Şimdi Ara

Hangi LPG enjektörü kullanmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
2
Favori
37.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2008 yılından beri aracımda milano marka sıralı sistem lpg kullanmaktayım.Daha önce matrix marka sigara paketi şeklindeki enjektörden kullanırken 2 yıl önce valtek enjektör taktırdım.Valtek enjektör düşük devirli kullanımlarda iyi performans verirken yüksek devirlerde araçta güç kaybı yaşatıyor.Valtek enjektörüm yağdan tıkanınca temizlemek için söküldü ve bir daha ayar tutmadı.Aracım 42 litre gaz ile 420-450 km yaparken şimdi 350-370 km ancak gidiyor.
    Aracımın tüm elektrik sistemi yeni ve düzgün çalışıyor.Bobin,Cam shaft sensor,ditrubitör,tevzi makarası,buji kablosu,buji hepsi yenilendi,ayrıca avans ayarı tam yapıldı,hava emiş boğazı temizlendi,rolanti akülatörü bakımı yapıldı,maf sensörü temizlendi,oksijen sensörü temizlendi.

    Valtek Gaz Enjektörlerin tümünü söküp temizlettim,yayları tekrar ayarlandı fakat yine tüketimi düşmedi,pistonları değiştirdik,Florya otogaz'da fakat onlar uymadı,takılan pistonlar içinden çıkan pistonlardan daha uzundu ve sonuç alamadık tekrar eski pistonları taktık.Ayar kablosu da aldım ancak gaz enjektör gecikme zamanları 5-7 ms (TG) görünüyor.Nozüller 2 mm .Manifold bağlantı hortumları 13 cm kadar ve manifolda giriş noktaları en uygun konumda benzin enjektörlerinin 2 cm kadar gerisinden takılmış.

    Ben de yeni bir enjektör takımı alıp takacağım.Piyasada birkaç farklı enjektör var.Tabi en iyisi Prins'in keihin enjektörleri ancak fiyat/Performans dengesi uygun değil.Yine de sizlerin tavsiyelerine ihtiyacım olacak sizce hangi enjektörü almalıyım?Aracım Nissan Primera 1.6 16v sıralı enjeksiyon.Ecu Milano (e-gas)
    Valtek tipi enjektörlerin bu iş için uygun olmadığını düşünüyorum.Sanki su tesisatı parçası gibi çalışıyorlar.Büyük pistonların yüksek devirlere yetişmesi zor görünüyor.
    Bu da manifolda giren yakıtın doğru zamanda gönderilmesini engelliyor.Bu da yakıt tüketimini arttırırken performansı düşürüyor.
    1-Matrix tipi hızlı enjektörler (çabuk tıkanıyorlar ancak hızlı çalışıyorlar,fiyatları valteklerden pahalı)
    2-Valtek tipi pistonlu enjektörler(çok farklı markalar tarafından üretiliyorlar ancak 20-30 bin km'den sonra kararlı çalışmıyorlar)
    3-Demirhan Lpg (milano) marka enjektörler(her silindire ayrı ayrı yapılmış,gecikme zamanı 1.6 ms deniyor hiç deneyen var mıdır?
    4-Atiker Horizon siyah enjektörler(bu da milano'nun kine benziyor)
    5-BRC marka portakal renkli enjektörler.(fiyatları konusunda bir bilgim yok ancak tahmin edersem oldukça pahalı)
    6-Prins markasının getirdiği Keihin marka Enjektörler(her silindire 1 adet ve oldukça pahalı)

    bunların dışında sizlerin tavsiye edebileceği marka ve model varsa yardımcı olursanız sevinirim.







