Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (34. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
10.698
Cevap
117
Favori
858.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Aslında tam turuncu değil, amber rengi denebilir bence. Bildiğim kadarı ile bu rengin insan üzerinde rahatlatıcı bir etkisi var. Opel, Toyota gibi markalar da bu rengi tercih ediyorlar.,

    Selamlar...


    quote:

    Orijinalden alıntı: multimode

    quote:

    Allah Allah! Bende aydınlatma paketi var gösterge paneli mavinin tonları, sarı falan oluyor

    Siz mutlu azınlıksınız.
    Bizim araçlarda sadece turuncu var, onu degiştirmeye çalışıyoruz.
    _____________________________
    We Know What We've Lost When It's Gone...
  • Sayın multimode bunu diyen Bostancıoğlu Kartal servisiydi. Bir kaç servise daha sorduktan sonra çetrefilli cevaplar alınca derhal bu işlemden vazgeçtim. Benim kızdığımda bu. Ben istiyorum aydınlatma paketi (gizli tarikat illumunati ye gireceğim) dedim. Sırf bu ekran için yok olmuyor dediler. Sadece araba içinde birkaç ışık değişiyor dediler. Panel aynı. Başka bayi panelide değiştirebiliyorsunuz diyor. Kesin cevap yok. Bayiler içindede anket yaptıramadık. Var diyen ler yok diyenler. İşte bu arabanın tek sorunu BAYLAS.
    Çoğu şey muğlak. Umarım düzelirler.
    Bana sorarsan girme o işlere derim multimode. Servisler bu arabanın elektrik bilgisayar sistemine hakim değiller. Bakınız wkwwlwig. O arabayla daha uğraşırlarsa belkide el frenini çekince tavan perdesi kapanacak.

    Kimbilir?

    Ama benim derin teknisyenim Bostancıoğlundaki ekrana amber rengi veren led i değiştirerek başka renk yapabileceğini söylüyordu. 50 ytl gibde bir masraftan söz ediyordu. Bunu diğer servisler onaylamadılar. Daha doğrusu böyle bir konuyu hiç bilmiyorlardı. Bilginize.

    quote:

    Orijinalden alıntı: multimode


    quote:

    Cez
    23 Kasım 2008; 1:56:35
    Gösterge paneli aydınlatma paketi alsanız bile değişmiyor. Malesef turuncu. Turuncu caution ikaz rengidir. Bakanı rahatsız eder, en azından beni ediyor. Bu konuda beni en iyi jetranger üstadım anlar.(Uçaklardaki tüm uyarı ışıkları amber turuncu renktedir.) Bu konuda çalıştıklarını, söylediklerimde haklılık payı olduğunuda ilettiler. Sanırım 40-50 ytl masrafla farklı renkte çalıştırabileceklermiş.


    Sayın Cez, neredeyse 1 yıl önce yazdığınız bir yazıdan aldım yukarıdakileri.
    Gösterge konusunda sizinle aynı şekilde düşünüyorum, turuncu gösterge paneli beni de rahatsız ediyor.
    Farklı renkte çalıştırabileceklerinden bahsetmişsiniz, acaba sonuç ne oldu?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cez

    Sayın multimode bunu diyen Bostancıoğlu Kartal servisiydi. Bir kaç servise daha sorduktan sonra çetrefilli cevaplar alınca derhal bu işlemden vazgeçtim. Benim kızdığımda bu. Ben istiyorum aydınlatma paketi (gizli tarikat illumunati ye gireceğim) dedim. Sırf bu ekran için yok olmuyor dediler. Sadece araba içinde birkaç ışık değişiyor dediler. Panel aynı. Başka bayi panelide değiştirebiliyorsunuz diyor. Kesin cevap yok. Bayiler içindede anket yaptıramadık. Var diyen ler yok diyenler. İşte bu arabanın tek sorunu BAYLAS.
    Çoğu şey muğlak. Umarım düzelirler.
    Bana sorarsan girme o işlere derim multimode. Servisler bu arabanın elektrik bilgisayar sistemine hakim değiller. Bakınız wkwwlwig. O arabayla daha uğraşırlarsa belkide el frenini çekince tavan perdesi kapanacak.

    Kimbilir?

    Ama benim derin teknisyenim Bostancıoğlundaki ekrana amber rengi veren led i değiştirerek başka renk yapabileceğini söylüyordu. 50 ytl gibde bir masraftan söz ediyordu. Bunu diğer servisler onaylamadılar. Daha doğrusu böyle bir konuyu hiç bilmiyorlardı. Bilginize.

    quote:

    Orijinalden alıntı: multimode


    quote:

    Cez
    23 Kasım 2008; 1:56:35
    Gösterge paneli aydınlatma paketi alsanız bile değişmiyor. Malesef turuncu. Turuncu caution ikaz rengidir. Bakanı rahatsız eder, en azından beni ediyor. Bu konuda beni en iyi jetranger üstadım anlar.(Uçaklardaki tüm uyarı ışıkları amber turuncu renktedir.) Bu konuda çalıştıklarını, söylediklerimde haklılık payı olduğunuda ilettiler. Sanırım 40-50 ytl masrafla farklı renkte çalıştırabileceklermiş.


    Sayın Cez, neredeyse 1 yıl önce yazdığınız bir yazıdan aldım yukarıdakileri.
    Gösterge konusunda sizinle aynı şekilde düşünüyorum, turuncu gösterge paneli beni de rahatsız ediyor.
    Farklı renkte çalıştırabileceklerinden bahsetmişsiniz, acaba sonuç ne oldu?


    Alıntıları Göster
    Arac 1000 km ye yaklaştı. Vites gecişlerinede artık alıştım. Düz vitesle uğraşmaktansa otomatıkleştirilmiş şanzımanla ve az benzin harcamasıyla bu şekilde arac gayet güzel.

    Ulugöl un hem ümranıye de hemde içerenköy ataşehire doğru 2 servisi var. Ancak daha servise gıtmek gerekmedi. Araba takasında be tesliminde mennun bir şekilde ayrıldım.

    Dediğm gibi arac alıken sıralamam şu şekildeydı

    1 Grand picasso 7 kişilik
    2 Citroen markası
    3 Servis ve Distrübütör.

    Gerci pek aklı selim bir sıralama değil ama genede cıtroen markası güvenilir bir marka.

    Bu arada tavan kapatma kumandasına uzun basınca camlarla birlikte kapanıyor. Ama acmak için acma kapama düğmesının üzerine uzun basınca acılıyor.

