Şimdi Ara

Havacılık için ikinci yabancı dil?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,ben hazırlıktayım ama ingilizcem iyi seviyede hiç çalışmadan rahatlıkla tüm soruları vs. yapıyorum.1 senem boşa gidiyor gibi bende en azından ileride mesleğime başladığımda bana katkısı olacak bir dil öğrenmek istiyorum kursuna gidip.

    Sizce uçak mühendisi için CV'sine bakıldığında Türkçe ve İngilizce'den sonra gelen hangi dil işe alınmasında ve mesleki olarak en büyük katkıyı verir?




    Konu hakkında bilgili kişilerin görüşlerini bekliyorum.



  • çince
  • Qatar , Emirates filan dusunuyorsan Arapça

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.R.U

    çince

    Niye?
  • sieve S kullanıcısına yanıt
    İngilizceden sonra en çok kullanılan dillerden biri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.N.I.P.E.R -- 20 Şubat 2016; 9:01:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.R.U

    İngilizceden sonra en çok kullanılan dil



    Öğrenmesi biraz daha kolay olan bir dil olursa sevinirim Rusça da zor diyorlar ama havacılıkta işime yarayabilir,Çince değilde daha çok Rusça,İspanyolca,Fransızca,Almanca vs. gibi diller nasıldır?Havacılıkta hangi diller daha geçerlidir bilmediğimden...





    @Suda Balık Boğan Adam
    Düşünmüyorsam ne önerirsiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sieve -- 8 Kasım 2015; 20:54:54 >
  • İngilizceden sonra bence rusça olabilir

    çünkü yaz sezonu açıldığında rus uçaklarıda artıyor sezonluk airportlarda

    Rusça zor gibi duruyor ama almanca kadar değil bence :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba,

    1 yıldır havacılık sektöründeyim , ağırlıklı olarak havayollarına parça sağlayan bir Amerikan şirketinde çalışıyorum, uzmanlığım uçak motoru ve parçaları üzerine.

    Çevremde gördüğüm Uçak Müh. arkadaşlar açıkçası beklediklerini bulamadılar. Uçak Müh. lisans eğitimini, ve uçak motoru üzerine Master'ını Ukrayna'da tamamlamış (İngilizce ve Rusça'sı var haliyle) bir arkadaş benimle aynı pozisyonda çalışıyor, ve bana dediği THY'ye defalarca başvurmasına rağmen Uçak Müh.'nin özellikle tercih etmedikleri bir meslek olduğu, keza benim babam 26-27 yıldır THY Teknikte, ve ben de orada stajımı tamamlamıştım, benim de gördüğüm orada Elektrik/Elektronik/Makine/Yazılım/Bilgisayar Müh. mezunlarının tercih sebebi olduğu(iş ilanlarında da belirtiyorlar), çünkü orada Uçak Mühendisinin yaratabileceği, geliştirebileceği bir şey yok, diğer bölümler teknik olarak daha çok fayda sağlıyor, bu benim görüşüm ve tecrübem, eleştirilere açığım.

    Uçak dediğin zaman akla 2 firma gelir, Airbus ve Boeing. Airbus Fransa merkezli fakat Avrupa'nın neredeyse tümünde üretim ağı olan bir şirket, Boeing ise Amerikan. Bu iki şirkete Türkiye'den Uçak Müh. kaç kişi girmiştir bilmiyorum, fakat örnek olarak KLM ve Lufthansa 'da çalışan Türk arkadaşlar tanıdım, keza dünyada en çok kullanılan uçak motorunun üreticisi CFMI'de çalışan Türk tanıdım.

    Yanlış anlama, her mesleğin kendine göre çok cazip ve zorlu tarafları var, ve mesleğini severeek, iyi yapan birinin her şekilde başarılı olacağına inanırım, senin bu durumda önce çalışmak istediğin iş alanını belirlemeni öneririm, o alanda ağırlıklı olan firma/ülkeler zaten bellidir, he eğer alana karar veremiyorsan, veya birkaç dil arasında kaldıysan tereddüt etmeden Almanca derim, mühendisliğin anadilidir ve her mühendisin CV'sinde bulunması yarar sağlar,

    İyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheTall

    Merhaba,

    1 yıldır havacılık sektöründeyim , ağırlıklı olarak havayollarına parça sağlayan bir Amerikan şirketinde çalışıyorum, uzmanlığım uçak motoru ve parçaları üzerine.

