< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 20 Şubat 2019; 21:49:19 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 20 Şubat 2019; 21:49:19 > |
- EV lerin kullandığı elektriğin tamamı fosil yakıtlardan karşılansa bile bu şehrin onlarca km ötesinde oluyor. (Buna uzak egzos teorisi deniyor). Ama şehrin göbeğinde tren gibi duman atan otobüsün/kamyonun arkasından karşıya geçmek durumunda kalmak mümkün. Ki TR de bile önemli ölçüde yenilenebilir enerji üretimi oluyor. Ayrıca büyük santrallerde fosil yakıtları yakmak, otomobil motorlarından yakmaktan çok daha verimli
- Bir litre mazot enerji olarak 10.5 kWh enerjiye sahip. EV lerin 15 kWh ortalama ile gezdiğini düşünürsek, ICE li araçlarla kısyalanamayacak kadar verimlilik farkı var. - Gürültü kirliliğinin önlenmesi, soğuk hava koşullarına daha uygun olması, uzaktan iklimlendirme ve hareket imkanının olması, hareketli parçanın nerdeyse olmaması ile neredeyse bakıma ihtiyaç duymaması, yağ vs. gibi sıvılara ihtiyaç duymaması, motorların her devirde max güç elde edebilmesi, vergi ve diğer teşvikler vs. gibi birçok avantajı mevcut. Bence iki dezavantajı var; maliyet ve şarj süreleri. Ki bunlar da hızla azalıyor. - Pil üretiminde çalışan işçiler vs. demişsin. Son 50 yılda orta doğuda çıkan savaşların yolaçtığı problemlerle kıyaslayınca komik oluyor. - Hidrojen ise bu elektrikli araçlar konusunda öncü olan Norveç’te bile hangi durumda olduğunu bu videoda görebilirsin, bana göre de çöp bi sistem. Ayrıca şu videoyu da 14.dk dan itibaren seyretmeni öneririm. Soru işaretlerini giderecektir diye düşünüyorum. |
Savunduğunuz fikir derinlemesine analiz edilmiş nesnel verilerle temellendirilmemiş durumda. Fosil yakıtlardan elektrik elde edilmesi o kadar belirleyici değil. Belirleyici olan fosil yakıtlardan elektrik üretimindeki üretim ve dağıtım verimliliği. Günümüzde rejeneratif kombine doğalgaz santrallarının dinamik verimi %60'lara ulaştı. Keza yeni teknoloji taşkömürü santrallarında da verim %40'lar mertebesine ulşatı, eskilerde ise +/-3 %30 bandında seyrediyor.
Özetle; fosil yakıtlı santral verimi+dağıtım hatları verimi+batarya verimi+elektrik motor verimi > petrol üretimi+rafinerizasyonu+dağıtımı+içten yanmalı motor verimi olduğu sürece elektriğin fosil yakıtlardan üretilmiş olması dezavantaj değildir. Kaldı ki denkleme YES, nükleer ve diğer görece temiz kaynaklardan gelen payı dahil etmedik bile. Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için şu 2 konuya bakmanızı tavsiyte ediyorum: https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/129463115 https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/136567079 |
Madde madde şeklinde cevap vereyim:
1 ) Dediğim gibi birçok Avrupa şehri tarih vererek özellikle dizel araçları yasaklama konusunu dile getirdi. Yalnız burada büyük resmi de görmek lazım. Şehir içinde dizel araç olmayınca insanlar bir anda sağlıklı yaşam sürmeyecek. Çünkü genele baktığında insan kaynaklı CO,CO2,NOx gazları her gün daha da artıyor. Elektriği fosilden üretirsen senin Dünya'nın ozon tabakası yine zarar görüyor yine iklimler değişiyor. İnsan sağlığına uygun şehirlerimizde mesela sürpriz iller var ilk 10 tamamen Karadeniz ormanların yoğun olduğu yer değil mesela. Genele de bakmak lazım. Duman atarak ilerleyen otobüs veya kamyonlar, ağır şekilde yazılım yapılmış araçları tartışmayı doğru bulmuyorum çünkü bunlar zaten yasaklanmalı caydırıcı cezalar olmalı. Sadece Otomobiller için değil fabrikalar için de geçerli çevreyi kirleten insanlara ceza kesilmeli. 2 ) İçten yanmalı motorlar zaten verimsiz bununla ilgili hayır aslında verimliler diyecek halim yok doğal olarak. 3 ) Daha geçen bir haber vardı hatta bu sitede de çıktı soğuk hava koşullarında veya normalden sıcak hava koşullarında batarya mesafesi azalıyor. Kendi telefonunuzdan da görebilirsiniz soğuk veya aşırı ısınmada batarya ömrü düşer. Sözlerimi yineliyorum ben İçten yanmalı motor ile elektrik motorunu kıyaslamadım. Ben burada elektriğin elde ediliş biçimine yoğunlaşıyorum. Yoksa Tesla'nın maksimum torku 0 devirden itibaren verip muazzam bir kalkış yapabildiğini hepimiz biliyoruz. Bunlar benim tartıştığım konu değil. 4 ) Petrol savaşları 100 yıldır sürse bile bunları çıkaranlar ile 300 yılda 15 milyon Afrikalıyı köle ticaretinde öldüren bir o kadarını da zorlu yaşam şartlarında çalıştıran ve Amerika yerlilerine Dünya'nın en büyük soykırımlarından birini yapan kişiler aynı. Bu yüzden Orta Doğu veya Afrika'daki çocuklar fark etmez bunların kanı aynı kişilerin elinde. Petrol olsa da Elektrik olsa da onlar yolunu bulmak için her şeyi yapar. Ancak petrol bittiğinde aaaa savaşlar durdu tarzı bir şey olmayacak. 5 ) Norveç'i Hidrojen için değil Elektrik için yazmıştım keza Elektrik enerjisinin en temiz şekilde elde edildiği ülkelerden biridir Norveç. Burada yaşıyorsanız zaten Elektrikli araç haricinde bir seçeneğiniz olmamalı. Videoları sabah izlerim şu an kafa almaz. Dediğim gibi ben İçten yanmalıları savunmuyorum Elektriğe yatırım yapılsa belki benim karşı olduğum birçok şey çözülecek ama bazı noktalar var ki bunları asla çözemezsin. Mesela Sahra Çölü'nü komple güneş panelleri ile kapatmak vardı ama güneş panellerinin verimliliği yanlış bilmiyorsam 20-30 civarında karıştırıyor da olabilirim böyle bir şey diye hatırlıyorum. İnsanlık önünde sonunda zaten temiz enerjiye dönecek dönmek zorunda yoksa elektriklinin de içten yanmalının da hidrojenin de anlamı kalmaz. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 21 Şubat 2019; 1:7:18 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 21 Şubat 2019; 20:16:49 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|