    Buyuk bir hevesle aldıgımız picassodan teknık sorunlarla canı yanan arkadaşlara gecmiş olsun dileklerimi sunarken bu durumlarda ses getirmek için atılacak yazılacak bir konu olursa bende bu birliktelik içinde olacağımı belirtmek isterim. Bugun size yarın bize olabilir.

    Birde araclarımız oldukca elektronık . Acaba artık 300-500 euro neyse parayı verip garantıyı 4 yıla cıkarsakmı. Yarın öbürgün yenı kasa gelir değiştirmek isteriz aracımızın değeri garantılı oldugundan artar.
    _____________________________
    Ne insanlar gördüm üstünde elbise yok. Ne Elbiseler gördüm içinde adam yok.




  • Günaydın,

    Cez' e katılıyorum, adamlar neye servis vereceklerini bilmiyorlar. Bence sebep, C3, C4, Picasso derken modellerin hızla güncellenmesi, Citroen' in eski ve efsanevi tasarım anlayışına dönmesi, ve bu tasarımın halkımız tarafından beğenilip, satışların bir anda yükselmesinden kaynaklanıyor. Düşünsenize, AX, BX, Xsara, Xantia yıllarını! Kaç Citroen görüyorduk yollarda? Servisler rahattı, teknoloji eski idi, yenilenmeye ayak uyduramadılar bence.

    Bu arada önemli bir ayrıntıyı bildirmek isterim : Beni Salı günü Baylas' tan aradılar, parçanız servise intikal etti, sizi montaj için çağıracaklar dediler. Bugün Cuma, servisten tık yok!!!! Ben de aramıyorum inadına, bakalım ne kadar daha bekleyeceğiz?

    Bu arada, aydınlatma paketinde benim bildiğim, kapı içi ceplerinde ışıklar, torpidoyu bölen bir ambiyans ışığı falan da oluyor, onu yapabiliyorlar mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cez

    Sayın multimode bunu diyen Bostancıoğlu Kartal servisiydi. Bir kaç servise daha sorduktan sonra çetrefilli cevaplar alınca derhal bu işlemden vazgeçtim. Benim kızdığımda bu. Ben istiyorum aydınlatma paketi (gizli tarikat illumunati ye gireceğim) dedim. Sırf bu ekran için yok olmuyor dediler. Sadece araba içinde birkaç ışık değişiyor dediler. Panel aynı. Başka bayi panelide değiştirebiliyorsunuz diyor. Kesin cevap yok. Bayiler içindede anket yaptıramadık. Var diyen ler yok diyenler. İşte bu arabanın tek sorunu BAYLAS.
    Çoğu şey muğlak. Umarım düzelirler.
    Bana sorarsan girme o işlere derim multimode. Servisler bu arabanın elektrik bilgisayar sistemine hakim değiller. Bakınız wkwwlwig. O arabayla daha uğraşırlarsa belkide el frenini çekince tavan perdesi kapanacak.

    Kimbilir?

    Ama benim derin teknisyenim Bostancıoğlundaki ekrana amber rengi veren led i değiştirerek başka renk yapabileceğini söylüyordu. 50 ytl gibde bir masraftan söz ediyordu. Bunu diğer servisler onaylamadılar. Daha doğrusu böyle bir konuyu hiç bilmiyorlardı. Bilginize.

    quote:

    Orijinalden alıntı: multimode


    quote:

    Cez
    23 Kasım 2008; 1:56:35
    Gösterge paneli aydınlatma paketi alsanız bile değişmiyor. Malesef turuncu. Turuncu caution ikaz rengidir. Bakanı rahatsız eder, en azından beni ediyor. Bu konuda beni en iyi jetranger üstadım anlar.(Uçaklardaki tüm uyarı ışıkları amber turuncu renktedir.) Bu konuda çalıştıklarını, söylediklerimde haklılık payı olduğunuda ilettiler. Sanırım 40-50 ytl masrafla farklı renkte çalıştırabileceklermiş.


    Sayın Cez, neredeyse 1 yıl önce yazdığınız bir yazıdan aldım yukarıdakileri.
    Gösterge konusunda sizinle aynı şekilde düşünüyorum, turuncu gösterge paneli beni de rahatsız ediyor.
    Farklı renkte çalıştırabileceklerinden bahsetmişsiniz, acaba sonuç ne oldu?


    _____________________________
    We Know What We've Lost When It's Gone...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig

    Günaydın,

    Cez' e katılıyorum, adamlar neye servis vereceklerini bilmiyorlar. Bence sebep, C3, C4, Picasso derken modellerin hızla güncellenmesi, Citroen' in eski ve efsanevi tasarım anlayışına dönmesi, ve bu tasarımın halkımız tarafından beğenilip, satışların bir anda yükselmesinden kaynaklanıyor. Düşünsenize, AX, BX, Xsara, Xantia yıllarını! Kaç Citroen görüyorduk yollarda? Servisler rahattı, teknoloji eski idi, yenilenmeye ayak uyduramadılar bence.

    Bu arada önemli bir ayrıntıyı bildirmek isterim : Beni Salı günü Baylas' tan aradılar, parçanız servise intikal etti, sizi montaj için çağıracaklar dediler. Bugün Cuma, servisten tık yok!!!! Ben de aramıyorum inadına, bakalım ne kadar daha bekleyeceğiz?

    Bu arada, aydınlatma paketinde benim bildiğim, kapı içi ceplerinde ışıklar, torpidoyu bölen bir ambiyans ışığı falan da oluyor, onu yapabiliyorlar mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cez

    Sayın multimode bunu diyen Bostancıoğlu Kartal servisiydi. Bir kaç servise daha sorduktan sonra çetrefilli cevaplar alınca derhal bu işlemden vazgeçtim. Benim kızdığımda bu. Ben istiyorum aydınlatma paketi (gizli tarikat illumunati ye gireceğim) dedim. Sırf bu ekran için yok olmuyor dediler. Sadece araba içinde birkaç ışık değişiyor dediler. Panel aynı. Başka bayi panelide değiştirebiliyorsunuz diyor. Kesin cevap yok. Bayiler içindede anket yaptıramadık. Var diyen ler yok diyenler. İşte bu arabanın tek sorunu BAYLAS.
    Çoğu şey muğlak. Umarım düzelirler.
    Bana sorarsan girme o işlere derim multimode. Servisler bu arabanın elektrik bilgisayar sistemine hakim değiller. Bakınız wkwwlwig. O arabayla daha uğraşırlarsa belkide el frenini çekince tavan perdesi kapanacak.

    Kimbilir?

