Herkese merhaba, C4 Grand Picasso ailesine bende katılalı 1 hafta oldu. Forumdaki 18 sayfayıda dikkatlice okudum. Bir kac ciddi yasanan olumsuzluklar dışında cok mutlu oldum. İnsallah problemsiz sıkıntısız şekilde uzun seneler ağız tadıyla ailemle kullanırım. İyi aksamlar dilerim.
Günaydınlar,
İlk kalkıstan itibaren gaz pedalını sonuna kadar basıp vitesleri 6'ya kadar attırmak ve daha sonra istenilen hıza göre gevsetmek sakıncalı bir durum mudur? Bilen var mı? Güzel günler dilerim.
quote:
Orijinalden alıntı: orcuncoskun
Günaydınlar,
İlk kalkıstan itibaren gaz pedalını sonuna kadar basıp vitesleri 6'ya kadar attırmak ve daha sonra istenilen hıza göre gevsetmek sakıncalı bir durum mudur? Bilen var mı? Güzel günler dilerim.
Böyle yapıldığında daha çabuk hızlanır fakat daha fazla yakıt tüketir. Bildiğim kadarıyla başka bir sakıncası da yok. Bir çok kişi ani hızlanmanın daha fazla yakıt tüketimine neden olduğunu söyleyecektir ve benim bilgilerim de bu yönde.
Fakat bir kaç ay önce nerede okumuştum tam hatırlayamıyorum ama orada yazdığına göre (aynen sizin sorduğunuz gibi) gaza yüklenip yeterli hızı kazandıktan sonra ayağın gazdan çekilmesinin daha az yakıt tüketimi sağlayacağı, ara viteslerde uzun süre gitmenin de tüketimi arttırdığı yazıyordu.
Kafa karıştırıcı bir durum.
slm Ben ilk defa forma giriyorum yazılanların çoğunu okudum. Bende xsara picasso var çok güzel bir araç ve c4 picasso ile yenilemeyi düşünüyordum. test sürüşü yaptım gerçekten dahada tatmin edici olduğunu gördüm. Ancak bu aracı kullanan arkadaşlar satarken yaşananlardan bahsetmemişler yada hiç yaşamamışlar. Arkadaşlar kendi yetkili satıcısı bile bu tür bir aracı 2. elde almak istemiyor. Galericilerinin verdiği komik rakamlarla (2005 xsara picasso exulive otomatik için 14.000 tl verdi sıfır c4 picasso almayı düşündüğümde citroen kavuklar izmir) size dönüş yapıyorlar. Şimdi ne kadar güzel ve üstün özellikli bir araç olsada hiç kimse verilen bedelden bu kadarının yok olmasını ve bunu firmanın kendisinin yapmasını anlayışla karşılamaz diye düşünüyorum. Düşünsenize yeni araç alacak insanlara aracı övüp gösterip satacaklar ve 2 yıl sonra ya kusura bakmayın ama biz ford, renault, toyota v.s. ( bu araçları piyasa binici fiyatı ile alıyorlar) araçları takasa alıyoruz ancak citroen c4 picassonuzu başka kapıya götürün yada değerinin (bu gün böyle bir durumda aracınıza 30.000 ile 35.000 tl verirler ) yarısını veriyor galericimiz diyorlar. Bu durum ile ilgili citreon türkiye sayfasına mail attım zahmet edip 20 günde bir cevap bile dönmediler. Bu kadar ürünün arkasında durmayan bir firma malesef yok. O nedenle bu aracı almayı düşünenlere kullanımdan fazlasıyla memnun kalacaklarını ancak satış düşündüklerinde şansları var ise az bir zarar ile kurtulabileceklerini yoksa çok fazla maddi zarar alacaklarını bilmelerini istedim. Sonuçda buda bir yatırım ve diğer firmalardan alınan ile citroenden alınan arasında bu kadar değer kaybını neden yaşayalımki. iyi günler dilerim.
