Şimdi Ara

Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!! (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
454
Cevap
1
Favori
15.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bu konuda tamamen Hepsiburada'yı haklı buluyorum ve yanıldığınızı düşünüyorum.

    Sizin yaptığınız davranış "fair use" dışında bir davranış olmuş. Cayma hakkını tamamen yanlış anlamışsınız ve aynı zamanda bu hakkı sabote etmişsiniz.

    Cayma hakkı gerçekte şudur: Ürünü alırsın, kullanmaktan vazgeçersin, kutusunu açmadan iadesini yaparsın ve iş biter.

    Buna ek olarak bir ürün bozuktur, ayıplıdır, sıkıntılıdır, belirtilen özellikleri yerine getiremiyordur, performansı kusurludur vb. yine iade edersiniz.


    Her ürünün verebileceği performans bellidir. Review siteleri, inceleme videoları, makaleler bu amaca hizmet eder. Hangi üründen ne alacağınız aşağı yukarı bellidir.

    Ekranla ilgili araştırma yaptığınızda hemen hemen her şey karşınıza çıkıyor zaten. Ekranın piksel yoğunluğu, dokunmatik hassasiyeti, verebileceği aydınlığın nit cinsinden miktarı, çözünürlüğü, renkleri vb. sayısız bilgiye ulaşabilirsiniz.

    Yani önceden size gelecek ürünün size ne verebileceğini az çok zaten biliyorsunuzdur.


    Bu forumda, çeşitli ürünleri deneyip iade eden birçok kişi gördüm. Ürünler sizin deneme tahtanız değil. Cayma hakkı da sizin ürünleri deneyip iade etmeniz için değildir.

    Ama beğenmedim, memnun kalmadım gibi gerekçelerle ürün iadesi olmaz.


    Böyle giderse cayma hakkını suistimal edip keyfi iade yapan arkadaşlar yüzünden bozuk olan ürünleri bile iade edemeyeceğiz.


    Benden bu kadar. Şimdi ticaret hukukundan anlayan arkadaşlara bırakıyorum sözü.





  • DreamSs kullanıcısına yanıt

    Defalarca yazıldı ama nedense bazı arkadaşlar halen kendi haklarına sahip çıkmak istemiyorlar . Nasıl bir toplum olduk anlamıyorum. Firmalar kadar kendi haklarımızı savunsak bambaşka bir ülke olurduk.

  • Metalchesh M kullanıcısına yanıt
    Mesafeli satıs sözleşmesi acip okumani istiyorum . Soyle bilmeden ahkam kesiyorsunuz ya bayiliyorum. Online alışverişlerde kullanici urunu gormeden aldigi icin acip kullandiktan sonra 14 gun icersinde hiç bir sebep gostermeden canim istemiyor deyip vazgecebilir. Bunun adil olmakla, suistimal ile alakadi yok. Daha tüketici yasalarindan bir habersin ahkam kesiyorsun. Ne demissin bu forumda defalarca kullanilan urunun iade edildigini gordum, afedersin de eger boyle bir hakkimiz yoksa firmalar salak mi o zaman bu urunleri iade aliyor ? Yasa yasadie bunun bana gore hakli sana gore haklisi olamaz. Az acin da okuyun ne ne degil diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smalsrol -- 13 Aralık 2020; 3:25:50 >
  • Metalchesh M kullanıcısına yanıt

    Kardeşim bir tarafınızdan element uydurmayın. Sebep göstermeksizin iade edersin. Kanunu açıp okumamışsınız konuşuyorsunuz. Kendi temennileriniz ile güncel mevzuatı karıştırmayın. Şu anki kanun sana bu hakkı veriyor. Evet aç oyna kurcala iade et.

    Öyle konuşuyorsunuz ki sanki hakkı değilmiş gibi. Şu an hakkı. Hepsiburada haklı falan değil.

    İşin diğer tarafı var. Bu cihazın satışından sonra açılmadan iade edilmesi ya da açıldıysa arızalı olması dışında iade edilmemesi lazım. Aynı şekilde satıcılar iade ürünleri alıcılara kakalamaması lazım, arızalı ürünü iade almamak için kırk dereden su getirmemesi lazım. Kronik sorunlu ürünleri sorunsuz iade alması lazım. Lazım da lazım...


