Şimdi Ara

Hidrojeni 10 kat daha ucuz ve güvenli şekilde depolama yöntemi geliştirildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Zürih Federal Teknoloji Enstitüsü'ndeki araştırmacılar, hidrojeni çok daha ucuza ve güvenli bir şekilde depolamak için yeni bir yöntem geliştirdi. Araştırmacılar, doğada bol miktarda bulunan demiri kullanarak hidrojeni, sadece 6 milimetre kalınlığında duvarlara sahip kapta depolamayı başardı. Enerji depolama ve geri alma işlemi, demir-hava pillerinde de kullanılan bir ilke olan demir paslanması süreciyle gerçekleştirildi.



    Fosil yakıtlara olan bağımlılığını azaltmak amacıyla, İsviçre hükümeti 2050 yılına kadar enerji ihtiyacının %40'ını karşılamak için güneş enerjisini kullanmayı planlıyor. Güneş enerjisiyle ilgili sorun, özellikle İsviçre'de kışın güneşin çok az olması. Bu eksikliğin üstesinden gelmek için hükümet, rüzgar ve hidroelektrik enerjisini ve gerektiğinde doğalgaz santrallerini kullanmayı planlıyor. Ancak ETH Zürih'teki araştırmacılar hidrojenin bu ihtiyacı karşılayabileceğini düşünüyor.



    Ucuz ve güvenli bir yöntem



    Hidrojen gazı, yaz aylarında güneş enerjisi kullanılarak suyun elektrolizi yoluyla elde edilebilir ve kışın temiz yakıt olarak kullanılabilir. Ancak, bu son derece uçucu ve yanıcı gazı uzun süreler boyunca depolamak yoğun enerji gerektiren ve riskli bir işlem. Araştırmacıların geliştirdiği yöntem ise çok daha güvenli ve ucuz bir yöntem olarak ön plana çıkıyor.




    Fonksiyonel malzemeler profesörü Wendelin Stark liderliğindeki ETH Zürih araştırmacıları, hidrojeni demirde depolamak için 19. yüzyıldan beri bilinen buhar-demir işlemini kullanıyor. Yanıcı gaz, demir cevherinin 400 santigrat derece tutulduğu paslanmaz çelik bir reaktöre pompalanıyor. Bu sıcaklıklarda hidrojen, demir oksit veya pastan oksijeni çıkararak su ve demir üretiyor. Bu, enerjinin su ve demirde depolandığı ve büyük kayıplar olmadan aylarca tutulabildiği demir-hava pilini şarj etmeye çok benziyor.



    Enerji talebinin yüksek olduğu kış aylarında, araştırmacılar bu reaktörlere sıcak buhar verebilirler. Bu işlemle, pas oluşup hidrojen gazı açığa çıkarak işlem tersine çevriliyor. Daha sonra hidrojen, bir yakıt hücresinde elektrik üretmek veya bir türbini döndürmek için yakıt olarak kullanılabilir.



    Bu depolama seçeneğinin en büyük avantajı, uygulanmasının kolay ve ucuz olması. İşlemde kullanılan malzemeler herhangi bir ön işleme ihtiyaç duymuyor. Doğada bol bulunan demiri kullanarak kolaylıkla ölçeklendirmek mümkün.




    ETH araştırmacıları, teknolojiyi göstermek için Hönggerberg kampüsünde pilot tesis olarak 3 tane reaktör inşa ettiler. Tesis, 10 MWh hidrojen depolayabiliyor ve geri dönüştürüldüğünde 4-6 MWh enerji üretebiliyor. Teknolojinin dezavantajı, dönüşüm işleminde enerjinin %60'ına kadar bir oranda kaybedilmesi.



    Ayrıca Bkz.Dünyanın ilk yeşil amonyak üretim tesisi Danimarka'da hizmete girdi



    Ancak araştırmacılar teknolojiyi daha büyük bir ölçekte test etmeye kararlılar. 2.000 metreküp hacimli reaktörlerde 4 GWh hidrojen depolamayı planlıyorlar. Böyle bir tesis, yaz aylarında depolanan enerjiyi kullanarak kampüsün kış mevsimindeki enerji gereksiniminin beşte birini karşılayabilir.



