Şimdi Ara

Halep ordaysa arşın burda (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
1.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Halep, arşın, peygamber, alakasız konu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcılarınavcısı

    ya bi gidin konu dışına ergenler hergün aynı konu bıkmadınız mı. tabi bilgi birikimi yok konuşacak tek şey kuran kalıyor ne de olsa futbol gibi herkesin bir görüşü var.

    niteliksiz.
    Hocam farkında mısınız ne zaman böyle konular açılsa direk en önden atlıyorsunuz konuya sırf konu sahibini ezmek için.
  • Surf konuya attığım mesajlara bak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsanın her evde olanı biteni gördüğü veya ne yenip ne içildiği i bildiği söylenir.

    Herkes İsa aleyhisselam gibi olabilir mi?

    Bence evet. Zira yaratılış bu durumları da açıklıyor.

    İnsanın fizik bedenine vakıf olan kimse bu durumları bilebilir.

    Kişinin fizik bedeni toprak ürünü ayrıca yaptığı şeyler de insani varyasyonda değişiklik göstermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 19 Mart 2019; 12:15:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olur çünkü Allah katında tek geçerli ve son din İslam ve peygamberi kainatın efendisi alemlere rahmet olarak gönderilen Hazreti Muhammed Mustafa (S.A.V)'dır ve başka peygamber gönderilmiyecektir artık bunu o kalın kafanıza sokun ve abuk sabuk konular açmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kütahyalı 77

    Olur çünkü Allah katında tek geçerli ve son din İslam ve peygamberi kainatın efendisi alemlere rahmet olarak gönderilen Hazreti Muhammed Mustafa (S.A.V)'dır ve başka peygamber gönderilmiyecektir artık bunu o kalın kafanıza sokun ve abuk sabuk konular açmayın
    kardeşim ben anlatamıyorum bir türlü anlamıyorlar :)
  • Diriliş argümanı dediğin şey bu mudur?

    Öncül 1 : Eğer İsa ölümden dirildiyse, onun mesajı Tanrıdandır.

    Öncül 2 : İsa Ölümden dirildi.

    Sonuç : Bu yüzden İsa’nın mesajı Tanrıdandır.
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Bu ama bu en basit hali bildiğim en güçlü hali şöyle:

    1) Elimizde, Yeni Ahit tarihçilerinin, Hristiyan olsun olmasın, büyük bir çoğunluğunun kabul ettiği 5 temel tarihsel olgu mevcut:

    a) İsa çarmıha gerilerek öldürüldü.

    b) Bu hadiseden hemen sonra, İsa'nın takipçileri, kendilerini dirilen İsa'nın onlara sahiden de göründüğüne ikna edecek birtakım deneyimler yaşadılar.

    c) Bu deneyimler sonucu bu insanların hayatları şaşırtıcı bir şekilde değişti; ölümleri pahasına, hayatlarını dirildiğine inandıkları İsa'nın mesajını insanlara yaymaya adadılar.

    d) Bu insanlar, dirilen İsa'nın kendilerine göründüğünü, İsa'nın çarmıha gerilmesinden oldukça kısa bir süre sonra insanlara öğretmeye başladılar.

    e) Bu insanlardan birisi de, Hristiyanlara eza ve işkence etmekteyken, Şam yolunda yaşadığı deneyimden sonra Hristiyan olan Saul -yahut bizim bildiğimiz adıyla Pavlus- idi.

    2) Bu beş olgunun en iyi açıklaması, İsa'nın "Baba" olarak hitap ettiği Tanrı-sı- tarafından diriltiğidir.




  • Şimdi ben şunu anlamadım. Kur'an dahil Arap tarihi bile bilimsel bir tarih değilken, bu Hristiyanlar nasıl kendi yazdıkları tarihin objektif olduğunu iddia edip bundan argüman iddia edebiliyorlar? Argümanlar nesnel olmasa da oluyor benim bu argümandan anladığım.

