Şimdi Ara

HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
114
Cevap
10
Favori
58.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki

HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ


(En Son Oy Tarihi: 21.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • Trol değilim. Otomotiv yan sanayi sektöründe 30 yıldan fazladır bir çok uluslararası firmalarda üst düzey yönetici olarak çalışmış (Elektrik_Dizel_Mekanik) ve çalışmaya devam eden bir mühendisim.

    Ben gerçek fren disk balata üreticileri listelemek istedim.

    Üretici olmayan, fason ürün yaptıran (Üreticiyi denetleyecek bilgisi, mühendisi, test imkanı olmayan ve sadece fiyat konuşanlar) firmaları listeye eklemek ve bu tür markalar hakkında yorum yazmak gereksiz olduğuna dikkat çekmek istedim.

  • Megane 4de önlere orjinal balatayi çıkarıp mga balata (140tl)taktım. Orjinal Mais balataya 450 lira fiyat çektiler malesef. 550 diyen bile oldu. Fren pedalı çok aşağıda tutmaya başlamıştı. Dedim balata iyice azaldı herhalde ötmeden değiştireyim meğersem neredeyse yarısı duruyormus sokmusken değiştirdik. 26bin km olmuştu sonuna kadar kullanırsam 35-40 civarı gidecekmiş (ama eminim ses yapmaya başlayacaktı önceki yapmıştı). Diskleri bu süreçte 1mm kadar yemiş. Bakalım mgadan nasıl bir performans alacağım genelde kısa mesafe ve az fren kullanırım. İlk taktiğim andan itibaren ses yapmadı. Fren testi yaptık onda da ses yapmadı. 2 bakım 20bin sıkıntısız giderse verdiğim parayı sonuna kadar çıkarır. Orjinali de ortalama 30binlerde bitiyor çünkü. Balata 140+70 işçilik + fren testi. Nisanda muayene var öncesinde fren testini yapmış olduk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batkent -- 15 Mart 2021; 17:43:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batkent B kullanıcısına yanıt

    Orijinal balatayı çok çok erken değiştirmişsiniz. Yazık olmuş. Sizin de tespit ettiğiniz gibi balata 26 binde bitmez. Aracınız manuel ise 90 bin otomatik ise 70 bin km normal sürüş şartlarında dayanır. Ama şartlar İstanbul trafiği ise bu miktarları %30 azaltın.

    Diğer konu ise balata kalitesi sadece fren diskinin 40, bin yada 80 bin km dayanması ile veya ses yapıp yapması ile alakalı değildir. Öyle sanılır ama maalesef öyle değil. Acil fren basma anında aracın fren tutma performansı yada ABS nin falanca km hızda filanca metrede durup duramayacağı ile ilgili yapılan YÜK testleri gibi çok ince detayları kapsayan teferruatlar kaliteyi ve haliyle fiyatı belirler.

    Velhasıl kalite ucuza satılmaz ama MGA da fena değildir. İyi bir markadır.

    Yetkili servisler haliyle ticari olarak yüksek kar hedefi ile yönetildiklerinden fiyatlar absürt olabiliyor.

    Firmanın OEM üreticisi kim ise onun malını çok daha ucuza alıp sanayide kalifiye bir usta bulursanız ona montaj yaptırmak servisin yarı fiyatına çıkmasa bile çok daha düşük rakamlara mal olur.

    Ne diyelim balatanız hayırlı olsun.


    Gerçi montajı yaptırmışsınız ama doğru balata montajı nasıl olmalıydı diye merak ederseniz bu videoya göz atabilirsiniz.

    Youtube de tek video.






  • Güzel konu olmuş herkese teşekkürler. Özellikle " balata niye ses yapar " başlığı üzerinden bir soru sormak istiyorum.

    Aracım Clio 4 1.5 DCI 2015 otomatik. Normalde balatalar hep serviste değişiyordu( geniş tip denilen Galfer marka) 15 binde bitiyordu. 85.000 de 5. Defa balata değişti. Serviste takılan balata ses yapmıyordu ama tam bitmeden belki 3000 km daha kullanılır haldeyken ses yapardı ve değiştirirdim.
    Son seferde dedim ki bu sefer balatayı kendim alıp taktırayım. Ferodo balata aldım taktırdım. Fakat ilk kullanımdan itibaren durmaya yakın hafif frende inanılmaz ses yapıyordu. Özellikle şehir içinde . Hızlı giderken orta sert frende ses yok ama hafif frende aşırı ses vardı. 2 defa balatanın kenarlarını aldılar 3 gün sonra yine aynı ses. 1000 km kullandım geçmedi. Ferodo balatayı garantiden değiştirdim, yenileri takıldı. Bu defa ses daha az ama yine ses var. Disk değişmeli ya da torna olmalı dediler . Diskte yamulma yok sıcakken su falan tutmadım. 180le giderken bile frende titreme yok. Performans iyi ama ses berbat . Ne yapacağımı şaşırdım.

