Şimdi Ara

Hidrojenli otolar geliyor! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
1
Favori
3.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Teorik takılmıyorum hocam ADB eyaletleri için verdiğim rakamlar 1990-2013 arası ölçülen rakamlar. Gelişmiş ülkelerin hiç biri bundan farklı değildir hatta daha bile iyi olabilir. Bunun neresi teorik anlamadım. Türkiye'deki kayıp oranının yüksekliğini ise izah ettim. Siz atıyorum 10 gws elektrik üretiyorsunuz ya da üreticiden alıp dağıtıyorsunuz ama faturaladığınız 7 gws. Aradaki 3 gws saat farkın içinde kaçak kullanım olmadığını nereden anlayacaksınız? Anlayamazsınız, sadece bazı estimasyonlarda bulunabilirsiniz. Anlasanız o zaten kaçak olmaz mahkemelik olurdu ya da kesilirdi. Ha yakaladığınız kaçak oranına bakıp yakalayamadığınız kaçaklar hakkında bir büyüklük tahmininde bulunabilirsiniz ama o sadece bir tahmindir. Öğrenciyken biz bile kaçak elektrik kullanıyorduk. Neredeyse bütün öğrenci evleri Ankara'da kaçak elektrik kullanırdı. Üniversitede öğrenci oldunuz, bilirsiniz bunları.


    Güneydoğuda kaçak elektrik kullanmayan çiftçiyi dövüyorlar. Yahu adamlar direk dikip trafo kuruyor kaçak elektriğe siz ne diyorsunuz, gördük, okuduk bunları. Ayrıca faturalardaki kayıp-kaçak bedeli ne o zaman?


    Burada teorik olan hiç bir şey yok. Gayet işin pratiğini açıklıyorum. Hiç bir iletim hattında %30 kaçak olamaz. %30 kaçak olsa o teller akkor haline gelirdi. Üstüne konan kuşların ayakları cayır cayır yanardı. Yapmayın. Bu işlerden anlarız. %5 kaçakta uzlaşalım.  





  • Şanlıurfa'da kaçak elektrik kullanımı, drone ile tespit ediliyor - Dailymotion Videodailymotion
    Şanlıurfa'da kaçak elektrik kullanımı, drone ile tespit ediliyor - Dailymotion Video
    https://www.dailymotion.com/video/x91yx16

    Artık dron ile filan kontrol yapıyorlar. İş özele geçince biraz daha sıkılaştı denetimler. Kaçak oranı azalıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Teorik takılmıyorum hocam ADB eyaletleri için verdiğim rakamlar 1990-2013 arası ölçülen rakamlar. Gelişmiş ülkelerin hiç biri bundan farklı değildir hatta daha bile iyi olabilir. Bunun neresi teorik anlamadım. Türkiye'deki kayıp oranının yüksekliğini ise izah ettim. Siz atıyorum 10 gws elektrik üretiyorsunuz ya da üreticiden alıp dağıtıyorsunuz ama faturaladığınız 7 gws. Aradaki 3 gws saat farkın içinde kaçak kullanım olmadığını nereden anlayacaksınız? Anlayamazsınız, sadece bazı estimasyonlarda bulunabilirsiniz. Anlasanız o zaten kaçak olmaz mahkemelik olurdu ya da kesilirdi. Ha yakaladığınız kaçak oranına bakıp yakalayamadığınız kaçaklar hakkında bir büyüklük tahmininde bulunabilirsiniz ama o sadece bir tahmindir. Öğrenciyken biz bile kaçak elektrik kullanıyorduk. Neredeyse bütün öğrenci evleri Ankara'da kaçak elektrik kullanırdı. Üniversitede öğrenci oldunuz, bilirsiniz bunları.


    Güneydoğuda kaçak elektrik kullanmayan çiftçiyi dövüyorlar. Yahu adamlar direk dikip trafo kuruyor kaçak elektriğe siz ne diyorsunuz, gördük, okuduk bunları. Ayrıca faturalardaki kayıp-kaçak bedeli ne o zaman?


    Burada teorik olan hiç bir şey yok. Gayet işin pratiğini açıklıyorum. Hiç bir iletim hattında %30 kaçak olamaz. %30 kaçak olsa o teller akkor haline gelirdi. Üstüne konan kuşların ayakları cayır cayır yanardı. Yapmayın. Bu işlerden anlarız. %5 kaçakta uzlaşalım.  

    Verdiğim oranlar dağıtım firmalarının kayıp kaçak oranıdır
    Batıda daha az ,.güney doğu daha fazladır .teknik olarak kayıp sadece iletim hatlarında olmuyor ,fiderler, trafolar, swichgear ler her adım kayıp söz konusudur .Elektrik mühendisleri cevaplarsa daha kesin rakamlar verebilir be. Size toplantılarda konuşulan ve yüzde 1 düşürmek için tüm ekibin ciddi bir yatırım yaptığı ve geri ölçüm yaptığı şeylerden bahsediyorum sizin zannettiğiniz gibi yüzde 3-5 tutturulması çok zor bir konudur.Ama yakalanan yerler de illaki var
    Bütün bu olanlara her aktarım merkezinin de ekstra katkısı olur.
    Yüksek gerilimden ,orta gerilime
    Orta gerilimden ,alçak gerilime dönüşüm merkezlerinde en büyük kayıplar olur.
    Kaçak kullanım AG hatlarında oluyor bilginiz olsun. OG ve YG hatlarında kaçak kullanım olayı olmaz.

    Gelelim daha profesyonel kaçak olayına ,burada işletmenin bir kısmı içşn genellikle orta gerilim hattından alınan kablolar ile trafo ve ciddi düzenek kurulan ve saptanması da zaman ve bilgi gerektiren konular için dağıtım firmalarında denetim yapan ayrı bir ekip olması ve bu alanda tecrübeli ekip başı de kuzum gösteriyor, hırsızın yöntemini hırsız anlar misali vakalar bulunduğunu duyuyordum.

    Şimdi elektrik şarj istasyonlarında bu durum artan istasyon sayısı ile artması muhtemeldir. Nerede bir ekmek kapısı varsa orada bunu istismar eden kişilerin bulunduğunu da unutmamak lazım .Belki de ileride istasyonlar çoğalınca bu alanda ek ekip ve istihdam ve kaynak ayırt edilmesi durumu söz konusu olacaktır .Kaçak dediniz mi gelişmemiş ülkelerde usul ve yöntemler logaritmik artıştadır .Hele de bir kazanç kapısı var ise !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Ağustos 2024; 11:8:24 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Şanlıurfa'da kaçak elektrik kullanımı, drone ile tespit ediliyor - Dailymotion Videodailymotion
    Şanlıurfa'da kaçak elektrik kullanımı, drone ile tespit ediliyor - Dailymotion Video
    https://www.dailymotion.com/video/x91yx16

    Artık dron ile filan kontrol yapıyorlar. İş özele geçince biraz daha sıkılaştı denetimler. Kaçak oranı azalıyor.

