Şimdi Ara

GTA V neden bazı yönlerden, GTA IV'den kötü oldu? (Makale)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 2
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 gün 19 saat
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • deadlight54 (2 mesaj) bkaakco (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • GTA V, Rockstar'ın 2013 senesinde PS3 ve Xbox 360 için çıkardığı son şaheseri.. Kimine göre bazı yönlerden GTA IV'den kötü, kimine göre GTA IV'den iyi. GTA V'in bazı yönlerden kötü olma muhabbeti, ilk olarak CrowbCat isimli Youtube içerik üreticisinin aşağıdaki videosuyla başladı. CrowbCat'in kaliteli içerikleri var, takip etmenizi şiddetle tavsiye ederim.




    Peki videoda da görüldüğü gibi GTA V, GTA IV'den sonra geliştirilmesine rağmen neden bazı yönlerden kötü kaldı? Bunu açıklayabilmek için, gelin hep birlikte PS3 ve Xbox 360'ın ilk dönemlerine gidelim.


    GTA V neden bazı yönlerden, GTA IV'den kötü oldu? (Makale)


    Yıl 2005 ve E3 2005'te Xbox 360 ve ardından bir sene sonra, yani 2006'da PS3 duyuruluyor. Yeni nesil'e geçmek demek, yeni oyun fikirleri, yeni grafik teknolojileri, mekanikler vs. demek. Tabi burada önemli bir konu var ki, yeni nesil konsollara her geçişte o konsolların donanımı yavaş yavaş anlaşılıyor ve ilk çıkan oyunların grafik ve fizik gibi konularda yeni nesil'in nimetlerini göremiyoruz ne yazık ki. Bu PS3 ve Xbox 360'ın ilk dönemlerinde de yaşandı. Hatta birkaç oyuna bakarsanız oyunların yer yer PS2, yer yer PS3 havası verdiğini görebilmemiz mümkün. Örnek olarak Xbox 360'a ve bir önceki nesil konsollara çıkan Need For Speed: Most Wanted(2005)'i gösterebilirim. Tabi bu durum grafik ve fizik motoru teknolojilerinin gelişmesi ile yeni nesil'in tüm gücü yavaş yavaş kullanılmaya başlandı.

    Tabi Rockstar Games'te PS3 ve Xbox 360'in dönemlerinde boş durmadı. En son GTA: San Andreas'ta kullanılan RenderWare grafik motorunu kullanmayı bıraktı, RenderWare ile geliştirdiği GTA oyunlarına 3D evreni ismi ile anılmaya başladı ve yeni nesil bir grafik motoru olan Europhia nam-ı diğer RAGE(Rockstar Advanced Game Engine) grafik motorunu tanıttı. Bu grafik motorunun güzel olan yanlarından birisi de fizik etkileşimlerinin tamamiyle dinamik olması. Yani karakterin yerden yüksek bir yerden düşmesi veya araba çarpması gibi durumlar, olayın şiddetine ve birkaç parametreye göre hesaplanıp, bu hesaplamaya göre karakterin tepki vermesini sağlamış oluyor. Rockstar RAGE grafik motorunu sanılanın aksine ilk GTA IV'de değil, Rockstar Presents Table Tennis'te kullanmıştır. Bu oyun ne yazık ki PS3'e çıkmadı, Xbox 360'a özel kaldı ve sonradan Nintendo Wii'ye gelmiştir. Aşağıdaki video ile Europhia'nın fizik etkileşimlerini izleyebilirsiniz.




    Rockstar sonunda bombayı patlatıyor ve Microsoft'un E3 2006 konferansında GTA IV'ü duyuruyor. GTA IV'ün en önemli yanı, tamamiyle yeni nesil GTA olması. GTA IV, oyuncular tarafından olumlu tepkiler almayı başarmıştı. Tarihler 2008'i gösterdiğinde GTA IV, PS3 ve Xbox 360 platformlarına çıkmaya hazırdı. PC oyuncuları birkaç ay daha bekleyerek GTA IV'e kavuşmuş oldular ve PC tarafında oldukça sancılı bir süreç yaşadı. Tabi GTA IV'ün eksiklikleri daha sonradan anlaşıldı. GTA San Andreas'la bolca karşılaştırıldı ve çoğu oyuncu birkaç yönden GTA San Andreas'ın daha iyi olduğuna karar verdi. Bu durum GTA IV'ün kötü bir oyun olduğu anlamına gelmiyor elbette. Özellikle hikaye anlatımı oyuna çok güzel yedirilmiş ve oyunun gerçekten de yaşayan bir dünya'ya sahip olduğunu görebilirsiniz.