    Sadece şu aklıma geliyor: Son orijinal balatalar takılıyken yazın dik bir dağdan indim. Araç tutmadı mecbur fren kullandım ve balatalardan duman geldi. Orayı indikten hemen sonra balatalar ötmeye başlamıştı(serviste takılanlar) Ama zamanı da gelmişti. Diyorum ki o esnada diskler yanıp özelliğini mi kaybetti. Sizce sorun ne olabilir ? Diskleri torna mı yaptırayım değiştireyim mi daha 15.000 yapmış diskleri ? (disk ilk defa 15.000 km önce balatayla değişmişti serviste)

    Bu arada balatayı takan arkadaşlar hiçbir özel işlem yapmadılar yağlama temizleme vs. sadece sök tak. Son değişimden önce ben kendim disklere balata spreyi sıktım belki o biraz sesin azalmasını sağlamış olabilir. (Disk üzerindeki eski balata tozları yeni balataya yapışıp bu sese sebep olur mu diye aklıma gelmişti.) Bir de balata düzeltme işleminden sonra balatanın diske temas alanı daralmıştı.serviste taktıklarında fotoğraftaki görüntü olmuyordu.

    HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ
    HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ
    HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ
    HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HawrecT -- 16 Mart 2021; 2:20:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HawrecT kullanıcısına yanıt

    *** Balata kenarları hiç bir zaman taşlanmaz düzeltilmez ****

    Bu işlem genellikle çaresiz kalan ustaların başvurduğu ancak asla yapılmaması gereken bir durum. Balatanın yüzey alanı daralır.

    Diskleri boşuna sildirmeyin. zaten min kalınlığa bile inmiş olabilir. öyle kafadan silme işlemi yapılmaz.

    Balataların yüzeyi yanmış olma ihtimali yüksek. Camlaşma boncuklama olabilir.

    Kaliper pimleriniz varsa buna bakım yapın.

    Öyle balata sök tak ile balata değişimi maalesef olmaz.

    Temizlik ve bakım yapılmalı

    TRW takın.








  • taydin66 T kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim fakat balatalar sıfır takıldı ne zaman yanacak ki. Disk de 15bin kullanıldı daha kalınlığı iyi ben şimdi TRW de alsam disk sorunluysa bir de disk almak zorunda kalacağım. Servisteki masraftan kaçarken böyle oldu ne yapacağımı şaşırdım. Sanayide sizin gibi özenli balata değişimi yapan var mı bilmiyorum. Olsa da ona gitsek. Şu an merak ettiğim disk yanması olayı. Böyle bir ihtimal varsa diski değiştireyim. Sizce ferodo kötü bir balata mı? Ben de balata taşlanmasına karşıyım ama frenciyiz diyenler bunu yapıyor malesef.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trw taktılar aracıma 1 yıldır. ne balata tozu ne de ses hiç eksik olmadı. öte öte giriyorum sokağa, hanım sesi duyunca ısıtıyor yemekleri, eve girer girmez masa hazır.

  • GYKA G kullanıcısına yanıt

    HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ evet en çok park ederken ve ışıklarda yavaşlarken ötüyor hafif basmada ses var. Pedala biraz daha bastım mı ses kesiyor o zaman da sert fren oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HawrecT kullanıcısına yanıt

    Disklerin brinel sertliği balatalardan çok yüksektir bu sebeple çelik döküm balatalara kolay kolay bir şey olmaz. Boşuna değişim masrafına girmeyin. Ferodo da orta sınıf olsa da iyi balatadır diyebilirim.

  • GYKA G kullanıcısına yanıt

    Maalesef bu tür sorunlar balata değişimi sırasında bakımı yapılmadan direk yerine takılan balatalarda olur. Eğer takılan balata orijinal TRW is(piyasada inanamayacağınız kadar sahtesi var) en az demir tozu çıkaran balatalardan diyebilirim. Siz bir de ucuz balataları görseniz...

    İllaki sıfır ses sıfır toz olsun derseniz paraya kıymanız lazım. Ha ne alayım derseniz seramik balata alın sorun falan kalmaz. Yada balatalarınızı takana değil de başka bir ustaya gidin kaliper bakımı yaptırın ayrıca balataların yanıp yanmadığına bakıp yüzey kontrolü yapsın.

