Şimdi Ara

go-kart yapalım (277. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 275276277278279
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şu direksiyon sistemi hakkında bilginiz varmı arkaşdar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    benmi hatalyım siz mi birde cıkmıs dalga geciyorsunuz.Motoru miliamperlik güçle götürmeyeceğiz.Elimizde zaten 100 amper bi akü var.Onun 24 volt olan gerilimini 150 volt yapcağız bu kadar basit. calısma süresi falanda artmiyacak kısalmayacakta.elimizdeki aküye 126 volt veren bi paneli seri bağliyacağız bu durumda 150 volt olcak amperinede ellemedik ek güçte cekmedik aynı kalıcak 150 volt 100 amper olcak panelin düşük amperli olmasının sebebide hem küçük hemde daha ucuz olması.Neyini anlamıosunuz anlamıorum.

    O paneli nasıl bulucaksın dersen karaköyde 5 volt 100 miliamperlik paneller satılıyor.onlardan 26 tane aldıkmı 130 volt edio taneside 5-6 tl falan olması lazımdı 130 tl de fiyatı oluyor yani.İlla 130 volt vermeside gerekmio araba normalde 30la gdcekken onu 50 ye yükselmiş oluyoruz gölgede de tekrar 30 a düşse yani güneşte ek güç sağlicak hemde küçük bi güç değil 150 volt 100 amperi tut bakalım ne hale geliosun. :)

    Yaa arkadaşım,ben sana sen hokus pokusmu yapıyorsun diyorum halen anlamıyorsun.
    1) 24 volt aküyü amperini düşürmeden 150 volta çıkaramazsın, çıkarabilmen için 6 adet, kamyon aküsünden kullanman lazım, buda yaklaşık 300kg eder. 150 volt 100 amperi bu şekilde yakalarsın, 6 tane böyle aküyüde alman sana en azından 2000 TL ye mal olur.Sen durduk yerde 24 voltu amperini düşürmeden 150 volt 100 amper yapamazsın.Sen olayın bu kısmını açıkla nasıl amperle oynamadan hangi cihazla devreyle bu işi yapacaksın onu söyle.Redresör filan diye bişi duydun mu? nasıl çalışıyo ne işe yarıyo ,güç faktörü diye bişi var haberin varmı?
    2) 100amper= 100.000 mili amper eder , yani bizim 6 adet 24 volt,100 amperlik 150 volt veren akülerimiz,
    şimdi 100 amperlik bir aküyü en azından 10 amperlik güçle şarj etmemiz gerekir, senin paneller 0.01 amper ediyo eee nası olacak bu iş?yani 26 tane değilde senin 26x100 =2600 tane güneş paneli takman lazımki adam gibi şarj yapabilesin,
    18 volt 5 watt gücünde güneş paneli kullansan, ki bu panel senin alacağın panellerden kaç kat güçlü onuda sen hesapla. yukarıda söylediğim 6 tane kamyon aküsünü, bu panellerden 10 tanesini bağlarsan ve tam güneş tepede ise 375-400 saatte doldurursun :))))) yani günde 18 volt 5 watı 2-3 saat alabilirsin, hadi sana diyelim 6 saat güneşten faydalandın, 400/6= 66 gün eder, yani 2 ay hava bulutlu olmazsa ve senin aracın sürekli güneş alırsa, anca şarj edersin, sana tavsiyem şarj sırasında çöle filan gitmendir :))))
    şimdi hesabımızı toparlayalım 2000TL akülerin tutar, tanesi 100$dan 18 volt 5 watt panel, 10 adet 1000$ tyani 1500TL. Aküler yaklaşık 300-400 kilo ağırlığında, bunu hareket ettirecek elektrik motoru 3000$ yani 4500 tl de bu, devreleri vs 3000$ , şasi tekerler ıvır zıvır ,1500$ işçilik vs katmıyorum bakalım ne etti,
    2000+1500+4500+4500+2250= 14.750 TL :))))
    Sen bu aracı yap kabaca 15.000 e mal et, sonra 2-2.5 ay yaz güneşinde şarj olmasını bekle, şarj olduktan sonrada 5-6 saat saatte 40km ile dolaşırsın, haaa şarjın bitipte yolda kalırsan üzülme, en yakın otelin önüne çekip 2.5 ay şarj olmasını beklersin, yada en iyisimi yanında bir kamp çadırı bulundur, bol bolda yiyecek :))), haa ayrıca kışın araca binme şansın hiç olmayacak yazın ise 2 defa şarj edersin artık :)
    5 sene sonrada aküleri atıp yenilerini koyman gerekecek çünkü ömürleri doluyor.
    Senin bu miliamperlik güneş enerjisi işin şuna benziyo, ferrariyle yolda gidiyorsun, ilk başta depon dolu, yolda giderkende damlalıkla depoya damla damla benzin koyuyorsun,işte senin panellerinde anca aküyü bukadar şarj eder.Bu verdiğim örneğide anlamadıysan dahada söyleyecek birşeyim yok.
    TAVSİYE= Bak sen yinede beni dinle, bi benzinli motor al 8-10 beygir, aracını yap keyfini çıkar.
    Şimdiden sana kolay gelsin diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KdrgrdL

    şu direksiyon sistemi hakkında bilginiz varmı arkaşdar

    Direksiyon sistemi konusu, geçmiş sayfalarda yeterince var, detaylı bilgi bulabilirsin.Ben yinede yüzeysel söyleyeyim.Buradaki basit araçlara 2 tür direksiyon sistemi yapıyoruz, 1.cisi hazır direksiyon kutusu satın alıp monte etmek, 2.cisi direksiyon miline bir lama kaynatıp, bunada 2 adet kol ilave edip, bu kollarıda oynar şekilde yaptığımız ön tekerlere kaynattığımız lamalara monte etmek. Direksiyon sistemiyle ilgili detaylı resimlerde var, geriye doğru giderek sayfalara bak bulacaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    benmi hatalyım siz mi birde cıkmıs dalga geciyorsunuz.Motoru miliamperlik güçle götürmeyeceğiz.Elimizde zaten 100 amper bi akü var.Onun 24 volt olan gerilimini 150 volt yapcağız bu kadar basit. calısma süresi falanda artmiyacak kısalmayacakta.elimizdeki aküye 126 volt veren bi paneli seri bağliyacağız bu durumda 150 volt olcak amperinede ellemedik ek güçte cekmedik aynı kalıcak 150 volt 100 amper olcak panelin düşük amperli olmasının sebebide hem küçük hemde daha ucuz olması.Neyini anlamıosunuz anlamıorum.

    O paneli nasıl bulucaksın dersen karaköyde 5 volt 100 miliamperlik paneller satılıyor.onlardan 26 tane aldıkmı 130 volt edio taneside 5-6 tl falan olması lazımdı 130 tl de fiyatı oluyor yani.İlla 130 volt vermeside gerekmio araba normalde 30la gdcekken onu 50 ye yükselmiş oluyoruz gölgede de tekrar 30 a düşse yani güneşte ek güç sağlicak hemde küçük bi güç değil 150 volt 100 amperi tut bakalım ne hale geliosun. :)