quote:
Orijinalden alıntı: m23eren
slm Ben ilk defa forma giriyorum yazılanların çoğunu okudum. Bende xsara picasso var çok güzel bir araç ve c4 picasso ile yenilemeyi düşünüyordum. test sürüşü yaptım gerçekten dahada tatmin edici olduğunu gördüm. Ancak bu aracı kullanan arkadaşlar satarken yaşananlardan bahsetmemişler yada hiç yaşamamışlar. Arkadaşlar kendi yetkili satıcısı bile bu tür bir aracı 2. elde almak istemiyor. Galericilerinin verdiği komik rakamlarla (2005 xsara picasso exulive otomatik için 14.000 tl verdi sıfır c4 picasso almayı düşündüğümde citroen kavuklar izmir) size dönüş yapıyorlar. Şimdi ne kadar güzel ve üstün özellikli bir araç olsada hiç kimse verilen bedelden bu kadarının yok olmasını ve bunu firmanın kendisinin yapmasını anlayışla karşılamaz diye düşünüyorum. Düşünsenize yeni araç alacak insanlara aracı övüp gösterip satacaklar ve 2 yıl sonra ya kusura bakmayın ama biz ford, renault, toyota v.s. ( bu araçları piyasa binici fiyatı ile alıyorlar) araçları takasa alıyoruz ancak citroen c4 picassonuzu başka kapıya götürün yada değerinin (bu gün böyle bir durumda aracınıza 30.000 ile 35.000 tl verirler ) yarısını veriyor galericimiz diyorlar. Bu durum ile ilgili citreon türkiye sayfasına mail attım zahmet edip 20 günde bir cevap bile dönmediler. Bu kadar ürünün arkasında durmayan bir firma malesef yok. O nedenle bu aracı almayı düşünenlere kullanımdan fazlasıyla memnun kalacaklarını ancak satış düşündüklerinde şansları var ise az bir zarar ile kurtulabileceklerini yoksa çok fazla maddi zarar alacaklarını bilmelerini istedim. Sonuçda buda bir yatırım ve diğer firmalardan alınan ile citroenden alınan arasında bu kadar değer kaybını neden yaşayalımki. iyi günler dilerim.
güzel bilgi
Merhabalar, Tesekkurler. Bu ilk kalkısta gaza sonuna kadar basıp 6. vitese kadar yükselmek motora veya başka bir yere zarar olmaz değil mi cok yakması dısında? İyi haftalar dilerim.
quote:
Orijinalden alıntı: orcuncoskun
Merhabalar, Tesekkurler. Bu ilk kalkısta gaza sonuna kadar basıp 6. vitese kadar yükselmek motora veya başka bir yere zarar olmaz değil mi cok yakması dısında? İyi haftalar dilerim.
şöyle düşünelim; araba yeni çalıştırılmışken böyle bir uygulama yapmak yağlama tam gerçekleşmemişken olacağı için zararlı,bunun dışında: gaza sonuna kadar bastınız, gaz kelebeği sonuna kadar açıldı, yakıt-hava karışımında zengin karışım yakma bloğuna alındı, yakma sonrası oluşan güç tekerleklere iletildi, buraya kadarki herşey diğer standart arabalarla aynı ve gereksiz yakıt sarfiyatı dışında birşey yok, ek olarak bundan sonrasında arabamızda antipatinaj olmasını sağlayan sistemler mevcut olduğundan, oluşan gücün fazlası sistem sayesinde tekerleklere iletmek yerine ısıyla dönüştürüldüğü için yine sarfiyat dışında bir duruma sebep olmaz...