    Her ne kadar enerji dönüşümünde verimsiz olsa da, araştırmacılar teknolojinin mevcut yöntemlerden 10 kat daha ucuz olduğunu iddia ediyorlar. Dolayısıyla, ileride mevsimsel enerji depolamada önemli bir kullanım alanı bulabileceğini ifade ediyorlar.



     




    Kaynak:https://ethz.ch/en/news-and-events/eth-news/news/2024/08/iron-as-an-inexpensive-storage-medium-for-hydrogen.html
    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/hydrogen-storage-iron-rust-battery







  • Bilimsel olarak işe yarar ama kullanımda nasıl olur belli değil.

    Biraz karışık olduğu için basit basınçlı depolama günün sonunda kazanacaktır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Güvenli yöntem işe yarar ise hidrojenli araç alınabilir, öğrendiğime göre basınçlı tüpe doldurulmuş hidrojen'li araç bulunduğu bölgeyi hava'ya uçuruyormuş!, kaç metre alanda tehlike'li denemesi yapılmışmıdır?.

  • Hidrojenin depolanması ve geri çevirimleri için onlarca yöntem vardır ,bahsedilen çevirimde yüksek basınç oluşmadığı için önerilmiş olabileceğini düşünüyorum.

    megawatt saat kapasiteleri depolama ve geri çevirimleri içi bugun için ucuz yöntem konteyner tarzı batarya sistemi olarak görünüyor.
    ama Gigawatt saat dediğiniz zaman hepimizin de kolaylıkla anlayabileceği gibi 1000 misli batarya gereksinimi oluyor ki bir baraj veya büyük ölçekli depolama işleri için elemizdeli bulunana ve sonsuz döngü yapabilen (teorik olarak ) şey enerjinin hidrojen olarak depolanmasıdır.

    2050 sonrası için hedeflenen sıfır CO2 hedefleri için hidrojenin de bulunması kaçınılmaz görünmektedir .Uzun dönemli planlamalar çevirimde verilen enerjinin aşınmasında enerjinin kaybı olmasına rağmen , hidrojen ekonomisi için yüksek olasılık olarak görülmektedir .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Bmw de Toyota nın hydrojen geliştirmesine ortak oldu gelecek ordan gidicek ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bloody Roar B kullanıcısına yanıt
    Şu an Amerika ve Japonya'da onbinlerce hidrojenli Toyota Mirai kullanılıyor hiçbirinde vukuat olmadı. Öğrenme kaynaklarınızı gözden geçirin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Evet Toyota bu işe önayak oldu ve bayağı da para yatırdı,ancak capex maliyetleri açısından EV araçlar arasında şimdilik büyük bir fark bulunuyor .Ama bir ile başlamadan da arge yapmadan maliyetlerle ve teknolojide gelişme olmuyor maalesef .

    700 Mpa depolama basıncı şimdilik bir araç standartı haline geldi ve bu basınca bakarak haklı olarak teknik detayları bilmeyenler için haklı yüksek bir basınç olduğu muhakkak. Hemen eleştiri yapanlara bu nedenle olumlu yaklaşıyorum

    Unutmadan çok kabaca 1 Mpa 9.8 atm yaptığı için piyasadaki basınçlı tüplerde böyle bir basınç görmek çok zordur

    Ama işte teknoloji de bunun için gerekli güvenlik tedbirleri ve çelik dışında ek katmanlar ile donatıldığı için Capex maliyetlerini görece rakiplerine göre ŞİMDiLiK yüksek kalmasına neden oluyor .

    Benzer durumlar EV Araç batarya maliyetlerinde ve teknolojilerinde de yaşandı bugun kıyas yapmak kolay 30 sene önce konu açıldığında herkes benzer görüş ile hidrokarbon kaynakları araçlarının asla yenilemeyeceğini düşünüyordu .

    Sonuçta her markanın bir misyonu var ve Toyota da bana göre hibrit araçları Prius modeli ile Araç piyasasına sokarak sonuçta doğru bir adım attığını kanıtlamıştır. Hibrit araçlar Toyota böyle devrimsel bir işe girişmese belki de onlarca yıl sonra bu teknolojiyi görmüş olabilecektir .Her marka ın böyle bir riskli işe girişmesi pek olağan değildir ,günümüzün rekabetçi dünyasında .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aslında konu Araç dünyası değil ,depolama açısından sıfır karbon döngüsünü tetikleyecek yakın gelecek için elimizde bulunan en bol bir kaynağın kullanılması konusundan ibarettir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hidrojenin elektrikliye göre en büyük avantajı enerji depolama süresinin çok kısa olması.
    Fotograf "here's how long it takes to fully fill a hydrogen car" başlıklı videodan alıntıdır.