    Yaa arkadaşım,ben sana sen hokus pokusmu yapıyorsun diyorum halen anlamıyorsun.
    1) 24 volt aküyü amperini düşürmeden 150 volta çıkaramazsın, çıkarabilmen için 6 adet, kamyon aküsünden kullanman lazım, buda yaklaşık 300kg eder. 150 volt 100 amperi bu şekilde yakalarsın, 6 tane böyle aküyüde alman sana en azından 2000 TL ye mal olur.Sen durduk yerde 24 voltu amperini düşürmeden 150 volt 100 amper yapamazsın.Sen olayın bu kısmını açıkla nasıl amperle oynamadan hangi cihazla devreyle bu işi yapacaksın onu söyle.Redresör filan diye bişi duydun mu? nasıl çalışıyo ne işe yarıyo ,güç faktörü diye bişi var haberin varmı?
    2) 100amper= 100.000 mili amper eder , yani bizim 6 adet 24 volt,100 amperlik 150 volt veren akülerimiz,
    şimdi 100 amperlik bir aküyü en azından 10 amperlik güçle şarj etmemiz gerekir, senin paneller 0.01 amper ediyo eee nası olacak bu iş?yani 26 tane değilde senin 26x100 =2600 tane güneş paneli takman lazımki adam gibi şarj yapabilesin,
    18 volt 5 watt gücünde güneş paneli kullansan, ki bu panel senin alacağın panellerden kaç kat güçlü onuda sen hesapla. yukarıda söylediğim 6 tane kamyon aküsünü, bu panellerden 10 tanesini bağlarsan ve tam güneş tepede ise 375-400 saatte doldurursun :))))) yani günde 18 volt 5 watı 2-3 saat alabilirsin, hadi sana diyelim 6 saat güneşten faydalandın, 400/6= 66 gün eder, yani 2 ay hava bulutlu olmazsa ve senin aracın sürekli güneş alırsa, anca şarj edersin, sana tavsiyem şarj sırasında çöle filan gitmendir :))))
    şimdi hesabımızı toparlayalım 2000TL akülerin tutar, tanesi 100$dan 18 volt 5 watt panel, 10 adet 1000$ tyani 1500TL. Aküler yaklaşık 300-400 kilo ağırlığında, bunu hareket ettirecek elektrik motoru 3000$ yani 4500 tl de bu, devreleri vs 3000$ , şasi tekerler ıvır zıvır ,1500$ işçilik vs katmıyorum bakalım ne etti,
    2000+1500+4500+4500+2250= 14.750 TL :))))
    Sen bu aracı yap kabaca 15.000 e mal et, sonra 2-2.5 ay yaz güneşinde şarj olmasını bekle, şarj olduktan sonrada 5-6 saat saatte 40km ile dolaşırsın, haaa şarjın bitipte yolda kalırsan üzülme, en yakın otelin önüne çekip 2.5 ay şarj olmasını beklersin, yada en iyisimi yanında bir kamp çadırı bulundur, bol bolda yiyecek :))), haa ayrıca kışın araca binme şansın hiç olmayacak yazın ise 2 defa şarj edersin artık :)
    5 sene sonrada aküleri atıp yenilerini koyman gerekecek çünkü ömürleri doluyor.
    Senin bu miliamperlik güneş enerjisi işin şuna benziyo, ferrariyle yolda gidiyorsun, ilk başta depon dolu, yolda giderkende damlalıkla depoya damla damla benzin koyuyorsun,işte senin panellerinde anca aküyü bukadar şarj eder.Bu verdiğim örneğide anlamadıysan dahada söyleyecek birşeyim yok.
    TAVSİYE= Bak sen yinede beni dinle, bi benzinli motor al 8-10 beygir, aracını yap keyfini çıkar.
    Şimdiden sana kolay gelsin diyorum.




    Hayır işte güneş paneliyle aküyü şarj etmiyeceğiz ki .AKü normal elektrik sebekesinden şarj olcak.Şarj olma süresi neyse o kalcak dejarş olma süreside aynı kalıcak.Güneş panelinin burdaki görevi o dedin ya hani 6 tane aküyü seri baglaman gerek diye akü yerine güneş panelini seri bagliyacağız.Güneş panelinin amperide burda önemli olmuyor çünkü bizim güneş paneline seri bağlanan akümüz zaten 100 amperdi.Yani elimize 150 volt 100 amper geçmiş oluyor.Watt ın hesaplanma formülüde volt*amper = watt olduğuna göre 150*100 = 15000 watt yani 15 kilowatt buda 20 hp oluyor ben bu şekilde hesapladım 20 hp yi.Voltun artması için amperi azaltman gerekio doğru ama onu tek elektrik kaynağından yaparsan o geçerli olur yani hiç güneş paneli falan kullanmadan bir inverter ile voltunu 220 ye de çıkarırsın daha üstünede ama çektiğin akıma göre akünün dejarş olma süresi azalır verilen amperde aynı oranda azalır sonuçta senin elinde invertere bağlamadan önce 1 kilowatt varsa çıkıştanda 1 kilowatt alırsın enerji yoktan var edilmez.Ama burda biz bu şekilde yapmiyacağız ki güneş paneliyle ayrı bir elektirk kaynağı oluşturmuş oluyoruz.Yani o 150 voltu üretirken aküden hiç bir şekilde elektrik çekmiyoruz.Bu sebeple akünün amperi aynı şekilde kalıyor.2 elektirk kaynağını da birbirne seri bağalyınca 150 volt 100 amper olmuş oluyor.Yani aküleri seri bağliyacağına paneli aküye seri bağliyoruz.Güneş olduğu sürece de araç normalden daha fazla hızlanıcak bunuda redüktörle veya şanzıman daha kullanışlı olur herlade torka dönüştürebilirsin.Sen motora daha fazla volt verdikçe devri artıcak sonuçta.Akü bitincede bağlican elektirk şebekesine normal şekilde şarj olucak.




