Şimdi Ara

GTR 2 FIA GT Racing Game (2006) [ANA KONU] (35. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.904
Cevap
6
Favori
219.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abi nereden aldı gtr2 nin orjinalini,benimde almam lazım gelince.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi galganus12 -- 30 Eylül 2008; 13:49:08 >
  • oyun guzel olmus araba grafikleri biraz daha iyi olsa dahada super olurdu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: galganus12

    Abi nereden aldı gtr2 nin orjinalini,benimde almam lazım gelince.



    siteden rainbowr6 nickli arkadaştan aldım abd den getirtti 35 ytl.belki eski gibi görünen bir oyun için çok para denebilir ama online oynayınca hiçte öyle olmadığını görüyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulusalonur -- 4 Ekim 2008; 14:31:09 >
  • Süper oyun valla.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: solaytekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: galganus12

    Abi nereden aldı gtr2 nin orjinalini,benimde almam lazım gelince.



    siteden rainbow6 nickli arkadaştan aldım abd den getirtti 35 ytl.belki eski gibi görünen bir oyun için çok para denebilir ama online oynayınca hiçte öyle olmadığını görüyorsunuz


    PM attım arkadaşa,bakalım getirirse iyi olur olmadı netten buldum alırım evo ile beraber,g25 i de aldım mı tamamdır olay.Solaytekin kışa hazırlan deli yarışacaz hem gt de hem f1 de




  • http://www.sendit.com/sendit/8564409.product burada gtr2 oyununun orjinali Türkiyeye gönderiliyor.Türkiye için internetten alışveriş yapılabilen sınırlı sitelerden biriymiş.Bende oyunu orj almaya niyetliyim ama bu sitenin güvenirliliğini onaylayabilecek daha önceden alışveriş yapmış bir arkadaşımız varmı acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: banditnew5

    http://www.sendit.com/sendit/8564409.product burada gtr2 oyununun orjinali Türkiyeye gönderiliyor.Türkiye için internetten alışveriş yapılabilen sınırlı sitelerden biriymiş.Bende oyunu orj almaya niyetliyim ama bu sitenin güvenirliliğini onaylayabilecek daha önceden alışveriş yapmış bir arkadaşımız varmı acaba?

    Sendit.com hakkında ben kötü bir yorum okumadım. Zamanında araştırırken birkaç kişinin Türkiye'den CM Dirt siparişi verdiğini okumuştum sonradan sorunsuzca oyuna sahip olmuşlardı. Baktığım birkaç oyunu hep bu sitede buluyorum aslında ben de düşünüyorum orijinal almayı ancak Sendit.com neden bu kadar pahalı bir fiyat biçmiş anlayamadım.




  • evet bende araştırdım nerdeyse ebay da satılanın 2 katı onlarda gt legends da yanında hediye veriliyor.Aslında bu oyunu daha uygun fiyata alabilen bir arkadaşaımız irtibata geçse bizimle baya iyi olur
  • Galganus12'den birkaç tüyo alırsak oyuna biz de daha ucuz yoldan sahip olabiliriz. Bir de netten buldum demiş ama sır vermemiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: galganus12


    quote:

    Orjinalden alıntı: solaytekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: galganus12

    Abi nereden aldı gtr2 nin orjinalini,benimde almam lazım gelince.



    siteden rainbow6 nickli arkadaştan aldım abd den getirtti 35 ytl.belki eski gibi görünen bir oyun için çok para denebilir ama online oynayınca hiçte öyle olmadığını görüyorsunuz


    PM attım arkadaşa,bakalım getirirse iyi olur olmadı netten buldum alırım evo ile beraber,g25 i de aldım mı tamamdır olay.Solaytekin kışa hazırlan deli yarışacaz hem gt de hem f1 de



    arkadaş mutlaka cevap verecektir merak etme güvenilir biridir ben kefilim.elbette yarışacağız hocam hiç şüphen olmasın.yalnız senin şu setuplarına ihtiyacımız var f1 e kaptırdık kendimizi gt araçları ile oynamayı unuttuk şimdi ceremesini çekiyoruz onlinede elemanlardan bayağı geriyim 5-6 saniye fark var.