    Ama benim derin teknisyenim Bostancıoğlundaki ekrana amber rengi veren led i değiştirerek başka renk yapabileceğini söylüyordu. 50 ytl gibde bir masraftan söz ediyordu. Bunu diğer servisler onaylamadılar. Daha doğrusu böyle bir konuyu hiç bilmiyorlardı. Bilginize.

    quote:

    Orijinalden alıntı: multimode


    quote:

    Cez
    23 Kasım 2008; 1:56:35
    Gösterge paneli aydınlatma paketi alsanız bile değişmiyor. Malesef turuncu. Turuncu caution ikaz rengidir. Bakanı rahatsız eder, en azından beni ediyor. Bu konuda beni en iyi jetranger üstadım anlar.(Uçaklardaki tüm uyarı ışıkları amber turuncu renktedir.) Bu konuda çalıştıklarını, söylediklerimde haklılık payı olduğunuda ilettiler. Sanırım 40-50 ytl masrafla farklı renkte çalıştırabileceklermiş.


    Sayın Cez, neredeyse 1 yıl önce yazdığınız bir yazıdan aldım yukarıdakileri.
    Gösterge konusunda sizinle aynı şekilde düşünüyorum, turuncu gösterge paneli beni de rahatsız ediyor.
    Farklı renkte çalıştırabileceklerinden bahsetmişsiniz, acaba sonuç ne oldu?




    Alıntıları Göster
    Yazılanlara bakılırsa "Picasso'da Aydınlatma Paketi Muamması" başlıklı yeni bir konu açılabilir.
    Bu belirsizliğin nedeniyse malesef bayilere yeterli bilgi ve eğitim vermeyen/veremeyen Baylas.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevimlihayalet8

    dün uzunca bir süre shell in yeni yakıtı GTL yi almak için GTL satan shell aradım ,bazı öğrenimlerim oldu.
    1-yol bilgisayarı 30 kilometreden az bir mesafe için yakıtınızın kaldığı andan itibaren riske girmemek için ,benzinciye kadar ne kadar yol yapabileceğinizi göstermiyor.
    2-göstermemeye başladığı andan itibaren 55 km yol yaptım. klima kapalı sıfır eğimli ve düz bir yolda,14 kilometre boyunca 3.2 lt /100 km tüketim değerini gördüm. benim için bir rekor.
    78 km /saat sabit hız ile 6.viteste
    3-yakıt aldıktan sonra , depoda 2.7 lt daha yakıtın kaldığını öğrendim.
    4-shell GTL yakıtı ile ilgili yorumumu ayrıca paylaşacağım.
    izmir de citroen kavukların (yan yoldan) 500 metre ilerisindeki shellden aldım.
    ilk çalıştırdığımda yol bilgisayarı 1340 km gösterdi.
    bugüne kadar Total den almıştım. umarım bir sorunla karşılaşmam.
    Citroen ,GTL yakıtı öneriyor mu?total den almadığım için garantiden çıkarır mı? aklımda şüpheler yok değil.
    sizlerde bu konudaki deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    Benim araba son Ankara seyahatlerimden sonra 43200 km ye geldi sorunsuzca. Ankara'da bir gün evin önünde çalıştırdığımda ikaz panelinde " short beam faulty " Kısa far arızası ikazını okudum. İnip baktığımda sag far kısa huzmesinin yanmadığını gördüm. Konya yolundaki " Gönen " e gidip far kısa lambasını değiştirttim. Toplam ödediğim para 7,5 TL . Önce inanamadım 75 tl zannettim. Gerçekten yedibuçuk liraymış. Yanımızda yedek birkaç cins ampul bulundurmakta yarar var sanırım. Değişimi de o kadar zor değil..

    Bu arada İzmir'e dönerken Polatlı'daki ikinci Shell'de depoyu GTL Dizel ile doldurdum. Çeşme'ye vardığımda yol hız limitlerine uymak kaydıyla 100km de ortalama yakıt harcaması ( yol bilgisayarınca ) 4.9 LT idi. Klima yol boyu açıktı. Bunu daha önce de denemiştim. Ancak otoyola çıkınca 100 km nin üzerine çıkarsanız bu ortalama 5.5 litre civarına çıkıveriyor. Arabanın en ekonomik hız aralığı bence 90 - 100 km. Motor da 30 000 km den sonra süper performanslı ve o denli ekonomik hale dönüşüyor. Ancak hor kullanmaktan, soğutmadan motor susturmaktan kaçınınız.
    Hepinize kazasız, arızasız sürüşler diliyorum..
    _____________________________




  • Jetranger abimize katılıyorum. Oranlarımız aynı. Birde manuel müdahaleler ile sıkarsanız 4.6 bile düşüyor.Ancak buda insanı yoruyor arabanın keyfini çıkarmak varken.Ama 90-100 arası 2000 devir, en sevdiği vites 6 da uygun lastiklerle.

    Shellden hiç dizel almadım. Gerçekten farkediyormu? Opetten hiç şaşmam ama. ne de olsa çoğunluğu yerli sayılır. Merak ettim shellin dizelini.




    quote:

    Orijinalden alıntı: jetranger


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevimlihayalet8

    dün uzunca bir süre shell in yeni yakıtı GTL yi almak için GTL satan shell aradım ,bazı öğrenimlerim oldu.
    1-yol bilgisayarı 30 kilometreden az bir mesafe için yakıtınızın kaldığı andan itibaren riske girmemek için ,benzinciye kadar ne kadar yol yapabileceğinizi göstermiyor.
    2-göstermemeye başladığı andan itibaren 55 km yol yaptım. klima kapalı sıfır eğimli ve düz bir yolda,14 kilometre boyunca 3.2 lt /100 km tüketim değerini gördüm. benim için bir rekor.
    78 km /saat sabit hız ile 6.viteste
    3-yakıt aldıktan sonra , depoda 2.7 lt daha yakıtın kaldığını öğrendim.
    4-shell GTL yakıtı ile ilgili yorumumu ayrıca paylaşacağım.
    izmir de citroen kavukların (yan yoldan) 500 metre ilerisindeki shellden aldım.
    ilk çalıştırdığımda yol bilgisayarı 1340 km gösterdi.
    bugüne kadar Total den almıştım. umarım bir sorunla karşılaşmam.
    Citroen ,GTL yakıtı öneriyor mu?total den almadığım için garantiden çıkarır mı? aklımda şüpheler yok değil.
    sizlerde bu konudaki deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    Benim araba son Ankara seyahatlerimden sonra 43200 km ye geldi sorunsuzca. Ankara'da bir gün evin önünde çalıştırdığımda ikaz panelinde " short beam faulty " Kısa far arızası ikazını okudum. İnip baktığımda sag far kısa huzmesinin yanmadığını gördüm. Konya yolundaki " Gönen " e gidip far kısa lambasını değiştirttim. Toplam ödediğim para 7,5 TL . Önce inanamadım 75 tl zannettim. Gerçekten yedibuçuk liraymış. Yanımızda yedek birkaç cins ampul bulundurmakta yarar var sanırım. Değişimi de o kadar zor değil..