quote:
Orijinalden alıntı: hmwert
quote:
Orijinalden alıntı: m23eren
slm Ben ilk defa forma giriyorum yazılanların çoğunu okudum. Bende xsara picasso var çok güzel bir araç ve c4 picasso ile yenilemeyi düşünüyordum. test sürüşü yaptım gerçekten dahada tatmin edici olduğunu gördüm. Ancak bu aracı kullanan arkadaşlar satarken yaşananlardan bahsetmemişler yada hiç yaşamamışlar. Arkadaşlar kendi yetkili satıcısı bile bu tür bir aracı 2. elde almak istemiyor. Galericilerinin verdiği komik rakamlarla (2005 xsara picasso exulive otomatik için 14.000 tl verdi sıfır c4 picasso almayı düşündüğümde citroen kavuklar izmir) size dönüş yapıyorlar. Şimdi ne kadar güzel ve üstün özellikli bir araç olsada hiç kimse verilen bedelden bu kadarının yok olmasını ve bunu firmanın kendisinin yapmasını anlayışla karşılamaz diye düşünüyorum. Düşünsenize yeni araç alacak insanlara aracı övüp gösterip satacaklar ve 2 yıl sonra ya kusura bakmayın ama biz ford, renault, toyota v.s. ( bu araçları piyasa binici fiyatı ile alıyorlar) araçları takasa alıyoruz ancak citroen c4 picassonuzu başka kapıya götürün yada değerinin (bu gün böyle bir durumda aracınıza 30.000 ile 35.000 tl verirler ) yarısını veriyor galericimiz diyorlar. Bu durum ile ilgili citreon türkiye sayfasına mail attım zahmet edip 20 günde bir cevap bile dönmediler. Bu kadar ürünün arkasında durmayan bir firma malesef yok. O nedenle bu aracı almayı düşünenlere kullanımdan fazlasıyla memnun kalacaklarını ancak satış düşündüklerinde şansları var ise az bir zarar ile kurtulabileceklerini yoksa çok fazla maddi zarar alacaklarını bilmelerini istedim. Sonuçda buda bir yatırım ve diğer firmalardan alınan ile citroenden alınan arasında bu kadar değer kaybını neden yaşayalımki. iyi günler dilerim.
güzel bilgi
kesinlikle güzel bilgi, ilk el yerine az km de temiz 2. el daha mantıklı...
quote:
Orijinalden alıntı: dişçi79
cd çaların random(karışık çalma) modu ters işilyor benim araçta.devre dışı yazıyorken karışık çalıyor,aktif yazarken düz çalıyor**** doldurma cd.
teşekkürler, dediğiniz gibi oldu, ama direksiyondan cd klasörlerine kumanda edememek kötü olmuş,yalnızca radyo üstünden list kısmına girip istediğimiz parçayı öyle görüp seçebiliyoruz, veya da karambole < veya > tuşlarına basıp...
Merhabalar, Picassocular tatilde anlaşılan, bir haftadır ses yok, O zaman ben bir derdime derman arayayım bari.
Uzaktan kumanda bir zamandan beri yeterli performans göstermiyordu. Açma ve kapama fonksiyonları için birkaç kere basmak gerekiyordu. Pili zayıflamıştır herhalde deyip aynı marka ve model pil değişimi yaptım ve kullanım kitapçığında anlatıldığı gibi pil değişimi sonrası "anahtarı yeniden başlatma "işlemlerinide yerine getirdim. (İşlem şöyle ;anahtar kontakta ve kontak açıkken kapama fonksiyonu düğmesine uzun süreli olarak,(fonksiyon yerine gelene kadar) basılı tutun diyor). İşlemi defalarca tekrar ettim. Hiçbir şekilde bu pozisyonda ne kadar uzun süreli bassamda açma veya kapama fonksiyonu gerçekleşmedi.
Sonuçta Pil değişimide sorunu gidermedi.. Kumanda yine kafasına göre takılıyor. Bazen hiç kumanda etmiyor ve klasik olarak kapı üzerindeki anahtar deliğini kullanıyorum( rahata alıştığımız için bu çok zor geliyor) Bulunduğum yerde araba anahtarları yapan bir tanıdığım anahtarlık içindeki elektronik devreyi birkaç kez temizleyici solüsyonlarla yıkadı. Akabinde olay düzelmiş gibi görünsede ertesi gün yine eski haline dönüyor. Servisi aradım. "Gelmeden birşey söyleyemeyiz , olasılıkla uzaktan kumandalı anahtarınız değişecek, fiyatı 250 TL " dediler. Uzaktan kumandanın bu kadar çabuk bozulmasınıda ilk defa görüyorum. Ayrıca aynı paraya dokunmatik ekranlı cep telefonu, 450 tl ye netbook satılırken içinde 2 tane uyduruk devre olan bir uzaktan kumandanın bu paraya satılmasına şaşırdım doğrusu. Konu hakkında tecrübesi, bilgisi, önerisi veya ( geçmiş olsun dışında) diyeceği olanları acele bekliyorum. Sağlıcaklakalın.