    Bunlar reklam gerçekler dağıtım firmasının verilerinde vardır ,güneydoğuda çok yüksek olduğunu biliyorum ama kaç zaten açıklanmaz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Selamlar hocam,

    Mevcut durumda hidrojenin yeşil üretimi için güneş enerjisi kullanılması ya da mevcut fosil yakıtlar sonucu oluşan sera gazlarının yakalama (havadan alma yani) ile tekrardan hidrojen dönüşümü gibi projeler var.

    İlki çok mümkün değil, çünkü hidrojen depolaması güç bir kaynak. Atomları çok küçük olduğu için araç içi tanklardan bile kaçıyor (bunun için ölçüm yöntemleri falan var ama detayına giremiyorum şirket sırrı çünkü :) ). Güneşten hem üretim (SOEC vb. ile) hem depolama enerjisi beklemek bu teknoloji ile çok zor iş.

    İkincisi hali hazırda üstüne makaleler yazılan bir mevzu, metan ve CO2 yardımı ile hidrojen üretip bunu tekrardan CO2'ye dönüştürerek hidrojen üretimine katkı gibi bir şey. Büyük ölçekle gerçekleştirilebilmesi durumunda çok az miktarda sera gazı salınımıyla hidrojen üretilebilecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    , çünkü hidrojen depolaması güç bir kaynak. Atomları çok küçük olduğu için araç içi tanklardan bile kaçıyor (bunun için ölçüm yöntemleri falan var ama detayına giremiyorum şirket sırrı çünkü :) ). Güneşten hem üretim (SOEC vb. ile) hem depolama enerjisi beklemek bu teknoloji ile çok zor iş.


    Bu konu da 20 yıl öncesinin söylevi olarak kalıyor alternatif yöntemler var ,linklerde verdim LINDE firmasının çok düşük sıcaklıklara ulaşarak çalışan sıvılaştırılmış hidrojen çözümleri var ,zaman içinde her yerde kullanılacak .Aynen LNG mantiğı ile çalışan ve görece küçük bir tankta kriyojenik olarak sıvı,hidrojen ile depolanması tankerler ile deniz aşırı taşınması ,karayolunda ise özel imal edilmiş kriyojenik tanklarla taşınması söz konusu .Zaten böyle bir depılama olamadan sıkıştırılmış gaz teknojisi ile işlem yapmak hem sıkıştırna maliyeti hem de güvenlik açısından riskler barındırmaktadır .
    ülkemizde nasıl LNG tankları ile büyük işletmelerin talepleri karşılanıyor ve düşürülmüş risklerle işlem yapılıyor ise aynı durum LH2 teknolojisi ile de yapılabilecek .Bu teknokloji ,belki iş başta yabancı menşeyli olsa da çok kısa zamnda yerli sanayi bu rant olan işe el atacaktır .
    Konuyu uzatmak istemiyorum tabii ki H2 sıvılaştırma sıcaklığı ,CH4 den oldukça düşük bu da bir maliyet ve teknoloji gerektiriyor .Derin uzay sıcaklıklarına ulaşmadan sıvı hale gelmiyor ama mühendislik de bunun için var .Gelecek yüzyıl içinde gezegenler arası H2 taşıması da aynı yöntemle yapılacak olduğu için JUPİTER projemde bunun ilerisi için bu gezegenin hazır kaynakları kullanımı ve taşınmasında ana rol üstleneceğini öngörüyorum.
    Lindeyoutube
    Linde H2 Online Seminar: Hydrogen Liquefaction Technologies
    https://www.youtube.com/watch?si=EhPjWov7HJJvZ16Q&v=95zx3HpeayI&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Ağustos 2024; 14:43:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Hem LNG hem Hidorojen ile çalışan araç teknolojisi ekonomik olarak verimli değil.


    Bu zamana kadar olan çalışmaların tamamı aksini ispatlayamadı.


    Özetle boş muhabbet.


    Lityum üretmesi sorun değil, lityum madeni açması sorun, Çin telefon üretme sevdasından bu işi önceden görmüş dünyadaki kapasiteye çökmüş durumda, diğerlerinin madeni açtısı, işettisi kıvama getirmesi minimum 5 sene. Diğerleri girmek istemiyor, tesla da o kadar genişlemek istemiyor. Gerekirse yapacağız dendi.


    Teslanın her hissedar toplantısında, Rare earth material, Cobalt vs üzerine birileri nağme yapar. Tesla bu işi ciddi tutuyor.



    teslaratı
    Tesla doubles down on ethical sourcing with cobalt mining risk analysis
    https://www.teslarati.com/tesla-ethical-sourcing-cobalt-mining-impact-report/



    Lakin işte o eski büyüklerin beslediği medya ha babam negatif haber yaymaya devam ediyor.


    Tesla cybertruck a. 2 adet rare earth kullanmayan motor 1 adet kulanan motor takıyor. Bir şirket politikası olarak bu motorları diğer modellerede yayacak.


    Ayrıca, Plaid vs olmayan modellerde daha ucuz batarya modelleri kullanacağını bildirdi. Her şey bir günde olmuyor. Buna rağmen WOKE medyası her gün negatif haber yapıp ağlaşıyor, tesla ve sahibinin ne kadar kötü olduğuna dair.


    Teslanın mühendisliği ve Elon Musk ın konuya hakimiyetini gerçekten öğrenmek istiyorsanız. Sandy Munronun videolarını izleyeceksiniz. O zaman otomotiv dünyasında dönen filim fırıldağı, eski üreticilerin Teslayı yalanda boğmak için harcadığı çabayı net bir şekilde anlayacakınız.


    Basitçe anlatayım. Dizel gate yüzünden ABD VW ne 25 milyar dolar ceza kesti. Ve dediki bu cezanın bir kısmını (2 milyar dolar) harcayarak Electrify America şarz istasyonlarını kur. VW kurdu da sonra ne oldu, bütün şirketler Tesla ile anlaşıp onların şarz istasyonlarını kullanmaya başladılar.


