Şimdi Ara

go-kart yapalım (581. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.351.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 579580581582583
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • orcun170 O kullanıcısına yanıt
    Merhaba arkadaşım. Cin malı 125-200cc cg türü cin malı motorlar var. motoru gövde üzerinde hava alabilcek şekilde konumlandırabilirsen sıkıntı yaşıyacağını sanmıyorum. performance acısından zayıf geldiğinde modluyabilirsin ufak tefek oynamalarla stroker crank farklı piston vs . yakıt olarakta gayet ekonomik olacağını düşünüyorum. Gelelim cup motorlarına performance olarak zayıf, yarı otomatik ve şanzumanları bu tarz işler için dayanıksız . Bu seceneği aklından cıkartmalısın bence. Zincirle tahrik verebileceğin en az uğraşıyla şanzuman, debriyaj aktarma oranı sıkıntısı yaşamayacağın secenek cin malı Cg motoru.. Yok ben şaftla aktarım yapacam ileri geri vites'imde olsun diyorsan sonradan motorun zincir dişlisinin takıldığı frezeli mile, şaft cıkışının olduğu yavru bi şanzumanda takılabiliyor diye biliyorum. Şöyle bi soru daha yöneltirsen diye söylüyorum. "Sen hangisini kullanırdın?" Ben her ikisinide kapıma bağlamazdım.Boynumuzu bükende maddi yetersizlikler değilmi? yoksa kim istemez 1000-1300cc motorsiklet motoruyla deli gibi pirhanna, baracuda,megalodon tarzi 4x4 makina yapmak. Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psychotron01 -- 19 Mayıs 2014; 10:14:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: psychotron01

    Merhaba arkadaşım. Cin malı 125-200cc cg türü cin malı motorlar var. motoru gövde üzerinde hava alabilcek şekilde konumlandırabilirsen sıkıntı yaşıyacağını sanmıyorum. performance acısından zayıf geldiğinde modluyabilirsin ufak tefek oynamalarla stroker crank farklı piston vs . yakıt olarakta gayet ekonomik olacağını düşünüyorum. Gelelim cup motorlarına performance olarak zayıf, yarı otomatik ve şanzumanları bu tarz işler için dayanıksız . Bu seceneği aklından cıkartmalısın bence. Zincirle tahrik verebileceğin en az uğraşıyla şanzuman, debriyaj aktarma oranı sıkıntısı yaşamayacağın secenek cin malı Cg motoru.. Yok ben şaftla aktarım yapacam ileri geri vites'imde olsun diyorsan sonradan motorun zincir dişlisinin takıldığı frezeli mile, şaft cıkışının olduğu yavru bi şanzumanda takılabiliyor diye biliyorum. Şöyle bi soru daha yöneltirsen diye söylüyorum. "Sen hangisini kullanırdın?" Ben her ikisinide kapıma bağlamazdım.Boynumuzu bükende maddi yetersizlikler değilmi? yoksa kim istemez 1000-1300cc motorsiklet motoruyla deli gibi pirhanna, baracuda,megalodon tarzi 4x4 makina yapmak. Saygılar..

    Hocam öncelikle verdiğin bilgiler için saygılar.

    Ben şimdi bu işe Allah'ın izni ile başlıyorum. Adım adım bana yaparken yardımcı olur musun ayrıntılı olarak. Tabi istersen .

    Ben ilk olarak şase yi yapmak istiyorum benım araba iki kişilik olacak.
    Şase için yatakların gövdesi olan demirden gövdeler varya onları kullanmayı düşünüyorum. Sağlam gibi gözukuyor onun uzerinde bıraz oynamayla şaseyi yapabıleceğimi düşünüyorum sağlam olmazsa iki tane üst üste koyarım iki kat demir olur daha sağlam olur.

    Ama cup motoru iyiydi be neden oyle dedin hem az yakıyor hem de ucuz ...




  • Motor konusunda yardım edebilecek kimse yok mu ?

    Malatyadayım. 150cc'lik bi motor arıyorum 2.El temiz ise alabilirim. Elinde uygun motor olan öğrenci işi yardım edebilirse kargo parasını ödeyerek alabilirim. Özel Mesajdan iletişime geçebilirsiniz.
  • Yardım edebilecek kimse yok muu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • marşa bastık.gezdik tozduk.125 cc lik scooter motoru 15-45 dişli oranıyla 3 kişi oldukça dik sayılabilecek rampaları zorlanmadan çıktı.Bu arada doğan diferansiyelinide taktık.Hızı eğer yanlış ölçmediysem düz yolda 43 km/s. Şuan için tek eksik zincir gerdirme sistemi (ani gazda ani ve büyük çukurlarda diş attırabiliyor.)