  • He He sivrizeka ne halin varsa gör, ben hiçbişi bilmiyorum, sen kendi kafana göre takıl, Allah işini gücünü rast getirsin, seni kendi haline bırakıyorum.1 nusibet ,1000 nasihatten iyidir demişler, uçurumdan aşağı paraşütsüz atlayıncada belki havada kalınabiliyordur onuda deneyerek öğren.Deneye deneye anlar görürsün neyin olup neyin omadığını.Hadi kendine iyi bak,
    Not: 150 volt dikkat ette seni çarpmasın, niye 150 volt kullanıyorsun onuda anlamış değilim ya zaten :)))
  • Eyvallah abicim saolasın seninde işin gücün rast gitsin aklıma 150 geldi baktım kaç watt oluyor diye 15 kw çıkınca yeterlidir dedim 150 dedim.Sende haklısın anlıyorum anlatmak istediğni ama ben kafaya koydum yapıcam böyle bişey gerçi anlatmak istediğim şeyide tam anlatamadım ya her neyse zaten ilk yapacağım araç benzinli olucak sorun yok o yüzden şu anda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    Eyvallah abicim saolasın seninde işin gücün rast gitsin aklıma 150 geldi baktım kaç watt oluyor diye 15 kw çıkınca yeterlidir dedim 150 dedim.Sende haklısın anlıyorum anlatmak istediğni ama ben kafaya koydum yapıcam böyle bişey gerçi anlatmak istediğim şeyide tam anlatamadım ya her neyse zaten ilk yapacağım araç benzinli olucak sorun yok o yüzden şu anda.



    hiç ugraşma güneşle falan güneş bi gün yok olacak en iyisi sen bi jeneratör bagla şarj etme ihtimali daha yüksek :)9
  • sen böle bişiy yaparsan çöle gitmen lazım şarj etmek için dimi profezor abi
  • Niye ki burda güneş doğmuyomu artık elektirk şebekesinden şarj olcak diye belirtmiştim ama
  • boşverin elektrikli arabayı koyun bi benzinli motor tamamdır polemiğe girmenin bi anlamı yok ama dersenki illede elektrikli olacak yapda görelim sanada bir tecrübe olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by yusuf 15

    sen böle bişiy yaparsan çöle gitmen lazım şarj etmek için dimi profezor abi

    Neyse elektrik şebekesinden şarj etmeye ikna oldu :), 2.5 ay şarjı beklemeye sabredemedi :))
  • Evet beyler benim projem oldukça belirginleşti. hedefim nispeten yerden yüksek, (10-12cm) 165cm boyu, 130cm eni olan 4 bağımsız amortisörlü bir go kart yapmak. Go kartın ana şasesi 60cm eninde olacak. Amortisör sistemini f3'ün basitleştirilmiş sistemi, altta ve üstte çift A kolu ile yapacağım. Önde de aynı sistem kamber ve kaster açılarına uygun bir şekilde uygulanacak. Direksiyon sistemi rack and pinion olacak. Aktarımda diferansiyel kullanmak istiyorum. Motorumu da aldım.

    Aldığım parçalar:
    - 250cc çift silindir 4 zamanlı 5 ileri manuel, mondial chopperdan çıkma motor.
    - Motorun elektrik aksamı, kontağı, farı, beyni, hız göstergesi
    - Benzin deposu, çift egzozu, arka iki amortisörü, hidrolik fren merkezi, zinciri
    Hepsini 350TL'ye aldım. şimdilik ekonomik gidiyorum, umarım böyle devam eder. :D

    Aradığım parçalar:
    - 4 jant lastik (tercihen çapı 30cm'den dar değil, 40cm'den fazla değil, arkaların eni minimum 20cm, maksimum 25cm olmalı. Önler de 15-20 cm olmalı)
    - Diferansiyel (tercihen geri vitesli)
    - küçük fren diskleri ve hidrolik kaliperleri
    - Tercihen mondial chopperdan çıkma güçlü bir fren merkezi. (elimde bir tane mevcut. Biri ön diğeri arka frenleri kontrol edecek.)

    Aradığım parçaları ucuza temin edecek var ise bana pm atsın!