    Amerika için EV konusunda söylenen, Tesla alın en kötü Tesla istasyonlarında şarz edebilen bir marka alın.





    Daha elektrikli şarz istasyonu kuramayan Bu şirketlerden, hidrojen ekonomisi kurmayı becereceklerini inanmamızı istiyorsunuz.





  • Elon musk derin devletin adamı olduğu iddia ediliyor .Ben de yükselişinin altında çok manidar zıplamaları görerek arkasından ittiren 3 büyükler (yukarıdaki videoda detaylar yer almaktadır ) olmada sıradan zeki bir girişimciden öteye geçemeyecek idi .Sonu batış olacak bu forumda yer alsın .

    Tesla araçları ve mühendisliği konusında gerçekten ciddi bir birikim arge ve zeka patlamaları mevcut .Konunun şirketin büyük hissedarı ile alakası yoktur .

    Yani gerçek mücit Tesla ile Elon musk arasında büyük okyanuslar mevcut .

    Arkasına finans devlerinden kim alınsa Mars da gidilir saturn de .

    Sorulması gereken soru neden böyle bir para emek verimsizliğin dibi yapılarak böylesine büyük paralar harcanacak ve bu iş için Tesla firmasının gelirleri veya hisse kaynaklı büyümesi kullanılacaktır ?

    Hidrojenin maliyetleri ise tamamen kurgulanacak ekonomik model ve devlet destekleri veya çıkarılacak çevre yasaları ile ikame ettirilebilir.

    Madem verimi konuşacağız neden yüz yıl önce bilinen elektrikli araçlar yerine verimsiz otto çevirimli araçlar ile 100 yıl kaybettik.

    Konunun içeriği ve gizli ellerin büyüklüğü biz mühendislerin anlamakta zorluk çekeceği noktadadır .

    Mesela basit bir soru sorayım ?
    "para nasıl yaratılır ve nasıl misli ile katlanır"

    cevabın çok çalışarak ,akılla veya verimle alakasının olmadığını baştan belirteyim .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Şu lafları söyleyebilmek için isanda biraz izan olmalı.


    Ayıp ayıp, devletin adamı dediğin Elon Musk twitteri satın aldı, personelin %80 ni kovdu ve twitteri bir numara yaptı. Hangi devletin hangi adamı neyi kara geçirebilmiş.



    Ne dünyadan, ne geçmişten haberiniz var. Tesla, zaman içinde devletler tarafından emisyon düşüklüğü için sıkıştırılan büyük araba üreticileri ile ortak olarak bu zamanlara geldi.


    O şirketlerin tamamı Teslanın batacağını düşünüyordu, tek istedikleri hükümetlere ve çevreye duyarlı müşterilere şirin görünmekti. Toyota tesladaki hissesini satmasa muhtemelen şimdiki değerinin iki katı ediyordu.


    Devletin adamı olunca, Mercedese, Toyota ya araba yapmayı, NASA ya roket yapmayı öğretiveriyorsun, arka da da kurtlar vadisi mi müziği çalıyor.


    Roketi geri indirmeyi, ne Amerikan devleti, ne Rus devleti, ne Avrupa ne de çin yapabildi.


    Boeing starliner uluslar arası uzay üssünde takılı kaldı, muhtemelen SpaceX kurtaracak.




    Bir gün robotaksiye bindiğinde, ne kadar bilinçsizce düşündüğü hiç unutma...





  • Sayın delifisek ,

    Yukarıda basit bir soru sordum ,cevabını bilebilseydiniz zaten aynı fikirde olurduk .Bence paranın nasıl yaratıldığının ve yönetildiğinin kökenini anlamadan öne çıkarılan figürlerin sadece birer kukla olduğunu anlayabilirdiniz .

    Dünyayı kontrol etmek için işgücünün para ile ,medyanın da yeni nesil gözetim teknolojisine geçmesi gerekiyor idi .Twitter ve sosyal medyalar bu amaçla derin devlet tarafından paranın yaratıldığı bankalar tarafından finanse edilerek güçlendirilir .

    Zaten insanoğlu bu sistemin kölesidir ve sistemi çalıştırmak için emek ve işgücünü büyük sisteme devri için GÖNÜLLÜCE çalışır .

    Uzay programı dediğimiz arkasında NASA teknoloji birikimi olmadan ileriye taşıyabilecek bir şey değildir .Ben kendi millet insanlarımızın zekası ve bilgisini çalıştırması ve sistemi anlayarak çözmesi için buralarda yazıyorum .Kendim de zaman içinde yeni konular ile bulmacanın eksik parçalarını keşfederek büyük resmi anlamak için çaba sarfediyorum .

    Çaba sadece isteyerek ve araştırarak ve öğrenerek çalışan bir şeydir .

    Evet farklı fikirde olsak da zaman içinde bilgi ,tecrübe ve çok yönlü bakış elde ettikçe sanıyorum herkes aynı yöne bakmaya çalışacaktır .

    Eğer sabit fikirli değil ve farklı bir bakış elde etmek isterseniz elimdeki verileri ve ulaşabildiğim video gibi yöntemler ile paylaşabilirim .

    Dünya güçlerinin nasıl düşündüğü ve uzun vadeli adımlarını planlarını anlamadan fikir üretmek bizleri farklı yöne çekecektir .Zeka işte bu işin içindeki eksiklikleri kavramaya ve araştırmada bizlere bir bakış tarzı yaratacaktır. Bildiğimiz doğrular aslında mutlak doğru olmadan ,anlamlı bir yönde fayda teşkil edemeyecektir .

    Mesela kavranması için fizyon konusunda neden daha görece zararsız olan Toryum yerine Uranyum www2 sonrası devlet teşviki ve finans gücü işe desteklenmiştir .