    Bu argüman diğer argümanlara(kozmolojik, hassas ayar vb) hiç benzemiyor. Çok subjektif yazılmış. Güçlü olduğunu düşündüren nedir sana bu argümanı?
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Güçlü mü değil mi bilemiyorum ama bir ateistleri ilgilendiren bir argüman değil bu. Tanrıya inananları ilgilendiren bir argüman. Bu teolojide kullanılan Hristiyanlığın tanrı vahyi olduğunu göstermeye çalışan bir argüman. Ben Hristiyanlık hakkında pek bir şey bilmiyorum. O yüzden pek bir şey diyemeyeceğim konu hakkında bilgili Hristiyanlara danışman iyi olur.
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Ayrıca şunu da belirteyim bence agnostik kalmakta haklısın. Zaten bende kendimi agnostik ateist olarak tanımlarım. Tanrı konusunda emin olamadığımız için belli bir miktar agnostisizm iyidir ama aşırıya gitmeden belli bir savunu yapmak gerek bence. Fideizm makul bir pozisyon ama neden İslama inanmam gerekli bunun cevabını vermelisin. Hristiyanlar da buna diriliş argümanı ile cevap veriyor.
  • ben daha da güçlendireyim.

    daha önce erilin kadına olan 2 talebi ile neden isa ve baba figürü aldığını yamıştık. konu silindiği için
    tekrarda luzum yok.

    şimdi kadın açısından bakalım.

    arguman 1

    kadın erili gördü ve ben dedi senin sulbunu taşımadan da senin annenim. (bana bir erkek eli de dokunmamıştır)
    eril dedi evet iş dediğin gibidir.

    burada meryem kıssasında ruhu üfleyen kişi cebrail olma vasfına haiz iken kadın denen nesnenin pasifize olmuş hali ön planda kalmakta.

    ancak kadının karşısındaki kişinin sulbunu taşıması halinde veya taşımasa da irkildiği anlaşılır. kadına evladı teklif edilmiştir.

    bu açıdan her erkek isa gibidir.

    arguman 2

    kadın erkeği gördü ve onun babası olduğunu da anladı. zira doğan çocuk kadının parçasıydı ve erile baba diyecekti.

    kadın dedi baba ben gideyim ki o gelsin. buradaki isa figürü bakımından kadının babasını gördüğü ve ben gideyim derken eş vasfına sahip olan kişi gelsin deyip kendisini tatil ettiği görülür. buradaki baba figürü bakımından oluşan yapı kız-baba yapısıdır.

    buradaki yapı en önemlisidir çünkü kız-baba bir dUadır. teorik olarak ben gideyim ki o gelsin denen haldeki kadın figürü muhammed aleyhisselama gönderme taşır dersek bu esemede kız denen unsurun muhammedi yönü yani bikri ön plandadır.

    kadının baba yani tanri dediği kavram bakımından tanrinin bu durumu kabulu de muhammede gönderme taşır. yani ben gideyim ki o gelsin denen şey tanriya eş olacak bir kadındır veya muhammed aleyhisselamdır.

    bu açıdan teorik isevilikte kadının isalaşması denen surette isadan aleyhisselam sonra bir rasul gelebilir.

    ..............................

    toparlarsak kadının erile karşı beyanlarındaki tatil etme süreçleri bakımından karşısındkai erile evladım veya baba demesi durumu değiştirmez. ancak baba demesi halinde eğer ki bu tanriya gönderme ise dahi bu hal kendisinden sonrakini işaret eder.

    yani isevi jargonda kadın denen nesne beşirdir buşradır müjdecidir denebilir.

    ................................

    arguman 3

    her kadın meryemdir zira her karşılaştığı isadır yani evladı.

    her kadın nebidir zira kaşılaştığı babasıdır ve baba kızı ile olan münasebeti bakımındna öncesindeki bir yaratılışa gönderme taşıyan en reel haldir.

    kız babadan uzaklaşmak ister ben gideyim ki... bu esemede isevi jargona göre kendisinden sonra gelen manası çıkar. nebidir zira kitabi değildir. bu esemede insanın nebi denen ahkama bakışı aklidir denir. yani akli delil yaratıcıyı ispat eder.

    .......................................

    yazılı olan ise gittiğinde kalandır denirse bu yapı her bir isa olanın anne denen kavrama mütecaviz olamayacağı hesabı ile gidince geride kalan olarak muhammedidir denir. isim önemli değil zaten isa ve meryem denen yapıdan başka bir şey de yoktur esasen.

    .........................................


    arguman 4

    akledişe göre kişiye kızkardeşi ya da ablası teklif edilir. bu açıdan kadın erile der ki ey aklen anladım ki benim erkek kardeşim olan. bu soy itibari ile kızkardeşi harun denen meali açıklar.

    yani bu açıdan kadın erili erkek kardeşi ya da abisi şeklinde görür. zaten yahudiler de bu durumu bildiklerinden ey soy itibari ile harunun kız kardeşi demişlerdir ki yahudilerin akledişle kişilere kız kardeşinin atandığını bildikleri sonucu çıkar. zaten firavunlardan birinin kendi kız kardeşini eş olarak alıp ilahlığını ilan ettiği söylenmekte.