  • Metin Usta 'ya enjektör değişimi için sordunuzmu , Gözünüz kapalı güvenebilirsiniz, Bende kendisinde lpg yi taktırdım bir sorun olduğunda direkt tecrübesi konuşuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Metin Usta 'ya enjektör değişimi için sordunuzmu , Gözünüz kapalı güvenebilirsiniz, Bende kendisinde lpg yi taktırdım bir sorun olduğunda direkt tecrübesi konuşuyor.
    Merhaba, keihin alternatif olarak kore malı hana enjektör tercih edebilirisiniz.

    http://www.hanalpg.com/finallpgkits1.asp#Injector

    Türkiye'de MGS Otogaz kitlerinde var, Feti beye ulaşırsanız tedariğinde size yardımcı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Merhaba, keihin alternatif olarak kore malı hana enjektör tercih edebilirisiniz.

    http://www.hanalpg.com/finallpgkits1.asp#Injector

    Türkiye'de MGS Otogaz kitlerinde var, Feti beye ulaşırsanız tedariğinde size yardımcı olur.

    Alıntıları Göster
    peki bu enjektörü tartarini ve landi renzo sisteminde kullanabilirmiyiz fiyat ne civardadır feti bey kim nasıl ulaşacağız acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    peki bu enjektörü tartarini ve landi renzo sisteminde kullanabilirmiyiz fiyat ne civardadır feti bey kim nasıl ulaşacağız acaba

    Alıntıları Göster
    http://www.mgsgas.com/iletisim.html

    Feti bey sahibidir. ECU kompenant kalitesi iyi ise kullanabilirsiniz. Landi renzo sorun çıkarmaz diye tahmin ediyorum, tartarini için net bir şey söyleyemem. Milano eg@s ise ecu kalitesi çok iyi, sorun çıkarmaz. Hızlı enjektör = düşük omaj = yüksek amper



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 22 Mayıs 2012; 0:09:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    http://www.mgsgas.com/iletisim.html

    Feti bey sahibidir. ECU kompenant kalitesi iyi ise kullanabilirsiniz. Landi renzo sorun çıkarmaz diye tahmin ediyorum, tartarini için net bir şey söyleyemem. Milano eg@s ise ecu kalitesi çok iyi, sorun çıkarmaz. Hızlı enjektör = düşük omaj = yüksek amper

    Alıntıları Göster
    feti beyle görüştük çok yardımcı oldu sağolsun ancak bu enjektörü takmanın ancak landi renzo yada tartarini tarafından ek yazılım atıp takılabileceğini yada ön kısımın ful değişmesiyle kullanılabileceğini söyledi.Bizim isteğimiz kargoyla alıp enjektörü taktırıp kullanabilmek.Bunu nasıl yaparız acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    feti beyle görüştük çok yardımcı oldu sağolsun ancak bu enjektörü takmanın ancak landi renzo yada tartarini tarafından ek yazılım atıp takılabileceğini yada ön kısımın ful değişmesiyle kullanılabileceğini söyledi.Bizim isteğimiz kargoyla alıp enjektörü taktırıp kullanabilmek.Bunu nasıl yaparız acaba

    Alıntıları Göster
    Landi Renzo'nun hangi kitini kullanıyorsunuz? Omegas, Omegas Plus, Blue...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Landi Renzo'nun hangi kitini kullanıyorsunuz? Omegas, Omegas Plus, Blue...

    Alıntıları Göster
    Şimdi baktık araca landirenzo omegaz yazıyor kitte.Ayrıca tartarininin evo olmayan tartarini enjektörlü olana almayı düşünüyoruz tak çalıştır olursa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Şimdi baktık araca landirenzo omegaz yazıyor kitte.Ayrıca tartarininin evo olmayan tartarini enjektörlü olana almayı düşünüyoruz tak çalıştır olursa

    Alıntıları Göster
    Akşam firmware detaylarına bakıp bilgi veririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Akşam firmware detaylarına bakıp bilgi veririm.