    hocam akıl vermek gibi olmasın ama gtr evo yu malum yerlerden alıp dene ondan sonra orjinal alıp almamaya karar ver




  • gtr2 yi orjinal almak isteyen rainbowr6 nickli arkadaşla temesa geçebilir.az önce 2 adet oyun siparişi verdik oyun 35 ytl...

    http://forum.donanimhaber.com/m_25603211/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulusalonur -- 4 Ekim 2008; 14:56:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: solaytekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: galganus12


    quote:

    Orjinalden alıntı: solaytekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: galganus12

    Abi nereden aldı gtr2 nin orjinalini,benimde almam lazım gelince.



    siteden rainbow6 nickli arkadaştan aldım abd den getirtti 35 ytl.belki eski gibi görünen bir oyun için çok para denebilir ama online oynayınca hiçte öyle olmadığını görüyorsunuz


    PM attım arkadaşa,bakalım getirirse iyi olur olmadı netten buldum alırım evo ile beraber,g25 i de aldım mı tamamdır olay.Solaytekin kışa hazırlan deli yarışacaz hem gt de hem f1 de



    arkadaş mutlaka cevap verecektir merak etme güvenilir biridir ben kefilim.elbette yarışacağız hocam hiç şüphen olmasın.yalnız senin şu setuplarına ihtiyacımız var f1 e kaptırdık kendimizi gt araçları ile oynamayı unuttuk şimdi ceremesini çekiyoruz onlinede elemanlardan bayağı geriyim 5-6 saniye fark var.

    hocam akıl vermek gibi olmasın ama gtr evo yu malum yerlerden alıp dene ondan sonra orjinal alıp almamaya karar ver


    Ayıp ettin hocam tüm setupları yeniden yapıp yollayacağım,ulen nasıl sildim anlamadım valla daha önce demiştim abi size sadece f1 ile oynamayın diye

    Tabii ki önce orjinalini almam abi,zaten sende demiştin arada fark var diye,önce malum yerlerden alırım sonra beğenirsem orjisini alırım.




  • yeni bilgiler elime geçtiğinde buraya ekleyeceğim


     GTR 2 FIA GT Racing Game (2006) [ANA KONU]


     GTR 2 FIA GT Racing Game (2006) [ANA KONU]





    Camber :
    Lastiklerin yere basan bölümünün, üst noktalarına göre daha açık veya kapalı olması durumudur.
    POZİTİF CAMBER' de yere basan kısımlar kapalıdır.
    NEGATİF CAMBER' de ise, lastiklerin üst noktaları birbirine daha yakındır. Bu ayarlar açı değeriyle ifade edilir.
    Sonuçlar: Pozitif Camber, lastiğin dış omuz bölümünün, Negatif Camber ise iç omuz bölümünün aşınmasına sebep olur.
    Aracınız sağa veya sola çeker. Amortisörler düzensiz çalışır.
    Camber açısı, tekerlek düşey düzleminin yatay düzlemle, yani tekerleğin bastığı yerle yaptığı açı ya da kabaca "tekerleğin eğim açısı"dır. Camber açıları pozitif ve negatif olmak üzere 2 grup altında incelenir.

    Camber açısı ne işe yarar?
    Camber açısı ayarları otomobilin temel ayarlarında çok önemli bir rol oynar. Süspansiyon geometrisi ayarı otomobilin en temel ayarıdır ve burada yapılan en küçük hata bile araçlarda problemine neden olur. Bundan dolayı bu ayarları seçerken çok iyi araştırma yapılmalı ve ayar sırasında çok hassas çalışılmalıdır.
    Negatif açı aralığında tekerleğin alt kısmı dışa, üst kısmı içe (yani arabaya doğru) dönüktür. Pozitif aralık ise bunun tam tersidir.