    Bu arada İzmir'e dönerken Polatlı'daki ikinci Shell'de depoyu GTL Dizel ile doldurdum. Çeşme'ye vardığımda yol hız limitlerine uymak kaydıyla 100km de ortalama yakıt harcaması ( yol bilgisayarınca ) 4.9 LT idi. Klima yol boyu açıktı. Bunu daha önce de denemiştim. Ancak otoyola çıkınca 100 km nin üzerine çıkarsanız bu ortalama 5.5 litre civarına çıkıveriyor. Arabanın en ekonomik hız aralığı bence 90 - 100 km. Motor da 30 000 km den sonra süper performanslı ve o denli ekonomik hale dönüşüyor. Ancak hor kullanmaktan, soğutmadan motor susturmaktan kaçınınız.
    Hepinize kazasız, arızasız sürüşler diliyorum..
    _____________________________




  • Arkadaşlar iyi hafta sonları,
    forumda sorulan sorulara yeteri kadar ilgi gösterilmediği kanaatindeyim.Aslına bakarsanız cevapları bilenlerin bu tip soruları cevaplaması vesilesiyle foruma dışarıdan katılıp bilgi edinen kişiler içinde gayet yararlı olacağını düşünüyorum.
    Böylelikle araç seçimi esnasında zorlanan kişilerede yardımcı olabiliriz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: clankquee

    Arkadaşlar Merhaba,
    Grand C4 Picasso için 100/0 fren mesafesini bilen varmı?Benim baktığım broşürlerde bu yazmıyor.Yalnız arabanın frenlemesinin tatminkar olduğuda açık.Önceki arabam Honda Jazz'dı ve arabamı çok sevmeme rağmen frenleri pek güvende hissettirmiyordu.Gerçi sınıf olarak farklı gruptalar ama Picasso'yu alınca bu endişelerim ortadan kalktı.

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Günaydın,

    Cez' e katılıyorum, adamlar neye servis vereceklerini bilmiyorlar. Bence sebep, C3, C4, Picasso derken modellerin hızla güncellenmesi, Citroen' in eski ve efsanevi tasarım anlayışına dönmesi, ve bu tasarımın halkımız tarafından beğenilip, satışların bir anda yükselmesinden kaynaklanıyor. Düşünsenize, AX, BX, Xsara, Xantia yıllarını! Kaç Citroen görüyorduk yollarda? Servisler rahattı, teknoloji eski idi, yenilenmeye ayak uyduramadılar bence.

    Bu arada önemli bir ayrıntıyı bildirmek isterim : Beni Salı günü Baylas' tan aradılar, parçanız servise intikal etti, sizi montaj için çağıracaklar dediler. Bugün Cuma, servisten tık yok!!!! Ben de aramıyorum inadına, bakalım ne kadar daha bekleyeceğiz?

    Bu arada, aydınlatma paketinde benim bildiğim, kapı içi ceplerinde ışıklar, torpidoyu bölen bir ambiyans ışığı falan da oluyor, onu yapabiliyorlar mı?




    Öncelikle bir xantianın bir xm in teklonojisi bir c3 den bir c4 den daha üst düzeydedir. bir dijital gösterge ile teklonoji ilerlemiş sayılmaz. zaten 85 yılında bx digit ile tam dijital gösterge piyasaya sunulmuştu. (
    Wouter Bregmanyoutube
    Citroën BX Digit dashboard at night
    http://www.youtube.com/watch?v=F06YoENXsG8
    )Günümüzde Citroen, citroen olmaktan çıkmış, artık sıradan araba yapmaktadır. güzel görünümlü ama teklonoji açısından içi boş araçlar... Sistemler daha basit. Bir hidrolik süspansiyon kadar komplike bir teklonoji yok. Torsiyondan da tamamen vazgeçtiler. gerçekten sıradan ve diğer araçların aynısı. Sadece tasarım farkı var. Azıcık kafası çalışan servis elemanı bu araçları kolayca çözer.
    Şimdi bir xm, bir xantia ile yetkili servise gitseniz aracınızın derdine derman olacak kimseyi bulamazsınız.

    Bahsettiğiniz araçlar ax, bx, xantia xsara gibi modeller sorunsuzluklarıyla bilinen servisin üstüne iş düşürmeyen modellerdi. Servisler bu yüzden rahattı. Dolayısıyla servis çok çalışmazdı. eğer siz bunu böyle söylemiş olsanız kabulümdü ama teklonoji derseniz orda durun derim.

    thecickeyoutube
    Xantia Activa VS SAAB 93
    http://www.youtube.com/watch?v=2v1CF_fY4nE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 15 Ağustos 2009; 20:24:30 >
    _____________________________

    2000 Xantia Activa HDi

    1996 XM Turbo CT VSX




  • Merhabalar,

    Sanırım yanlış anlaşıldım, Citroen' in zamanının çok ötesinde olan, önden çekiş sistemi, bağımsız süspansiyon, hidraktif süspansiyon, direksiyon açısına göre dönen farlar gibi teknolojileri, çok uzun yıllar öncesinden sunduğunu biliyorum. Ancak 90 lı yılların, Citroen için bir duraklama evresi olduğunu tüm otomotiv endüstrisi kabul ediyor, zira yukarıda belirtilen geliştirmelerden sonra, millenyuma yaklaşılan yıllarda, herhangi bir atılım yapılmaması da bu iddiayı doğrular nitelikte.

    Diğer yandan, sıradan olarak tabir ettiğiniz otomobiller, şu anda Avrupa'da piyasada olan tüm markalar ile aynı özelliklere sahip, motor, yürüyen aksam, elektronik bileşenler, vs... 90 lı yıllarda üretilen Ford, VW, Renault, Peugeot gibi markaların otomobilleri de, bugün sıradan tabir ettiğiniz Citroen ile aynı teknoloji, hatta, aynı parça kullanımına sahipken, o markaların servislerinde sıkıntı yaşanmamasını nasıl açıklayabilirsiniz? Bence bu, tamamen, teknolojinin gelişimine ayak uyduramamaktan kaynaklamaktadır.

