Şimdi Ara

((((HANGİ JETTA- LÜTFEN YARDIMCI OLUN)))

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
40.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşalar bacanağa c sınıfı araçlar içinde otomatik vites sıfır araç alacağız en sonunda jettada karar kıldık, ancak jettayla ilgili tam bilgimiz yok sadece DSG janzımanı 7 vitesli olduğunubiliyorum bunun yanı sıra 1.4 motor 122 beygir birde 1.4 motor 160beygir var. birde 1.6 dizel 105 beygir var size sormak istediğim benzinlimi dizelmi alalım. iki gün içerisinde karar vermemiz lazım yok eğer benzinli diyorsanız hangisini 122 beygirlisimi yoksa 160 beygirlisimi ama özellikle dizel benzinli arasında kaldık selamlar



  • Merhaba arkadaşım

    1.6 TDI 16V DOHC Yeni Dizel Motor 105 HP gücünde ve 250 NM tork sağlıyor. Bunlar makul değerler ve günlük kullanım için yeterli. Şehiriçi 5.7 ve şehirdışı 4.3, ortalama 4.8 litre yakıt tüketir. 7-DSG vites kutusu zaten mükemmel bir seçim.

    1.4 TSI 16V DOHC 122 HP Benzinli Motor sadece turbo beslemeli, yüksek tork sağlar, 7-DSG vites kutusu ile seçebilirsiniz.
    1.4 TSI 16V DOHC 160 HP Benzinli Motor turbo ve kompressör beslemelidir, yüksek güç ve tork üretir, 6-DSG ile alabilirsiniz.

    TSI benzinli motorlara (henüz) LPG uygulanamamaktadır.

    Bana soracak olursanız 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motorlu ve 7-DSG'li Primeline paket alırım 39.100 TL'ye, BRC marka sıralı sistem LPG taktırırım, bol bol da binerim, cebimde de en az bir 10.000 TL param kalmış olur. Benzin 3,30 TL, LPG 1.25-1.75 TL, ayrıca sağlam motorlu, değerli ve LPG'li bir sedan aracınız olacak.

    40.000 TL'den sonra zaten yavaş yavaş PASSAT'a doğru gidersiniz ama onda otomatik 60.000 TL'de başlıyor (aynı 7-DSG ve 1.4 TSI 122 HP motor).

    Taner Göde




  • [/qPassat 102 trendline aracın fiyat kalite endeksinin ne kadar yüksek olduğunu göstermek için şu karşılaştırmalı fiyatları paylaşmak istedim.

    ........................jetta 102 primeline.......................passat 102 trend.

    02.01.2008..............33.518.....................................43.948

    01.08.2009..............36.600.....................................43.100 (bunlar ötv %27 li fiyat!)

    01.10.2009..............35.200.....................................40.800


    Görüleceği gibi 2008 de jetta-passat fiyat farkı 10400 TL. Şimdi ise 5600 TL.Ayrıca passatın donanımıda artırıldı.

    Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Şu an comfort donanımlı 102 hp lik jetta ile 122 lik jetta arasındaki fiyat farkı 2400 TL.
    Trend donanımlı 102 lik passatla 122 lik passat arasındaki fiyat farkı ise 11800 TL. Yani bu farkın motor teknolojisi ile ilgisi yok.
    Saygılarımla.
    uote]




  • Bence passat.Bende otomatik düşünüyordum ama bu fiyata hiç düşünmeden (test bile etmedim) aldım passatı.
  • Merhaba Yargıç06,

    TSI 122 comfortlıne kullanıcısı olarak size ilk tavsiyem TSI 122 olacaktır. 1.6 102 HP bir motora LPG taksanız 500 km mesefede benim aracımdan sadece 22 TL az yakıt yakmış olursunuz. 22 tl içinde LPG li bir araca binmeye gerek yok diye düşünüyorum ANcak dizel derseniz hemn lpg den hemde tsı den ekonomik olacaktır.

