![]() Son yıllarda “şeker ilavesiz” çeşitleriyle sözde sağlıklı ürün algısı oluşturmaya çalışan Coca-Cola uzun süredir marketlerde iki çeşidiyle dikkat çekiyor: Light ve Zero. Her iki ürün de ilk bakışta benzer içeriklere sahip gibi görünüyor. Fakat ürünlerde yer alan tatlandırıcı ve aroma vericiler iki ürünü birbirinden bakın nasıl ayrıştırıyor…
İlk olarak Light çeşidindeki tatlandırıcılara bakıyoruz. Üründe aspartam ve asesülfam potasyum bulunuyor. Üründe ayrıca doğal aroma vericiler bulunduğu beyan edilirken, bildiğiniz gibi aromaların içeriği uzun yıllardır “ticari sır” gerekçesiyle açıklanmıyor. Üründe kullanılan yapay tatlandırıcılardan 1965 yılında bulunan aspartamın da 1967 yılında bulunan asesülfam potasyumun da şekerden 200 kat daha tatlı olduğu biliniyor. Yani “şeker ilavesiz” diye satılan ürün şekerden 200 kat daha tatlı yapay tatlandırıcılar içeriyor.
Diğer yandan Zero içeriğinde ise tatlandırıcı olarak sukraloz ve asesülfam potasyum bulunuyor. Üründe ayrıca doğal aroma vericiler yerine yine içeriği beyan edilmeyen yapay aroma vericiler yer alıyor. Şimdi buraya dikkat, Zero çeşidinde bulunan ve şeker kamışından elde edildiği için “doğal tatlandırıcı” sınıfına dahil edilen Sukraloz bu ürüne şekerden tam 600 kat daha fazla tat veriyor. Sukralozun elbette kimyasal reaksiyonlar ile elde edildiğini söylemek gerekiyor. #NeİçtiğiniziBilin
Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın:
https://www.youtube.com/channel/UCLMlZMw7vP9JlA76nIeTkdQ/join https://www.youtube.com/shorts/BpgFADvS-f8?si=tqaQOoWLpQvd2WJv |
_____________________________
|