Şimdi Ara

HARARET SORUNU...????????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
8.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.termostat sağlam
    2.müşir sağlam(HEM FAN HEM GÖSTERGE)
    3.fan sağlam
    4.motor yeni yapıldı kanallar açık
    5.radyatör şişlendi olmadı sonra değiştirildi
    6.araç karburatörlüdür.


    sorun şu:
    3000 devirin altında tırmanma bile yapsam yada trafikde dur kalk yapsam su ısısı artmıyor.normal orta seviyede kalıyor
    ne zaman 3000 devirin 120 km nin üzerine çıksam hararet yükseliyor.
    bu sorunla ilgili bilgisi olan yada başına gelen tecrübesi olan varmıdır acaba?



  • buraya yazmadığın bir devirdaim pompası kalmış. yüksek devirlerde yetersiz kalabiliyor olabilir. devir yükseldikçe pompanın bastığı suda yükselir diye biliyorum.seninki bu işi yerine getiremiyor olabilir. pompaya da baktırmanda fayda var.
    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 22 Ağustos 2007; 18:07:04 >
  • su eksiltiyorsa bir borudan kaçak olabilir su biraz eksik olursa hararet yapabiliyor
    birde eyer araba conta yakmışsa harareti düşmez su eksiltir motor yağına su karışır yağ renginden anlarsın su karıştığını
    inş. ciddi birşey yoktur.
  • Devir daim de sağlam zatendikkat ederseniz trafikde sorun cıkarmıyor morotu sıkıştırınca problem oluşuyor.
    su normalde eksiltmiyor ama ısınmaya başlayınca radyatör kapağından doğal olarak depoya atmaya başlıyor.
  • Araç nedir ?
    Motoru sıkıştırınca hararet çıkıyor derken, kaç dereceye kadar yükseliyor ? Birçok benzinli araçta 110 dereceye kadar bir sorun çıkmaz.

    Bir yorum : Yeni motor yaptırdığınız için, şu anki yanma veriminin çok iyi olması sebebiyle hararet bir miktar yükselebilir diye düşünüyorum. Hele hele şu sıcak yaz günlerinde... Verimi iyi olan bir motor, sıkıştırıldığında harareti biraz yükselir diye yorumlayabiliriz.
    Bir yakın akrabamda şahin vardı. Motorun kilometresi yüksek olmasına rağmen, yanma verimi ve çekişi falan çok iyiydi. Dik rampaları 2. vites kalkıyordu yani. Ve bu aracın harartei yazın 110-120 dereceye kadar çıkıyordu. Rölantide bekletince yine soğuyordu.
  • Büyük ihtimalle sorun yakıt hava karışımından kaynaklanıyordur.Yeniden ayar yaptırırsanız problem kalmaz sanırım.
  • her zaman suyunu kontrol etmelisiniz . bizim de aynı sorunumuz var iki kere hararet yaptı . o yüzden artık çok temkinliyiz . özellikle uzun yola çıkarken suyuna mutlaka bakın. radyatörü soğutun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fluence Hararet Göstergesi Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Hararet Sorunu - Yardım.
    7 yıl önce açıldı
    Radyatör Hararet Sorunu
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • su eksikliğinden olduğunuda zannetmem cunku sehir icidüşük devirde coğuaraba soerun cıkartır.ben bunu yaşamıyorum.
    yalnızca 3000 devrin üzerinde yüksek hızlarda.
  • fanmotoru yetersiz kalıyodur daha büyüğünü taktır davlumbazida mecbur değişeceksin
  • pervane işte mega
  • Sevgili Sarin,

    Anlattıklarına göre eğer bir de aracın performansı biraz düşük kalıyorsa sente hatası derim , yani triger kayışı 1 diş hatalı takılmıştır. Bu arada araç marka modeli belirtmemişsin,bazı araçlarda soğutma suyu sisteminin havasının alınması oldukça zordur ve herkez bilmez. Aracınızın soğutma sisteminde hava kaldıysa bu da benzer soruna yol açar.

    Sevgiyle kalın,
    Zafer Usta

    quote:

    Orjinalden alıntı: sarin

    1.termostat sağlam
    2.müşir sağlam(HEM FAN HEM GÖSTERGE)
    3.fan sağlam
    4.motor yeni yapıldı kanallar açık
    5.radyatör şişlendi olmadı sonra değiştirildi
    6.araç karburatörlüdür.


    sorun şu:
    3000 devirin altında tırmanma bile yapsam yada trafikde dur kalk yapsam su ısısı artmıyor.normal orta seviyede kalıyor
    ne zaman 3000 devirin 120 km nin üzerine çıksam hararet yükseliyor.
    bu sorunla ilgili bilgisi olan yada başına gelen tecrübesi olan varmıdır acaba?





  • en doğru cevap bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: zafer_usta

    Sevgili Sarin,

    Anlattıklarına göre eğer bir de aracın performansı biraz düşük kalıyorsa sente hatası derim , yani triger kayışı 1 diş hatalı takılmıştır. Bu arada araç marka modeli belirtmemişsin,bazı araçlarda soğutma suyu sisteminin havasının alınması oldukça zordur ve herkez bilmez. Aracınızın soğutma sisteminde hava kaldıysa bu da benzer soruna yol açar.

    Sevgiyle kalın,
    Zafer Usta

    quote:

    Orjinalden alıntı: sarin

    1.termostat sağlam
    2.müşir sağlam(HEM FAN HEM GÖSTERGE)
    3.fan sağlam
    4.motor yeni yapıldı kanallar açık
    5.radyatör şişlendi olmadı sonra değiştirildi
    6.araç karburatörlüdür.


    sorun şu:
    3000 devirin altında tırmanma bile yapsam yada trafikde dur kalk yapsam su ısısı artmıyor.normal orta seviyede kalıyor
    ne zaman 3000 devirin 120 km nin üzerine çıksam hararet yükseliyor.
    bu sorunla ilgili bilgisi olan yada başına gelen tecrübesi olan varmıdır acaba?