  • taydin66 T kullanıcısına yanıt

    97 den 2016 ya kadar tercihim hep TRW'den yana oldu, çok memnundum ama maalesef TRW eski TRW değil. ZF ye geçtikten sonra nedense kalitede çok bariz bozulma var, üretimin büyük çoğunluğunu kaydırdıkları Çin fabrikasındaki üretim şartlarından mıdır, kar kaygısı ile malzemeden mi kısıyorlar artık sebebi her neyse var bir şeyler. Bu arada son kullandığım TRW ler Çin üretimiydi ve sahte değildi. Şu anda aracın üzerinde Türkiye üretimi Ferodo var, aşırı ısınınca ses yapmaları dışında fena değiller. Yedekte sürekli alışveriş yaptığım parçacının tavsiyesi ile aldığım MGA var, yaza doğru belki değiştiririm.

  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt

    ZF dünyanın en kaliteli ürünleri yapan Alman devi. Ne yaptığınız anlatmaya gerek yok. Ben kalitenin düşmüş olduğuna ihtimal vermiyorum. Ama tabi tecrübe sizin. Satış temsilcisi ile görüştüğümde balataların İspanya ve Almanya'da üretilen ve buradan Türkiye gönderilen balatalar olduğunu söyledi... Çin'den hiç bahsetmedi. Bu konuyu kendisine tekrar soracağım. Bilgi için teşekkürler.

  • Opel Astra K aracıma 5000 km önce TRW taktırdım. Hafifçe yaptığım frenlemelerde kuş gibi ötüyoruz. Biraz daha basınca ses kesiliyor ama çözüm bu değil tabi. Ne kadar dayanırım bilmiyorum ama balata bitmeden söküp atıcam sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taydın66 bey. merhaba mitsubishi asx 2014 model aracımın 2 sene önceki bakımlarında(42bin km) servisteön balatalarının azaldığı ve değişmesi gerektiği söylendi. Orjinal balatalar 800 tl yan sanayi 200 tl idi. yan sanayi olanları taktırdım. 1 ay sonra inanılmaz ses yapınca tekrar servisi götürdüm kenarlara zımpara ve balatalara ses kesici bir madde sürdüler, 1 ay ses kesildi fakat bir süre sonra yine ses yapınca, forumlarda oldukça tavsiye edilen blueprint balata almaya karar verdim.

    Megaparça sitesi ile iletişime geçtim ellerinde asx için,fredo,bosch,trw,textar,braxisis, mando marka balatalar olmasına rağmen bana en sessiz bu diyerek blueprint balata önerdiler. bunun üzerine blueprint balataları alıp; Eskişehir deki en iyi frencilerden birinde değiştirdim, değiştirirken diskteki cizilmeler için torna da yapıldı. Gerçekten gerek frenleme gerek ses konusunda çok memnun kaldım, ama 1 ay sonra yine ses yapacak mı diye de telaşlanmadım değil. ilk 6 ay balatalar hiç ses yapmadı fakat 6 ay sonra frene hafif dokunmalarda ıslık sesi yapmaya başladı. cam kapalı iken ses duyulmuyor ama açıkken ses duyuluyor. sert fren yapınca ses yok ama hafif hafif basınca ses var. yola ilk çıkılınca ses yapmıyor ama belli bir km den sonra şehir içi trafiğinde dur kalklarda diskler ısınınca ses yapıyor.

    Bunun üzerine balataları takan ustaya gittim baştan yapmayıp 6 ay sonrası yapması garip deyip, balataları söküp kenarları hafif zımparalayıp kaliperleri gresledi yağladı, ses yine kesildi 1-2 aydır ama şimdi yine ses başladı. 6-7 aydır bu şekilde biniyorum, kışın camlar kapalı olduğu için ses duyulmuyor ama önümüz yaz camı açınca yine duyulacak, beni sinir edecek.

    Sizce ne yapmalı, balataları yeniden değiştirmeliyim mi? Akebono, nippon hi-tec gibi balatalar öneriliyor onları mı almalıyım yoksa frencinin elinde ne varsa sessiz onu mu taktırmalıyım, en azından ses olursa usta değiştirir. internetten alınca değiştiremiyoruz maalesef, uzun oldu kusura bakmayın cevap için teşekkürler





  • quote:

    Orijinalden alıntı: buran26

    Taydın66 bey. merhaba mitsubishi asx 2014 model aracımın 2 sene önceki bakımlarında(42bin km) servisteön balatalarının azaldığı ve değişmesi gerektiği söylendi. Orjinal balatalar 800 tl yan sanayi 200 tl idi. yan sanayi olanları taktırdım. 1 ay sonra inanılmaz ses yapınca tekrar servisi götürdüm kenarlara zımpara ve balatalara ses kesici bir madde sürdüler, 1 ay ses kesildi fakat bir süre sonra yine ses yapınca, forumlarda oldukça tavsiye edilen blueprint balata almaya karar verdim.

