Şimdi Ara

go-kart yapalım (79. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: punkersen

    Akın abi haklısın ama ben bu sistemi deneye deneye yaptım ve çalışmasında hiç bir sorun yok süper çalışıyor sebebide reno 12 akisinin defransiyele oturdugu kısımın hata düzeltici konumunda olmasıdır. sistemin oynama noktalarını akisin oynama noktalarına denk getirdim böylece akisin uzama kısalma gibi bir hareketi olmayacak birde evet kaynakları bircok yerde sadece puntaladım ama arabayı yere indirirken kalın kaynak yapıcam onlara garanti olsun diye özellikle motoruda yükseğe koydum derelerin içinden geçebilmek için geriye cok önemli iki şey kalıyor koltuk ve aracın alt sacı gerisini artık büyük bir zevkle yapıcam çünkü gerisibitince kullanmaya hazır olucak herkese kolay gelsin ben arka sistemi tuareg arkadasımızdan görüp yaptım oda bu şekilde oyapmıştı eminim cok memnundur çünkü çalışması cok kolay

    Çalışıyorsa problem yok.Elindeki aksın çalışma sistemini bilmediğim için fikir yürüttüm.Demek ki bağlantı noktalarında esneme payı var.
    Koltuk için hurdacıları ya da çıkmacıları dolaş.Ben tüm mekanizmaları çalışır vaziyette transporter koltuğu bile bulmuştum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yaso De Souza

    Arkadaslar ben 17 yasındayım ve motor meslek okuyorum... 8. sınıfta kafama taktım bu sevdayı ve liseye baslayınca yaptım bir go-kart kuzen cok istedi kıyamadım ona verdim

    Simdi Lise 3'e gidiorum ve Lise 2'de bir go-kart yapmaya basladım biraz para sıkıntım olduğu için erteleye erteleye yaptım ama simdi bitmek üzere

    Ben 600 cc'Lik 100 Hp gücünde bir motorun motorunu kullandım...

    Arac oldukca alcak yani buraya koyulan araclar gibi yüksek deil bazı yerlerde sürtüo ama olsuun...

    Neyse ben sorunumu anlatıyım bazen yüksek hızlara cıkınca şase ortadan ikiye bölüncek die korkuorum korkmamak elde deil...

    Şaseyi kaliteli ve güçlü parçalarla yaptım ama tırsıorum yinede...

    Ben bu şasenin bu motoru yüksek hızlarda dayanabilceğini güvenli bir şekilde nasıl öğrenebilirim ???

    Şimdiden TeşekkürLer...

    Aracın asimetrik esnemediği ve vibrasyona maruz kalmadığı sürece hızla ilgili kırılma olmaz.
    Kullandığın boru çapı ve et kalınlığı nedir?Yaptığın kaynak ne kaynağı?Motor vibrasyonunu nasıl kestin? Yüksek hızdan kastın nedir?Bu soruları cevaplayabilirsen sanırım fikir yürütebiliriz.Bir de aracın resmini ekleyebilirsen iyi olur.























  • punkersen kardeş sana ne kadar teşekkür etsem azdır.gercekten cok güzel fotograflar.sana cooook teşekkür ederim.cok başarılı bi calışma yapmışşsın.resimlerinin hepsini kaydettim pcye.sana bir kac sorum var.

    http://img399.imageshack.us/my.php?image=f97f2f870f294831be2c0d4py2.jpg

    1) o rulmanı yuvarlak borunun içine nasıl soktun.yoksa hazırmı aldın.
    2)ordakı acıyı nasıl yaptın nasıl ölçtün.
    3.sorum orda yok rulmanın içini difransiyele nasıl sabitledin.arada boşluk varmı?(korktugum tek yer orası benim)
    4.difransiyelin üstüne dişli kaynattın mı?nasıl bi dişli kaynattın?oranı kac?bide difransiyelin orayı ve motorun oturdugu yerin resimlerini koyabilirmisin?senden cok şey istiyorum biliyorum ama ben tam senın arac gibi bi arac yapacagım için bu resimlerin bana faydası cok olacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AKINCO


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yaso De Souza

    Arkadaslar ben 17 yasındayım ve motor meslek okuyorum... 8. sınıfta kafama taktım bu sevdayı ve liseye baslayınca yaptım bir go-kart kuzen cok istedi kıyamadım ona verdim

    Simdi Lise 3'e gidiorum ve Lise 2'de bir go-kart yapmaya basladım biraz para sıkıntım olduğu için erteleye erteleye yaptım ama simdi bitmek üzere

    Ben 600 cc'Lik 100 Hp gücünde bir motorun motorunu kullandım...

