Şimdi Ara

HASAR DURUMU HAKKINDA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
6.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR DÜN AKŞAN BU FORUMDA GEZERKEN Bİ ARKADAŞIN VERDİĞİ İNTERNET ADRESİ SAYESİNDE ARABAMIN DAHA ÖNCEDEN KAZALI ( SATIN ALIRKEN SADECE UFAK Bİ RÖTÜŞ VAR DENİLMİŞTİ) OLDUĞUNU ÖĞRENDİM . FAKAT HASARININ TAM OLARAK NE OLDUĞUNU ÖĞRENEMEDİM. SORGULAMADA ÇIKAN ŞEYLERİ AŞAĞIYA KOYACAĞIM LÜTFEN YARDIM EDİN !!!!!!

     HASAR DURUMU HAKKINDA



  • NAsıl bir yardım istiyorsun.Gidip adamı döveceksin ama yanında bizlerimi istiyorsun.
    Yaşlarınız kaçtır bilmiyorum ama insan 10 ytl lik pantolon bile alırken deneme kabinnine girip,
    üstüne oluyormu olmuyormu diye deniyor. onbinlerce ytl verdiğiniz arabayı yetkili servisine göstermiyormusunuz.
    HEm geçmiş kayıtlarından belli olur kazası belası,onarımı vs. hemde o an orda check up yapıyorlar ve
    son durumunu söylüyorlar arabanın.Ben bu işlem için yetkili servise 60 ytl vermiştim ve 1 saat aracı incelediler.

    Bende bir araca niyetlenmiştim ve arka kapak boyalı dedi.KAza felan mı dedim , yok çizikten dedi.İşkillendim tabii,
    aracın plakasını aldım ve bir arkadaşa verdim ve sigortadan sorgulattım.Araç kazalı çıktı.Adama söyledim kazalı imiş diye,
    hala yok öyle birşey çizikten dedi pişkin pişkin.Gün saat mevkiisi belli kazanın ve onarım bedeli vs (kaskolu imiş)
    hepsini söylüyorum adama ,hala çizikten diyor. HAyırlı işler diledim kendisine. Sorgulatmamış,araştırmamış olsam bende kazalı araç kullanıyor olacaktım.

    Geçmiş olsun arkadaşım,bu saatten sonra yapacak çokta birşey yok aslında.Bu satırarı okuyacak başkalarına örnek olması açısından bir faydası olur ancak,hepsi bu.

    Hiçbirşey yapamıyorsanız , herhangi bir sigorta acentasına gidin ve plakayı verin,rica edin araştırmasını.PCden 10 saniyede tüm geçmişini görebilirler...




  • arkadaşım biz aracı alırken bi tanıdığın vasıtasıyla aldık ve bize araca baktığını birşeyinin olmadığını söyledi (bu kişinin sanayide reno servisi var) biz de ona güvenip aldık bu bizim ilk aracımız olduğu için acemiliğimize geldi birazda. demek ki bu işte hiç kimseye güvenmiycekmişiz.
    şimdi ben bir sigorta acentesine gitsem hasarın ne olduğunu öğrenirmiyim acaba ?
  • bende bizim arabayı sorgulattım çarpma devrilme fln yazıyo birde park halinde çarpma
    parktan çıkarken sağdaki arabaya sağ kapı çamurluk ve tamponu sürtmüştük o onarılmıştı sonra başka zamanda park halindeyken sol dikiz aynamızı kırmışlardı onu değiştirttik ama sorguda çarpma devrilme fln yazıyo halbuki tampona sürtünce çok hafif göçmüştü kapı çok dikkatli bakınca anlaşılıyordu haliyle çizikler oluşmuştu ama sonuçta 3parça boyalı şaside sorun yoksa birkaç parça boyalı olsun sorun değil sonuçta almışsın aracını bir problemi yoksa kafana takıpta arabandan soğuma ağzının tadıyla binmeye devam et
  • bu işler biraz zor..bir tanıdığım 2.el 2005 model hatcback bir araç almaya karar verdiğinde tramere baktık temiz çıktı,trafiğe baktık temiz çıktı,servise götürdük temiz çıktı ve alındı...20.000 km bakımı için bir başka servise gidildiğinde araç 0 km iken ve satılmadan önce arka bagaj kaputu,tampon ve stopların değiştiğini ve % 60 boyanmış olduğunu bilgisayar kayıtlarından öğrendik...0km satış öncesi işlemler..kimseye bilgi olarak verilmiyormuş..işlem yapmamamız koşuluyla tanıdık olan servis müdürü tarafından sadece bana bildirildi...taşıtı alan arkadaşıma anlatana kadar akla karayı seçtim..