  • bende yavaş yavaş yapmayı düşünüyorum yaklaşık 750 tl ye mal edebilirim nasıl edeceksin diye sormayın çevrem çok geniş bana yardımcı olabilirler google sketchup da çizim yapıyorum kaynak makinası alacağım öncelikle 250 amper kaçlık elektrot eritir.şaseyi 30*30*3 mm veya 30*30*4 mm kullanacam buggy yapmayı düşünüyorum.birtek arka takım kafamı karıştırıyor bir motorcudan yardım alacağım inşallah sorunsuz yapabilirim
  • Arkadaşlar site elektirikle ilgili yazılanlardan sonra kafama takıldı elektirikçi tadıdığıma sordum 60 amper bi aküyle 1000 watt bi motoru (400-500 kilo çekebilen)3-4 saat arası çalıştıralabilirmiş bence elektirikli kullanışlı bir gokart yapılabilir,ancak güneş enerjisiyle fln olucak iş değil bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reissemre

    Arkadaşlar site elektirikle ilgili yazılanlardan sonra kafama takıldı elektirikçi tadıdığıma sordum 60 amper bi aküyle 1000 watt bi motoru (400-500 kilo çekebilen)3-4 saat arası çalıştıralabilirmiş bence elektirikli kullanışlı bir gokart yapılabilir,ancak güneş enerjisiyle fln olucak iş değil bu.

    60 amperle 1000 watt 3-4 saat çalıştırabilirsin ama 400-500 kiloyu götürmez, götürtecek düzenek yaparsanda düz yolda saatte 2-3km hız yaparsın anca :)).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Evet beyler benim projem oldukça belirginleşti. hedefim nispeten yerden yüksek, (10-12cm) 165cm boyu, 130cm eni olan 4 bağımsız amortisörlü bir go kart yapmak. Go kartın ana şasesi 60cm eninde olacak. Amortisör sistemini f3'ün basitleştirilmiş sistemi, altta ve üstte çift A kolu ile yapacağım. Önde de aynı sistem kamber ve kaster açılarına uygun bir şekilde uygulanacak. Direksiyon sistemi rack and pinion olacak. Aktarımda diferansiyel kullanmak istiyorum. Motorumu da aldım.

    Aldığım parçalar:
    - 250cc çift silindir 4 zamanlı 5 ileri manuel, mondial chopperdan çıkma motor.
    - Motorun elektrik aksamı, kontağı, farı, beyni, hız göstergesi
    - Benzin deposu, çift egzozu, arka iki amortisörü, hidrolik fren merkezi, zinciri
    Hepsini 350TL'ye aldım. şimdilik ekonomik gidiyorum, umarım böyle devam eder. :D

    Aradığım parçalar:
    - 4 jant lastik (tercihen çapı 30cm'den dar değil, 40cm'den fazla değil, arkaların eni minimum 20cm, maksimum 25cm olmalı. Önler de 15-20 cm olmalı)
    - Diferansiyel (tercihen geri vitesli)
    - küçük fren diskleri ve hidrolik kaliperleri
    - Tercihen mondial chopperdan çıkma güçlü bir fren merkezi. (elimde bir tane mevcut. Biri ön diğeri arka frenleri kontrol edecek.)

    Aradığım parçaları ucuza temin edecek var ise bana pm atsın!


    250 mct motoru rahat rahat işini görür yalnız motoru çalıştırabildinmi ve yha çalışırken görüp öylemi aldın merak ettim bende çalışıyor diye güvennip aldım benim atv nin motorunu lu 750 tl verdim hala çalışmadı




  • Elbet birgün çalışır, biraz daha bekle :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reissemre

    Arkadaşlar site elektirikle ilgili yazılanlardan sonra kafama takıldı elektirikçi tadıdığıma sordum 60 amper bi aküyle 1000 watt bi motoru (400-500 kilo çekebilen)3-4 saat arası çalıştıralabilirmiş bence elektirikli kullanışlı bir gokart yapılabilir,ancak güneş enerjisiyle fln olucak iş değil bu.


    YANLIŞ BİLGİ.. 60 amper bir aküyle 1000 watt lik bir motoru 3 saat çaliştiramazsiniz.. (akü 50 volt değil ise)

    Hesap yöntemi şudur arkadaşlar.. elimizde 12 volt 60 amper bir akü var ise. bu akünün kapasitesi; saatte 60 amper verir ve bir saat içinde tükenir demektir..