    Çevremde gördüğüm Uçak Müh. arkadaşlar açıkçası beklediklerini bulamadılar. Uçak Müh. lisans eğitimini, ve uçak motoru üzerine Master'ını Ukrayna'da tamamlamış (İngilizce ve Rusça'sı var haliyle) bir arkadaş benimle aynı pozisyonda çalışıyor, ve bana dediği THY'ye defalarca başvurmasına rağmen Uçak Müh.'nin özellikle tercih etmedikleri bir meslek olduğu, keza benim babam 26-27 yıldır THY Teknikte, ve ben de orada stajımı tamamlamıştım, benim de gördüğüm orada Elektrik/Elektronik/Makine/Yazılım/Bilgisayar Müh. mezunlarının tercih sebebi olduğu(iş ilanlarında da belirtiyorlar), çünkü orada Uçak Mühendisinin yaratabileceği, geliştirebileceği bir şey yok, diğer bölümler teknik olarak daha çok fayda sağlıyor, bu benim görüşüm ve tecrübem, eleştirilere açığım.

    Uçak dediğin zaman akla 2 firma gelir, Airbus ve Boeing. Airbus Fransa merkezli fakat Avrupa'nın neredeyse tümünde üretim ağı olan bir şirket, Boeing ise Amerikan. Bu iki şirkete Türkiye'den Uçak Müh. kaç kişi girmiştir bilmiyorum, fakat örnek olarak KLM ve Lufthansa 'da çalışan Türk arkadaşlar tanıdım, keza dünyada en çok kullanılan uçak motorunun üreticisi CFMI'de çalışan Türk tanıdım.

    Yanlış anlama, her mesleğin kendine göre çok cazip ve zorlu tarafları var, ve mesleğini severeek, iyi yapan birinin her şekilde başarılı olacağına inanırım, senin bu durumda önce çalışmak istediğin iş alanını belirlemeni öneririm, o alanda ağırlıklı olan firma/ülkeler zaten bellidir, he eğer alana karar veremiyorsan, veya birkaç dil arasında kaldıysan tereddüt etmeden Almanca derim, mühendisliğin anadilidir ve her mühendisin CV'sinde bulunması yarar sağlar,

    İyi forumlar.

    Yurt dışında çalışma gibi bir planım yok ancak daha hazırlıktayım,daha önce hiç yurt dışına çıkmadım ama çıkıp Avrupa'yı gezmeyi düşünüyorum.Yani bu düşüncemin olması için biraz zaman geçmesi gerek.

    Bunun dışında bende Anadolujet pilotlarıyla kısa bir sohbet kurmuştum.Mezun olduktan sonraki ilk senelerinde gelen iş tekliflerine sakın burun kıvırma.Mühendis olduğun halde teknisyenlik yapabilirsin bir süre,bu da sana sahip olman gereken deneyimi kazandırır tarzı cümleler kurdular.Katılır mısınız?

    Kendini geliştirme havacılık sektöründe nasıl oluyor?Yani bi uçak mühendisinin kendisini okurken geliştirdiğini dil öğrenmek dışında nasıl anlayabiliriz?Yazılım gibi şeylerle mi?

    Birde özelden maaşınızı söyler misiniz ?

    Fransızca daha bi yakın geliyor bana şuan için ardından da Rusça.