    buyurun işte........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 20 Eylül 2008; 12:38:16 >
  • arkadaşlar buna nerden ve nasıl bakıyoruz?
  • arkadaşlar bugün gidip sigorta acentesinden sorgulattım araca arkadan vurmuşlar tampon değişmiş bide ayrıca ön camı değişmiş görünüyor. Ama genede aklımda soru işaretleri var. acaba bu arabanın kayıtlara geçmeyen kazası var mı diye.

    birde sorum arkadaşlar sigorta şirketleri araçları sadece yetkili serviste mi yaptırır yoksa sanayide herhangi bir yerde de yaptırır mı ?
  • Eskiden olsa belirli anlaşmalı olan yerler vardı sadece oralara yaptırılabiliyordu ama şimdi sanayide birçok tamircinin sigorta şirketleriyle anlaşması var ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin

    bu işler biraz zor..bir tanıdığım 2.el 2005 model hatcback bir araç almaya karar verdiğinde tramere baktık temiz çıktı,trafiğe baktık temiz çıktı,servise götürdük temiz çıktı ve alındı...20.000 km bakımı için bir başka servise gidildiğinde araç 0 km iken ve satılmadan önce arka bagaj kaputu,tampon ve stopların değiştiğini ve % 60 boyanmış olduğunu bilgisayar kayıtlarından öğrendik...0km satış öncesi işlemler..kimseye bilgi olarak verilmiyormuş..işlem yapmamamız koşuluyla tanıdık olan servis müdürü tarafından sadece bana bildirildi...taşıtı alan arkadaşıma anlatana kadar akla karayı seçtim..

    buyurun işte........


    bu araclar ornegin turkiyeye gelirken veya ana depodan bayiye tasinirken zarar gorebiliyor. o zamanda yetkili servis yapip satiyor. ama yurtdisinda bu durumlarda bu tur araclar daha ucuza satiliyor ve bazi insanlar bunu bilerek tercih ediyorlar. ama ne yazikki ulkemizde 0 km. normal araclarla ayni fiyata satiliyor


    bir diger hususta, sorgulamalar aninda islenmiyor, biraz gecikme yasanabiliyor. o arada sorgulattiginizda da birsey cikmayabilir mesela.




  • benim aracımın iki ayrı sigortası çıkıyor birinde cam kırılması değişimi yazıyorrücu oranı %0 birde daha önceden sol arka çamurluk boyanmıştı. 8de 8 suçlu olan birinin çarpması dolayısıylaçamurlukda boya vardı bunu Çarpma-Çarpışma-Devrilme diye yazmışlar ve rücu oranı %100 demişler. bu rücu oranı nedir arkadaşlar?
  • Rücu, bir kişinin, hukuken diğerinin yerine geçerek üçüncü kişilere karşı onun haklarını ve sorumluluklarını devralması durumu. Genellikle sigorta hukukunda karşılaşılır. Sigorta şirketleri, tazminat ödedikleri oranda hukuken sigortalının yerine geçerek kusurlu üçüncü şahıslara rücu etme hakkı kazanırlar.

    Rücu kelimesinin kökeni Arapça olup, dönmek anlamına gelir. Rücu eden sigortacının, sigortalıya tazminatı ödedikten sonra dönerek kusurlu kişiden bu tutarı talep etmesi söz konusudur. Türk Ticaret Kanunu'nun 1301. maddesine göre:

    Sigortacı sigorta bedelini ödedikten sonra hukukan sigorta ettiren kimse yerine geçer. Sigorta ettiren kimsenin vaki zarardan dolayı üçüncü şahıslara karşı dava hakkı varsa bu hak, tazmin ettiği bedel nispetinde sigortacıya intikal eder.