    Arac oldukca alcak yani buraya koyulan araclar gibi yüksek deil bazı yerlerde sürtüo ama olsuun...

    Neyse ben sorunumu anlatıyım bazen yüksek hızlara cıkınca şase ortadan ikiye bölüncek die korkuorum korkmamak elde deil...

    Şaseyi kaliteli ve güçlü parçalarla yaptım ama tırsıorum yinede...

    Ben bu şasenin bu motoru yüksek hızlarda dayanabilceğini güvenli bir şekilde nasıl öğrenebilirim ???

    Şimdiden TeşekkürLer...

    Aracın asimetrik esnemediği ve vibrasyona maruz kalmadığı sürece hızla ilgili kırılma olmaz.
    Kullandığın boru çapı ve et kalınlığı nedir?Yaptığın kaynak ne kaynağı?Motor vibrasyonunu nasıl kestin? Yüksek hızdan kastın nedir?Bu soruları cevaplayabilirsen sanırım fikir yürütebiliriz.Bir de aracın resmini ekleyebilirsen iyi olur.


    Şasede hicbir sorun yok sorun bnden kaynaklanıo şase fikirtepe'nin en iyi ustaları ile yapıldı ve araç şu anda fikirtepe'de!

    Kaynak arabalara yapılan kaynağın aynısı sanırım oksijen kaynağı diyolardı kaynak o vede kaynak kusursuz...

    Motorda her motorda olduğu gibi ufak çapta vibrasyon var ama bunu minimum seviyelere çektik lastik , ağırlık dengeleme vb...

    Yüksek hızdan kastım yüksek hız ne kastım olabilir Bir go-kart için aşırı yüksek hızlara çıkıyo...

    Bu arada motoru Kawasaki Gpz 600R motoru kullandım bu motor bir sorun yaratır mı?

    Birde resim istemişssiniz resim nasıl koyuluyo?SöyLerseniz sevinirim...

    Yardımlarınız için teşekkürler...



















  • punkersen abicim helal olsun sana çok başarılısın bu konuda taktir etmek gerekir .. . ... . .
    çok mükemmmel bir arac yapmışsın ......... . . . . . . ... . . . . . . . .
    kaç hp motor kullanmıştın acaba. . . .. .. . . . . . . .

    bide sana kaça mal oldu bu arac
    öğrenebilirmiyim... .......
  • Yaso De Souza abicim anlattığına göre çok süper bir araç olması lazım kısacası (yerinde duramayıp uçar bu araç) bide resim ekleyebilirsen çok seviniriz........ aracı bir tanıyalım, görelim ...........

    resim eklemeyi anlamamışsan sana yardımcı olabilirim.....

    abicim forumun en altındaki cavapla ve hızlı cevapla kısmının cavaplaya tıkla abicim
    altında masajda resmide görüntüle ye tıkla
    onun yanındaki mesaja resim ekle var öyle bişey ona tıkla 3 tane resim koyma hakkın var bunu iyi değerlendirip güzel resimler koy bence. . . . . .
    gözatlara tıklayınca resimi seç ekle ye tıkla 1 den fazla ise diğerlerini kullan daha sonra tamama mı yok sa işte ekle ye mine tıkla abiicim
    resim görünmeyebilir ama ekliyince çıkacak altına yorumunu da katablirsin .. . . . . . .. . . .. . . .. . . . . . . . .. .
    sen olduğu gibi yazınıda yaz istediğini
    faydalı olabilmişsem ne mutlu bana
    he bu arada benim yazdıklarıma kimse cevaplamıyo lütfen diyorum amam bilmem ki görmüyomusunuz acaba nedendir. . . . . .
    kimse ama kimse cevaplamıyo benim de yardıma ihtiyacım var. . . .. . . . .