    Madem üretim maliyeti ve mühendislik konuları ile fikir alışverişi yaptığımız forumlarda uranyum nükleeri ile ürettiğimiz maliyetin üçte birine Toryum nükleer rektörleri bunca zaman ötelenmiştir .Çin bu konuda beklemek yerine adım attı hindistan daha önce çalışmalara başlamış idi ama USA neden bu kadar bilerek geride kaldı ...
    Videoların içinde cevabı var ama nasıl anlamak istediğinize bağlı

    The Futuristyoutube
    Nuclear 4.0: Chinas NEW Thorium Reactor Changes Everything!
    https://www.youtube.com/watch?si=-HPmPIHoGVaBJfRG&v=W95DY3q61T4&feature=youtu.be






    Copenhagen Atomicsyoutube
    Energy Future Unveiled! THORIUM Molten Salt Reactors
    https://www.youtube.com/watch?si=oe_jCJv4DRP1kOsr&v=27IntvWo4mo&feature=youtu.be





    Not. Trump seçilirse Elon'ı bakan yapmak istediğini medyada ifade etti ,Elon da Twitter den buna olumlu bir dönüş yapmıştır .Sonuçta tribünlere oynayanların al gülüm ver gülüm hesabını yaptığı bir alanda Elon'un desteklenmediğini düşünmek ve herşeyi kendi , finansal dehası başarısı olarak görmek ,bir bakıma saflığın bir göstergesi değil ise nedir ?

    peki bu habere ne demeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ağustos 2024; 14:49:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Senin basit sorunun tek cevabı sende, senden başka kimse bilemiyor, dolayısı ile herhangi bir konuda haklı çıkmak için o saçma basit sorunu sorup, sonra bilemedi kii ye getirip, üstüne de bunu bilemiyorsan sen bu işlerden anlamıyorsun na çevirip, hep ben bilirim havasındasın.


    Ve bir halt bilmiyorsun. Hesap yapmayı beceremediğin için dünyadaki araçlar hidrojene dönmesi için nasıl bir yatırım gerekir, bu arabalardaki yakıtın üretilmesi için ne kadarlık bir elektrik lazım vs bunları hiç hesap edemiyorsun, çünkü analitik düşünemiyorsun.


    Onun yerine komplocu daycı, torpilaj düşünme modeli var. Biri egzatrik bir iş mi yaptı, kesin arkasında birileri vardır. O o kadar büyüyemez, kesin devletin adamı.


    Burada hidrojen ekonomisini tartışıyoruz, yok para neymiş, yok bilmem neymiş şuymuş buymuş. Boş yapma.


    Toryum meselesine gelince.


    Amerikalılar Torum reaktörünü 1960 larda buldu, 1965 çalıştırmaya başladı 15.000 saat çalıştırdı ve 1969 da da kapattı. Sebep ? Uranyum reaktörleri daha verimliydi ve daha da önemlisi Uranyumdan atom silahı yapılabiliyordu toryumdan yapılamıyor. Veya o kadar güçlü olmuyor her neyse. Bu kadar basit.


    Amerikanın kendi iç dinamikerinden haberiniz olmadığı için, size tuhaf gelen her Amerikan politikası bir komplo kaynağı. Neden toryum desteklenmedi, O zaman Amerika nükleer bombaları neyle yapacaktı. Adamların politikasına uranyum uydu öyle devam ettiler.


    Şimdi Çinliler kömürden kurtulmak için uğraşıyorlar. Ellerinde Toryum var ve kaza olursa da başları o kadar fazla ağrımayacak. Gerçekten verimli bir Toryum reaktörü yaparlarsa, Amerikalılar da oturup yapar. 5 sene kadar önce General Elektrik küçük bakım gerektirmeyen nükleer santraller geliştirdiklerine dair bir duyuru yapmışlardı. Bakalım 5 sene kaldı.


    2010 lardaki petron kriziden sonra Amerika yosundan dizel yakıt üretmeyi hedefliyordu. Sonra fracking diye bir teknikle daha ucuza petrol üretmenin yolunu buldular, sonra pertrol fiyatları düştü ve yosun işi rafa kaltı, Al sana bir komplo daha.


    Mühendislik, mühendisliktir. Tatava kaldırmaz. Koca intel yerlerde sürünüyor neden ? İktisat mezunu, pazarlamacı soytarıları CEO yaptığı için. Mercedes eski günlerini mumla arıyor, neden İktisat mezunu, pazarlamacı soytarıları CEO yaptığı için, BOEING ? GM ? Stelantis ? Ford ? VW ?


    Derin devletin adamını arıyorsan, Jeff Bezos a, Zuckenberge bakacaksın, İlk olma dışında bir yetileri olmayan bu adamlar, milyar dolarları götürdüler ve Jeff abi tüm parasına rağmen, roketleri uzaya çıkaramazken, Zuckenbergerin metasını eline verdiler gezidiriyor.


    Eğer Elon Musk, Trump hükümetinde görev alırsa ve dediği gibi devleti daha verimli yapma bakanı gibi bir şey olursa. Amerikan devleti muhtemelen en az 10 kat güçlenir.


    Devletin adamı dediğin Elektrikli araç teknolojisini 20 senede geri dönülemez bir şekilde dolaşıma sokarak, 2. dünya savaşı sonunda kurulan, petro dolar sistemini yerle bir etti.


    Devletin adamı dediğin adam, 3 tane roket yolladı, sonra Amerikanın en köklü işerinden biri olan Uzaya roket yollama işinde rakipsiz oldu. SpaceX gelene kadar 1 kilo kargoyu uzaya göndermek 18.500 dolar civarındaydı, SpaceX yani Elon Musk bunu 2.800 dolara indirdi.


    Şu anda Amerikan medyasın hakim olan ve demokrat partiye çalışan tüm Klasik medyaya düşman oldu, gitti twitteri aldı, X yaptı. Özgür konuşmanın dünyadaki merkezi yaptı. Sen depremde bilgi gönderebil diye adam cebinden 48 milyar dolar para harcadı. Twitteri almak için harcadığı parayı tesla hisselerini satarak çıkardı bu yüzden tesla hisseleri hala toplanamadı.


    Medya tekellerini kırdı, Sadece x üzerinden özgür yayın yapabilen insanlar var. Artık kimse haber yapmak için birinin şirketinde çalışmak zorunda değil. Mesela Tucker Karlson veya Fatih Altaylı gibi.


    Simdi bu adar Amerikan devletine mesai yapacak. O verimsizliğin içinden geçecek. Bunu yapacak, hepsi ile dalga geçecek, Jeff ten Zuck ten, Gates ten şundan bundan ne kadar büyük bir adam olduğu gösterecek.


    Sende masaya çık istersen.





  • quote:

    Senin basit sorunun tek cevabı sende, senden başka kimse bilemiyor, dolayısı ile herhangi bir konuda haklı çıkmak için o saçma basit sorunu sorup, sonra bilemedi kii ye getirip, üstüne de bunu bilemiyorsan sen bu işlerden anlamıyorsun na çevirip, hep ben bilirim havasındasın.


    Öncelikle konunun mühendislik verim gibi konularla alakası yok ,bilginiz mühendislikte sınırlı olduğunda dünyayı da farklı bir şekilde görürsünüz.

