< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Hareket halinde yanlışlıkla P ye aldım (2. sayfa)



-
-
Şimdi iki sorum var.
1. Hareket halinde giden aracı neden R’e almaya çalıştınız? Tam durmayan hiçbir otomatik aracın vitesini değiştirmeyiniz.
2. Araç nasıl hareket halinde P’e geçti? Normalde kilit olması gerekiyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir seferden bir şey olmaz. Başlığı okuyunca 100le giderken mi aldı (o da beceri tabi) diye düşündüm. Yani bu yaptığın araci ne kadar zorlamıştır bilinmez ama öyle arıza falan vermez. İnsanlar aracın yükünü el trenine vermeden sürekli P'ye alıyor. Sizinki tek seferde on onbeş kez öyle yapmış gibi aracı zorlamistir en kötü ihtimalle. Çok da takmayın bence.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Heyecan yapıp zorladiysa
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Zorlasa bile sokamaz ki?quote:
Orijinalden alıntı: sinanakgl
Heyecan yapıp zorladiysa
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
E soktum diyor adam ben denemedim ama hiç bilmiyorum
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bende onu merak ettim işte.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Aynen oylr Sanzimani komple indirmeden yagin tamamini tahliye edemezsin tam otomatiklerde.
Yariya yakini kaliyor icinde. Yani anca yarisini bosaltip uzerine o miktarda yeni yag konulabiliyor.
Alıntıları GösterHocam bu konu ile alakalı özel ekipmanlar var, tork konvertörünün içindeki tüm yağı değiştirebiliyorlar.
-
Çift kavramalı şanzımanların hepsi elektronik kontrollüdür. Yanlış bir hareket yapsanız bile buna izin vermez. Buradaki araçta aynen bu şekilde. Ama araç durmadan R'ye, D'ye çekeyim diye elinizi alıştırırsanız tam otomatik şanzımana geçince macera sizin için yavaş yavaş başlar.
Otomatik şanzıman yağını komple değiştiren makinalar mevcut ama her yerde yok, zaman ile yaygınlaşacaktır. Yaygınlaşana kadar 30 veya 40 bin km de bir otomatik şanzıman yağını değiştirilmesini tavsiye ederim normalde 60 bin km de bir değişse yeterli. Manuel şanzıman için ise 80-100 bin km aralığı yeterli.
Bir de atlanan nokta araçların ilk servis aralığı fazladır örneğin şanzıman yağ değişimi 80 bin km diyelim, km ilerledikçe bunu sizin geriye çekmeniz lazım. Çıkan yağın durumuna bakarak bu süre tahmini olarak ustanız iyi ise belirler.
-
pert..
-
quote:
Orijinalden alıntı: LacanoHocam bu konu ile alakalı özel ekipmanlar var, tork konvertörünün içindeki tüm yağı değiştirebiliyorlar.
Alıntıları Gösterşarjlı matkapla tork ayarlı sıkılması gereken vidaları sıkmak...(
bu adamlarda teknoloji var lakin vizyon yok..
böyle bir servise bu vidaları asla böyle sıktırmam
aracımda tork anahtari var..
yazık..
-
quote:
Orijinalden alıntı: farukkkHerzaman yaptığınız bir davranış değilse sorun olmaz,okadar da korkmayın benim arkadaş yıllarca giderken hızını aldıktan sonra n ye alıp gidiyor.Çok yanlış bir sürüş olmasına rağmen sorun yaşamadı.
Otomatik vitesler de hemen çıt kırıldım bozulacak bir alt yapısı yok, bu sorunlar genellikle insanların yıllarca bilinçsiz kullanması, yağını ve filtresini değiştirmedikleri için oluyor.