  • quote:

    Orjinalden alıntı: servet_volt

    punkersen kardeş sana ne kadar teşekkür etsem azdır.gercekten cok güzel fotograflar.sana cooook teşekkür ederim.cok başarılı bi calışma yapmışşsın.resimlerinin hepsini kaydettim pcye.sana bir kac sorum var.

    http://img399.imageshack.us/my.php?image=f97f2f870f294831be2c0d4py2.jpg

    1) o rulmanı yuvarlak borunun içine nasıl soktun.yoksa hazırmı aldın.
    2)ordakı acıyı nasıl yaptın nasıl ölçtün.
    3.sorum orda yok rulmanın içini difransiyele nasıl sabitledin.arada boşluk varmı?(korktugum tek yer orası benim)
    4.difransiyelin üstüne dişli kaynattın mı?nasıl bi dişli kaynattın?oranı kac?bide difransiyelin orayı ve motorun oturdugu yerin resimlerini koyabilirmisin?senden cok şey istiyorum biliyorum ama ben tam senın arac gibi bi arac yapacagım için bu resimlerin bana faydası cok olacak.


    cevap 1 o rulmanları borunun içine oldugu gibi sokamazsın o borunun içini tornacıda oydurdum bilya yatağı aç dedim o şekilde yaptı ve bilya tam oturdu

    cevap 2o açıyı, porya janta oturdugunda kaynattıgım parçalar janta deymeyecek şekilde yaptım özel bir açı yok.

    cevap 3 defransiyelin iki ucunda konik rulmanları vardır zaten onları yatakları ile beraber aldım sonrada profillere yatakladım tam oturdu.çok kolay bir sistem sen yap ben yardımcı olurum.

    cevap 4 defransiyele bir dişli taktım o dişli bende evde duruyordu bir motorsiklet dişlisi ama benim yaptıgım hata, defransiyele bürşey kaynatılmayacağıydı çünkü sanırım defransiyel ve ekipmanları serlerştirilmiş döküm tarzında bir maddeden yapılıyor. ve kaynattığınızda köpürüyor kaynak tuttu sanıyorsun ve az yüke geldiğinde kopuyor. o yüzden şimdi defransiyele dişliyi civata ile sabitleyeceğim sende öyle yap kolay olur.resimleri ancak haftaya pazar günü koyabilirim

    nasıl ama yardımcı oldummu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cometube

    punkersen abicim helal olsun sana çok başarılısın bu konuda taktir etmek gerekir .. . ... . .
    çok mükemmmel bir arac yapmışsın ......... . . . . . . ... . . . . . . . .
    kaç hp motor kullanmıştın acaba. . . .. .. . . . . . . .

    bide sana kaça mal oldu bu arac
    öğrenebilirmiyim... .......



    teşekkür ederim öncelikle

    ben 11 hp 150 cc scooter motoru kullandım dişli oranları ile beraber aracı rahat bir şekilde yürüteceğine inanıyorum.

    ben su an 1300 ytl deyim
    geriye aracın alt sacı koltuk kaldı ve ıvır zıvırlar

    bu arada arkadaslar ben araca eklemeler yapmayı düşünüyorum yani şekil olarak şu şekilde;

    1. aracın yanlarını bele kadar aluminium saç ile kapatıcam cok estetik bir şekilde,
    2. hız göstergeleri devir ve benzin göstergeleri yapıcam,
    3. el fireni yapıcam,
    4. sinyaller korna falan,
    5. aracın ön tarafına bir panel koyucak içine kontak ve sinyal tuşlarını koyucam,
    6. önüğnüde saç ile kapatıcam,
    7. aracın bele kadar heryeri kapandımı bağlantı yerlerine silikon sıkıcam su geçirmez olucak yani aracın içine camur hiç bi şekilde girmeyecek,

