Şimdi Ara

Hem 4 çeker hem 2 çeker

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aldığım bi duyuma göre 4 çeker araçlara istenildiği zaman arkadan çeker istendiği zaman önden çeker ayarlaması yapılabiliyormuş doğru bir bilgimi ?



  • arkadan itişli oluyorda sadece önden çekişliyi duymadım.biraz arazi araç hastalığım varda.yalnız arka şaftı sökerseniz ister istemez önden çekiş olur.birde yeni nesil araçlarda belki olabilir.ben görmedim.
  • Çoğunlukta; sadece arkaya aktarma vardır. Normal durumda %35ön %65 arka dağıtılır. Bu ayrım illaki yapılabilecek diye bir kaidede yok. Her araçta bu tip bir şanjıman olmayabilir.
    Sadece ön akslara aktarma duymadım. Özel maksatlı (iş-askeri ) değilse binek tiplerde olacağınıda sanmıyorum.
  • bu %35,%65 işini bir kaynaktanmı veya elkitabındanmı öğrendiniz aydınlatırsanız sevinirim.arazi araçlarının bir kısmı 4 çeker çalışır yani herteker harekete iştirak eder.birini krikoya kaldırırsanız araç hareket etmez.
  • Öğrendim.
    Eski teknikte sisteme müdahale edilemeyen şanzıman tiplerinde güç dağılımı bu.
    Fakat artık olaylar baya baya değişmiş.
    Jeep orta difransiyeli kilitlerse, boşta kalan tekerlek sorununu 50-50 çözüyor. Kilit açıkken arkalar fazla asılıyor yine eskisi gibi. Bu kilidin tam otomatiğide varmış. (C7)
    Opel Antara ise normalde önden çekişliymiş. Vay be??? Bilelim-ölelim. Yalnız ondada sisteme müdahale edilmiyor. Ön- arka ayrımı yok. Ya ön var, ya 4*4 . Tekerleklere ESP bakıyor kim ne kadar güç alacak orası ESP nin işiymiş.
    Volvo aşmış mevzuyu, hiçbirşeye karışamıyorsunuz 4*4 tamam ama, hangi tekerlek güçten ne kadar alacak sabiti yok. Sistem acayip hızlı bir şekilde ayar yapıyor. Öyle öndü-arkaydı falan hiçbirşeye karışamıyormuşuz.. (s60R)
    Vesselam ESP çıktı , hepsi yalan oldu ...
  • 4 çeker deyince genellemeyin birsürü sistem var uzun uzun anlatmak yerine herkesin anlayabileceği tork dağıtım sistemlerine örnek teşkil eden bir animasyon koyayım.bayılıyorum bu animasyonlara kırk satırda tam belki anlatamayacağınız şeyleri saniyeler içinde özetle tam olarak anlatıyor.

    advance 4X4 http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive4.htm

    simple yani basit 4x4http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive3.htm (eksi yanı için sonuna kadar bekleyin)

    bu farkı yaratan şey '' Clutch-type Limited Slip Differential '' denen parça bunun hakkında bilgi için
    http://auto.howstuffworks.com/differential4.htm

    ve torsen differenansiyeli son nokta her tekerde her zaman tek bir güç kalıyor cidddi bir buluştur.mekanikte böyle şeyler pek sık olmuyor.
    http://auto.howstuffworks.com/differential4.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Haziran 2009; 11:10:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zeiffer

    Öğrendim.
    Eski teknikte sisteme müdahale edilemeyen şanzıman tiplerinde güç dağılımı bu.
    Fakat artık olaylar baya baya değişmiş.
    Jeep orta difransiyeli kilitlerse, boşta kalan tekerlek sorununu 50-50 çözüyor. Kilit açıkken arkalar fazla asılıyor yine eskisi gibi. Bu kilidin tam otomatiğide varmış. (C7)
    Opel Antara ise normalde önden çekişliymiş. Vay be??? Bilelim-ölelim. Yalnız ondada sisteme müdahale edilmiyor. Ön- arka ayrımı yok. Ya ön var, ya 4*4 . Tekerleklere ESP bakıyor kim ne kadar güç alacak orası ESP nin işiymiş.
    Volvo aşmış mevzuyu, hiçbirşeye karışamıyorsunuz 4*4 tamam ama, hangi tekerlek güçten ne kadar alacak sabiti yok. Sistem acayip hızlı bir şekilde ayar yapıyor. Öyle öndü-arkaydı falan hiçbirşeye karışamıyormuşuz.. (s60R)
    Vesselam ESP çıktı , hepsi yalan oldu ...