    Megaparça sitesi ile iletişime geçtim ellerinde asx için,fredo,bosch,trw,textar,braxisis, mando marka balatalar olmasına rağmen bana en sessiz bu diyerek blueprint balata önerdiler. bunun üzerine blueprint balataları alıp; Eskişehir deki en iyi frencilerden birinde değiştirdim, değiştirirken diskteki cizilmeler için torna da yapıldı. Gerçekten gerek frenleme gerek ses konusunda çok memnun kaldım, ama 1 ay sonra yine ses yapacak mı diye de telaşlanmadım değil. ilk 6 ay balatalar hiç ses yapmadı fakat 6 ay sonra frene hafif dokunmalarda ıslık sesi yapmaya başladı. cam kapalı iken ses duyulmuyor ama açıkken ses duyuluyor. sert fren yapınca ses yok ama hafif hafif basınca ses var. yola ilk çıkılınca ses yapmıyor ama belli bir km den sonra şehir içi trafiğinde dur kalklarda diskler ısınınca ses yapıyor.

    Bunun üzerine balataları takan ustaya gittim baştan yapmayıp 6 ay sonrası yapması garip deyip, balataları söküp kenarları hafif zımparalayıp kaliperleri gresledi yağladı, ses yine kesildi 1-2 aydır ama şimdi yine ses başladı. 6-7 aydır bu şekilde biniyorum, kışın camlar kapalı olduğu için ses duyulmuyor ama önümüz yaz camı açınca yine duyulacak, beni sinir edecek.

    Sizce ne yapmalı, balataları yeniden değiştirmeliyim mi? Akebono, nippon hi-tec gibi balatalar öneriliyor onları mı almalıyım yoksa frencinin elinde ne varsa sessiz onu mu taktırmalıyım, en azından ses olursa usta değiştirir. internetten alınca değiştiremiyoruz maalesef, uzun oldu kusura bakmayın cevap için teşekkürler

    hocam merhaba bende eskişehir'deyim ilk kez orjinal harici mga balata taktırdım. TRW arıyordum fakat bulamadım mecbur mga aldık. İlk taktığı andan itibaren sıfır ses var. fiyatı çok uygun. balatanız bitince mga bir deneyin derim bende önümüzdeki iki yıl neler olacak ses yapacak mı bakacağım





  • batkent B kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim MGA yı araştırayım çok sağol

  • buran26 B kullanıcısına yanıt

    yanlış gres kullanırlar, bir müddet durur sonra yine başlar. Balata kenarı taşlanmaz en sinir olduğum durum.

    Ekebono iyidir. diğerine hiç bakmayın.

    Yada kökten çözüm istiyorsanız seramik balata alın.

  • Balatacı Ekrem diye bir yer Bursada olanlar bilir megan 4 için 150 lira aldılar önler için kale marka ve clio 3 balatası çıktı ilk balataları trw
    Değişmeden önce ötüyordu hala ötüyor diskte bir ofset var en dış üstte onun taslanması lazım bence
    Arka balata diske bakın dedim onlar bitmez kolay kolay dediler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi echomaniac -- 21 Mart 2021; 23:46:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taydin66

    yanlış gres kullanırlar, bir müddet durur sonra yine başlar. Balata kenarı taşlanmaz en sinir olduğum durum.

    Ekebono iyidir. diğerine hiç bakmayın.

    Yada kökten çözüm istiyorsanız seramik balata alın.

    Asx için seramik balata ya hiç rastlamadım, bir araştırayım çok sağolun

  • quote:

    Orijinalden alıntı: buran26

    Asx için seramik balata ya hiç rastlamadım, bir araştırayım çok sağolun



    Alıntıları Göster

    Seramik pedleri her markada bulamazsınız.

    Benim en çok tercih ettiğim 3 marka var.

    Akebono, ATE, Wagner

    Bu markaların ürün bulma sitelerini aşağıya ekliyorum.

    Buradan hangi model numarasını alacağınızı belirledikten sonra Amazon üzerinden alabilirsiniz.

    Türkiye'de pek bulunmaz.

    Elbette neden BREMBO yu sunmadın diyebilirsiniz ama maalesef fiyatı çok yüksek.


    AKEBONO: MyPartFinder

    WAGNER: Online Brake & Auto Parts Finder | Wagner Brake

    ATE: ATE Online Catalogues (ate-brakes.com)





  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.