    Ben sadece bilgi derinliğinizi hangi kaynaklardan geldiğini ve bir kanaata vardığınızı anlamaya çalışıyorum.

    Her konuyu verim endekslemeniz zaten bende bir fikir oluşturdu ,belki yanılıyor olabilirim ama bir ekmek yemekle fırın sahibini anlamaya çalışmayınız.Daha çok ekmek yemeniz gerektiğini de unutmayınız .

    Belki benim de bilgimin ve varmış olduğum sonuçlarda hata payı olabilir ama her şey paranın üretilmesi ,yaratılması ,yönlendirilmesi ve görünür ve görünmeyen grupların desteklenmesi ile olduğunu öğrendiğinizde veya algıladığınızda ,sabit fikirli değilseniz gerçeklerin arka yüzü de olduğunu görmeyi başarabileceksiniz.

    https://tr.tradingview.com/news/coindeskturkiye:5f0518650d9e8:0/



    İnsan erzincanyoutube
    Bankalar nasıl çalışır? Vatandaşın parası ile vatandaşı kazıklama sistemi
    https://www.youtube.com/watch?si=luc8-2Ei9-piYpOp&v=y7IKmCE3Q-Q&feature=youtu.be




    Hemen İzleseneyoutube
    Bankalar nasıl havadan para üretir? KRS(Kısmi rezerv sistemi) nedir?
    https://www.youtube.com/watch?si=sIuCn__7ucmADeB7&v=m6DvBUPQyPA&feature=youtu.be



    ColdFusionyoutube
    How is Money Created? – Everything You Need to Know
    https://www.youtube.com/watch?si=bSpeP8Dtmu-B6EnV&v=mzoX7zEZ6h4&feature=youtu.be



    Principles by Ray Dalioyoutube
    Principles for Dealing with the Changing World Order by Ray Dalio
    https://www.youtube.com/watch?si=QeN0AGqF7REcJHFc&v=xguam0TKMw8&feature=youtu.be



    Proactive Thinkeryoutube
    5 Truths About Money That Banks Don’t Want You To Know
    https://www.youtube.com/watch?si=bSi01A-6xGuLxfoF&v=_5yaoc_mGD0&feature=youtu.be



    Concerning Realityyoutube
    How Does Fractional Reserve Banking Work?
    https://www.youtube.com/watch?si=ysXTD7sW8RKEQ9L7&v=hPsRe6zILQU&feature=youtu.be






    Şimdi Mr Elon kendi kafasında hayal ettiği sistemi çalıştırabilmek için bankalardan destek aldı mı?

    Destek aldı ise bankaların bunu kabul etmesi için hangi ilişkileri kurdu ?

    Bütün zarar eden tesla araç işini hisse senedi piyasasını kullanarak servetini katlamadı mı?

    Katladığı servetini finanse etmek için diğer projelerini devreye sokmadı mı ?

    Devreye doktoru projeleri kimler destekledi ? Devlet diyeyim (aslında değil) nasanın bu konuda teknik bilgi ,birikmiş füze teknolojisini kullanmadı mı?

    Yani Mr Elon , Wernher von Braun kapasitesinde de bizim mi haberimiz yok ?

    Sizin de söylediğiniz gibi facebook kurucusu da ,Microsoft'a kurucusu da ve Elon musk da aynı sistemin adamlardır. Bunlar birer figürdür. Kuklaya değil kuklacıya bakmanız lazım ki benzer bakışı açısını yakalayabilelim .

    Yine Toryum konusunda Uranyumun neden desteklendiği konusunda size katılıyorum ,konunun verim ile alakası yoktur. TORYUM santralleri olsa idi ne ABD ne de USSR şimdiki nükleer bombalara sahip olup dünyayı kontrol etmek için gerekli sopaya sahip olamazlar idi . Çok gereksiz bir yarış idi sonuçlarını www2 sonrasında bugüne bakarak anlayabiliyoruz dünyaya bir katkısı yok ve bütün dünyayı 100 kere yok edecek gücün de dünyaya bir faydası yoktur.

    Toryum santrallerinin verimi konusundaki bilgileriniz belki eskide kalmış olabilir .Videoyu izlemiş olsa idiniz elektrik üretim maliyetinin uranyum santrallerine göre üçte bir usd olduğunu sanırım kaçırmazdınız .

    Radyoaktif madde oranı konularına falan hiç girmiyorum bile
    Subject Zero Scienceyoutube
    From History to Reactor - THORIUM 232
    https://www.youtube.com/watch?si=65CBCL7jFf8dPlgR&v=biToH42YZZ4&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ağustos 2024; 12:1:52 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Medya tekellerini kırdı, Sadece x üzerinden özgür yayın yapabilen insanlar var. Artık kimse haber yapmak için birinin şirketinde çalışmak zorunda değil. Mesela Tucker Karlson veya Fatih Altaylı gibi


    Gerçekten özgürlük için mi yapıldığını düşünüyorsunuz. Çok safça bir beklenti bu

    Bütün adımlar great reset in ara basamakları sadece ...




    Mehmet Kafkaslıgilyoutube
    Elon Musk'ın gerçek yüzü ve yeni CEO'su
    https://www.youtube.com/watch?si=nops86E6dolW8pGS&v=fIDdh8LXWAI&feature=youtu.be




    Burada madalyonun diğer tarafını da irdeleyen başlıklar bulunuyor.




    Forumdaşlar için ,

    Videonun alt yazı seçeneklerinde türkçe seçeneği bulunuyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ağustos 2024; 13:5:15 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Devletin adamı dediğin Elektrikli araç teknolojisini 20 senede geri dönülemez bir şekilde dolaşıma sokarak, 2. dünya savaşı sonunda kurulan, petro dolar sistemini yerle bir etti.


    Amerikada bir tane derin yapı yok ki birbirine rakip görünen şeyleri besleyen güç üst akıl var .

    Petrodplar sistemi için yapılması gereken basit bir şey vardı bunu deneyenler ortadan kaldırıldı .
    Ticarette sınırsız dolar bakabilme gücünü dolar yerine diğer para birimleri veya takas sistemine çevirmek idi.