    Alıntıları Göster
    tamam çok teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    tamam çok teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Aslında işin özü landi renzo kitin kaliteli diye aldığımız bosch enjektörleri 2,5 yılda bozuldu.Orjinali çok pahalı 700-800 lere geliyor neredyse sıfır kit parası.Uyumlu olduğu bir enjektörle değiştirmek istiyoruz.Ne yapabiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Aslında işin özü landi renzo kitin kaliteli diye aldığımız bosch enjektörleri 2,5 yılda bozuldu.Orjinali çok pahalı 700-800 lere geliyor neredyse sıfır kit parası.Uyumlu olduğu bir enjektörle değiştirmek istiyoruz.Ne yapabiliriz

    Alıntıları Göster
    Atiker'in horizon enjektörleri için bir yorum yapabilirmisiniz?hana enjektörler gerçekten pahalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Atiker'in horizon enjektörleri için bir yorum yapabilirmisiniz?hana enjektörler gerçekten pahalı

    Alıntıları Göster
    hana kaç lira valtekler 150 civarı matrix tip 500 olması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    hana kaç lira valtekler 150 civarı matrix tip 500 olması lazım

    Alıntıları Göster
    Milano'nun enjektörlerinden almaya karar verdim yarın gideceğim almaya,bunların avantajı manifoldun hemen çıkışına monte edebilmem diye düşünüyorum.çalışma prensibi olarak valtek enjektörden bir farkı yok gibi.Üst tarafında bir selenoid valf var alttan çıkış,yandan giriş vermişler.muhtemelen valteklerdeki piston şeklindeki iticiler bunda da kullanılmıştır.Tanıtımında 1.6 ms.tepki süresi demiş.valteklerden iyi açıkçası.Kendime kızıyorum aslında.Eski kitimin Matrix enjektörünü kalkıp çöpe atmışım.Keşke saklasaydım şimdi valtek yerine temizler takar kullanırdım.Hana enjektörler gerçekten iyi kore yapımı ve bütün dünyada kullanılıyor.Özellikle polonya'da tercih ediliyor.Hem fiyatı keihin'den ucuz hem de aynı teknoloji.Ben aracımı yakın zamanda satmayı planladığım için milano enjektör almaya karar verdim.Alacağım aracın da dizel olmasını istiyorum.
    Garantisi biten ve enjektör ihtiyacı bulunan forum kullanıcılarının buradan bilgi almasını umuyorum.Her lpg enjektörünün her ecu ile çalışabileceğini düşünüyorum.Burada uyum gerektiren ohm değeri ve akım gücü.Eğer ecu içerisindeki mosfet'ler kuvvetli seçilmişse o ecu her enjektörü çalıştırır.Program'da enjektör gecikme zamanlaması ayarı zaten var(ofset ayarından yapılıyor)Bunun dışında tüm enjektörler aynı elektromekanik yapı ile çalışıyor Ecu enjektörün bağlı olduğu çıkışa 12v sinyal gönderiyor.Enjektör üzerindeki selenoid bobininden geçen akım manyetik alan oluşturarak gaz valfini hareket ettiriyor ve itici yay akım kesilince valfi tekrar kapatıyor.Keihin tipi enjektörlerin valf mekanizması çok küçük,bu nedenle hızlı çalışabiliyor.Valtek'ler ise büyük ve çok hızlı hareket edemiyor.Bu nedenle aracın benzin enjektör zamanını yakalayamıyor.Ancak bu gecikmenin zaten olması gerektiğini düşünüyorum.İşin kimya kısmını bilmiyorum,Benzin karışımı mı daha hızlı alev alıyor yoksa lpg karışımı mı daha hızlı alev alıyor,ikisinin arasında bir fark olduğu belli,bu nedenle ateşleme avansını lpg'de 2 derece arttırmamız gerekiyor bu da gösteriyor ki lpg'nin yanmadan evvel daha fazla sıkıştırılması gerekiyor(sadece mantık yürütüyorum hatalı olabilir bu yorum).
