Şimdi Ara

go-kart yapalım (582. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 580581582583584
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mustafa abi şu fren işinde takıldım kaldım.fikirlerine ihtiyacım var. Diferansiyel kullandım,dişliyi diferansiyele yerleştirdim ama fren diskini yerleştiremedim motora değiyor.O nedenle iki ayrı fren diski kullanmam gerekti.senin kullandığın resimdeki Motosiklet ayak hidrolik fren pompasından aldım iki adet lakin ikisini tek bir fren teliyle öne aktarma konusunda sıkıntı yaşıyorum.Daha önceki açıklamalarında çin motorlarında kullanılan seninde kullandığın bu pompa ayrı iki kalipere yeterli basıncı uygulayamabilir demiştin.Ama senin uygulamanda tek bir hidrolik pompa görüyorum.Bana biraz yardımcı olur musun.Aracı hala el freni olarak uyguladığım arka jant /kampana/balata sistemi ile durdurmaya çalışıyorum ama pek sağlıklı sayılmaz.

    bir arkadaşta şöyle sistem uygulamış gemişte ama bana bağlantı pek sağlıklı gelmedi alternatif arayışlarındayım
    undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jedemir -- 29 Mayıs 2014; 16:14:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedemir

    Mustafa abi şu fren işinde takıldım kaldım.fikirlerine ihtiyacım var. Diferansiyel kullandım,dişliyi diferansiyele yerleştirdim ama fren diskini yerleştiremedim motora değiyor.O nedenle iki ayrı fren diski kullanmam gerekti.senin kullandığın resimdeki Motosiklet ayak hidrolik fren pompasından aldım iki adet lakin ikisini tek bir fren teliyle öne aktarma konusunda sıkıntı yaşıyorum.Daha önceki açıklamalarında çin motorlarında kullanılan seninde kullandığın bu pompa ayrı iki kalipere yeterli basıncı uygulayamabilir demiştin.Ama senin uygulamanda tek bir hidrolik pompa görüyorum.Bana biraz yardımcı olur musun.Aracı hala el freni olarak uyguladığım arka jant /kampana/balata sistemi ile durdurmaya çalışıyorum ama pek sağlıklı sayılmaz.

    bir arkadaşta şöyle sistem uygulamış gemişte ama bana bağlantı pek sağlıklı gelmedi alternatif arayışlarındayım
    undefined

    Öncelikle , benim kullandığım merkez scootere ait değil ve ondan büyük.

    sana ve bu konuda sıkıntı yaşayan arkadaşlara tekrar belirtmek isterimki ;

    1. scooter fren merkezi sadece tek kalipere yetecek kapasitededir. çift kalipere scooter merkezinin bsınç hacmi yeterli gelmez.

    2. benim yaptığım gibi fren merkezini halatlı tel ile tahrik etmeyi düşünmeyin , halat esnek olduğu için randıman vermiyor.

    3. fren merkezini direkt pedalın altına bağlayın. (resimdeki gibi basit bir sistem yapılabilinir.) caliperlere hidrolik fren hortumu ile yada fren sistemlerinde kullanılan ince boru ile taşıyın yağı.

    4. ford anadol fren merkezleri oldukça ucuz , çıkmacılardan temiz çıkma merkezde bulabilirsiniz rahatlıkla.

    diğer arkadaşın uyguladığı sisteme gelince ; deneyip sonuç alanları biliyorum , olabilir. ancak işin işine halat girince sakat iş.
    fren yaparken halatın koptuğunu düşünelim örneğin ???

    http://i47.tinypic.com/21c5mbd.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 29 Mayıs 2014; 19:23:38 >




  • aslında söyle biz o salıncaklarda oluşan momenti hesapladık çoktan ancak elimizdeki lama kısıtlıydı onu takmak zorunda kaldık ankara çubuk gibi bir yerde parça lama bulmak biraz zor oluyor o yüzden bu lkamayı kullandım amortisör bağlantısını değişebilir yapmama ragmen yinede çokuyor ayrıca aracın en arkasına gecip sadece ayagımı basmam yetiyor çökmesi için zaten finallerden sonra lamayı uzatıp süspansiyona gelen momenti azaltıcam o zaman çözülcek işim eywallah bu arada gerçekten teşekkürler ilgin için
  • süspansiyon sorununu çözücem lamayı uzatıcam süspansiyona gelen moment ve shaking force çok fazla o yüzden en arkadan bile ayagımı bastırmam yetiyor inmesi için en radikal çözüm lamayı uzatmak ilginiz için teşekkürler birde adem seyhan abiden isteğiniz olursa bana pm atın çünkü haftanın bir kaç günü müsait oldukça onun yanındayım ve bügünde akslarımı ve diferansiyelimi yaptım işte resimi diğer resimleri bulamadım birde beyler pedalları nasıl yapıcaz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kutty -- 30 Mayıs 2014; 0:06:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutty

    aslında söyle biz o salıncaklarda oluşan momenti hesapladık çoktan ancak elimizdeki lama kısıtlıydı onu takmak zorunda kaldık ankara çubuk gibi bir yerde parça lama bulmak biraz zor oluyor o yüzden bu lkamayı kullandım amortisör bağlantısını değişebilir yapmama ragmen yinede çokuyor ayrıca aracın en arkasına gecip sadece ayagımı basmam yetiyor çökmesi için zaten finallerden sonra lamayı uzatıp süspansiyona gelen momenti azaltıcam o zaman çözülcek işim eywallah bu arada gerçekten teşekkürler ilgin için