İstanbulda iseniz, aşağıda irtibat bilgileri olan firma ile görüşebilirsiniz. Benzer bir sorun ile karşılaşıp mail atmıştım, yaklaşık 40 TL tamir ücreti istemişlerdi. (Henüz anahtarı tamir ettirmedim, kendilerini de görmedim, gitmeden önce mutlaka arayın ve başka yerleri de araştırın lütfen)
www.otoanahtari.com KilitX Elektronik Anahtar Cumhuriyet Mh. Dr. Sadık Ahmet Cd. No: 7/A Küçükçekmece/İSTANBUL Tel: 0212 579 63 63
quote:
Orijinalden alıntı: orcuncoskun
Herkese merhaba, C4 Grand Picasso ailesine bende katılalı 1 hafta oldu. Forumdaki 18 sayfayıda dikkatlice okudum. Bir kac ciddi yasanan olumsuzluklar dışında cok mutlu oldum. İnsallah problemsiz sıkıntısız şekilde uzun seneler ağız tadıyla ailemle kullanırım. İyi aksamlar dilerim.
Güle güle kullanın. Son derece memnun kalacağınızdan eminim.
Değerli Dostlar,
Sizlerle yaşadığım bir durumu paylaşmak istiyorum.
Tatil için benim Picasso ve bir araçla beraber dostlarımızla İstanbul'dan Edirne'ye doğru yola çıktık. Edirne'ye yaklaşmak üzereyken benzinciye girip mola vermek istedik. Herkes araçlardan indi, sigara çay molası verildi.
Ben de, forumdan öğrendiğim gibi, turbonun ömrünü uzun tutmak için, rölantide 30 sn - 1dk çalıştırmak gerektiği için motoru stop etmedim, elektrikli park frenine bastım ve diğer arkadaşlarla sohbet etmek için araçtan indim. 1-2 dk boyunca aracı çalışır durumda bıraktım, ne olduğunu anlamadan, birdenbire, biz müdahele edene kadar, 6 yaşındaki bir yaramaz, yolcu kapısından aniden girip söfor mahalline geçti ve gaza bastı !!!
Aracı viteste A konumunda bırakmıştım, çok şükür ki sonradan kendiliğinden N'ye boş vitese geçmiş, çocuk gaza bastığı zaman sadece motor devri yükseldi. Eğer ki A pozisyonunda kalsaydı park freni otomatik olarak inecek, araç ilerleyecek, biz hiç birşey yapamadan üzücü bir kaza yaşanacktı. Picasso'nun kullanım rahatlığı ve kolaylığı 6 yaşındaki çocuğun bile aracı yürütmesine neden olacaktı. Gerçekten ucuz atlattık diyebilirim.
İnsan kendi tecrübelerinin yanında başkalarının da tecrübelerinden faydanmalıdır diye düşündüm.
Herkese kazasız keyifli sürüşler dilerim.
quote:
Orijinalden alıntı: maxpayne1975
...
Aracı viteste A konumunda bırakmıştım, çok şükür ki sonradan kendiliğinden N'ye boş vitese geçmiş, ç.
Belki de park frenine basılıp, frenden ayak çekilince ve kapı açılınca ve koltuktaki basınç kalkınca bilgisayar N konumuna geçiriyordur...
Aracı viteste A konumunda bırakmıştım, çok şükür ki sonradan kendiliğinden N'ye boş vitese geçmiş, çocuk gaza bastığı zaman sadece motor devri yükseldi.