  • ilk calıştırmada sorun yok(10 dk kadar 2000 devirde calışmasının dışında). cekişde özellikle de tırmanmada performans kaybı yok gibi görünüyor.
    hatalı hava yakıt karışımının yüksek devirde ısı artırabileceğini düşünmemiştim.çünkü hiç tekleme ve benzeri sorunlar olmuyordu .ama baktıracağım.
  • +1
    quote:

    Orjinalden alıntı: zafer_usta

    Sevgili Sarin,

    Anlattıklarına göre eğer bir de aracın performansı biraz düşük kalıyorsa sente hatası derim , yani triger kayışı 1 diş hatalı takılmıştır. Bu arada araç marka modeli belirtmemişsin,bazı araçlarda soğutma suyu sisteminin havasının alınması oldukça zordur ve herkez bilmez. Aracınızın soğutma sisteminde hava kaldıysa bu da benzer soruna yol açar.

    Sevgiyle kalın,
    Zafer Usta

    quote:

    Orjinalden alıntı: sarin

    1.termostat sağlam
    2.müşir sağlam(HEM FAN HEM GÖSTERGE)
    3.fan sağlam
    4.motor yeni yapıldı kanallar açık
    5.radyatör şişlendi olmadı sonra değiştirildi
    6.araç karburatörlüdür.


    sorun şu:
    3000 devirin altında tırmanma bile yapsam yada trafikde dur kalk yapsam su ısısı artmıyor.normal orta seviyede kalıyor
    ne zaman 3000 devirin 120 km nin üzerine çıksam hararet yükseliyor.
    bu sorunla ilgili bilgisi olan yada başına gelen tecrübesi olan varmıdır acaba?







  • quote:

    Orjinalden alıntı: zafer_usta

    Sevgili Sarin,

    Anlattıklarına göre eğer bir de aracın performansı biraz düşük kalıyorsa sente hatası derim , yani triger kayışı 1 diş hatalı takılmıştır. Bu arada araç marka modeli belirtmemişsin,bazı araçlarda soğutma suyu sisteminin havasının alınması oldukça zordur ve herkez bilmez. Aracınızın soğutma sisteminde hava kaldıysa bu da benzer soruna yol açar.

    Sevgiyle kalın,
    Zafer Usta

    quote:

    Orjinalden alıntı: sarin

    1.termostat sağlam
    2.müşir sağlam(HEM FAN HEM GÖSTERGE)
    3.fan sağlam
    4.motor yeni yapıldı kanallar açık
    5.radyatör şişlendi olmadı sonra değiştirildi
    6.araç karburatörlüdür.


    sorun şu:
    3000 devirin altında tırmanma bile yapsam yada trafikde dur kalk yapsam su ısısı artmıyor.normal orta seviyede kalıyor
    ne zaman 3000 devirin 120 km nin üzerine çıksam hararet yükseliyor.
    bu sorunla ilgili bilgisi olan yada başına gelen tecrübesi olan varmıdır acaba?




    Sente hatasında motor çalışırken, giderken sorun çıkarmaz mı.?sente hatasının diğer yan tesirleri nelerdir acaba?
    eğer sentedeyse distrubütörden avans yaparak düzeltebilinirmi?




  • Sevgili Sarin,

    Sente hatası subapların zamanlama hatası demektir. Subapların olması gerekenden geç yada erken açılmasına sebep olur. Bu durum da araçta güç düşümüne, yakıtın artmasına, performans istendiğinde hararet yükselmesine sebep olur. Sentedeki 1 diş kaçıklık bunlara sebep olurken motorun çalışmasına engel olmaz ve sanki herşey normalmiş gibi çalışır ancak bu kaçıklık daha fazla olursa o zaman motor sağlıklı çalışmaz, manifoltta patlamalar olur.

    Sente subapların zamanlamasını düzenler, Distribütör ise ateşleme zamanlamasını ayarlar, dolayısı ile distribütör ile oynayarak sadece avans ayarı yapabilirsiniz. Fazla avans verirseniz de motordan subap sesleri duymaya başlarsınız ve hararet de hemen yükselir.


    Kandiliniz Mübarek olsun,
    Zafer Usta
  • sogutma sisteminde fan calismasa bile 120 gibi hizlarda zaten ruzgardan bayagi soguyor
    bir keresinde basima geldi motor yikattirip yola ciktik sehir icinde hararet yukseldi
    actik baktik fan calismiyor ne yapalim derken bastiralim dedim hem bu arada islanan yerler kurur hemde sogur diyerek gercektende oldu siistirmadan 100 110 gibi gittik hararet dustu normalin ustundede olsa dustu sonra durduk fan hala calismiyor sonra biraz daha bastik 140 falan hararet yine normalinbiraz uzreinde kaldi daha sonra fanda calisti zaten sorun kalmadi

    yani diyecegim termostat falan iyi se yuksek hizda problem olmaz bence

    yinede en mantikli ustanin dedigi hava olayi olabilir radyotor falanda degismis su kac kere bosaltilmis falan
    hava si iyi alinmadi ise yapar
    o disli atlamasi da belli eder sanirim performanstan
  • hava sorunu olduğunu da zannetmiyorum daha önce de radyatör tam boşaltılıp antifiriz falankonmuştu.

    söylemeyi unuttum tüp takıldıktan sonra bu sorun ortaya cıktı.
  • sarin bulundugun yerde bir ustaya git ucuza halleder bu işi hehehehe
  • varsa senin tavsiye ettiğin biri gideyim yoksa sen motorrr ustasımısın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.