    LPG konusundan oldukça sıkıldım.Aşırı yüksek vergiler nedeniyle benzin ile çalışması gereken aracımızı alternatif LPG ile çalışmaya zorluyoruz.Ancak aracımızın sübap yuvaları,gömlekleri,segmanları buna ne kadar dayanabilir?Benzin içerisindeki yağlayıcılar Lpg'de yok.Lpg kullanımının aracın motor ömrüne olumsuz etkisi mutlaka var.Bunun üzerine bir de hatalı ayar nedeniyle veya mekanik arızalar nedeniyle oluşan yıpranmayı eklediğimizde motorumuzun ömründen kısıyoruz.Bizi bu sistemleri kullanmaya yönelten sistem utansın ne yapalım.Alternatif yakıt sistemleri ile çalışan otomobillerin günlük kullanıma girmesi dileğiyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Milano'nun enjektörlerinden almaya karar verdim yarın gideceğim almaya,bunların avantajı manifoldun hemen çıkışına monte edebilmem diye düşünüyorum.çalışma prensibi olarak valtek enjektörden bir farkı yok gibi.Üst tarafında bir selenoid valf var alttan çıkış,yandan giriş vermişler.muhtemelen valteklerdeki piston şeklindeki iticiler bunda da kullanılmıştır.Tanıtımında 1.6 ms.tepki süresi demiş.valteklerden iyi açıkçası.Kendime kızıyorum aslında.Eski kitimin Matrix enjektörünü kalkıp çöpe atmışım.Keşke saklasaydım şimdi valtek yerine temizler takar kullanırdım.Hana enjektörler gerçekten iyi kore yapımı ve bütün dünyada kullanılıyor.Özellikle polonya'da tercih ediliyor.Hem fiyatı keihin'den ucuz hem de aynı teknoloji.Ben aracımı yakın zamanda satmayı planladığım için milano enjektör almaya karar verdim.Alacağım aracın da dizel olmasını istiyorum.
    Garantisi biten ve enjektör ihtiyacı bulunan forum kullanıcılarının buradan bilgi almasını umuyorum.Her lpg enjektörünün her ecu ile çalışabileceğini düşünüyorum.Burada uyum gerektiren ohm değeri ve akım gücü.Eğer ecu içerisindeki mosfet'ler kuvvetli seçilmişse o ecu her enjektörü çalıştırır.Program'da enjektör gecikme zamanlaması ayarı zaten var(ofset ayarından yapılıyor)Bunun dışında tüm enjektörler aynı elektromekanik yapı ile çalışıyor Ecu enjektörün bağlı olduğu çıkışa 12v sinyal gönderiyor.Enjektör üzerindeki selenoid bobininden geçen akım manyetik alan oluşturarak gaz valfini hareket ettiriyor ve itici yay akım kesilince valfi tekrar kapatıyor.Keihin tipi enjektörlerin valf mekanizması çok küçük,bu nedenle hızlı çalışabiliyor.Valtek'ler ise büyük ve çok hızlı hareket edemiyor.Bu nedenle aracın benzin enjektör zamanını yakalayamıyor.Ancak bu gecikmenin zaten olması gerektiğini düşünüyorum.İşin kimya kısmını bilmiyorum,Benzin karışımı mı daha hızlı alev alıyor yoksa lpg karışımı mı daha hızlı alev alıyor,ikisinin arasında bir fark olduğu belli,bu nedenle ateşleme avansını lpg'de 2 derece arttırmamız gerekiyor bu da gösteriyor ki lpg'nin yanmadan evvel daha fazla sıkıştırılması gerekiyor(sadece mantık yürütüyorum hatalı olabilir bu yorum).
    LPG konusundan oldukça sıkıldım.Aşırı yüksek vergiler nedeniyle benzin ile çalışması gereken aracımızı alternatif LPG ile çalışmaya zorluyoruz.Ancak aracımızın sübap yuvaları,gömlekleri,segmanları buna ne kadar dayanabilir?Benzin içerisindeki yağlayıcılar Lpg'de yok.Lpg kullanımının aracın motor ömrüne olumsuz etkisi mutlaka var.Bunun üzerine bir de hatalı ayar nedeniyle veya mekanik arızalar nedeniyle oluşan yıpranmayı eklediğimizde motorumuzun ömründen kısıyoruz.Bizi bu sistemleri kullanmaya yönelten sistem utansın ne yapalım.Alternatif yakıt sistemleri ile çalışan otomobillerin günlük kullanıma girmesi dileğiyle