    Saddam biraz ortaya kendini attı petrol ticaretinde dolar yerine alternatife yöneleceğiz dedi
    Hem ülkesini hem de kendisini al aşağı ettiler

    Sonra hatırladığım biz kaynaklarımızı dolar dan farklı para birimlerine değiştireceğiz diyen Kaddafi sonu ülkesinin çaresizliği bugün görmemek imkansız

    Sonra büyükler devreye girdi Putin ukrayna sonrası 2 ülke para birimine geçeriz dedi ,süreç devam ediyor verilen sınırsız silahlar ile rusyaya girdiler

    Çin de topun namlusun da

    Bakalım ne olur göreceğiz

    Bee uzun zamandır bunu yıkabişecek bir dayanışma bekliyorum 30 yıl oldu ben bekleyeli halen zorla devam ettiriyorlar .

    Çöküş kaçınılmaz görünüyor yıl mertebesinde beklemek yeterli olacak gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ağustos 2024; 13:31:45 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Ve bir halt bilmiyorsun. Hesap yapmayı beceremediğin için dünyadaki araçlar hidrojene dönmesi için nasıl bir yatırım gerekir, bu arabalardaki yakıtın üretilmesi için ne kadarlık bir elektrik lazım vs bunları hiç hesap edemiyorsun, çünkü analitik düşünemiyorsun.


    Ben araçların tamamı hidrojene geçsin felsefesinde değilim hidrojen ekonomisi farklı bir mevzu ve bu konuda yatırım ve arge nin yönlendirilmesi gerekli
    Hesap konusunda matematiğin iyi olsa idi paranın nasıl yaratıldığı konusunda biraz araştırma yapardın ,bu konuyu iyi biliyorsan ve bana "bir halt bilmiyorsun " yakıştırması yapabiliyorsan, zamanla ne kadar az bildiğimi öğrendiğim için şanslıyım derim .Keşke bu şansı sen de yakalayabilseydin !

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aşağıda hidrojen enerjisi bilgilendirme ile ilgili güncel güzel bir yazı veriyorum .

    Hidrojene geçiş aşamaları ,maliyetleri ,ileri yıl hedefleri ile ilgili doyurucu bilgiler yer almaktadır .



    https://www.tskb.com.tr/uploads/file/bilgi-notu-guncelleme-hidrojen-enerjisi-final.pdf

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Amerikanın kendi iç dinamikerinden haberiniz olmadığı için, size tuhaf gelen her Amerikan politikası bir komplo kaynağı.


    Bilginizin derinliğini bilemiyorum nasıl çıkarım yaptığını bilemiyorum ancak para hanedanlığının nasıl kurulduğu KUKLACILARIN geçmişini anlamadan ileriye adım atmak hatalı çıkarımlara neden olabilir .

    Herşeyin bir nedeni ve sonucu var ve önümüzde duran gerçekleri kavrayabilmek için belki de filmi başa sarmak gerekiyor .Lütfen boş zamanınızda zaman ayırıp hepsini izleyiniz .

    Birisi tepeye kadar çıkabilir ise bunun şans ve bilgi ile olduğunu düşünmek bana göre altını çiziyorum saflık ve temiz kalplilik göstergesidir .Bu nedenle büyük şirketlerin CEO ları mühendis kökenli değil finans kökenlidir .Tabii ki nedenlerden sadece biri ve önemli olanıdır.

    FINAiUSyoutube
    Empire of Shadows: True Story of the Richest Family in History
    https://www.youtube.com/watch?si=ZpuRg0ybXsBIyd9j&v=IbWl40xgw0A&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ağustos 2024; 16:25:29 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Arkadaşım safsata yapmadan, kafa ütülemeden, antin kuntin teorilere girmeden, basitçe söyle, Dünyadaki otomobilleri Hidrojenli yakta çevirmek için gerekli yatırım nedir. ?


    Buna cevabın yok, yerine Rotschild teorisi falan teorisi filan teorisi. İki tane şekilli odada video çeken ergen serisi. Bu adamların sıfatı neki, Elon Musk iyi veya kötü deyince, Elon Musk iyi veya kötü olsun.


    En azından daha kaliteli adamlarla çalış. Forbes, Wall Street Journal, CNN, Reuters, hepsi Elon Musk'ı kötülüyor, senin gibi uzman bir komplocuda "Ne oluyor yahu" demiyor. Ha Elon kötüymüş, çünkü çok başarılı.



    Onu konuş ma bunu konuşma, sabahtan akşama komplo teorisi konuşalım ozaman. Sonucu da baştan beli, bu insanlar böyle yaaa.



    Dediğim sizin düşünme şeklinizde sorun var siz yapamadığınız için başkasının yapabiliyor olmasını egonuz kabul etmiyor, arkasında yetenek, kan, ter ve gözyaşı olmasını kabul edemiyorsunuz. İlla biri var.



    Al Elon Musk parayı nereden bulmuş



    business ınsider
    Elon Musk Is Borrowing Another $150 Million From Goldman Sachs To Buy More Tesla Stock
    https://www.businessinsider.com/elon-musk-borrows-150-million-to-buy-tesla-2013-5


    Elon Musk'ın SpaceX ve Teslayı marka haline getirmesi süreci tüm dünyadaki girişimciler için büyük bir ilham kaynağıdır. Öyle reklam parası için çekilmiş 3. kuruşluk youtuber videoları ile .oklanamaz.


    Milyar dolarlık gazeteler, televizyonlar, Jeff Bezos, Zuckenberg, Bill Gates vs den dünya para almalarına rağmen, daha ortaya ciddi bir idda bile koyamadılar. Oturup iki tane zibidinin lafına göre karar vereceğiz.


    Klavuzu karga olanın burnu .oktan çıkmaz.





    Munro Liveyoutube
    Buy new Super Manifold T-shirt today! https://teespring.com/new-munro-live-2021-apparel?pid=227 Sandy Munro visits Boca Chica Texas to chat with Elon Musk. Elon and Sandy talk about Tesla production, mega-castings, Model 3 Seats, structural battery packs, MBA’s, short-Sellers and more! Thanks to Jehn from SpaceX for coordinating the interview. Thanks to John from Silicon Valley Tesla Club for the ride-along with FSD-Beta. To Contact Munro: Sales@leandesign.com Credits: Video Filmed, Produced, and Edited By Cory Steuben Audio Editor, Tylor Schlink Thumbnail Artist, Nick Szczotka MUNRO LIVE TWITTER: https://twitter.com/live_munro MUNRO LIVE INSTAGRAM: https://www.instagram.com/munrolive 0:00 Introduction 1:18 Production Hell 5:57 Seat Discussion 9:47 Autopilot 17:10 Megacastings 22:15 Structural Battery Pack 28:11 Precision Assembly and Material Sciences 34:57 EV Crossover Point 37:46 Electronics & Wiring 39:53 MBA's, Short Selling & Closing Commentary The audio only format will be available on all major podcast platforms soon: Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/us/podcast/munrolive/id1505592406?uo=4 Spotify: https://open.spotify.com/show/6YtcshU7LxhEBe3lGSSabS Web: https://munrolive.buzzsprout.com/ #ElonMusk #Tesla #SandyMunro
    https://www.youtube.com/watch?v=YAtLTLiqNwg