    Herkese iyi günler...



    quote:

    Orijinalden alıntı: AlperAkbilgi

    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Günaydın,

    Cez' e katılıyorum, adamlar neye servis vereceklerini bilmiyorlar. Bence sebep, C3, C4, Picasso derken modellerin hızla güncellenmesi, Citroen' in eski ve efsanevi tasarım anlayışına dönmesi, ve bu tasarımın halkımız tarafından beğenilip, satışların bir anda yükselmesinden kaynaklanıyor. Düşünsenize, AX, BX, Xsara, Xantia yıllarını! Kaç Citroen görüyorduk yollarda? Servisler rahattı, teknoloji eski idi, yenilenmeye ayak uyduramadılar bence.

    Bu arada önemli bir ayrıntıyı bildirmek isterim : Beni Salı günü Baylas' tan aradılar, parçanız servise intikal etti, sizi montaj için çağıracaklar dediler. Bugün Cuma, servisten tık yok!!!! Ben de aramıyorum inadına, bakalım ne kadar daha bekleyeceğiz?

    Bu arada, aydınlatma paketinde benim bildiğim, kapı içi ceplerinde ışıklar, torpidoyu bölen bir ambiyans ışığı falan da oluyor, onu yapabiliyorlar mı?




    Öncelikle bir xantianın bir xm in teklonojisi bir c3 den bir c4 den daha üst düzeydedir. bir dijital gösterge ile teklonoji ilerlemiş sayılmaz. zaten 85 yılında bx digit ile tam dijital gösterge piyasaya sunulmuştu. (
    Wouter Bregmanyoutube
    Citroën BX Digit dashboard at night
    http://www.youtube.com/watch?v=F06YoENXsG8
    )Günümüzde Citroen, citroen olmaktan çıkmış, artık sıradan araba yapmaktadır. güzel görünümlü ama teklonoji açısından içi boş araçlar... Sistemler daha basit. Bir hidrolik süspansiyon kadar komplike bir teklonoji yok. Torsiyondan da tamamen vazgeçtiler. gerçekten sıradan ve diğer araçların aynısı. Sadece tasarım farkı var. Azıcık kafası çalışan servis elemanı bu araçları kolayca çözer.
    Şimdi bir xm, bir xantia ile yetkili servise gitseniz aracınızın derdine derman olacak kimseyi bulamazsınız.

    Bahsettiğiniz araçlar ax, bx, xantia xsara gibi modeller sorunsuzluklarıyla bilinen servisin üstüne iş düşürmeyen modellerdi. Servisler bu yüzden rahattı. Dolayısıyla servis çok çalışmazdı. eğer siz bunu böyle söylemiş olsanız kabulümdü ama teklonoji derseniz orda durun derim.

    thecickeyoutube
    Xantia Activa VS SAAB 93
    http://www.youtube.com/watch?v=2v1CF_fY4nE

    _____________________________
    We Know What We've Lost When It's Gone...




  • Merhaba,

    Aynı dertten ben de muzdarip oluyorum bazen, bilenlerin bilmeyenlere yardımcı olması kanaatindeyim.

    Grand C4 Picasso için, Türkiye'de yapılan fren testleri, soğuk-sıcak olmak üzere 38-39 m sonuçlarını verdi, ancak burada testin yapıldığı asfaltın kalitesi de çok önemli. Her ne kadar bu cüssede bir araç için kısa bir mesafe olsa da, asfaltı, cam gibi parlayan ve ülkemizin çoğu bölgesinde karşılaşılan asfalt ve stabilize yollarda, bu mesafenin uzayacağını, ve/veya aracın duruş karakterini etkileyebileceğini unutmayın.

    İyi günler dilerim...

    quote:

    Orijinalden alıntı: clankquee

    Arkadaşlar iyi hafta sonları,
    forumda sorulan sorulara yeteri kadar ilgi gösterilmediği kanaatindeyim.Aslına bakarsanız cevapları bilenlerin bu tip soruları cevaplaması vesilesiyle foruma dışarıdan katılıp bilgi edinen kişiler içinde gayet yararlı olacağını düşünüyorum.
    Böylelikle araç seçimi esnasında zorlanan kişilerede yardımcı olabiliriz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: clankquee

    Arkadaşlar Merhaba,
    Grand C4 Picasso için 100/0 fren mesafesini bilen varmı?Benim baktığım broşürlerde bu yazmıyor.Yalnız arabanın frenlemesinin tatminkar olduğuda açık.Önceki arabam Honda Jazz'dı ve arabamı çok sevmeme rağmen frenleri pek güvende hissettirmiyordu.Gerçi sınıf olarak farklı gruptalar ama Picasso'yu alınca bu endişelerim ortadan kalktı.



    _____________________________
    We Know What We've Lost When It's Gone...




  • iyi akşamlar wkwwlwig,
    belirttiğiniz rakamlar oldukça tatminkar.zaten arabada bu kendisini farkettiriyorda.Yardımlarınız ve paylaşımınız için çok teşekkürler.

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Merhaba,

    Aynı dertten ben de muzdarip oluyorum bazen, bilenlerin bilmeyenlere yardımcı olması kanaatindeyim.

    Grand C4 Picasso için, Türkiye'de yapılan fren testleri, soğuk-sıcak olmak üzere 38-39 m sonuçlarını verdi, ancak burada testin yapıldığı asfaltın kalitesi de çok önemli. Her ne kadar bu cüssede bir araç için kısa bir mesafe olsa da, asfaltı, cam gibi parlayan ve ülkemizin çoğu bölgesinde karşılaşılan asfalt ve stabilize yollarda, bu mesafenin uzayacağını, ve/veya aracın duruş karakterini etkileyebileceğini unutmayın.

    İyi günler dilerim...

    [
    _____________________________
  • Herkese merhaba,

    Aşağıdaki konuya dikkat eden veya deneyen oldu mu acaba? Tekrar servise gitmek istemiyorum açıkçası ama mecbur kalırsam götüreceğim yine, ama tabi ki başka servise.

    Teşekkürler, iyi günler...

    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Çok teşekkürler arkadaşlar, bayağı erken oldu bu uyarı

    Ben Ulugöl'ün methini duydum, bu konuda bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?

    Bu arada, alın size yeni bir sorun daha, aracımı kör topal aldım, akşam kapalı otoparka girerken, kardeşim dedi ki, bu arabanın farları gaz verince canlanıyor, kesince zayıflıyor, özellikle direksiyon tam sağ ve tam sol konumuna gelip, direksiyon pompası by-pass yaptığında, HADİ BAKALIM!!! Eski manyetolu motosikletler gibi!!!