    Alıntıları Göster
    Evet,dün milano'nun yeni enjektörlerini taktırdım.Gerçekten farkı hissedebiliyorsunuz.Valtek ile ofset ayarını 2.5 ten aşağıya düşüremiyordum.düşürürsem Tg ms ayarlarından +8 veya +10 yapmam gerekiyordu.Bunda ofseti 1.6 ayarladım ve sistem sorunsuz çalıştı.aynı map ayarıyla Valtek enjektör ile rolantide vuruntulu çalışma varken bu enjektörle vuruntu kalmadı,arabanın gazda gücü hissedilir şekilde arttı.gaza geçiş anında hiçbir sarsıntı veya silkeleme yok.Açıkçası beklediğimden performanslı çıktı enjektörler.Fiyatı da Valtek ile aynı.Romano markasının enjektörleri ile birebir aynı yapmışlar.Valtek'lerin yerine sorunsuz uyum sağladı.Kutusundan 4 adet 1.8 nozul,1 adet kütük(4 çıkışlı kollektör),4 enjektör çıkıyor,başka ihtiyacınız olan biraz hortum ve 8-10 adet kelepçe.Montajı oldukça kolay.Eğer manifoldunuzun üzerinde yeterli boş yer varsa nozulların hemen dibine takabilirsiniz enjektörleri,kütük ile enjektör arasındaki hortumların uzun olmasının olumsuz bir etkisi yok.enjektör ile manifold arasındaki hortumlar ne kadar kısa olursa o kadar iyi,böylece enjektör açıldığı anda manifolda gaz giriş süresi de kısalacaktır.
    Enjektörlerin içerisinde valtekler gibi pistonlar yok.gazı açıp kapatan membran ve itici yay var.bu nedenle çalışma zamanı daha hızlı,gazın geçtiği kısım vidalı ve temizlenebiliyor.Kullanım ömrü konusunda hiçbir yorum yok.Bir artısı da çok sessiz çalışması.Valtek'ten daha sessiz.Neredeyse hiç enjektör sesi duyulmuyor.Firmanın pazarlama konusunda eksikleri olmasına rağmen ürünleri ucuz ve kaliteli.Eğer pazarda rekabete dayanıp ayakta kalabilirlerse daha kaliteli ürünler'de üretebilecekler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Evet,dün milano'nun yeni enjektörlerini taktırdım.Gerçekten farkı hissedebiliyorsunuz.Valtek ile ofset ayarını 2.5 ten aşağıya düşüremiyordum.düşürürsem Tg ms ayarlarından +8 veya +10 yapmam gerekiyordu.Bunda ofseti 1.6 ayarladım ve sistem sorunsuz çalıştı.aynı map ayarıyla Valtek enjektör ile rolantide vuruntulu çalışma varken bu enjektörle vuruntu kalmadı,arabanın gazda gücü hissedilir şekilde arttı.gaza geçiş anında hiçbir sarsıntı veya silkeleme yok.Açıkçası beklediğimden performanslı çıktı enjektörler.Fiyatı da Valtek ile aynı.Romano markasının enjektörleri ile birebir aynı yapmışlar.Valtek'lerin yerine sorunsuz uyum sağladı.Kutusundan 4 adet 1.8 nozul,1 adet kütük(4 çıkışlı kollektör),4 enjektör çıkıyor,başka ihtiyacınız olan biraz hortum ve 8-10 adet kelepçe.Montajı oldukça kolay.Eğer manifoldunuzun üzerinde yeterli boş yer varsa nozulların hemen dibine takabilirsiniz enjektörleri,kütük ile enjektör arasındaki hortumların uzun olmasının olumsuz bir etkisi yok.enjektör ile manifold arasındaki hortumlar ne kadar kısa olursa o kadar iyi,böylece enjektör açıldığı anda manifolda gaz giriş süresi de kısalacaktır.
    Enjektörlerin içerisinde valtekler gibi pistonlar yok.gazı açıp kapatan membran ve itici yay var.bu nedenle çalışma zamanı daha hızlı,gazın geçtiği kısım vidalı ve temizlenebiliyor.Kullanım ömrü konusunda hiçbir yorum yok.Bir artısı da çok sessiz çalışması.Valtek'ten daha sessiz.Neredeyse hiç enjektör sesi duyulmuyor.Firmanın pazarlama konusunda eksikleri olmasına rağmen ürünleri ucuz ve kaliteli.Eğer pazarda rekabete dayanıp ayakta kalabilirlerse daha kaliteli ürünler'de üretebilecekler.

