..Arabanın aynı olduğunu kabul edersek karayollarının sitesinden aldığım ortalama verilere göre 90 km ile giden aracın ani frende durma mesafesi 53.1 metre 120 ile giden aracın 94.4 metre..Nerdeyse 41 metre fark var..120 ile giden bir araç 90 la gidene göre 50 metreye yakın geç duruyor..Bu basit hesapla bile hız sınırının ne kadar anlamlı olduğu görülüyor bence..
    Ben sürekli hızlı gidiyorum kaza yapmadım savunması da anlamsız tanıdığım bir sürü kişi bir büyük içip araba sürüyorlar yıllardır kaza maza yapmadılar alkol yasağı da kalksın ve ya 50 promil sınırı 150 filan olsun diyelim o zamanda..Alkollü araç sürmekle hızlı araç sürmenin hiç bir farkı yok bence..


    Hız konusundaki cevabımızı bir önceki mesajımızda yazdık.

    Biz sürekli hızlı gidiyoruz, aşırı hız yapıyoruz demedik, hız limitlerine uymadan gidiyoruz dedik. Biz hız limitlerinin düşük kaldığını, bu hız limitleriyle yolculuk yapmadığımızı ve bu hız limitlerinin üzerinde yolculuk yaptığımızı söyledik.

    Sizin verdiğiniz “alkollü araba kullanma” örneği de bize göre hiç gerçekçi olmayan bir açıklama ve son derece tehlikeli olan bir araba kullanım tarzıdır.




  • Kaldı ki sizin bahsettiğiniz gibi hız limitlerini aşmak çok tehlikeli ve güvensiz olsaydı cezası alkollü araç kullanma ile aynı olması gerekirdi ki, bu durumda önce ehliyete el konulma cezası, tekrarı halinde ehliyetin iptali gibi bir ceza verilmesi gerekirdi ki, böyle bir uygulama halinde de herhalde 100 kişiden 90 tanesinin ehliyetine el konulurdu.
  • Bunun dışında alkollü araç kullanan kişinin refleksleri yavaşlar, görme ve duyma yetisi azalır, olaylara tepkime süresi uzar, bilinci kapanır, aklını kullanamaz, böyle bir kişinin de kaza yapmadan yolculuk yapmadım diye iddia etmesi bize göre hiç gerçekçi olmaz.

    Hız limitlerine uymayan bir sürücü de bu saydığımız hallerden hiçbirisi gerçekleşmez, bu kişinin görme ve duyma yetisi, aklı, bilinci, dikkati vs.. hepsi yerindedir, böyle bir kişinin kaza yapması normal olduğu gibi kaza yapmaması da normaldir.

    Ama alkollü araç kullanan kişi için aynı şeyi söyleyemeyiz.
  • Ayrıca yazdıklarımız savunma değildi, burada anlatmak istediğimiz nokta kişinin hız limitlerine uymadan da makul ve mantıklı bir hız ile son derece güvenli bir yolculuk yapabileceğidir, bunu anlatırken güvenli yolculuk yapmak için dikkatin önemli olduğuna vurgu yapmak istedik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 20 Ocak 2010; 15:48:17 >
  • -Geçen gebze otobanında orta şeritte hızım 140 km/h iken bir Accent Era bana sellektör çaktı
    - Sol şeritte arkama bir passat takıldı yol veremedim sağ şerit çok doluydu afedersiniz kıçıma kadar girdi hızımı 180'e çıkardım adam hala yol istiyor.
    - Hızım 120 km iken kamyonların tırların kullandığı şeritten bir mercedes s serisi o kadar hızlı geçtiki markasının mercedes olduğunu zor anladım.
    - Hızım 120 civarı iken kartal benden yol istiyor.
    - Ford Transitler , Renault Trafic'ler 180-190'la gidiyor.
    - Connectler , Partnerler sağ şeritten 150-160 ile önüme kırıyor. Korna çalıncada el kol hareketi yapıp kaçmaya çalışıyor ama yakaladığım zaman onu dönüp bakamıyor bile !

    Daha çok var da neyse ..

    Yazdıklarımın hepsi İstanbul - İzmit otobanında yaşanmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    geçen bir haberde anadoludaki araç yaşı ortalaması istanbuldan 5 yaş yaşlı
    diye okudum

    bu durumda hız limitleri değişmemeli bence

    şehir içi yollarda daha dikkatli gidilmeli okul bölgelerinde kaldırımlarda korkuluk ve servislere
    binen çocuklarımız ve öğretmenlerimiz için daha düzenli park yerleri olmalı


    İşte insan evladı.

  • hız limitlerinin yükseltilmesinin güvenliğimizi(hem araç-hem yaya) tehlikeye atacağı kanaatindeyiz...
  • hız limitlerinin artırılmasına gerek yok. böyle gayet iyi. fakat sollamalarda biraz daha toleranslı olabilirler. sollama anında 110 km ile radardan ceza yiyenler var. sanki adam keyfinden çıkıyor o hıza. bir an önce sollayıp şeridine girecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    içimden başka bir hesap açıp buraya küfür etmek geçti. Halen biz diye konuşuyor ya



    Vallaha haaa ne gıcık herif bu be !!!

    Siz kimsiniz kardeşim, gelmiş buraya konu açmış millete ahkam kesiyor yeri geliyor akıl veriyorsun...

    İlk BİZ kelimesini okuyunca dedim Emniyet ten yada Karayollarından biri geldi buraya konu açtı dedim, ama elin memuru gelip burada ne yapsın dedim sonra...

    evet de bakalım SİZ kimsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    Hız limitleri güncelliğini yitirmedi.

    Zaten nasıl yitirebilirki. Bir araca 120 ile çarmayı göze alabilir mi insan veya 150 ile. Mecbur sınır konulmalı ki hayvanın biri sollayarak sana kafadan 140 -150 gibi bir hızla vurup öldürmesin.

    Tam tersine radarlar artırılmalı.


    Bu arada siz kimsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    içimden başka bir hesap açıp buraya küfür etmek geçti. Halen biz diye konuşuyor ya



    Vallaha haaa ne gıcık herif bu be !!!

    Siz kimsiniz kardeşim, gelmiş buraya konu açmış millete ahkam kesiyor yeri geliyor akıl veriyorsun...

    İlk BİZ kelimesini okuyunca dedim Emniyet ten yada Karayollarından biri geldi buraya konu açtı dedim, ama elin memuru gelip burada ne yapsın dedim sonra...

    evet de bakalım SİZ kimsiniz?




  • bir de bu huyu var mesajları önce alıntı yapıp koyuyor. cevabını ayrıca yazıyor beyfendi. Hepsini bir mesajda halledimiyorusun SEN
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.