    Negatif açı özellikle ön tekerlerde kullanıldığında bu otomobile ekstradan bir dönme kuvveti kazandırır, ancak dezavantaj olarak tekerlekler dengesiz bir biçimde ve çok çabuk yıpranır. Çünkü negatif aralıkta tekerleğin iç kısmına yani arabaya doğru olan kısma) daha fazla yük biner. Negatif açı arka tekerlerde kullanıldığı zaman ise yüksek süratlerde daha fazla denge sağlanır. Ancak dezavantajı ön tekerlerin negatif açıdan dolayı sahip olduğu marjdan daha büyüktür. Bunun nedeni arka tekerlerin F1'de tahrik tekerleri olarak kullanılmasıdır. Yani güç sürekli bu tekerlere iletildiğinden aşınma ve yıpranma daha büyük derecede olur.

    Pozitif açı aralığında ise durum biraz daha farklıdır. [+1, +3] derece aralığında otomobil net bir viraj dönme gücünden ziyade yere daha iyi basan lastiklere sahiptir ve bu sayede belki biraz daha yavaş ancak kaymadan viraj dönebilir. Negatif aralıkta ise otomobil belki daha yüksek süratle viraja girer ancak oversteer ya da understeer meydana gelir. Eğer açı çok arttırılırsa, otomobil fazlasıyla zorlanır, ve doğal olarak yerden yüksekliği artacağı için daha kötü yol tutar ve bunları takiben, lastiğin yere basma simetrisi bozulur ve kesinlikle otomobilden çok şey götürür.

    Kısaca bu değer çok fazla ise araç düz bir hatta daha hızlı gidecektir nedenide lastiklerin yere değen yüzeyinin azalmasıdır fakat bu durum yol tutuşunuzu ve frenleme kabiliyetinizi azaltacaktır.Bizim amacımız tüm tekerleklerden maksimum verimi alarak en az aşınma-en iyi yol tutunma arasındaki optimum noktayı bulmak olacaktır...



    Caster :
    Tekerleklere yandan bakıldığında merkezlerine göre ileride veya geride olmaları durumudur.
    Sonuçlar: Caster ayarının bozuk olması, aracın gezmesine, direksiyonun ağırlaşmasına ve lastiğin yalpalı dönmesine, dolayısıyla dalgalı aşınmasına sebep olur.
    Yönlendirme sırasında (direksiyonun dönmesi ) lastiklerin açıcsını kontrol eder daha fazla caster daha KARARLI anlamına gelir yüksek hızlarda düşük caster değeri düşük hızlarda daha karalı bir sürüş sağlar.




    Toe :
    Tekerleklerin ön bölümlerinin, arka bölümlerine oranla birbirlerine daha yakın veya daha uzak olması durumudur.
    TOE-IN durumu ön bölümlerin arka bölümlere oranla birbirlerine daha yakındır.
    TOE-OUT' da ise, arka bölümlerin ön bölümlere oranla daha yakındır. Bu ayarlar milimetre değeriyle ifade edilirler.
    Sonuçlar: TOE-IN durumunda araçta dalma, TOE-OUT durumunda ise gezme oluşur sürüş emniyeti azalır.

    Toe açısı ne işe yarar?
    Bir otomobil bir virajı alırken içte kalan tekerleğin daha büyük bir açıyla dönmesi gerekir, çünkü bu tekerlek dışta kalan tekerleğe oranla daha küçük bir yarıçap üzerinde hareket etmektedir.
    Basitçe toe açısı, direksiyon döndürüldüğü zaman otomobilin ne kadarlık bir yarıçapta döneceğini belirleyen açıdır. Yani bazen direksiyonu yarım tur döndürürsünüz otomobil çok fazla döner bazen de yarım turla çok az bir yön değiştirme elde edersiniz.

    Not: Fazla toe yüksek hızlarda frenlemeye yapmaya başladığınızda lastiklerin kızaklamasına sebebiyet vericektir. Bu da sizi yol dışına çıkmanıza sebebiyet verir. Bu yüzden Yüksek değer deki toe kullanımlarını yavaş pistlerde ve dar virajı olan pistlerde kullanın! Bu yüzden olabildiğince orta yolunu bulup virajlar da direksiyonu cok kırmadan keserek geçiniz.
    Ayrıca yüksek toe, yüksek hızlarda aracı kontrol etmenizi çok zor kılar. Yoldaki bir tümsek ya da cukur üzerinden gecerken hakimiyeti kaybetmeniz mümkündür. Kısacası olabildiğince az toe kullanın. Az toe kullanmanın yararı sizi virajlarda en doğru cizgiden gitmenizi zorlayarak ve direksiyonu fazla kırmadığınız için yüksek süratte viraja girip cıkmanızı sağlıyacaktır.