    İlk önce bu elektrik arızasından olabilir mi dedim, kardeşim, olur mu oğlum, aldığından beri böyle bu araba dedi. Aynı sorunla karşılaşan, dikkatini çeken oldu mu? Eğer olmadıysa, sizden ricam, iyice karanlık bir yerde bu akşam deneyip, bilgi vermeniz.

    Herkese iyi günler, mutlu sürüşler...


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahta_bacak

    Bostancıoğlu Kartal'mı? Aman ha, sakın uğramayın, önünden bile geçmeyin.

    Bir vidalama yapmayı beceremediler diye, TEM otobanda sağ çamurluğum uçtu benim seyir halindeyken.

    Böyle rezil, beceriksiz ve herşeyden önemlisi vurdumduymaz servis olamaz.

    Sakın ha!!!!

    _____________________________
    We Know What We've Lost When It's Gone...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig

    Herkese merhaba,

    Aşağıdaki konuya dikkat eden veya deneyen oldu mu acaba? Tekrar servise gitmek istemiyorum açıkçası ama mecbur kalırsam götüreceğim yine, ama tabi ki başka servise.

    Teşekkürler, iyi günler...

    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Çok teşekkürler arkadaşlar, bayağı erken oldu bu uyarı

    Ben Ulugöl'ün methini duydum, bu konuda bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?

    Bu arada, alın size yeni bir sorun daha, aracımı kör topal aldım, akşam kapalı otoparka girerken, kardeşim dedi ki, bu arabanın farları gaz verince canlanıyor, kesince zayıflıyor, özellikle direksiyon tam sağ ve tam sol konumuna gelip, direksiyon pompası by-pass yaptığında, HADİ BAKALIM!!! Eski manyetolu motosikletler gibi!!!

    İlk önce bu elektrik arızasından olabilir mi dedim, kardeşim, olur mu oğlum, aldığından beri böyle bu araba dedi. Aynı sorunla karşılaşan, dikkatini çeken oldu mu? Eğer olmadıysa, sizden ricam, iyice karanlık bir yerde bu akşam deneyip, bilgi vermeniz.

    Herkese iyi günler, mutlu sürüşler...


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahta_bacak

    Bostancıoğlu Kartal'mı? Aman ha, sakın uğramayın, önünden bile geçmeyin.

    Bir vidalama yapmayı beceremediler diye, TEM otobanda sağ çamurluğum uçtu benim seyir halindeyken.

    Böyle rezil, beceriksiz ve herşeyden önemlisi vurdumduymaz servis olamaz.

    Sakın ha!!!!



    Alıntıları Göster
    Merhaba wkwwlwig

    benim arabam 5 kişilik 2009 Picasso. Dediğin soruna ben rastlamadım.
    bir sorun olma ihtimali var bence.

    Saygılar,
    _____________________________




  • Çok teşekkürler Altugkiral, bize yine sevdanın yolları o zaman!!! Yarın götüreyim de baksınlar, tabi boş boş bakmasınlar diye de umalım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: altugkiral

    Merhaba wkwwlwig

    benim arabam 5 kişilik 2009 Picasso. Dediğin soruna ben rastlamadım.
    bir sorun olma ihtimali var bence.

    Saygılar,
    _____________________________
    We Know What We've Lost When It's Gone...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig

    Çok teşekkürler Altugkiral, bize yine sevdanın yolları o zaman!!! Yarın götüreyim de baksınlar, tabi boş boş bakmasınlar diye de umalım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: altugkiral

    Merhaba wkwwlwig

    benim arabam 5 kişilik 2009 Picasso. Dediğin soruna ben rastlamadım.
    bir sorun olma ihtimali var bence.

    Saygılar,


    Alıntıları Göster
    Bugun işyerimin oldugu eston çamlıevlerde bej 7 kişilik picasso gördum . Benımkı 1000 km de sizinki kac bın km de dıye sordum. 40000 km deymış ve gayette mennunmuş. Bır soeunlada karşılaşmamış

    Arkadaşlar dızel aracımızda aracı calıştırırken veya kapatırken ısınması veya soğuması ıcın extra birşey yapmamız gerekırmı. Birde el frenını kendisi kapatıyor. Ancak bız uzun süre cekili tutarsak daha extra tutma yapıyormuş. Birde kıtapta yanlış anlamadıysam normal frenlere birşey olursa el frenını cekili tutarsak fren vazıfesı yapacağı konusunu yanlışmı anladım yoksa öylemıdır.

    1150 km de artık kafaya takmadıgım için vıtes değişimlerindeki kasmayı hıssetmıyorum bile. Yanlız sollamalarda manuel vıtesi kullanınca cok daha faydalı oluyor. Bu arabayı otomatık dıye hanıma vereyım o da kullansın işi için arabayı tanımak şart. Huyunu suyunu biraz bilmek lazım gibime geliyor.

    Aracı 1500 -2000 km deyken getirin bir kontrol edelim demişlerdi. Haftaya ulugölden randevu alıp götüreyim.
    Esnaflıklarından mennun kalmıştım. Umarım servisindende mennun kalırım.

    Herkese kazasız keyıflı sürüşler.
    _____________________________
    Ne insanlar gördüm üstünde elbise yok. Ne Elbiseler gördüm içinde adam yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic

    Bugun işyerimin oldugu eston çamlıevlerde bej 7 kişilik picasso gördum . Benımkı 1000 km de sizinki kac bın km de dıye sordum. 40000 km deymış ve gayette mennunmuş. Bır soeunlada karşılaşmamış

    Arkadaşlar dızel aracımızda aracı calıştırırken veya kapatırken ısınması veya soğuması ıcın extra birşey yapmamız gerekırmı. Birde el frenını kendisi kapatıyor. Ancak bız uzun süre cekili tutarsak daha extra tutma yapıyormuş. Birde kıtapta yanlış anlamadıysam normal frenlere birşey olursa el frenını cekili tutarsak fren vazıfesı yapacağı konusunu yanlışmı anladım yoksa öylemıdır.

    1150 km de artık kafaya takmadıgım için vıtes değişimlerindeki kasmayı hıssetmıyorum bile. Yanlız sollamalarda manuel vıtesi kullanınca cok daha faydalı oluyor. Bu arabayı otomatık dıye hanıma vereyım o da kullansın işi için arabayı tanımak şart. Huyunu suyunu biraz bilmek lazım gibime geliyor.

    Aracı 1500 -2000 km deyken getirin bir kontrol edelim demişlerdi. Haftaya ulugölden randevu alıp götüreyim.
    Esnaflıklarından mennun kalmıştım. Umarım servisindende mennun kalırım.

    Herkese kazasız keyıflı sürüşler.