    Sigortacının bu şekilde sigortalı yerine geçmesine hukukta halefiyet ilkesi denir.

    Modern sigorta şirketleri, rücu haklarını daha etkin bir şekilde kullanmak için bu konuda uzmanlaşmış birimler oluşturmaktadır. Rücu işleri, bir hasarın sigortalıya ödenmesiyle başlar. Eğer hasara yol açan olayda üçüncü bir şahsın kusuru söz konusu ise, rücu birimi harekete geçerek kusurlu taraftan tazminatı ödemesini talep eder. Sulh (anlaşma) yoluyla tahsilat sağlanamazsa, sigorta şirketi çoğu kez mahkeme yoluyla alacağını takip eder. Rücu gelirleri, sigorta şirketlerinin maliyetlerini düşürmelerini, böylece daha düşük primlerle sigorta satmalarını sağlar.

    Türkiye'de elementer sigorta şirketleri gibi SSK ve diğer sosyal sigortalar da rücu haklarını kullanmaktadır.

    Örnek olay

    A aracı ile B araçlarının trafikte çarpışması sonucu, A aracında 1.000 TL hasar meydana gelir. Polis, olay yeri tespit tutanağında, A aracına 2/8, B aracına ise 6/8 kusur verir. A aracının sahibi, hukuken, zararının 1.000 TL / 8 x 6 = 750 TL'sini B aracından talep edebilecek durumdadır. Ancak, A aracının sahibi, kendisine daha kolay geldiği için zararını Kasko sigortasından almayı tercih eder. A'nın sigortacısı X Sigorta Şirketi, kendisine, zararının tümünü (1.000 YTL öder). Bunu takiben, X Sigorta Şirketi halefiyet ilkesi uyarınca, ödediği hasar oranında hukuken A'nın yerine geçtiğinden, B'ye rücu ederek 750 TL ister. B, bu parayı ödemekle yükümlüdür.

    wiki'den alintidir.




  • 8de8 diye birşey yok aslında.
    eskiden 0 25 50 75 100 vardı.şimdi 0-50-100 oldu.
    rücu ise karşı tarafın suç oranı.mesela %100 rücu yazarsa senin sigorta şirketin diğer aracın trafiğinden alır.
    eğer kusurlar %50-%50 ise sizin trafik sigortanız karşı tarafın hasarının %50sini;karşı tarafın tarik sigortası da sizin hasarınızın %50sini karşılar.geri kalanı ise hasarınızı da siz ödersiniz.kaskonuz varsa o öder.
    ama siz derseniz paramı kaskodan alayım.o zaman da sizin hasarınızı kasko öder.%50sini karşı tarafa rücu eder.karşı taraf için de bu durum geçerlidir.
  • 8de 8 diye birsey var. bir keresinde bir arac gelip bana carpmisti ve raporu almaya gittigimde 8/8 karsi taraf suclu yaziyordu.
  • eyvallah biotech hocam
  •  HASAR DURUMU HAKKINDA

    burada adam 8de8 suçlu mu oluyor yoksa,asli kusur kodu mu 8?
    suçlu olduğundan %100 kusurlu.
    yani burda yazana göre 8de.. demeyin.
  • bu belge kac yilina ait bilemiyorum ama benim raporum bu sekilde degildi ve resmen 8/8 yaziyordu. daha farkliydi gorunus olarak da.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    bu belge kac yilina ait bilemiyorum ama benim raporum bu sekilde degildi ve resmen 8/8 yaziyordu. daha farkliydi gorunus olarak da.

    sadece o kısmını kestim.
    yani bildiğimiz tutanak.temmuz ayının.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    arkadaşlar buna nerden ve nasıl bakıyoruz?




    evet bende merak ettim şimdi
  • arkadaşım yanlışta olabilir bizim sıfır aldıgımız aracı satarken trafik.gov.tr den baktıgımızda can katıplı kaza yapmış yazıyodu

    sonra kazan yapan araç pert olmuş herhalde plaka bizim olmuş
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.