    Sandy Munro Hakkında Önemli Noktalar:

    1. Arka Plan ve Kariyer:
    • Sandy Munro kariyerine Ford Motor Company'de başladı ve burada mühendislik ve üretim konularında geniş deneyim kazandı. Daha sonra 1988'de Munro & Associates'i kurdu.
    • Firması, rakip ürünleri parçalarına ayırarak nasıl tasarlandıklarını ve üretildiklerini analiz etme yoluyla üretim süreçlerini iyileştirme üzerinde odaklanmaktadır.
    1. Parçalama ve Karşılaştırma Uzmanlığı:
    • Munro & Associates, ürün parçalama hizmetleriyle tanınır; burada ürünler temel bileşenlerine kadar sökülerek tasarım, maliyet ve üretim yöntemleri anlaşılır hale getirilir.
    • Bu parçalamalardan elde edilen bilgiler, şirketlerin ürünlerini geliştirmelerine, maliyetleri düşürmelerine ve verimliliği artırmalarına yardımcı olur.
    1. Otomotiv Endüstrisindeki Etkisi:
    • Sandy Munro, özellikle elektrikli araçların (EV'ler) detaylı parçalamalarıyla otomotiv endüstrisinde geniş çapta tanındı. Tesla, BMW ve General Motors gibi şirketlerin araçlarına dair derinlemesine analizler sundu.
    • Tesla Model 3'ün analizinde, başlangıçta araçta bazı yapı kalitesi sorunlarını eleştirirken, daha sonra yenilikçi tasarımı ve elektronik bileşenleri için övgüde bulundu, bu da ona önemli medya ilgisi kazandırdı.
    1. Üretim Mükemmeliyetini Savunması:
    • Munro, yalın üretim ve üretim için tasarım ilkelerinin savunucusudur. Ürünlerin, üretim sırasında israfı ve maliyeti azaltmak için basitlik ve verimlilik göz önünde bulundurularak tasarlanması gerektiğini savunur.
    1. Halk Önündeki Varlığı ve Yorumları:
    • Sandy Munro, otomotiv ve üretim topluluklarında, medya röportajları, web seminerleri ve kendi YouTube kanalı Munro Live aracılığıyla sık sık paylaştığı görüşleriyle öne çıkan bir figür haline geldi.
    • Kanalında, çeşitli araçların detaylı analizlerini sunar, genellikle yenilikçi mühendislik çözümlerine ve iyileştirme alanlarına dikkat çeker.

    Etki ve Tesir:

    Sandy Munro, üretim ve tasarıma yönelik pratik ve veri odaklı yaklaşımıyla geniş çapta saygı görmektedir. İçgörüleri, sadece otomotiv üreticilerini değil, ürünlerini ve süreçlerini geliştirmek isteyen çeşitli sektörlerdeki şirketleri de etkilemiştir. Açık sözlü ve bazen doğrudan yorumları, onu özellikle elektrikli araç tasarımı ve modern otomotiv tasarımı konusundaki tartışmalarda dikkate değer bir figür haline getirmiştir.


    Ararsan Sandy Munro ve ford Ceo su Jim Farley le olan görüşemesini de bulabilirsin.



    Yanisi anlamadığın konularda atıp tutyor, saçma sapan kaynakları delil gösterip kendini haklı çıkarmaya çalışıyorsun.


    Dediğim gibi boş yapıyorsun.





  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    anlaşıldı sen direk görmeden bağlantıları kuramayacak kadar önyargılı bir kişisin .

    videoyu izle ve teslanın ve diğer projelerinin finans kaynağını anla.

    FINAiUSyoutube
    Vanguard - The 8 Trillion Dollar Financial Empire | 2023 Documentary
    https://www.youtube.com/watch?si=eFizi0GBBw79x5Ca&v=aYpZmOXZ0pY&feature=youtu.be


    paranın nasıl yaratıldını anlamışındır umarım !
    anlayamayacak ve irtibatları göreneyecek kadar saf isen benim senin için ayırt edecek zamanım yok .Herşey para ve yönetiminle alakalıdır tabii ki para da yeni fikirleri ve lider vasıflı kişileri desteklemekten daha doğal bir şey olamaz .

    not :Benim tesla da çalışan mühendislere ,teknolojiyi geliştirmek için çaba sarfeden kişilere saygı duymaktan başka bir çıkarım olamaz .Burada anlatılmak istediğim şey paranın EV araçlar için teknolojiyi yönlendirerek ara step basamağını ve dünyanın kaynaklarını boşa sarf etmedeki sitemim dir .Bu kaynaklar daha önce de belki bundan sonra da boşa harcanacak .İnsanlık yararına yapılıyor derken kaynaklar yoktan yaratılan para ile bugune kadar sadece savaşları tetikledi .Yine büyük bir savaşı tetikleyecek bunu forumdaşların kavramasını umuyorum .Dünya her zaman geçmişte yaptığı hataları yaşar ,yakın gelecekte de tekrar bunu yaşayacak ve belki de fişe taktığınızda şarj edebileceğiniz bir kaynak bulamayacaksınız .Benden iletmesi herkes kendi payına anlayabileceği kadar anlatabilirim .
    Anlatmaya çalıştığım şeyler boş değil anlayamayan kafanın içinin boş olduğunu düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ağustos 2024; 23:34:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • New york times gazetesinden dan alıntıdır.

    Tesla’s Profit Fell 55%, Adding to Concerns About Its Strategy

    The first-quarter results are likely to fuel worries that competitors will continue grabbing a bigger slice of a market dealing with slowing electric car sales.

    Tesla reported on Tuesday that it made significantly less money in the first three months of the year because of its tepid car sales, reinforcing concern among investors that the company led by Elon Musk is losing ground in the market for electric vehicles.

    Profit fell 55 percent, to $1.1 billion, from the first quarter of 2023, the company said. And revenue fell 9 percent, to $21.3 billion.

    A slump in earnings was seen as inevitable after Tesla said this month that sales in the first quarter fell 8.5 percent from a year earlier, and after the company announced plans to lay off more than 10 percent of its employees worldwide, or about 14,000 people.

