Şimdi Ara

Gücünü en yüksek devirde veren dizel motor hangisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar max hp gücünü en yüksek devirde veren ve en fazla devir çeviren dizel motor hangisi?

    Yüksek devirde max hp gücünü veren motorlardan aklıma gelenler Bmw'nin çift turbolu 3000cc motoru ve Vw' nin 1600cc tdı motoru.Bu iki motorda max hp gücünü 4400 d/d veriyor.En yüksek devir çevirende yine Bmw' nin 2000cc dizel motoru.(5250 d/d)...

    Acaba bunlardan daha yüksek devirde güç elde eden var mı?Birde dizelde yüksek devirde elde edilen gücün artı ve eksi yönleri nelerdir?



  • dizellerin hepsi aynı gücünü az bir devir aralığında veriyor geneli 2000-4000 arası max güç veriyor 6000 e kadar çıkıyor hepsi ama güç vermiyor

    yüksek devir verenlerin artısı geniş bir hareket alanı sağlaması ile rahatlık sağlar başka bir artısı yok dizel motorların yüksek devir çevirmesi de gerekmiyor zaten çevirsede benzinli gibi devirlendikçe güçlenmiyor yüksek devirde bir işe yaramıyor haliyle devirlendikçe güçlense dizelden güzeli olmaz ama öyle değil işte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 2 Nisan 2010; 19:19:18 >
  • dizelin yuksek devir cevirmesi bir basarı değildir..amavıda o değildir..
  • Aşağıda veya yukarıda vermesinin bir anlamı yok geniş devir aralığında veren iyidir..
  • Le mans yarışlarına katılan dizeller hakkında bilgisi olan yok mu peki?
  • Audi R10 5000 rpm'in biraz üzerinde redline devrine sahip ancak yarışta 4000-5000 rpm bandı kullanılıyordu R15'de bundan farklı değerlere sahip değil, sadece bir kaç yüz rpm daha fazla redline devrine sahip. Keza Peugeot 908 HDi FAP da farklı değerlere sahip değil. Bu araçların hiç biri 6000 rpm'i veya üzerini göremez.

    Dizel motorun yüksek sıkıştırma oranı çok uzun piston strokunu gerekli kılar ve uzun piston stroku da dizel motorun fazla rpm çevirmesini engelleyen başlıca nedenlerdendir. İkinci önemli nedeni ise çok yüksek 1500-2000 PSI enjektör basınçlarını yüksek devirlerde sağlayacak mazot pompalarının hem tasarımının çok güç olması hem de motordan çalacağı gücün çok fazla olması, şimdilik astarı yüzünden pahalıya gelmesidir.
    Bir başka neden yüksek sıkıştırma oranına karşı koymak için tüm hareketli parçalarının daha mukavim ve dolayısıyla daha ağır üretilmesi ve ağır piston/biyel kolu ikilisini yüksek hızlara çıkarmanın pek mümkün olmamasıdır.

    Buna rağmen benzinli motorların güç bandına benzer güç bandına sahip dizel motorların geliştirilmeye çalışıldığını biliyorum ama şimdilik üretime inmiş bir prototip yok...



    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Le mans yarışlarına katılan dizeller hakkında bilgisi olan yok mu peki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Buna rağmen benzinli motorların güç bandına benzer güç bandına sahip dizel motorların geliştirilmeye çalışıldığını biliyorum ama şimdilik üretime inmiş bir prototip yok...




    Böyle bir motor nasıl bir performans sergiler çok merak ediyorum.Açıklama için teşekkürler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    en iyi dizel motor.
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Buna rağmen benzinli motorların güç bandına benzer güç bandına sahip dizel motorların geliştirilmeye çalışıldığını biliyorum ama şimdilik üretime inmiş bir prototip yok...




    Böyle bir motor nasıl bir performans sergiler çok merak ediyorum.Açıklama için teşekkürler

    öyle bir dizel yapılsa zaten kimse dönüp benzinli almaz.Şu an benzinlinin avantajı yüksek devir çevirmesi ve geniş band kullanabilmesi.Yüksek hızlarda daha iyi performans sağlamasıda bir avantaj tabiki
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.