    Herkes için diyorum güncel mevzuattan memnun değilseniz onu anlarım da adamın iade hakkı var kullanmasın mı? Bu kul hakkına girmek de değildir. Ekranını beğenmedim düşündüğüm gibi değil diyor. Kanun da bunun için var. Gidip mağazada inceleyip alsan dersin ki gözün şeye mi bakıyordu alırken. Neyse uzatmıcam...





  • smalsrol S kullanıcısına yanıt

    50 bin lira bütçem var diyelim. Hepsiburada'dan işlemci, ram, ekran kartı, kasa, fan, sıvı soğutma, rgb led vb. bir sürü ürünü alıp 50 bin lira değerinde bir bilgisayar kasası topluyorum.

    13 gün kullanıyorum ve beğenmediğim için iade ediyorum. 50 bin lira hesabıma yatıyor iade nedeniyle. Sonra canım sıkılıyor bu kez intel yerine amdli bir sistem toplayıp 13 gün takılıyorum ve iade ediyorum.


    Bir sonraki ay yine 50 bin liralık bir bütçem var. Bu kez salonuma müthiş bir oled tv, sinema sistemi, güzel ve rahat koltuklar ge güzel bir ambiyans ışıklandırma kuruyorum.

    13 gün kullanıyorum ve tekrar beğenmediğim için hepsini iade ediyorum.


    Bu örnekleri yüzlerce kere tekrarlayabiliriz. O 50 bin lirayı dönebildiği kadar döndürür, kullanabileceğim her şeyi kullanır ve 13. günde iade edebilirim öyleyse değil mi?


    Canım Hepsiburada'dan sıkılınca aynı şeyi n11'de, trendyolda, amazonda vb. sitelerde de yapabiliyorum. Nasıl olsa 50 bin liralık bütçem iade süreci sonunda hesaba geri yatıyor.


    Kendimi bildim bileli kapitalizm ile mücadele etmekteyim. Bu firmaların hiçbirini savunmak bana düşmez.


    Ama yukarıda verdiğim döngü ve örnekler hangi mesafeli satış sözleşmesinde böyle bir şey yazıyor? Hayal alemindeki mesafeli satış sözleşmelerinde mi?


    @DreamSs




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metalchesh -- 13 Aralık 2020; 3:33:19 >




  • Metalchesh M kullanıcısına yanıt
    Eger bununla ugrasacak vaktin varsa ve en onemlisi vicdanin buna elveriyorsa bu yazdıklarıni yaparsin. Kimse de sana karisamaz. Ayni seyleri yuz defa yazmayacagim , resmi gazetede yayinlanan mesafeli satis sozlesmesine ait tum mevzuati yukarda yazdim , usenmeden sen de oku, anla. 14 gun kosulsuz sartsiz iade hakki nasil olurmus , hangi sartlarda gecerliymis ogrenirsin. Yukarida birisi yazmis amerikada mac olduğu hafta Tv satislari rekor kiriyor sonra hepsj iade ediliyormus diye. Amerika avrupa ve tr de tuketici kanunlari benzer. Yani sadece bizde yok bu olay. Yasa, mesafeli alışverişlerde aldigin urunu kullandiktan sonra bile iade edebilirsin hakkindir diyor. Hatta aldin kullandin urun bozuldu, eger kullanim talimatlari disinda bir sey yapmadiysan yine de iade edersin urunun bozulması seni ilgilendirmez diyor.Nokta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smalsrol -- 13 Aralık 2020; 4:39:59 >
  • Metalchesh M kullanıcısına yanıt
    Bu arada ben hepsiburadadan 2 sene önce Samsungun bir oyuncu monitörünü almistim, 4000 tl falandi o zaman. 10 gun kullandim, ghosting oluyordu bariz, performansindan memnun kalmadim monitörü iade ettim gıklarını cikarmadan aldılar. Demek ipadlerde iade konusunda boyle kendi kafalarina gire kural koymuslar. Daha gecen xdrive oyuncu koltugu aldim, abartildigi kadar rahat ve kullanisli degildi, bir kolcaginda sıkıntı vardi sallaniyordu, firmaya iade edecegim dedim bana kurulumu olan ürünü iade almiyoruz dediler. Ben de tamam o zaman yazışmaları aldim acik acik yasalara karsi geldiginizi beyan ediyorsunuz, tüketici hakem heyetine başvuruyorum dedim ürünü iade aldilar. Sence hakli olmasam ürünü iade alirlae mıydı? Bir dusun.
  • smalsrol S kullanıcısına yanıt