Geçmiş olsun.. Grand Picassolar belirli bir süre bekledikten sonra A-M veya R konumundayken dahi otomatik olarak N konumuna geçer, sonrasında[(çalışır konumdaysa,( stop ettiyseniz zaten problem yok)] N'ye alarak tekrar A-M veya R'ye alabilirsiniz. Benim de başıma ilginç birşey gelmişti bir sene kadar önce, tabii suç bende... Gerçi ben ne olur diye merak ediyordum, benim gibi merak edenler de vardır:) , 60-70 km hızla seyrederken bizim ufaklık vitesi bir hamlede A'dan R'ye aldı..!! N'oluyor diyene kadar baktım ekranda N yanıp sönüyor...
quote:
Orijinalden alıntı: maxpayne1975
Değerli Dostlar,
Sizlerle yaşadığım bir durumu paylaşmak istiyorum.
Tatil için benim Picasso ve bir araçla beraber dostlarımızla İstanbul'dan Edirne'ye doğru yola çıktık. Edirne'ye yaklaşmak üzereyken benzinciye girip mola vermek istedik. Herkes araçlardan indi, sigara çay molası verildi.
Ben de, forumdan öğrendiğim gibi, turbonun ömrünü uzun tutmak için, rölantide 30 sn - 1dk çalıştırmak gerektiği için motoru stop etmedim, elektrikli park frenine bastım ve diğer arkadaşlarla sohbet etmek için araçtan indim. 1-2 dk boyunca aracı çalışır durumda bıraktım, ne olduğunu anlamadan, birdenbire, biz müdahele edene kadar, 6 yaşındaki bir yaramaz, yolcu kapısından aniden girip söfor mahalline geçti ve gaza bastı !!!
Aracı viteste A konumunda bırakmıştım, çok şükür ki sonradan kendiliğinden N'ye boş vitese geçmiş, çocuk gaza bastığı zaman sadece motor devri yükseldi. Eğer ki A pozisyonunda kalsaydı park freni otomatik olarak inecek, araç ilerleyecek, biz hiç birşey yapamadan üzücü bir kaza yaşanacktı. Picasso'nun kullanım rahatlığı ve kolaylığı 6 yaşındaki çocuğun bile aracı yürütmesine neden olacaktı. Gerçekten ucuz atlattık diyebilirim.
İnsan kendi tecrübelerinin yanında başkalarının da tecrübelerinden faydanmalıdır diye düşündüm.
Herkese kazasız keyifli sürüşler dilerim.
güzel bir uyarı, her zaman aklımın bir köşesinde olacak...
Orijinalden alıntı: sezersunar
Aracı viteste A konumunda bırakmıştım, çok şükür ki sonradan kendiliğinden N'ye boş vitese geçmiş, çocuk gaza bastığı zaman sadece motor devri yükseldi.
Geçmiş olsun.. Grand Picassolar belirli bir süre bekledikten sonra A-M veya R konumundayken dahi otomatik olarak N konumuna geçer, sonrasında[(çalışır konumdaysa,( stop ettiyseniz zaten problem yok)] N'ye alarak tekrar A-M veya R'ye alabilirsiniz. Benim de başıma ilginç birşey gelmişti bir sene kadar önce, tabii suç bende... Gerçi ben ne olur diye merak ediyordum, benim gibi merak edenler de vardır:) , 60-70 km hızla seyrederken bizim ufaklık vitesi bir hamlede A'dan R'ye aldı..!! N'oluyor diyene kadar baktım ekranda N yanıp sönüyor...
sonrasında bir sıkıntı yok değilmi? kitapçıkta uyarı şeklinde koymuşlarya, ben de merak etmiyor değildim hani
Aşağıda başımdan geçen bir servis hikayemi paylaşayım dedim, servisin ismini vermeyeceğim henüz, hala cevap bekliyorum.