    Videoda Mirai'nin depoyu %10'dan %100'e fullemek 4,5 dk sürüyor.

    Hidrojeni 10 kat daha ucuz ve güvenli şekilde depolama yöntemi geliştirildi


    Araç 700 Mpa depolama basıncı (H70) kullanıyor. Mirai'deki depo son derece güvenli zira büyük bir tır 100km/h hızla araca carparak beton bir bariyer arasında sıkıştırsa bile tank sağlam kalıyor.

    Hidrojenin termodinamik tanımı "enerji taşıyıcı", etimolojik açılımı "su üreten" dir, 18.yy kimya biliminde hidrojen "yanabilir hava" (inflammable air) olarak tanımlanıyordu. Bu tanıma göre hidrojen normal (soluduğumuz) havanın içinde %8,4 oranında bulunmaktadır. Dolayısıyla hidrojen üretmek, havadaki bu %8.4 orandaki hidrojeni yakalayıp sıkıştırmaktan ibaret.

    Bu 3 doneyi birleştirdiğimizde (birkaç dakikada depo fulleme, depo güvenliği, dünyanın heryerinde hidrojen üretilebilmesi) hidrojenli aracın üstünlüğü göze çarpıyor.

    Toyota'nın hidrojenli araç yaygınlaşmasa bile üretimini gerçekleştirmesinin sebepleri olmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Zamanla sorun var yok mu belli olur, bir de hidrojen motor'u çıkmış!, hidrojen'den çevirici ile elektrik motoru mu hidrojen motor'u mu sizce?.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloody Roar -- 2 Eylül 2024; 0:36:23 >
  • Bloody Roar B kullanıcısına yanıt
    Hidrojen motoru yani hidrojeni hareket enerjisine çeviren ilk motor "De Rivaz engine" adıyla 1807 yılında çıktı, Wikipedia'dan baktım.

    Hidrojen enerji taşıyıcı olduğundan ister elektrik ister ısı ister hareket enerjisine dönüştürülebilir.

    2000'lerde elektrik motoru gündemde tutulduğundan hidrojeni elektriğe cevirip elektrik motorlu araçlar üretiliyor ancak öyle olmak zorunda değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yeşil hidrojen üretimi ve diğer konularda neom projesi öncülük yapacaktır.


    https://www.agbi.com/renewable-energy/2024/03/neom-to-produce-first-green-hydrogen-this-year-ceo-says/

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu bildiğimiz enayilik:)

  • Bloody Roar B kullanıcısına yanıt
    O basınç ile araba resmen patlar ama tüpleri biz çok güvenli hale getirdik. Yoksa her an yok bir sürü kullandığımız oksijen, azot, helyum, hidrojen tüpü patlardı.

    Sorun istasyonda kaçak olup alev alma ihtimali. Ki yangın çıkmışlığı var ABD’de. O yüzden elektrikli batarya şarj etme kolaylığı yok.

    Bu sistem anca gemilerde filan kullanılabilir arabalarda olacak iş değil. Ağırlık nedeniyle kamyonda olmaz.

    Ağır olacağından kimsede kullanmayabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hidrojen bir yandan Avrupa markaların japon markaların çin pil kuru yada lityum bazlı farketmez hegomonyasından kurtulmasının tek yolu ..
    Kaynağı teknolojisi kendilerinde olan bir sistem yaparlarsa çini egale edebilirler ..

    Yoksa pilli sistemden devam ederlerse çin bütün Avrupa japon markalarının hepsinin bence içinden geçer pek çok marka iflas bayrağını diker..

    Hidrojenin araba firmaları için dönüşüm gibi ikinci bir gelir kapısı daha oluşur eğer hidrojen dönüşümü tam başarabilirlerse..

    Toyota 3 silindirli normal içten yanmalı motorlu Corolla modelini üretti zaten .. yani bu mümkün eski içten yanmalı araçlarda hidrojene dönüşe bilir .. burda otomobil firmalarına hem güzel ek para kapısı olur bende içten yanmalı araçları trafikte tutmaya devam eder sürdürülebilir ekonomi açısından çok iyi olur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.