Yağ değişimi arkadaşlar da açıklamış ama, araçlarda genelde alttan tapa yada vida sökülerek, ilk defa yağın yarısı biraz daha kullandıktan sonra diğer yarısı değiştirilerek yapılır, yada özel aletler ile hepsi çekilerek yapılır, şanzıman yağındada motor yağında olduğu gibi filtre vardır, bence her araç ilk 80.000 de daha sonra her 60.000 de yağını ve filtresini değiştirilmesi gereklidir. Eğer ustanız otomatik vites yağı değişmez diyorsa oradan arkanıza bile bakmadan kaçın
ayrıca şanzıman yağını motor ustanıza değil, şanzıman tamir servislerinde değiştirin bu işler özel uzmanlık alet bilgi ister.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farukkk -- 5 Kasım 2020; 23:53:21 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ayağım frene basılıydı geçerken frene basmam etkilemiş olamaz mı?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bunu daha öncede yapıyordum araçla geri geri gelirken tam durmadan ayak frende d ye alıp gaza basıp yola devam ediyordum sıkıntı yoktu bugün bunun Tam tersini yani D den R ye çekerken fazladan ittirdim P ye geçti direk, dediğim gibi ayağım o sırada frendeydi ama baya yavaştım zaten duracaktım tam, araç kendisi durdu P ye alınca
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Her araçta durum farklı hocam ama genel olarak yapıları aynı aşşağıdan boşaltma tapası mevcut ordan yağ boşaltılıyor (süzgeç değişiyor) ve yukarıdan doldurma tapasından yağ dolduruluyor, mekatronik kontrol ediliyor i adaptosyan lazımsa yapılıyor örnek video ; https://www.youtube.com/watch?v=5-3jyQ7u6go&t=301s
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 6 Kasım 2020; 11:59:41 > -
quote:
Orijinalden alıntı: farukkkHerzaman yaptığınız bir davranış değilse sorun olmaz,okadar da korkmayın benim arkadaş yıllarca giderken hızını aldıktan sonra n ye alıp gidiyor.Çok yanlış bir sürüş olmasına rağmen sorun yaşamadı.
Otomatik vitesler de hemen çıt kırıldım bozulacak bir alt yapısı yok, bu sorunlar genellikle insanların yıllarca bilinçsiz kullanması, yağını ve filtresini değiştirmedikleri için oluyor.
misal yokuş aşağı inerken otomatik vites aracı boşa almanın ne gibi bir zararı olur?
-
quote:
Orijinalden alıntı: erka1907misal yokuş aşağı inerken otomatik vites aracı boşa almanın ne gibi bir zararı olur?
Alıntıları GösterBoşa almanda sakınca yok ta tekrar ileri yaptığında mekanik karmaşası ve elektronik mekanik arası iletişimde tutarsızlık olursa...
-
frene basmadan ya da tam durmadan P ye geçiyor mu ya
-
Burada yanlış bir bilgi var. DSG şanzımanlı aracın kitapçığında da yazar. Bazı durumlarda örneğin çamura veya kara batma durumlarında, seri hareket maksadıyla, D ve R arasında frene tam basmadan ve tam durmadan geçişe izin verir. Ancak bu çok düşük hızlarda izin verilen bir durum. Durmadan R'ye almakla alakalı bu bilgi de aklınızda bulunsun. Bu olayı, dct kullanıp yapmadım ama DSG'li birkaç araçta denedim, izin veriyor. Şanzımana zarar verdiği de yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huan8 -- 6 Kasım 2020; 14:31:36 > -
Mesela Amerika'da bazı eyaletlerde bu olay yasak. :)
N'ye almanın size hiçbir yararı olmayacaktır. Zararı olarak şöyle şeyler olabilir:
i) Yokuş aşağı giderken vitesi N'ye aldınız. Bu durumda yalnızca artık freninizi kullanabileceksiniz. Motorun kendi frenini kullanamayacaksınız. Uzun vadede bu frenlerin çok ısınmasına sebep olabilir.
ii) Eğer tekrar N'den D'ye alma işlemini yüksek hızda yaparsanız, şanzımı zorlama ihtimaliniz olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huddleston -- 6 Kasım 2020; 15:13:22 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X