    Monitördeki ghosting olayı panelle alakalı bir problem ve ayıplı mal kategorisine giriyor. Yani iade etme konusunda son derece haklısın.

    Benim de geçen ay aldığım monitörde hafiften bir ghosting ve brightness flicker problemi var. Ama tolere edilebilir seviyede olduğu için iade etmedim.

    Çünkü onun yerine alacağım monitörde de bu sorunların çıkma olasılığı çok yüksek. Koltuk olayında rahatlıktan öte, kolçaklarda problem varsa tabi ki iade edersin.

    Rahatlık dediğimiz olay göreceli bir şey. Herkesin anatomik yapısı aynı değil sonuçta.


    Tabletteki olay ise biraz daha farklı. Ürün ayıplı değil. Wifi'ye bağlamayın, ürünü kişiselleştirmeyin diyor.


    Aklıma şöyle bir şey geldi.


    https://www.vatanbilgisayar.com/evga-geforce-rtx-3090-ftw3-ultra-gaming-24gb-gddr6x-384bit-argb-ekran-karti.html


    Şu efsane ekran kartını alıp 13 gün kullandıktan sonra iade etmeyi düşünüyorum. En azından 13 gün 3090 ekran kartlarının en iyisini kullanmış olurum :)

    Ne diye vicdan yapayım. Kapitalist firmalar düşünsün. Kanun arkamızda zaten :)

    Piyasadaki tüm ekran kartlarını tek tek elden geçirip iade edeceğim.

    Artık firmalar bunları distribitöre mi iade eder, son kullanıcıya mı satar yeniden bilemem.





  • Metalchesh M kullanıcısına yanıt
    Vallahi yap hocam, yasa arkanda :D
  • Metalchesh M kullanıcısına yanıt
    Ben bundan 7 sene falan once Vatan bilgisayarin magazasindan bir anakart almistim, eve geldim taktim ramlerle uyum sorunu oldu. Ertesi gun gidip iade etmistim almislardi mesela. Zaten ekran karti gibi urunlerde jelatin falan da yom sana kullanilmis urunu 0 diye satsalar ruhun duymaz :D
  • Kişiselleştirme fabrika ayarlarına döndürdüğün anda ortadan kalkar...O yüzden acemi HB hukuk bölümü saçmalamış.
    Tüketici Mahkemesi işi çözer biraz zaman alsa da.

    Zamanında Mediamarkttan Asus Laptop almıştım, herşeyini kurdum windows aktifleştirdim ama 500tl daha ucuza teknosada görünce hemen geri verdim. Mediamarkt sağlam olup olmadığına baktı ve 1 tek soru sormadan geri aldı cihazı, o günden beri MEDİAMARKT ürün alırken gözüm arkada kalmaz. HB da çakallar kervanına katıldı ama kendisi kaybeder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntquartex -- 13 Aralık 2020; 8:40:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni seyi apple watch icin yasadim hepsiburada ile, birebir ayni bahane ile iade almadilar. E devletten tuketici hakem heyetine basvurdum, 6 ayda sonuclandi ve iademi aldim
  • Ben bunda iyi niyet falan gormuyorum. Aliicaksin 10 gun kullanicaksin sonra ben begenmedim geri gonder. Denemek istiyosan gider bi magzaya bakar kurcalarsin. Sen 14 gun kıçını kaşıyıp o ellerle tablette oyun oynuyucaksin sonra memnun kalmadim bunu alın baskasina gonderin banada parami geri verin. Tamamen hakki kotuye kullanan bi tuketici