    .............................................

    kadın bu esemede erile ey benim kardeşim diyerek yaklaşımda bulunur. totalizm bakımından bu kadın çekirdek aile denen yapıdadır denecektir.

    isayı çarmıha gerdiler deniyor buradaki isadan kasıt özünde kadın denen nesnenin abisi babası oğlu hükmünde olan kişiyi kasıtladır. kadın açısından her bir birey isaya olan bağıtla ona abi kardeş ya da baba vasfı ile yaklaşabilir. zira isa özünde anne denen bireyle bağıtısızdır. zira baba denen kavramı yaratıcıdandır.

    ..........................................

    totalden üst mertebede ise olay şuna benzer.

    melek geldi meryemi gördü ve yaklaştı. dedi ben senden rahmana sığınırım. melek ona ruhundan üfürdü ve meryem gebe kaldı.

    bu esnada meleğin girdiği şekil bakımından isa olarak halki hususu özünde onu öldüremediler onun yerine bir başkasıydı denen hale gönderme taşır. bu esemede cebrail bizatihi isadır ki öldürülemeyen bir cismaniyet var.

    buradaki isa denen şahsiyetin bire bir meleğin cismaniliği olduğu düşünülür.

    ...........................................

    yani kutsal ruh ve isa esasen aynı kişilik olmak durumundadır. teorik dinde cebrailin karşısındaki kadın özünde miykale aleyhisselam denen kişi olmalıdır.

    buradaki karmaşanın özü de budur. yani meryem denen kadının özü hz. miykale olursa o zaman kız-baba denen hal anlam kazanır.

    ..........................................

    isanın doğumu denen şey aklen(kadın ailesiyle karşılaşıyor) mümkün olamaz ve fakat varsa bu durum erilin cebrail dişilin de miykale olduğu yere hasredilir.

    yani meleklerin bulunduğu bir ortamdan bahis mevzuu açılacaktır.

    ..............................................

    guran-ı hakimde eğer ki yeryüzünde sizin gibi gezen melekler olsaydı elbette emrim onlara olurdu beyanı dikkat çekicidir. yani muhammed aleyhisselama kadar bir şekilde melekelerin mecudiyeti mümkün gözüküyor.

    benim tespitlerime göre bu iki melek esasen bir kabre girmiş olmalı ve kız-baba denen duada rol oynadılar.

    ..............................................

    bunun özü tecviddir. yani esasen tecvid denen halle taraflardan birinin diğerine verdiği sesin oluşturduğu zaman ve mekanı oluşturdular.

    özü ise baba denen kavramın kız denen kavrama mütecaviz olması halinde kitabın harf bakımından değişim değerinin görülmesi idi.

    bana göre bu iki melek bir şekilde başka bir hesabı da kapatıyorlardı. benim meşhur radovan karadziç hikayemin özü bu aslında. bu konuda bu iki muakarrabun aleyhisselama teşekkür ederim. beni de dağıttılar ama canları sağ olsun.

    ................................................

    teorik olarak baba ve kız ikilisi açısından düşünülürse, kız-baba ağır bir duadır. ve bu hal esaslı olarka tecvid denen hale gönderme taşır. yani harf denen şeyi değiştiren haldir. isa ilahın kelimesidir. ayet böyle diyor.

    harfi değiştiren kelimeyi de değiştirirse isa değişken biridir denecektir.

    esasen hz. isanın hz. meryem ile olan ilişkisi bakımından kutsal ruhu en açık şekilde açıkladığı sarihtir. yaratıcının varlığını en net beyanı aklen yapar. bu açıdan kendisine karşı alınan tavır oldukça elim sonuçlara yol açmıştır denebilir.




  • Daha dur felsefe öğrenmedim ben ki argüman sunayım Ama bu diriliş argümanına benzer bir şey ben de yazarım. Değerli olmaz çünkü subjektif olur.

    Ben okuduklarımdan felsefenin neden insanları agnostikliğe götürmediğini anlamadım ben agnostik değilim neticede, Felsefe
    bakışım agnostik olabilir. Elimden geldiğince objektif bakıyorum şu ana kadar.

    Ama bana hiç bir felsefeci ilahiyatsız tanrı var ya da yok dedirtemez gibi geliyor.

