Şimdi Ara

HERKESİN İSTEDİĞİ SORUNSUZ +5 +7 YAPMA OLAYI NASIL OLUYOR (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
7.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • SAOL VAROL
  • abi siz fena şekilde matematiksel işlemler yapmışşsınız amma bn sdece şans işi dıorum we ımmortal we lucky wea lucky powder ı ihmal etmın derimm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3XY

    Progrlama işinin içinde bir olarak kendi yorumumu yazayım.

    JM şu ana kadar alchemy sisteminin çalışma prensibi ile ilgili bir açıklama yapMAmış.
    Dolayısı ile yazacaklarım temel prensip olarak aynı olsa dahi parametre çeşitliliği, algoritma yapısı dolaysı ile sadece tahminden öteye gitmez, fikir vermek içindir.


    Alchemy sisteminde yok teleport, yok char değişimi, yok lvl farkı. Hepsi şehir efsanesidir. Yani uydurmadır.

    En önemli şey şansdır.
    Ve JM'nin belki de bilerek açıklamadığı (oysa açıklaması gerekir) itemin stat ve lvl ına göre şans yüzdeleri.
    O yüzden şimdi temsili bir formülizasyon yapalım ve üzerinde açıklayalım. Yüzdele tamamen temsilidir fikir vermek açısından.

    Mesela eliniz de 50 wep elixir var ve +5 yapmak istiyorsunuz.
    +1 için şans %60 + lucky powder %39 = %99 başarı oranı
    +2 için şans %50 + lucky powder %29 = %79 başarı oranı
    +3 için şans %35 + lucky powder %15 = %50 başarı oranı
    +4 için şans %20 + lucky powder %10 = %30 başarı oranı
    +5 için şans %5 + lucky powder %5 = %10 başarı oranı
    +6 için şans %2 + lucky powder %3 = %5 başarı oranı

    gibi gider. Bu hesap sadece yalın hesaplama şekli oysa buna katmadeğer etkisi yapan tonla paramtre olabilir

    Örneğin: +5 için
    SS=Seviye Şansı %5
    LP=Lucky Powder Etkisi %5
    SK= Server Item Başarı Katsayısı
    IK =Item Katsayısı (Nedense ben itemlerin gizli bir başarı katsayısı olduğuna inanıyorum. Bazı itemler kolay lvl up olurken bazıları +3 den öte gidememektedir.Bazı itemler str ye bazı itemler int stone karşı alerjisi vardır :) Her failde yada server update de bu gizli katsayı resetleniyor olabilir)

    0,025<IK>3,5 olsun.


    (SS + LP +LS ) * IK *SK

    Birinci örnek: Gizli başarı katsayısı 1 den yüksek bir item ve server genel başarı ortalaması biraz düşük ise
    (0,05+0,05+0,2)*2,5*0,9=%67,5 iken

    İkinci örnek: Gizli başarı katsayısı 1 den düşük bir item ve server genel başarı ortalaması normal ise
    (0,05+0,05+0,2)*0,7*1=%21 iken

    3 tane astralı olan şansız(2. örnek) bir itemin 3 deneme ardından +5 olma olasılığı
    1-(1-(SS + LP +LS ) * IK *SK)^3)
    (1-(1-0,21)^3)= %50,7 e yükselmektedir

    Eğer yüksek katsayılı bir tieme denk gelmiş isek(birinci örnek)
    (1-(1-0,67)^3)= %96,4 e yükselmektedir

    Yani ard arda denemeler şansı artırmakta ama bu şans bir çok paramtreye bağlı olabilmektedir.
    Astral satmaları için balans yapmaları lazım, her item zor olsa kimse astral almak istemez, her item başarılı olsa bir süre kimsenin astrala ihtiyacı kalmaz :) O yüzden Serber Başarı Katsayısı ve Item Başarı Katsayısına ihtiyaçları var.

    Bu yüzden bazı istemler kasa kasa elixir/stone boşaltıp saç baş yoldururken bazı itemler kuzu kuzu up olabilmektedir.
    Belirttiğim gibi yukarıdaki formül ve sayılar fikir vermek açısındandındır. Gerçekte formül nasıldır, JM resmi açıklama yapmadığı sürece sadece tahmin olmaya devam eder.

    Bu arada Venice Serverındaki 80 lvl charımda tüm itemler, kılıç+kalkanı astralsız +5 yaparken bu öngörü ile hareket ettiğimi belirteyim.









    arkdşlar engin bilgilerinze suancağım bir soru var madem olasılık veya şans peki lucky power madem arkdaşımzn dedigi gibi +6ya basarken % 3 gibi bi oran etki ediyor ozmn neden 30 tane lucky power koyup bu ihtimali %92 yapmıyonuz ? yani sormak istedigm luckyi fazla koydumu şansımz veya olasılığımz artıyormu?


    ayrıca geçen 42 rodu hiç lucky kullanmadan +3 yaptım valla şansmı siz nedersnz dein yalnız biişi var elixir basmaya başlayan biri her basışında yansın yada yanmasın pozitif sonuç alma olasılığı düşüyor bn bi yüzüğe 10 tane elixir bastım ve +2 olmadı ardı ardına hepsi yandı sinir oldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliseçkin -- 28 Ağustos 2007; 16:56:22 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.