  • sieve S kullanıcısına yanıt
    Teknisyen olarak çalışabilirsen, bir mühendis olarak kendini şanslı sayman gerekir diye düşünüyorum(tabiki sürekli değil , ilk birkaç ay veya yıl), çünkü üniversite eğitiminden fizik ve matematik anlamında yeterli donanıma sahip olursun, üstüne mesleğinle alakalı teorik bilgilerinde olur, teknisyenlik yaptığında bunların üzerine teknik bilgi eklenir, mühendisi olduğun , üst kademeden operasyonlarını yürüttüğün bir şeyin fiziki yapısını, teknik bilgisini bilmemek bence hiçte iyi bir şey değil, bu donanımların hepsine sahip olman kesinlikle faydana olucaktır. Lakin işin bir de başka bir boyutu var, kadroya mühendis yerine teknisyen olarak girmen hem maaşını hem ünvanını değiştirecek, bu da çalışacağın alana göre kabul edilebilir birşey bence,

    Ben işin teknik satış kısmındayım, o yüzden havayolunda çalışan bir mühendisle kendini geliştirme kavramlarım farklı, ama teknikte gördüğüm mühendisler genelde masa başında oturan ve bir tamir/bakım atelyesinden sorumlu insanlardı , uçak mühendisi olan bir abi , gayet ufak bir kablo(Harness) atelyesinde 2-3 teknisyenle beraber kendine ayrılmış ufak bir masada ingilizce çeviri yapıyordu, avionic atelyesinin mühendisi ise elektrik mühendisi bir abiydi, demek istediğim bu, işveren mantığı, seni en fazla verim sağlayacağın yere koymaktır. Havacılık hergün birşeylerin değiştiği bir sektör, kesinlikle uluslararası haberleri okumanı, belli başlı yayınları takip etmeni öneririm, sektörle ilgili genel bilginin olması şart, ondan sonra iş tamamen yöneleceğin alana göre evrilmene kalmış

    Air France 'ı ziyaret ettiğimde birkaç yetkiliyle tanışma şansım olmuştu, Fransızlar ingilizceyi çok aksanlı konuşurlar, ver eğer konuştukları yabancı Fransızca biliyorsa çok hoşlarına gider, çünkü Fransızca devam ederler :) . Airbus ve SAFRAN için Fransızca güzel bir seçim olabilir,

    Ben elektrik-elektronik mühendisiyim, 1 yıl önce mezun oldum ve 1 yıldır da çalışıyorum, maaşım denklerime göre iyi, ama sektörde daha çok alanlarda var, deneyim kilit rol oynuyor.




  • Fransızca da karar kıldım 2 hafta sonra kursla gidip konusacagım
  • Almanca, İtalyanca ya da Rusça Türkiye'de havayolu şirketlerinin çeşitli birimlerindeki personellerinde (mühendis, kabin memuru vs.) en çok aradığı ikinci yabancı dillerdendir. Fransızca ölü bir dil artık, havacılık camiasında sana çok bir sükse katmaz.
  • Almanca tercih ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben İspanyolca'yı düşünüyorum açıkçası. Hem çok yaygın bir dil, hem de Brezilyan Embraer gibi havacılık şirketlerinde de yarar. Bu birazda ileride havacılığın hangi alanlarında çalışmak istediğine bağlı bence
  • @spatyom243 Fransizca neden olu bi dil? Ilk defa sizden duydum.Birde italyancanin tercih sebebi nedir acaba?

    @Aeronautical Engineering alanlari biraz daha acar misiniz hangi alanda hangi dil daha agir basar ornegin?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sieve S kullanıcısına yanıt
    Fransızca genellikle diplomasi alanında kullanılıyor hatta diplomaside bile hemen hemen çoğu yazışmalarda İngilizce tercih ediliyor. İtalyanca ise havayollarının çeşitli ilanlarında İtalyanca bilen aday aradığını görüyorum bu yüzden söyledim. En başta Almanca olmalı ki Almanya'nın havacılıktaki yeri çok daha baskındır Fransa'dan. Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt bile tercih sebebi Almanca için. Hem Fransa Türklere çok şans veren ülkelerden değil maalesef, Almanya ve İtalya gerek master gerek başka konularda Türklere daha çok destek veriyor. Örneğin DAAD denilen bir kuruluş var ve her sene üniversiteli birçok Türk öğrenciyi Almanya'ya burslu götürüp yaz aylarında Almanca kursu veriyor bedavaya. DAAD'ın yine TEV ile iş birliği içinde yüksek lisans bursları falan da oluyor Almanya için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.