    bakalım nasıl olucak




  • punkersen kardeşim, bir arkadaş zamanın birinde kaporta için bir öneride bulunmuştu.Normalde fiber için kalıp yapmak şart, ancak aracın şasesini kafes teli gibi ince ve şekillenebilir bir malzemeyle şekillendirip onun üzerine bez formunda cam elyafı ile kaplamayı tavsiye etmişti.
    Kafes teli ile şekillendir, cam elyafı ile kapla, polyester ile sertleştir.Araca hem gereksiz yük yüklememiş olursun, hem de köşeli hatlar yapmaya mecbur kalmazsın.Bahsettiğim malzeme bu linkte var
    www.camelyaf.com.tr
    Şişecam Kimyasallar | Soda ve Krom Kimyasalları Üreticisi
    http://www.camelyaf.com.tr/turkce/mat8.php

    Alt taban sacını kesinlikle alüminyum yapmanı tavsiye ederim.Hurdacılarda eski tabelalar dolu.Montajı için şaseyeye birkaç kulak kaynatıp, sacı buralara vidalarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 13 Mayıs 2008; 13:02:32 >




  • teşekkür ederim bu şekilde cok iyi olur ama işçilik cok gerektirir gibi gelior bana birde biryere vurdumu kırılırmı acaba yoksa esnekmi olur o şekilde?? ben aracı bitirince bayaa bi hor kullanıcam gibi gözüküor.aluminium saç yamulursa düzeltirim ama o malzeme sertleşince nasıl bir hal alır onu sanayide bir araştırayım en iyisi cok iyi bir fikir.
  • Motor...Kawasaki Gpz 600

     go-kart yapalım
  • Simdilik bir tek motor resmi var...

    Su an SisLi'deyim Fikirtepe'ye gidince aracın tam resmini cekip yollarım !!!

    Cometube yardımların icin Tesekkür Ederim...
  • arkadasım motor sanırım sıralı 4 silindir. değilmi bu cok iyi gider be ya araca kafa kaldırdır bide havalandırır helal olsun ne diim o aracı kullanmak yürek ister
  • Zaten bazı artistler yandan korna falan calıo eziqe bak qibilerinden motora gazı veriyorum zaten görüş alanımdan cıkmıs oluolar suratlarını qöremiorum

    Motor sıvı soğutmalı , dört zamanlı , dört silindir, DOHC, silindir başına 4 sübap
    Motor Hacmi 592
    Silindir Çapı & Hareket Mesafe 60 x 52.4mm
    Sıkıştırma Oranı 11.0:1
    Yakıt Sistemi 4 x Keihin CVK34
    Azami Güç (bg/dd) 75/10500
    Azami Tork (Nm/dd) 51/9000

    Ateşleme manyetik tetiklemeli
    Çalıştırma Elektrikli
    Aktarma
    Şanzıman 6 vites
    Güç Aktarım zincirli
  • Arabanın son haLide BöyLe bir sey olcak bu resmi motor görünümü falan lastikler falan benzediği için koydum

     go-kart yapalım
  • ayıpsın gercekten varya cözdüm olayı teşekkür ederim.ben dayı ogluyla beraber yapcam yaza.sponsor dayım olcak bize.bende şimdiden kendimi geliştirmek istiyorum.yapcagımız aracta senınkı gibi olcagi için sana soruyorum hep.bu yüzden bana cokk cookk yardımcı oluyorsunresimlerini bekliyorum.pazarı dört gözle bekliyorum.sorularımı cvpladıgın için teşekkür ederim....

    quote:

    Orjinalden alıntı: punkersen


    quote:

    Orjinalden alıntı: servet_volt

    punkersen kardeş sana ne kadar teşekkür etsem azdır.gercekten cok güzel fotograflar.sana cooook teşekkür ederim.cok başarılı bi calışma yapmışşsın.resimlerinin hepsini kaydettim pcye.sana bir kac sorum var.