    Ayni final sorunlari bende de var. 30 yasindan sonra okumak zor oluyor hele birde coluk cocuk ve is olunca belimi buktu iyice.
  • merhaba gokart severler, buradaki faydalı bilgileri gördükten sonra bende küçük bi araç yapmaya karar verdim, elimde 7hp ağaç kesme motoru var, üzerindeki kuru kavramaya dişli kaynatıp kullanmayı düşünüyorum umarım yeterli olur şuana kadar takıldığım pek bişey yok iki hafta içinde bitirmeyi planlıyorum tekerlek olarak el arabası rulmanlı lastik tekerleği kullanmayı düşünüyorum ileride fotoğraflar ekleyeceğim, bi sorun olursa zaten bütün cevaplar burada var, paylasimda bulunan tüm arkadaşlara binlerce teşekkür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgrturk

    merhaba gokart severler, buradaki faydalı bilgileri gördükten sonra bende küçük bi araç yapmaya karar verdim, elimde 7hp ağaç kesme motoru var, üzerindeki kuru kavramaya dişli kaynatıp kullanmayı düşünüyorum umarım yeterli olur şuana kadar takıldığım pek bişey yok iki hafta içinde bitirmeyi planlıyorum tekerlek olarak el arabası rulmanlı lastik tekerleği kullanmayı düşünüyorum ileride fotoğraflar ekleyeceğim, bi sorun olursa zaten bütün cevaplar burada var, paylasimda bulunan tüm arkadaşlara binlerce teşekkür.

    Aramiza hosgeldin.forumumuzu inceleyip baslaman guzel ancak daha onceki rulmanli el arabasi tekerlegi kullanan arkadaslarin tecrubelerinide okumussunuzdur.bellirli bir sure sonra dagildigini yanal kuvvetlere dayanamadigini belirtmislerdi.maliyeti dusuk tutmak istiyor olabilirsiniz ama surekli tekerlek degistirmek maliyeti daha da arttirabilir.onun yerine imkaniniz varsa 40 liraya ikinci el scooter jant/lastik takimi kullanmanizi tavsiye ederim.




  • S.a arkadaşlar istanbul içi v8çıkma motor arıyorum nerden bulabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyler frenlerimi sonunda aldım sizce bu iki takım yeterlimi yoksa elimde bir adet araba fren takımı var onuda diferansiyelemi akumple etsem bir de resimdeki pompalar bu kaliperleri çalıştırır mı




  • Hocam frenleriniz hayırlı olsun.

    Ayıptır sorması ne kadara ve nasıl bir yerden aldınız? (Parçacı veya internet üzerinden mi?)

    Bana da komple fren sistemi lazım. Elimde sadece fren diski var. Bir de bu fren sistemindeki kabloların biraz daha uzunu var mıdır?

    @kutty
  • Arkadaşlar tanpon olarak lazerde yazdım bükümden sonraki halide solid verdm fren sistemmi ve drieksiyon kutusu kaldı




  • arkadaslar ben aranıza yeni katıldım eğer bi sorun cıkmazsa önümüzdeki yıl içinde yapmaya baslicam forumun baslarındaki fotoğrala biraz oynadım :D benim kafamdaki plan bu şasedeki arada bosluklar var onlar olmicak sizce nasıl uzunluk benim için önemli değil sekili nasıl




  • fotoğrafın orjinalide bu işte :D
  • ayekinsrkn A kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun kardesim bi an önce kolları sıva şasesini falan yapmaya başla şimdiden kolay gelsin
  • shift41 dostum ben bunları ankara yıba çarşısından aldım takımı bana 80 tl civarına geldi pompa hortum çift piston kaliper unutmayın çift piston her zaman için daha iyidir çünkü balata homojen aşınmaz ve tek piston bu homojen olmayan balatayı sadece belli bir bölgeden bastırır ancak çift piston ayrı iki bölgededir bu yüzden öncelikle çift piston al bu arada hortum tabiki uzatılıyor rekor ve hidrolik işi yapan firmalar sana girişteki parçayı söker vidaladığın hortum ucundaki olan parça ve istediğin ebatta herhangi bir hortuma yeniden presler ancak bu işler biraz tuzludur 2.5 metresine ben herşey dahil 35 tl odedim kaliteli hidrolik hortumuyla zamanında avatar resmimdeki motor için resimde rekoru görüyorsun o metal parçanın etrafına baktığında özel bir presle basıldıgını görürsün tırtırlıdır işte bu sökülüp yeniden basılabiliyor sana kolay gelsin




  • ha bu arada istersen sana da bu sistemden alabilirim
  • hemen başlamam imkansız ben öğrenciyim önümüzdeki yıl staj yapıcam ordan alıcağım parayla ehliyet mi alsam go kart mı yapsam diye düşünüyorum ama büyük ihtimal go kart yapıcam 150 lik bi scooter motoru düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: numan1453

    S.a arkadaşlar istanbul içi v8çıkma motor arıyorum nerden bulabilirim.


    hocam elimde işinizi görebilicek farklı seçeneklerde motorlarımızvar fakat adanada ikamet ediyorum. düşünürseniz konuşalım.
  • 1 yıldır planlıyorum bu projeyi çizimleri tamam bi sorun cıkcagını düşünmüyorum
  • jedemir J kullanıcısına yanıt
    tavsiyen için teşekkür ederim , dediğin gibi el arabası tekerleği sağlıklı olmayabilir o yüzden sucuter tekerleği bakıyorum, sıfırı buradaki (manyas) parçacıda lastik ile beraber jant 90tl komple takım 360 tl sıfır takmayı düşünüyorum daha uygun alabileceğim biryer varmıdır, tavsiye edebileceğiniz . bide disk fren sistemi 60tl parçacıda sıfır iyimi? @jedemir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 580581582583584
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.