    diğer başlıktaki celallenme yanlış deyiminden sonra olayı bildiğim kadar anlatmaya çalışayım.çünkü arazi aracı bende tutku nerdeyse ve hurdalığımda iki veya üç adet duruyor.indirmişim.eski klasık şanzımanlar öne ve arkaya gücü eşit gönderir ve birbirine tamamen bağımlıdır.yani önde8-43 ayna mahrut takımı varsa arkanında eşit dönü oranlı ayna mah.ihtiyacı var.olmazsa sıkışma ve zayıf yerden kırılma.sonraki nesilllerde bu durum değişti lada mercedes gibi.bu şanzımanların yanında birebir diferansiyel yapısı akupledir.ve dört teker harekete iştirak eder.birini kaldırın araç yrümez ancak araziyi çekerseniz yürür.yeni nesilde sizin dediğiniz gibi çok karmaşık.bu saatten sonrada öğrenmeye pek niyetim yok.kolay gelsin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Nokia 8.3 çok iyi değil mi
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yukarıda verdiğim yeni buluşları öğrenmeden 4 x4 işini sadece eşit güç olarak tanımak bir seçimdir. eğer yeni nesil 4 x4 araştırırsanız tek teker bile kuru zeminde kalsa tüm aracı kurtarabiliyor tabii kigüç ve tork ihtiyacına bağlı .

    @hezerfen , bulabilirseniz bir Torsen differensiyelini incleyeyin. Gerçekten mekanik mucizesi bir şey . Sağlamlığını bilemem ama düşüncesi çok dahiyane.
  • Torsen differensiyal hakkında detaylı bilgiyi ekteki linkte bulacaksınzı .hangi yeni nesil araçlarda hangi tip torsen kullanılıyor bunu da veriyorum. Bu konuda torseni izleyelim.(yani reklamda söylenilen ''beni izlemeye devam edin '' diyor torsen)

    http://www.torsen.com/files/Torsen%20Application%20Chart.pdf

    http://www.torsen.com/

    genel bilgi
    http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

    torsen T-1 tipi detayı http://www.torsen.com/products/T-1.htm

    torsen T-2 tipi ikinci nesil http://www.torsen.com/products/T-2.htm

    torsen T-3 üçüncü nesil http://www.torsen.com/products/T-3.htm




  • bu videoda araçların 4 çeker sistemleri karşılaştırılıyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
  • son kasa swiftler normal durumlarda önden çekişli gerektiğinde otomatik olarak 4 çeker oluyor.yakıt tüketimini azaltmak için öyle yapmışlar.
  • peki arkadaslar normal araçlara sonradan 4 çeker yapılabilir mi duydunuz mu öyle birşey link yada uygulamayı yapan yerle ilgili bilgi verebilir misiniz
  • Ben 2 sene kadar Fiat panda 4x4 climbing kullandım normalde önden çekişli (%98 - %2) patinaj etme durumunda viskoz kavrama denilen bir teknoloji sayesinde 4x4 moduna geçiyor ve %40- %60 oranına kadar aktarma yapabiliyor. Lastiklerden herhangi birinin sürekli patinaja düşmesi halinde ABS alıcısı sayesinde o lastiğe fren yaptırarak sürekli boşa dönmesini engelliyor. Bildiğim kadarıyla Porsche Cayenne gibi yüksek teknolojili ve yüksek donanımlı araçlarda bir lastiğin patinaja düşmesi durumunda o lastikteki torku tamamen kesip diğer lastiklere dağıtıyor hatta 3 lastiğin patinaj etmesi durumunda çekişi sadece 1 lastiğe vererek yola devam ediyormuş. Patinaja düşüp de çekişi kesilen lastikleri de sürekli kontrol altında tutarak yola tutunmayı başardığı anda hakkı olan çekiş gücünü geri veriyormuş




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.