    Şimdi gelelim GTA V'e. Rockstar, tarihler 2011'i gösterdiğinde GTA V'i ilk fragmanı ile görücüye çıkarıyor. Bu aynı zamanda PS3 ve Xbox 360 neslinin son demlerine geldiğine dair bir mesajdır da. GTA V'i ilk gören oyun basınından, oyunun harika göründüğünü belirtiyorlar. Daha sonra üç adet karakterleri tanıtan fragman ve en sona oynanış videosu ile birlikte çıkış tarihi paylaşılıyor. Oynanış videosunun hangi platformdan alındığı sorusuna, Rockstar Games "PS3'den alındı" diye cevap veriyor. Zamanında bir çoğu oyunun oynanış görüntüleri genellikle Xbox 360 veya PC üzerinde gösterilirdi. Bunun sebebi PS3'ün donanımı oyun geliştirme işini inanılmaz zorlaştırması ve Xbox 360'a göre kötü gözükmesiydi. Rockstar ve diğer geliştiriciler, PS3'ün donanımını çözebilmişti. 2013 tarihine geldiğimizde, GTA V Ekim ayında PS3 ve Xbox 360 için çıkışını yapmaya hazırdı. GTA V çıkar çıkmaz, ardı ardına rekorlar kırmaya ve Rockstar'a 5 senelik emeğinin karşılığını fazlasıyla vermişti. GTA V'de RDR'deki online sistemin geliştirilmiş versiyonu bulunuyordu; GTA Online. Tabi Rockstar durur mu, GTA Online'ın da ekmeğini yedi.












    GTA V neden bazı yönlerden, GTA IV'den kötü oldu? (Makale)



    GTA V'in PS3 ve Xbox 360'dan sonraki durağı 2014'te duyurulan yeni nesil konsollar olan PS4 ve Xbox One'dı. PS4 ve XO için sıfırdan geliştirilmedi fakat PS3 ve X360 versiyonlarına göre hem teknik anlamda hem de içerik olarak "remaster" yapılmış bir versiyondu. PS4 ve XO versiyonları 14 Kasım 2014'te çıkışını gerçekleştirdi ve Rockstar'a para kazandırmaya devam etti ve ediyor da. Aynı zamanda PC versiyonu da duyurulmuştu. PC platformu için defalarca ertelenmesine rağmen, sonunda 14 Nisan 2015'te çıkışını gerçekleştirmişti.










    Evet şimdi PS3 ve Xbox 360 dönemlerini kurcaladıktan sonra günümüze geri dönelim. Bazı arkadaşların kafası çorba olmuş ve bana "sen şimdi ne anlatmaya çalıştın burada" gibi şeyler söyleyeceği için hemen hızlıca toparlıyorum. GTA IV yeni bir grafik motoru ile geldiğini ve fizik etkileşimi gibi konularda çok iyi olduğunu söylemiştim fakat GTA IV içerik anlamında yetersizdi. Rockstar bunun farkındaydı, hem taze bir grafik motoru olduğu için, hem de PS3 ve Xbox 360'ın donanımını daha bilmedikleri için içerikleri kırptılar. GTA V'te ise içerik olarak bakıldığında GTA IV'e göre çok daha iyi fakat PS3 Xbox 360 platformları hedef alınarak geliştirildiği ve PS3 Xbox 360'ın artık güçlü olmadıklarını bildikleri için, GTA IV'de görülen fizik etkileşimlerini kırpmak zorunda kaldılar. Yani Rockstar içeriklerden feragat etmek yerine, fizik etkileşimlerinden feragat etmek zorunda kaldı. Çünkü PS3 ve Xbox 360 milatlarını doldurmuşlardı, ilk dönemlerindeki güçlü hallerinden eser yoktu. Rockstar da geçmiş nesil konsollarla en iyisini yapmaya çalıştı.


    Peki GTA V yine de kötü bir oyun mu? Hayır kesinlikle kötü bir oyun değil, tam tersi hala açık dünya konusunda bir numaralı oyundur. Rockstar gibi her ayrıntıya dikkat eden bir çok geliştirici kalmadı, ne yazık ki. Makale tadında yazmaya çalıştım ve uzun zamandır böyle bir makale düşünüp yazmak istemiştim. Hatalarım ve kusurlarım varsa affola. Hepinize iyi oyunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deadlight54 -- 5 Ağustos 2018; 9:10:21 >



    |
    |




  • Bence bu durumun eski/yeni nesille hiçbir ilgisi yok. Zaten öyle olsaydı yeni nesil ve PC'de ufak geliştirmeler görebilirdik hasar, sürüş vb. konularda, oysa bu konular eski nesil ile tamamen aynı. Temelde oyunun Online odaklı olması yatıyor bana göre. Nasılsa insanlar bir arada oynarken bu tarz şeylere çok takmayacaklar. Hem de sürüş daha kolay olacak, araba iki hasarda gidemeyecek hale gelmeyecek, performansa da ufak katkıları olacak ki Online oynarken sorun çıkmasın. GTA IV'teki gibi bir sürüş ve hasar olsaydı oyun (Singleplayer hariç, GTA Online) kesinlikle çekilmez olurdu.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

  • Hocam senin düşüncen de farklı bir bakış açısı olmuş. Bu açıdan hiç düşünmemiştim.
    |
    |
    bkaakco kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.