    Senede 25,30 bin km yol yapıyorsanız dizel öneririm. Ancak Bu km altında mesafe yapıyorsanız kesinlikle TSI 122 HP comfortlıne alın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YARGIÇ06

    Arkadaşalar bacanağa c sınıfı araçlar içinde otomatik vites sıfır araç alacağız en sonunda jettada karar kıldık, ancak jettayla ilgili tam bilgimiz yok sadece DSG janzımanı 7 vitesli olduğunubiliyorum bunun yanı sıra 1.4 motor 122 beygir birde 1.4 motor 160beygir var. birde 1.6 dizel 105 beygir var size sormak istediğim benzinlimi dizelmi alalım. iki gün içerisinde karar vermemiz lazım yok eğer benzinli diyorsanız hangisini 122 beygirlisimi yoksa 160 beygirlisimi ama özellikle dizel benzinli arasında kaldık selamlar


    Merhabalar,
    C sınfı araçlar içinde Jetta'da karar vermeniz doğru olmuş. Şu sıralarda VW'ler fiyat olarak alınabilecek durumdalar. Ve kesinlikle pişman olmayacaksınız. Yanınıza gelip o fiyata ben şunu alırdım diyenlere kesinlikle aldırmayın. Sanat, keyif ve tatminkarlık detaylarda gizlidir. C sınıfından VW'den fazla detaya önem veren marka bulamazsınız.

    DSG şanzumanı bir harika. Öncelikle bunu belirtmek isterim. Vites geçişlerini o kadar güzel ayarlamışlar ki, tiptroniğini ve hatta S modunu kullanma ihtiyacı kesinlikle duymuyorum. Ve ön görüme göre, kışın da bu böyle olacak. Ancak manuel'de memnun etmeyecek bir şanzuman değil. Vites değişimlerinden keyif alıyorsanız, manuel de düşünebilirsiniz.

    Araç seçiminde en temel kriter kesinlikle bütçedir. Yazınızdan anladığım kadarı ile Jetta'larda Comfortline seçeneğine bakıyorsunuz. Çünkü 160hp'lik model sadece Comfortline'da var.
    Bu durumda üç kademe var.

    (1) 50.000 civarı araçlar:
    - Jetta Comfortline 1.4 122hp (DSG) 50.100
    - Jetta Exclusive 1.6 105hp (DSG) 50.700

    (2) 50.000 sınırını aşan araçlar:
    - Jetta Comfortline 1.4 160hp (DSG) 53.500
    - Jetta Comfortline 1.6 105hp (DSG) 54.300
    - Passat Comfortline 1.4 122hp 55.500

    (3) 50.000 altı:
    - Passat Trendline 1.6 102hp 40.800 -> (LPG ile) 41.300

    Şimdi soru şu: Yılda kaç bin km yapıyoruz? İhtiyacımız olan şey yakıt tasarrufu ise evet dizel tercihimiz olacak. Performans beklentiniz olmayacak. Ama merak etmeyin, yokuşlarda dağ taş demeden çıkacaksınız. Performans olarak 1.6 102hp’lik motorun performansını sunacak. Km olarak zaten Gökhan kardeşim bir miktar belirtmiş. Güzel bir kıstas. Ayrıca aracı kaç sene kullanacaksınız bu da önemli. Bildiğiniz gibi benzinli motor uzun yıllar daha iyi performans verir.Ve eğer yılda az kilometre yapıyorsanız daha performanslı ve donanımı ile de daha çok şımartan (aynı fiyata dizele göre TSI'da daha donanımlı olan alınabildiği için) TSI motoru tercih edebiliriz.

    (1) numaralı kıyaslamada tavsiyem: 1.4 122hp Comfortline
    Donanım özellikleri olarak Exclusive ile arasında ESP haricinde önemli bir fark olmasa da en üst donanım olması her zaman araç alırken tercihtir. İkinci elde de iyi satılır. Ben 122hp TSI motor kullanıyorum. 160hp’lik aracı da test sürüşünde kullandım. Eğer bariz bir fark olsa idi o farkı hatırlardım. Ama ben hatırlamıyorum. Belki ara hızlanmalarda iyidir. 122hp gayet tatminkar. Ve de benzinli motorların en az yakıt verisini sunan motor. 5 yıl sonunda da güzel LPG sistemleri çıkar TSI için tahminim. Garanti bitiminde tekrar değerlendirip taktırmayı düşünebilirim.