    Alıntıları Göster
    Merhaba sbuyukkilic,

    40000km mesafeler, artık güncel otomobiller için neredeyse 0km ile eşit, aracınızın dikkatli kullanılması ve bakımlarının zamanında yapılması halinde, 300000km rahat hizmet edebileceğini söyleyebiliriz.

    Dizel motorların ilk çalıştırılmasında dikkat edilmesi gereken husus, ısıtma bujilerinin devreden çıkmasını beklemek, ki bizim araçlarımızda bu işlem göz açıp kapatma süresi kadar, araç çalıştırılırken kesinlikle gaz verilmemeli. Motor çalıştıktan sonra ise, rölanti devrinde 10-15 sn kadar bekleyip, yağlama sisteminin, yağı en üst noktalara - turbo dahil - basması beklenmeli. Kesinlikle uzun motor ısıtma süreçlerine gerek yok, zira hareket halinde, şanzıman, amortisör yağlarının da, motor yağı ve soğutma sıvısı ile birlikte ısınması gerektiğini unutmayın.

    Motoru durdurma işleminde ise, aracı park ettikten sonra, motorun rölanti devrinde 15-30 sn çalışmasına izin vermek gerekiyor, eğer çok acele bir durum varsa, en azından içinizden 5 e kadar sayıp kontağı kapatın, zira çok yüksek devirlerde (80-120bin d/dak) dönen turbo pallerinin, yataklarının yağlaması, motor durduğu anda kesilecektir, bekleme süresi zarfında, turbo düşük bir devire ineceğinden, ömrü çok daha uzun olacaktır.

    Dizel motor kullanımı ile bir diğer hatırlatma da, EURO diesel kullanılsa dahi, motorun kurumlardan temizlenmesi için, 30-40bin km aralığında Carbon Clean ve Ultrasonik Enjektör Temizliği yaptırılmasıdır. Motorin, diğer yakıtlara göre daha çok kurumlanma yapar, bu kurum subapların tam kapanmasına engel olarak kompresyon düşüklüğü yaratabilir, performans düşer. Ancak unutulmaması gereken bir diğer husus da, ilerlemiş km lerde bu kurumun motora faydalı olduğudur, zira aşınmış segman ve gömlek arasında bir nevi sızdırmazlık sağlar ve yağ yakmayı nispeten engeller.

    El freninin, kontak kapandığında devreye girdiği, ve aracı vitese takıp ilerlemeye başladığınızda devreden çıktığı dorudur, dilerseniz bu fonksiyonu devre dışı bırakabilirsiniz. Ancak çok önemli bazı noktaları hiçbir zaman unutmayınız :

    1- Sahip olduğumuz araçlar, son nesil ABS ve ESP sistemleri ile donatılmışlardır, bu sistemler tekerlek göbeklerindeki sensörler vasıtası ile her tekerleğin devrini ölçerek, fonksiyon ederler. Bir şekilde frene dışarıdan yapılacak müdahale, sistemin hata vermesine yol açacaktır, göstergede ABS uyarı ışığı yanacak ve fren pedalı döşemeye yapışacaktır, bu durumda ABS devre dışıdır ve tekerlekler kilitlenecektir. Bu genel bir bilgidir, çok emin olmamakla birlikte, araçlarımızda hareket halinde iken elektrikli el frenini devreye sokmak mümkün olmamalıdır.

    2- El freni kullanarak dönüş ve/veya yavaşlama, trafik seyri açısından tehlikeli bir işlemdir. Araçların fren sistemleri incelendiğinde, durdurma işini ön frenlerin yaptığını, arkaların ise çok önemli olan dengeyi sağladığını görebilirsiniz, sizden ricam, el freni ile uğraşma işini profesyonellere bırakıp, ekran karşısından seyretmenizdir, ki ben bunu tercih ediyorum, dışarıdan bakmak, içeride olmaktan çok daha keyifli.

    2008 yılı itibarı ile ithal edilen Picassolarda, 1500-2000-2500 km kontolü yoktur, zira bu kontrol araç trafiğe çıkmadan önce yapılmakta ve aracın ön camına PDI etiketi yapıştırılmaktadır. Sizin aracınız için de durum geçerli, ilk bakımınız 15000 km de olacak.

    Uzun bir yazı oldu, umarım sıkmamışımdır sizleri, tahammülünüz için teşekkürler.

    Herkese keyifli haftasonları dilerim.
    _____________________________
    We Know What We've Lost When It's Gone...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig

    Merhaba sbuyukkilic,

    40000km mesafeler, artık güncel otomobiller için neredeyse 0km ile eşit, aracınızın dikkatli kullanılması ve bakımlarının zamanında yapılması halinde, 300000km rahat hizmet edebileceğini söyleyebiliriz.

    Dizel motorların ilk çalıştırılmasında dikkat edilmesi gereken husus, ısıtma bujilerinin devreden çıkmasını beklemek, ki bizim araçlarımızda bu işlem göz açıp kapatma süresi kadar, araç çalıştırılırken kesinlikle gaz verilmemeli. Motor çalıştıktan sonra ise, rölanti devrinde 10-15 sn kadar bekleyip, yağlama sisteminin, yağı en üst noktalara - turbo dahil - basması beklenmeli. Kesinlikle uzun motor ısıtma süreçlerine gerek yok, zira hareket halinde, şanzıman, amortisör yağlarının da, motor yağı ve soğutma sıvısı ile birlikte ısınması gerektiğini unutmayın.

    Motoru durdurma işleminde ise, aracı park ettikten sonra, motorun rölanti devrinde 15-30 sn çalışmasına izin vermek gerekiyor, eğer çok acele bir durum varsa, en azından içinizden 5 e kadar sayıp kontağı kapatın, zira çok yüksek devirlerde (80-120bin d/dak) dönen turbo pallerinin, yataklarının yağlaması, motor durduğu anda kesilecektir, bekleme süresi zarfında, turbo düşük bir devire ineceğinden, ömrü çok daha uzun olacaktır.

    Dizel motor kullanımı ile bir diğer hatırlatma da, EURO diesel kullanılsa dahi, motorun kurumlardan temizlenmesi için, 30-40bin km aralığında Carbon Clean ve Ultrasonik Enjektör Temizliği yaptırılmasıdır. Motorin, diğer yakıtlara göre daha çok kurumlanma yapar, bu kurum subapların tam kapanmasına engel olarak kompresyon düşüklüğü yaratabilir, performans düşer. Ancak unutulmaması gereken bir diğer husus da, ilerlemiş km lerde bu kurumun motora faydalı olduğudur, zira aşınmış segman ve gömlek arasında bir nevi sızdırmazlık sağlar ve yağ yakmayı nispeten engeller.