    Felsefenin bakış açısını şu ana kadar kusurlu buldum bu sebepten. Öğrenmem gereken çok şey var henüz çok başındayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Ayrıca şunu da belirteyim bence agnostik kalmakta haklısın. Zaten bende kendimi agnostik ateist olarak tanımlarım. Tanrı konusunda emin olamadığımız için belli bir miktar agnostisizm iyidir ama aşırıya gitmeden belli bir savunu yapmak gerek bence. Fideizm makul bir pozisyon ama neden İslama inanmam gerekli bunun cevabını vermelisin. Hristiyanlar da buna diriliş argümanı ile cevap veriyor.
    Tarihsel olan nasıl buna cevap veriyor

    Ya adamlar kitabı sadece kendi toplumları için yazmışlarsa ve biz kriptoloji nesnesi bir metni yanlış anlıyorsak.Sonuçta bu yahudiler kapalı bir toplum olduğundan şifreli konuşurlardı

    Bu mantıkla diğer kimseler de hafızamız kuvvetliydi söylenenlerin hepsini ezberledik der



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 19 Mart 2019; 19:18:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Bu ama bu en basit hali bildiğim en güçlü hali şöyle:

    1) Elimizde, Yeni Ahit tarihçilerinin, Hristiyan olsun olmasın, büyük bir çoğunluğunun kabul ettiği 5 temel tarihsel olgu mevcut:

    a) İsa çarmıha gerilerek öldürüldü.

    b) Bu hadiseden hemen sonra, İsa'nın takipçileri, kendilerini dirilen İsa'nın onlara sahiden de göründüğüne ikna edecek birtakım deneyimler yaşadılar.

    c) Bu deneyimler sonucu bu insanların hayatları şaşırtıcı bir şekilde değişti; ölümleri pahasına, hayatlarını dirildiğine inandıkları İsa'nın mesajını insanlara yaymaya adadılar.

    d) Bu insanlar, dirilen İsa'nın kendilerine göründüğünü, İsa'nın çarmıha gerilmesinden oldukça kısa bir süre sonra insanlara öğretmeye başladılar.

    e) Bu insanlardan birisi de, Hristiyanlara eza ve işkence etmekteyken, Şam yolunda yaşadığı deneyimden sonra Hristiyan olan Saul -yahut bizim bildiğimiz adıyla Pavlus- idi.

    2) Bu beş olgunun en iyi açıklaması, İsa'nın "Baba" olarak hitap ettiği Tanrı-sı- tarafından diriltiğidir.
    1) Elimizde Arap tarihinin kabul ettiği 5 temel tarihsel olgu mevcut:

    a) Muhammed'in geriye bıraktığı Kur'an Arap dilinin en edebi metnidir.

    b) Bu kitap Muhammed tarafından ayet ayet açıklanmış olup zamanla kitabın Allah'tan geldiğine inananların sayısında artış olmuştur.

    c) Bu deneyimler sonucu bu insanların hayatları şaşırtıcı bir şekilde değişti; ölümleri pahasına, hayatlarını varlığına inandıkları Allah'ın mesajını insanlara yaymaya adadılar.

    d) Bu insanlar, okuma yazma bilmeyen bir adam olan Muhammed'in bu kitabı yazamayacağına ikna olduktan kısa bir süre sonra insanlara öğretmeye başladılar.

    e) (Buna koyacak Müslüman karakterim yok aslen de uysun diye koyuyorum) Bu insanlardan birisi de Müslümanlara eza ve işkence etmekteyken kız kardeşi ile Kur'an ayetleriyle alakalı yaşadığı deneyimden sonra Müslüman olan Ömer'di.

    2) Bu 5 olgunun en iyi açıklaması Muhammed'in geriye bıraktığı kitabın Allah tarafından yazıldığıdır.



    Eee şimdi bu argüman mı oluyor?




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Ne demeye çalışıyorsun pek anlayamadım.
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Hocam dirilmekten bahsediyor dirilmek doğaüstü bir şey. Ve İslama göre İsa dirilmemiştir. Argüman başarılı ise Hristiyanlık doğru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Ne demeye çalışıyorsun pek anlayamadım.
    Biz islam evrenseldir zannederken tamamıyla yanlış anlamış ve tarihsel bir dine evrensel anlamlar yüklemiş olabiliriz

    Teoloji uzmanı olmadığım için tam bir şeyler söyleyemesem de bu ihtimal her zaman olabilir.Hele dönemimizdeki cehaleti düşünürsek
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Tarihselcilikle ne alakası var ki konunun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Tarihselcilikle ne alakası var ki konunun?
    Metin tarihsel ?

    Adamlar belki dirilmeyi metafor olarak kullandılar.Ve biz bilgi azlığından bunu bağlama oturtamayıp çözemedik.Bilemeyiz
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.