    Fren

    pressure: Arabadaki fren disklerine uygulanan gücün değeri

    Biast: Frenleme gücünün % kaçı öne veya arkaya aktarılacak

    Süspansiyon

    Ride Height: Arabanın yerden yüksekliği

    Bump :absorbe işlemin ne kadar hızlı olacağını ayarlar.

    Not: Bump aracın zıpladıktan sonra yere düşüşünü absorbe eder diyebiliriz. Tabi bu zıplamayı lastiklerin yerden kesilmesi olarak algılamayanız.

    Rebound : Amortisör yayı ilk konumuna ne kadar sürede dönecek

    Not: Rebound aracın bir tümsekten geçerken aracın zıplamasını belli bir ölcüde kesicek ve burumda lastiklerin yolla temasının kesilmesini önliyecektir. Bump ve Rebound Damplar otomobile ayar çekmede en önemli rolü üstlenirler. bu iki parçada yapılan hata diğer tüm ayarların görevini yerine getirememelerine yol açıkcaktır. Ayrıca damplar viraj giriş ve çıkışlarından tutun, kalkışta olsun, frenleme mesafesinin kısaltılması olsun çok çok büyük görev üstlenirler. Şimdi Damplar konusuna biraz daha açıklama getirelim!

    Örnek olarak fren yaptığınızda arabanın önü aşağı doğru inme davranışı ve arkasının kalkma davranışında bulunmak istemesinde,ön süspansiyolar anlayacağınız üzere daha çok sıkışır,arka süspansiyonlardaki güç de azalacaktır.Bu durumda ön süspansiyonların sıkışma durumu bump damping,arka süspansiyonlardaki boşalma durumu da rebound dampingdir.Arabanın kalkış durumunda ise tam tersi durum sözkonusudr.Yani arka süspansiyonlar bump dampinge ugrarken ön süspansiyonlarda rebound damping oluşur..

    Süspansiyonun etkileri tabi saymakla bitmez.. Ama bi genelleme yapmaya çalışayım.Süspansiyonun sert olması arabanın yerden yüksekliğini azaltır.Bu tabi ağırlık merkezinin aşağıya inmesini sağlar ve tutuşu arttırır.Fakat düz olmayan yollarda süspansiyonlar ve genel alt takım hasar alabilir.Komforlu oldugu da söylenemez ama yarışlarda pek önemi yok çok abartmadığı sürece.Asıl önemli olan nokta virajlar tabi.Özellikle bu bump ve rebound damping açısından.Viraja girişinizde fren yaptığınız için yük ön süspansiyonlara binmektedir,arka süspansiyonlardan ise yük kalkar.Süspansiyon ne kadar yumuşak olursa o kadar yük absorbe eder,sert olursa da daha az yük absorbe ederler.Eğer viraja girişte arabanın arkası kayıyorsa(oversteer) arka tarafta yük azdır,bunu engellemek için süspansiyonun daha çok yük absorbe etmesi gerekir,yani arka süspansiyoları daha yumuşak ayarlamak gerekir.Ön tarafı da sertleştirerek daha az yük almasını sağlayarak yükü arka tarafın almasını sağlamak tutuşu sağlar.Viraj çıkışındaki durumda ise araba sizin istediğinizden daha az dönüyorsa(understeer) ön süspansiyoların daha az yük almasından kaynaklanıyordur yani çok serttir.Daha yumuşak süspansiyonla daha çok yük almasını sağlıyarak ön taraf tutuşunu ve dönüşünüzü sağlıklı hale getirirsiniz.