    12 volt 60 amper akü, 12 volt 60 amperlik bir (12x60=720 waat) motoru sadece 1 saat çaliştirabilir. (maksimum)

    12 volt 60 amper akü, 12 volt 120 amperlik (12x120=1440 watt) motoru sadece yarım saat çalıştırabilir (maksimum)

    12 volt 60 amper akü , 12 volt 30 amperlik (12x30=360 watt) motoru 2 saat çaliştirabilir (maksimum)

    Akülerin üstünde yazan amper değeri A/hr şeklinde ifade edilir. Yani amper/saat.. yani , bir saat süreyle verebilecegi akim miktaridir. tam da o deger akim çekerseniz tüm akü çeşitleri 1 saat içinde biter.. yarısı kadar amper çekerseniz 2 saat içinde biter. 2 katı amper çekerseniz yarim saatte biter :)))


    peki akü 50 volt ise nasil olur? o zaman olur. 50volt 20 amperlik bir motoru (50x20=1000 watt) 50 volt 60 amperlik bir akü 3 saat çaliştirir. ama 50 volt akü bulmak imkansiz gibi birşeydir. aküler genellikle 12, nadiren ise 24 voltluk olurlar (stasyoner veya traksiyoner tiptekiler)

    Ayrica çokça lafı geçiyor, araba aküsü ve kamyon aküsü diye.. evet araba ve kamyon akülerinin amperi yüksektir, kamyon akülerinin ise hem amperi hem voltajı yüksektir (24 volt).. ama bunlar "STARTER" tip akülerdir. yani marş motoru gibi motorlara kısa süreli enerji saglamak için üretilmişlerdir. bu akülere bir DC motor baglayip sürekli çalıştıramazsiniz. çaliştirirsaniz akünün ömrü çok çok kısa bir süre sonra biter.. Sürekli çalişma için tasarlanmiş aküler "STASYONER veya TRAKSİYONER" akülerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lique -- 17 Eylül 2010; 5:15:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SivriZeka

    benmi hatalyım siz mi birde cıkmıs dalga geciyorsunuz.Motoru miliamperlik güçle götürmeyeceğiz.Elimizde zaten 100 amper bi akü var.Onun 24 volt olan gerilimini 150 volt yapcağız bu kadar basit. calısma süresi falanda artmiyacak kısalmayacakta.elimizdeki aküye 126 volt veren bi paneli seri bağliyacağız bu durumda 150 volt olcak amperinede ellemedik ek güçte cekmedik aynı kalıcak 150 volt 100 amper olcak panelin düşük amperli olmasının sebebide hem küçük hemde daha ucuz olması.Neyini anlamıosunuz anlamıorum.

    O paneli nasıl bulucaksın dersen karaköyde 5 volt 100 miliamperlik paneller satılıyor.onlardan 26 tane aldıkmı 130 volt edio taneside 5-6 tl falan olması lazımdı 130 tl de fiyatı oluyor yani.İlla 130 volt vermeside gerekmio araba normalde 30la gdcekken onu 50 ye yükselmiş oluyoruz gölgede de tekrar 30 a düşse yani güneşte ek güç sağlicak hemde küçük bi güç değil 150 volt 100 amperi tut bakalım ne hale geliosun. :)


    Sana "seri baglama" nedir, akım farkı , potansiyel farkı nedir? bir araştir.. demiştim. fakat anladigim kadariyla araştirmaya niyetin yok.. hem sana hem de yazdiklarini okuyup kafasi bulanmiş olabilecek arkadaşlar için ufak bir bilgi...

    Üreteçler (piller , aküler, paneller vb şeyler) , eşdeğer olduklari sürece seri veya paralel baglanabilirler.. öyle 120 volt 1 amperlik bir üreteç ile 12 volt 150 amperlik bir üreteci baglarsan, hiçte öyle sandigin gibi 132 volt 150 amper elde edemezsin.. hele ki seri baglamada.. seri baglamada akim değerleri eşit olmaz ise, senin o panelin içinden 150 amper akim geçirirsin. akün de 120 volta şarj olmaya çalişir.. muhtemelen panelin patlayacaktir.. akün de muhtemelen çöp olacak ve şarj tutmaz hale gelecektir.. ama kesin olan birşey var ki ASLA 132 volt 150 amper alamayacaksin :))

    anladinmi? sonuç şu, eşdeger değerlere sahip değiller ise, sisteme güç vermeden önce birbirlerini eşlemeye çalişirlar.. bu olay esnasinda elemanlara neler olacagini ise, deneyerek gözlemleyebilirsin :)

    Yahu en basitinden lisedesin aç fizik defterine bak, şöyle yazar. seri baglamada I=I1=I2=I3.... bu ne demektir? sistemin I degeri ve tüm elemanlarin I değeri eşittir..

    ok??







  • mutlaka izleyin




  • 
Sayfa: önceki 275276277278279
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.