Şimdi Ara

GOLF 6 1.4 TSİ 122 BG Mİ? 1.4 TSİ 160 BG Mİ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
27.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Çok genel bir kural,
    Motor az ya da çok yakmaz.
    Sürücü yakar.

    160 hp güçte bir otomobil alan birisi bu gücü kullanacak mı?
    Eğer ki kullanırsa kesinlike 122 hp olandan kat be kat fazla yakar.
    Yok kullanmayacaksa neden 160 HP alıyor?

    Üretimden kaynaklanan size has bir talihsizlik yok ise 122 Hp motor daha sorunsuz olacaktır.
    Dikkat ederseniz Audi A3'ye aynı motorun 125 Hp'lik sürümü kullanılıyor.
    Passatta da 122 HP kullanılıyor.

    140 ve 160 insanları cezbetmek için kullanılıyor...
    Özellikle gencler ya da hırçın sürüş tarzına sahip olanlar bu motorları seçebiliyor.
    Ancak ideal olanı 122 HP oladır. Sorun çıkarma ihtimali en düşük olandır..

    arz ederim
    _____________________________
  • Benim duydugum son haber ise 1.2 tsi gelicekmis golfte ama ne zman bilmiorum ya neden golfte 1.4. Tsi bluomition yok?
    _____________________________
  • bluemotion getirseler üzerine sağlam fiyat eklerler
    _____________________________
  • Merhaba.

    Bahsi geçen motorlardan twincharger 140 HP lik olanını kullanmaktayım. Şu anda arabamı yenileyecek olsam tereddütsüz 160 lık VW'im olsun isterdim. Kullanımdan aldığım keyif bana yeter. İlla ki arabayı agresif kullanmak zorunda değilim ki agresif de kullanmam. Basılabilecek yerlerde basarım.

    Twincharger motorununun karmaşık olduğu kabul ama sorunlu olduğu genellemesine katılmıyorum. Karmaşık olması sorun çıkaracağı anlamına gelmez. Sorun çıkarma olasılığı herhangi teknolojik bir motorla aynıdır. Eğer periyodik bakımlarını düzenli yaptırırsanız bir sorun çıkaracağını zannetmiyorum. 100000 den sonra sonra çıkaracağını da hç zannetmem çünkü bu motorlar 100000 km için üretilmiyor. Kaldı ki ben 145000 kmdir kullanmaktayım.

    Eğer derseniz ki bakımları pahalı bu tartışılabilir. Ama bu performansa bence normal derim.

    Sakin kullanımda 122 ile 160 lık arasında çok fazla yakıt farkının olacağını zannetmiyorum. Devirli kullanımda 160 'lık yakacaktır.

    2012 jettadan 160 lığın Türkiye'de kalkmasının sebebi kotadan ötürüdür diye biliyorum. Yoksa motorun kalktığından değil. Vw ileride kaldırır mı bilemem.

    160 lığın Passat'ta kullanılmaması pazarlama stratejisinden dolayıdır. Motor sorunlu olduğu için değil. A3'te 122 liğin 125 lik versiyonu kullanılıyor, ama A1'de 160'lığın 185'lik versiyonu kullanılıyor. Tamamen pazarlama ile ilgili.

    Ayrıca Passat'ta 150'lik Twincharger motor kullanılmaktadır (EcoFuel modelinde). Almanya sitesinden bakabilirsiniz.

    Her ne kadar sorun çıkarmaz desem de genel kanı 160 lığın daha sorunlu olduğu yönünde olduğundan eğer 2. el kaygısı varsa 122 liğin satışı daha çabuk olacaktır.
    _____________________________
    JETTA TSI-122 BG / HIGHLINE / REFLEKS GÜMÜŞ / DSG / 2013




  • 122 lik jetta almış biri olarak kesinlikle 160 lık diyorum.

    Bu motor daha karmaşık daha teknolojik ve daha pahalı!!

    140 lık motorun kalkma sebebi tamamen ekonomiktir arkadaşlar. Günümüzde firmalar maliyeti düşürmek için en ufak bir vidayı, yalıtım malzemesini bile hesap ediyorken motorda ufak değişikliklerle; daha ucuz daha sade ama hemen hemen aynı performansta motor yapma imkanını tabii ki değerlendireceklerdir. 122 lik motora geçişin sebebi de budur. Bu motor aslında TSi bile değildir. Tamamen müşteri çelme olayı. Bu motor 1.4T olarak satılmalıdır.

    160 bg.lik motorda termik değer çok daha yüksek olduğundan motorda kullanılan bazı parçalar da farklıdır, güçlendirilmiştir. Dolayısıyla daha kısa ömürlü gibi bir kavrama katılmıyorum. Günümüz teknolojisi için artık 200-300 bin km.ler çok değildir.

    Aynı kullanımda 122 likten daha akıcı ve daha az yakıtla mesafe kat edebilirsiniz, ihtiyacınız halinde de muazzam bir güç emrinizde olacaktır. Fabrika verisine göre daha az yakmasının sebebi de motorun yüksek verimidir.

    Satın alma maliyeti daha yüksek ve 2. elde de çok yakar önyargısı handikaplarıdır.

    Şahsen 122 lik jetta kullanıcısıyım ve yakıtım ş.içi 10 lt.yi buluyor( ort. 20 km./s hız ile) Eğer E-5 karışık olursa 8 lt. 160 lık scirocco kullanıcısı arkadaşımda aynı değerlerde gidiyor. (7.0-7.5 yakan arkadaşları kıskanıyorum resmen o kadar yumuşak kullanmama rağmen bu değerlerde)

    Bazı arkadaşlar passatta bu motor yok demiş ama bence bu tamamen pazarlama stratejisi. 1.8 TSI 160 bg. motorun hiç şansı kalmaz yoksa.

    Bakım maliyetleri de aynı. Arıza yapar mı acaba turbosu kompresörü diye düşünülecekse(ki yıllarca yapmayadabilir, garantisi bittikten 1 gün sonra da) atmosferik bir motor alınması bence en temizidir.( Dayımın TDCi focusu garanti bitiminden 1 ay sonra arızalandı; 1000 Tl. )
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.