    Anti Roll : Taşıtlar viraja girip de merkezcil kuvvet etkisinde dönme hareketi yaparlarken, daha önceden varolan momentumları aracı ilk hareket doğrultusuda tutmaya çalışır, araç da süspansiyonlar üzerinde viraj yönüne doğru yaslanır; yani virajda dışta kalan süspansiyon sıkışırken içte kalan genişler ve uzar. u etkiye savrulma ya da yuvarlanma - roll - etkisi denir. yol tutuşu arttırmak için araçların süspansiyonlarına u şeklinde esneyebilen metal bir çubuk takılır, bu çubuğun uçları süspansiyonlara ortası da arabanın gövdesine sabitlenir. bu sayade, araba viraja girdiğinde dışta kalan kısımdaki sıkışma içte kalan kısımdaki genişleme ile dengelenir. u şeklindeki metal esnek çubuğa da anti roll - savrulma önleyici çubuk - adı verilir.

    Not: Aşırı anti roll kullanılması sonucu araba virajları dönmekte zorlanıcaktır. Az anti roll kullanılması sonucuda araba yol dışına vırlayabilir. (piste göre aşırı veya az anti roll kullanılabilir. bu şöförün sürüş tarzına ve kabiletine bağlıdır.)

    Steering Yönlendirme - Direksiyon hareketi

    Lock : Lastiklerin dönebileceği en fazla dönüş açısı


    Lastikler

    soft Yumuşak lastik daha iyi yol tutar ancak çabuk aşındığı için uzun yarışlarda tercih edilmez.

    Pressure (Basınç) : Lastiğin basıncı yol tutuşunu etkiler basınç aynı zamanda kararlı bir sürüşü ve lastiğin aşınmasını da etkiler. Eğer lastik basıncınız az ise DAHA iyi bir yol tutuşu sağlarsınız fakat bu seferde yüksek hız yapmanızı engelliyecektir. eğer lastik basınçlarınız fazla ise yol tutuşu azalacaktır, fakat bu seferde düz hatlarda yüksek hıza ulaşabileceksini. pistin durumuna göre orta yolun bulunması gerekir.




  • oyunu ilk kez oynadım devamlı lfs oynayan biriyim ve grafikler lfs in çok gerisinde, oynanış fena değil lfs deki
    o hası vermedi bana ama yinede güzel oyun oynanır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuslat06

    devamlı lfs oynayan biriyim ve grafikler lfs in çok gerisinde


    hocam bunu dalga geçmek içinmi yoksa ciddi ciddimi söyledin?oynadığın oyun gtr2 değilde ilk nfs serileri olmasın sakın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: solaytekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: vuslat06

    devamlı lfs oynayan biriyim ve grafikler lfs in çok gerisinde


    hocam bunu dalga geçmek içinmi yoksa ciddi ciddimi söyledin?oynadığın oyun gtr2 değilde ilk nfs serileri olmasın sakın

    yok hayır..

    bu ss forumdan bi arkadaş koymuş GTR2

     GTR 2 FIA GT Racing Game (2006) [ANA KONU]


    bunuda kendim aldım LFS

     GTR 2 FIA GT Racing Game (2006) [ANA KONU]


    gtr2 için kötü oyun demedim ki, lfs kıyasla biraz gerisinde




  • arkadaşlar şehir yarışı var mı gtr2 de, varsa hangi pist?
  • hocam oyunun orjinalinde olmayan f1 aracını hemde en kötü çekilimiş olanı koyup karşılaştırma yapmışsın olmamış.

    madem moddan gidiyoruz bmw yok ama mclaren ile çekilmiş bir ss göstereyim belki fikrin değişir

     GTR 2 FIA GT Racing Game (2006) [ANA KONU]
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuslat06

    arkadaşlar şehir yarışı var mı gtr2 de, varsa hangi pist?


    monaco,valencia street circuit,singapur,macau,porto,surfers paradis bildiklerim ama daha olması lazım...
  • solaytekin hocam haklısın gayet başarılı grafikleri var o zaman bende bir problem var çünki grafikleri high da yapsam medium da yapsam aynı bi fark yok onayla butonuda göremedim ben anlayamadım..

    bir de sorum olacak yarış yapmak için girdiğimde direk ısınma turları atıyoruz direk yarışmak için ne yapmalıyız ayrıca direksiyon tepkimesi biraz geç alıyorum özellikle sola çevirdiğimde hafif var en uygun ayarları paylaşırmısın... saygılar
  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.