    El freninin, kontak kapandığında devreye girdiği, ve aracı vitese takıp ilerlemeye başladığınızda devreden çıktığı dorudur, dilerseniz bu fonksiyonu devre dışı bırakabilirsiniz. Ancak çok önemli bazı noktaları hiçbir zaman unutmayınız :

    1- Sahip olduğumuz araçlar, son nesil ABS ve ESP sistemleri ile donatılmışlardır, bu sistemler tekerlek göbeklerindeki sensörler vasıtası ile her tekerleğin devrini ölçerek, fonksiyon ederler. Bir şekilde frene dışarıdan yapılacak müdahale, sistemin hata vermesine yol açacaktır, göstergede ABS uyarı ışığı yanacak ve fren pedalı döşemeye yapışacaktır, bu durumda ABS devre dışıdır ve tekerlekler kilitlenecektir. Bu genel bir bilgidir, çok emin olmamakla birlikte, araçlarımızda hareket halinde iken elektrikli el frenini devreye sokmak mümkün olmamalıdır.

    2- El freni kullanarak dönüş ve/veya yavaşlama, trafik seyri açısından tehlikeli bir işlemdir. Araçların fren sistemleri incelendiğinde, durdurma işini ön frenlerin yaptığını, arkaların ise çok önemli olan dengeyi sağladığını görebilirsiniz, sizden ricam, el freni ile uğraşma işini profesyonellere bırakıp, ekran karşısından seyretmenizdir, ki ben bunu tercih ediyorum, dışarıdan bakmak, içeride olmaktan çok daha keyifli.

    2008 yılı itibarı ile ithal edilen Picassolarda, 1500-2000-2500 km kontolü yoktur, zira bu kontrol araç trafiğe çıkmadan önce yapılmakta ve aracın ön camına PDI etiketi yapıştırılmaktadır. Sizin aracınız için de durum geçerli, ilk bakımınız 15000 km de olacak.

    Uzun bir yazı oldu, umarım sıkmamışımdır sizleri, tahammülünüz için teşekkürler.

    Herkese keyifli haftasonları dilerim.

    Alıntıları Göster
    18 Sayfaya kadar gelen, bilgi ve deneyimleri ile foruma katılan tüm arkadaşlara merhaba
    Tekrar tekrar okumaktan kendimi alamıyorum. Burada paylaşılan bilgileri okumadan önce marka isimine pek güvenim yoktu. Okuduktan sonra ise tereddütlerim satın alma düşüncesi derecesinde devam ediyor.
    Yeni bilgi ve deneyimlerinizi ekranımda görmeyi beklerken, tüm c4 picasso ve grand c4 picasso pilot ve ko-pilotlarına iyi seyirler diliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enfraruj -- 23 Ağustos 2009; 13:49:52 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enfraruj

    18 Sayfaya kadar gelen, bilgi ve deneyimleri ile foruma katılan tüm arkadaşlara merhaba
    Tekrar tekrar okumaktan kendimi alamıyorum. Burada paylaşılan bilgileri okumadan önce marka isimine pek güvenim yoktu. Okuduktan sonra ise tereddütlerim satın alma düşüncesi derecesinde devam ediyor.
    Yeni bilgi ve deneyimlerinizi ekranımda görmeyi beklerken, tüm c4 picasso ve grand c4 picasso pilot ve ko-pilotlarına iyi seyirler diliyorum

    Alıntıları Göster
    Aracı kapatmadan önce en az 1 dakika beklenmelidir diye benim kullanma kitapçığıma bir çıkartma yapıştırmışlar. Mutlaka en az 1 dakika bekleyip öyle kapatıyorum. Ayrıca aracım 2600 km ye geldiğinde Mobil1 0-40 yağ, Yağ filtresi ve Hava filtresini orjinal filtreler ile sanayide değiştirdim. Toplam maliyeti 135 TL oldu. İçim rahat etsin diye. Servis de bana aynı şekilde 1500-2500 bakımın kaldırıldığını söylemişti.
    Servis motor yağı olarak 5-40 Total Quartz9000 diyor. Ama bakım kitabına bakarsanız zorunlu değil. Mobilde bir arkadaşım aynen bakım kitabında yazanları söyledi yani 0-40 daki sıfır daha soğuk yaklaşık -30 dereceyi 40 ise yaklaşık 60 derece sıcaklığı karşılar dedi. Önemli olan tam sentetik olması vb. şeyler dedi.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    Merhaba sbuyukkilic,
    .
    .


    El freninin, kontak kapandığında devreye girdiği, ve aracı vitese takıp ilerlemeye başladığınızda devreden çıktığı dorudur, dilerseniz bu fonksiyonu devre dışı bırakabilirsiniz. Ancak çok önemli bazı noktaları hiçbir zaman unutmayınız :

    1- Sahip olduğumuz araçlar, son nesil ABS ve ESP sistemleri ile donatılmışlardır, bu sistemler tekerlek göbeklerindeki sensörler vasıtası ile her tekerleğin devrini ölçerek, fonksiyon ederler. Bir şekilde frene dışarıdan yapılacak müdahale, sistemin hata vermesine yol açacaktır, göstergede ABS uyarı ışığı yanacak ve fren pedalı döşemeye yapışacaktır, bu durumda ABS devre dışıdır ve tekerlekler kilitlenecektir. Bu genel bir bilgidir, çok emin olmamakla birlikte, araçlarımızda hareket halinde iken elektrikli el frenini devreye sokmak mümkün olmamalıdır.

    2- El freni kullanarak dönüş ve/veya yavaşlama, trafik seyri açısından tehlikeli bir işlemdir. Araçların fren sistemleri incelendiğinde, durdurma işini ön frenlerin yaptığını, arkaların ise çok önemli olan dengeyi sağladığını görebilirsiniz, sizden ricam, el freni ile uğraşma işini profesyonellere bırakıp, ekran karşısından seyretmenizdir, ki ben bunu tercih ediyorum, dışarıdan bakmak, içeride olmaktan çok daha keyifli.


    Herkese keyifli haftasonları dilerim.



    Yapmış olduğum test sürüşünde servis yetkilisi "bu araçlarda hareket halinde rahatlıkla el freninin kullanılabileceğini" söylemişti ve bunu da düz ve boş bir yolda 100km/saat hızla giderken denemiştik. Sonuç ise mükemmeldi. Araç anında olduğu yere çakılmıştı. Ancak tekrar hatırlatmak isterim ki yol "düz" idi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hhosafci -- 24 Ağustos 2009; 12:07:08 >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.