343 teknik anlamda her zaman iyiydi aslında ama karar vericileri bir o kadar kötüydü hep. Geçmişe dönüp baktığımızda Halo 1 remake ve Halo 4 360'ın sınırlarını sonuna kadar zorluyordu grafik anlamında. Halo 5'de One gibi bir alette neredeyse hiç fps düşmeden gayet güzel grafik ve akıcılık sağlamıştı. Infinite ise yapımı çok sorunlu olduğu için aslında Series X'in gücünü kullanabilen bir oyun olmadı. Vasıfsız üst kadro gidince 343'ün aslında neler yapabildiğini görmüş olduk. Hem içerik olarak çok fazla içerik geldi kısa sürede, hem teknik olarak birçok geliştirme yapıldı hem de yeni gelen modlar ve haritalar klasik Halo oyunlarının tadını veren cinsteydi hep. Yani alınan kararlar doğru olunca kısa sürede bile oyunun çehresi değilebiliyor. Pierre Hintze önce MCC'yi sonra da Infinite'i baştan aşağı değiştirdi, zaten böyle bir adamın stüdyonun başına geçmesi gerekiyordu öyle de oldu. Bundan sonraki projede sıfırdan bir oyunu nasıl çıkaracak onu da göreceğiz ama son 1,5 yıllık döneme bakınca umut veriyor. Infinite muhtemelen bir sonraki oyuna kadar forge üzerinden devam edecek ve yeni içeriklerin en azından %90'ı forge kaynaklı olacaktır diye düşünüyorum. Çıkışından sonra geldiği nokta bile başlı başına büyük başarı en çok oynanan oyunlarda ilk 10'a girmesi bile bu kadar devasa ve köklü oyunun içinde mucize gibi birşey. Bu durum aslında Halo markasının ne kadar güçlü olduğunu da gösteriyor. Şu anda bu kadar farklı modu böyle bir sandbox ile verebilen başka bir oyunda yok zaten. En önemlisi ise shooter bir oyundan beklenen şeyi de çok iyi karşılıyor yani oynanış hissi hala çok iyi. Bu hissi Unreal Engine 5'e geçerlerse orada da sağlarlar umarım. |
Bildirim