    The job cuts, including more than 2,000 workers at the company’s factory in Fremont, Calif., and nearly 2,700 at a factory in Austin, Texas, were interpreted as a sign that Tesla was struggling to bring costs in line with sinking revenue.

    In the first quarter of 2023, Tesla made $2.5 billion and had one of the best profit margins in the industry, the company said a year ago. But it has been forced to cut prices, including in a new round last week, lowering the amount it makes on each car it sells. For a while, that strategy seemed to help bolster the company’s sales, but Tesla now appears to be struggling to attract buyers even with lower prices.

    Tesla’s operating profit margin last quarter was 5.5 percent, half as much as a year earlier and in line with how much other automakers tended to earn.

    Tesla investors are increasingly worried that its falling sales and profit are a symptom of larger problems, possibly pointing to the company’s inability to effectively respond to increased competition from established automakers and new carmakers from China.

    Mr. Musk signaled recently that Tesla would focus on autonomous driving technology and a vehicle he called the Robotaxi, sowing doubt about the company’s plans to develop a new, lower-priced model that could make electric cars affordable to a broader range of customers and people in more countries.

    Self-driving cars have long been an obsession for Mr. Musk. In 2019, he said Tesla would have one million autonomous taxis on the road the next year; the company still has no such cabs.

    “Tesla lived on the coolness of its car, the idea that the company was about to launch autonomous vehicles and investor confidence in Mr. Musk’s ability to do nearly impossible things,” Erik Gordon, an assistant professor at the University of Michigan’s Ross School of Business, said in an email. “Now its cars are old, the fleet of Robotaxis promised five years ago hasn’t arrived, and confidence in Mr. Musk is battered by disappointments and behavior that mystifies investors.”

    Tesla said on Tuesday that it remained on track to start producing a lower-priced vehicle next year. But in a change designed to reduce upfront investment, the car will use some new components and some borrowed from existing vehicles. That strategy will allow Tesla to make new models without building new factories, the company said.

    “This update may result in achieving less cost reduction than previously expected,” the company said in a presentation to investors.

    Tesla’s share price, which had fallen by about 40 percent this year, surged in extended trading Tuesday after its first-quarter report. Investors appeared to be pleased that the company was still planning a more affordable model.

    Ayrıca FT haberi de şirketin zor durumda olduğunu farklı projeler ile oluşan yaranın kapanmayacağını ifade ediyorlar.Anlamak isteyene veri çok anlamak istemeyene davul zurna az.


    Tesla hissedarları 7 yılda en kötü sonuçlar elde etti

    Yatırımcılar elektrik otomobil üreticisinin yöndeki büyük bir değişimin ortasında olup olmadığını bilmek istiyor





    Otomatik çeviri nedeniyle hatalı yerler olabilir ,orjinal yazı yukarıdadır

    Tesla için artık yaz bitti sonbahar başladı ve kış geldiğinde bütün harcanan emek otomobil history sayfalarında yer alacaktır

    Tesla'nın hissedarları, bu hafta üç aylık dönemde otomobil üreticisinin en kötü performansı için kendilerini destekliyorlar. Bu hafta yavaşlayan talep ve acımasız bir fiyat savaşıyla mücadele ediyor. Ancak Elon Musk şirketinin büyük bir kısmının ortasındaymış olup olmadığını da bilmek istiyorlar YönlendirmeBu raporun ardından 25.000 $ daha ucuz elektrikli otomobil için planların yavaşladığı raporlardan sonra, gayri resmi olarak Model 2 — olarak bilinen kendi kendine sürüş “robotaksisine odaklanmaktan yana. Musk, Model 2'de planda herhangi bir değişiklik olduğunu yalanladı, ancak otonomiye odaklanmanın kör edici bir şekilde bariz bir hareket olduğunu söyledi” ve geçen hafta Tesla robotaksisinin 8 Ağustos'ta fırlatacağını duyurdu. Zaten istikrarlı bir düşüş hissesi fiyatını, hayal kırıklığı yaratan satış rakamlarını ve tartışmalı bir planı sindiren yatırımcılar Kategori: Toplu taşımacılık Delaware'den Teksas'a kadar, Tesla'nın büyük ölçekli bir üretici mi yoksa daha küçük bir otonom teknoloji sağlayıcısı mı olacağı konusunda başka bir sorunla karşılaşıyor. Tesla hisselerini elinde tutan Lingotto Investment Management'ın yönetici ortağı James Anderson, "Bu, onlar için her zaman marj ve hacim tartışması" olduğunu söyledi. “İyi bir bükülme olursa, otonom kaymanın ne getireceğine bağlı olarak,” Financial Times'a anlattı. Robotaxi'nin Ağustos ayında halka açık olmasının, uzun vadeli bir self-driving teknolojisi için telafi veya kırılma zamanı olabileceğini de sözlerine ekledi. Tom Slater, Baillie Gifford'dan, bir top-15 Tesla Bu yılın Tesla satışlarında “quieter” olacağını söyleyen hissedar, ancak yatırımcıların kendi kendine araç kullanabileceği potansiyel konusunda hevesli olduklarını da sözlerine ekledi. “Eğer tam kendini sürme yazılımının en son sürümünün tüm değerlendirmelerine baktığınızda, bu ileri atılımını gerçekleştirdiğini söyledi. Tesla’s “full self-driving” modu — müşterilerin ayda 99 dolar karşılığında erişebileceği — arabanın insan müdahalesi olmadan yönlendirmesini, fren yapmasını ve hızlanmasını sağlar. Ancak tam olarak özerk değildir çünkü hala sürücünün dikkat etmesi gerekir. Tesla'nın Tsai Capital'den yatırımcısı Christopher Tsai, elektrikli araçlarla rekabetin yoğunlaşması ve Tesla'nın pazar payını kaybedeceğini söyledi. “ ayrıca şirketin önümüzdeki yıllarda üretimi ve teslimatlarını önemli ölçüde artıracağına ve otonom sürüşte liderliğini daha da ileriye taşıyacağına inanıyoruz”. Bir başka hissedar olan Future Fund'ın yönetici ortağı Gary Black, birçok yatırımcı ona şirketin bu hafta ne yapacağını sorduğunu söyledi. “Çok sayıda 25 bin dolarlık otomobilin çerçevelerinin zamanlamasına bağlı olduğunu belirten Moşe, robotaksi önceliklendirmesine rağmen üretimin 2026'da başlamasını beklediğini de sözlerine ekledi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Ağustos 2024; 10:21:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.