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanılan ürünü sırf siz memnun kalmadınız diye iade almaması doğru olandır.... zaten bir firma direk iade alıyorsa onu başkasına satıyor anlamına gelir... dolayısıyla sorunu olmayan bir ürünü sırf sizin hevesiniz geçerim diye iade almak zorunda değiller..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kime göre ? Sana göre mi :D

  • smalsrol S kullanıcısına yanıt

    bence sana göre..

    iade alınan ürünü firma sana satsa burada ortalığı ayağa kaldırırsın.. dolayısıyla sana göre de iade almaması lazım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevcut ülke düzeni, günümüzde "stockholm sendromu"nu tüm çıplaklığıyla görebileceğimiz ender yerlerden. Sosyoloji bilimi kesinlikle bu ülkeyi araştırmalı ve bu ülkedeki insan davranışları evrensel kitaplarda yer almali.

    Bir "tüketiciyi", milyon dolarlık şirketler karşısında "yasal hakkını" kullandığı için eleştiren ve linç eden zihniyetler, katiline aşık olan ve araştırmalara konu olması gereken bir olgu. Kanunda "keyfi" kelimesi geçmediği sürece herkes hakkını kullanabilir. Amerikada avrupada asyada insanlar kendilerine tanınan bu hakları rahat rahat kullanıyorlar, bu ülke insani bu hakkını kullanınca neden rahatsızlık oluyor akıl alır gibi degil gerçekten.

    Bilemiyorum aşağılık kompleksi belki de genlerimize işlemiş, dünyanın en büyük firmasi abdden gelip ülkemizde sube açıyor, belki de beni insan yerine koyan tek firma, ancak gel gor ki kraldan çok kralcilar buna bile karşı çıkıyor.

    Anlayamadığımız sey, bu firmalar mahallenizdeki bakkal gibi yönetilmiyor, bu iade kalemlerini zaten firmalar göze alarak muhasebe işlemlerini, kar zarar işlemlerini yuruturler.

    Iadelerin firmalara olan zarar-etki paradoksunu bırakın firmalar düşünsün, ticaret yapanin karına ortak degilim ki zararini düşüneyim. Hicbir tüketici bu firmalar kadar zengin değildir. Bizdeki hastalık maalesef, "büyük olan haklıdır" zihniyetinin, hayatımızda cikaramayacagimiz sekilde yer etmesidir. VW ini vwden cok savunan mi dersin, applen kendisinin kabul ettiği hatayı savunan mi dersin. Dedigim gibi, ülkedeki insan davranış kalıpları kesinlikle bilim kitaplarinda yer almayi hak edecek derecede ilginç ve komplike.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.J. Pacino -- 13 Aralık 2020; 13:22:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • A.J. Pacino kullanıcısına yanıt
    Hocam ne güzel yazmıssınız duygularıma tercuman olmussunuz bende 2 gün önce konu açayım dedim iphone 11 pil hızlı bittiği için yok 7 bin lira veren 500 lira pil parası veremiyor mu giydirmeyen kalmadı bu millette aşşalık kompleksi var
  • Kardeşim, yasayı yanlış bulabilirsin fakat burda millet yasal hakkını kullanmak isteyince bence yanlış hepsiburada haklı diyemezsin. Bu şuna benziyor, park etmenin yasak olduğu yere gidip park edip, ceza aldıktan sonra bence ceza haksız buraya park edilebilmeli demek gibi. Yasa yasadır, kural kuraldır, eğip bükemezsiniz. Bu arada iade ürünlerin tekrar sıfır gibi satılması suç, yasak. Tabi ki bana sıfır diye iade ürünü gönderemezler.

  • smalsrol S kullanıcısına yanıt

    o senln dediği yasada;

    '' Alıcının kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa Alıcı kusur oranında Satıcının zararını tazmin etmekle yükümlüdür''

    şeklinde kısmı oku o zaman. bir elektronik Cihaz kullanıldığı anda değer kaybına uğradığını söylememe gerek yok.. Alıcının malı kullanması değerde azalmaya neden olmuyor mu?

    insanlar bırakın kullanılmış ürünü jelatini yıpranmış ürüne burun kıvırıyor..

    en azından sen satıcı olsan keyfi iade durumunda nasıl düşünürdün??

    iade aldığı malı aldığı şekilde vermen şartıyla olur..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.