    https://store.donanimhaber.com/d9/30/91/d93091450da2d9524b0b3b65e1f02b9e.jpg
     go-kart yapalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedemir

    marşa bastık.gezdik tozduk.125 cc lik scooter motoru 15-45 dişli oranıyla 3 kişi oldukça dik sayılabilecek rampaları zorlanmadan çıktı.Bu arada doğan diferansiyelinide taktık.Hızı eğer yanlış ölçmediysem düz yolda 43 km/s. Şuan için tek eksik zincir gerdirme sistemi (ani gazda ani ve büyük çukurlarda diş attırabiliyor.)

    https://store.donanimhaber.com/d9/30/91/d93091450da2d9524b0b3b65e1f02b9e.jpg
     go-kart yapalım

    Hocam yakıt ne kadar bende yapım asamasındayım en az yakan motordan koymak istiyorum sence ıyımı scooter motoru?




  • Hesap yapmadim yapmayi dusunmuyorum da.ama sonucta varyator sistemli bir nevi otomatik vitesli motor bu .bir yari otomatik cup motorundan fazla yakar gibi.ama motor ve yakit konusunda tecrubeli forumdaslar vardir musait olduklarinda cevaplarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jedemir J kullanıcısına yanıt
    Usta scooter motoru kavrama yada şanzuman ( geri vites istenmiyosa istemez demi. Bide motor bölümü için nekadar mesafe ayrırdın cm cinsinden şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GüçlüTürk

    Usta scooter motoru kavrama yada şanzuman ( geri vites istenmiyosa istemez demi. Bide motor bölümü için nekadar mesafe ayrırdın cm cinsinden şimdiden teşekkürler.

    Normal bir arac icin gerekmez.ama m.ismet abimiz gibi yaparsan sanzuman gerekebilir. Benim motor icin ayirdigim yer 75cm. Aracim iki parca.on parcada koltuk vs. Arka parcada motor var.ama sen kendi aracini kendine gore boyutlandir. Ben aracimi volkswagen transportere sigacak sekilde tasarladim ve boylece ne zaman nerede kullanmak istersem arabama atip goturuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jedemir J kullanıcısına yanıt
    Cevabın için teşekkür ederim. Ben solidde 70 cm olarak ayarladım arka tarafı büyütçem 30x30x2mm profil kullancam scooter motoru kuru kavrama istemiyo demi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine ayni seyleri yazacagim.lutfen sorularinizi sormadan once konuyu bastan sona kadar okuyun sonra zaten butun cevaplari bulmus olacaksiniz.he yine de bulamadiginiz cevaplar varsa yardimci olalim.

    Gerci senin cevabini bir onceki mesajimda zaten vermistim. Varyator sistemi (torq converter) mevcut diye.o ne diye sormadan arastir lutfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar elimde 100cc full otomatik 4 zamanlı cup/atv motoru var.go-kart yapmak isteyen arkadaşlara duyurulur.go-kart için en uygun motor scooter sistemi gibi ama şanzımanlı güçlü bir motor ilgilenen arkadaşlar özel mesaj atarak sorabilirsiniz . motorun piston-silindir-üst kapak yeni değişmiştir şuan 0 km dir.bir proje için almıştım ama yapamayınca değerlenmesini istedim. motor-tesisatı-egzozu gönderilecektir. fiyatı özelden yazarım ...

    bu motordan yapılmış gokart bu gücünü videoda görebilirsiniz :)

    mistrzunio20vyoutube
    GOKART ATV 110 AUTOMAT BUDOWA+FILM Quadriplegic Driver Tetraplegia
    http://www.youtube.com/watch?v=lUlOzStKRd0


    inż Tetrus C5 Quadriplegicyoutube
    Quadriplegic Driver tetraplegik c5 gokart ATV 110 automat
    http://www.youtube.com/watch?v=WGc0GdEzHFA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rambomert62 -- 24 Mayıs 2014; 18:57:17 >




  • beyler bende aracımın şasesini bitirmeye yaklaştım ancak bir kaç sorunum var
    1 motorum 150 cc 5 vitesli motor 0 daha bir arkadaşımdan aldım çok met etti çekişi nasıldır bilen varsa
    2 motorun bağlantısnı şaseye neyle nasıl yapayım parçaları çizip lazerdemi kestireyim yoksa elle lama türü malzemlerden mi yapayım
    3 ön salıncaklarım üzerindeki amortisöler fazla yumuşak oturduğumda dibe geliiyor bunun bana zararı olurmu yoksa bırakayımmı
    4 direksiyon kutusu ve pedallarda çok sıkıntım var nereye nasıl koycam ne kadar mesafe ister yapan arkadaşlardan pratik olarak yardım bekliyorum
    resminide koyuyorum


     go-kart yapalım go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kutty -- 27 Mayıs 2014; 0:04:09 >