    Alıntıları Göster
    Biz hala soru ve sorunlarımıza cevap bulamadık.Benimde enjektör valtek sistem tartarini hangi enjektör tak çalıştır şeklinde uyar diğer sistem ise landi renzo bunlara hana enjektör uyarsa alacaz MSCİ ustadan da haber çıkmadı.bilgisi olan varsa beklemedeyiz teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Biz hala soru ve sorunlarımıza cevap bulamadık.Benimde enjektör valtek sistem tartarini hangi enjektör tak çalıştır şeklinde uyar diğer sistem ise landi renzo bunlara hana enjektör uyarsa alacaz MSCİ ustadan da haber çıkmadı.bilgisi olan varsa beklemedeyiz teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Merhaba, kusura bakmayın arada yoğunluktan unuttum. Tartarini dediğim gibi olmaz gibi görünüyor, landirenzo bence olur ama Feti bey onun içinde olmaz diyor, bu konuda uzlaşamadık. Bende kendisinden bir set enjektör aldım, Müsait zamanda atiker safe fast üzerinde sürüp deneyeceğim.

    @pegasus33 Tartarini için bir konfig kayıt dosyası alıp eklerseniz bir başka çözüm yolu ile deneme yapabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 28 Mayıs 2012; 14:54:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Merhaba, kusura bakmayın arada yoğunluktan unuttum. Tartarini dediğim gibi olmaz gibi görünüyor, landirenzo bence olur ama Feti bey onun içinde olmaz diyor, bu konuda uzlaşamadık. Bende kendisinden bir set enjektör aldım, Müsait zamanda atiker safe fast üzerinde sürüp deneyeceğim.

    @pegasus33 Tartarini için bir konfig kayıt dosyası alıp eklerseniz bir başka çözüm yolu ile deneme yapabiliriz.

    Alıntıları Göster
    Sorun şu ki otomatik kalibrasyon yapınca enjektör benzin ms değeri yüksek çıkıyor düşürüp eşitletince obd cihazına göre zengin karışım görünüyor.Rölantide sarsıntılı çalışıyor.Konfigürasyon yükleme işini nasıl yapacağım bilemedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Sorun şu ki otomatik kalibrasyon yapınca enjektör benzin ms değeri yüksek çıkıyor düşürüp eşitletince obd cihazına göre zengin karışım görünüyor.Rölantide sarsıntılı çalışıyor.Konfigürasyon yükleme işini nasıl yapacağım bilemedim

    Alıntıları Göster
    Mardina arkadaşın önerdiği milano enjektörler benim sisteme tak çalıştır uyumlu sanırım valtek olduğu için acaba nereden ve kaça alabiliriz bu milano enjektörü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Mardina arkadaşın önerdiği milano enjektörler benim sisteme tak çalıştır uyumlu sanırım valtek olduğu için acaba nereden ve kaça alabiliriz bu milano enjektörü.

    Alıntıları Göster
    Ben demirhan lpg den aldım.fiyat bilgisini prensip olarak vermiyorum ancak oldukça ucuz.Sadece bayiden değil direk firmadan almanızı öneririm.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.