Sent: Thursday, July 08, 2010 1:17 PM To: 'merhaba@citroen.com.tr' Cc: 'matekeli@....' Subject: Servis sonrası arabadaki problemler hakkında Importance: High
Merhaba Çağrı merkezinizle yapmış olduğum görüşme sonrasında iletişim için bu adrese gerekli bilgileri aktarabileceğim söylendi:
2009 mayıs ayı trafiğe çıkışlı 8000 km de C4 Picasso sahibiyim. 2010 Haziran ayı içerisinde özellikle yoğun yağmurlar sonrasında arabayı kullanacağım zaman sağ ön yolcu kısmı paspas üstünde birkaç litre civarında su birinkintisi olduğunu gördüm. Derhal yetkili servise gittik, kaportadaki arkadaş yoğun olduğu için birkaç gün sonraya gün verildi. Suyu kendi imkanlarımla kuruttuktan sonra verilen günde servise gittim ve gün boyu arabayı bıraktım. İlk inceleme sonrasında giderlerden birinin tıkandığı ve tıkanan suyun arabanın içine aktığı söylendi. Her ne kadar garip bir durum olduğunu düşünsemde aracı teslim aldım. 1 hafta kadar sonra yine bir yağmur sonrasında sabah arabayı kullanacağım zaman aynı durumla karşılaştım. Tekrar servise giderken yokuş yukarı tırmanışta çeşmeden su akar gibi torpidonun altından su gelmeye devam etti. Servise o gün yani perşembe sabahı arabayı bıraktım ve Cumartesi akşamı almak üzere sözleştik. Cuma günü durumu kontrol için gittiğimde tüm torpido ve göğüs kısmının söküldüğünü gördüm. Tüm aksam sökülü vaziyette büyük karton kutularda arabanın sağ yan tarafında duruyordu. Hatanın bulunduğu bilgisini aldım. Hata kauçuk bir gider bağlantı borusunun tıkanmasıymış, tekrar olması durumunda da İstanbul’la görüşüldüğü ve teknik ekip çağrılacağı bilgisini aldım. Cumartesi akşamı arabayı teslim almaya geldiğimde ilk olarak birgün önce karton kutuların durduğu yer olan sağ tarafta gövde üzerinde boylu boyunca bir çizik gördüm. Kendi imkanlarımla bir hobi olarak gördüğüm pasta cilayı yapabildiğim için sadece servise durumu göstermekle yetindim ve bir özür karşılığında arabayı teslim aldım. Ertesi gün ekteki resimlerde gördüğünüz deformasyonları farkettim. Ayrıca daha önce torpido gözünde bulunan çocuk koltuğuna ait plastik parçalardan biriside yoktu. Derhal sevise gittim ve durumu izah ettim, özür dilemenin dışında yapılabilecek pek birşey olmadığı söylendi. Hatanın olmasını anlayışla karşılayabilirm zaten öyle de karşılıyorum, kaybolan parçada çok çok önemli bir parça değil, ama “yapacak pek birşey yok” cevabını son derece talihsiz buluyorum. Uzun yıllardır Otomotiv sektörünün içinde olduğum ve şu anda da fransız menşeili bir firmada teknik müdürlük yapmakta olduğum için otomotive yabancı olmadığımı tahmin edersiniz, dolayısıyla çokta uzatılması gerekmeyen bu problemi yedek parça stoğunuzda bulunan parçalarla çok rahat bir şekilde müşteri memnuniyeti adına ve ISO belgeli bir firma olarak halledebileceğinizi umuyorum. Ekte servis formuma da ulaşabilirsiniz.
Hatalar Resim253/254: sağ ön yolcu kapısı, kabin kısmı, kapı açacağı alt bölümdeki çizikler Resim255/256/257: sağ ön kelebek camı dirseği, kapı contası kaplaması deformasyonu Resim258/260: torpido soğutucu kapağı üzerindeki sürtünme izleri Resim251: kabin kısmı, ön cam sağ taraftaki iç döşeme tutturma tırnağı Resimde olmayan: kaput içinde, ön camın bittiği yerdeki su gider ızgaralarını tutturmak için gerekli pinlerden biri eksik