    http://img399.imageshack.us/my.php?image=f97f2f870f294831be2c0d4py2.jpg

    1) o rulmanı yuvarlak borunun içine nasıl soktun.yoksa hazırmı aldın.
    2)ordakı acıyı nasıl yaptın nasıl ölçtün.
    3.sorum orda yok rulmanın içini difransiyele nasıl sabitledin.arada boşluk varmı?(korktugum tek yer orası benim)
    4.difransiyelin üstüne dişli kaynattın mı?nasıl bi dişli kaynattın?oranı kac?bide difransiyelin orayı ve motorun oturdugu yerin resimlerini koyabilirmisin?senden cok şey istiyorum biliyorum ama ben tam senın arac gibi bi arac yapacagım için bu resimlerin bana faydası cok olacak.


    cevap 1 o rulmanları borunun içine oldugu gibi sokamazsın o borunun içini tornacıda oydurdum bilya yatağı aç dedim o şekilde yaptı ve bilya tam oturdu

    cevap 2o açıyı, porya janta oturdugunda kaynattıgım parçalar janta deymeyecek şekilde yaptım özel bir açı yok.

    cevap 3 defransiyelin iki ucunda konik rulmanları vardır zaten onları yatakları ile beraber aldım sonrada profillere yatakladım tam oturdu.çok kolay bir sistem sen yap ben yardımcı olurum.

    cevap 4 defransiyele bir dişli taktım o dişli bende evde duruyordu bir motorsiklet dişlisi ama benim yaptıgım hata, defransiyele bürşey kaynatılmayacağıydı çünkü sanırım defransiyel ve ekipmanları serlerştirilmiş döküm tarzında bir maddeden yapılıyor. ve kaynattığınızda köpürüyor kaynak tuttu sanıyorsun ve az yüke geldiğinde kopuyor. o yüzden şimdi defransiyele dişliyi civata ile sabitleyeceğim sende öyle yap kolay olur.resimleri ancak haftaya pazar günü koyabilirim

    nasıl ama yardımcı oldummu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 33rt@@n

    EVET AKIN KARDESİM DISARIDA YAPTIRACAM AMA BURSA BENİ AŞAR :=) SAMSUNDA YAPTIRACAM

    Arkadasların Projen hakkındaki yorumlarını okudum ve kesinlikle haklılar. Moralıni bazmayalım ama 1600.cc motor bile oncelikle problem. sadece motor 250 kg. defransiyel yaklaşık 200 kg. aktarma ters yönde. ha yapılmazmı? donanımlı bir metal iş atölyen, kendi çalıştırdığın bir torna tezğahın ve bolca zamanın yanında iyi bir polyester ustası, finas olarak polyesterin 1 kg şu an 5-6 Tl. diye düşün, tabi kalıbın yapımından söz etmiyorum bile, özetlersek bir araba toplatma işne girdiğinde harcadıklarını hatırla yaptırdıysan eğer (geçmişte çok yaptırırdık) ben 3000 tl yi çoktan geçmiş durumdayım 10 ytl yi yettiremezzin.işten güçten kaldığında caba . yapabileceğin fordu sat o parayla 64-74 arası wosvos, yada sulu bis al hava soğutmalıyla baş edemezsin. bana sorarsan bis i alır resimdeki modifiyeyi yapar plakalı olduğu için rahat rahat kullanırdım. herkese kolay gelsin.




  • arkadaşlar aracımın son hali yorumlarınızı bekliyorum bide 100 veya 125 lik scotor motoru lazım yardımcı olan varsa sevinirim

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caryzi -- 14 Mayıs 2008; 12:18:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yaso De Souza

    Arabanın son haLide BöyLe bir sey olcak bu resmi motor görünümü falan lastikler falan benzediği için koydum

     go-kart yapalım


    Abicim senin yüksek hızdan kastın bayaaaa yüksekmiş yahu.Bu motor, kendi motosikletinde 250km civarı yapıyordur herhalde.Gokart tekerleri ufak olduğu için o hızlara çıkama ama yine de hatırı sayılır hızlara çıkar.Ben olsam o motoru daha güvenli bir araca kullanırdım.




  • merhba arkadaşlar bu plastik koltuklardann nerden bulabiliriz
  • 
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.