  • Oncelikle sizi tebrik ediyorum.guzel bir baslangic yapmissiniz.kendi tecrubemden sizlere aktaracagim sudur o motor uygun disli oranlariyla tahminim 500kg yuklu araci sorunsuz goturur daha fazlasi olur eksigi olmaz.motor baglantisi icin tavsiyede bulunamam zira benim kullandigim motor farkliydi ama 10mm lamalar ile guclu bir baglanti elde edebilirsiniz.on salincaklar icin soyle bir sorum olacak .test icin yuk uyguladiginiz yer onden mi yoksa koltuklari yerlestirmek istediginiz yer mi.cunkuagirlil merkeziniz on salincaklarin orasi olamaz ve deneme yukunu on salincaklara cikip ziplayarak yada basarak uygularsaniz coker.bende de ayni sey oluyor.koltuklara oturunca 2 kisi (yaklasik 190kg) onde cokme neredeyse hic yok gibi.ama bir kisi 70kg salincaklarin oldugu yere basinca direk cokuyor.anlatabilmisimdir umarim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resimleri birazdaha inceleyince su dikkatimi cekti.salincaklariniz fazla uzun ve bu daha buyuk bir moment olusturarak amortisorlere daha fazla yuk uygular.ya salincaklari kisaltin yada amortisoru aksona daha fazla yaklastirin.gerci henuz aksonunuzda hazir degil ayrica o sistemde eksikliller var.tekerlekleri o sekilde baglarsaniz lastikleriniz yere hic bir zaman tam olarak oturmaz.pc basinda olsam gorsellerle daha iyi anlatabilirdim.yapilan araclari biraz daha inceleyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Çoğu bitti Azı kaldı :D amartisor kullanacaktım değiştirdirk makas yaptık daha cok iş var fren direksiyon vb....
     go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım




  • kutty K kullanıcısına yanıt
    arkadaşım öncelikle kolaygelsin ön amortisor lerini biraz iç kısma koymuşsun oşekilde montajını bitirirsen sıkıntı yaşarsın amortisor leri nekadar uç kısma monte edersen okadar yük çekerler ve okadar yüksek olur
  • Arkadaslar bende yakladik 1 aydan beri badladim yapmada
    445 cc dizel motor kullanacam difarensiyel takmam gerekirmi acaba takmasam bile donusleri cok etkilermi

     go-kart yapalım go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_arslan_33 -- 30 Mayıs 2014; 12:14:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutty

    beyler bende aracımın şasesini bitirmeye yaklaştım ancak bir kaç sorunum var
    1 motorum 150 cc 5 vitesli motor 0 daha bir arkadaşımdan aldım çok met etti çekişi nasıldır bilen varsa
    2 motorun bağlantısnı şaseye neyle nasıl yapayım parçaları çizip lazerdemi kestireyim yoksa elle lama türü malzemlerden mi yapayım
    3 ön salıncaklarım üzerindeki amortisöler fazla yumuşak oturduğumda dibe geliiyor bunun bana zararı olurmu yoksa bırakayımmı
    4 direksiyon kutusu ve pedallarda çok sıkıntım var nereye nasıl koycam ne kadar mesafe ister yapan arkadaşlardan pratik olarak yardım bekliyorum
    resminide koyuyorum


     go-kart yapalım go-kart yapalım

    Öncelikle eline sağlık.
    Jedemir arkadaşımızın da belirttiği gibi motor ,uygun dişli oranlarıyla o aleti rahat çeker. uzun kullanımda ısınma sorunu yapabilir sadece.

    ön amortisörler yumuşak değildir ancak bağladığın yer uygun değil.
    amortisörleri bağladığın lama yerine her iki tarafında birkaç delik olan biraz daha uzun bir profil kaynatıp amortisörleri o deliklerden ağırlığa göre uygun olanına bağlarsan daha iyi olur. çökmeyecek şekilde bir delik tesbit ettiğinde profilin fazla gelen uçlarını kesebilirsin daha sonra.
    basit bir resim ile göstermeye çalıştım.

    pedal ve direksiyona gelince önce aksonları hatta tekerlekleri bağlayıp şöyle bir üstten baktığında neyi nereyenasıl koyacağını da anlarsın mutlaka.
    Tavsiyem bunları yaparken parçaları basit puntalarla tutturup asıl kaynağı tüm işlem bitince yapman yönündedir.

    kolay gelsin.

    http://www.bikepics.com/members/bsaspitfire/13ut/

     go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.ismet -- 28 Mayıs 2014; 11:33:14 >




  • öncelikle ilginiz için teşekkürler ben tekerlerin kaster açılarını verirken oturduktan sonraki halini düşünerek verdim gerçi tekerde çok fazla kaster açısı yok tabikide oturunca teker düzelerek kaster ve kamberi yakalıyor ancak dediğiniz gibi uzatıcam birazdaha iliginiz için teşekkürler bu arada motorun bağlantı parçalarını neyden yapayım lama uygun olurmu
  • 
Sayfa: önceki 579580581582583
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.