    (2) numaralı kıyaslamada tavsiyem: Passat 1.4 122hp Comfortline
    Alabiliyorsan bu araç çok güzel




  • Jetta dizel otomatik önerirmisiniz peki? 2. el düşünüyorum, 2008-2009.. yalnız donanım olarak çok boş modelleri de var.. hangi seri ve pakedi önerirsiniz.. jetta dizel otomatik kullanan varsa tecrübeler neler? tşkler..
  • jetta 2000tdi dsg comfortline bence dogru karar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benşahin

    jetta 2000tdi dsg comfortline bence dogru karar.


    Jetta'nın 2.0 TDİ motorlusu Türkiye'de yok...Sadece 1.6 TDİ var.
  • mrb arkadaşlar şu sıralar dizel bir jetta bakıyodum ve buldum. acil yardımınız gerekiyor. araç özellikleri şöyle:
    2010 model 7.000 km de. rengi füme 1.6 TDI primeline ve fiyat olarak 40.000 tl yazmış aracın sahibi telefon açıp görüştük en son 39.500 tl ye vereceğini söyledi. aracı maddi sıkıntıdan satıyomuş arç sıfırdan farksız diyo sizce fiyat nasıl ? acil yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler
  • 1.4 TSI 122 HP + DSG kullanıyorum. Performans/yakıt yönünden çok memnunum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    1.4 TSI 122 HP + DSG kullanıyorum. Performans/yakıt yönünden çok memnunum .


    Şehir içi ve dışı 100 km.de kaç lt. yakıyor? Malum gerçek tüketim değerleri fabrika verilerini tutmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnan61


    quote:

    Orijinalden alıntı: benşahin

    jetta 2000tdi dsg comfortline bence dogru karar.


    Jetta'nın 2.0 TDİ motorlusu Türkiye'de yok...Sadece 1.6 TDİ var.



    Var.Ben gördüm.Eskiden 1.9'un arkasında TDI,2.0'ın arkasında 2.0 TDI yazıyordu.Şu anda satılıyor mu bilmiyorum ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 3 Mart 2010; 0:21:07 >
  • Doğrudur. Eski modellerde var. Şu anda Türkiye'ye sadece yeni çıkmış olan 1.6 TDİ geliyor.
  • Biz de otomatik vites araç almayı düşünüyoruz önümüzdeki bir kaç ay içinde, konunun açılması iyi oldu.
    Otomatik şanzımanda DSG'nin yakıt tüketimi ve performans bakımından diğer otomatiklere kıyasla 1 adım önde olduğu da doğru ama;
    Jetta'nın iç hacmi yani arka koltuk diz mesafesi, baş mesafesi kısaca içi bize dar geldi. Belki de bize öyle gelmiştir ama sanki içi biraz basık gibiydi. Sonra bir de fluance gidip baktık, iç hacim konusunda aralarında dağlar kadar fark var.
    İki çocuklu bir aile olarak, fluance daha uygun gibi, (fiyat olarak da öyle).Ama 4 ileri otomatik vites seçeneği kafamı çok karıştırıyor, acaba performansı nasıl, vites geçişleri sorunlu mu, yakıtı nasıl dır, çünkü yılda 2-3 kez uzun yol yapmak dışında genelde şehir içi kullanıyoruz, hala bu araçlarda karar kılamadık, fluance otomatik kullanan arkadaşlar varsa görüşlerini rica ediyorum, bir de jettaların iç hacmi gerçekten dar mı?selam ve saygılarımla....




  • arkadaşlar bende jetta bakıyorum.TSİ MOTORU tavsiye etmişsiniz.TSİ motor jetta da sadece 1.4 mü var.Eğer sadece 1.4 varsa bu motor bu arabaya küçük gelmezmi acaba.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.